Orijinalini görmek için tıklayınız : Yaz kiŞ haraket etmeden Önce motoru isitmak.
Arkadaşlar beden Rusyadan kalma bir alışkanlık var.
Arabaya binerim çalıştırır ,eskiden sıgara içerdim arabayı kardan temizler felan, şimdi kemerimi takarım teybi açarım felan biraz zaman öldürür en sonunda devirler normale düşmeden haraket etmem. tabiykide ısınmasını beklemem moturun ama biraz beklemenin faydalı olucağını düşünüyorum sizce bu doğrumudur ?
Yanlıs. Isıtmak ıcın harcadıgın enerjıyı hareket enerjısıne donustur,tasaruf et.
Hatalı, yolda daha çabuk ısınır tasarrufa daha çabuk başlarsın. 30 sn bekle çalıştırınca, yağlama başlasın, her noktaya yağ ulaşsın, bas gaza git.....
devirler normalede düşmeden demişsin evet bence o gerekli bir şey bende öyle yapıyorum. rolanti normale düşünce daha fazla beklemek gereksiz.
Sadece yakıt israfı değil, aynı zamanda motor yağındaki benzin miktarını arttırıyorsun. Soğuk motorla dakikalarca rölantide motoru ısıtmak, motor yağının ömrünü kısaltıp, aynı zamanda aşınmayı da arttırır.
30 saniye - 1 dakika arası ısıtıp, sonrasında hareket etmek en mantıklısı.
Butun isiklar sonsun calistir devir düşsün devam et
Stop edecegin zamanda rolantide biraz bekle stop et.
Hararet takip et biraz isindiktan sonra yapistir gaza
En sagliklisi budur diye biliyorum ben :)
direk fazla yüklenmeden devam etmeli diye biliyorum,istisnasız her sabah kontağı basar,kaput açıp görsel kontrol sonrası devam edrim.gerçi benim 75 de sabit çalıştırmak hele ki olduğu yerde gaz vermek aktarma tipi açısından zararlı dendiği için bu yöntemi uyguluyorum,doğru-yanlış
Motor ömrü, saat ve devir ile alakalı. Ona göre kendi stilini kendin yarat işte.
Ben hdi motor kullanıcısıyım. Soğuk marşta 60-90 sn arası rölanti sonrası hareket eder, su sıcaklığı 70 olmadan 2000 deviri pek geçmem. Stop etmedende 90 sn beklerim.
Bu bekleme işlerini basit bir turbo timer ile hallediyorum.
çalıştır.. yürü..
ama motor ısınana kadar ~3000 devirleri geçme
Sensörlerin ısınıp doğru değeri ölçme zamanı en az 2dak, yağın ısınıp doğru değere gelmesi daha uzun, çalıştır dan diye yola çık yapmam, çalışır sensörler kendine gelir rolanti düşer usuldan yürütür, otopark kapısı açılması vs mırıl giderim, ozamana kadar zaten su ısısıda oynamış olur sonra normal ısıya gelene kadar usuldan devam.
Su 90 oldu diyede gazlanmaz yağ çok daha geç doğru ısıya gelir.
darkmoon
05-01-2016, 13:11
insanlar yanlış anlamış çünkü konuyu bence yanlış açmışsın motorun ısınmasını bekleme tabiki ama motor soğukken devir normale dönene kadar bekle araba kendine gelsin.. oda zaten arabasına göre değişir 20 saniye 30 saniye sürer .. sonra bas git.. bas git derkende aracı zorlama motor ısınana kadar düşük devirlerde ağır ağır git..
Sadece yakıt israfı değil, aynı zamanda motor yağındaki benzin miktarını arttırıyorsun. Soğuk motorla dakikalarca rölantide motoru ısıtmak, motor yağının ömrünü kısaltıp, aynı zamanda aşınmayı da arttırır.
30 saniye - 1 dakika arası ısıtıp, sonrasında hareket etmek en mantıklısı.
bak bunu bilmiyordum son 3-5 gündür soguk diye 10dk önceden gidip calıstırıyodum aracı işyeri bahcesinde ısınınca cıkıyordum yapmıyım dona dona bakıyım yoluma ozaman :D
Day Walker
05-01-2016, 13:44
Besmele ile marşa basılır sonra site içinde yavaşça hareket edilir ana yola çıkınca allah ne verdiyse zavallı ceed :D ne çekiyo elimden hayır hanım geçinde direksiyona arabada kendini şaşırıyo geç vites değişimleri falan bi hareketler :D
Bende mutlaka 1-1.5 dakika beklemenin ardından hareket ederim ve 2000 deviri yağ sıcaklığı 80 e gelene kadar geçmem.
Kımılerı fıkrını yada yaptıgını,kımı arkadaslarımda dogrusunu yazmıs.
Sensorlerın hepsı kontak acıldıkdan sonra aktıfdır. Sadede 2.lambda sensoru,motoru korumak ıcın zengın calısan beyne mudahele etmez motor sogukken.Aslında o an oda calısır,sadece beyın oradan gelen akımı cıddıye almaz.
Motoru calıstır,tak D tada 1'e devam et.Yag sıcaklık gostergen yoksa,motor suyu 90'a geldıgınde yaklasık 2-3km sonra da yag sıcaklıgı 70'ı gecıcektır(Cok sogukta dahada uzar ama genelde durum budur)Sonra devır cevırebılırsın.
Stop etmek ıcınde beklemene gerek yok,dırek kapatabılırsın.Buradakı amac turbonun yaglamasının tamamlanması ama zaten tam gaz park yerıne gıremeyecegın ıcın,turbonun yaglanması cokdan bıtmıs olucak. Ozaman start/stop sıstemı olan turbolu araclar her 10.000km olmadan turbonun segmanını degıstırsınler :)
Turbo timer ıse 2000'li yıllara gelmeden cıkan,rallıde kullanılan bır teknolojı ıdı.Isı sensoru sayesınde aracı kapatsanız bıle motoru calıstırıyor turboyu yaglamak ııcın ama yenı nesıl turboların zaten buna ıhtıyacı olmadıgı gıbı,o devırdekı rallı aracların ıhtıyacı olan bırseydı.Bunu tıcarete cevıren bazı markalar,bızlere kakaladı bunları.Bende 2002 senesınde bug eye STI'ıma almıstım,ozaman prodrive kit vs,hevesde var tabı. Hatta vıtesde unuttugum bıle oluyordu :)
PiscocuK
05-01-2016, 16:53
Ben bekliyorum 1-2 dk
diğer araçlarımda bunu yapmazdım marşa basar 5-10 saniye bekler devam ederdim ama rotorye geçince bu işi biraz daha uzattım diyebilirim
MuzaffeR
05-01-2016, 17:04
Çoğu kişinin hemfikir olduğu yöntem; aracı ilk çalıştırmadan sonra beklemenin gereksiz olduğu fakat motor soğukken çok fazla devir çevrilmemesi gerektiği yönündedir.
LnchCntrl
05-01-2016, 17:08
Arkadaşlar beden Rusyadan kalma bir alışkanlık var.
Rusya'dan kalan tek alışkanlık bu mu abi :D :D
darkmoon
05-01-2016, 18:07
arabadan arabaya değişiyor tabiki bende şu anda c4 var 1.6hdi sabah çalıştırıp basıp gidiyorum.
birde s-type var 3.0 benzinli ondada çalıştırıyorum devir yüksek başlıyor 20-30 saniye sonra devir iniyor düşüyor normale dönüyor basıp sıcaklık artana kadar ağır ağır gidiyorum aracı zorlamadan..
neothenew
05-01-2016, 18:59
Benim ibiza cupra'da soğuk motoru ilk çalıştırınca anlık tüketim değeri rolantide ilk 30 saniye 3,5-4 lt/saat gösteriyor, sonra 1 dakikanın dolmasına doğru normal düzey olan 0,6-0,7 lt/saat seviyesine geriliyor. Tabii bu esnada devir göstergesi de ilk başta 1300 d/dak. seviyesinden 1 dakikanın dolmasına doğru normal rolanti devrine düşüyor. İşte ben o zaman hareket ediyorum. Ama ilk 10 dakika kesinlikle 3000 deviri geçmeden kullanıyorum. Motoru kapatırken de gazlamış olsam da olmasam da alışkanlık oldu, 1 dakika bekliyorum kontak kesmek için. Bence tek zararı fazla yaktığım yakıt masrafımdır, ama kafam rahat ediyor. Megane coupe varken de böyle kullandım, 48.000 km'de satana kadar motora usta eli değmedi bakım hariç... Biraz da şans tabii bu mekanik işleri...
Sensörlerin ısınıp doğru değeri ölçme zamanı en az 2dak, yağın ısınıp doğru değere gelmesi daha uzun, çalıştır dan diye yola çık yapmam, çalışır sensörler kendine gelir rolanti düşer usuldan yürütür, otopark kapısı açılması vs mırıl giderim, ozamana kadar zaten su ısısıda oynamış olur sonra normal ısıya gelene kadar usuldan devam.
Su 90 oldu diyede gazlanmaz yağ çok daha geç doğru ısıya gelir.
Bunu ilk kez duyuyorum. Hangi sensörleri kastediyorsunuz?
1-2 dk ısıtır yola çıkarım yağ ve su ısınmadan gazlamam.
Asıl önemli olan su sıcaklığı değil, yağ ve motor içinin ısısı. Soğuk yağ yüzünden yağlama kalitesi düşüyor. Motor içi de soğukken piston silindir duvarı arası boşluk artıyor. Bu sebeplerden iyice ısınmadan hem devir çevirmemek, hem de yüksek yük bindirmemek gerekli bence. Forged pistonlar var ise, daha da beter bu genleşme muhabeti.
Araç karbüratörlü değil ise yada çok gerizekalı bir beyine sahip değil ise beklemeye gerek yok. Marş basarım o sırada emniyet kemerini takarım. Telefonu cebimden çıkartıp telefon tutucuya takar yola çıkarım. Bunlar yaklaşık 30 sn felan sürer. 2000-2500 deviri geçmem ısınana kadar ama hareket ederim.
dızel araba durdugu yerde ısınmıyor o yuzden 1 dk durur gıderım
Bunu ilk kez duyuyorum. Hangi sensörleri kastediyorsunuz?
Emisyon ile alakalı sensörler aynı şekilde beyne giden su sıcaklık sensörüde rolantiyi yakıtı verimliliği etkiler, aem wb ile ilk marş değerlerindeki fark görmek zor ama arkadaşın yazdığı gibi tüketim göstergesi durumla ilgili bi kanıt.
Motoru kapamayla ilgili audi'nin bazi modellerinde dalgıç pompa gibi ekstra bir pompa motor durdurulduktan sonra belirli bir süre içeride suyu çevirmeye devam ediyor ama genede kapamadan egt ye bakarak kapamakta fayda var.
Bu arada vakum'la alakalı arabayı çalıştırırken manuelde frene basar çalıştıran yada manifoldaki hava ile alakalı gaza basarak motoru kapatanlar var mı?
Kış aylarında ve garajın dışında bıraktıysam arabayı, hareket ettirmeden önce bi dal sigara içer öyle devam ederim..
Rusya'dan kalan tek alışkanlık bu mu abi :D :D
:)) birde sek votka.
çoğu kişi aynı düşünceyi paylaşmış hem fikiriz. ancak dediğim gibi rusya alışkanlığı -30 larda da direksiyona dokunmak koltuğa oturmak mümkün olmuyor, camlarında buzunun çözülmesi karın temizlenmesi zaten bi 5-10 dakkika sürüyordu. Ankarada da en son -15 leri gördük geçenlerde. benim yaptığım araç devrinin düzelmesini beklemek ama bazen abarttığım olmuyor değil . :)
Ben de sizlerden fikir alayım 2.0 benzin + lpg durumunda kışın ilk çalıştırma da benzinden lpg ye geçişi biraz uzun sürüyor, lpg ye geçer geçmez hemen hareket mi edeyim? ben rölanti de bekliyorum, hararet göstergesi yukarı çıksın diye.
Ben de sizlerden fikir alayım 2.0 benzin + lpg durumunda kışın ilk çalıştırma da benzinden lpg ye geçişi biraz uzun sürüyor, lpg ye geçer geçmez hemen hareket mi edeyim? ben rölanti de bekliyorum, hararet göstergesi yukarı çıksın diye.
Kanka rolanti ilk çalıştırmada yüksektir.
1-2 dakika çalıştır sonra hareket et yolda benzinden lpg'ye geçer zaten dururken yaktığın benzini hareket için kullanmış olursun.
Lpg ciye yaz kış ayar yaptırırsan kışın lpg ye biraz erken geçmesini sağlayabilirsin.
Ben lpg li araç kullanırken 3-4 ayda bir ayara götürüyordum.
Hangi kit kullanıyorsun
Brodway aracımda çikle var sabahları çekiyorum onu 5 dakikada sıcacık oluyor araç
Burada çoğu eyalette 1 dakika rölanti sınırı var. Olur da biri yakalarsa, cezası var yani. :D
Zaten 1 dakikadan fazla ısıtmaya gerek yok Sibirya'da ya da Alaska'da falan yaşamıyorsanız, yeter ki devir çevirtmeyin ısınana kadar.
Kanka rolanti ilk çalıştırmada yüksektir.
1-2 dakika çalıştır sonra hareket et yolda benzinden lpg'ye geçer zaten dururken yaktığın benzini hareket için kullanmış olursun.
Lpg ciye yaz kış ayar yaptırırsan kışın lpg ye biraz erken geçmesini sağlayabilirsin.
Ben lpg li araç kullanırken 3-4 ayda bir ayara götürüyordum.
Hangi kit kullanıyorsun
Atiker sanırım, zaten 1-2 yıl içinde süresi doluyor değiştireceğim bu sefer simit tank ya da daha küçük kapasiteli tank alacağım. Şu an kullandığım büyük boy bagajı bitiriyor.
Lpg'li araclarda beklemeyi hic yapmayin. Cunku arac belli bir isiya gelene kadar benzinde calisir ki,motorun ihtiyaci olan soguk motor yaglanmasi benzinde saglanir ki,motor omru dusmesin...
Benzinde yolda olmakda fayda be tasaruf var...
Palio da 5 dakika (2006 multijet) ae86 da 2 dakika bekler yola çıkar 2000 dd motor ısınana kadar sabit gider sonra duruma göre devam ederim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.