Orijinalini görmek için tıklayınız : Bilmemek değil öğrenmemek ayıp (YANLAYAMAMA)
PiscocuK
07-03-2016, 10:18
selamlar
Direk konuya geçiyorum...YANLAYAMIYORUM :(
Aracımı alalım yaklaşık 6 ay oldu ilk arkadan itiş aracım ve totalde 3 deneme yaptım birisi tuzla marinanın otoparkında sıfır çizmeye çalıştım ama araba kendi kendine döndü istemsizce yani :)
Diğerinide dün S2k ları yanlarken görünce evin önünde bir deneyeyim dedim durduğum yerden sola dönerek gitmeye çalıştım ama nafile araba yolu hayvan gibi tutuyor lastikler falan yeni mutlaka etkisi vardı ama benim işin taktiğini bilmememden ve arabaya kıyamadığımdan da kaynaklanıyor olabilir
birinde de çok pis gaza geldim çok büyük bir göbek vardı yan girip yan çıktım bende kendine inanamadım
Bu işin dersi varmıdır?Yada belli başlı kuralı kaidesi yapılması gerekenler önsöz vs :)
Sokak sokak yanlamak değil niyetim ama insan istiyor arada sırada
Arkadan itişli araç kullanan arkadaşların değerli yorumlarına ihtiyacım var.Giderken arabayı yanlatmak benim için şuan imkansız ötesi onu geçtim sıfırdan hareket geçerken bile beceremiyorum
Eray Yümsel.
Ahahau nokta olmus yorum halleder ltd sti
Valla abi hiç rx8 e binmediğim için bilmiyorum ama, eski bir bmw kullanıcısı olarak bmw de düşük viteslerde debriyajı tazelediğin an (kilitli dif varsa ) direk veriyor acıyı :) hep önden çekişli araç kullanan kişiler (misal ben :) ) arkadan itişli araca alışması biraz zaman alıyor..İlk şahinlerimle öğrenmeye calısıyordum ufak ufak attırma vs.( çokda kaza atlattım).. Rx8 de bilemeyeceğim ama bmwlerde 3.20 ve üstünde zaten cok yanlamaya müsait..hele birde kilit varsa değme keyfine :) Bak biz ön çekergillerdeniz boşver rx8i :)))
Pratikleri boş alanlarda yaparsanız iyi olur istanbul park tarafında boş alanlar fazlası ile var
PiscocuK
07-03-2016, 10:44
Pratikleri boş alanlarda yaparsanız iyi olur istanbul park tarafında boş alanlar fazlası ile var
:) dün kendi aramızda bir buluşma yaptık sonrasında ist parkın oraya çıktık tam alanı boş bulup veriyordum kiiiii acemi olarak DSC yi kapatmayı unutmuşum :) dümdüz girdim çıktım :D
Abi kurtköyde oturuyorum viaport arkaları ugetam yukarı tarafları ve çevresinde oldukça geniş ve çok sakin yollar var. Yeni yapıldığı için set harici bozukluk yok gibi. Bu taraflarda deneme yapmanı tavsiye ederim. Hafta sonu gelme ama tüm sürücü kursları sakin diye buralarda eğitim veriyor acemi kalabalık çok fazla.
2 tane çıkma uygun ölçü lastik al ziyan olmasın yeni lastiklerin. Hafif tozlu yagmurlu havalar hem kolaylık açısından hemde arabayı fazla yormaman açısından daha saglıklı olur. Haricinde bende bilmiyorum :)
Nameless34
07-03-2016, 10:48
Belki gözden kaçmış olabilir diye yazıyorum rx8 deki dsc tuşuna bastığınızda önce sadece dsc yi kapatır ama rahat yanlamak için yaklaşık 10 sn basılı tutarak tcs yi de kapatmanız gerekiyor. Bunun dışında tork fakiri olduğu için ilk yanı vermek için biraz debriyaj tokatlayıp 5-6 bin devir bandında kaldırmak etkili olur sonrası yine debriyajı tokatlaya tokatlaya 3-4 bin devirde dönülebilir.
https://www.youtube.com/watch?v=-FSMjVcYpAU
konu başlığını çok sevdim :)
PiscocuK
07-03-2016, 10:53
Belki gözden kaçmış olabilir diye yazıyorum rx8 deki dsc tuşuna bastığınızda önce sadece dsc yi kapatır ama rahat yanlamak için yaklaşık 10 sn basılı tutarak tcs yi de kapatmanız gerekiyor. Bunun dışında tork fakiri olduğu için ilk yanı vermek için biraz debriyaj tokatlayıp 5-6 bin devir bandında kaldırmak etkili olur sonrası yine debriyajı tokatlaya tokatlaya 3-4 bin devirde dönülebilir.
https://www.youtube.com/watch?v=-FSMjVcYpAU
BMW gibi yani.Ben bunu bilmiyordum gerçekten çok etkili bir bilgi oldu.
ilk fırsatta deneyeceğim teşekkürler
Abi izmir bu iş için biçilmiş kaftan yollarımız buz pisti :D
Konu başlığındaki BÜYÜK harfli yazan yeri yanlış okuyunca içimin ne kadar pis olduğunu öğrendim :D
Dıştan bir video görseydik rx8 ile güzel olurdu.
LnchCntrl
07-03-2016, 11:01
Açılı abilerimiz kadar pro olmasakda kendimizi eğlendirecek kadar turlayabilen , kontralara girebilen biri olarak yazayım bi kaç bişe abicim.
Zaten forumdan bildiğim , yazılarını sevdiğim birisin, böyle bi konuyu açtığın için de ayrıca saol, çünkü bu samimiyetini gösterir benim için.
Şimdi ana fikrin , aracın düzenini bozmak, onu yoldan çıkarmak olduğunu mantıken kavramakta fayda var.
*Kontrol sistemlerinin Off olduğunu farzediyorum
Direksiyona öyle bi hakim olmalısın ki en sol açıdan en sağa bir anda kırabilecek şekilde konumlanmak çok önemli
2.Vites 3000rpm seyrediyoruz diyelim, sola açılı parkurdayız farzedelim,
İlk kural aracın dengesini 'istediğimiz ölçüde bozabilmek' olduğunu biliyoruz, e o zaman ben panik direksiyon ve gaz hareketiyle dengeyi bozabilirim
Sola ani direksiyon hareketi ve ilk patlamayı ( aracın durumuna göre ) debriyaj tazeleyerek veya sadece dip gaz yaparak açıya giriyorum
Hemen akabinde direksiyonu sıkmadan, ama kontrolüde arabaya bırakmadan izliyorum, o yolunu bulacaktır,
siz sadece ona o an ki duruma göre , müdahele edeceksiniz bunun ne yazık ki tarifini yapamıyorum.
zaten kendi tecrübemde şu ki, o açıya girdikten hemen sonraki aracın kendi verdiği kontraya yanlış müdahale ile drift kazalarının çoğu meydana geliyor.
İlk olarak bu kısmı biraz tecrübe etmeni tavsiye ederim, 1.vites köşebaşı attırmalarını zaten yapamayıver abi, trafikte olacak işler değil ..
Kesinlikle Çok tecrübe ve iyi zamanlama bu iştede iyiye götürüyor insanı, amatör biri olarak yazdım, yanlışım varsa affola
burakgunay
07-03-2016, 11:02
abi keiichi üstadın drift bible videolarını izle, bolca video izle. antalyadan rx8ci bi boeing kaptanı abi vardı forumdan çok güzel videoları vardı yaka yaka donuyordu parlak asfaltta. bol bol video izle analiz et çok güzel arabann var riske atmadan dene abi. debriyajın üzülebilir ama bu süreçte :D
volume81
07-03-2016, 11:03
önce yanlamakdan ziyade direksiyon tepkilerini öğrenin aracın mesela düz kalkış yaparken sağa sola attığında toplamaya çalışın sonrası direksiyonla gelir zaten :)
Anadolu yakasında bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım tavsiyem arkaya 2 tane bitik lastik alın hem daha rahat olur hemde burçlara vs zarar vermezsiniz :)
Arka lastiklere 42-45psi hava basarak duruma başlayabilirsin. Tabi normal kullanım için lastik soğuduktan sonra hava basınçlarını normal seviyeye düşürmeyi unutmayın.
Klişe bir yorum . Sat git o paraya abartıyorum s2k yada e46 kilit diffli 3.25-28-30 al ! :D asdfe . . .Şaka yaptım :D
Nameles arkadaş rx8'le ilgili olan gerekli bilgiyi aktarmış :) Önce güvenlik sistemi kapatıp , rx8 tork u yüzünden forumda okuyarak edindiği bilgilere göre 1-2-3 tokatlıyarak yanlamanız lazım haz alabilmek için :)
Diğer arkadaşların'da dediği gibi önce '' Boş , Çok Geniş, Bil Hassa düz bir alanda yağmurdan sonra denemeler yapın , arka tekerlerin taban ve diş farkı'da etkide bulunur oda ilk başlarda sonradan ''0'' konuma inince sıkıntı kalmaz :D
Boş alanlarda deneyip , güveni kazandım mı köşe başları ufaktan başlarsınız Dreksiyonu yarım açı kırıp gazı verdim mi arkası kendinden gelir sonrası sizin kontra ve aracın o anki arka kaydırmasına bağlı .
40-60 Gibi giderken acemi olduğunuz için , geniş şeritli , boş bir yolda yolun meyiline göre , dreksiyonu aniden hafif , sağ sol ve bu işlemi yapmadan vites 3'den 2 çekerek yüksek bir gazla arkayı savurmaya başladım mı gerisi yine size kalmış !
Ama Asıl tavsiyem ; Bu işin Üstadı olmuş veya Bu araçla yeteri kadar deneyim kazanmış abiler'den yardım istemen ve ders alman . Örn. Forum'dan Abbas çimen abimiz ve Diğer Drifft Hocaları ders veriyor . Kendi pistleri 'de var kendi aracınla daha iyi , daha makul bir şekil'de eğitim alıp . Hem kendini , Hem Aracı , Hem diğer Trafik sakinlerini Tehlikeye atmamış olduğunu düşünüyorum !
Ben sene 2014'te Bursada CMmotorsport ''Turbo Cem''i ziyarete giderken Bursa e-5'te o zaman 98'' Doğan Slx ie var . Havada bir yağıyo sorma dönere girdim alt üst yola çıkıcam özgüvene bak. Bir yan verdim . Allah seni inandırsın,o döneri bmw'yle zor bitirirsin .
Herşey'den önemlisi Allah k azasız belasız kullanmayı nasip etsin :D
PiscocuK
07-03-2016, 11:27
Açılı abilerimiz kadar pro olmasakda kendimizi eğlendirecek kadar turlayabilen , kontralara girebilen biri olarak yazayım bi kaç bişe abicim.
Zaten forumdan bildiğim , yazılarını sevdiğim birisin, böyle bi konuyu açtığın için de ayrıca saol, çünkü bu samimiyetini gösterir benim için.
Şimdi ana fikrin , aracın düzenini bozmak, onu yoldan çıkarmak olduğunu mantıken kavramakta fayda var.
*Kontrol sistemlerinin Off olduğunu farzediyorum
Direksiyona öyle bi hakim olmalısın ki en sol açıdan en sağa bir anda kırabilecek şekilde konumlanmak çok önemli
2.Vites 3000rpm seyrediyoruz diyelim, sola açılı parkurdayız farzedelim,
İlk kural aracın dengesini 'istediğimiz ölçüde bozabilmek' olduğunu biliyoruz, e o zaman ben panik direksiyon ve gaz hareketiyle dengeyi bozabilirim
Sola ani direksiyon hareketi ve ilk patlamayı ( aracın durumuna göre ) debriyaj tazeleyerek veya sadece dip gaz yaparak açıya giriyorum
Hemen akabinde direksiyonu sıkmadan, ama kontrolüde arabaya bırakmadan izliyorum, o yolunu bulacaktır,
siz sadece ona o an ki duruma göre , müdahele edeceksiniz bunun ne yazık ki tarifini yapamıyorum.
zaten kendi tecrübemde şu ki, o açıya girdikten hemen sonraki aracın kendi verdiği kontraya yanlış müdahale ile drift kazalarının çoğu meydana geliyor.
İlk olarak bu kısmı biraz tecrübe etmeni tavsiye ederim, 1.vites köşebaşı attırmalarını zaten yapamayıver abi, trafikte olacak işler değil ..
Kesinlikle Çok tecrübe ve iyi zamanlama bu iştede iyiye götürüyor insanı, amatör biri olarak yazdım, yanlışım varsa affola
herşeye tamam kardeşim ama seyir esnasında 2.vites 3000 dd mümkün değil yanlayamam kesin bir yere girerim..en fazla yapabileceğim göbeğe gelip içinde tamamen durup ilk kalkışla hamleyi yapmak.giderken yanlama işi şuan için benim açımdan mümkün değil
Ayrıca ben teşekkür ederim düşüncen ve yorumun için
143 lük 318 manuel lastikleri sıfır araçla yaklaşık sizin aracınız kadar torku olan(200nm) araçla bir kaç günlük eğlenme yöntemimi anlatayım, belki faydası olur;
2. vitesin orta devirlerinde de bir geniş bir alanda (geniş bir göbekte olabilir, spin atarsanız bir yere vurmamak önemli) dönerken, debriyaj tazeleyip (bir nevi yarım debriyajla) ve gaza biraz daha fazla yüklenip aracın burnunu hafif içeri doğru salarak başlayabilirsiniz. Açıyı yine debriyajla ayarlamanız gerekiyor torkunuz az olduğu için. Daha torklu bir araç olsa gaza basma oranı ile ile ayarlanır bu açı. Tabi bunları yaparken tam dik konumda ve direksiyonu 9:15 tutmanız hakimiyet açısından etkili olacaktır. Kolay gelsin :)
PiscocuK
07-03-2016, 11:39
Klişe bir yorum . Sat git o paraya abartıyorum s2k yada e46 kilit diffli 3.25-28-30 al ! :D asdfe . . .Şaka yaptım :D
Nameles arkadaş rx8'le ilgili olan gerekli bilgiyi aktarmış :) Önce güvenlik sistemi kapatıp , rx8 tork u yüzünden forumda okuyarak edindiği bilgilere göre 1-2-3 tokatlıyarak yanlamanız lazım haz alabilmek için :)
Diğer arkadaşların'da dediği gibi önce '' Boş , Çok Geniş, Bil Hassa düz bir alanda yağmurdan sonra denemeler yapın , arka tekerlerin taban ve diş farkı'da etkide bulunur oda ilk başlarda sonradan ''0'' konuma inince sıkıntı kalmaz :D
Boş alanlarda deneyip , güveni kazandım mı köşe başları ufaktan başlarsınız Dreksiyonu yarım açı kırıp gazı verdim mi arkası kendinden gelir sonrası sizin kontra ve aracın o anki arka kaydırmasına bağlı .
40-60 Gibi giderken acemi olduğunuz için , geniş şeritli , boş bir yolda yolun meyiline göre , dreksiyonu aniden hafif , sağ sol ve bu işlemi yapmadan vites 3'den 2 çekerek yüksek bir gazla arkayı savurmaya başladım mı gerisi yine size kalmış !
Ama Asıl tavsiyem ; Bu işin Üstadı olmuş veya Bu araçla yeteri kadar deneyim kazanmış abiler'den yardım istemen ve ders alman . Örn. Forum'dan Abbas çimen abimiz ve Diğer Drifft Hocaları ders veriyor . Kendi pistleri 'de var kendi aracınla daha iyi , daha makul bir şekil'de eğitim alıp . Hem kendini , Hem Aracı , Hem diğer Trafik sakinlerini Tehlikeye atmamış olduğunu düşünüyorum !
Ben sene 2014'te Bursada CMmotorsport ''Turbo Cem''i ziyarete giderken Bursa e-5'te o zaman 98'' Doğan Slx ie var . Havada bir yağıyo sorma dönere girdim alt üst yola çıkıcam özgüvene bak. Bir yan verdim . Allah seni inandırsın,o döneri bmw'yle zor bitirirsin .
Herşey'den önemlisi Allah k azasız belasız kullanmayı nasip etsin :D
Açıkcası bu işin bir okulu varsa gidip öğrenmek isterim layığıyla :)
onun dışında seyir halinde yan vermek en azından şuan için benim adıma mümkün değil
ilk etapta ilk kalkış ve sıfır olayını becermem gerekiyor sonrası zamanla olur inşallah :)
Edit olmadığı için; Açıyı debriyajla ayarlamak dediğim; debriyajı ne kadar bırakırsanız aracınız yeni lastiklerle o kadar iyi tutunup açıyı daraltır, direksiyonun yönüne göre hareket eder.
sizin yanlayamadığınız arkadan itiş araç ne öncelikle?
her araçla düzgün yanlayamazsınız, önce bunu kafanızdan silin
kilitli diff olması şart yoksa yanlamaz savrulursunuz, bu arada büyük fark var
araçta kilitli diff varmı?
birde tcs, aps, ecs ,esp, mcs hepsini kapatmanız şarttır.
PiscocuK
07-03-2016, 12:01
sizin yanlayamadığınız arkadan itiş araç ne öncelikle?
her araçla düzgün yanlayamazsınız, önce bunu kafanızdan silin
kilitli diff olması şart yoksa yanlamaz savrulursunuz, bu arada büyük fark var
araçta kilitli diff varmı?
birde tcs, aps, ecs ,esp, mcs hepsini kapatmanız şarttır.
konu içinde bir kaç yerde geçti ama gözden kaçmış sanırım.Araç Rx8 ve ben sadece dsc yi kapatıyormuşum bir sonraki denemede uzunca basılı tutup herşeyi kapatıp deneyeceğim
burakgunay
07-03-2016, 12:01
abi bence yaparsın ya, geniş bi göbeğe gelmeden çek el frenini boz dengeyi, indirip debriyajla gaza yüklenip debriyajı bıraktın mı gerisi direksiyon kontrolu.
Debriyaja bas devri getir ortalara birden debriyajdan çekip gaza asılın bir kıç atar ama rx8i bilemem nasıl tepki verir
rx8 ile yanlayamamanız imkansız, lsd diff varmış
elektronik sistemlerin kapalı olduğundan emin olun, kesin birşey açık kalmıştır
https://www.youtube.com/watch?v=AN56Oy_eqXs
PiscocuK
07-03-2016, 12:29
evet dediğiniz gibi bişeyler açık kalmış onları kapatıp yeniden deneyeceğim
Canselmo
07-03-2016, 13:04
Forumda antalyadan siyah rx8 olan arkadaşın videoları var link bulamadım ama onada sorabilrisiniz rx8 kolay yanlayan bi alet :D
PiscocuK
07-03-2016, 13:05
ben birazda arabaya kıyamıyorum açıkcası yoksa bi başlasam devamı gelebilecek gibi :)
Burak K.
07-03-2016, 13:13
Önce bütün sistemleri kapatıp bomboş bi alanda arabayı savurun. Araba ne durumda ne tepki veriyor onu öğrenin,daha sonra göbek vs. dönmeye başlayın tam açıyı verir göbeği dönmeyi başlarsınız sonra araba tam ters bi tepki verir eğer hakim değilseniz en iyi ihtimalle spin atarsınız. O yüzden önce boş bi alanda çözmek lazım arabayı.
PiscocuK
07-03-2016, 13:20
Yanlayan arkadaşlara özellikler sormak istediğim bir soru var
Sağ tarafa yanlayarak dönebilyormusunuz?Benim büyük ihtimal yapamayacağım bir şey daha bu.sola yan verebilirim gibi ama sağ çok çok zor yada imkansız
Bende tam olarak bilmiyorum ama youtubeda "PİLOTHKN" adında Mazda RX8 sahibi bi abi var.
Link atayım size;
https://www.youtube.com/user/pilothkn/videos
Çok deli yanlıyor reis :)
_cAgdAsH_
07-03-2016, 13:50
emreee ugra bı arada dukkanada yanlayalım:D:D
Yanlayan arkadaşlara özellikler sormak istediğim bir soru var
Sağ tarafa yanlayarak dönebilyormusunuz?Benim büyük ihtimal yapamayacağım bir şey daha bu.sola yan verebilirim gibi ama sağ çok çok zor yada imkansız
Abi bu işte bi pert feda etmiş biri olarak söyliyim,
Buradan yazılanlar ile bu işi canlı yapmak arasında çok fark var piyasada isim yapmış kişiler bile gizliden patlayıp araba toplatıyorsa ciddi anlamda riskli bir iş :)
Elektronik zımbırtıların tamamını kapattıktan sonra arkalara kolay lastik temin edebileceğin ölçüde jant takıp boş alanlarda başla
Ne kadar pratik yaparsan o kadar soğukkanlı olursun :)
Boş alan kısmında ısrar ediyorum arabanın temiz olduğundan bahsetmiştin yazık olmasın
İstediğin kadar video izle yada yazı oku direksiyondayken karşına bariyeri yada kaldırımı almak çok başka :)
İyi eğlenceler :)
hondafit
07-03-2016, 13:54
herhalde en güzel yöntem el frenini çekip direksiyonu gitmek istediğiniz yönün tam tersine döndürüp gaza bas çek yapmaktır bana göre
Herkesin her şeyi en iyi bildiği bir ortamda, bilmediğini açık bir şekilde söylemek.. Takdir edilesi
abi kesinlikle gitmek istediğin yere bak. Korkup acaba patlarmıyım dediğim yere değil,gitmeyi istediğin yöne.
Gerisini yazmışlar.
Wankel Batu
07-03-2016, 14:11
rx-8 diger rwd lerden farkli oldugu icin uzmanlik ister.
Tork ayaginizin altinda bmw lerdeki ve baska araclardaki kadar yoktur.
kendinize uygun devir araligini bulmaniz gerekli ve cikislarda donuslerde kopmasi icin (lastiklerinizi yipranmamis kabul ediyorum) debriyaji tokatlamaniz gerekir özellikle rx-8 de debriyaj tokatlama isini iyi cozmelisiniz.
Tabiki lastik yanlamaya calistiginiz asfaltta cok önemli , lastiklerinizin modelini bilmiyorum ama pist lastigi ise arkalara cikma takmanizi öneririm.
Onun disinda kasanin yapisi cok rijit oldugundan dolayi kontralari rahatlikla kavrarsiniz.R3 lerin sizin emirlerinize gosterdigi tepki muazzam oyuzden arkasi koptuktan sonra kontrol etmesi kolay sadece biraz pratik lazim
alihan11
07-03-2016, 14:26
halkalıda beleşe ders verilir :D
eski bir rx8 sahibi olarak nasıl yanlıyamıyosun anlıyamadım debriyaj tokatlamasan bile cok rahat dönüyor dsc kapamıyormusun? 10 sn basılı tutup?
Nameless34
07-03-2016, 14:35
bir de ek olarak 3 ten 2 ye çekmekte çok zevkli oluyor ama alışmak lazım 2 spinden sonra 3. denemede körfez pistinde Pirelli virajını full yan dönebilmiştim, yine rx aşkım depreşti, güle güle kazasız belasız kullanın mümkünse de satmayın sonra çok üzülüyor insan :)
Bu da o dönüşün içten çekimi
https://www.instagram.com/p/ux1d_tKV4E/?taken-by=saglamsemih
Yanlayan arkadaşlara özellikler sormak istediğim bir soru var
Sağ tarafa yanlayarak dönebilyormusunuz?Benim büyük ihtimal yapamayacağım bir şey daha bu.sola yan verebilirim gibi ama sağ çok çok zor yada imkansız
Zamanla o da oluyor, öce sola iyice alışınca, sağa doğru yanlamak da refleks haline geliyor. Biraz da arabaya acımayacaksınız aksi halde ne gaza ne de direksiyona hakkıyla yüklenirsiniz.
PiscocuK
07-03-2016, 14:40
bir de ek olarak 3 ten 2 ye çekmekte çok zevkli oluyor ama alışmak lazım 2 spinden sonra 3. denemede körfez pistinde Pirelli virajını full yan dönebilmiştim, yine rx aşkım depreşti, güle güle kazasız belasız kullanın mümkünse de satmayın sonra çok üzülüyor insan :)
Bu da o dönüşün içten çekimi
https://www.instagram.com/p/ux1d_tKV4E/?taken-by=saglamsemih
burada tüm sistem kapalımı? dsc vs?
Abi yorumlardan anlaşılan o ki arabayı biraz gözden çıkartman gerek. :D Gözünü karartıcan olacak dönecek diye çevirip direksiyonu asılacan gaza. sonra kontra ve debriyaj tokatla devamı gelecek.
gel sen riske atma şu güzelim arabayı. Al bi şahin veya e30 basitten turbola diff kaynakla acemilik arabası olsun.
RX8 1 tampon 1 far şahin parası zaten.
PiscocuK
07-03-2016, 14:43
Abi yorumlardan anlaşılan o ki arabayı biraz gözden çıkartman gerek. :D Gözünü karartıcan olacak dönecek diye çevirip direksiyonu asılacan gaza. sonra kontra ve debriyaj tokatla devamı gelecek.
gel sen riske atma şu güzelim arabayı. Al bi şahin veya e30 basitten turbola diff kaynakla acemilik arabası olsun.
RX8 1 tampon 1 far şahin parası zaten.
Bir yorumda bahsetmiştim bir şahin alıp ist parkın arkasına gidip lastikleri yarılana kadar yanlamayı mı denesem diye :D öğrendikten sonra Rx kuş gibi gelir sanırım daha az çabayla
Nameless34
07-03-2016, 14:43
burada tüm sistem kapalımı? dsc vs?
evet her ikisi de kapalı DSC ve TCS off durumda
Kışın olsaydı herşey daha basit olurdu :D debriyajın yürüyenin fiyatlarını araştırıp bu işi yapmalı :D
Bence gidip G27 alın ikinci eli 700-900 civarında internetten de asetto corsa indirin. İnternette Rx8 veya 200sx indirip onunla öğrenirsiniz sonrasında arabada denersiniz. Kaybınız 50-100tl yi geçmez işiniz bitince direksiyonu satarsınız.
Bence gidip G27 alın ikinci eli 700-900 civarında internetten de asetto corsa indirin. İnternette Rx8 veya 200sx indirip onunla öğrenirsiniz sonrasında arabada denersiniz. Kaybınız 50-100tl yi geçmez işiniz bitince direksiyonu satarsınız.
İkisi cok farklı şeyler abicim ya
asetto corsa da sandalye götünün yanına gelmiyo :D
İkisi cok farklı şeyler abicim ya
asetto corsa da sandalye götünün yanına gelmiyo :D
Çok iyi yorum ya :D ahhhhaa.
bilaloztkr
07-03-2016, 15:46
İkisi cok farklı şeyler abicim ya
asetto corsa da sandalye götünün yanına gelmiyo :D
imzalık yorum olmuş hocam:)
İkisi cok farklı şeyler abicim ya
asetto corsa da sandalye götünün yanına gelmiyo :D
Ben drift akademiden öğrendiğimden fazlasını G25te öğrendim :) Yabana atılacak gibi değil, götten evvel gözle hissetmek daha önemli.
PiscocuK,
Biz ara sıra kurtköy'de çakma drift akademi düzenliyoruz 3-4 arkadaş. S13, S14, e36 turbo vs, yaş ortalaması 30 üstü. İlgini çekerse bekleriz, koni götürüp her seferinde farklı parkur kuruyoruz. Sıfırdan başlıyorum dersen ona da sabrımız var, sakin sakin gösterebiliriz. Yağmur, yağmur sonrası vs denk getirirsen lastiklerin de zarar görmeden dönersin.
Rx8 öyle güzel yanlar ki valla sen biraz çalış.
Arabaya bir o kadar daha aşık olacaksin
yuvarlak kavşakta veya boş alan guvenlı gordugun yerlerde denıyebılırsın.
kavsagı donerken sert bır sekılde dıreksıyonu kır , aracın dengesı bozulacaktır aynı anda debrıyaja yarım basıp ara gaz yaparsan yanlamaya baslayabılırsın.
Dıreksıyonu cok sıkma serbest bırak kontra vermesıne ızın verdıkten sonra tekrar yol cızgısını takıp ettıgınde tut, yoksa spın atman veya kaldırıma cıkman kacınılmaz.
15 senedır severek yapıyorum. Hıc kazam olmadı ama bunu okuyarak cızerek degıl, en ıyı kendın ufak ufak rısk almadan tecrube edınerek yapabılırsın.
ben de motosiklette tek teker yapamıyorum :) deli gibi gazlıyorum, iyi kötü arkayla oynayabiliyordum yeni lastik aldım şuan kıyamıyorum :) ama teker olayında hep bi tedirginlik var düşersem motora zarar gelmesi de bi nebze de kol bacak kırarız diye korku var :) bir iki ve üçüncü viteste gazı açtığımda ön teker sürekli yerden kesiliyor güçle birlikte ama debriyaj tokatlayıp veya gaz kapayıp açıp teker yapmaya biyerlerim yemiyor :) nasıl yaparım, öğrenebilme gibi bi ihtimalim var mı yoksa korkuyosan bu iş olmaz mı dersiniz? :)
Abim vazgeç bu sevdadan derim. Ben ibizayla 1-2 defa yapayım dedim sigara gibi bağımlılık yaptı her virajda yan yan kayıyorum antalyayı tokyoya çevirdim, yazık aracına yapma derim :D
PiscocuK
07-03-2016, 16:59
Ben drift akademiden öğrendiğimden fazlasını G25te öğrendim :) Yabana atılacak gibi değil, götten evvel gözle hissetmek daha önemli.
PiscocuK,
Biz ara sıra kurtköy'de çakma drift akademi düzenliyoruz 3-4 arkadaş. S13, S14, e36 turbo vs, yaş ortalaması 30 üstü. İlgini çekerse bekleriz, koni götürüp her seferinde farklı parkur kuruyoruz. Sıfırdan başlıyorum dersen ona da sabrımız var, sakin sakin gösterebiliriz. Yağmur, yağmur sonrası vs denk getirirsen lastiklerin de zarar görmeden dönersin.
çok isterim hatta sakıncası olmazsa siz yanlarken ben yanınızda oturup ne yaptığınızı görmek isteirm
Emre abi senin bu alçak gönüllülüğüne hayran oldum harbi delikanlı adammışsın. Herkes senin gibi gelip de burada konu açamaz, çünkü sorsan herkes bi Keiichi..
Nacizane ben yanlamak, eğlenmek için kapıda şahin tutuyorum. E tabi doğal olarak sadece yağmur ve karda çıkıyorum :) . kavşağa yaklaştığımda 2-1 yapıp debriaj tokatlarken gaz açıyorum. Ufak ufak dönüyor, sonra 2 yi istediği için 2 ye atınca araba gaz yemiyor haliyle bayılıyor :D. Senin o arabayla 1-2 denemeden sonra çok daha rahatça kıçını açabileceğini düşünüyorum. Arabayı doğrusal çizgi üzerinde tutmaya yardımcı özellikleri kapamamışsın bunun etkisini daha sonraki denemelerinde kapatarak göreceğine inanıyorum. Eray abiye bi yemek ısmarla halleder ltd şti :)
PiscocuK
07-03-2016, 17:59
Emre abi senin bu alçak gönüllülüğüne hayran oldum harbi delikanlı adammışsın. Herkes senin gibi gelip de burada konu açamaz, çünkü sorsan herkes bi Keiichi..
Nacizane ben yanlamak, eğlenmek için kapıda şahin tutuyorum. E tabi doğal olarak sadece yağmur ve karda çıkıyorum :) . kavşağa yaklaştığımda 2-1 yapıp debriaj tokatlarken gaz açıyorum. Ufak ufak dönüyor, sonra 2 yi istediği için 2 ye atınca araba gaz yemiyor haliyle bayılıyor :D. Senin o arabayla 1-2 denemeden sonra çok daha rahatça kıçını açabileceğini düşünüyorum. Arabayı doğrusal çizgi üzerinde tutmaya yardımcı özellikleri kapamamışsın bunun etkisini daha sonraki denemelerinde kapatarak göreceğine inanıyorum. Eray abiye bi yemek ısmarla halleder ltd şti :)
Saol kardeşim o senin iyi niyetin.Dediğim gibi öğrenmenin yaşı yok hiç ego yada kibir yapmam çocukla çocuk büyükle büyük olabilirim :)
Ben drift akademiden öğrendiğimden fazlasını G25te öğrendim :) Yabana atılacak gibi değil, götten evvel gözle hissetmek daha önemli.
Haklısınız , teknik olarak aracın verebileceği tepkileri görebiliyoruz sanal ortamda birebir olmasada :)
uygulaması ise araca binince gerçekleşiyor .
Yanlayan arkadaşlara özellikler sormak istediğim bir soru var
Sağ tarafa yanlayarak dönebilyormusunuz?Benim büyük ihtimal yapamayacağım bir şey daha bu.sola yan verebilirim gibi ama sağ çok çok zor yada imkansız
Sağ köşe uzak kaldığı için dar alanlarda ayarı veremiyorum..
Benim kendi çabamla edindiğim tecrübelere göre güçsüz araçla yanlamak çok daha zor.Kılı kılına yanlayabilen bir araçla çok daha güçlü aynı araçla yanlamak daha kolay.
alperaslann
07-03-2016, 20:44
Ben kışın el freni çekmiştim düz yolda kar bayağı vardı 3-4 yaptım 5.de kaldırıma hafif bi jant vurdum. Bükülmüş :D :D Değiştirdim :(
Abi az önce okuduğum yazıda bir rx8 tamponu şahin parası diye okudum sen acil bir durumda dsc nasıl devreye sokabiliri onun üzerinde çalış mazallah Allah göstermeye bir patladim mi tövbe edersin . Bir keresinde AVM dem çıkarken yerler yasmis rampa yukarı asildim bin gondum . Basladim hatim indirme o an hayatım filim şeridi gibi gozumun önünden geçti hatta bir ara tampon usta işçilik masraflarını bile hesapladim o an o derece uzun bir o kadar kısa idi . Allah tan son kontra ile kurtuldu. Sonrasında bir damacanada su içtim :) Gözünü seçim pahalı makinelerle şaka yapmayın pls :)
livaneli
07-03-2016, 21:02
Pratikleri boş alanlarda yaparsanız iyi olur istanbul park tarafında boş alanlar fazlası ile var
Aynı düşüncedeyim.
Eminim yanlamayı kısa sürede öğrenirsiniz ama daha da kısa sürede aklınıza kazımanız gereken şey şudur:Trafikte değil insan ya da başka araçların bulunmadığı boş alanda, pistte yanlamalısınız.
PiscocuK
07-03-2016, 21:43
Herkese tecrube ve fikirleri icin tesekkur ederim
Kesinlikle trafikte yada ulu orta boyle seyler yapacak birisi degilim
Tuzla genel olarak bos ve sakin bir yer bi tarz seyleri deneyecek cok yer var ist park var. Ben dscyi tscyi vs kapatamadigim icin sanirim olmuyormu ilk firsatta haftaici bi ogle arasi ist parkta deneme yapabilirim. Yapamazsamda kimseye rezil olmamis olurum :) :)
kelalper
07-03-2016, 21:49
haber et yardımcı olurum bi akşam. RX 8 de biraz üst devir gerekiyor onun içinde debriyajı da kullanmak gerekiyor canım.
ahmetakbayir
07-03-2016, 22:22
Abi bence g27 ya da g25 al ben LFS oynarken öğrendim
PiscocuK
07-03-2016, 22:25
Bu g27 logitech sanirim onu kurduk hic beceremedim :) arabayida o sekilde kullanirsam vah ki ne vah :)
Satanael
07-03-2016, 22:30
Abi az önce okuduğum yazıda bir rx8 tamponu şahin parası diye okudum sen acil bir durumda dsc nasıl devreye sokabiliri onun üzerinde çalış mazallah Allah göstermeye bir patladim mi tövbe edersin . Bir keresinde AVM dem çıkarken yerler yasmis rampa yukarı asildim bin gondum . Basladim hatim indirme o an hayatım filim şeridi gibi gozumun önünden geçti hatta bir ara tampon usta işçilik masraflarını bile hesapladim o an o derece uzun bir o kadar kısa idi . Allah tan son kontra ile kurtuldu. Sonrasında bir damacanada su içtim :) Gözünü seçim pahalı makinelerle şaka yapmayın pls :)
Gece gece kahkaha attım resmen :D
rx8 hiç kullanmadım ama sağ koltuğuna çok oturdum yorumum şu ki kesinlikle
arabaya kıyamıyosunuz yoksa rx8 her türlü drift yapan bi araba 1. viteste biraz yüklenseniz
yada redline 1den 2 ye hızlıca çekseniz yine pati çeker diyceğim o ki sakınan göze çöp batarmış
vurun kırbacı vurun kırbacı :) :)
İlk gereken şey, E30 325 ve kilitli difransiyel :) Sonrası rölantide bile yanlarsınız, araba yanlamak için Ankaraya özel üretilmiş. :) Şaka bir yana, yaşım 20, arkadan itişli, otomatik vites, kilitli difransiyelli 3000 cc bir araç kullanıyorum, ilk 3 denememde, karşıma kaldırımı almıştım :D Sonradan arabanın direksiyon tepkilerine alışarak birazda olsun çözdüm, daha sonra daha geniş beton göbeklerde şansımı denedim, direksiyona bir nebze daha alıştım, yaptığım şey, göbeğin içine girip, gazı dipleyerek, uygun açıda kontra vermek, gerisi arabada zaten. :) Fren yapmamak lazım, yoksa sonu spin oluyor. :)
Bir de yanlis hatirlamiyorsam oyle tamamen kapatinca race modu mu ne o' kontagi kapatip acmak gerekiyordu tekrar devreye sokmak icin yani devrede sanip basiniza bir sey gelmesin. rx8 kullanicilari yanlisim varsa duzeltsin lutfen
overblack
08-03-2016, 00:55
içinizde tepsi drift'i hatırlayan varmı? hondam.com buluşmalarında mc'tan 2 tane tepsi aşırıp arka lastiklerin altına koyuyorsun.El frenini çekiyorsun tepsiler kaçmasın diye. sonra arabayı kafana göre sürmeye başlıyorsun. ne lastik eskiyor ne aktarma :D
Benim kendi çabamla edindiğim tecrübelere göre güçsüz araçla yanlamak çok daha zor.Kılı kılına yanlayabilen bir araçla çok daha güçlü aynı araçla yanlamak daha kolay.
Mesela bizde Maxima abisi İnfiniti l30 var 3.0 motor onunla yanlayabiliyorum
mertkaya
08-03-2016, 01:36
https://www.youtube.com/watch?v=IPQyQgyuNMI&index=34&list=FLHHAym6yQOKNRMNau4glrMg
Reis anlatıyor abi, ileri kısımlarında nasıl pratik yapılacağını da söylüyor.
Abi ilk iş olarak öyle sakın yorumlardaki gibi el freniyle gir, göbekte sağ sol yap gaza otur yapma :D
Sana benim nacizane ilk tavsiyem; boş geniş bir alanda dur; direksiyonu az kır geniş bir daire çizecek şekilde, önce 1'de sonra tamamen halledebilirsen 2'de başlayıp, 4-5 bin devirde sabit olarak geniş bir daire çizmeye başla, sonra gaza yavaşça otur, RX8 kullanmadım ama kafadan dışarı çıkacak olursa gazı çek direksiyonu biraz daha kırıp tekrar otur. Bu şekilde ankara işi donuttan ziyade FF'te Han'ın kızların etrafında döndüğü şekilde dönmeye başlaman lazım. 1'de bu işi başardıktan sonra 2'de yap aynı şeyi. Bu aracın kontralarına, gaz tepkilerine alışmanı sağlar.
Sonra kafanda parkur çizebilirsin, arkadaşlar kukayla rota çiziyormuş onlardan yardım alabilirsin. Başlangıçta bunu yap arabanın kontrolden çıkartıncaki kontrol edilişini çöz, şehir içi gelir sonra. :D
Ben 14-15 yaşındayken toprak arazide Grand Cherokee'yle başlamıştım bu işlere. Keiichi üstadın Drift Bible'larını mutlaka izle. Özellikle hem pedal, hem araçiçi, hem araç dışı kameraların aynı anda olduğu videolar var. Onlardan baya bir şey çözersin.
on board drift videolarıda tavsiye edilir. Tabi formula d tarzı araçlar ile değilde daha çok amatör biz giibi kullanıcıların.
AliGizda
08-03-2016, 08:17
Ben şahsen RX-8' e kıyamazdım, bu iş için ucuz yollu bir Şahin alır onun üzerinde acemiliğimi atardım. Maksimum 1000 TL zararla hemen satabilirsiniz hem, hemde aracınıza zarar gelmez.
Bu iş için en ideal yerler tabii ki boş mekanlar. Fakat şu andaki aracınızla da yaşta güzel tecrübeler edinebilirsiniz, hem aracınıza zarar vermez hemde öpretici olur :) Bende pederin 2.8 dizel Cherooke ile denemeler yapıyordum, gerçekten büyük motorlu aracın verdiği haz çok başka.
bu olayda arabanın ve direksiyonun verdiği tepkileri hissetmek çok önemli aksi taktirde sıkıntılı sonuçlar olacaktır.. ufak ufak pratiklerle kendiniz hissederek öğreneceksiniz ama abartıya kaçmadan uygulayın ve kendinizi geliştirin.. sonra zaten oluyo :)
En kısa sürede , güzel videolarını bekliyoruz hocam , bu aleme şurda 2 satır yazarak bir driftçi daha kazandırdık. Allah cümlemizin tekerini düz bastırsın , kontrasını bol versin. En kısa sürede güzel videolarını bekliyoruz.
Senin int. dolaşan fenomenler'den neyin eksik . Altında rx8 var . :)
Ver coşkuyu :D
Chris harris'inde videosu var abi how to drift diye sanirim mobildeyyim şuan tam adini unuttm onaada bakabilirsin
Hiç gerek yok videolara en iyi pratikle öğrenilir, toplanıp gidelim İstanbul Parka h-içi öğlen saatlerinde sakin oluyor :)
Geçen haftadan kısa bir kesit https://www.youtube.com/watch?v=saoXcEXDJsI
PiscocuK
08-03-2016, 15:00
Hiç gerek yok videolara en iyi pratikle öğrenilir, toplanıp gidelim İstanbul Parka h-içi öğlen saatlerinde sakin oluyor :)
Geçen haftadan kısa bir kesit https://www.youtube.com/watch?v=saoXcEXDJsI
çok iyi kesin katılmak isterim :)
öyle bir program yaparsanız bir haber ver kardeşim kesin gelirim.bu arada kanat çok güzel duruyor bende düşünüyorum okadar abartı olmasada ufak çaplı birşey
Chris harrisin M5'li videosu iyidir
Bible guzel de cok uzun Harris baskan yeterli
how to drift videosu m235i ile
Chris harrisin M5'li videosu iyidir
Bible guzel de cok uzun Harris baskan yeterli
https://www.youtube.com/watch?v=-LpPc8qutCA
fatihcakin
08-03-2016, 21:09
Tavsiyeleri lütfen trafiği kapalı alanda gerçekleştirin :D
Ben Pendik teyim. Elimden bir şeyler gelirse yardımcı olmaya çalışırım. Daha önce kendi şahinimle yaptım birşeyler. Önden çekiş karda buzda bayağı oynamışlığım vardır. Hatta buzda karda ,amarok crafter gibi araçlarda hafif yanladığım olmuştur (arkadasını attırmak aslında öyle döndürmek değil).Bu iş anlatılmayla olmaz. Tabiki daha önce spor arabayla şansım olmadı :)
how to drift videosu m235i ile
https://www.youtube.com/watch?v=-LpPc8qutCA
evet bir de bu vardı yeni bir video bi sefer izlemiştim, unutmuşum :)
benim dediğim şuydu:
https://www.youtube.com/watch?v=m2Vt3ybz0t0
DoDo_hamann
09-03-2016, 23:15
Öncelikle mütevaziliğin ve egosuzluğun için tebrik ederim.
Boş alanda denemeler yapmak hem risk almama açısından hem daha cesaretli şekilde davranabilme adına en güzeli olur.
Arkadaşlar bir çok tavsiyede bulunmuşlar.
Şunu da hatırlatmak istiyorum kimse değinmemiş yada ben görmedim, rx8 zaten canını almadan yanlayabilecek kapasitede bir araba değil, çok güzel bir araç ancak gerçekten yetersiz bu tarz işler için, buda arabanın sürekli debriyajını tokatlamaya ezmeye birebir hale getiriyor aracı o yüzden farklı araçların videolarını izleyip ben niye bu kadarını yapamıyorum diye kafaya takmakta yanlış olur, bu tarz kullanımı öğrenmek için dengeli yavaş ve mantıklı bir araç.
Öncelikle mütevaziliğin ve egosuzluğun için tebrik ederim.
Boş alanda denemeler yapmak hem risk almama açısından hem daha cesaretli şekilde davranabilme adına en güzeli olur.
Arkadaşlar bir çok tavsiyede bulunmuşlar.
Şunu da hatırlatmak istiyorum kimse değinmemiş yada ben görmedim, rx8 zaten canını almadan yanlayabilecek kapasitede bir araba değil, çok güzel bir araç ancak gerçekten yetersiz bu tarz işler için, buda arabanın sürekli debriyajını tokatlamaya ezmeye birebir hale getiriyor aracı o yüzden farklı araçların videolarını izleyip ben niye bu kadarını yapamıyorum diye kafaya takmakta yanlış olur, bu tarz kullanımı öğrenmek için dengeli yavaş ve mantıklı bir araç.
Biz bu sorunu büyük ölçüde çözdük 1-2 mm diş derinliği olan 2 adet lastiği bijonları ve aralığı uyumlu 2 adet janta takıyorsun... 2. vites 3000 devirde debriyajsız keyfini sürüyorsun.. Islakta denemeyiniz..
Abicim oncelikle mutavazi tutumunuzla burda ilki gerceklestirdiniz bravo :) egoyu icat edenlerin bir çoğu malesef burada ve siz yaptiginiz hareketle,bundan sonra itiraf konularina öncülük yapmis olacaksiniz bence :) ki bazi arkadaslarda sizden güç alarak soylemis. Halbuki niye bukadar zor anlamiyorum. Toplumda alay konusu olma korkusu sanirim :) nacize tavsiyem oyunlar size mantigi göstersede adranalin vucudu sardiginda cogu insan donup kalir. Oyunda hunharca yanlarken kaza yapmak yeniden baslamanizla cozulur ama patladiginizda maddi manevi uzecektir. Refleksve soguk kanlilik herkeste ayni sonuclari vermiyor. Oncelikle sizin mantigini anlamaniz ve o adrenelinde tepkilerinizi olcmeniz icin yanlayan arkadaslarin yanına oturun bakin bakalim başlangıcı nasil yapiyor ve devaminda hangi tepkiler veriliyor.aracin o anki ani refleksi ne ? Ani bir durumda ne yapilmali nekadar mudahale edilmeli ? Video izlemek oyun oynamak tabiki fikir verir ama içerdeyken siz 'siz' olamayabilirisiniz. Oncelikle arkadaslarla olayi kavrayin sonrasinda kendi aracinizla deneme yaparken bilincli bu isi bilen adamin sag koltukta oturmasiyla denemelere devam edin. Ani bir durumda size mudahale ederek nasil devam etmeniz gerektigini soyluyerek gostererek sizin adranline yenilmenizi engeller. Spin bu isin zevkli tarafi . Prof drifter lar bile spin atiyor. Onemli olan spin attiginizda size veya baskasina bisey olmamasi. Genis alanlarda kuka koyarak surekli denemeler yapin. Tofasla baska aracla degil kendi araciniza alisin cunku her arac farkli tepkiler verir. Sadece arkaya daha kucuk sac jant ve bolca 2.el lastik alin ki hem aktarma organlarına az yük binsin hemde lastik masrafiniz min düşsün.
PiscocuK
10-03-2016, 08:34
kısmet olursa ve çocukları sınava götürme işi bana kitlenmezse haftasonu ist parkın oraya çıkıp biraz deneme yapacağım
tüm videoyu paylaşırım birlikte güleriz :)
Abi işin en önemli detay ve noktasını unuttuk hepimiz .
Mp3 İ like to movit movit :D
Mühtemel o araçta Boss ses sistemi mevcut çünki ben öyle biliyorum , ve kulak doldurmayı bırak taşıp patlatır :D Sağır eder , Hemen bi Tokyo Drift ardından şöyle seri bir baslı havalı müzik serisi ciddiyim bırak araç kendisi yanlar asdfe :D
Bu arada gerekli tüm güvenlik,yanlama , ders ve notlarını elinden geldiğince herkesin tamaladığına inanıyorum. Sınav günü geldi çattı . Göster kendini :D
Daha olmadı Allah zeval vermesin , ay sonunda ben gelir , alır seni yanlıya yanlıya gezdiririm :D
ilkay325i
10-03-2016, 15:05
1991 200E Çok Çaba Sarfetmeye gerek yok yanlamak için Takas Edelim İsterseniz Üstünü Altını Konuşuruz :D
https://www.facebook.com/Ilkay325i/videos/vb.547477560/10153476912892561/?type=2&theater¬if_t=like
PiscocuK
10-03-2016, 17:04
Tesekkurler simdilik dusunmuyorum
jnrjames
10-03-2016, 19:56
Baya bi amatör olarak bir gün buluşma çalışma fırsatımız olursa elimden gelen tavsiyeleri vermeye hazırım. Belli başlı kriterlerdeki hareketlerle başlarsanız daha iyi olur diye düşünüyorum. Kuka ile çalışmak şart. Boş alanda kontrolsuz yanlamak pek bi eğitsel olmayabilir. 5lik petlerden konfigurasyon çııkartır çalışırız. :)
Arenimo's RX8 :)
https://www.youtube.com/watch?v=5sSBorHmXrE
PiscocuK
25-03-2016, 08:44
dün akşam iş çıkışı yağmuru ve yollarıda bahane ederek tek elle çekim yapıp tek elle yan vermeyi denedim sokağa girerken..aslında güzelde oldu ama çekimden bi mok anlaşılmıyor
fakat benim sorum başka :)
şimdi benim yanlayamamamın başlıca sebeplerinden biri kapattığımı sandığım dsc miş
dün bahsettiğiniz gibi basılı tuttum DSC TSC kapandı ekranda kayan araba resmi DSC off yazısı çıktı buraya kadar ok..Yanıda verdim kendimce onda da sıkıntı yok ama birdaha dsc yi aktif hale getiremedim..Aracı stop ettikten sonra normale dönüyor doğru olan bumu yoksa başka şekil varmı tekrar aktif edebilmek için?
stop edince zaten açık haline geri döner aynen dediginiz gibi. ama aynı actıgınız gibi devreye sokarkende bikere bas cek degilde uzun uzun bastınızmı :) ?
Grimlord
25-03-2016, 08:56
https://www.youtube.com/watch?v=apS2vUhvEDc
ustad bu herifin kanalini takip edebilirsin,gayet detayli anlatiyor yan vermeyi :)
PiscocuK
25-03-2016, 08:58
stop edince zaten açık haline geri döner aynen dediginiz gibi. ama aynı actıgınız gibi devreye sokarkende bikere bas cek degilde uzun uzun bastınızmı :) ?
evet farklı kombinasyonlar denedim :) olmadı aktif edemedim
herif 900 dolara işin içinden çıkmış ,yine moraller bozuldu
Trance-R
25-03-2016, 09:11
amerikaya gidiyorum :) gerekli şartlar için bilgilendirir misiniz ? 900 dolar... 900 dolar... vay anasını :)
800dolara e46 323 varsa 1000dolara 330i vardır. Ben gidiyorum.
Nameless34
25-03-2016, 10:25
dün akşam iş çıkışı yağmuru ve yollarıda bahane ederek tek elle çekim yapıp tek elle yan vermeyi denedim sokağa girerken..aslında güzelde oldu ama çekimden bi mok anlaşılmıyor
fakat benim sorum başka :)
şimdi benim yanlayamamamın başlıca sebeplerinden biri kapattığımı sandığım dsc miş
dün bahsettiğiniz gibi basılı tuttum DSC TSC kapandı ekranda kayan araba resmi DSC off yazısı çıktı buraya kadar ok..Yanıda verdim kendimce onda da sıkıntı yok ama birdaha dsc yi aktif hale getiremedim..Aracı stop ettikten sonra normale dönüyor doğru olan bumu yoksa başka şekil varmı tekrar aktif edebilmek için?
Maalesef stop etmekten baska care yok yeniden aktif edebilmek icin :o
https://www.youtube.com/watch?v=-LpPc8qutCA
Budur abi..
PiscocuK
25-03-2016, 10:44
Maalesef stop etmekten baska care yok yeniden aktif edebilmek icin :o
teşekkürler
peki neden böyle bir sistem yaptılar acaba?
mertkaya
25-03-2016, 22:06
teşekkürler
peki neden böyle bir sistem yaptılar acaba?
Ya hep ya hiç demişler abi :D
PiscocuK
13-04-2016, 09:45
güneş açtığından beri arabayı kullanmıyorum desem yeridir.motora geçiş yaptım 2 haftadır
dün hafif yağmurlu ve çiseliydi arabayıda uzun zamandır kullanmıyorum diye onunla çıktım.
dediğiniz gibi dsc tsc ne varsa kapattım ve verdim coşkuyu :) evet yan vermek kolaymış biz alet edevat kapatmadığımızdan kasılıyormuşuz
yakında DK videolarım gelir desem de inanmayın :) bu haftasonu plan proje olmazsa ufak bir çekim yapmayı düşünüyorum
bilgi ve destek veren tüm arkadaşlara teşekkürler beni sizler yarattınız :)
burakgunay
13-04-2016, 11:00
kolay gelsin abi, ankarada olsan sağ koltuk için rezerve isterdim.
PiscocuK
28-05-2016, 09:07
dün akşam mesaiye kalınca yağmuru da bahane ederek bir sıfır çizeyim dedim :D
dediğimle kaldı beceremedim sanırım direksiyonu çok çevirdiğim için olmadı bir tur dönüp duruyorum alanda çok geniş olmadığı için kasamadım
ama ahdım var 13 hazirana kadar araba satılmazsa bol bol yan videosu paylaşıcam bende :) arabanın kızlığı bozuldu artık
PiscocuK
28-05-2016, 09:10
bu arada bir göbek var bizim burada orayı bi ince yanlayarak geçtim yol boş olduğundan ama sıfırı çizemedim sanırım tam tur çevirdiğim için oldu direksiyonu
Serkan_UR
28-05-2016, 09:16
Emre Abi
Yanlamak için ilk aşamda TCS yi kapatmana gerek yok.DSC yi kapaman yeterli bırak kafa koparsa TCS tutsun sana daha güvenli bir yanlama ortamı sağlar.Ayrıca DSC aç kapa yapabliosun ama TCS araba stop edilmeden devreden çıkmıyor.Ordan anla çok kapamamak gerektiğini :D Eğer lastiklerin iyiyse TCS devreye girdiğinde emin ol ihtiyacın vardır :( rx8 dengeli bir araba kafası çok kopmaz düzgün lastik ve dena olmayan asfaltla.
Kuruda sıfır çizmen yağmurdakinden daha kolay olur emin olabilirsin :) Sonuçta lastik tutmalıki seni kendi etrafında çevirebilirsin :) Islakta lastikler tamamen boşa dönmeye başladığında istediğin yönde hareketler oluşmaz genelde oldun yerde boşa döner hatta öne dönen lastik seni geri geri götürebilir :)
Birde sıfır çizip napıcan :) uygun yerlerde ver yanı devam et miss gibi :) Sen ıslak arabaya sıkıntı olmaz diye düşünüyorsun ama ıslaktada istediğin şeyi yapamıosun :) Bir paradox
PiscocuK
28-05-2016, 09:46
Serkan lastikler yeni diye ıslak olsun istedim :) kıyamıyorum :)
şimdi aklıma takıldı güvenlik kamerasına bakim dedim.Rezilliğim resmen güvenlik kameralarına yakalanmış.
Viodeyu eklicem buraya :D ozaman senin dediklerin direk video ile örtüşüyor çünkü ne yazdıysan onları yaşamışım izleyince anladım :)
PiscocuK
28-05-2016, 10:07
videoyu sessiz izleyebilirsiniz gereksiz konuşmuşum :)
https://www.youtube.com/watch?v=jtrhG7g4LM4
https://www.youtube.com/watch?v=jtrhG7g4LM4
Abi alan dar ondan dönemişsin bence, bende ufak ufak bişeyler yapmaya calısıyorum. Geniş alanda rahat rahat savuruyorum döndürüyorum. yamuk yumuk olsada :) Şu an aynı eksende dönmeyi öğrenmeye calısıyorum.
PiscocuK
28-05-2016, 11:13
ben bu sıfır işini beceremedim 3 kere denedim hep aynısı oldu ama yola çıkıp viraj veya göbeğe girdiğimde yan girip çıkabildim çok ilginç.Daha aracın tüm tepkilerine hakim değilim biraz daha vakit geçirelim limitlerini öğrenelim yaparız kimse denemeden öğrenmiyor bu işi :D
Serkan_UR
28-05-2016, 12:56
Abi Gerçekten dar bir alanda deneme yapıorsun tehlikeli olurmuş dönsende :D dönememen hayırlı olmuş..
Dediğim gibi ıslakta kontrol etmen daha zor ilk hamle yaparsın gerisi gelmez.
Sana tavsiyem buşekilde eylenmek istiyorsan.Gruptan Tamer,Naci İstanbulparkın oraya gidiyorlar arada eğlenmek için takıl onlara birinin yanına bin sonra sen dene birşeyler çıkar ortaya :) Ama yine söylüyorum Sıfır Çizmek Çok hoş birşey değil bence :) ama 1-2 kere dönüp hevesini al bari :)
osmanaydo
28-05-2016, 13:27
Araba dönmüyo olabilir mi?.
Bu benim ilk sıfır denememdi mesela. Direksiyonu çevirdim gaza bastım.
https://www.youtube.com/watch?v=WMt-uwN68nc
siz sıfır çizerken direksiyonu biraz düzleştirmişsiniz.abi direksiyonu direk kırdığı için tam döndüğünde öylece kalıyor gibi geldi bana gördüğüm kadarıyla
Mutlu Değerli
28-05-2016, 14:50
Son videoyu izleyince yanlayamadığında söylenen şahinci bi arkadaşım vardı onun lafı geldi aklıma; Arabanın bugün neşesi yok
Ne alakaysa :D :D :D :D :D
PiscocuK
28-05-2016, 21:43
Abi Gerçekten dar bir alanda deneme yapıorsun tehlikeli olurmuş dönsende :D dönememen hayırlı olmuş..
Dediğim gibi ıslakta kontrol etmen daha zor ilk hamle yaparsın gerisi gelmez.
Sana tavsiyem buşekilde eylenmek istiyorsan.Gruptan Tamer,Naci İstanbulparkın oraya gidiyorlar arada eğlenmek için takıl onlara birinin yanına bin sonra sen dene birşeyler çıkar ortaya :) Ama yine söylüyorum Sıfır Çizmek Çok hoş birşey değil bence :) ama 1-2 kere dönüp hevesini al bari :)
Yok kardesim zevk icin degil. O daha kolay gibi duruyordu ordan baslim dedim yoksa oyle bir hirs yada iddaam yok olamazda :) hatta bunu yapamadim yanlamayi nasil yapicam
Diye konusuyordum kendi kendime
Araba dönmüyo olabilir mi?.
Bu benim ilk sıfır denememdi mesela. Direksiyonu çevirdim gaza bastım.
https://www.youtube.com/watch?v=WMt-uwN68nc
Yerler islak ve tum koruyucu etkenler devredisi oldugu icin olabilir belki bilmiyorum. Mutlaka bir ince teknigi vardir bu isin ogrenicez yavas yavas zamanla artik
Araba dönmüyo olabilir mi?.
Bu benim ilk sıfır denememdi mesela. Direksiyonu çevirdim gaza bastım.
https://www.youtube.com/watch?v=WMt-uwN68nc
Abi senin durum memleketle alakalı zaten başka boyuttasın :)
fatihcakin
28-05-2016, 23:38
https://www.youtube.com/watch?v=NR1YbNGDGvA
Eski bir video, biraz fazla sıkıştırmış aracı...
kanka sen merak etme usul usul verıcen yanı :)
lowfamilia
29-05-2016, 00:00
altın kural önce tofaşta yanlamaya başlanır acemilik atılır sonra e36 ya geçirlir yanlanır daha sonra profesyonel araca geçilir :D
İstanbul Drift Academynin sayfasında rx8 için torksuz araç yanlamak için çok debriyaj tokatlamak gerekir yazıyordu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.