Orijinalini görmek için tıklayınız : 10-60 Yağ Karşılaştırmaları (Geyik İçerikli Değildir)
ghibli06
31-08-2015, 12:48
Maxi Hakan hocam kızmasın şimdi :) aracım doğuştan 10-60 kullanıyor, son zamanlarda castrol 10-60 4 litresi neredeyse 200 lira oldu... eskileri çakmaydı da ondan mı ucuzdu bilemiyorum... TWS zaten piyasada yok, Ankara Şaşmaz'da Şah Makina'yı belki bilenleriniz vardır, bana yeni Mobil1 10 60 ın teknik özellik olarak castrole çok yakın olduğunu söyledi, eskisi gibi gazlayınca yağ sıcaklığı artmıyor dedi...
Shell, Motul alternatifleri de var, kullananlar yorum yazarsa sevinirim..
Not: aracım maserati ghibli 330 HP, 80 hp lik aracıma koyup roket olmasını beklemiyorum :)
bende aynı dertten muzdaribim, tws hem çok pahalı hemde bulunması güç, o yüzden son 6 aydır mobil 10-60 kullanıyorum, herhangi bir olumsuzluk görmedim. iyi midir kötü müdür bilemiyorum tws ile kıyaslanırsa ama dün ağustos sıcağında pistte gazladım 110 dereceyi geçmedi mobil 1.
SubieGuy
31-08-2015, 13:46
Pistte ve günlük Mobil1 tam sentetik 10-60 kullanıyorum, 5bin km olmadan, -benim kullanımımla her yıl- değiştiriyorum, ne sıcaklık sorunum var, ne de aşınma...
usta estağfurullah sen 330hp araban ile 10-60 ı çoktan hakediyorsun
aslında benim tuhafıma giden şeyi zaten son satırda yazmışsın
80hp arabasına 10-60 koyupta bişeyler bekleyenler var
by_hayali
31-08-2015, 14:36
suan 10-60 mobil1 kullanıyorum sanki castrol edge'de motor daha sessizdi ya da piskolojik olarak bana öyle geliyor :)
ghibli06
31-08-2015, 20:25
motul ve shell deneyen oldu mu hiç? shell maserati ve ferrarilere veriyor şu anda resmi olarak...
edge titanium deniyorum .
sicaklik/basinc daha hareketli suan. daha cabuk tepki veriyor geycler
m.kibaroglu
03-09-2015, 16:26
ben tek bildiğim yağı kullanırım, hem motosikletimde hem otomobilimde MOTUL ...
cabriolet
03-09-2015, 16:37
http://www.auviras.lt/out/pictures/z1/LM-1390_z1.jpg
ben minimde bu yağı kullanıyorum 5 litresi 160-170 tl civarı bulunuyo piyasada :)
http://www.otocity.com/1391-Liqui-Moly-Synthoil-Race-Tech-GT1-10W-60-Motor-Yagi-5Litre_UD5988
motul ve shell deneyen oldu mu hiç? shell maserati ve ferrarilere veriyor şu anda resmi olarak...
Impreza'da (EJ20G) shell kullandım uzun süre, kötü yanını görmedim. Pistte de sorunsuz dayandı.
valvoline ı inceledinizmi,ben maxlife 10-40 kullanıyorum,tavsiyemle ***** biraz yağ eksilten ts motorlarda kullanan ve benden önce kullanmış arkadaşlar memnunlar.maxlife eksiltme yapan araçlar için,10-60 ları vr1 racing yağ. bir defa 10-60 denemiştim nedense bende .,yurtdışında bolca 2-5, 3-2 v6 alfalarda kullanıcı yorumları var.tr distribütörü jen oil ve 10-60 ları 5 lt lik bidonlarda ,fiyat 110 du en son.altta karşılaştırma tablosu var.
http://www.dumankayaoil.com/files/images/karsilastirma_tablosu_otomotiv_h.jpg
VR1 RACING 10W-60 5LT
Sentetik Harman binek aracı motor yağı - Binek araçların ve ralli araçlarının turbo ve turbo olmayan benzin motorlarında ideal performans sunar.
Ürün Bilgisi
Motor Yağı – Binek Aracı Motor Yağı
VR1™ Racing Motor Oil SAE 10W-60
Sentetik Harman binek aracı motor yağı - Binek araçların ve ralli araçlarının turbo ve
turbo olmayan benzin motorlarında ideal performans sunar.
VR1 Yarış SAE 10W-60 motor yağı, kısmi alkol yakıtları kullananlar da dahil binek araçların ve yarış
otomobillerinin turbo olmayan veya turboşarjlı benzinli motorlarında üstün performans için formüle
edilmiştir. Ekstra katkılar ralli ve yarış sırasındaki aşırı çalışma koşullarına direnç gösterir.
Onaylar / Performans Seviyeleri
SAE 10W-60
API SL
ACEA A3/B4
Ford M2C-153E
GM 6094M
Fiat 9.55535.D2 ve G2'nin
belirtildiğiyerlerde kullanılması
tavsiye edilir.
Özellikleri ve Faydaları
Üstün performans
Rekabeti kanıtlanmış benzersiz kimyası dahili
sürtünmeyi azaltır ve güç çıkışını artırır.
Kırılma dayanımını artırır
Artırılmış sıcaklık ve oksidasyon kararlılığı yağ
çözülmesine karşı direnç sağlar.
Koruyucu kullanın
Çinko katkılı formül, aşınmaya karşı güçlü bir koruma
sağlar.
Uygulamalar
Turboşarjörlü ve turboşarjörsüz benzinli
motorlarda en üst düzey performans için.
Ralli ve yarış sırasındaki aşırı çalışma
koşullarına direnç göstermek için gerekli olan
ekstra katkıları sunar.
Şehir içi ve şehirler arası yollarda normal
günlük sürüş için uygundur.
Bazı Moto Guzzi, Husqvarna, Aprilla
model motosikletler için uygundur. *
* Kullanmadan önce kullanım kılavuzunuzu kontrol edin.
Zorlu koşullarda koruma
Rekabeti kanıtlanmış benzersiz kimyası yüksek
sıcaklıklarda artırılmış güç çıkışı sağlar. Yüksek
devirlerde üstün koruma için geliştirilmiş köpük
önleme sistemi ile formüle edilmiştir.
Motor temizliği
Motoru temiz ve iyi durumda tutar.
Sağlık ve Güvenlik
Bu ürün, doğru uygulamada düzgün bir şekilde
kullanıldığında önemli hiçbir sağlık veya güvenlik
tehlikesi teşkil etmez. İstek üzerine, yerel satış
ofisinizden veya internet üzerinden bir Güvenlik Veri
Sayfası (SDS) sağlanabilir:
@ http://msds.ashland.com
Çevreyi Koruyun
Kullanılan yağı yetkili bir toplama noktasına götürün.
Giderlere, toprağa veya suya boşaltmayın.
Tipik Özellikler
Tipik özellikleri, geçerli üretime bağlıdır. Gelecekteki
üretim, Valvoline™ spesifikasyonlarına uygun olmakla
birlikte, bu özelliklerde varyasyonları görülebilir.
VR1 Yarış motor yağı
SAE Viskozite Derecesi 10W-60
Viskozite, mm2
/sn @ 100 ºC
ASTM D-445
23.0
Viskozite, mm2
/sn @ 40 ºC
ASTM D-445
165
Viskozite İndeksi
ASTM D-2270
168
Viskozite, mPa.sn –25°C.
ASTM D-5293
<7000
TBN, mg KOH/g
ASTM D-2896
12.0
Akma Noktası, ºC
ASTM D-5950
-39
Özel Yer Çekimi @ 15.6°C.
ASTM D-4052
0.867
Parlama Noktası, COC, ºC
ASTM D-92
220
Bu bilgiler sadece aşağıdaki konum(lar)da
üretilen ürünler için geçerlidir: Avrupa
Keeping the world moving since 1866™
Dünyada 100’den fazla ülkeye hizmet sunan
Valvoline, kaliteli marka otomotiv ve endüstri ürün
ve hizmetlerinin lider bir pazarlayıcısı, dağıtıcısı ve
üreticisidir. Ürünlerin arasında daha yüksek
mesafeli araçlar için özel olarak formüle edilmiş ilk
motor yağı olan MaxLife™ da dahil, otomotiv
yağlama maddeleri, transmisyon sıvıları, dişli
yağları, hidrolik yağlama maddeleri, otomotiv
kimyasalları, özel ürünler, gres yağları ve soğutma
sistemi ürünleri bulunur.
Valvoline ürünleri, programları ve hizmetleri
hakkında daha fazla bilgi almak için lütfen
adresimizi ziyaret edin: www.valvolineeurope.com
Yazar:
AdG
025/08b yerine geçer
*Ticari Marka, üçüncü kişiye aittir ™ Ashland veya farklı ülkelerde kayıtlı olan bağlı şirketlerinin Ticari Markası ©
2014, Ashland
Burada sunulan tüm beyanların, bilgilerin ve verilerin doğru ve güvenilir olduğu düşünülmektedir, ancak Ashland Inc. ve ona bağlı şirketlerin yasal sorumluluk
üstlendiği açık veya gizli özel bir amaç veya temsil için uygunluğunu ya da satılabilirliği için açık veya gizli bir garanti kabul edilmemelidir.
http://www.yagpazarlama.com/product.php?id_product=358
suan 10-60 mobil1 kullanıyorum sanki castrol edge'de motor daha sessizdi ya da piskolojik olarak bana öyle geliyor :)
aynı hissi 10-40 dan sonra vr1 racing 10-60 kullanınca bende yaşadım,daha düzgün bi ses vardı motorda sanki.mobilin specleriyle castrolunki farklı,olabilir dediğiniz fark.shell deki 10-60 da racing tip ama mobil sanırım bi yerleri tıkama amaçlı geliştirilmiş bi yağ,daha kalın davranabilir.
tdipower
04-09-2015, 02:06
bahsettiğiniz yerden mobil 10w60 alıp defalarca 350-500hp arası farklı araçlarda kullandık yağ sıcaklığı normal seviyelerde herhangi bir problem yaşamadık :)
yavuz364
04-09-2015, 06:40
Ben test amaçlı 2-3 keredir GULF tam sentetik kullanıyorum.. Özellikle amerikada yarışlarda çok tercih edilen bir yağ. Özelliklerine bakınca da gerçekten güzel görünüyor..
Şuana kadar problem yaşamadım ama yukarıdaki yorumları görünce bugün valvoline denemeyi düşünüyorum.. yarına yorumlarımı yazabilirim :)
ghibli06
05-09-2015, 13:33
Ben test amaçlı 2-3 keredir GULF tam sentetik kullanıyorum.. Özellikle amerikada yarışlarda çok tercih edilen bir yağ. Özelliklerine bakınca da gerçekten güzel görünüyor..
Şuana kadar problem yaşamadım ama yukarıdaki yorumları görünce bugün valvoline denemeyi düşünüyorum.. yarına yorumlarımı yazabilirim :)
sonuç? ........... :)
yavuz364
05-09-2015, 22:46
sonuç? ........... :)
Evet geç de olsa yazıyorum ancak sonucun anında hissedilmesinin biraz zor olacağı pek aklıma gelmemişti :)
Valvoline bayiisine gittim, Maxlife serisinin bir modeli dışında hiçbir yağda "tam sentetik" yazısı göremememden dolayı biraz içime kuşku düştü açıkçası, bu yüzden dolayı biraz daha araştırıp yağ değişimini birkaç gün geciktirmeye karar verdim..
Bir de aracımın kmsinden dolayı hafif bi yağ azaltma olayı vardı o yüzden 20-50 gibi bir yağ bakıyordum ancak satıcı ısrarla maxlife bunu engeller sorun yaşamazsın azaltmaz demesinden sonra 4lt alıp ufak çaplı bi yağ değişimi yaptım :) Şuanda güzel görünüyor, 0-40 olmasına rağmen birkaç hafta sonra yağ eksiltme hissedilmez ise gerçekten işe yaradı demektir ama hiç sanmıyorum :)
Evet geç de olsa yazıyorum ancak sonucun anında hissedilmesinin biraz zor olacağı pek aklıma gelmemişti :)
Valvoline bayiisine gittim, Maxlife serisinin bir modeli dışında hiçbir yağda "tam sentetik" yazısı göremememden dolayı biraz içime kuşku düştü açıkçası, bu yüzden dolayı biraz daha araştırıp yağ değişimini birkaç gün geciktirmeye karar verdim..
Bir de aracımın kmsinden dolayı hafif bi yağ azaltma olayı vardı o yüzden 20-50 gibi bir yağ bakıyordum ancak satıcı ısrarla maxlife bunu engeller sorun yaşamazsın azaltmaz demesinden sonra 4lt alıp ufak çaplı bi yağ değişimi yaptım :) Şuanda güzel görünüyor, 0-40 olmasına rağmen birkaç hafta sonra yağ eksiltme hissedilmez ise gerçekten işe yaradı demektir ama hiç sanmıyorum :)
normalde hangi numara kullanıyosunuz.20-50 bakınıyodum ama 0-40 koydum biraz fazla bi aralık değilmi.niçin sotuyorum,bizim 75 deki 8v motorlar aşırı yağ eksiltiyor.daha yeni motor yapıldı araca,gömlekler,yataklar değişti orjinal alfa romeo parçalarla 10-40 kullanıyorum şu an ,yaklaşık yarım lt eksiltme var 1000 km de,motor yapılmadan önce 1 lt biraz üstüydü bu.konuştuğum ve alfa camiasında adı geçen 3-4 usta ısrarla bu arabya 20-50 koymalısın diyorlar,buralarda yazanlara bakınca kıyıp koyamıyorum.bu yağ sarmalı yedi bitirdi beynimi.bende 15-40 koyayım diye düşünüyorum.şu an motor yapılalı 4000 km oldu,2 defa yağ filtre değiştim.tekrar değişim yapcam yakın zamanda.banada bi tavsiyede bulunun arkadaşlar
bu arada alfa camiada mobil veya castrol 10-40 kullanıp 10000 de 2 lt civarı eksiltenler maxlife 10-40 a geçtikten sonra bunun baya değiştiğni söylüyorlar,memnunlar.anladığım kadarıyla mobilin 10-60 yağla getirdiği katıklı yağ muhabbetini valvoline bütün mAxlife serisine uygulamış.
ghibli06
06-09-2015, 15:10
bu arada alfa camiada mobil veya castrol 10-40 kullanıp 10000 de 2 lt civarı eksiltenler maxlife 10-40 a geçtikten sonra bunun baya değiştiğni söylüyorlar,memnunlar.anladığım kadarıyla mobilin 10-60 yağla getirdiği katıklı yağ muhabbetini valvoline bütün mAxlife serisine uygulamış.
SHELL 10w60 yağ eksiltmeyi bitiriyor yorumları var...
motulde 10-60 cıkardı test edeninniz varmı ?
SHELL 10w60 yağ eksiltmeyi bitiriyor yorumları var...
sizin arabada bariz bi eksiltme varmı 10-60 la.yada şöyle bişey sorayım,eksiltmeyi takip edebiliyorsak ve katalog değerlerinde yağ kullanıyorsak eksiltmenin araca bir zararı olurmu.hani eksiltsin kardeşim ben eklerim yağımı diyip daha kalın yağa geçmesek.birde maserati,alfa gta,eski seri porche lerde falan 20-60 20-50 racing yağ kullananlar var yurtdışı bolca,araştırdınızmı hiç kullanıcı yorumları falan.
Evet geç de olsa yazıyorum ancak sonucun anında hissedilmesinin biraz zor olacağı pek aklıma gelmemişti :)
Valvoline bayiisine gittim, Maxlife serisinin bir modeli dışında hiçbir yağda "tam sentetik" yazısı göremememden dolayı biraz içime kuşku düştü açıkçası, bu yüzden dolayı biraz daha araştırıp yağ değişimini birkaç gün geciktirmeye karar verdim..
Bir de aracımın kmsinden dolayı hafif bi yağ azaltma olayı vardı o yüzden 20-50 gibi bir yağ bakıyordum ancak satıcı ısrarla maxlife bunu engeller sorun yaşamazsın azaltmaz demesinden sonra 4lt alıp ufak çaplı bi yağ değişimi yaptım :) Şuanda güzel görünüyor, 0-40 olmasına rağmen birkaç hafta sonra yağ eksiltme hissedilmez ise gerçekten işe yaradı demektir ama hiç sanmıyorum :)
Maxlife yuksek km li ya da yag yakan araclarda kullaniliyor yurt disinda. Reputasyonu gayet iyi bir yag. Tam sentetik yazsa bile icerisinde grup 3 baz yag mevcut fakat pratikte bu farki zaten anlamaz/hissedemezsiniz.
Valvoline'nin tam sentetik serisinin adi Synpower'dir.
Bmw castrolu birakip shelle gecti, gtl teknolijisinden dolayi, Turkiyede durum ne bilmiyorum ama gtl yani gazdan sivilastirilmis forma gecisle beraber sividaki molekul bosluklari bertaraf edilmis ve boylece daha az asinma sonucuna varmislar.
yavuz364
07-09-2015, 06:41
normalde hangi numara kullanıyosunuz.20-50 bakınıyodum ama 0-40 koydum biraz fazla bi aralık değilmi.niçin sotuyorum,bizim 75 deki 8v motorlar aşırı yağ eksiltiyor.daha yeni motor yapıldı araca,gömlekler,yataklar değişti orjinal alfa romeo parçalarla 10-40 kullanıyorum şu an ,yaklaşık yarım lt eksiltme var 1000 km de,motor yapılmadan önce 1 lt biraz üstüydü bu.konuştuğum ve alfa camiasında adı geçen 3-4 usta ısrarla bu arabya 20-50 koymalısın diyorlar,buralarda yazanlara bakınca kıyıp koyamıyorum.bu yağ sarmalı yedi bitirdi beynimi.bende 15-40 koyayım diye düşünüyorum.şu an motor yapılalı 4000 km oldu,2 defa yağ filtre değiştim.tekrar değişim yapcam yakın zamanda.banada bi tavsiyede bulunun arkadaşlar
Ben daha önce 10-40 flan kullanıyordum.. Daha önce kullandığımdan ziyade aslında motor yağı seçimi ortalama yağ değişimde en fazla 1 litre yağ eksiltecek şekilde olabilecek en ince yağı kullanmak olması gerekiyor teorikte :)
Yağ eksiltme arttıkça yağı kalınlaştırmak doğru ama markadan markaya kalınlık ve yağ eksiltme azaldığı için belli bi marka belirleyim o markaya göre seçimleri değiştirmek lazım
ghibli06
07-09-2015, 09:23
sizin arabada bariz bi eksiltme varmı 10-60 la.yada şöyle bişey sorayım,eksiltmeyi takip edebiliyorsak ve katalog değerlerinde yağ kullanıyorsak eksiltmenin araca bir zararı olurmu.hani eksiltsin kardeşim ben eklerim yağımı diyip daha kalın yağa geçmesek.birde maserati,alfa gta,eski seri porche lerde falan 20-60 20-50 racing yağ kullananlar var yurtdışı bolca,araştırdınızmı hiç kullanıcı yorumları falan.
2-3bin kmde1 litre eksilme var bende.. sonuçta 20 yıllık turbo bir motor için normal bence...
Valvoline 5/40 tam sentetik kulaniyorum hala 0/40 gecmeyi dusunuyorum 237.000'de aracim inanin abartmiyorum castrol 10/40'tan Valvoline 5/40 gectikten sonra ses degisti!
yag degisiminden once ust kapak contasi-subap lastikleri,komple keceler degisti okadar birde olum temizligi :D
hard moddlu aracim olsa su alternativlere bakardim, 5/50 - 10/50 tam sentetik Mobil1 - Valvoline bu ikisindende memnunum.
Yağlar çok ciddi pahalandı. Bende kuru karter (dry sump) setuplu bir araç hazırlıyorum. Her yağ değişimi 9-10 lt yağa ihtiyacım olucak. Gelde bu fiyatlar ile Motul al. Cimrilik seviyesinde değil tabiki ama fiyat performans ürünü nedir sizce 15-50 yada yakın yağlarda (10-50 / 20-50).
normal bi eksiltme bencede.benim 140 bg lik alfa(lpg li) o kadar eksiltiyo. valvoline 10-60 deneyin derim .eksiltmeye etkisi olacağını sanmam mobil kadar ama castrolle aynı verimi daha ucuza alırsınız.110 tl 5 lt.satan firmada bayağı sağlam köklü bi firma.babası yağ işinde çalışan bi arakadaşımın tavsiyesiyle bulaşmıştım ben valvoline e .netten bulduğum 10-50 sözde japon menşeli bir yağı alacakken merdiven altı bu yağ,valvoline al,şu an için sağlam,ileride ne olur bilemem demişti.bende onu koyacaktım bu değişimde ama kalın gelir dediler (çözemedim onuda 20-50 koy 10-60 kalın) galiba maxlife 15-40 yapıcam. @maxihakan siz ne kullanıyorsunuz q4 de
Yağlar çok ciddi pahalandı. Bende kuru karter (dry sump) setuplu bir araç hazırlıyorum. Her yağ değişimi 9-10 lt yağa ihtiyacım olucak. Gelde bu fiyatlar ile Motul al. Cimrilik seviyesinde değil tabiki ama fiyat performans ürünü nedir sizce 15-50 yada yakın yağlarda (10-50 / 20-50).
10-50 alfa 75 in kitapçığında tavsiye edilen yağ,biraz arştırmıştım almak için turkoilmarket.com da bi yağ buldum,brezilya menşeli,kısa bi araştırma yaptı etiketi basılı firmanın 10-50 yağ üretimi yok,sonra bi japon marka buldum,oda üstte bahsettiğm gibi çakma çıktı.valvoline de vr1 racing 20-50 var.bir bakın açıklamalarına,castrolden biraz pahalı yalnız 20-50 si .
http://yagpazarlama.com/product.php?id_product=356
@alfa75
ben motul 8100 x-cess 5-40 kullanıyorum
yavuz364
08-09-2015, 06:33
Yağlar çok ciddi pahalandı. Bende kuru karter (dry sump) setuplu bir araç hazırlıyorum. Her yağ değişimi 9-10 lt yağa ihtiyacım olucak. Gelde bu fiyatlar ile Motul al. Cimrilik seviyesinde değil tabiki ama fiyat performans ürünü nedir sizce 15-50 yada yakın yağlarda (10-50 / 20-50).
Uzun süre GULF denedim, baya da araştırma yaptım, yurtdışında yarışlarda flan da kullanılan bir yağ, eğer sık değişeceksen yağı gulf uygun olabilir. 5lt si 70tl ydi sanki. Şuana kadar da problem yaşamadım.
Maxlife yuksek km li ya da yag yakan araclarda kullaniliyor yurt disinda. Reputasyonu gayet iyi bir yag. Tam sentetik yazsa bile icerisinde grup 3 baz yag mevcut fakat pratikte bu farki zaten anlamaz/hissedemezsiniz.
Valvoline'nin tam sentetik serisinin adi Synpower'dir.
Doğukan sen yağ konusunda iyisin
şunları karşılaştırırmısın
5W-40 motul 8100 X-cess
https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/original/8100_X-cess_5W-40_%28GB%29.pdf?1420818184
0W-40 motul 8100 X-max
https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_%28GB%29.pdf?1422018494
Doğukan sen yağ konusunda iyisin
şunları karşılaştırırmısın
5W-40 motul 8100 X-cess
https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/original/8100_X-cess_5W-40_%28GB%29.pdf?1420818184
0W-40 motul 8100 X-max
https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_%28GB%29.pdf?1422018494
Abi ikisinin arasında 40 derecede ve operasyon sıcaklığında fark var. 40 derecede 0w40 bariz daha ince, fakat 100 derecede de ikisi de xw40 olmasına rağmen 0w40 yine bir miktar daha ince. Normal olarak viscosity index i 0w40'ın daha yüksek.
Yağların içeriği hakkında başka detay olmadığı için söyleyebileceklerim bu kadar. Daha detaylı bilgi verebilmem için yağ analizlerini karşılaştırmam gerekir.
Türkiye koşullarında, özellikle Batı bölgelerin ikliminde bu ikisinin arasından birini seçmem gerekirse (ya da gazlıyorsam) şahsen 5w40 kullanırdım. Fakat yakıt ekonomisi amaçlı kullanıyorsam ikisinin arasından 0w40 tercih ederdim, bunun sebebi de 0w olduğundan ötürü değil.
Diğer yağlar arasında tercih yapmam gerekirse, özellikle Mobil 1 0w40 varken (ve Motul'e göre nispeten ucuzken) başka hiç bir 0w40'a bakmazdım. Üzerinde onayını aldığı marka ve sertifikasyonların sayısı yıllardır hiç bir 0w40'da yok.
Yağlar çok ciddi pahalandı. Bende kuru karter (dry sump) setuplu bir araç hazırlıyorum. Her yağ değişimi 9-10 lt yağa ihtiyacım olucak. Gelde bu fiyatlar ile Motul al. Cimrilik seviyesinde değil tabiki ama fiyat performans ürünü nedir sizce 15-50 yada yakın yağlarda (10-50 / 20-50).
Her fırsatta söylüyorum, yine söyleyeceğim. Tabiki bilindik markalardan alın ama marka takıntınız olmasın (shell-mobil-castrol- vs. vs.).
Alacağınız yağın üzerinde API SN ve ACEA A/B/C sertifikası varsa o yağ içten yanmalı motor için fazlasıyla yeterli. Bunun üstüne kullandığınız marka üretici onayı ve/veya sertifikası varsa, bu da bir artıdır (bu daha çok standart araçlar için geçerli).
Eğer pist koşullarında kullanacağım diyorsanız, yağ ısısının 150 dereceyi geçmemesine, ve ulaşabileceğiniz en yüksek sıcaklıktayken dip gazda 65-70 psi altına hiç bir koşulda düşmemesine dikkat edin (kabaca rakam, motordan motora değişir ama örneğin hiç bir koşulda 30- 40 psi görmemelisiniz).
Örneğin yağ ısısı max. 110 derece görebiliyorsunuz, ama basıncınız 45 psi ya düşüyor diyelim. O zaman bir kalın viskoziteye geçmelisiniz.
Ya da örneğin yağ ısısı max 150 derece, ve basıncınız 150 derecede 45 psi. Yine kalın viskoziteye geçmelisiniz ama bu yeterli bir çözüm değil, yağ soğutucusu da takmak gerekir.
Ben sizin yerinizde olsam, yukarıda yazdığımı 10w40 ile bunu denemeye başlardım. Esas sebeplerinden biri çok daha yaygın bir viskozite ve uygun fiyata bulmak mümkün. Tabi işin içinde dry sump olduğu için önerirken biraz tırsıyorum (basınç farkı oluşur mu bilemeden konuşuyorum çünkü), fakat ince yağdan korkmamak gerekir. Ne kadar ince yağ, o kadar yüksek flow, o kadar da sistemin içinde hızlı dolaşan yağdan ötürü yüksek soğuma kapasitesi demektir. Alakasız bir örnek ama, ben kendi aracımda %80 Mobil 1 0w40, %20 Toyota 0w20 kullanıyorum şu anda, 0w35 diyebiliriz :D . Aynı yağ ile iki kere piste çıktım (pistte toplam 5 saat net süre) ve 7000 km dir aynı yağı kullanıyorum (10 bin km kullanacağım), halen kırılmadı ve yağ ile alakalı hiç bir problem yok. 10 bin km sonunda analiz için yollayacağım.
Neyse, ghibli'nin konusunu bölmeyelim. Saygılar.
@alfa75
ben motul 8100 x-cess 5-40 kullanıyorum
abi bu biraz ezber bozan türden değilmi.q4 yanılmıyosam baya sıcak çalışan bir motor,5-40 ı ts motora koyanlara bile naaptın sen falan oluyolar.10-50 10-60 tavsiye ediyorlar.eksiltme ve performans durumundan memnunmusun.75 e sen ne kullanırdın.bu aralar değişeceğim yağı,tecrübeli tavsiyelere ihtiyacım var,20-50 motordayken ben kasılırım,ne yapsam? @ghibli kusura bakma biraz karıştırdık konuyu.
abi bu biraz ezber bozan türden değilmi.q4 yanılmıyosam baya sıcak çalışan bir motor,5-40 ı ts motora koyanlara bile naaptın sen falan oluyolar.10-50 10-60 tavsiye ediyorlar.eksiltme ve performans durumundan memnunmusun.75 e sen ne kullanırdın.bu aralar değişeceğim yağı,tecrübeli tavsiyelere ihtiyacım var,20-50 motordayken ben kasılırım,ne yapsam? @ghibli kusura bakma biraz karıştırdık konuyu.
garip bir düşünce olmuş seninki :)
sıcak çalışma nedirki, benim arabamın su sıcaklığı 85-90 derecelerde dolaşıyor (elektronik termostat var)
tam gaz gidersemde aynı, ayrıca orjinal yağı 10w-40
yanma odası sıcaklığı diyorsan egt 850 derecelerde max (sensör motor çıkışında)
yağ sıcaklığıda belli normal kullanımda 80-90, 100-110 derecelerde gazlayınca
o zaman o mantıkla bakarsak çok ısınan arabaya daha kalın yağ koymak lazım?
hele hele 0w-40 hiç koyulmaz?
2000 yılında arabayı aldığımda eski sahibi 6 sene boyunca hep mobil 0w-40 kullanmış
hiç sorunuda yoktu valla
bence siz kalınlık-incelik ile yağ kalitesini karıştırıyorsunuz
aslında bu başlık onun için var, 10w-60 ama hangi 10w-60?
şimdi gelelim asıl meseleye
yağın verimli olabilmesi için motorunda düzgün toplanmış olması lazım, iyi yapılması lazım
sıfır alfa 75 motora fabrika ne diyor? 10w-40 değilmi?
peki senin motorun sıfır kadar düzgün toplandımı?
o yatak boşlukları, segman aralıkları vs vs daha bir sürü ince rektifiyelik hassas işler hakkıyla yapıldımı?
servis kitabındaki değerlere bakılıp aynı ölçüler uygulandımı?
tamirciler 3 ile 6 gün arası sürede komple motor topluyorlar
iş, diğer haftaya kalmıyor bile (tabi eksik parça bekleme vs yoksa)
ben Q4 ün motorunu tam 2.5 ayda topladım!
tüm parçaları sıfır alsan bile önemli olan onun doğru takılması, ölçülerinde takılmasıdır
yoksa gerçekten bir anlamı yok
sonra yağlar üzerine çeşitli şehir efsaneleri üretiliyor
o yağ eksiltmiyor, bu çok eksiltiyor
yağı eksikten motor değilmi? :)
tabiki yağ kalınlaştıkça eksiltmede azalır ama motor 2000km de 2l yağ yakıyorsa
yağı kalınlaştırsanda inceltsende değişiklik dişe dokunmazki
benim yağ değişim çizelgem aşağıda, hiç sorunum yok
yağ eksiltme sıfır zaten olamaz hiç bir motorda sanırım
benimde 2000km de 0.5 litre falandır sanırım
motul 8100 5w-40
NISAN.2013
189K
motul 8100 5w-40
HAZIRAN.2014
197K (8bin km sonra değişti)
motul 8100 5w-40
AGUSTOS.2015
206k (9bin km sonra değişti)
Ben eskiden 75 te ne kullandığımı inan hatırlamıyorum, muhteemelen 10w-40 idi
ek birşey yazayım
mesela sizin arabanız var 150hp
siz bunu turboladınız, yüklediniz oldu 500-600hp!!
o motoru orjinal ölçüler ile toplamamalısız
yani yatak-yorgan segman boşlukları fabrika verilerinde zaten olmaması lazım
daha boşluklu olacaktır
işte o zaman daha kalın yağ kullanırsınız
20w-60 falan o yüzden koyarlar o tip yüksek modifiyeli motorlara
yoksa yağ yakma dramatik artar özellikle yüksek devirli kullanımlarda
abi benimkisi düz mantık,genel geçer bilgi :) .motor toplama konusunda yazdıklarında haklısın,ben servis kitabıyla motor toplayan görmedim daha.bostancıda toplandı.toplayan usta hepimizin bildiği iyi bi usta ama bizdeki sistem dediğin gibi belli malesef,alfa çok,gidilecek ustalar belli,yoğun.yapılan işlerde ona göre standart işte.ben en iyisi 10-40 la devam edeyim,yada 5000 km için bi 5-40 deneyip göreyim.haa bu segman aralığı konusunda ankara ar servis mustafa ustadan bi 2.5 almaya gitmiştim kayınçıma,orda muhabbet ederken bana söylediği,8v lerin orjinal segman aralıkları yağ eksiltmelerine çok musait,orjinal değilde özel ölçü segman attığımızda oldu,bu sefer yağ eksiltme tamamen nerdeyse azaldı ama performans düştü gibi.ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum artık.oda 20-50 koymalısın demişti o zaman yinede 10-40 kullanıştım.
ghibli06
15-10-2015, 22:08
bu gün Gulf 10w60 aldım bakalım nasıl olacak sonuçlar
vectra-tuner
18-10-2015, 21:18
Mobil 10w60 bariz daha kalın Castrol tws ye göre.. İkisini alıp bakın anlarsınız farkı, Calibra turbo ve Yüklü Evo 8 de Mobil 5W50 kullanıyoruz biz.. Çöl şartlarında olsa 10W 60 mantıklı olabilir.. Mobil eski 10W60 ta bidonun üzerinde ibare vardı yıpranmış motorlaf için diye...
Mobil 10w60 bariz daha kalın Castrol tws ye göre.. İkisini alıp bakın anlarsınız farkı.
İkisinin de operasyon sıcaklığındaki (100 derece) viskozitesi aynı. Yani aynı kalınlıkta. Mobil 1'in yeni 10w60'ı ile kıyaslıyorum.
40 derecedeki viskozitelerini kıyaslarsak Castrol TWS çok az bir miktar daha kalın. Haliyle Mobil 1'in Viscosity Index'i daha yüksek.
Kısaca söylediğiniz doğru değil.
Detaylar:
http://www.mobil1.com.tr/motor-yaglari/10w-60.aspx?tabs=spesifikasyonlar#tabs
http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/6FDB8BF64A70767380257B520054A718/$File/BPXE-96ZTLQ.pdf
vectra-tuner
19-10-2015, 09:11
Mobil 1 Kutuyu alın elinize çalkalayın bildiğiniz kıvamlı yağ, Castrol kutusunu alıp sallayın lıkır lıkır... Test etmesi bedava
Mobil 1 Kutuyu alın elinize çalkalayın bildiğiniz kıvamlı yağ, Castrol kutusunu alıp sallayın lıkır lıkır... Test etmesi bedava
Kutunun içinde hangisinin kalın olduğunu denemek hiç bir fayda sağlamaz. Kutunun tasarımı bile bunu etkileyebilir. 40 ve 100 derece sıcaklıkta *yani motorun içinde* hangisinin kalın olduğuna bir önceki mesajımı tekrar okursanız anlayacaksınız.
gemsazr9
18-12-2015, 10:19
motulda satmaya başlamış türkiye
http://urun.n11.com/motor-yagi/motul-8100-x-power-10w-60-4-litre-P83202401
motul al 5 litresi 120 tl. bende herzaman var. lazım olursa yardımcı olurum.
valvoline maxlife 10-40 1000 km de 300 gr eksiltmişti ,2000 km dir maxlife 5-40 kullanıyorum,1500 km de 300 gr ekledim
ester teklolojili yağlar daha az eksiltir. birde tabi 10w60 sanırsam hem içerik hem kalınlık olarakta daha az eksiltmek için bire bir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.