Orijinalini görmek için tıklayınız : 4age VS B series
Bluttbeton
19-11-2015, 12:13
Herkese selam 1 yıl icinde aracim da ki 4afe motorun yerine 4age blacktop koymayı düşünüyorum ama aklıma takılan 1-2 soru var
Internette 4age icin rolling videoları pek yok olan da 5-6 yıllık videolar specler pek belli degil ve genelde pistte kullanililan araclarda 4age blacktop var
Merak ettigim su 4ageler ata sporumuz rolling icin uygun degiller mi.
Ve b serisi ile 4ageblacktopu karsilastirdigimizda iki motorun avantaj ve dez avantajları nelerdir rolling icin
burakgunay
19-11-2015, 13:40
toyotayı çok sevsem de, türkiyede parça bulmak vs imkansıza yakın. kaç tane age'li araba var ki düşünsenize?
B nin parçasını bakkaldan bile bulursun nerdeyse. kesinlikle her yol B ye çıkıyor benim açımdan. yapmışken de b18c yapın derim. şimdiden heyecanla bekliyorum. hayırlı olsun.
Bluttbeton
19-11-2015, 13:51
Aynen dedigin gibi TR de parca bulmak sıkıntı ama birazda alisilmisin disinda biseler yapmak istiyorum karakter olarak birbirine yakin motorlar aftermarket parcasi 4agenin var b serisi kadar
Redfish16V
19-11-2015, 13:56
Y.dışı bağlantısı güzel tutulursa bence karekteristik olarak 4age diyorum fikrimi biliyosun zaten kanka :) zorlu bir süreç olsada 4age yani.. :D
burakgunay
19-11-2015, 15:02
age olması bence de daha hoş olur fakat çok zorlu olur diye düşünüyorum dediğim gibi.
age olması bence de daha hoş olur fakat çok zorlu olur diye düşünüyorum dediğim gibi.
Corollaya resmi yollar aracılığı ile B koyamazsın bir de Burak.
yerinde olsam 2zzge gecerdim parca sıkıntısı yasamazsın toyota dan halledersın ...
Bluttbeton
19-11-2015, 16:56
2zzge de dusundum ama 4age gibi aftermarket parcasi ne kadar var bilmiyorum ayrica swap kiti var mi onuda arastirmak lazim
http://www.monkeywrenchracing.com/ 2zzge ile ne ararsan var burda ...
burakgunay
19-11-2015, 18:38
Corollaya resmi yollar aracılığı ile B koyamazsın bir de Burak.
abi öyle tabi, zaten teknik anlamda da sizler kadar bilgim yok ama fx tampon bile bulmak problemken age ye bulaşmam ben olsam.
Redfish16V
19-11-2015, 18:45
abi öyle tabi, zaten teknik anlamda da sizler kadar bilgim yok ama fx tampon bile bulmak problemken age ye bulaşmam ben olsam.
fx tampon dedinde.. sene 2010-1 de 3-4 sayılı idi..şimdi kodu kapan alıyor servisten :D Üstüne 500'e aldıysa 1000'den ilanda açıyorlar :) Dediğim gibi y.dışı sıkı bağlantı kurulursa age,2zz'ninde bol miktarda aftermarketi mevcut.Hatta hep merak ediyorum biri ne zaman efsane bişey yapıpta 4age v.b motoru türkiyede gözde kılacak :)
suprolla
19-11-2015, 20:04
4age güzel malzeme iyide güç verir ama parçaların büyük çoğunluğunu sıfır almak gerekecek oda maliyet hep...eğer 7 rip blok varsa araçta bende boş kapak var age , 2zz için de supercharger var.evde kuzu kuzu bakışıyoruz :)
itb+high comp piston+egz+header+beyin+yakıt ıvır zıvır 200lere yaklaşması hayal olmaz yıl olmuş 2015 sonu,japonyadan neyimiz eksik :)
Bluttbeton
19-11-2015, 21:42
96mode işte kaç rip bilmiyom valla kapakla çok uğraştırır ufuk ya piston segman lazım komple swap daha mantıklı geliyor bana ama bakacam
suprolla
19-11-2015, 21:53
piston her türlü gerekli olcak,kapak içinide sil baştan alcaksın semih, her türlü sana kabaran bişeyler olcak :D
yoksa motoru atıp filtre egzoz şeklinde mi binceksin?öyle rolling,gazlama,uçmalı kaçmalı deyince atmosferik sonları kovalıcaksın diye düşündüm...filtre egzoz tarzı olcaksa swap daha kolay ucuz olur tabiki
Bluttbeton
19-11-2015, 22:11
piston Allahın emri zaten.egzantrik piston yay şapka olacak zaten bana kabaranları da az çok kestiriyorum zaten :D
valla kanka maksimum verim nasıl olur bilmiyom ama sağlam yürüyen bi age yapmak istiyorum
piston her türlü gerekli olcak,kapak içinide sil baştan alcaksın semih, her türlü sana kabaran bişeyler olcak :D
yoksa motoru atıp filtre egzoz şeklinde mi binceksin?öyle rolling,gazlama,uçmalı kaçmalı deyince atmosferik sonları kovalıcaksın diye düşündüm...filtre egzoz tarzı olcaksa swap daha kolay ucuz olur tabiki
blacktop değil dimi sendeki kapak, semih komple blacktop makineden bahsediyor :)
2zzge diyen arkadaşlar atmosferik 2zzge verimli bir motor değil istediğinizi yapın zaten kol uzunluğu / piston çapı oranı bakımından kaybediyor direk maça 1-0 malup başlıyor kısacası. + na yüklemelerde balans ayarını tr de yapabilecek adam belki 1-2 kişi çıkar ki o bile zor bulunur :)
Ya da şöyle özetliyeyim, TRD nin uğraşmadığı hiçbir toyota motoru iş yapmaz kabaca :D derince google a inin bakın TRD Group A 4age silvertop, initial-D de ae86 ya babasının taktığı motor, 304 emme 312 egzoz egz. 11k devir dönen, japan touring car championship te ae101 levin ile Toyota nın yarıştığı motor kendisi..
1587cc ~ 250 - 270 hp gibi.. hatta araçta şunun birebir aynısı, http://forums.club4ag.com/zerothread?cmd=print&id=33898
2zz nin ilacı, 9.5/10cr ye sıkıştırma düşürüp rotrex 30-94 ü takmak olur ancak..
blacktop için ise şöyle bir ses varken ben dönüpte 2zz mi geliyor diye düşünmem bile, para olsa da yapsak bitane..
https://www.youtube.com/watch?v=_5SHW1ykL_4
https://www.youtube.com/watch?v=AJoiLKwpocE
Şunu her izleyişimde tüylerim ürperir..
https://www.youtube.com/watch?v=hKTgi7iXBxM
suprolla
19-11-2015, 22:33
O zaman blok uygunsa hic swap falan ugrastigina degmez.al kapagi yavastan doldur pistonunu al bi daha kafan agrimasin kanka.polish yaptirirsin portlara bide.biraz arastirmak lazim.gerci levent daha iyi bilir age bana biraz uzak.ama kapak ve itb bende mevcut
merttepe
19-11-2015, 22:44
4age bloğu dışında 4a serisi bloklarda devir dönecek bir makina yapmanız zor.
1) balans sorunu
2) su ve yağ kananalları yetersizliği
4a döküm bloklarda turbo verimli olur.
Komple 4age blacktop getirmeniz daha kolay olur.
Ondan sonra yapılacak çok şey var motora, türkiyede pek bilinmez yabancı kaynakları araştırın.
7age stroker vs. çok imkan var.
4age li efsane Tr de var şuan
4age li efsane Tr de var şuan
En son C52 yani oem şanzımanla 2 de 130 yapıyordu ne oldu o araba?
C160 LSD lazımm :D
Bahsettiğiniz aracı bilmiyorum ama benim dedigim g.gri dıştan zır stock bir araç jant kapaklı falan :)
Bahsettiğiniz aracı bilmiyorum ama benim dedigim g.gri dıştan zır stock bir araç jant kapaklı falan :)
Ankaradaki arabayı demiyor musun veya orda yapılan zaten Mertcan'ların yaptığı?
road runner
20-11-2015, 07:33
aracı yapacak kişide önemli. Önce ustayı bulun bence :)
Bluttbeton
20-11-2015, 10:49
Ustamiz saglam. Merak etmeyin o konuda bic suphem yok ;)
ikiside stok olduğu sürece yada filtre headers egzoz vs toyotaya yazık olur düşüncesindeyim
http://www.pakwheels.com/forums/mechanical-electrical/137603-b16b-vs-4a-ge-bt-factual-conclusive-study
ikiside stok olduğu sürece yada filtre headers egzoz vs toyotaya yazık olur düşüncesindeyim
http://www.pakwheels.com/forums/mechanical-electrical/137603-b16b-vs-4a-ge-bt-factual-conclusive-study
Güzel karşılaştırma olmuş. Yalnız dikkatimi çeken şey şu oldu, Honda B16 için 4AGE'nin 81x77 mm olan bore stroke ölçülerini direk kopyalamış. Aynı şekilde 4AGE, 70'li yıllardaki Ford Cosworth BDA motorunun bir kopyasıdır(bore-stroke, valf ölçüleri ve açıları, kapak dizaynı). Bunlara ek olarak Mitsubishi 1.6 4G92 MIVEC 170hp motorlarında da 81x77 mm ölçülerini kullanmış.
Üreticilerin bir dizayn yaparken birbirlerinden bu kadar araklama yapmaları çok ilginç. Gerçi Japon anlayışı sürekli geliştirme ve mükemmelleştirme üzerine olduğundan onların açısından kabul edilebilir bir yaklaşım gibi duruyor.
2zz swaplarsan çok daha fazla keyif alırsın yerınde olsam motor içine girmeden swaplarım sonrasında charger kıtını alırdım
Bluttbeton
22-11-2015, 17:56
Can abi atmosferik tercihim yine aşırı besleme olacaksa yine 4age derim 2zzge pek düşünmüyorum
Tayfun.O
22-11-2015, 22:54
4age olursa efsane olur :)
Proje konusunu zevkle takip ederim
Ankaradaki 4age özel bi toyota servisinde. Durumunu en son sorduğumda yakıt yetiştiremiyoruz yatıyor denilmişti. Servis içinde şanzıman kırmış hb vti duruyordu bende adama aynı soruyu sormuştum karşılaştırması açısından nede olsa ellerinde swaplandı 4age az çok bilirler diye. Adam dönüp bana 4age yi nerden bulacan demişti :D inşallah istediğinizi yaparsınız gönlüm 4age den yana ama 2zzge swap yapılabilse ah keşke aklımın hep bi ucundadır o motor :) gelişmeleri takipteyim
dragon07
23-11-2015, 16:17
çıtır turbo tak geç ugrasma bence :) attıgın taş ürküttügüne degsin
Ankarada ki gri corollada sadece 4age kapak var diye biliyorum.
bence kapak açıp bakın ölçütürün bir güzel.Durum iyiyse conta değişip saplama vs değişip kalın conta koyup 0.5bar devam. İlla atmosferik diye tutturmuyorsanız en zahmetsiz şekilde turbo yapıp devam.
Ama şu var direk b18c vs koyarsanız çok eğlenceli olabilir :D
sinanbaysal
29-11-2015, 10:47
bana kalırsa 4 afe turbola cok daha mantıklı olur.cunku elındekı motor turbolamak ıcın senın elınde bı avantaj ve fırsat.
dragstar
15-12-2015, 23:07
Güzel karşılaştırma olmuş. Yalnız dikkatimi çeken şey şu oldu, Honda B16 için 4AGE'nin 81x77 mm olan bore stroke ölçülerini direk kopyalamış. Aynı şekilde 4AGE, 70'li yıllardaki Ford Cosworth BDA motorunun bir kopyasıdır(bore-stroke, valf ölçüleri ve açıları, kapak dizaynı). Bunlara ek olarak Mitsubishi 1.6 4G92 MIVEC 170hp motorlarında da 81x77 mm ölçülerini kullanmış.
Üreticilerin bir dizayn yaparken birbirlerinden bu kadar araklama yapmaları çok ilginç. Gerçi Japon anlayışı sürekli geliştirme ve mükemmelleştirme üzerine olduğundan onların açısından kabul edilebilir bir yaklaşım gibi duruyor.
ae86 da mk2 escortun 10 yıl sonra üretilen kopyası, amortisör çapları, kule takozu çapları filan çoğu şeyi aynı :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.