PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : soğutma suyundaki çamurlaşma



alfa75
08-11-2015, 23:03
motor 5000 km civarı oldu yapılalı,o ara lpg ile ilgili doldur boşalt işleri olacağı için antfiriz koymamıştık,suda yinede pas rengi oluştu zamanla.dün 2 lt po kırmızı antfiriz koydum,50 km anca yapmışımdır,kapağı açtım etrafı olduğu gibi çamur,sildim ağız kısmı,bi 15 falan daha yaptım,tekrar çamur.çamurlaşmanın sebebi ne ola ki,bundan nasıl kurtuluruz.araç 92 model,kırmızı yeni,yeşil eskiler için efsanemidir,yoksa benim arabaya yeşilmi koymalıyım.birde sistemi tamamen nasıl temizlerim,daha çok kalorifer tıkanıklıkları için basınçlı suyla açma yapıyorlar,yaptırsam mı?

300E
08-11-2015, 23:06
Nasıl bi çamurlaşma, çok mu katı? Bana suya yağ karışıyor gibi geldi.

hddsheriff
08-11-2015, 23:57
Araba suya yağ karıştırmış başka bir sebebi yok. Geçmiş olsun

ghibli06
09-11-2015, 09:11
hocam 5.000 km olmuş motor yapılalı, bloğu kapağı su kanallarını vs komple temizlediniz mi? yani içindeki kir-pas mı ? eğer değilse suya karışan yağdan başka bir şey o rengi oluşturmaz... arabayı belli bir süre de olsa antifrizsiz kullanmak maalesef iyi sonuçlar doğurmuyor, antifrizi eklediğinizde aşındırıcı etkisinden dolayı bir yerlerden açabiliyor... muhtemelen bir yerden sızıntı yapıyor, suya giren atıyorum 3-5 damla bile kahverengiliğe yol açabilirken, yağa giren su daha uzun sürede kendini belli ediyor, en mantıklısı kapağı açıp contadan itibaren kontrol etmek...

Maxi
09-11-2015, 09:27
muhtemelen conta sağlamdır
buradaki örnekteki gibi yapılan hata çok basit

1- antifriz kullanmamak
2- musluk suyu kullanmak

zamanla motor suyu çamur gibi olur
özellikle musluk suyu kullanımı geriye dönüşü zor kireçlenmelere neden olur

bir kaç yüz km kullanım sonrası tekrar komple boşaltıp yeni "şaşal-hayat-nestle" su koyun ve antifiriz ekleyin
belki ilerde tekrar
normale dönecektir


edit:
dediğiniz gibi arabayı çalıştırın sonra
radyatör alt hortumunu bir miktar açarak ve kaloriferi en sıcağa aldıktan sonra
basınçlı değilde çeşmeden bir hortum ile sistemdeki tüm suyun temizlenmesi sağlanabilir
en son gene normal damacana su + antifiriz koyulacak.

0M42
09-11-2015, 19:08
Soğutma suyuna yağ karışıyor olabilir ama motor ve radyatör içindeki pislikte olabilir.Bence hemen kapak açma radyatör hortumlarını sök motorun termostat ını sök radyatöre alttan hortumla su bas üstten temiz su çıkana kadar devam et.Aynı işlemi motor için de uygula için özü motor ve radyatörün içini yıka muhtemelen bir sorun kalmayacaktır.

ghibli06
09-11-2015, 19:38
Soğutma suyuna yağ karışıyor olabilir ama motor ve radyatör içindeki pislikte olabilir.Bence hemen kapak açma radyatör hortumlarını sök motorun termostat ını sök radyatöre alttan hortumla su bas üstten temiz su çıkana kadar devam et.Aynı işlemi motor için de uygula için özü motor ve radyatörün içini yıka muhtemelen bir sorun kalmayacaktır.

5.000 km önce motor yapılmış, bu temizlik yapılmış olmalı, eğer yapılmadıysa daha büyük sorun...

huseyinturk
09-11-2015, 19:50
Araç ne? Yağ eksiltme varmı hiç takip edin. 1.4hdi 307mde yağ soğutucusu çatlaynca oluyodu bu olay genelde

alfa75
09-11-2015, 21:20
cevaplar için sağolun.suya yağ karıştığını sanmıyorum,antfiriz koyunca oldu.alfa 75 araç,yağ eksiltme var ama kronik derecede.kıvam kırmızı killi toprak renginde,yağ biraz daha sarelle kıvamında ,yapışkanımsı yapıyor diye hatırlıyorum..öncesinde su paslı bi renk aldı,antfirirzi koyduktan sonra çamurlaşma oldu, çamur genleşme kabunın çıkşı etrafına sarmış.aslında geçtiğimiz senede lpg hortum bağlantılarını kaloriferin randımanlı çalışacağı şekilde bi türlü ayarlıyamamışlardı ,bikaç defa su boşaltıp,bağlayıp tekrar koyunca antfirizsiz kalmıştı,bi süre kullanıp antfiriz koyunca aynısını yapmıştı.ilk etapta maxi nin dediğini yapıp bikaç devirdaim yaptırayım suya,düzelirse ne ala,olmadı kapak kontrole gitcez o zaman.

alfa75
09-11-2015, 21:21
muhtemelen conta sağlamdır
buradaki örnekteki gibi yapılan hata çok basit

1- antifriz kullanmamak
2- musluk suyu kullanmak

zamanla motor suyu çamur gibi olur
özellikle musluk suyu kullanımı geriye dönüşü zor kireçlenmelere neden olur

bir kaç yüz km kullanım sonrası tekrar komple boşaltıp yeni "şaşal-hayat-nestle" su koyun ve antifiriz ekleyin
belki ilerde tekrar
normale dönecektir


edit:
dediğiniz gibi arabayı çalıştırın sonra
radyatör alt hortumunu bir miktar açarak ve kaloriferi en sıcağa aldıktan sonra
basınçlı değilde çeşmeden bir hortum ile sistemdeki tüm suyun temizlenmesi sağlanabilir
en son gene normal damacana su + antifiriz koyulacak.

araç çalışırken alt hortumu gevşetip,genleşme den su takviyesimi yapacağız?

huseyinturk
09-11-2015, 21:25
Genleşme kabına geri dönüş saplanıyodur, o çıkarsa onu boşa çıkarın. Geri dönüşten temiz su gelene kadar suyu tamamlayarak çalıştırın aracı. İlaç atılıyor bide sistem temizlensin diye bir kaç gün gezip temizlerseniz daha iyi olur. Antifirizde az çok bu işlevi görmüştür motor içi yapılırken temizdir illaki ama kalorifer peteği radyatörde biriken kurum açılmış olabilir antifirizle

alfa75
09-11-2015, 21:36
bende kaloriferden kıllandım ilk,araç durduğu yerde bi süre sonra sıcak üflemeyi kesiyo.devirdaim sağlam bu arada,lpg bağlantıları için alınan t bağlantıların basıncı zayıflattığından oluyor deniyo bunun içinde.dediğiniz şekilde bi temizlik yapayım perşembe günü.peki antfiriz konusunda ne dersiniz,kırmızı,yeşil farkedermi

noelbaba
10-11-2015, 06:47
aninda suya yag karismis deniliyor nasil bir mantiktir bu : ) aynisi bendede var suanda kapagi aciyorum camur gibi olmus. antifirizden dolayi oluyor sistemdeki pas pislik camur kivamina geliyor. Yada daha once konulan antifiriz ile yeni konulan antifiriz farkindan oluyor. Komple bosalt tekrar doldur biraz dolan tekrar bosalt tekrar doldur yine dolan sonra tekrar bosalt doldur duzelir.

Maxi
10-11-2015, 07:19
araç çalışırken alt hortumu gevşetip,genleşme den su takviyesimi yapacağız?

evet ama ben eksik söyledim
termostatı sökmen lazım öncesinde, yoksa su soğuk olacağından motora ulaşmayacaktır

ghibli06
10-11-2015, 08:02
aninda suya yag karismis deniliyor nasil bir mantiktir bu : ) aynisi bendede var suanda kapagi aciyorum camur gibi olmus. antifirizden dolayi oluyor sistemdeki pas pislik camur kivamina geliyor. Yada daha once konulan antifiriz ile yeni konulan antifiriz farkindan oluyor. Komple bosalt tekrar doldur biraz dolan tekrar bosalt tekrar doldur yine dolan sonra tekrar bosalt doldur duzelir.

hocam sen 5.000 km önce motor yaptırdın mı? konuyu iyi oku istersen, motor yapılırken su kanalları temizlenmiyorsa zaten çok daha başka sorunlar olur arabada...

alfa75
10-11-2015, 20:10
evet ama ben eksik söyledim
termostatı sökmen lazım öncesinde, yoksa su soğuk olacağından motora ulaşmayacaktır

bende tam bunu sorayım akşama diye düşünüyordum bugün,siz cevabı vermişsiniz.

ghibli06
10-11-2015, 20:11
bende tam bunu sorayım akşama diye düşünüyordum bugün,siz cevabı vermişsiniz.

hocam tekrar sorayım, motor yapılırken rektefiyeciye gitmedi mi? o kanallar 5.000 km de paslanmaz...

0M42
10-11-2015, 20:20
Abi motorun yeni yapılmış olması bir şeyi değiştirmeyebilir motorun toplanırken sürekli başındamıydın bilmiyorum ama bazı ustalar bu tür detaylara önem vermiyor (motor ve radyatör içini yıkama gibi) ben conta yakmış ve kapağı açılmış bir motorun hiç bir önlem almadan tahtaya zımpara sarıp blok yüzeyini temizleyen ustada gördüm ve bu ustada bir çok kişiden referanslıydı.

Dediğim gibi çoğu usta bu tür ince detaylara dikkat etmiyor ama yok ben sürekli motorun başındaydım ve bu konuya dikkat ettim dersen bu ihtimali çürütür.

alfa75
10-11-2015, 20:22
hocam sen 5.000 km önce motor yaptırdın mı? konuyu iyi oku istersen, motor yapılırken su kanalları temizlenmiyorsa zaten çok daha başka sorunlar olur arabada...

antfiriz koyana kodar yoktu bu sorun üstad,nedense antfiriz koymamışlar sisteme ,bende sonradan farkettim ama lpg sistemi değişçek nasılsa boşaltcaz falan deyip üstüne düşmedim,bu aradada yazı bitirdik.zamanla paslanma oluştu suda,komple boşalttım temiz su akana kadar ,antfirizi koyunca çamurladı su.yarın bostancıdayım kısmetese ,durumu göstereceğim kendilerine bi,bakalım ne diyecekler duruma.her halukarda perşembe günü iyice temizleyip market suyla yenieleyeceğim sistemi.yalnız dün akşam biraz taradım durumu nette,o sıkıntı bulaşdıysa motora biraz zor düzelir gibi sonuçlar var bu şikayetle ilgili bütün konuların altında.olmadı

alfa75
10-11-2015, 20:24
yazın klimaya gaz bastırdığım yerde alttaki linktekine benzer bi sistem vardı,en son olmadı ona başvuracağız.daha önce böyle bişey yaptıran varmı aramızda.
http://www.bgbakimservisim.com/panel/upload/11122014122056.pdf

ghibli06
10-11-2015, 20:33
antfiriz koyana kodar yoktu bu sorun üstad,nedense antfiriz koymamışlar sisteme ,bende sonradan farkettim ama lpg sistemi değişçek nasılsa boşaltcaz falan deyip üstüne düşmedim,bu aradada yazı bitirdik.zamanla paslanma oluştu suda,komple boşalttım temiz su akana kadar ,antfirizi koyunca çamurladı su.yarın bostancıdayım kısmetese ,durumu göstereceğim kendilerine bi,bakalım ne diyecekler duruma.her halukarda perşembe günü iyice temizleyip market suyla yenieleyeceğim sistemi.yalnız dün akşam biraz taradım durumu nette,o sıkıntı bulaşdıysa motora biraz zor düzelir gibi sonuçlar var bu şikayetle ilgili bütün konuların altında.olmadı

hocam onu diyorum işte, bu sorun öyle kolay kolay giderilmez, antifrizin nereyi açtığını bilemezsin ama sonuçta motor toplanmadan önce blok ve kapak komple ilaçlı su ile yıkanır, bunu amacı hijyenik temizlik değil, pas-tortu vs ne varsa gidermek içindir...

alfa75
10-11-2015, 21:29
hımm.yarın durumu bi sorayım ustamıza ,bakalım ne diycek bu duruma.temizlik yapılmışmı,gerçi yapılmışsada antfirizsiz kullanım bunu yapıyosa neden antfiriz koymamışlar.kafamda deli sorular,inşallah sıkntısız düzeltiriz durumu.motor yapım sonrası 3. yağını koydum, 600 km olmuş,yağda eksilmede yok,kıvamı iyi.

300E
10-11-2015, 22:32
Bugün GOLF4 ümüze antfriz koydurdum, ondada su vardı, bu bahsettiğin olay benimde başıma geldi, krem rengi krem gibi bişey, yağ değil yani o kesin, pas olduğu kanaatine vardım. :)

The_Crow
11-11-2015, 15:51
Selamlar,

Senin problemin büyük ihtimalle Emme manifoldunu söküp temizlememişlerdir. Hemen ustalar atlayacak sökmez olurmuyuz diye ama o manifold değil. bu manifold.

parça no : 60534792 INTAKE MANIFOLD diye geçer. Genelde motorun kendi parçası gibi durur ancak bu da sökülmektedir ve içinden su geçer. Resim için şu siteden bakabilirsin.


http://www.alfaromeoyedekparca.com/75-20-TS-EMME-MANIFOLT,PR-1036.html

Bu manifoldtan ayrıca kalorifere giden su hattıda bunun üstünden geçer. 4. Silindirin ordaki büyük metal boru. Genelde 4. silindirin olduğu yer hep paslı kalır ve devirdaime burdan verir.
Anlamanın basit yollarından biri bu manifoldun üstünde ısı müşürü var. (Ecuya giden. Bu müşürü sökün. ucu böyle paslı ve pis çıkarsa kesin bunun sökülüp temizlenmesi gerekir. (Ecu motor ısısını da yanlış okuyabilir bu yüzden. )
Birde içerde kaloriferi sökmen gerekebilir. Sıcak su girişinin olduğu yer genelde hep paslıdır. Üstünde değil. Dışarda temizlemen gerekebilir.

Not : manifoldu sökünce contaya ihtiyacın olacak. Eskisi iş görmeyebilir.

Saygılar,

alfa75
11-11-2015, 16:55
teşekkürler.senin dediğin kadar detaylı bu aralar sökemem ama kışın işlerim biraz boşa çıkıyor,komple göğüsü söküp fiberle yama yapmam gereken bi delik var,onunla beraber dediğini yapayım.ısı müşürünü söküp değiştim daha önce,cins bi yerde,komple emmeyi söküp tekrar bi genel temizlik yaparım.emme nin sökülmediği konusunda haklısın sanırım,komple takım conta alınmıştı ama bagajımda bu nedir dediğim kullanılmamış bi conta var oda emme contası büyük ihtimal,yarın parça no sundan bakıyım onada.bugün söyledikleri suda yağ karışımı olmadığı,antfirizin içerdeki pası söktüğü falan filan işte.ben elimden geldiği kadar girişicem yarın,bikaç devirdaim yaptırıp duruma göre davranıcaz artık.

alfa75
12-11-2015, 22:47
gündüz vakit yoktu,akşam akşam hatta gece vakti giriştim temizliğe,baya bi temiz su akana kadar tavsiye edilen devirdaim işlemlerini yaptım,damacana su+1 lt shell antfriz ekledim,kısa süre sonra tekrar temizlerim diye,hava aalmasıydı,fan açmasıydı ,sonra bi tur attım geldim 15 dakka,su yine olmuş pas rengi.baya yoracak bu temizlik iş.o değil bugün itibariyle bu aralar hiç boş günüm olmayacak,yoksa crow un tavsiyesini yapıp emmeyi komple sökmem lazım,hatta alt radyatör giriş hortumuyla motordan çıkışın birleştiği arada metal 15-20 cm lik boru var,pasdan ölmüş,onları yenilemek lazım.offfff,yarım yamalak yapılan işin hem uğraştırması hem maddi yani hem moral bozukluğu.kime ne diyceğimi şaşırdım vallahi

alfa75
12-11-2015, 22:50
üstte bahsettiğim su hortumunun içine giren bağlantı borusunun yenisini kime yaptırırız,egzozcular mı yapar bu işi,hafif kıvrımlı ortadan.

Oz`
13-11-2015, 01:17
çamurlasmanın 1-2 nedeni var contanın yanması antifirizin kötü olması yada olmaması pas in nedenidir


contan yanmış ise yağa su suya yağ k arışsır sabah arabanı çalıştır ısınsın güzelce 2-3 fan açıp kapasın yağına bak beyazlasma yani sütlü kahveye kaçıyormu

ikinciside dediğim gibi sudaki pas :(

The_Crow
13-11-2015, 10:11
Tekrar selam,
Senin o mainfoldu sökmen şart gözüküyor. Çünkü öyle temiz su ile felan gitmiyor o çamur. Açtığında göreceksin orası düz görünmesine rağmen içerisi bayağı bir kıvrımlı yollarla kaplı ve çamur o yolların arasında kalıyor. O çamurlarıda tornavida ile kazıman lazım. O yüzden boşuna uğraşma boş bir vaktinde sök temizle yerine tak.
Motorun sol tarafını sökmek en fazla bir saat, yerine takmak 2 saatini alır. Haa bide sakın o temizleyici sıvılardan alıp koyma. ordaki contayı patlatıyo. yolda kalırsın. en temizi sökmek. Zaten şu an sorunun yoksa böyle bin git.

İkinci önemli konu o boru. Onu nerde yaptırısın bilemiyorum ama sanırım tornacılar yapar yada başka bişey uydurulur. Burada önemli olan O boruyu DÜZGÜN takmakdır. Durma pozisyonu borudaki küçük kollardan biri kalorifere doğru bakmalıdır. Açtığında göreceksin civatasının içinde delik vardır ve boşlukludur. Bunu takarken ÇOK DİKKATLİ olun. Altına muhakkak pul koyun yada pulunu kaybetmeyin. Çünkü takıldığı yer Aliminyum. çok sıkarsınız çıt diye çatlatırsınız manifoldu.. gevşek takasanız su kaçırır. O yüzden yavaş yavaş itinalı bir şekilde ustanız taksın.(teflonla felan desteklesin.) Manifoldu çatlatmasın.
Saygılar,

AvcI
13-11-2015, 10:24
hocam tekrar sorayım, motor yapılırken rektefiyeciye gitmedi mi? o kanallar 5.000 km de paslanmaz...

abi pik blok ise bu sorun oluyor,

Maxi
13-11-2015, 10:27
demekki neymiş, baştan işini düzgün yapacaksın
antifreez kullanacak ve musluk suyu koymayacaksın ki seneler sonra böyle olmasın.
(bişe olmaz diyen ve motorun uzun vadede a... koyan ustalara duyurulur)

alfa75
13-11-2015, 15:38
araba alfa 75,bırakacağımız adam sayısı da 1-2. zeki abi topladı ki 75 konusunda en ehillerden biri,mahalle arasında yaptırmadık,yanlış anlasılmasın.sabah anca bakabildim manifıolda,contası yeni,o değişmiş.hataları antfiriz eklenmemiş,niye böyle bişey yaparlar onu anlamdım işte.ben arabayı bırakırken fiyat sormak,pazarlık etmek gibi işlere girmedim,girmem,bana su hat boruları yenilenecek,falanca değişcek dense değişin derim o derece.keşke su yollarındaki o paslı,ölü borular değişseymiş.şimdi ikinci uğraş boşuna.kaloriferde suçlu olabilir,240k km,22 sene,kimbilir içi ne halde.en son olmadı her tarafı patlatmayı göze alıp kimyasalla girişcem paslı boruları yenileyip. bu arada yağda su kesinlikle yok,egzozdan özellikle soğuklarda ,nispetende gaza oturunca su atma var,oda normal deniyo genelde.

alfa75
13-11-2015, 15:42
Tekrar selam,
Senin o mainfoldu sökmen şart gözüküyor. Çünkü öyle temiz su ile felan gitmiyor o çamur. Açtığında göreceksin orası düz görünmesine rağmen içerisi bayağı bir kıvrımlı yollarla kaplı ve çamur o yolların arasında kalıyor. O çamurlarıda tornavida ile kazıman lazım. O yüzden boşuna uğraşma boş bir vaktinde sök temizle yerine tak.
Motorun sol tarafını sökmek en fazla bir saat, yerine takmak 2 saatini alır. Haa bide sakın o temizleyici sıvılardan alıp koyma. ordaki contayı patlatıyo. yolda kalırsın. en temizi sökmek. Zaten şu an sorunun yoksa böyle bin git.

İkinci önemli konu o boru. Onu nerde yaptırısın bilemiyorum ama sanırım tornacılar yapar yada başka bişey uydurulur. Burada önemli olan O boruyu DÜZGÜN takmakdır. Durma pozisyonu borudaki küçük kollardan biri kalorifere doğru bakmalıdır. Açtığında göreceksin civatasının içinde delik vardır ve boşlukludur. Bunu takarken ÇOK DİKKATLİ olun. Altına muhakkak pul koyun yada pulunu kaybetmeyin. Çünkü takıldığı yer Aliminyum. çok sıkarsınız çıt diye çatlatırsınız manifoldu.. gevşek takasanız su kaçırır. O yüzden yavaş yavaş itinalı bir şekilde ustanız taksın.(teflonla felan desteklesin.) Manifoldu çatlatmasın.
Saygılar,

kalorifer tarafındaki boruyu henüz inceleyemedim,oralara giremem zaten şimdilik,çamuru yok edip paslı suyla,tıkama riski olmadan bi süre bineceğim.araba hergün çalışıcak bu arada ama yapcağı km 3-5. ev-iş.yanlız ön taraftaki alttaki ek boru,üstte termostat yuvası( şu an boru boş,hortumda reno 12 termostatı takılı.orji.bulamamıştık) falan olduğu gibi pas.onları yenielyip kaloriferi falan indirmeden tam temizlik zor gibi.

alfa75
13-11-2015, 15:51
bu arada kesinlikle hararet yok,ş.içi dur kalk veya zorladığım zamanlarda bile olması gerekenin dışında ısınmadı hiç.rodajda 1000 km civarı açıp altını,yağ filtre yaptım 10-40 maxlife ile,üzerine 2000 km memleket yolu,dönüştede 1000 km yapıp tekrar yağ filtre,bu sefer 5-40 maxlife koydum.motor saat gibi,ses ,rolanti,marş,herşey düzgün.su eksiltme yok,yağ tabiiki var ama o zaten beklenen kadar.bu arada henüz tam ölçüm yapmadım ama 5-40 sanki 10-40 kadar eksilmiyo

berkayoz
13-11-2015, 17:15
demekki neymiş, baştan işini düzgün yapacaksın
antifreez kullanacak ve musluk suyu koymayacaksın ki seneler sonra böyle olmasın.
(bişe olmaz diyen ve motorun uzun vadede a... koyan ustalara duyurulur)

hocam bende aracımına saf su ve antifriz koyuyorum cam suyuna ise içme suyu koyuyorum birde milletten laf yiyoruz içme suyu konulur mu diye tavsiye edebileceğiniz antifiriz markası vamı acaba birde bu mavi yada kırmızı arasında bir fark varmı

alfa75
14-11-2015, 10:20
an itibariyle çamur yok,konu öncesi antfirizi ilk koyduğumda kullanır kullanmaz çamur yapmıştı.su biraz bulanık ama antfrizin kırmızısı belirgin.haftalık kullanım sonrası duruma göre bi aktarma daha yapabilirim.şimdi bi sorum daha olacak,genleşme kabında biri normal biri de küçük haznede sıcaklık sensörünün bağlı olduğu küçük kapak var,sanırım küçük kapak bozuk,hortumları sık-bırak yaptığımda kab doluyken kabarcık çıkıyor,bozukmudur.su yollarındaki basınca etki edermi,hava yaptırırmı.ana kapak 1 barlık siyah kapak (1.4 barlık mavi ilk aldığımda almıştım,sıkıntı yapmıştı)

alfa75
28-11-2015, 18:28
konuyu başına gelen ,gelebilecek arkadaşlar için güncelliyim,çok şükür burdaki arkadaşların yönlendirmeleriyle yaptığımız temizlik netice verdi ve çamurdan kurtulduk tamamen.2 gün önce bozuk lpg regulatörünü değiştirirken kaçan su-antfiriz kıvamı gayet iyiydi.şu an suda 1.5 lt kırmızı shell antfiriz var,yeterlimidir.3 lt lik bidon almıştım,kalanı ekliyeyimmi dersiniz,ya da kommple bir daha boşaltıp kalan 1.5 lt yi öylemi koyayım.

G_TT_I
28-11-2015, 21:48
Kırmızı antifiriz üstüne mavi konulduysa çamurlanma yapabilir

alfa75
29-11-2015, 11:44
yok,hep kırmızı kullandım 3 senedir.çamurlanma antfirizsiz kaldığı 5 ay gibi bir dönemin sonucu olmuş sanırım,antfirizi koyunca söktü

free-hifi
29-11-2015, 12:03
Bende paslanma vardi rektefiyeciden bor yagi aldim radyatore attim sulanmis raki kivaminda oldu bir hafta tur atsin iki kere su doldur bosalt yapip antifiriz o oyle koyacagim