PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tork anahtarı olmadan istenilen tork sıkmak



Slipshod
23-08-2015, 18:47
Merhaba arkadaşlar. Vuruntu sensörü değişiminde sıkma torku önemliymiş. Gevşek kalması ya da çok sıkılması durumunda sağlam sensör bile arızalı gibi gösterebilirmiş. Aracım için vuruntu sensörünün sıkma torkunun 25nm olduğunu öğrendim. Bu değer sanıyorum ortalama bir bujinin sıkma torku civarındadır. Bildiğim kadarıyla bujilerde elle çevirebildiğin kadar çevir sonra anahtarla 90 derece daha çevir tanımı var. 25nm olan sıkma torkunu tork anahtarı olmadan, aşağı yukarı değerlerde de olsa elle sıkmak için elimizle sıktığımız kadar sıkıp anahtarla kaç derece çevirsek yeterli olur? Düşük bir değer olduğu için o değer aralığındaki tork anahtarını bulmam biraz zor olacak. teşekkürler.

meganes
23-08-2015, 19:03
Dediğiniz şeyi sanayideki kaprili beyaz atletli ustalar yapıyo adınada el torku diyolar:o:D birisinden bi torkmetre bulup sağlamca takın

forever06
23-08-2015, 19:30
Merhaba arkadaşlar. Vuruntu sensörü değişiminde sıkma torku önemliymiş. Gevşek kalması ya da çok sıkılması durumunda sağlam sensör bile arızalı gibi gösterebilirmiş. Aracım için vuruntu sensörünün sıkma torkunun 25nm olduğunu öğrendim. Bu değer sanıyorum ortalama bir bujinin sıkma torku civarındadır. Bildiğim kadarıyla bujilerde elle çevirebildiğin kadar çevir sonra anahtarla 90 derece daha çevir tanımı var. 25nm olan sıkma torkunu tork anahtarı olmadan, aşağı yukarı değerlerde de olsa elle sıkmak için elimizle sıktığımız kadar sıkıp anahtarla kaç derece çevirsek yeterli olur? Düşük bir değer olduğu için o değer aralığındaki tork anahtarını bulmam biraz zor olacak. teşekkürler.

sıkma torku sensörün sağlıklı çalışmasından ziyade bu parçalar motor bloğuna bağlandığı için fazla sıkmada blok üzerinde basınç oluşturmaması içindir, örneğin silindir kapağı saplamalarını yanlış torkla daha doğrusu eliyle sıkıpta araç yükteyken blok çatlayan çok araç var, sıkma torku blok üzerine fazla baskı yapmaması için gereklidir.

forever06
23-08-2015, 19:33
tork anahtarları 50 ile 3000 tl arası değişiyor, değer aralıklarına ve kalitelerine göre, dijital olanları var elle ayarlananları var, 8nm-30nm aralıklı bir analog tork anahtarı 100 tl civarında, 100 tl ona vermektense bir bosch car service gidip 10 20 liraya taktır

Mustafa Birsesli
23-08-2015, 19:33
civatanın boşlugunu al 45 derece sık

Traxx
23-08-2015, 19:39
tork anahtariniz yoksa kaputu bile acmayin. size tavsiyem biryerlerden haynes service manual kitabini bulun oradaki spec'lere gore yapin, cok onemli bir sensor o knock sensor.

Slipshod
23-08-2015, 19:59
Dediğiniz şeyi sanayideki kaprili beyaz atletli ustalar yapıyo adınada el torku diyolar:o:D birisinden bi torkmetre bulup sağlamca takın
kaprili ustalar kafaya göre sıkıyor tork falan hak getire :) benim dediğim 25 tork için elle sıktıktan sonra kaç derece çevirmeli. bu sabit olmalı :)



tork anahtarları 50 ile 3000 tl arası değişiyor, değer aralıklarına ve kalitelerine göre, dijital olanları var elle ayarlananları var, 8nm-30nm aralıklı bir analog tork anahtarı 100 tl civarında, 100 tl ona vermektense bir bosch car service gidip 10 20 liraya taktır
denizli fiat yetkili serviste vuruntu sensörü arızası olduğunu tespit edip söktüler ellerinde parça olmayınca aynısını taktılar sıkarken tork anahtarı kullanmadı bir yandan sıkarken bir yandan da değiştirirken bunu çok sıkma dedi. dün sökeyim dedim açılmadı meret ne biçim sıktıysa bıraktım öyle çıktım yukarı. fiat bunu yaptı boschda ne olur bilmiyorum artık :) anca tork anahtarınızı kullanabilir miyim deyip kendim söker takarım.


civatanın boşlugunu al 45 derece sık
dediğim bu tarz bir şeydi. sanayide bir kaç yere anahtarı sorup olmazsa en kötü ihtimal bu şekilde yapacağım artık.


tork anahtariniz yoksa kaputu bile acmayin. size tavsiyem biryerlerden haynes service manual kitabini bulun oradaki spec'lere gore yapin, cok onemli bir sensor o knock sensor.
araştırdığım kadarıyla 25 nm muş. doğruluğunu onaylayabilen varsa paylaşırsa mutlu olurum :)

forever06
23-08-2015, 20:03
kaprili ustalar kafaya göre sıkıyor tork falan hak getire :) benim dediğim 25 tork için elle sıktıktan sonra kaç derece çevirmeli. bu sabit olmalı :)



denizli fiat yetkili serviste vuruntu sensörü arızası olduğunu tespit edip söktüler ellerinde parça olmayınca aynısını taktılar sıkarken tork anahtarı kullanmadı bir yandan sıkarken bir yandan da değiştirirken bunu çok sıkma dedi. dün sökeyim dedim açılmadı meret ne biçim sıktıysa bıraktım öyle çıktım yukarı. fiat bunu yaptı boschda ne olur bilmiyorum artık :) anca tork anahtarınızı kullanabilir miyim deyip kendim söker takarım.


dediğim bu tarz bir şeydi. sanayide bir kaç yere anahtarı sorup olmazsa en kötü ihtimal bu şekilde yapacağım artık.


araştırdığım kadarıyla 25 nm muş. doğruluğunu onaylayabilen varsa paylaşırsa mutlu olurum :)

Doğru 25nm ile sıkılacak

forever06
23-08-2015, 20:04
elle çevirme die bir tork tutturma olayı yok hocam, tork anahtarının bile belli bir tutma açısı ve kuvvet uygulama yönü varken elle yapılacak bişi değil bu

Slipshod
23-08-2015, 20:08
aynen anahtar kol uzunluğu bile tork kuvvetin etkileyen en önemli etkenlerden bir tanesi. kendi çapımda yürüttüğüm mantıkla atıyorum 90 derecelik bir sıkma 10 cmlik kolla ya da 1 metrelik kolla aynı değere gelmez mi? benim mantıkta mı bir yanlış var :D

fsunnetci
23-08-2015, 20:27
ben knock sensörünün sanayide tork anahtarı ile sıkıldığına hiç denk gelmedim,eğer dediğin doğruysa çoğu sensör Allaha emanet çalışıyomuş..

Slipshod
23-08-2015, 20:39
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-teknik-bilgiler/160169-vuruntu-sensoru-nedir-knock-sensor.html

Hakan abi yazısında önemli notlar kısmına özellikle kalın harflerle yazmış. ciddi bir konu sanırım.

Maxi
23-08-2015, 20:51
elle melle sıkılmaz o
eğer sensör bosch marka ise torku 20nm dir (+-5nm toleransı var)
http://www.bosch-motorsport.de/media/catalog_resources/Knock_Sensor_KS-P_Datasheet_51_en_2779037963pdf.pdf

Slipshod
23-08-2015, 20:56
anlaşıldı kaçarı yok benim o değer aralığındaki tork anahtarını bulmam lazım :) ben anahtarla sıkarken elle sıkabildiğim kadar sıkayım tork anahtarıyla sıkmaya başlayınca kaç derece döndü bakayım burada paylaşayım lazım olur belki birilerine :)

Slipshod
23-08-2015, 21:00
Anladığım kadarıyla 20-25 nm değerler düşük değerler. Titreşimden vs. gevşemesin diye sıkmadan önce loctite tarzı bir şey kullanmaya gerek var mı peki?

bymurat___61
23-08-2015, 21:11
Genellıklen tork anahtarı kullanılmaz sanayıde. Aracın servis manuelı yoksa kaputun acılması taraftarı bende deılım acıkcası.

Ama soyle bır yol ızlenebılır. 25N * M torkunda sıkılması için kabaca hesap yaparız

1m nın ucuna 25 newton bır kuvveet gerekır bunuda F=m*a ya dayandırırısak 25/9.8 dersek sonuc ortalama 2.5 kg sahıp kutle cıkar. (Agırlıktan bahs etmıyorum kutle)

1 metre kola 2.5 kilo kutle asarak kabaca torklanmıs olur.
0.5 metreye 5 kilo kutle asarak kabaca torklanmıs olur.
0.25 metreye de 10 kg asarak kabaca torklamıs olursunuz.

Biraz suyunu cıakrdım ama baska turlu nasıl yapılır bende bılmıyorum. Ama sıkıcagımız saplama yer duzlemıne dıkse o zaman bunlar da bır ıse yaramaz.

bymurat___61
23-08-2015, 21:15
Birde tork degerlerininin saglıklı bır sekılde olabılmesı ıcın saplama ve dişli kesınlıkle cok cok temız olmalı. Birde onceden o saplama 40 lan sıkıldıysa şimdi sızın 25 le sıkmanızında bır onemı yok bence

Slipshod
23-08-2015, 21:19
Genellıklen tork anahtarı kullanılmaz sanayıde. Aracın servis manuelı yoksa kaputun acılması taraftarı bende deılım acıkcası.

Ama soyle bır yol ızlenebılır. 25N * M torkunda sıkılması için kabaca hesap yaparız

1m nın ucuna 25 newton bır kuvveet gerekır bunuda F=m*a ya dayandırırısak 25/9.8 dersek sonuc ortalama 2.5 kg sahıp kutle cıkar. (Agırlıktan bahs etmıyorum kutle)

1 metre kola 2.5 kilo kutle asarak kabaca torklanmıs olur.
0.5 metreye 5 kilo kutle asarak kabaca torklanmıs olur.
0.25 metreye de 10 kg asarak kabaca torklamıs olursunuz.

Biraz suyunu cıakrdım ama baska turlu nasıl yapılır bende bılmıyorum. Ama sıkıcagımız saplama yer duzlemıne dıkse o zaman bunlar da bır ıse yaramaz.
bunun bir tablosu vardı 2.5kg olduğunu görmüştüm orda. bende aynı şeyi düşünmüştüm sizle :D


Birde tork degerlerininin saglıklı bır sekılde olabılmesı ıcın saplama ve dişli kesınlıkle cok cok temız olmalı. Birde onceden o saplama 40 lan sıkıldıysa şimdi sızın 25 le sıkmanızında bır onemı yok bence
biraz daha detaylandırabilir miyiz bunu

Traxx
23-08-2015, 23:22
http://i.hizliresim.com/EqPgO9.jpg (https://hizliresim.com/EqPgO9)

Traxx
23-08-2015, 23:23
knock sensorunu birakin, bujileri bile torkluyorum.

Yigit-Y
24-08-2015, 07:40
Benim diyen usta tork anahtarsizds yapar.

Ben öyle bir ordinaryusuna denk gelmiştim.

Adamın nasıl bir hesabı varsa artık.

Yaptığı arabalarda tık yok ama duydum emekli olmuş.:)

0M42
24-08-2015, 08:40
Bu kadar teferruata gerek yokki gidersiniz bir motorcuya rica edersiniz 25 torkla sıktırırsınız birinde yoksa diğerinde vardır elbet.Ayrıca knock sensoru torku çok önemlidir sıkma derecesine göre algıladığı frekansın değerini belirler yani çok sıkarsın daha üst frekanslarda sinyal üretmeye başlar vs. bununda bir anlamı olmaz.