Orijinalini görmek için tıklayınız : Audi A4 1.9 TDI & A6 2.5 TDI
Berent.t
04-10-2015, 23:56
Herkese tekrardan merhaba,
Şu anda kullanmış olduğum aracım 99 model A4 B5 kasa 1.9 tdi 110 hp lik model.. 230.000 km' de ve ilk sahibinden satın almıştım. Yakıt olarakta gayet uygun. 1 depo ile 1100 km yol alabiliyorum. Aracımı yakın zamanda elden çıkaracağım ve tercih olarak yine Audi grubundan gitmeye karar verdim. Bu noktada karşımda şu an için 2 seçenek mevcut. Şeçenekten öte kendi tercihim diyebilirim.
2004 A4 B6 1.9 Tdi 110 hp veya 130 hp Manuel
http://s24.postimg.org/51ox508f9/Audia4b6.jpg (http://postimage.org/)
2002 A6 C5 2.5 Tdi 160 hp Multitronik
http://s27.postimg.org/wcaytovb7/audi_a6_c5_1_9_tdi_110_76570.jpg (http://postimage.org/)
A4 piyasadan bulduğum bir araç. Geneli 220 ile 250.000 km dolaylarında geziyor. (Düşük kilometreye sahip olanına pek denk gelmedim.)
A6 ise gümrük çıkışlı bir araç tertemiz ve 100.000 km dolaylarında.
Her 2 araçta bütçe olarak aynı seviyede diyebilirim.
A6 donanım olarak çok şımartan özelliklere sahip fakat Multitronik şanzıman hiç tecrübe etmedim ve bu kafamda büyük bi soru işareti yaratıyor.
Öncelikle Multitronik şanzıman hakkında bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan yardım almak isterim. Baktığım araç çok temiz vs.. fakat Multitronik ne derecede tatmin eder? Her an bir arıza korkusu ile araç kullanmakta istermiyorum..
Sonuç itibari ile 110/130'luk manuel bir A4 alıp yola devam etmek mi iyidir? yoksa daha üstün özelliklere sahip ve özellikle de kilometresi 100.000 km dolaylarında olan donanımlı, bakımlı bir A6 mı keyif verir?
Sizlerden bu konu ile ilgili yardım ve desteklerinizi rica ediyorum.
Şimdiden teşekkürler.
Erdem K.
05-10-2015, 07:11
Berent öncelikle hoş geldin, özletmiştin kendini.
şahsen iki seçenek arasında gerek km'nin düşüklüğü, gerekse çok temiz olduğunu belirtmenden ötürü A6 ile yola devam etmeyi tercih ederdim...
Berent.t
05-10-2015, 08:18
Berent öncelikle hoş geldin, özletmiştin kendini.
şahsen iki seçenek arasında gerek km'nin düşüklüğü, gerekse çok temiz olduğunu belirtmenden ötürü A6 ile yola devam etmeyi tercih ederdim...
Hoşbuldum Erdem. :)
A6 dediğim gibi kilometre ve kondisyon olarak çok iyi durumda fakat Multitronik şanzıman konusunda ne derece sağlıklı? Kronik bir sorunu varmıdır bilemiyorum.. Tek soru işaretim bu.. Biraz da şans mı desek acaba? Hani alan vardır başı dertten kurtulmamıştır ama alan vardır yıllarca sorunsuz binmiştir..
Yani bile bile lades demek istemiyorum. :)
bir şey sorcam gümrük girişli arabada gümrükten geçmeden önce km düşürülme olayı olmuyormu ? yada gümrükte km kaydı yapılıyormu
Berent.t
05-10-2015, 10:06
bir şey sorcam gümrük girişli arabada gümrükten geçmeden önce km düşürülme olayı olmuyormu ? yada gümrükte km kaydı yapılıyormu
Tabii ki herşey kayıt altına alınıyor fakat dediğiniz gibi bir durum benim başıma hiç gelmedi ve geleceğini de sanmıyorum..
Öncelikle A6 C5 kasa çok keyifli bir otomobildir. Çok üst düzel bir parça kalitesine sahiptir, yani içerisindeki deformasyondan falan gerçek kilometresini tayin edemezsiniz.
Multitronik şanzıman bence sorunsuz bir şanzıman. Bence diyorum çünkü hiç şikayet duymadım. 2 sene boyunca 225bin kilometreden 285bin kilometredeki satışına kadar bizde de bir sorun çıkartmadı. Yolda bırakma açısından demiyorum, vuruntu vs. gibi şikayetlerimiz de olmadı. Şanzıman konfora ve sorunsuzluğa yönelik; yakıt ekonomisi ve performansa yönelik değil.
TR de malesef 2000cc üstü araçların satışı çok zor. Mesele keyif alayım düzgün arabaya bineyim ise a6, mantık ise a4 diyor. 1.9 tdi parçası zebil, 2.5 tdi biraz zorlayabilir. 2.5 tdi + multitronik kombini şehir içi 9-11 litre arasını görebilir.
Berent.t
05-10-2015, 11:52
Samimi yorumunuz için teşekkür ederim.
Mantıkla duygular arasında gidip gelmek insanı gerçekten zor durumda bırakıyor. Aslında hedefimi net olarak A4 olarak belirlemiştim fakat son dakika karşıma çıkan, bahsetmiş olduğum A6' yı görene kadar. Yakıt konusunda kesinlikle size katılıyorum. Bir A4 1.9 kadar tasarruflu olmayabilir A6 ama keyif olarak aracı bir kaç kilometre boyunca tecrübe ettiğimde gerçekten arabadan keyif aldığımı hissettim. Aslında bakımları zamanında yapılmış temiz düzgün bir A6 yakıt mevzusu hariç bence A4 ile olan kıyaslamasında 1 adım önde olacaktır diye düşünüyorum..
Erdem K.
05-10-2015, 14:26
belirttiğin motor olmasa da Alper abi de sanırım aynı kasa A6 vardı, araç geneli hakkında fikrini alabilirsin...
Berent.t
05-10-2015, 16:14
belirttiğin motor olmasa da Alper abi de sanırım aynı kasa A6 vardı, araç geneli hakkında fikrini alabilirsin...
Teşekkür ederim. :)
Ben 1.8t de otomatik sanzumanı kullandım. b5 kasa a4 üm vardı. Şehiriçi en ufak vuruntum yoktu. İstanbulpark a girince o şanzumanla işler değişti :) şanzuman vuruntuya başlamıştı. iç türbününü değiştirdim yine sorunsuz şekilde kullandım.
toplamda 75 bin km o şanzumanla o motoru yuksek suratlerde şehiriçinde dur kalk trafikte vs her koşulda kullandım. Üzüleceğinizi sanmıyorum.
Aynı motor ve şanzımana sahip Skoda Superb var bende (2.5 Tdi). Alacağın aracın şanzımanına çok iyi baktırmanı şiddetle tavsiye ederim. En ufak vuruntu hissedersen oradan kaçarak uzaklaş derim. Ben 9500 lira gibi bir para harcadım komple değişti şuanda kafam rahat :)
Aracım 252.000 oldu bu şanzıman hadisesi dışında hiç sorun yaşamadım. Tüketim değerleri konusunda buradaki topic'e koyduğum fotoğrafları inceleyebilirsin http://www.techturkey.com/forum/sohbet/161969-100-tllik-benzin-dizel-lpg-ile-kac-km-yol-yapiyorsunuz-79.html#post7912855
Şanzıman işinde senden önceki kullanıcı çok önemli. Bilinçli kullanılmış ise ve maximum 40.000'de bir şanzıman yağı değiştiyse bir sıkıntı yaşamazsın kesinlikle. Çünkü bahsedilen ZF şanzıman tabiri caizse taş gibi normalde :)
2.5 Tdi motor ile ilgili ben İngiltere forumlarında bir taksici ile tanıştım aynı araç (superb 2.5) ile 400.000 mil sadece bakımlarını yaparak aracını kullanmış ve sonra satmış :) hiç problem yaşamamış periyodik bakımlarını zamanında yaptırarak.
Berocum hoşgeldin tekrardan, evlendin çektin kendini hepten :)
2.5 TDi hemen hemen T5 Caravelle lerdeki motorla aynı diye biliyorum parça sıkıntısı yaşayacağını hiç sanmam, XoR (Koray abi) görünce illa ki yazacaktır, kendisi de 2.5 TDi SuperB sahibi, fazlaca memnun.
Bence A6 çok doğru bir tercih olacaktır, hatta şöyle diyim Avrupa'da kullanılmış 200 k km deki aynı motorlu araç TR deki 1xx k km lerdeki araçtan da daha az yıpranmıştır bence, ki gümrükten araç alma tecrüben var, sen daha da iyi biliyorsun o durumu :)
aha XoR't abi önüm sıra yazmış bile :D
Berocum hoşgeldin tekrardan, evlendin çektin kendini hepten :)
2.5 TDi hemen hemen T5 Caravelle lerdeki motorla aynı diye biliyorum parça sıkıntısı yaşayacağını hiç sanmam, XoR (Koray abi) görünce illa ki yazacaktır, kendisi de 2.5 TDi SuperB sahibi, fazlaca memnun.
Bence A6 çok doğru bir tercih olacaktır, hatta şöyle diyim Avrupa'da kullanılmış 200 k km deki aynı motorlu araç TR deki 1xx k km lerdeki araçtan da daha az yıpranmıştır bence, ki gümrükten araç alma tecrüben var, sen daha da iyi biliyorsun o durumu :)
Ekleme :) Aynı motora sahipler Turbo araştırırken öğrenmiştim bende :).
Yıpranma konusunda yukarıda yazılanlara katılıyorum. Özellikle Audi'de bu pay çok çok daha az olacaktır. Benim arabanın iç trimleri vs hala pırıl pırıl model yılını bilmeyen arkadaşlarım bindiğinde arabanın 2003 ve 252.000'de olduğuna pek inanamıyorlar :) Yüksek km'de A6 alınır keyifle binilir km'den yana hiç gözün korkmasın.
Aynı motor'lu Passat'da bakılabilir zira + olarak solar sunroof var onlarda. Superb'de de var ama çok nadir.
Berent.t
05-10-2015, 16:54
Ben 1.8t de otomatik sanzumanı kullandım. b5 kasa a4 üm vardı. Şehiriçi en ufak vuruntum yoktu. İstanbulpark a girince o şanzumanla işler değişti :) şanzuman vuruntuya başlamıştı. iç türbününü değiştirdim yine sorunsuz şekilde kullandım.
toplamda 75 bin km o şanzumanla o motoru yuksek suratlerde şehiriçinde dur kalk trafikte vs her koşulda kullandım. Üzüleceğinizi sanmıyorum.
Benim de şu an mevcut aracım B5 1.9 tdi manuel ve gayet memnunum. Şimdi model atlayacağım için geneli tiptronik, multitronik olarak karşıma çıkıyor ve tecrübem olmadığı için bilen arkadaşlarıma danışmak istedim.
İstanbul Park işi değiştirir tabii ki. :) Pek öyle de bir tarzım yok zaten artık evlendikten sonra.. Daha sakin bir kullanıma yönelmiş durumdayım. Tabi o şartlarda bile 75.000 km yapmanız gayet geçerli bir zaman zarfı.
Teşekkürler.
Benim araçta triptronik şanzıman var buarada o konuda yanlış yönledirme yapmış olmayayım, multitronic çalışma presiplerini bilmiyorum
Berent.t
05-10-2015, 17:27
Berocum hoşgeldin tekrardan, evlendin çektin kendini hepten :)
2.5 TDi hemen hemen T5 Caravelle lerdeki motorla aynı diye biliyorum parça sıkıntısı yaşayacağını hiç sanmam, XoR (Koray abi) görünce illa ki yazacaktır, kendisi de 2.5 TDi SuperB sahibi, fazlaca memnun.
Bence A6 çok doğru bir tercih olacaktır, hatta şöyle diyim Avrupa'da kullanılmış 200 k km deki aynı motorlu araç TR deki 1xx k km lerdeki araçtan da daha az yıpranmıştır bence, ki gümrükten araç alma tecrüben var, sen daha da iyi biliyorsun o durumu :)
Levocum tekrardan merhaba. :) Evlendikten sonra biraz daha farklı işlere yöneldim haliyle biraz uzak kaldım forumlardan fakat yine de bir şekilde tutunmaya çalışıyoruz işte ucundan kıyısından. :)
Koray abide sağolsun, detaylı bir şekilde açıklamada bulunmuş. Bunlar benim için kıymetli ön izlemeler..
Benim de gönlüm A6' ya daha yatkın. Aynı bütçeye sahip her iki modelde. A6 hem motor hem de donanım olarak daha üstün özelliklere sahip ve dediğim gibi 100.000 km yol yapmış ve bu yolu da tamamen Avrupa şartlarında yapmış, gümrükten daha yeni çıkmış bir araç. Dediğin gibi Avrupa ve TR şartları kıyaslanınca bu sebep daha da ağır basıyor. Tabii yine de tedbiri elden bırakmayıp tüm kontrolleri yaptıracağım. Eğer bir sıkıntı çıkmaz ise çözerim gibi geliyor.
Berent.t
05-10-2015, 17:34
Aynı motor ve şanzımana sahip Skoda Superb var bende (2.5 Tdi). Alacağın aracın şanzımanına çok iyi baktırmanı şiddetle tavsiye ederim. En ufak vuruntu hissedersen oradan kaçarak uzaklaş derim. Ben 9500 lira gibi bir para harcadım komple değişti şuanda kafam rahat :)
Aracım 252.000 oldu bu şanzıman hadisesi dışında hiç sorun yaşamadım. Tüketim değerleri konusunda buradaki topic'e koyduğum fotoğrafları inceleyebilirsin http://www.techturkey.com/forum/sohbet/161969-100-tllik-benzin-dizel-lpg-ile-kac-km-yol-yapiyorsunuz-79.html#post7912855
Şanzıman işinde senden önceki kullanıcı çok önemli. Bilinçli kullanılmış ise ve maximum 40.000'de bir şanzıman yağı değiştiyse bir sıkıntı yaşamazsın kesinlikle. Çünkü bahsedilen ZF şanzıman tabiri caizse taş gibi normalde :)
2.5 Tdi motor ile ilgili ben İngiltere forumlarında bir taksici ile tanıştım aynı araç (superb 2.5) ile 400.000 mil sadece bakımlarını yaparak aracını kullanmış ve sonra satmış :) hiç problem yaşamamış periyodik bakımlarını zamanında yaptırarak.
Koray abi merhaba,
Değerli yorumun için öncelikle teşekkür ederim.
Dediğiniz gibi aracı iyice detaya inip inceledikten sonra edineceğim. Araçla ilgili yapmış olduğum bir kaç kilometrelik testte hiç bir ses vs.. gibi bir durumla karşılaşmadım fakat araç yakın bir arkadaşımda olduğu için bir kaç günlüğüne test etme imkanım olabilir. Bu süre zarfında daha detaylı inceleyeceğim. Umarım bir sıkıntı çıkmaz, çünkü araç çok içime sindi. Nasipse olsun dedik.. :)
Benimde yurtdışında izlediğim görüntülerde neredeyse 650.000 km yapmış motorların hala daha sağlıkla ve sıhhatle çalışması yönündeydi. Dediğiniz gibi sağlıklı güçlü bir dizel motor ve şanzıman kombinasyonu ile cidden keyif veren araçlar olduğunu düşünüyorum. Sizinde başınızdan şanzımanla ilgili bir durum geçmiş, umarım tekrarı yaşanmaz. Allah ağız tadı ile binmeyi nasip etsin size de..
Multitronik biraz enteresan bir kavram. Açıkçası bende çok bilgili değilim bu şanzıman konusunda..
Mesela aracın şöyle bir hızlanması var. Sonsuz dişli diye adlandırmışlar bu mevzuyu..
https://www.youtube.com/watch?v=TmHERQ_i12U
Enteresan bir hızlanması varmış devir düşmediği halde alet nalet bir şekilde gidiyor :)
Şanzıman sesten ziyade hissettiriyor vuruntu anında bende ses çıkmıyordu mesela ama vuruntuyu hissedebiliyordum. Özellikle park ederken R'den D'ye çekişte araba kendini öne doğru attığı anda küt diye vuruyordu :)
Atts'de komple değiştirdim ben içinde mekanik beyinleri sıfır servis'den aldım 5500 lira sadece beyin tuttu zaten :D
Bildiğin CVT şanzıman Multitronic denen şey Bero :)
Selamlar ;
Şu an A4 B6 Avant kullanıyorum. 3.0 quattro.
Lpg yi biz taktık Zavolli marka. Lpg de kabaca 1 TL = 3 km orantısıyla gidiyorum şu anki istanbul lpg fiyatlarıyla.
Yani 87 TL ye doldu en son Lpg 270 KM sonra bitti. 83 TL aldı tekrar gaz aldığımda.
3.0 V6 ve quattro birleşimi bambaşka gerçekten. bütçenize uyan var ise mutlaka temiz 3.0 kovalayın.
tam benim aradığım konuymuş . nasip olursa bu tarz bi avant niyetindeyim. aklımdaki soruların aynısını sormuşsun. cevaplar için takipteyim.
2.5 TDI' alırken triger kayış v kayış tüm gergilerin değiştiniği doğrula onlarda ciddi maliyettir. 3 bin küsür lira sadece parça çıkıyor.
2.5 TDI' alırken triger kayış v kayış tüm gergilerin değiştiniği doğrula onlarda ciddi maliyettir. 3 bin küsür lira sadece parça çıkıyor.
90.000 km'de bir yapılan ağır bakım bu
Benim araba 180.000'de serviste girmiş kayıtları vardı. 270.000 bakımı da bana kaçacak şuan görünen :D
90.000 km'de bir yapılan ağır bakım bu
Benim araba 180.000'de serviste girmiş kayıtları vardı. 270.000 bakımı da bana kaçacak şuan görünen :D
abi tam adamına geldin skoda'da servis&garantiye bakıyorum bir ara yedek parçayada baktım her türlü yardımcı olurum. :)
abi tam adamına geldin skoda'da servis&garantiye bakıyorum bir ara yedek parçayada baktım her türlü yardımcı olurum. :)
17.000 km sonra pm atarım :D
Berent.t
05-10-2015, 20:07
Enteresan bir hızlanması varmış devir düşmediği halde alet nalet bir şekilde gidiyor :)
Şanzıman sesten ziyade hissettiriyor vuruntu anında bende ses çıkmıyordu mesela ama vuruntuyu hissedebiliyordum. Özellikle park ederken R'den D'ye çekişte araba kendini öne doğru attığı anda küt diye vuruyordu :)
Atts'de komple değiştirdim ben içinde mekanik beyinleri sıfır servis'den aldım 5500 lira sadece beyin tuttu zaten :D
Hizlanma tatmin edici duzeyde abi :) Tavsiyelerine dikkat edecegim. Tekrardan tesekkurler..
17.000 km sonra pm atarım :D
bakımlar zaten 15.000 km de bir abi naptın :D
Berent.t
05-10-2015, 20:09
Bildiğin CVT şanzıman Multitronic denen şey Bero :)
Bosuna konu acmisiz olm la :)
bakımlar zaten 15.000 km de bir abi naptın :D
Ben 9.000'de bir yaptırıyorum genel yağ bakımını.
17.000'den kastım ağır bakım içindi :) 252.000'de benim araba
Berent.t
05-10-2015, 20:11
Berent abi nerdesin :D
Kardesim biraz inzivaya cekildik. Buralardayiz iste gordugun gibi isimiz dizellere kaldi. :)
Berent.t
06-10-2015, 08:23
Selamlar ;
Şu an A4 B6 Avant kullanıyorum. 3.0 quattro.
Lpg yi biz taktık Zavolli marka. Lpg de kabaca 1 TL = 3 km orantısıyla gidiyorum şu anki istanbul lpg fiyatlarıyla.
Yani 87 TL ye doldu en son Lpg 270 KM sonra bitti. 83 TL aldı tekrar gaz aldığımda.
3.0 V6 ve quattro birleşimi bambaşka gerçekten. bütçenize uyan var ise mutlaka temiz 3.0 kovalayın.
Merhaba,
Aslında ilk hedefim İzmir' den İstanbul'a satılan bir araç var vardı. B6 2.5 TDI Avant Quattro. Hatta kendisi hala 35 E... plaka olarak yollarda dolaşmaktadır, belki sizde bilirsiniz... O araca çok niyetlenmiştim fakat geçtiğimiz ay satın alma niyeti ile İstanbul' a gittiğimde araçta şanzıman arızası olduğunu gördüm (çünkü satıcı bunu bize belirtmeden bizi istanbul'a davet etmişti)
Neyse, haliyle avant Quattro sevdasından vazgeçtim. Karşıma çıkan diğer Quattro' ların da hiç biri içime sinmemişti. Bende A4 olarak yine sonucu 1.9 da karar kıldım. A6' da 2.5 bulabildim.. 3.0 Quattro tecrübemde olmuştu geçen yıllarda. Gerçekten bambaşka bir keyif fakat ben benzinli araçlardan uzaklaşalı bayağı bir zaman oldu. Yoksa çok güzel seçenekler var ve içim gitmiyor değil. Şu an ki durumda inşallah en sağlıklı kararı vermeye çalışacağım nasipse. :)
Teşekkürler.
Berent.t
06-10-2015, 08:27
tam benim aradığım konuymuş . nasip olursa bu tarz bi avant niyetindeyim. aklımdaki soruların aynısını sormuşsun. cevaplar için takipteyim.
Bende ilk başta station olarak yola çıkmıştım fakat piyasada ve gümrük şartlarında hiç içime sinen bir Avant araçla karşılaşmadım. Bir tane vardı ki zaten o da şanzımandan problemliydi. Aslında genel olarak manuel kullanıcısıyım yani olursa bu otomobil ilk otomatik aracım olacak. Haliyle biraz tedirgin yaklaşıyorum konuya. :)
Nasibimizde varsa olsun inşallah. :)
Berent.t
06-10-2015, 08:31
2.5 TDI' alırken triger kayış v kayış tüm gergilerin değiştiniği doğrula onlarda ciddi maliyettir. 3 bin küsür lira sadece parça çıkıyor.
Vermiş olduğunuz bu önemli bilgi için teşekkür ediyorum. Ağır bakımın bu şekilde olduğunu bilmiyordum.. Bunları da göz önünde bulunduracağım.
Bende 2 tane B7 A4 vardı sürekli söylerim otomobil dünyasının en kaliteli iç mekanına sahipti B6 da aynısı
A6 ben şahsen tercih etmezdim hem görüntü olarak gerçekten ağır ve bu yaşlara hiç ama hiç hitab etmiyor hemde fazladan ağırlık
B6 A4 e S4 jantı tamam harika..
kelalper
06-10-2015, 09:05
Valla kasa olarak inanılmaz keyifli bir kasadır. Ben 2.7t Quattro üzerine 19 jant koymama rağmen çok rahattı. İçerisinde plastik aksamda soyulma vs olur. Ama ebayde çok ucuza kaliteli soyulmayan parçaları bulabilirsin. Ben komple ön takım yaptırmıştım 2000 liraya mal olmuştu. Onlarıda orjinal olarak ebay üzerinden getirdim. Yoksa burada doğuş fena keseliyor. Şanzıman olayına gelirsek multitronik vites geçişleri vs konusunda hissettirmez ama araba kullanım zevkini minimum a indirir.
Bende 2 tane B7 A4 vardı sürekli söylerim otomobil dünyasının en kaliteli iç mekanına sahipti B6 da aynısı
A6 ben şahsen tercih etmezdim hem görüntü olarak gerçekten ağır ve bu yaşlara hiç ama hiç hitab etmiyor hemde fazladan ağırlık
B6 A4 e S4 jantı tamam harika..
2013 Kasım'dan beri biniyorum hiç polis çevirmedi :D boyutları sebebiyle en büyük artısı bu oldu. Ama park etmek işkence oluyor Avm'de. Hanımın Fiat 500 ile gidiyoruz Avm ve caddeye :)
2013 Kasım'dan beri biniyorum hiç polis çevirmedi :D boyutları sebebiyle en büyük artısı bu oldu. Ama park etmek işkence oluyor Avm'de. Hanımın Fiat 500 ile gidiyoruz Avm ve caddeye :)
Yalnız trafik polisi değilde bendeki en son A4 siyahtı sürekli asayiş çeviriyodu beni snoop dogg mu zannediyodu artık neyse :D
Dedim bi daha siyah arabaya binersem.. :)
Yalnız trafik polisi değilde bendeki en son A4 siyahtı sürekli asayiş çeviriyodu beni snoop dogg mu zannediyodu artık neyse :D
Dedim bi daha siyah arabaya binersem.. :)
Film varsa ondan olabilir :) bende film yok akvaryum gibi dolaşıyorum :D Cem kasko sigorta yaptı gidip evrakları almadım boş ruhsat geziyorum, hiç çevrilmediğim için kasko ve trafik sigortasının senesi geldi yenileriyle kısmetse bi çevirmeye girerim inşallah :D
Yok cam filminden nefret ederim asla diyebilirim rahatlıkla..
Polislerde genelde kokuyumu alıyorlar nedir evraklar tam olur çevirmez bi evrağın günü bi kaç hafta/gün geçer çek sağa yapar başıma geldi geçen senede ordan diyorum :D
Neyse konu chip oldu :D
Bu 1.9 TDI larda passattlardan ötürü parça sıkıntısı imkansız ucuzluğu harika 2.5 TDI ın bu kadar rahat olacağını sanmıyorum
Yok cam filminden nefret ederim asla diyebilirim rahatlıkla..
Polislerde genelde kokuyumu alıyorlar nedir evraklar tam olur çevirmez bi evrağın günü bi kaç hafta/gün geçer çek sağa yapar başıma geldi geçen senede ordan diyorum :D
Neyse konu chip oldu :D
Bu 1.9 TDI larda passattlardan ötürü parça sıkıntısı imkansız ucuzluğu harika 2.5 TDI ın bu kadar rahat olacağını sanmıyorum
2.5 Tdi motor parçası konusunda sıkıntısız çünkü ülkemizin demirbaşlarından olan Transporter'da aynı motora sahip. Touareg, Passat, A4, A6 hepsi aynı motor
22.000'dir biniyorum hiç yok çeken olmadı parça konusunda.
Berent.t
06-10-2015, 12:38
Bende 2 tane B7 A4 vardı sürekli söylerim otomobil dünyasının en kaliteli iç mekanına sahipti B6 da aynısı
A6 ben şahsen tercih etmezdim hem görüntü olarak gerçekten ağır ve bu yaşlara hiç ama hiç hitab etmiyor hemde fazladan ağırlık
B6 A4 e S4 jantı tamam harika..
İşte mantığım tam da bu yönde..
B6-B7 iç dizayn olarak bence de mükemmel bir görünüme sahip. Dediğim gibi hedefimde esas olarak A4 vardı fakat böyle bir A6 karşıma çıkınca kafam büyük ölçüde karıştı. Kasa olarakta dediğiniz gibi A4 daha çok hitap edebilir nitelikte. B6 Avant 2.5 Quattro vardı yakın zamanda fakat şanzıman arızasından ötürü o işi orada bırakmıştım. Yoksa kasa olarak A4 daha çok arzuladığım bir araç fakat A6 daki donamı ve motor özellikleri işi kurcaladı işte. :) Nasip.. Gerçi piyasada şu an temiz bir A4 bulmak B6 için konuşuyorum pek mümkün görünmüyor.
Kısa vadede çocuk düşünüyorsan A6 daha mantıklı olacaktır Berencim :) ben double düşündüğüm için Superb tercih ettim :)
Berent.t
06-10-2015, 12:47
Valla kasa olarak inanılmaz keyifli bir kasadır. Ben 2.7t Quattro üzerine 19 jant koymama rağmen çok rahattı. İçerisinde plastik aksamda soyulma vs olur. Ama ebayde çok ucuza kaliteli soyulmayan parçaları bulabilirsin. Ben komple ön takım yaptırmıştım 2000 liraya mal olmuştu. Onlarıda orjinal olarak ebay üzerinden getirdim. Yoksa burada doğuş fena keseliyor. Şanzıman olayına gelirsek multitronik vites geçişleri vs konusunda hissettirmez ama araba kullanım zevkini minimum a indirir.
Multitronik konusunda konuya yazan arkadaşlar, bu şanzımanın performans ve yakıttan öte konfora ve sorunsuzluğa dayanmış olması yönünde yorumlar yapmıştı. İzlediğim görüntülerde gerçekten sürüş zevkine dair hiç bir belirti yok. Stabil bir hızlanma sadece.. :)
İç mekandaki kumanda panellerinde soyulma kronik zaten. Ona kendimi alıştırdım. :) Bende Doğuş Otomotiv bünyesinde çalışıyorum Scania marka tırların yetkili satış ve servis bayiisiyiz. O yüzden fiyatlar konusunda tecrübeliyim.. :) :) Bu konuda ebay üzerinden tavsiyede bulunduğunuz noktaları dikkate alacağım. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
Merhaba,
Aslında ilk hedefim İzmir' den İstanbul'a satılan bir araç var vardı. B6 2.5 TDI Avant Quattro. Hatta kendisi hala 35 E... plaka olarak yollarda dolaşmaktadır, belki sizde bilirsiniz... O araca çok niyetlenmiştim fakat geçtiğimiz ay satın alma niyeti ile İstanbul' a gittiğimde araçta şanzıman arızası olduğunu gördüm (çünkü satıcı bunu bize belirtmeden bizi istanbul'a davet etmişti)
Neyse, haliyle avant Quattro sevdasından vazgeçtim. Karşıma çıkan diğer Quattro' ların da hiç biri içime sinmemişti. Bende A4 olarak yine sonucu 1.9 da karar kıldım. A6' da 2.5 bulabildim.. 3.0 Quattro tecrübemde olmuştu geçen yıllarda. Gerçekten bambaşka bir keyif fakat ben benzinli araçlardan uzaklaşalı bayağı bir zaman oldu. Yoksa çok güzel seçenekler var ve içim gitmiyor değil. Şu an ki durumda inşallah en sağlıklı kararı vermeye çalışacağım nasipse. :)
Teşekkürler.
Bizimki de izmirden geldi istanbula. 35 GA plakam :)
Daha önce hiç 4 çeker deneyimim olmamıştı. quattro saçmasapan bi özgüven veriyor yol tutuş olarak.
3.0 da tek problem parçaların 2.5 e göre nispeten daha pahalı olması sanırım
Berent.t
07-10-2015, 07:49
2.5 Tdi motor parçası konusunda sıkıntısız çünkü ülkemizin demirbaşlarından olan Transporter'da aynı motora sahip. Touareg, Passat, A4, A6 hepsi aynı motor
22.000'dir biniyorum hiç yok çeken olmadı parça konusunda.
2.5 motorların Transporter sayesinde ülkemizde yaygın olması ustalık ve parça imkanı açısından içimi rahatlatan bir durum. İki seçenek arasında git geller yaşarken bu durumu tamamen unutmuşum Koray abi. :)
Berent.t
07-10-2015, 07:51
Kısa vadede çocuk düşünüyorsan A6 daha mantıklı olacaktır Berencim :) ben double düşündüğüm için Superb tercih ettim :)
:) :) İnşallah abi. Sen şimdiden tedbirini almışsın anladığım kadarı ile.. :) Bebe bile etken şu mevzuya!
2.5 motorların Transporter sayesinde ülkemizde yaygın olması ustalık ve parça imkanı açısından içimi rahatlatan bir durum. İki seçenek arasında git geller yaşarken bu durumu tamamen unutmuşum Koray abi. :)
Alman ordusunda personel taşıyıcı araçlarda da aynı motor kullanılıyor, için rahat olsun hedef 1 milyon km :)
Berent.t
29-07-2016, 14:08
Konunun üzerinden oldukça uzun bir zaman geçmiş.. ama yine de bu konuya yazan, takip eden arkadaşlarım için söylüyorum.
B6 kasa A4 1.9 TDI olarak karar verdik. Araçta sunroof, navigasyon ve xenon bulunmuyor. S-Line paket ve otomatik vites.
Berent.t
07-09-2016, 10:58
Böyle bir şey oldu yani sonuç olarak. :)
EDİT
Böyle bir şey oldu yani sonuç olarak. :)
http://s11.postimg.org/6zr01j27n/20160903_174855.jpg (http://postimage.org/)
maşallah çok diri duruyo. Bi bize denk gelmiyo böyle arabalar sahibindendekilere hep bi haller gelmiş :D
Berent.t
07-09-2016, 15:17
Çok teşekkür ederim. Umarım gönlünüzdeki araca kavuşursunuz sizde.. Geç olsun güç olmasın. :)
Konuyu açtığım günden itibaren 1 sene geçmiş bende baktımda şimdi. :D
Bero sende hep samanlık durumu mevcuttu :) A4 te öyle düzgün kalanlardan olmuş :)
Berent.t
11-09-2016, 16:31
Bero sende hep samanlık durumu mevcuttu :) A4 te öyle düzgün kalanlardan olmuş :)
Aynen Levocum. Araştırıp bulmam yaklaşık 1 senemi aldı ama sonunda kavuştuk. :)
Teşekkürler:
Maşallah güzel araç. Aynı konbin bana da lazım. Keşke denk gelse
Berent.t
26-09-2016, 08:34
Maşallah güzel araç. Aynı konbin bana da lazım. Keşke denk gelse
Teşekkürler. Daha iyileri sizin olsun..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.