PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : EDC dizel otomatik vites hakkında görüşleriniz nedir ?



TolgaUs
09-02-2016, 13:49
Megane 3 alma arifesindeyim ancak yazılım yaptıracağım için EDC mi yoksa düz vitesmi karar veremiyorum.
Google EDC hakkında acayip soğuttu beni ( gerçi internete herkes şikayetini yazar memnuniyetini yazmaz ) ancak sizlere de sormak istedim.
EDC hakkında bildiklerinizi merak ediyorum.

Yarbay
09-02-2016, 14:25
Megane 3 alma arifesindeyim ancak yazılım yaptıracağım için EDC mi yoksa düz vitesmi karar veremiyorum.
Google EDC hakkında acayip soğuttu beni ( gerçi internete herkes şikayetini yazar memnuniyetini yazmaz ) ancak sizlere de sormak istedim.
EDC hakkında bildiklerinizi merak ediyorum.



kardeşim beni tanıyan tanır emin ol benim kadar pimpirikli ve detaylı bir tip daha göremezsin :) o sebeble çok araştırdım çünkü bende bir EDC sahibiyim clio 4 edc 1.5 dci var bende şirket aracı.


şanzımanın gerçek üreticisi Getragdır modelide 6DCT250 modelidir.



iyi yönleri:


1) Renault tarafından desteklenmesi, garantisi bile bitmiş birçok kişide komple şanzımanların,beynin yada ufak parçaların bile olsun değiştirdiğini gördüm özetle Renault gayet arkasında tabi araç servis geçmişliyse diye düşünüyorum.


2) gerçekten yumuşak geçişlere sahip ve konforlu

3) oldukça seri bana bir DSG'den yada şahsi aracım olan F30'daki şanzımandan farklı gelen yanını göremiyorum serilik anlamında (F30 daha iyi ama öyle uçuk bir fark yok demek istiyorum bu arada)


kötü yanları:

1) 1den 2ye zaman zaman silkeleyerek geçiyor, kararsızlıkta yaşıyor

2) 5-6ya geçişleri sert olabiliyor

3) piyasadaki çift debriyajlı şanzımanlar arasında en yüksek arıza oranına sahip şanzımandır, fordda,volvoda,peugeotda yıllarca birebir aynı şanzımanı kullandı ve hepsindede firma imajı bile lekelendi denilebilir.


4) en büyük arızası aşırı hararet yapması bununta temel sebebi yoğun trafiktir özetle sizin gibi İstanbulda yaşayan birine pek tavsiye etmem.

Enka pazarlama Hitachi'de yani benim rakibim firmada yakın arkadaşım çalışıyor altlarında genelinde C4 1.6 E-hdi var birebir aynı şanzıman ve arızasız 100bini çok az araç gördü :(




özetle istanbulda olduğunuzu birde üstüne yazılım düşündüğünüzü göz önünde bulundurursam uzak dur derim kardeşim..

BARR
09-02-2016, 14:29
1- F30 daki şanzıman çift kavrama değil, 8 ileri ZF tork konvertorlüdür o yüzden bütün çift kavramalardan yavaştır.

2- DSG ile EDC arasında Gazlama diye tabir edilen durumlarda net geçiş açısından fark var.

3- C4 veya diğer PSA grubu hiçbir araç ile EDC aynı değil yanlış bilginiz var. PSA da ya robotize otomatik şanzıman ya da yeni gelen EAT6 otomatik şanzıman var ki ikiside çift kavrama değil.

Yarbay
09-02-2016, 14:55
1- F30 daki şanzıman çift kavrama değil, 8 ileri ZF tork konvertorlüdür o yüzden bütün çift kavramalardan yavaştır.

2- DSG ile EDC arasında Gazlama diye tabir edilen durumlarda net geçiş açısından fark var.

3- C4 veya diğer PSA grubu hiçbir araç ile EDC aynı değil yanlış bilginiz var. PSA da ya robotize otomatik şanzıman ya da yeni gelen EAT6 otomatik şanzıman var ki ikiside çift kavrama değil.



EDC PSA hiçbir araçta kullanılmadı demek asıl yanlış olan kardeşim, yanlış anlama inatlaşıyorsun ama direk Volvo'da çalışıyorum emin ol ford ve volvoda hangi şanzımanlar kullanılıyor eminim :)


buyrun linki:

http://www.getrag.com/en/products/powershift/Dual_Clutch_Transmissions.html


siteye girer, 6dct250yi tıklar hangi arabalarda kullanılmış kısmında sağ ilerlerseniz çoğu ford yani kullanılmaz dediğiniz psa grubu motorlu birçok araçta kullanıldığını görürsünüz.

buna Volvo'da 1.6d lerin tamamıda dahil hatta Volvo'dakiler kuru değil ıslak tip şanzımandır tek farkıda budur ve açık açık yazılarıda mevcut paylaşadabilirim.


Peugeot ve citroen konusunda emin değilim fordda volvoda emin olunca direk psa ailesinin tamamında kullanılıyor sandım onda haklı olabilirsiniz farklı olabilir ona bir şey diyemem.


320D deki şanzıman asla ama asla en azından kullanıcı tarafından hissedilen his olarak EDC'den yavaş değil yada bende EDC'de arıza yapacak ona bir şey diyemem :)



geriye kalanlar konusunda konu sahibi arkadaşın biraz Google amcayı kullanıp karar vermesi gerekecek, ben olsam almazdım o benim şahsi fikrim.

onurc
09-02-2016, 14:59
Çoğu otomatik şanzumanın kendine göre sorunları var.Neden düz vites almıyorsunuz.dizinizde ayağınızda vs bir sorun yok ise düz vites alın. dert yok sıkıntı yok.
yok geç algıladı yok silkeledi yok kavramadı.arabadan soğutur adamı.

mimit
09-02-2016, 15:03
Flunce 1.5 dci edc kullanıyoruz şirket araçları olarak, en düşük km de olan 155.000 i aştı, 5 adet fluance ın ikisinde edc de sorun yaşadık, oda araç vites kutusu aşırı sıcak diye arıza veriyor, bunu bazen motor ilk çalıştırmada yapıyor bazen 30 40 km sonra, ilk başta serviste basit bir işlem yaptılar bir süre arıza uyarısı almadık ama daha sonra arıza tekrarladı bu sefer edc beyni dedikleri bir parça var o değişti, alüminyum pres ile kaplanmış bir malzeme açılıp tamiri mümkün değil, 3000 tl parça fiyatı vardı yetkili serviste, bir kaç telefon görüşmesi sonrası iki araç toplamda 3000 tl ye beyin değişikliği yaşadı,sonrası sorunsuz, diğer 3 fluance araçta işe daha herhangi bir sıkıntı yaşamadık henüz.

gaz pedalı ne kadar kararlı ise vites kutusu o kadar istikrarlı hareket ediyor,pedal da ki bas çekler vites kutusunuda kararsız bırakıyor,bunun için vites değişiklikleri bazen sarsıntılı olabiliyor. Yoğun trafikte uzun beklemelerde 20 25 sn ve üstü vitesi boşa alın diyede servisten sürekli nasihat alıyoruz.

BARR
09-02-2016, 15:06
EDC PSA hiçbir araçta kullanılmadı demek asıl yanlış olan kardeşim, yanlış anlama inatlaşıyorsun ama direk Volvo'da çalışıyorum emin ol ford ve volvoda hangi şanzımanlar kullanılıyor eminim :)


buyrun linki:

Dual clutch transmissions | GETRAG (http://www.getrag.com/en/products/powershift/Dual_Clutch_Transmissions.html)


siteye girer, 6dct250yi tıklar hangi arabalarda kullanılmış kısmında sağ ilerlerseniz çoğu ford yani kullanılmaz dediğiniz psa grubu motorlu birçok araçta kullanıldığını görürsünüz.

buna Volvo'da 1.6d lerin tamamıda dahil hatta Volvo'dakiler kuru değil ıslak tip şanzımandır tek farkıda budur ve açık açık yazılarıda mevcut paylaşadabilirim.


Peugeot ve citroen konusunda emin değilim fordda volvoda emin olunca direk psa ailesinin tamamında kullanılıyor sandım onda haklı olabilirsiniz farklı olabilir ona bir şey diyemem.


320D deki şanzıman asla ama asla en azından kullanıcı tarafından hissedilen his olarak EDC'den yavaş değil yada bende EDC'de arıza yapacak ona bir şey diyemem :)



geriye kalanlar konusunda konu sahibi arkadaşın biraz Google amcayı kullanıp karar vermesi gerekecek, ben olsam almazdım o benim şahsi fikrim.

Volvo PSA mı?

Ford ve Volvoda Powershift adı altında çift kavrama şanzıaman kullanıldı.

PSA= Pejo, Citroen, DS.

Hangi grup, hangi markaya sahip burdan öğrenebilirsiniz. Benim yazdığım mesaj tamamen doğrudur. PSA'da Yani Pejo-Citroen ve DS'de EDC ile aynı çift kavrama şanzıman kullanılmamıştır.

https://corporateinnovationdotco.files.wordpress.com/2015/04/slide2.jpg

mimit
09-02-2016, 15:11
Bu arada yazıldığı gibi Peugeot un hiç bir aracında çift kavrama yok, auto6r/mcp ve yeni nesil araçlarda tam otomatik şanzımanlar(ETG6) var, auto6r nin biraz geliştirilmesi ile araca otonom hareket kabiliyeti kazandırıldı ve vites geçişlerinde ki gaz pedalı bırakılmadığı için oluşan sarsıntı daha kabul edilebilir seviyeye çekildi. bu şanzımanın koduda EAT6 dır.

mimit
09-02-2016, 15:13
Volvo ve Ford Dizel motor konusunda PSA ile ortaklık içinde diye biliyorum.

DKB34
09-02-2016, 15:14
102.000 km de fluence kullanıyoruz çok şükür bugüne hiçbir tane arıza yapmadı bana göre tek eksisi 1 ve 2. vites değişimindeki kararsızlık

Ome_RS
09-02-2016, 15:16
Volvo ve Ford Dizel motor konusunda PSA ile ortaklık içinde diye biliyorum.

O ortaklık bitti sanırım. en son volvo almak için bayiye gittiğimizde artık 1.6 dizel gelmeyeceğini volvo araçlar 2.0 kendi dizeli ile satılacağı bilgisini vermişlerdi.

Yarbay
09-02-2016, 15:25
Volvo PSA mı?

Ford ve Volvoda Powershift adı altında çift kavrama şanzıaman kullanıldı.

PSA= Pejo, Citroen, DS.

Hangi grup, hangi markaya sahip burdan öğrenebilirsiniz. Benim yazdığım mesaj tamamen doğrudur. PSA'da Yani Pejo-Citroen ve DS'de EDC ile aynı çift kavrama şanzıman kullanılmamıştır.

https://corporateinnovationdotco.files.wordpress.com/2015/04/slide2.jpg




kardeşim sen neyin inadındasın?



evet Volvo motoru psa motorudur, ford motoruda öyle hayır bunun içinde inat ediyorsan artık bıraklım muhabeti tamam haklısın diyim geçim :)


kafanda psa grubu sadece Peugeot ve citroen ise senin söz ettiğim aracın tümü kardeşim psa motoru motor ve aktarma olarak birçok araçta kullanıldı iyi araştır derim.


ayrıca evet powershift adı ve powershift de 6DCT250 modeli getrag üretimidir onuda iyi araştır, kendi ağzınla dediğimi onaylamış oluyorsun.


renaultda şanzımanın adı DCT

ford ve volvoda powershift gönderdiğim linki de dediğim gibi inceleseydin anlardın ztn

Yarbay
09-02-2016, 15:26
O ortaklık bitti sanırım. en son volvo almak için bayiye gittiğimizde artık 1.6 dizel gelmeyeceğini volvo araçlar 2.0 kendi dizeli ile satılacağı bilgisini vermişlerdi.


doğrudur henüz yeni oldu ztn yeni kullanılan 1.5 hacimlileri psa değil 1.6 olan tdci ve 1.6d Volvolar psa motorudur

mimit
09-02-2016, 15:39
Peki psa nın yeni 1.5L dizel motoru, renault un 130 luk dizeli önce nissana vermesi gibi kullanılmış olabilir mi. yeni 1.5 litrelik motor 75 den 130 hp ye kadar sanırım 3 yada 4 farklı seçenekten geliyor.

AliGizda
09-02-2016, 15:55
Peder bey Fluence manyağıdır, 2009 yılı sonunda 2010 sıfır aldık ve neredeyse Fluence' in tüm donanımlarını kullandık. En son kullandığımız araç 2011 EDC şanzımanlı Privilege donanımlı olanıydı ve düzünden farkı yoktu.(Yaklaşık 20.000k kullandık) Sadece 1' den 2' ye alırken arada kararsız kalıyordu. En baba trafiğede girdim bende bir kere şanzıman arıza ışığı yakmadı. Fakat çok sert kullanımda yaktığı duyumunu aldım. Biz sattığımızda 150.000 kmdeydi ve sattıktan hemen sonra 150.000 binde dizel otomatik Toyota Corolla aldık, Corolla resmen pişmanlık tüm vites geçişlerini hissettiriyordu.

Fluence' in hızlanmaları olsun vites geçişleri olsun çok güzeldi.

Dayımda 508 var onun şanzımanıda oldukça başarısız ki dayım şanzıman için yazılım vs attırdı. Kalkışlarda silkeliyo vites geçişlerini hissettiriyo.. Fluencede bunların tekine rastlamadım diyebilirim.

mimit
09-02-2016, 16:05
Peder bey Fluence manyağıdır, 2009 yılı sonunda 2010 sıfır aldık ve neredeyse Fluence' in tüm donanımlarını kullandık. En son kullandığımız araç 2011 EDC şanzımanlı Privilege donanımlı olanıydı ve düzünden farkı yoktu.(Yaklaşık 20.000k kullandık) Sadece 1' den 2' ye alırken arada kararsız kalıyordu. En baba trafiğede girdim bende bir kere şanzıman arıza ışığı yakmadı. Fakat çok sert kullanımda yaktığı duyumunu aldım. Biz sattığımızda 150.000 kmdeydi ve sattıktan hemen sonra 150.000 binde dizel otomatik Toyota Corolla aldık, Corolla resmen pişmanlık tüm vites geçişlerini hissettiriyordu.

Fluence' in hızlanmaları olsun vites geçişleri olsun çok güzeldi.

Dayımda 508 var onun şanzımanıda oldukça başarısız ki dayım şanzıman için yazılım vs attırdı. Kalkışlarda silkeliyo vites geçişlerini hissettiriyo.. Fluencede bunların tekine rastlamadım diyebilirim.

508 in tek kavramalısı başarısız değil aksine onun kadar ekonomik olanı yok,düz vites mantığı ile kullanmak gerekiyor,vites geçişlerinde ayağınızı gazdan hafif çekeceksiniz, auto6r için servislerdeki yazılım güncellemesinin dışında herhangibri yazılım yok bildiğim kadarıyla. bu işlerde maalesef ne satıcılar sattıkları ürünün ne olduğunu tam olarak biliyor nede biz alırken ne aldığımızı tam olarak biliyoruz, konfor isteniyorsa tam otomatik şanzımandan başkası yalan çift kavramlar daha sorunsuz bir hale gelemedi, mcp/mtm gibi tek kavramalı otomatikleştirilmiş sistemler ise ekonomi odaklı ve konfor sağlamak için ayrıyet dikkat edilmesi gereken hususlar var,psa grubu tam otomatik 6 ileriye geçti bütün modellerde bence mantıklı bir seçim oldu 2017 de ise aynı şanzımanın 8 ileri versiyonu geliyor yeni 1.5 dizel motorda oldukça verimli.psa nın kullandığı tam otomatiklerde japon bir firmaya ait ama adını hatırlayamadım.

Yarbay
09-02-2016, 16:16
ya hepsini geçtim kardeşim aha plakam 34 ZT 6286 araç clio 4 arayın ya Renault isotlar adanayı diyim Timur beyin arabasını alacam varmı arızası?


araç 6binde, 18binde,34binde şanzıman yazılımları tekrarlanıldı, baskı balata kavrama noktası tanıtıldı ve şu henüz 50bindeki 2014 araçta Renault kendisi değişelimmi diye bize soruyor herhalde işin çinden çıkamayacz diyor.




bugün girin ya bir şikayetimvar.coma sorgulayın abi kaçtane edc arızası var

girin renaultfan klüplerine yine sorgulayın.


yeni araç satışlarının VW grubunda hiç yoksa %40-50si dsgli yani binlerce araç var.

renaultda bu oran %5se çıkar eşeğim diye bağırırım türkiyede ona rağmen her yer şikayet. özetle görülen köy kılavuz istemez arkadaşlar.


en son renaultfanclub'de inatla bende bir şey olmadı abartıyorsunuz diyen 4 kişiden 3ü ile yakın arkadaş olduk hepside tükürdüğünü yaladı direk nicklerini verim bir bakın hikayelerine derim..

BARR
09-02-2016, 16:24
Tamam amca sen haklısın.

Ben Ford ya da Volvo PSA dan motor almadı, çift kavrama kullanmadı demedim. PSA Grupta çift kavrama kullanılmadı ve iddia ettiniz c4'teki şanzıman sizin sölediğiniz 6DCT250 şanzıman değil dedim ki doğrudur.

Ford ve Volvoyu ortaya sonradan siz çıkardınız ilk mesajınızda yer almıyor. Ayrıca Ford ta Volvoda PSA ya dahil değil. BMW'de PSA motor alıyor PSA mı oluyor?

Okumakla anlamak farklı şeyler.

KÖROĞLU
09-02-2016, 16:25
Arızasını bilmiyorum, kısa bir süre EDC Fluence kullandım. Gerçekten konforlu. Tipi ne olursa olsun otomatik şanzıman her zaman risk.

Hepsinin birbirine üstünlükleri var. Konfor ön planda ise Tam otomatik / dsg / edc / cvt (son tercih) alınır.

2013 Fiesta 1.6 Otomatik powershift vardı baya baya sarsıntı azdı.

Şuan mcp c4 kullanıyorum. 1. vites çok sarsıntılı. 2015 Cactus aldık 2 ay önce onda da yukarıda bahsedilen (eat6 ) yarı otomatik şanzıman var.

Mcp ye göre + sı araç freni bırakınca kendisi ivmeleniyor. Kullanım olarak konforlu ama az da olsa bir sarsıntı var.

Ayrıca bizim milletimiz yarı otomatik araç kullanma konusunda bilinçsiz olduğu için amt / mmt / mcp /eat6 / İ-shift gibi yarı otomatik araçları kötülüyorlar.

Bu iş beklentiyle alakalı. Masrafına bakmam mühim değil deniyorsa ilk seçenek DSG ve türevleri alınmalı.

Ne olursa olsun artık 4 -5 ileri devri kapanmalı bence.

Yarbay
09-02-2016, 16:28
Tamam amca sen haklısın.

Ben Ford ya da Volvo PSA dan motor almadı, çift kavrama kullanmadı demedim. PSA Grupta çift kavrama kullanılmadı ve iddia ettiniz c4'teki şanzıman sizin sölediğiniz 6DCT250 şanzıman değil dedim ki doğrudur.

Ford ve Volvoyu ortaya sonradan siz çıkardınız ilk mesajınızda yer almıyor. Ayrıca Ford ta Volvoda PSA ya dahil değil. BMW'de PSA motor alıyor PSA mı oluyor?

Okumakla anlamak farklı şeyler.




tek katıldığım nokta son cümlen, okumakla anlamak arasında gerçekten fark var kardeşim

BARR
09-02-2016, 16:30
Gayet belli oluyor evet.

mimit
09-02-2016, 16:40
Kullanmadan kullanmaya fark olur sistemlerde. Ben auto6r nin baskı balatayı 120,000 de değiştirdim ustaların daha gider demesine rağmen, millet 30 binde 40.de baskı balata yedi durdu.Marka fanatikliği büyük hastalık ülkemizde,bende çeşitli marka araçlara sahip oldum forumlarında dolandım,forumda arabasına toz kondurmayan ama servis kapısında, çok affedersiniz ana bacı söven çok adam gördüm,kullanılan saatler bile etken olabilir,sıkışık trafikte ki araç ile daha rahat saatlerde kullanılan araç aynı sorunları yaşatmaz bence.bizde 5 tane fluance var işte ikisi sorun verdi üç ü vermedi,bu demek değil ki bu sistem sütten çıkmış ak kaşık.

edc ile ilgili en yanıltıcı noktalar birisi hill holder dır mesela, hafif eğimlerde fren pedalına hafif basılırsa devreye girmez,pedala biraz sert basmak yada dibine kadar basmak gerekir,kısa bir bas çekte de devreye girer mesela bunu bilmediğimiz zaman sistem frenleri bırakmadan şanzıman güç bindiriyor ve sonrasında sert birazda sarsıntılı bir kalkış oluyor,bunun dışında sistemde zararı illaki oluyordur,bunun gibi detayları da kullanarak öğreniyoruz.

Kadyr
09-02-2016, 17:21
dsg de kullandım. kıralık yeni 308 de kullandım. 308 100 km kullandım 1.6hdi otomatik. çift kavrama değil ama gayet güzel geçişleri var.arıza durumunu bilemem tabi

serkanaygün
09-02-2016, 17:39
3 seneden fazla oldu EDC megane 3 kullanıyorum, 1-2 geçişlerinde sarsıntı yapıyor, bir de özellikle dur kalk trafikte 1den 2 ye atacağı zaman gaz keserseniz silkeliyor hissedilir şekilde, onu dışında diğer vites geçişlerinde sarsıntı vs söz konusu değil. DSG gibi seri geçişleri olan bir şanzıman da değil. Sadece 1 kere hararet yaptırdım o da araba daha 150 kmdeydi, dik bir yokuşta geri geri çıkmak zorunda kaldım, tam ayarlayamadım da gazı, bu yüzden hararet yapmıştı. Onun dışında herhangi bir sebeple servise falan gitmedim şanzıman için.

Wankel Batu
09-02-2016, 19:22
Bir dsg degil diyip yakisani yapiyim ����

evolution_9
09-02-2016, 20:50
edc li fluence kullandım vites geçişleri çok güzel değiştirirken kafa sallama yığılma yapmıyor aracın hızlanmasıda bi o kadar iyi yakıtıda manual den farklı değil bence alınır

8.000rpm
09-02-2016, 21:17
Edc reno alınır
Çok sıkışık trafik sürekli dur kalk olan yolda manuel modda ilerlendiğinde sarsıntı veya sıcaklık artışı vs olmaz
Şirkette fluence eskittik sorun yaşamadık diyebilirim

Ben şu an şirkette 1,5powershift tdci focus kullanıyorum şimdilik gayet güzel ama sıkışık trafikte sanki bir süre sonra kavrama sarsıntısı başlayacak gibi hissediyorum

Sonuçta yeni nesil tüm şanzımanlar bana göre narin
Yani eski klasik 4 oranlı vb beton gibi baltazar otomatik sistemlerin sorunsuzluğunu beklememek lazım şahsi görüşüm
Performans , konfor ve tüketim avantajı geldi ama işte bir yandan da narinleşti yeni nesiller..

Shadow_Dancer
09-02-2016, 21:25
Biraderde var edc şanzımanlı fluence, araba 80k kilometrede şimdiye kadar hiç bir sorunu olmadı. 1. vitesten 2ye geçerken bazen kararsızlık yapıyor, ama onun dışında bir sorunu yok. Şirket aracı da fluence o da 20k kilometrede o da sorunsuz.

onursumer
09-02-2016, 21:27
edc de biraz daha dikkatli olmak gerekiyor kullanırken, en azından gelen şikayetler hep o doğrultuda gozukuyor , ama bence servis bakımlı tercih edilebilir sorun yaşanıyor diye sizde sorun yaşıcaksınız anlamına gelmiyor dsg den çok farklı gormuyorum sorun kısmında

S.Özcan
09-02-2016, 22:16
1den 2ye geçerken bazen sarsıntı yapıyor, başka bir sıkıntı yaşamadım. yazılımı tavsiye etmiyorlardı, 250nm tork üstünde sıknıtı çıkarabilir diye.

8.000rpm
09-02-2016, 22:19
250nm sınır konusu dsg ilk çıktığında vardı
Tarih oldu tabii bu değer..

Arda_7
10-02-2016, 05:46
Çoğu otomatik şanzumanın kendine göre sorunları var.Neden düz vites almıyorsunuz.dizinizde ayağınızda vs bir sorun yok ise düz vites alın. dert yok sıkıntı yok.
yok geç algıladı yok silkeledi yok kavramadı.arabadan soğutur adamı.

İstanbul trafiginde manuel vites amelelik oluyor biraz kardes

TarikS
10-02-2016, 06:43
Sıfır Megane ST 1.5 110 EDC almıştım, Edirne'den, oradan İstanbul'a ve şehir içinde de kullanım bir süre, hastası olmuştum DSG'den çok daha iyiydi sessizlik ve sarsıntısızlık olarak. İlerleyen dönemleri bilemeyeceğim ama ben gerçekten çok çok beğenmiştim.

Yarbay
10-02-2016, 07:30
manuel moda alarak bu problem ile yaşanılan sorunu gideremezsiniz arkadaşlar yok öyle bir dünya :) ha 1-2 kararsızlığını gidermiş olursunuz o başka.




bu şanzıman ile ilgili problem sizin sokak dili ile bildiğiniz yarım debriyaj denilen olayı yapamamasıdır, şöyleki 1inci vitesin dişlisi afaki konuşuyorum size 4000rpmde 32km/h elde ettiriyor ise bu 1000rpmde 8km/h yapabildiği anlamına geliyor özetle siz trafikte ilerlerken saatde 3km/h ile yada 5ile gidince 1inci vitesde şanzıman sabit bir dişli olduğu için esneme payına sahip değil ve bu sebeble motor 700-800rpmlere kadar bile düşüyor ve bu şanzıman-motordaki volan-baskı balataya tek kelime ile inanılmaz aşınma yapıyor.


işte bu sebepten bu şanzımanlarda özelliklede trafiği yoğun kentlerde şanzıman hararet uyarısı alırsınız, bunu ekranda görüp farketmeyenler bile çok geçen forumda bir tanesi inatla bende olmuyor bende olmuyor diyordu 130binde şanzımanı iptal olunca beyininden kontrol edilince bu uyarıyı 12 defa aldığı ortaya çıkmış.biliyorsunuz bu uyarı anlık bir uyarı.


problem şuki her ne kadar anlık bir uyarı olsada şanzımanın içersinde olan biten bizi ilgilendiren kısım, şanzımandaki baskı balata hızla aşınıyor ömür kaybediyor ve değişimi garantiniz yok ise 2015 nisan ayında bile sorduğumda 5400tldi :)


dahada kötüsü bu kullanımıda etkiliyor, nasılmı? bu baskı balata yüzeyi her aşındığında şanzımanın beyni robotiği bunu hesab edemiyor.


siz sıfır manuel aracınızda debriyajı kaldırdığınızda atıyorum 3cm sonra kavrıyorsa bunu 100binde yaptığınızda 5cmdde kavraıyor sizde buna göre pedalı kullanıyorsunuz.


işte bu şanzıman bunu yapamıyor,yani evet ben aşındım şu an artık 3mm değilde 1.8mm kalınlığındayım 1.2mm daha erken kavramaya başlim diyemiyor ve başlıyor 1-2 kararsızlığı, 5-6 lönk diye vites geçişleri, geri geri giderken sarsıntı vs vs vs.



bu şanzıman bizde tek tek satılan bir şanzıman aman aman satışı yok, gidin bir Google amcada bunun belki milyonlarca satıldığı amerikada ford için powershift recall diyin bakın bakim neler çıkıyor karşsınıza.


bu şanzımana ford için dava açıldı,100,000binlercesi toplatıldı onarıldı yine hüsran oldu ve amerikada kötü uyduruk aman uzak dur rehberi anlamına gelen lemon yada lemon guide listelerinde baş çeken bir şanzıman.



hayır maden o kadar düzgün ise neden Volvo aynı şanzımanı alıp Getrag baskı balata değilde içinde Haldex baskı balata kullanıp baskı balatanın et kalınlığı artırıp, yüzeyini genişletip birde dahada önemlisi kuru şanzımandan yağlı şanzımana geçirti Getragı tüm Volvo modelleri için aynı şanzımanda?

emin olun Volvo bir şey yaptırıyorsa sebebi vardır :)

AliGizda
10-02-2016, 08:28
508 in tek kavramalısı başarısız değil aksine onun kadar ekonomik olanı yok,düz vites mantığı ile kullanmak gerekiyor,vites geçişlerinde ayağınızı gazdan hafif çekeceksiniz, auto6r için servislerdeki yazılım güncellemesinin dışında herhangibri yazılım yok bildiğim kadarıyla. bu işlerde maalesef ne satıcılar sattıkları ürünün ne olduğunu tam olarak biliyor nede biz alırken ne aldığımızı tam olarak biliyoruz, konfor isteniyorsa tam otomatik şanzımandan başkası yalan çift kavramlar daha sorunsuz bir hale gelemedi, mcp/mtm gibi tek kavramalı otomatikleştirilmiş sistemler ise ekonomi odaklı ve konfor sağlamak için ayrıyet dikkat edilmesi gereken hususlar var,psa grubu tam otomatik 6 ileriye geçti bütün modellerde bence mantıklı bir seçim oldu 2017 de ise aynı şanzımanın 8 ileri versiyonu geliyor yeni 1.5 dizel motorda oldukça verimli.psa nın kullandığı tam otomatiklerde japon bir firmaya ait ama adını hatırlayamadım.

Evet otomatik araç mantığıyla kullanmamak lazım bu araçları vites atarken gaz pedalından ayağımızı çekmek gerekiyor. 2011 Astra vardı bizde Dizel+Otomatik herkes leş gibi diyordu araç için ama ben dediğiniz yöntemle hiç bir sorun yaşamadım. Fakat 508' in kasası büyük olduğundan sanırım kalkışlarda silkeleme yapıyor, evet çok az yakıyor ama ister istemez şanzıman bazen aptallıyor. Benim söylemek istediğim Fluence şiir gibi akıp gidiyorken (ayağım gazdayken) 508 sarsıntılı atıyordu. Doğrudur yetkili servisinde ücretsiz olarak attırdı yazılımı.

BARR
10-02-2016, 09:17
PSA'nın yeni geçtiği tam otomatik 6 ileriler Japon "AISIN" firmasının. Güzel bir şanzımandır.

Wankel Batu
10-02-2016, 14:15
kusura bakmayin da pejonun sanzimanina iyi diyeni ciddiye almam.

3008 deki kadar igrenc bir ot. sanziman dunya uzeride esi benzeri yoktur bence

BARR
10-02-2016, 14:18
kusura bakmayin da pejonun sanzimanina iyi diyeni ciddiye almam.

3008 deki kadar igrenc bir ot. sanziman dunya uzeride esi benzeri yoktur bence

O aslında otomatik şanzıman değil Robotize diye geçiyor, manuel vites düşün robot senin yerine debriyaja basıyor. Yavaş ve sarsıntılıdır. Alışınca biraz daha konforlu oluyor yoksa vites geçişlerinde namaz kıldırır. Başka bir arkadaş yazmış en konforlu kullanımı hafif gazdan ayağı çekmek geçişlerde.

SeRKaN
10-02-2016, 14:20
edc de 1 den 2 ye olan kararsızlık sadece vites yükseltirken mi oluyor?

Yarbay
10-02-2016, 14:34
edc de 1 den 2 ye olan kararsızlık sadece vites yükseltirken mi oluyor?


Sabit standart bir ivmelenmede sıkıntı nadiren yaşatıyor, mesela kırmızı ışıkta bekliyorsun yeşil yandı hızlanıyorsun burda sorun yok takır takır atıyor.


ama mesela ara mahallelerde yada trafikte biraz hızlanıp biraz yavaşladınmı ve bunu üst üste gerçekleştirdinmi şanzıman resmen karaar veremiyor indirmesi gereken aracın güçsüz kaldığı ve 1inci vitesi istediği yerde 2de kalabiliyor bu sefer gaza basıp indirmesini sağlıyorsunuz yada aksine 2ye atması gerek ama saçma sapan 1de daha uzun kaladabiliyor.


çok rahatsız edicimi? kesinlikle hayır aksine çok abartılmış bir nokta şanzıman gayet kullanım açısından baştada belirtiğim gibi seri,konforlu.


sorun ömrü ve tamirinde yatıyor vede tabi sorunların başladığı dönemdeki kararsızlığın boyutunun artmasında.



bunu çözmek için Getrag yazılım değilde Türkçe baskı balata kavrama noktası tanıtımı dediği birşeyi öneriyor, servis beyine zorunlu güncelleme uyguluyor ve böylelikle robot içersindeki beyinin baskı balatadaki mesafeleri yeniden tanımasını sağlıyor.


yani 1-2mm aşınan baskı balatanın aşındığını ve buna göre yeniden programlanmasını sağlayarak o geçişlerin kararsızlığın önüne bir nebze geçiyor,tabi bu biraz çözümden çok yarabandı.

SeRKaN
10-02-2016, 14:40
Sabit standart bir ivmelenmede sıkıntı nadiren yaşatıyor, mesela kırmızı ışıkta bekliyorsun yeşil yandı hızlanıyorsun burda sorun yok takır takır atıyor.


ama mesela ara mahallelerde yada trafikte biraz hızlanıp biraz yavaşladınmı ve bunu üst üste gerçekleştirdinmi şanzıman resmen karaar veremiyor indirmesi gereken aracın güçsüz kaldığı ve 1inci vitesi istediği yerde 2de kalabiliyor bu sefer gaza basıp indirmesini sağlıyorsunuz yada aksine 2ye atması gerek ama saçma sapan 1de daha uzun kaladabiliyor.


çok rahatsız edicimi? kesinlikle hayır aksine çok abartılmış bir nokta şanzıman gayet kullanım açısından baştada belirtiğim gibi seri,konforlu.


sorun ömrü ve tamirinde yatıyor vede tabi sorunların başladığı dönemdeki kararsızlığın boyutunun artmasında.



bunu çözmek için Getrag yazılım değilde Türkçe baskı balata kavrama noktası tanıtımı dediği birşeyi öneriyor, servis beyine zorunlu güncelleme uyguluyor ve böylelikle robot içersindeki beyinin baskı balatadaki mesafeleri yeniden tanımasını sağlıyor.


yani 1-2mm aşınan baskı balatanın aşındığını ve buna göre yeniden programlanmasını sağlayarak o geçişlerin kararsızlığın önüne bir nebze geçiyor,tabi bu biraz çözümden çok yarabandı.

tam anlattığınız durum oluyor bende ara mahallede falan yavaşladınmı 1 e düşmesi gerekiyor ama düşmüyor bazen düşüyor değişiyor duruma göre sürekli olan birşey değil.

Servis yazılımı garantisi bitmiş araca ücretli mi atıyor bilginiz varmı?

Yarbay
10-02-2016, 14:54
tam anlattığınız durum oluyor bende ara mahallede falan yavaşladınmı 1 e düşmesi gerekiyor ama düşmüyor bazen düşüyor değişiyor duruma göre sürekli olan birşey değil.

Servis yazılımı garantisi bitmiş araca ücretli mi atıyor bilginiz varmı?



eğer garantisi bitmiş ama bakımları yetkili bayiide yapılan bir araç ise ve biraz nazınız geçiyorsa bakım sırasında ücretsiz atabiliyor forumda birçok örneği mevcut,
ama garantisi bitmiş bakımı belli bir süredir dışarıda yapılmış ise bence para alacaklardır mantıken be kardeşim :(


bu arada bu olay dediğim gibi bir yarabandı ve daha çok yeni yeni aşınmaya başlayan taze araçlarda faydalı oluyor , 100-150bindeki belli bir aşınmaya zaten gelmiş araçta aman aman fayda etmiyor.


dediğim gibi çok abartılacak bir noktası yok, bendede oluyor hemde 30bindeyken bile oluyordu halende güncellemelere rağmen devam etmekte.


ben sorun etmiyorum ve şanzımandan eminim çünkü yoğun trafikle işim yok normal bir şanzıman ömrü kadar ömür göstereceğine eminim çünkü genelde ya şehiriçi sabit 3-4de aracım yada otobanda 6da nadiren trafik görüyor.

ama yoğun trafikte olacak olsaydı biraz kumar olurdu rahatsız olurdum o kesin, bence İstanbul haricinde çok dert edilecek yanı yok konu sahibi İstanbullu olup birde yazılım atmaktan söz ettiği için daha çok uyarmak istedim.

SeRKaN
10-02-2016, 14:58
eğer garantisi bitmiş ama bakımları yetkili bayiide yapılan bir araç ise ve biraz nazınız geçiyorsa bakım sırasında ücretsiz atabiliyor forumda birçok örneği mevcut,
ama garantisi bitmiş bakımı belli bir süredir dışarıda yapılmış ise bence para alacaklardır mantıken be kardeşim :(


bu arada bu olay dediğim gibi bir yarabandı ve daha çok yeni yeni aşınmaya başlayan taze araçlarda faydalı oluyor , 100-150bindeki belli bir aşınmaya zaten gelmiş araçta aman aman fayda etmiyor.


dediğim gibi çok abartılacak bir noktası yok, bendede oluyor hemde 30bindeyken bile oluyordu halende güncellemelere rağmen devam etmekte.


ben sorun etmiyorum ve şanzımandan eminim çünkü yoğun trafikle işim yok normal bir şanzıman ömrü kadar ömür göstereceğine eminim çünkü genelde ya şehiriçi sabit 3-4de aracım yada otobanda 6da nadiren trafik görüyor.

ama yoğun trafikte olacak olsaydı biraz kumar olurdu rahatsız olurdum o kesin, bence İstanbul haricinde çok dert edilecek yanı yok konu sahibi İstanbullu olup birde yazılım atmaktan söz ettiği için daha çok uyarmak istedim.

anladım benide çok rahatsız etmiyor zaten sürekli de yapmıyor bu durumu ama uzun vadede ne gibi sorun çıkartır onu merak etmiyor değilim

Yigit-Y
10-02-2016, 15:03
ZF den sonra EDC diyebilirim :D

DSG nin de allah belasını vermiş zaten

sidik yarışına gerek yok google amcaya sorun zaten kıyamet kadar kullanıcı yorumu var

EDC fakir katagoride en iyi tercih

PSA nın şanzuman dersi alması gerek Reno dan :D

EDC 2 ay kullandım DSG 4 yıl kullandım ZF 2 yıl kullandım.

Bu da benim tecrübelerim :D

mimit
10-02-2016, 15:11
EDC de 2 den 1 düşmede kararsızlık yaşıyorsanız düşük hızlarda gaz pedalına tam bas-çek yapın yada viraj sonrası yokuş falan varsa manuel moda geçip kendiniz alabilirsiniz ama ben genelde 1 e almak gerektiğinde bas çek yapıyorum sorun olmuyor.

MatraX_07
10-02-2016, 16:26
Daha önce Renault bayisinde 2.el Satış sorumlusu olarak yorum yapacağım.

İlk çıkan EDC'lerde çoğunda sorun olmadı daha sonra kronik olarak,Yağ kaçakları başladı o da Garanti ile bütün EDC'ler sökülüp kenar kısmına sıvı sıkıldı ve o sorun kayboldu
Daha sonra 1. ve 2. vites geçişlerinde hafif titreme başladı onu da zamanla çözdüler
Kısacası EDC'ler çok sık arıza yapan bir tip değil ve piyasadaki çoğu şanzımana göre sağlıklıdır.
Şuan ki EDC'ler de sorun yaşanmıyor desek olur
Öncekilerde yaşanan sorunlar çözüldü..
Ayrıca 2.el alınan bir EDC'nin önceden nasıl kullanıldığı çok önemli...Maalesef ülke olarak OTOMATİK ARAÇ kullanmada eksikliğimiz var

Genel olarak 2012'Den sonra'larında sorun yaşamayabilirsiniz.

burcinkarabacak
21-02-2018, 16:52
hortlatmış oldum sanırım ama 1.5 dci edc megane st alacak birisi olarak bravo nun robotizesinden iyidir anladığım kadarı ile. tek merak ettiğim megane 3 lerin şanzumanı ile megane 4 ler aynı mı ? şirkette 15 tane megane 4 edc var hepsinin şanzumanı çok başarılı geliyor bana.

saygılarımla

16EC813
21-02-2018, 17:13
bizde clio hb var edc dizel 3-4 aydır kullanıyoruz bence baya bi güzel ara hızlanmaları çok başarılı sessiz ve seri ama bu o paralar verilip alınır orası sıkıntı :D bizdeki full bi sanruf yok

16EC813
21-02-2018, 17:14
haa unuttum sürekli tepesindeyiz şantiyede kullanıyoz ,yani binen inen belli değil :D

AhmetKadir
21-02-2018, 17:48
hortlatmış oldum sanırım ama 1.5 dci edc megane st alacak birisi olarak bravo nun robotizesinden iyidir anladığım kadarı ile. tek merak ettiğim megane 3 lerin şanzumanı ile megane 4 ler aynı mı ? şirkette 15 tane megane 4 edc var hepsinin şanzumanı çok başarılı geliyor bana.

saygılarımla

Sanziman seriligi karsilastirilamaz ama ic mekan kalitesi olarak bravoyu cok ararsin. Clio kullanmadim birsey diyemem ama arkadasimda megane 3 privilige vardi sadece şanzımanı seri diye bravoyu satip almazdim. Fluence dersen buyukluk ve genislik avantajindan dolayi bisey diyemem ama megane bravodan bile dar

TarikS
22-02-2018, 01:51
hortlatmış oldum sanırım ama 1.5 dci edc megane st alacak birisi olarak bravo nun robotizesinden iyidir anladığım kadarı ile. tek merak ettiğim megane 3 lerin şanzumanı ile megane 4 ler aynı mı ? şirkette 15 tane megane 4 edc var hepsinin şanzumanı çok başarılı geliyor bana.

saygılarımla

2. elde bulunabilirlik ve aradığınız Megane ST'ye göre bütçenizi bilmiyorum ama Ford Focus 1.5 dizel (120 hp) ve otomatiklerin station wagonu sedandan 8 bin TL civarı fazla görünüyor 2018lerde. Eğer ikinci elde bütçenize uygun bulabilirseniz şiddetle tavsiye ederim. 2 gündür şirket spec 1.5 dizel otomatik Focus kullanıyorum, şanzımanın hem ses problemi yok hem vites atış hızları çok iyi ve akıcı. Genel kalitesi de Megane'dan çok daha iyi. Arkadaşım bu Focus'a 0'dan beri 36 bin km'dir eşek gibi biniyor tık ses yok arabada, ben manuel 1.6 95'liği 0'dan 55bin km yine hırsız gibi kullandım bana mısın demedi araba.

burcinkarabacak
22-02-2018, 06:59
2. elde bulunabilirlik ve aradığınız Megane ST'ye göre bütçenizi bilmiyorum ama Ford Focus 1.5 dizel (120 hp) ve otomatiklerin station wagonu sedandan 8 bin TL civarı fazla görünüyor 2018lerde. Eğer ikinci elde bütçenize uygun bulabilirseniz şiddetle tavsiye ederim. 2 gündür şirket spec 1.5 dizel otomatik Focus kullanıyorum, şanzımanın hem ses problemi yok hem vites atış hızları çok iyi ve akıcı. Genel kalitesi de Megane'dan çok daha iyi. Arkadaşım bu Focus'a 0'dan beri 36 bin km'dir eşek gibi biniyor tık ses yok arabada, ben manuel 1.6 95'liği 0'dan 55bin km yine hırsız gibi kullandım bana mısın demedi araba.

maksimum bütçem 60 bin üstad o paralara başka sw dizel oto. araç bulamadım açıkcası. yoksa ford servis müdürü abim var o da focus öneriyor ama fiyatları yüksek geliyor

saygılar

burcinkarabacak
22-02-2018, 07:01
Sanziman seriligi karsilastirilamaz ama ic mekan kalitesi olarak bravoyu cok ararsin. Clio kullanmadim birsey diyemem ama arkadasimda megane 3 privilige vardi sadece şanzımanı seri diye bravoyu satip almazdim. Fluence dersen buyukluk ve genislik avantajindan dolayi bisey diyemem ama megane bravodan bile dar

Ahmet hocam bravonun robotu korkutmuyor değil. yoksa satılacak araba değil biliyorsun :)

saygılar

mmustu
22-02-2018, 07:09
çok detaylı yazılmış zaten ama eskiden fluance şimdide yeni megane kullanan biri olarak gerçekten rezalet bir şanzuman diyebilirim.

Trafikte kalırsan ısınır debriyaj kokusu gelir, yine trafikte dur kalkta silkeleme yapar, yolda giderken boşa atar nasıl kullanıyorlar halen anlamıyorum

tequila818
22-02-2018, 07:57
3 aydır şirket aracı olarak EDC megane kullanıyorum. Şanzıman ile ilgili yorumları herkes yapmış bence orta karar. 1-2 sanki boşa dönüyor gibi araç dolu dolu hızlanmıyor, diğer vitesler iyi. Bana 6 çok kısa geldi otobanda 130 ile giderken devir epey yükseliyor ve motor sesi geliyor. Eğer yazılım performans amaçlı yapılacaksa ne yol tutuşu ne de aracın performansı açısından tavsiye etmiyorum. Alıp şehir içi seri olsun az yaksın derseniz araç şehiriçinde (İzmir'de çok trafik olmadığı için dur kalk çok olmuyor ısınma problemi ben yaşamadım) güzel.

İkame araç olarak ford focus otomatik kullandım. Focus ile megane arasında yol tutuşu ve performans açısından dağlar kadar fark var. Focus gerçekten çok iyi.

Ormanci
22-02-2018, 09:01
Trafikte durmaya yakın yavaşlama ve tekrar hızlanmalarda 1-2-1 karıştırma olayını arkadaşlar zaten yazmışlar. Bozulma anlamında da şöyle bi örnek vereyim, çalıştığım kurumda VW Caddy DSG, Audi A6 otm, E180 ve EDC'li Megane'lar kullanıldı. Bizim ayı şoförler A6'ların motor ve şanzımanını çok güzel patlattılar, Caddy'nin DSG zaten klasik, 35 defa kavrama değiştir bilmemne... E180'lere daha bişey yapamadılar, onlar nispeten yeni :)

EDC'lileri de henüz bozamadılar bildiğim kadarıyla :D Bir de DSG'li Caravelle var, o da galiba 6 ileri ıslak kavrama mı neyse, onu da bozamadılar, arada biniyorum denk geliyor, titreme falan bile yok :D

asmisinsan
23-02-2018, 15:06
2016 clio dci edc kullandım ondn önce golf dsg vardı ilk kalkıslar dsg ye göre daha hisli ara hızlanmak istediginizde daha hisli vites geçişleri dsg göre 1 tık yavaş ben çok begendim edc yi

KemalHDH
28-02-2018, 21:00
Fluence 1.5 dci EDC kullandım. DSG kadar hızlı değil ama kötü bir şanzıman değil asla. Öyle ciddi sarsıntı veya saçma sapan yanlış vites seçme gibi şeyler yaşamadım. Sadece kalkışta sanki 1. vites hissizmiş gibi oluyor o kadar. EDC piyasadaki tüm robotize şanzımanlardan iyi. Bazı CVT şanzımanlardanda üstün bazılarından tabi.

aspensilber
06-09-2022, 11:29
Bayadır araba bakıyorum, bir ona bir ona bakmaktan başım döndü. 2018 ve sonrası 1.5 dci İcon paket cliolar gözüme çarptı.

EDC kullanılıyor bunlardada GETRAG sanırım. Şu an kavrama + beyin toplam 40 k felan. Bozulur mu bozulursa tamiri var mı. Arabayı alıp 2 gün sonra 40 k bayılmayalım bide.

Bunu baktırınca anlarlar mı sağlam mı değil mi beynim yandı ya araba bakmaktan.

Bi yardım lütfen.

turboman
06-09-2022, 13:33
Geçen sene 1.5 fluance edc aldık abime alırken biryere göstermedim bindim test ettim biraz zorladım verdik parasını aldık. Almadan önce araştırma yaptım bu şanzımanlarda yağ değişimi yapılmalı birde akü çok önemli eğer akü biraz zayıf olursa vites geçişlerinde cırtlama yapıyor demişlerdi buda zamanla prizdirek arızası yapıyor. Manuel şanzıman olduğu için tamiri basit onun için korkmadan aldık. Aldığımızda uzun yola çıktım 2 defa sert kalkışta 1 den 2 ye geçerken cırtladı 1 kerede sakin kullanımda 20 ile giderken yaptı. Sonrasında yağını değiştirdik aküde sıfırlandı ve üstüne 30 k kilometre yapıldı bir sorun çıkarmadı araç 2012 265 k kilometrede hala kullanılıyor

drago
06-09-2022, 17:19
Bayadır araba bakıyorum, bir ona bir ona bakmaktan başım döndü. 2018 ve sonrası 1.5 dci İcon paket cliolar gözüme çarptı.

EDC kullanılıyor bunlardada GETRAG sanırım. Şu an kavrama + beyin toplam 40 k felan. Bozulur mu bozulursa tamiri var mı. Arabayı alıp 2 gün sonra 40 k bayılmayalım bide.

Bunu baktırınca anlarlar mı sağlam mı değil mi beynim yandı ya araba bakmaktan.

Bi yardım lütfen.

Önceki çalıştığım şirkette resmen eşek niyetine kullanılan hiç bir dizel araçta 100K + kilometrelerde sorun çıkmadı, ama şans işi bence bu konular.

Kimi araca gözbebeği gibi bakılır olmadık yerleri cortlar durur, kimisine yapılmadık eziyet kalmaz takır takır çalışır

Beyin için turboman akünün önemini yazmış zaten, genelde daha yüksek amper takıyorlar önlem için ve takanlar vites geçişlerinin daha iyi olduğunu söylüyor; ki ben kardeşi powershiftte de aynı deneyimi yaşadım.

Sonuç olarak kavrama konusu kalıyor o da artık günümüz şanzımanlarının katlanılacak dikeni :)

Yetkili serviste bir cihaz var, titreme ölçümü yapıp kavrama sağlığı hakkında bilgi veriyor diyorlardı ama gözümle görmedim. Onlara kalda ilk powershift aracım da sağlıklıydı ama 3 saat özellikle trafikte gezdikten sonra götürmüştüm şanzımanda sorun olduğunu görmeleri için. Kısacası 2-3 saat yoğun trafikte test edemeyeceğinize göre olabilecek en düşük kmli ve en düzgün kullanıcıdan almak sonrası tevekkül

Oznsrl
07-09-2022, 08:55
Beyin için turboman akünün önemini yazmış zaten, genelde daha yüksek amper takıyorlar önlem için ve takanlar vites geçişlerinin daha iyi olduğunu söylüyor; ki ben kardeşi powershiftte de aynı deneyimi yaşadım.


Bu duruma bende şahit oldum. Bir tanıdığın fluence i arıza lambası yakıyordu ama geçişlerde hiç sorun yoktu beyin meyin dediler çıkma beyin ararken tesadüf biri dedi akü zayıfsa yapar yalan olmasın 74 amper taktık arıza lambası yanmadı bir daha

8.000rpm
07-09-2022, 09:11
aklıma recep ivedik filmi geldi
yolda kalan fiat bis ile sahnesi
aküsüz çalışmaz ne demek bayan???
akülü mü bu araba ? pilli mi?
:):):):)

şaka bi yana , araç çalışırken edc çalışıyor :)
yani gerekli enerjiyi üretiyor zaten
yani şanzıman , akü ile bu kadar ilişkili olmamalı
ya da ben mi yanlış düşünüyorum??
ama mesela bunun üretici tarafında bir uyarı olarak yayınlanmış değil de sanayi çözümleri ile bulunmuş olması asıl konu :):):)

turboman
07-09-2022, 11:15
aklıma recep ivedik filmi geldi
yolda kalan fiat bis ile sahnesi
aküsüz çalışmaz ne demek bayan???
akülü mü bu araba ? pilli mi?
:):):):)

şaka bi yana , araç çalışırken edc çalışıyor :)
yani gerekli enerjiyi üretiyor zaten
yani şanzıman , akü ile bu kadar ilişkili olmamalı
ya da ben mi yanlış düşünüyorum??
ama mesela bunun üretici tarafında bir uyarı olarak yayınlanmış değil de sanayi çözümleri ile bulunmuş olması asıl konu :):):)
Şöyle açıklayayım edc denilen yani robot sistemi vites geçişleri ve debriyaj sistemine müdahale eden motor valf gibi parçalar gerekli olan gücü akünün sağladığı amper gücüyle yerine getirir yani amper düşük olursa sistem yavaş ve mili saniye bile gecikme yaşasa viteste cartlama ve arıza lambası yakması gibi sonuçlar doğurur yani akü bu gibi şanzımanlarda önemli bi husus.

drago
07-09-2022, 11:27
Özellikle kickdown durumlardaki kararsızlığı hallediyor yüksek amperli aküler

Jön Türk
07-09-2022, 11:38
EDC 2011 aracımı aldığımda bir sorun yoktu.Vites kutusunu kontrol ettiriniz arızası sonrası beyine tekrar yazılım atıp kurtarırız diye düşündük ama olmadı sıfır şanzıman beyni ile kurtuldum 9400TL (haziran2022). Şuan 14 fiyat veren var beyine.

Şanzıman beyni, kavrama ve çatal arızaları yoğunlukla görüp duyduklarım.

Sti_Ozan
12-09-2022, 15:34
202 binde flu almıştık 1.5 dci edc, 235 binde pert ettik hala daha sorunsuzdu şanzumanı. 72 Amper Varta akü takıp devam edilebilir. Biz aldığımızda şirket çıkmasıydı, ona rağmen kondisyonu çok çok iyiydi motor şanzuman olarak.

onursumer
12-09-2022, 16:28
geçen sene clio4 aldım 1.5dci edc 78 binde idi şuan 92 binde herhangi bir sorun sıkıntı kararsızlık hiç yaşamadım çok memnunum, birkaç ay oncede 2012 1.5 dci edc 110 luk fluence aldım 225 bin km de oda aynı şekilde km yüksek olmasına rağmen clio dan bir farkı yok kavrama fiyatları zaten ciddi yükseldi en son 2 sene once polo nun kavrama volanı değiştirmiştim 8000tl lere gelmişti