Orijinalini görmek için tıklayınız : Su` suz soğutma sıvısı kullanan varmı?
tecrübesi olan varmıdır? avantajlımıdır?
http://www.eastwood.com/evans-hp-high-performance-waterless-coolant-gallon.html
https://www.youtube.com/watch?v=s-NfA17q0MQ
https://www.youtube.com/watch?v=t7PykrgzWPQ
ghibli06
30-07-2015, 21:47
https://www.motul.com/tr/tr/products/oils-lubricants/mocool
bu tarz bir şey mi acaba?
bymurat___61
30-07-2015, 22:32
BEnde merak edıyorum. Delı gıbı antifirize karıstıracagım suyun ph ını bıle olçup koyuyordum.
Tecrube eden veya bılgı sahıbı olan varsa yazsın
burada satılan birsey mi ki bu ?
Burak Demirci
30-07-2015, 22:55
cok video ve bilgi var sudan daha gec kaynama süresi varmışda mesele kaynama derecesinin yüksek olması değil soğutuyormu gerektiği kadar acabaa
Increased operating temperature means the fan does not have to run as much, improving fuel economy by up to 10%
fanın çektiği güç nedeniyle oluşan bir tüketimden mi bahsediyor
bymurat___61
30-07-2015, 23:31
cok video ve bilgi var sudan daha gec kaynama süresi varmışda mesele kaynama derecesinin yüksek olması değil soğutuyormu gerektiği kadar acabaa
sogutma kapasıtesı onemlı bnm ıcınde. Zaten 100 derce bıle olsa kaynam anoktası yeterlı fazlasıyla
bymurat___61
30-07-2015, 23:37
Increased operating temperature means the fan does not have to run as much, improving fuel economy by up to 10%
fanın çektiği güç nedeniyle oluşan bir tüketimden mi bahsediyor
yukselmıs işletım sıcaklıgı su anlama gelıyor kı, fan fazla calışmak zorunda klamaycak. yakıt ekenomısını yuzde 10 a kadar ıyileştirecek.
Şimdi bnm dusuncem yuzde 10 cok abrtılı bence. Benım aracım neredeyse fan acmıyor. acsada 10 sn ye. 10 snyede ka amper cekıcek kı o da bana ekenomı saglayacak. Ama her sene radayatorumu temızlerım hiç bir sorunum yokken.
İşletme sıcaklıgı onemlı
işte bende sizin gibi kullanan birini arıyorum gerçek tecrübe için
ilk soru: ısıyı yeterince alıyormu?
isterse 500 derecede kaynasın (tabi o da çok büyük avantaj)
birde önemli detay, antifiriz karışımı veya donma noktası
mesela motul mocool sıvısı çok güzel ama antifriz karıştıramıyorsun ve kışın kullanılmaz
ama motor sıcaklığını 15 derece düşürüyormuş
zaten mocool farklı yapı, ilk verdiğim linkteki olay değişik birşey
sistemde hiç su kalmaması lazım ilk önce.
birde watter wetter diye bir ürün var
bu da normal soğutma suyuna karıştırıyorsun
bir miktar sıcaklık düşüşü oluyormuş muş..
mannerboy
31-07-2015, 07:58
rx8 lerde kullanılan fl22 mi neydi o değilmi bu onunda antifirizi farklı galiba
Mocool ile Water Wetter aynı şey diyorlar. Amazon Review'lerinde cidden 20-30 derece düşürdüğünü idda edenler var.
Evans'ın susuz sıvısı çok ilgi çekici. Amazon'da onun hakkında da oldukça olumlu yorumlar var :
http://www.amazon.com/Evans-Performance-Waterless-Coolant-Gallon/dp/B000JL760W/ref=sr_1_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1438323638&sr=1-1&keywords=evans+waterless+coolant#customerReviews
Son 1 senede 2 kere radyatör hortumu patlattım, bir yandan ilgimi çekiyor, bir yandan da korkutuyor :)
Mocool u arkadaşımla denemiştik 2 araçta sciroccoydu. Farketmişti ama kaç derece düşürmüştü hatırlamıyorum :)
ben kullanmayı düşünüyorum cidden
2 gün önce istanbul hava sıcaklığı 39 derece idi
hafif dur kalk trafikte klima 22 dereceye ayarlı
baktım motor harareti ufak ufak artıyor, fan 2. kademede açık zaten
92 oldu, 94 oldu, 96 oldu, 97 oldu ,98 ,99 oldu klimayı 24 yaptım
99 da bir süre kaldı, sonra 98 oldu, en son 94 e indi falan.
giderken zaten sorun olmaz yada klima kapalıyken ama
dikkatsiz biri kolaylıkla hararet yaptırabilir arabasına.
en kötü senaryo mesela antalyada dur kalk trafiktesin
klima en soğuğa ayarlı
ne yapıcaz?
Birde antifriz olayı var
ne kadar çok antifriz koyarsan hararet şansın o kadar artar
deriz ya sakın %100 antifriz koymayın motora, o yüzden işte.
motorda dönen %100 su ise , sıcaklığı üzerine alarak hareket eder
ama antifriz öyle değil, antifriz sıcaklığı taşımaz yada su kadar taşımaz diyelim
dolayısı ile %50 antifriz koyunca motorun zor koşullarda hararet yapma riski artıyor
ama kışında donma riski var o daha sıkıntı + su kanallarında pas olur koymazsak.
yani mecburuz antifrize.
güncelleme:
benim pek ihtiyacım kalmadı
hoş olsa iyi olurdu tabi ama toplam fiyatı baya düşündüren cinstenmiş.
Neyse, benim arabanın kliması hoşuma gitmiyordu bu sene pek
dedim acaba gazı mı az
gazı kontrol ederken 2. kademe fanın açmadığını fark ettik
normalde I. ve II. kademe açıyor açmıyor değil ama motor sıcaklığına göre
halbuki, klimayı açar açmaz 2. kademe fanın otomatik çalışması lazım
ben fark etmemişim onu, açmıyormuş meğerse
o yüzden sıcaklık çıkıyormuş, şimdi 91 derecenin üzerini hiç görmüyorum diyebilirim.
önce klima borusu üzerindeki basınç sensörünü kontrol ettim sağlamdı
sonra klima rölelerinin ve sigortasının bulunduğu bir kapak var ona baktım
ve gördümki röle şeklinde ama içinde elektronik devre olan rölenin ayakları soğuk lehim!
onu düzelttim normale döndük :)
https://lh3.googleusercontent.com/-gBJf-cmMQKI/Vdxedr7Z6CI/AAAAAAAAB0g/qQSSckmxmEc/s800-Ic42/k_role1.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-InY7i0zttsQ/VdxedRmTe2I/AAAAAAAAB0s/dH1wRjj5hMk/s800-Ic42/k_role2.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-BiJQN7v3abc/VdxedXswK6I/AAAAAAAAB0Y/K92XcfX2HQ8/s800-Ic42/k_role3.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-4F_VTo-qq0Q/Vdxed6Xz6MI/AAAAAAAAB0o/X2_VbFsPhXo/s800-Ic42/k_role4.JPG
bymurat___61
31-07-2015, 12:27
tecturkte boyle konular tartısılsa hep. :)
Bnm dusuncem antıfıırz sadece korozyon , kaynama noktasını yukseltme ve donma noktasını dusurme gorevını ustlendıgını dusuunuyorum.
Bu antalya ornegı ıcın her sene yaz bası radyatoru sokup guzelce kanalalrını temızlemek. YAmulan kanatcıklarını duzeltmek. Denmedım ama klıma condenserlerını
temızleyen bır kımyasal var. (muhtemelen yuzeyden parça alıyordur). Onunlan bır temızlemek.
Kısacası once radyator temızlıgı
sonrasında ıse sogutma kapasıtesı yuksek bır sogutma suyu oldugu dusuncesındeyım.
Markalarını hatırlamıyorum, radyatöre temizleme sıvısı atıp sitem içinde suyu temiz su ile çevirip, boşalttıktan sonra suya eklenen soğutma sıvılarından koydum boşuna uğraşmış oldum :)
Su yerine komple konan hakkında bir fikrim yok.
Gunes G.
31-07-2015, 13:01
Suya gore daha verimli isi transferi yapabilir, bunda okeyiz. Korozif etkileri daha az olabilir bunu da kabul edebilirim. Ama motoru ideal calisma sicakliginin altinda calistirmak bosluklari olmasi gerekenden siki toplanmis bir motorla ayni etkiyi yaratir. En basit dille anlatmak gerekirse "more wear" diyebilirim.
Ayrica, eger siz kullandiginiz sividan isiyi soguramiyorsaniz, ne koyarsaniz koyun isinir sadece sure uzar o da onemsenmeyecek rakamlarda. Dur kalk trafik , klima acik antalya ornegi verilmis. Ayni isi sogurma kapasitesindeki bir sistemin sivisini degistirdiginizde, bu "supersonik" sivi ne kadar daha uzun sure koruyacak sizi? 30sn? 40sn? 1dk?
Eger dur kalkta daha az isinsin diyorsaniz faninizi upgrade edebilirsiniz, hatta devirdaim pompanizi ve radyatorunuzu de upgrade edebilirsiniz, bu sekilde sisteminizin, sogutma sivisindan sogurabildigi kapasiteyi arttirmis olursunuz. Uyaniklik edip Low temp thermostat filan aman derim gunluk araclarda sakin ha boyle birseyi dusunmeyin bile artisindan cok eksisi vardir.
Ah unutmadan, sogutma sivisinin kaynama noktasini arttirmak icin sistem ic basincini arttirabilirsiniz. 1.1 bar standart gelir genelde bunu 1.3 barlik radyator kapagi ile degistirirseniz bu size 50/50 antifriz/su oraninda yaklasik 2-3 derecelik bir avantaj saglayacaktir.
ghibli06
31-07-2015, 13:10
taşma kabındaki suda kahverengi köpükler gördüm, hemen aklıma conta geldi tabii ki, contayı ayırttım ama sistemi dikkatle kontrol edeyim dedim... o kahverengilikler yağ değil pas çıktı, soğutma sistemi temizleyen kimyasallardan aldım, prospektüsü aynen uyguladım, tertemiz oldu içi :) sonra sıcak bir öğle vakti hararet arttı, fan açmıyordu fanı düz bağlayıp devam ettim servise kadar, termostat açmamıştı fanla alakası yoktu, taşma kabı da balon gibi olmuştu... termostatı çıkarttım 82C idi, ben 88C taktım çünkü 90 lı yıllardan sonra bütün üreticiler motoru sıcak çalıştırmanın daha verimli olduğunu söylemeye başlamışlardı, genleşme kabını da değiştirdim hortumlar vs... bu temizleme kimyasallarını kullanmadan önce 2 kere düşünün...
Güneş hocamın dediği gibi, motoru soğutmanın daha değişik yolları var, ben radyatörü büyüttüm mesela hem alan hem de hacim olarak, ciddi faydası oldu, pist içinse mocool kullanma fikrim var...
mocool s13de bende kullanmıştım ama gene de aşırı ısınmaya engel olamamıştı. Sorunun kaynağı tabi fanın yetersizliğiydi sonra çiftli doblo fanına geçince hararet sorunu ortadan kalkmıştı.
ghibli06
31-07-2015, 13:22
uzun zamandır teknik bir şeyler tartışmıyor muyuz nedir :)
@güneş
ilk başta verdiğim (evans waterless coolant) daha soğuk çalıştırma yapmıyor motoru
benim anladığım kaynama noktası çok yukarda olduğu için sistemde basınç oluşmuyor
sanırım bu video anlatıyor olayı
https://www.youtube.com/watch?v=zvzyhI0_U0I
genel olarak toplam ısıyı düşürmeyi amaçlayan mocool veya water wetter gibi ürünler.
bir video daha, sanırım yunanca
https://www.youtube.com/watch?v=crG3k2yI5n8
başka
https://www.youtube.com/watch?v=UBfoSPGIZhE
ghibli06
31-07-2015, 13:45
bir sıvının kaynama noktasının yüksek olması, yeterince soğutamadığı anl***** gelmez önemli olan ne kadar bir ısı soğurup iletme özelliği var... Hakan hocam dediğin gibi kaynama noktasının yüksekliği sistemdeki basıncı azaltır kaynamadan oluşan, eğer motor sıcaklığını da uygun derecelerde tutabiliyorsa çok büyük nimet olur, bir de termosttı da değiştirmek gerekir sanıyorum yoksa termostat asla açmaz:)
yavuz364
31-07-2015, 13:48
@güneş
ilk başta verdiğim (evans waterless coolant) daha soğuk çalıştırma yapmıyor motoru
benim anladığım kaynama noktası çok yukarda olduğu için sistemde basınç oluşmuyor
sanırım bu video anlatıyor olayı
https://www.youtube.com/watch?v=zvzyhI0_U0I
genel olarak toplam ısıyı düşürmeyi amaçlayan mocool veya water wetter gibi ürünler.
Ben de öyle anladım ve videodaki kadar iyiyse denemek lazım.. Var mı türkiyede benzeri bir ürün ?
yavuz364
31-07-2015, 13:51
bir sıvının kaynama noktasının yüksek olması, yeterince soğutamadığı anl***** gelmez önemli olan ne kadar bir ısı soğurup iletme özelliği var... Hakan hocam dediğin gibi kaynama noktasının yüksekliği sistemdeki basıncı azaltır kaynamadan oluşan, eğer motor sıcaklığını da uygun derecelerde tutabiliyorsa çok büyük nimet olur, bir de termosttı da değiştirmek gerekir sanıyorum yoksa termostat asla açmaz:)
ben yanlış anlamış da olabilirim. bu sıvı buhar basıncını düşürecek yani radyatör sıcaklığı termostat sıcaklığının zaten üstünde duracak.. Motor sıcaklığını düşürecek bir sıvı değil. Hatta ısı kapasitesi su kadar yoksa sıcaklık yükselir bile..
(termostat değişmek gerekir dediğiniz için böyle düşündüm yanlış anlaşılmasın :)
Gunes G.
31-07-2015, 16:20
Eve gidince adam gibi arastirmasini yapar donerim, su an sirketten ne videolari izleyebiliyorum ne de arastirma yapabiliyorum maalesef :/
ghibli06
31-07-2015, 16:52
ben yanlış anlamış da olabilirim. bu sıvı buhar basıncını düşürecek yani radyatör sıcaklığı termostat sıcaklığının zaten üstünde duracak.. Motor sıcaklığını düşürecek bir sıvı değil. Hatta ısı kapasitesi su kadar yoksa sıcaklık yükselir bile..
(termostat değişmek gerekir dediğiniz için böyle düşündüm yanlış anlaşılmasın :)
termostat su akışını sistemdeki suyun sıcaklığına göre yapıyor ya, bu sıvı 90 derecede değil de atıyorum 80 derecede bu işi görüyor, hepimiz biliyoruz ki motor sıcaklığı ayrıdır soğutma suyunun sıcaklığı ayrıdır... 80 derecede işini gören bu sıvı için, termostat değeri yukarıda kalırsa su geçişi nasıl olacak?
ben birşeyi net anlatayım
motorda suyun kaynamasını istemeyiz.
deriz ya "su kaynattı" diye
işte su kaynayınca genleşir ve kabarcıklar falan oluşur, fokurdar.
sistemde gezen mesela benim arabamda sanırım 8 litre su var
su kaynarsa bütün su sistemindeki hortumlarda aşırı basınç oluşur ve hortum patlar-çatlar-kaçırır
su dışarı kaçar akar duman tüter falan filan
yedek su deposu kapağı bir miktar suyu dışarı atarak basıncın düşmesini sağlar ama
bu sistemden su eksilmesi demektir, su eksilmesi demek hararetin çıkmasına yardımcı olur
yani kısır döngüye gireriz.
yani ana sıkıntı
suyun kaynaması sonrası soğutma sistemdeki basıncın artmasıdır.
yazdığına göre evans waterless coolant denen sıvının kaynama noktası 190C
burada faq yazısı var, ingilizcesi iyi olan biri anlatsın bize
http://www.eastwood.com/images/pdf/evans_faqs.pdf
rekord2000
01-08-2015, 22:14
Bir ara tamirat tadilat programında Ed China ustamızın kullandığı bir ürün görmüştüm, Dupont susuz antıfırız diye, soğutma sisteminde ki bütün suyu boşaltıp, su kanallarını iyice temızledı, ve bu sıvıyı koydu, kaynama sıcaklığı 650 derece (yanlış yada fazla hatırlıyor olabılırım), donma derecesi de -40 dereceydı, (bunu net hatırlıyorum) çok araştırdım ama ürünü bulamadım. Hatta burda da bir konu açmıştım diye hatırlıyorum.
sanırım bize uygun olan bu
180C , -40C
http://www.waterlessenginecoolant.com/products/evans-performance-cool-180-2-litre
http://www.waterlessenginecoolant.com/
ben kullanmayı düşünüyorum cidden
2 gün önce istanbul hava sıcaklığı 39 derece idi
hafif dur kalk trafikte klima 22 dereceye ayarlı
baktım motor harareti ufak ufak artıyor, fan 2. kademede açık zaten
92 oldu, 94 oldu, 96 oldu, 97 oldu ,98 ,99 oldu klimayı 24 yaptım
99 da bir süre kaldı, sonra 98 oldu, en son 94 e indi falan.
giderken zaten sorun olmaz yada klima kapalıyken ama
dikkatsiz biri kolaylıkla hararet yaptırabilir arabasına.
en kötü senaryo mesela antalyada dur kalk trafiktesin
klima en soğuğa ayarlı
ne yapıcaz?
Birde antifriz olayı var
ne kadar çok antifriz koyarsan hararet şansın o kadar artar
deriz ya sakın %100 antifriz koymayın motora, o yüzden işte.
motorda dönen %100 su ise , sıcaklığı üzerine alarak hareket eder
ama antifriz öyle değil, antifriz sıcaklığı taşımaz yada su kadar taşımaz diyelim
dolayısı ile %50 antifriz koyunca motorun zor koşullarda hararet yapma riski artıyor
ama kışında donma riski var o daha sıkıntı + su kanallarında pas olur koymazsak.
yani mecburuz antifrize.
Abi selam, bunun nesi yanlış ki? Dur kalk trafikte bu değerler normal her araçta.
Konu ile alakalı yorum yapmayacağım, araştırmadım. Fakat hissettiğim kadarıyla arabadan sıkıldın yeni heyecanlar arıyorsun. :) Sen de haklısın kaç sene oldu?
yavuz364
03-08-2015, 06:33
termostat su akışını sistemdeki suyun sıcaklığına göre yapıyor ya, bu sıvı 90 derecede değil de atıyorum 80 derecede bu işi görüyor, hepimiz biliyoruz ki motor sıcaklığı ayrıdır soğutma suyunun sıcaklığı ayrıdır... 80 derecede işini gören bu sıvı için, termostat değeri yukarıda kalırsa su geçişi nasıl olacak?
İşini görmesinden kastınız motorun bütün ısısını kendi içinde saklayabilmesi midir? sonuçta motordan gelen ısıyı kendi içinde depolamıyor.. sadece motor sıcaklığını radyatöre aktarıyor kullandığımız sıvılar.
Ayrıca termostat açılmaması da kötü birşey değil. Demekki motor ısınmıyor. Ne kadar güzel..
ghibli06
03-08-2015, 07:10
İşini görmesinden kastınız motorun bütün ısısını kendi içinde saklayabilmesi midir? sonuçta motordan gelen ısıyı kendi içinde depolamıyor.. sadece motor sıcaklığını radyatöre aktarıyor kullandığımız sıvılar.
Ayrıca termostat açılmaması da kötü birşey değil. Demekki motor ısınmıyor. Ne kadar güzel..
termostatın ısı ne olursa olsun bir süre sonra açılıp su devir daiminin tamamlanması gerekir, termostat hiç açmayacak ise termostatı kaldırmak daha mantıklıdır...
Abi selam, bunun nesi yanlış ki? Dur kalk trafikte bu değerler normal her araçta.
Konu ile alakalı yorum yapmayacağım, araştırmadım. Fakat hissettiğim kadarıyla arabadan sıkıldın yeni heyecanlar arıyorsun. :) Sen de haklısın kaç sene oldu?
doğukan belkide haklısın bilmiyorum derece derece görünce insan tedirgin oluyor
ama belkide müdahale etmesem çıkmaya devam edecekti?
14 sene oldu :D
termostatın ısı ne olursa olsun bir süre sonra açılıp su devir daiminin tamamlanması gerekir, termostat hiç açmayacak ise termostatı kaldırmak daha mantıklıdır...
usta yanlış yazdın sanırım, ne olursa olsun diye birşey yok
sıcaklık artmaz ise termostat açmaz
sonuçta mekanik civalı bir düzenek biliyorsun.
ghibli06
03-08-2015, 10:03
usta yanlış yazdın sanırım, ne olursa olsun diye birşey yok
sıcaklık artmaz ise termostat açmaz
sonuçta mekanik civalı bir düzenek biliyorsun.
hocam demek istediğim 88 derecede termostat var mesela, ısı ise hep 70 derecede, termostat açmaz doğru mu? ben de diyorum ki sistem bir şekilde o termostatı açmalı yani ona göre termostat takılmalı ya da termostat sökülmeli... ne olursa olsun açmalı dediğim odur... yoksa termostat o ısıya gelmese bile ne olursa olsun açar demek istemedim
evet doğru
zaten bir şekilde sistemin havası falanda alınması lazım
termostatın öyle yada böyle açması şart
İyide arkadaşlar 100-110 derece ısınmış Su bile hararete sebep olmaz Motor İçinde; Taaki siz Su haznesinin Kapağını açana kadar..
Kapalı Kaplar konusunu hatırlayanlar olacaktır lisede Basınç Suyun Kaynamasını engeller ve Kaynama noktasını yukarı taşır, o yüzden denir sıcak arabada Su motor suyu haznesini açmayın diye.. Açtığınız anda Basınç düşer ve Kaynama (buharlaşma) başlar, zaten hararette budur, buharlaşan su Keçe ve benzer motor içi malzemenin ısısını almadan ortamı terk ettiği için motor harareti olur ve motor içine zarar verir..
Aksi halde Saf suda koysanız, kaçağı olmayan bir soğutma ünitesinde 110 derecede olsa soğutma suyunun ısısı kaynama-buharlaşma dolayısıyla Hararet yaşanmaz. Yaşanıyorsa sızıntı yada kaçak var demektir!
İyide arkadaşlar 100-110 derece ısınmış Su bile hararete sebep olmaz Motor İçinde; Taaki siz Su haznesinin Kapağını açana kadar..
Kapalı Kaplar konusunu hatırlayanlar olacaktır lisede Basınç Suyun Kaynamasını engeller ve Kaynama noktasını yukarı taşır, o yüzden denir sıcak arabada Su motor suyu haznesini açmayın diye.. Açtığınız anda Basınç düşer ve Kaynama (buharlaşma) başlar, zaten hararette budur, buharlaşan su Keçe ve benzer motor içi malzemenin ısısını almadan ortamı terk ettiği için motor harareti olur ve motor içine zarar verir..
Aksi halde Saf suda koysanız, kaçağı olmayan bir soğutma ünitesinde 110 derecede olsa soğutma suyunun ısısı kaynama-buharlaşma dolayısıyla Hararet yaşanmaz. Yaşanıyorsa sızıntı yada kaçak var demektir!
doğru basınç arttıkça kaynama değeride yükselir
fakat o bölgede dolanmamız risk oluşturmazmı işte soru bu
yani hortumlar sağlam kelepçeler sağlam kaçak yok sorunda yok diyelim
ama ya bir yerden cortlarsa o anda?
Abi selam, bunun nesi yanlış ki? Dur kalk trafikte bu değerler normal her araçta.
Konu ile alakalı yorum yapmayacağım, araştırmadım. Fakat hissettiğim kadarıyla arabadan sıkıldın yeni heyecanlar arıyorsun. :) Sen de haklısın kaç sene oldu?
Katiliyorum anormal degerler degil benim aracim sakin sakin giderken coolant temp 108 derece hatta resim yukleyim bi ara
ghibli06
03-08-2015, 12:58
basınç artarsa sistem bunu bir şekilde dışarı atar, ya hazne ya hortum ya da kapak... zaten hararet dediğimiz olay da bundan sonra oluşur...
bmw de dizel olsun benzinli olsun anlık göstergelerden log alanlar bilir hararet 105-110larda gezer gazlandığı zaman 95-96 seyreder. yani 105-110 gayet normal değerler çünkü arakdaşın dediği gibi kapalı sistem sızıntı yok. Ayrıca benim bildiğim full antifriz konması herzaman kaynama noktasını yükseltir ve daha hızlı alışveriş yapmasını sağlar ?
ghibli06
03-08-2015, 14:10
bmw de dizel olsun benzinli olsun anlık göstergelerden log alanlar bilir hararet 105-110larda gezer gazlandığı zaman 95-96 seyreder. yani 105-110 gayet normal değerler çünkü arakdaşın dediği gibi kapalı sistem sızıntı yok. Ayrıca benim bildiğim full antifriz konması herzaman kaynama noktasını yükseltir ve daha hızlı alışveriş yapmasını sağlar ?
bu tamamen otomobilin yazılımına bağlı soğutma ile alakalı... 90 C de fan aç, 85 C ye indiğinde fanı teke indir, otomobil stop ettiğinde fan 3 dakika daha çalışsın vs vs... sonuçta üretici kendi malını biliyor, taşma haznesi kaç derecede patlar, kapak kaç bar basınca dayanır, hortumlar ne zaman sıkıntıya girer, o nedenle bazı araç için 105 C normal iken diğerinde 95 dereceden sonra sıkıntı olabilir...
SubieGuy
03-08-2015, 14:36
Kapalı kap benzetmesi doğru ama eksik, radyatör kapağı zaten 1.1 bar'da dışarı vent verir.
Modifiye araçlarda veya turbolarda kapak 1.3 Bar takılır.
Susuz mayilerin asıl amacı ısı trasferini hızlandırmak, water wetter türü katkıların amacı da aynen, yüzey gerilimi azaltarak suyun ısıyı bloktan uzaklaştırma kapasitesini artırmak.
Aslında kendiniz bir miktar deterjan, köpüklenmeyi engellemek için de defoaming agent türü bir kimyasal ile bunu imal edebilirsiniz.
Reklamlarındaki 10 derece, 25 derece sıcaklık düşüşünün de su sıcaklığı değil, silindir-gömlek sıcaklığı olduğunu unutmayın...
bmw de dizel olsun benzinli olsun anlık göstergelerden log alanlar bilir hararet 105-110larda gezer gazlandığı zaman 95-96 seyreder. yani 105-110 gayet normal değerler çünkü arakdaşın dediği gibi kapalı sistem sızıntı yok. Ayrıca benim bildiğim full antifriz konması herzaman kaynama noktasını yükseltir ve daha hızlı alışveriş yapmasını sağlar ?
bu çok yanlış birşey, daha önce konusu bile var bunun
motora hiç bir zaman %100 antifiriz koymayın
*hazır, içerisine önceden su katılmış antifrizler var o hariç.
su, ısıyı taşır, ısıyı üzerine alır
motordaki sıcaklığı radyatöre taşır
ama antifriz bu konuda su kadar başarılı değildir
tamam, belki kaynama derecesi yükseliyordur ama
su gibi sıcaklığı taşımadığından dolayı motor hep çok yüksek sıcaklıkta kalır aşırı ısınır.
antifrizin görevleri başkadır, koymak zorundayız ama %100 değil.
Hatta 50/50 bile cok turkiye sartlarinda (dagda falan yasamiyosaniz), 30 antifriz 70 su da yapabilirsiniz.
Ben burda hazir karisim 50/50 kullaniyorum, onda bile kisin -25 derecede problem yok.
Evans'ı Türkiye'ye Parkur Racing getiriyor. Yerleri Seyrantepe Sanayi'de. Özden Yılmaz ile görüşebilirsiniz.
http://parkurracing.com/
alihan_27
04-08-2015, 11:12
Şuan için akışkan özellikleri olarak su gibi olan ve su kadar iyi ısı soğurabilen ve bu ısıyı iletebilen bir madde henüz yok.
43.posttakilere ilave olarak, okuduğum bir tezde suya %2'ye kadar nano silika ve noniyonik yüzey aktif madde katkısı yüsey gerilimi düşüşü, daha iyi termal arayüz iletişimi ve kaynama noktası yükselimi sağladığıydı.
evet arkadaşlar tr distrübütörü ile iletişime geçmedim fakat bunu şu an aracında test eden bir arkadaş yakında sonuçları bizimle paylaşacak.
öncelikle topic biraz karıştı onu netleştirmemiz lazım.
Su`suz soğutma sıvıları daha çok ilgimizi çekiyor
bu sıvılar motoru daha soğuk tutmuyor!
yada daha soğuk çalıştırmıyor benim bildiğim.
water wetter türevi bazı katkılar var
onlar farklı şeyler
bizim ilgilendiğimiz şey su`suz soğutma sıvılarıdır.
water wetter katkı gibi birşey
aşağıdaki yazı olayı gayet net biçimde anlatıyor
TR distirübütöründen alıntıdır.
Nasıl Çalışıyor?
Su sıvı halde iken soğutma için mükemmel bir akışkandır, ancak su buhara dönüştüğünde ısı transferi kapasitesi neredeyse hiç yoktur. Evans motorlardaki ısının transferi için daha üstün bir akışkandır, çünkü 180 °C’nin üstüne dek sıvı halde kalır. Bu yazı önemli ölçüde daha yüksek kaynama noktasının faydalarını detaylandırır.
Bir motor soğutma sistemi içinde en sıcak yüzeyler yanma odasına bitişik olanlardır, özellikle silindir gömlekleri ve silindir başlığı. Bu sıcak noktalarda suyun buharlaşarak etkili bir soğutmayı engellemesi ve performans kaybı ile gereksiz motor hasarına yol açması muhtemeldir.(Suyun fiziksel sınırlarına bakınız.) Soğutucu bu şekilde zayıfladığında motor daha da ısınarak daha fazla sıcak noktaya ve buhara sebep olur.
Evans susuz soğutucuları motorun bu sıcak noktaları etrafında kaynamayarak motor en uç şartlara maruz bırakıldığı zamanlarda dahi etkili soğutma performanslarını korurlar. Su buhara dönüştüğünde, soğutma sistemini basınçlı hale getirerek hortum ve diğer bileşenleri zorlar. Evans soğutucularının önemli ölçüde daha yüksek olan kaynama noktası, sudan %75 daha az basınç sonucu daha az zorlanan bir soğutma sistemi demektir.
Su paslanmaya yol açan ve aynı zamanda motor metallerine daha da zarar veren elektrolitik aktiviteye izin veren oksijen içerir(Suyun fiziksel sınırlarına bakınız). Evans susuz soğutucuları paslanmayı ve elektrolitik aktiviteyi önemli ölçüde ortadan kaldırarak motorun ömrünü uzatır.
Edit: imla hataları
Patisever
05-08-2015, 10:48
mo cool bır kere al
mak istedim yarıs oncsı koyulup sonra dokuluyor denmıstı doğrumu acaba devamlı kalabılıyormu motor sogutma haznesınde ve kalınca işlevi sürüyormu tesekkurler
tamda bu konu üstüne Ankarada iyi bir usta ile 2 gün önce bu konuyu konuştuk ve ilk Konya yarışında motül mo cool sıvısını kullanacağını söylemişti,
benimde bir sorum olacak; antifiriz ile saf su kullanırsak soğutma açısından bir iyileşme olurmu ?
serdar_07
06-08-2015, 15:19
konuyu merakla takip ediyorum :)
Patisever
07-08-2015, 12:29
mo cool için bende beklıyorum cewapları yada alternatif için
ghibli06
16-08-2015, 07:01
http://www.evansglobal.net/region2.html#turkey
bir arkadaşım maseratiye koymuş, yorumlarını yazacağım
http://parkurracing.com/evans-turkiyede/
http://parkurracing.com/evans/
benim aklıma baya baya yattı ama teori-pratik ilişkisi daha önemli.
darkmoon
16-08-2015, 12:33
ben yakıt ekonomisi kısmındayım %10 nasıl oluyor mantığını çözemedim..
Patisever
18-08-2015, 00:12
Sonuc warmi arkadaslar
bir güncelleme yapayım:
benim pek ihtiyacım kalmadı
hoş olsa iyi olurdu tabi ama toplam fiyatı baya düşündüren cinstenmiş.
Neyse, benim arabanın kliması hoşuma gitmiyordu bu sene pek
dedim acaba gazı mı az
gazı kontrol ederken 2. kademe fanın açmadığını fark ettik
normalde I. ve II. kademe açıyor açmıyor değil ama motor sıcaklığına göre
halbuki, klimayı açar açmaz 2. kademe fanın otomatik çalışması lazım
ben fark etmemişim onu, açmıyormuş meğerse
o yüzden sıcaklık çıkıyormuş, şimdi 91 derecenin üzerini hiç görmüyorum diyebilirim.
önce klima borusu üzerindeki basınç sensörünü kontrol ettim sağlamdı
sonra klima rölelerinin ve sigortasının bulunduğu bir kapak var ona baktım
ve gördümki röle şeklinde ama içinde elektronik devre olan rölenin ayakları soğuk lehim!
onu düzelttim normale döndük :)
https://lh3.googleusercontent.com/-gBJf-cmMQKI/Vdxedr7Z6CI/AAAAAAAAB0g/qQSSckmxmEc/s800-Ic42/k_role1.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-InY7i0zttsQ/VdxedRmTe2I/AAAAAAAAB0s/dH1wRjj5hMk/s800-Ic42/k_role2.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-BiJQN7v3abc/VdxedXswK6I/AAAAAAAAB0Y/K92XcfX2HQ8/s800-Ic42/k_role3.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-4F_VTo-qq0Q/Vdxed6Xz6MI/AAAAAAAAB0o/X2_VbFsPhXo/s800-Ic42/k_role4.JPG
Konuyu hortlatayım FACEBOOK da karşıma çıktışu son zmanlardada habire rad suyunu tazeliyip duruyorum paslı su çıkıp duruyor deliricem arındıramadım bir türlü
Evans Coolants Turkey (http://www.evanscoolants-tr.com/?utm_campaign=Evans_site_tanitimi&utm_medium=Post_Link_Ad&utm_source=Facebook)
Alıp bi denemek istiyorum komple boşaltıp rad v blokdaki suyu
rain man
05-06-2016, 20:13
Takipteyim. Konu zaten netleşmemiş hortlatmakla iyi yapmışsınız.
Bir süre önce kadar ben de gördüm bu ürünü. Fikir almak iyi olacak.
Kullanıp da tecrübe eden paylaşacak olan var mı ?
Forumdan @erh denemişti sanırım.
Evet ben yaptım cumartesi günü benimki biraz dertli oldu 2 kere prep koyduk yani ön hazırlık sıvısı,
Bariz bi şekilde basınç olmadığını görebiliyorsunuz 100 derecede kapağı açtım tıs bile etmedi sıvıda hareket bile yok.
Ben çok trafikte vakit geçirmiyorum daha çok yatıyor aracım o nedenle bunu yaptım korozyondan korunması için.
sıvı geç ısındığı için göstergece biraz yüksek gösteriyor yani normalde benimki 90 da fan açarken artık 100 de açıyor aslında müşür aynı yerde sıvı ısıyını müşür o zaman algılıyor.
Çok çabuk ısı düşüyor ama cidden fark edilir seyir halinde zaten 90 larda takılırken normal istanbul trafiğinde şimdi 80 85 bu arada istanbul trafiği hep trafik yani :D
http://i.hizliresim.com/QMympZ.jpg
http://i.hizliresim.com/MJRmag.jpg
http://i.hizliresim.com/9Lb0D5.jpg
http://i.hizliresim.com/qByVJR.jpg
http://i.hizliresim.com/PMGmO5.jpg
Şahsi düşüncem motoru soğutma modifikasyonu en güzel fan ve radyatör upgrade i ile oluyor hem uzun vadeli hemde kesin çözüm sıvısıydı cool uydu tatmin etmeyen şeyler bunlar.
Benim hali hazırda orijinal radyatörüm var ve bakır biraz ısı tutuyor alumi,nyum aldım yine orijinal onu takacağım illaki fark edecektir diye düşünüyorum.
Benim hali hazırda orijinal radyatörüm var ve bakır biraz ısı tutuyor alumi,nyum aldım yine orijinal onu takacağım illaki fark edecektir diye düşünüyorum.
50/50 antifriz su karisimi koyarsan (hava sartlari fark etmeksizin) ileride pas problemi olmaz. :)
50/50 antifriz su karisimi koyarsan (hava sartlari fark etmeksizin) ileride pas problemi olmaz. :)
6 aydır o pasla uğraşıyorum 3 haftada bir tazeliyordum ama kurtulamadım yada bizim ustada var ama 5/5 olduğunu sanmıyorum koyduklarını ustaların. neyse çözdüm artık 20 yıl boyunca bi sıvı koyma düşüncem olmayacak :D
20 yıllık antifreez mastafımdan daha ucuza geldi :D
https://www.youtube.com/watch?v=qvDT8DxtFaE
türkçe karşılaştırmalı testi
aliergun
18-08-2016, 08:23
6 aydır o pasla uğraşıyorum 3 haftada bir tazeliyordum ama kurtulamadım yada bizim ustada var ama 5/5 olduğunu sanmıyorum koyduklarını ustaların. neyse çözdüm artık 20 yıl boyunca bi sıvı koyma düşüncem olmayacak :D
20 yıllık antifreez mastafımdan daha ucuza geldi :D
Madem konu güncellenmiş soralım. Şu anda durum nedir? Özellikle yağda belli bir soğuma varmı?
Açıkcası yağda değişik bir durum pek gözlemliyemedim. Gerçi test edecek kadar ısıya maruz kalmadı değişimi yaptım ve arabayı yatırıyorum :D
Ama hararet göstergem bariz bi şekilde yukarıda takılmaya başladı galiba ısıdan yani sıvıdan algıladığı ısıyı geç algılıyor ve sonrasında fan açıyor.
Yağ sürdüğüm kadarı ile 90da sabit hep olduğu gibi piste çıkabilseydim farkı çok daha iyi gözlemlerdim.
fuatozkan
02-04-2018, 14:44
Konu eski ama ***** yaz geliyor dizel araçta mocool düşünüyorum kullanan var mı memnuniyet açısından bilgilendirir misiniz
ghibli06
02-04-2018, 16:54
Evans deneyenlerden güncel bilgi alabilir miyiz?
dragstar
03-04-2018, 10:07
pas yapmıyor, oksit yapmıyor deniliyor ama ısı iletim kapasitesi az olduğu için soğutma sıvısı ısınmıyor ama motoruda soğutamıyor diye çok yabancı forumda konu okudum
ghibli06
03-04-2018, 10:22
pas yapmıyor, oksit yapmıyor deniliyor ama ısı iletim kapasitesi az olduğu için soğutma sıvısı ısınmıyor ama motoruda soğutamıyor diye çok yabancı forumda konu okudum
hah ben de tam bunu öğrenmek istiyorum, sonuçta soğumak demek sıcaklığı transfer etmek demek, bu sıvı sıcaklığı kendisine transfer etmiyorsa motor nasıl soğuyor?
fuatozkan
03-04-2018, 11:05
Mocool u deniyecem yakın zamanda. Sonuçları paylaşırım ama şöyle bişey de düşünüyorum devirdaim falan da yenileyip sistemi rahatlatmayı. Önceki aracımda değişmemişti trigelle beraber kanatlar küçülmüş eğilmişti. Basit gelsede ismi öenemli bir parça bence ihmal etmemek lazım.
Patisever
03-04-2018, 16:41
tecrübesi olan varmıdır? avantajlımıdır?
Evans HP High Performance Waterless Coolant Gallon (http://www.eastwood.com/evans-hp-high-performance-waterless-coolant-gallon.html)
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=s-NfA17q0MQ)
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=t7PykrgzWPQ)
kullandım hissiyatı aynı gereklimi gereksiz mo cool kullandım denemek için hatta megane'ye bile koymustum bunu yapana kadar aracın sis farından pimas içeri radyatöre verin daha verimli devamlı rüzgar :)
Bir şey soracağım madem konu güncellenmiş,
Bu susuz soğutma sıvısını (marka fark etmeksizin) kullanan ya da kullanmayı düşünen arkadaşlar,
Soğutma sistemi ile ilgili bir problem mi yaşıyorsunuz? Antifriz su karışımının yetmediği durumla mı karşılaşıyorsunuz?
rain man
03-04-2018, 17:56
Tekrardan takip, tempolu sürüş-tırmanma sonrası gittiğim yolun yarım saatlik kısmında sonlara doğru 90da sabit olan su sıcaklığı 91 92ye doğru hareket ediyor. Kıllanıp kaloriferi açıyorum. Hemen düşüyor. Antifreeze 50 50 olarak geçen sene değişti. Düzeyinde bi sorun yok, radyatör sağlam delik falan bulunmuyor. Bu durum her araç için mevcut birşey mi?
Tırmanma derken gittiğim iki ilçe arası rakım farkı 500 metre. Yaklaşık yarım saatte 30 km bol virajlı bi yolda o kadar yükseklik çıkıyorum.
Eğer normalse de takıntılı biri olarak bunu nasıl engelleyebilirim uzun ömür açısından? Daha büyük fan veya daha iyi radyatör mu alınmalı?
Bu susuz soğutma Vs hangi konuda başarılı?
ghibli06
03-04-2018, 18:49
Bir şey soracağım madem konu güncellenmiş,
Bu susuz soğutma sıvısını (marka fark etmeksizin) kullanan ya da kullanmayı düşünen arkadaşlar,
Soğutma sistemi ile ilgili bir problem mi yaşıyorsunuz? Antifriz su karışımının yetmediği durumla mı karşılaşıyorsunuz?
benimkisi gibi sabit hararet olmayan motorlarda, fan ne kadar az devreye girerse araba o kadar rahat gidiyor...
fuatozkan
04-04-2018, 09:38
Bir şey soracağım madem konu güncellenmiş,
Bu susuz soğutma sıvısını (marka fark etmeksizin) kullanan ya da kullanmayı düşünen arkadaşlar,
Soğutma sistemi ile ilgili bir problem mi yaşıyorsunuz? Antifriz su karışımının yetmediği durumla mı karşılaşıyorsunuz?
Sıkıntım şu biraz kıl adamım açıkcası motor rahat çalışsın isterim ama önceliğim turbo yüzünden klima iptal olduğu için yazın araç içerisinde çok sıkıntı çekiyorum :)
Yaz aylarında ***** dur kalk sıcak e bi de motor sıcak kaloriferi aç rahatlasın içerde ben pişiyorum :D
Düşüncem motor ısısını düşürmek hiç olmazsa 3-5 derece daha rahatlatmak.
Sıkıntım şu biraz kıl adamım açıkcası motor rahat çalışsın isterim ama önceliğim turbo yüzünden klima iptal olduğu için yazın araç içerisinde çok sıkıntı çekiyorum :)
Yaz aylarında ***** dur kalk sıcak e bi de motor sıcak kaloriferi aç rahatlasın içerde ben pişiyorum :D
Düşüncem motor ısısını düşürmek hiç olmazsa 3-5 derece daha rahatlatmak.
motorun sıcaklığını 5 derece düşürünce içeriye daha soğuk havamı gelecek anlamadım?
üstelik motorun çabucak ısınıp hep 90 derecede çalışması ve o seviyede kalması lazım kural budur.
hadi bilemedin 87-90 arası diyelim. bazı motorlar 100 derecede çalışır
motorun sıcaklığını bir miktar düşürmek istiyorsanız (3-5 derece) eski fan müşürünü söküp ayarlı elektronik termostat devresi bağlayın benim gibi
tabi motor sıcaklığı beyin tarafından falan kontrol edilmiyorsa
zaten daha fazla düşmez su sisteminde mekanik termostat vardır bilirsiniz.
(@ghibli06 burayı sende iyi oku)
sonuçta, sıcaklığı 3-5 derece düşürmek evet bazı motorları daha diri tutuyor benim araçta öyle
o yüzden ben motor su sıcaklığımı 87 derecelerde falan tutmaya çalışıyorum (daha düşük değil) elektronik termostat ile
araç daha diri yürüyor, klasik eski fan müşürü ile bir tür hantallık hissi oluşuyor.
ama bütün bunların yazın içeriye üflenen kalorifer havasıyla alakası yok
varsa,
-ön göğüste bir delikten içeriye motor sıcaklığı kaçıyor olabilir
-vantilatör flapları tam çalışmıyor olabilir
-soğuk-sıcak havalandırma musluğu sıcağı tam kapatmıyor olabilir
yazın dışarıdaki hava 40 derece ise sistem içeriyede 40 derece hava üfler unutmayın
bütün camları aç içerde dolaşan hava gene 40 derecedir
kafanı camdan çıkararak arabayı kullan suratına çarpan hava gene 40 derece
o yüzden yazın pişmemek istiyorsanız klima takılacak bir şekilde
doğal klima diye birşey yoktur inanmayın :D
dj_batukaan
04-04-2018, 12:12
......... ( takip )
fuatozkan
04-04-2018, 13:38
motorun sıcaklığını 5 derece düşürünce içeriye daha soğuk havamı gelecek anlamadım?
üstelik motorun çabucak ısınıp hep 90 derecede çalışması ve o seviyede kalması lazım kural budur.
hadi bilemedin 87-90 arası diyelim. bazı motorlar 100 derecede çalışır
motorun sıcaklığını bir miktar düşürmek istiyorsanız (3-5 derece) eski fan müşürünü söküp ayarlı elektronik termostat devresi bağlayın benim gibi
tabi motor sıcaklığı beyin tarafından falan kontrol edilmiyorsa
zaten daha fazla düşmez su sisteminde mekanik termostat vardır bilirsiniz.
(@ghibli06 burayı sende iyi oku)
sonuçta, sıcaklığı 3-5 derece düşürmek evet bazı motorları daha diri tutuyor benim araçta öyle
o yüzden ben motor su sıcaklığımı 87 derecelerde falan tutmaya çalışıyorum (daha düşük değil) elektronik termostat ile
araç daha diri yürüyor, klasik eski fan müşürü ile bir tür hantallık hissi oluşuyor.
ama bütün bunların yazın içeriye üflenen kalorifer havasıyla alakası yok
varsa,
-ön göğüste bir delikten içeriye motor sıcaklığı kaçıyor olabilir
-vantilatör flapları tam çalışmıyor olabilir
-soğuk-sıcak havalandırma musluğu sıcağı tam kapatmıyor olabilir
yazın dışarıdaki hava 40 derece ise sistem içeriyede 40 derece hava üfler unutmayın
bütün camları aç içerde dolaşan hava gene 40 derecedir
kafanı camdan çıkararak arabayı kullan suratına çarpan hava gene 40 derece
o yüzden yazın pişmemek istiyorsanız klima takılacak bir şekilde
doğal klima diye birşey yoktur inanmayın :D
Doğru diyorsunuz aksini demiyorum ama kalorifer kapalı olunca da sıcaklık haddinden fazla yükseliyor en ufak dur kalk yapınca.
normalde 80-90 arası geçen yaz 86-87 civarı kalıyordu trafiğe takılınca 90 a rahatca gelip hafif geçiyor ben de takıntı mıdır bilmiyorum 90 çizgisini geçince tuhaf oluyorum geçmesin istiyorum :D
Geçen yaz aftercooler yoktu radyatörün önü biraz daha kapandı şuan. Tedirginliğimin sebebi biraz da o. Sonuçta gelecek hava yerleri kapandı bi nevi.
Ekstra fan aklımda araç içi kontrollü yapıcam bu manyak huylarım varken yapmadan olmaz :D
ghibli06
04-04-2018, 16:05
motorun sıcaklığını 5 derece düşürünce içeriye daha soğuk havamı gelecek anlamadım?
üstelik motorun çabucak ısınıp hep 90 derecede çalışması ve o seviyede kalması lazım kural budur.
hadi bilemedin 87-90 arası diyelim. bazı motorlar 100 derecede çalışır
motorun sıcaklığını bir miktar düşürmek istiyorsanız (3-5 derece) eski fan müşürünü söküp ayarlı elektronik termostat devresi bağlayın benim gibi
tabi motor sıcaklığı beyin tarafından falan kontrol edilmiyorsa
zaten daha fazla düşmez su sisteminde mekanik termostat vardır bilirsiniz.
(@ghibli06 burayı sende iyi oku)
sonuçta, sıcaklığı 3-5 derece düşürmek evet bazı motorları daha diri tutuyor benim araçta öyle
o yüzden ben motor su sıcaklığımı 87 derecelerde falan tutmaya çalışıyorum (daha düşük değil) elektronik termostat ile
araç daha diri yürüyor, klasik eski fan müşürü ile bir tür hantallık hissi oluşuyor.
ama bütün bunların yazın içeriye üflenen kalorifer havasıyla alakası yok
varsa,
-ön göğüste bir delikten içeriye motor sıcaklığı kaçıyor olabilir
-vantilatör flapları tam çalışmıyor olabilir
-soğuk-sıcak havalandırma musluğu sıcağı tam kapatmıyor olabilir
yazın dışarıdaki hava 40 derece ise sistem içeriyede 40 derece hava üfler unutmayın
bütün camları aç içerde dolaşan hava gene 40 derecedir
kafanı camdan çıkararak arabayı kullan suratına çarpan hava gene 40 derece
o yüzden yazın pişmemek istiyorsanız klima takılacak bir şekilde
doğal klima diye birşey yoktur inanmayın :D
Hakan hocam mutabıkız, ben de düşük dereceli müşür taktım ama benim derdim fanın çok sık devreye girmesi, 87 dereceyi 2 fan full çalışırkenki güçle, 87 dereceyi fansız yakalamak arasında dünya fark oluyor performansta...
Konuyu bende hortlatayım...
Aracım vti turbo ve ciddi soğutma (ECT) sorunları yaşıyorum.Turbo yapmadan önce böyle bi sorunum yoktu ***** radyatörün önüne %60ını kapatacak şekilde intercooler geldi.Downpipe ı eksoz sargısıyla sardım falan bi nebze olsa farketti ama yinede özellikle rampa çıkarken falan ayağımı gazdan çekmezsem ect 106 derecelere kadar tırmanıyo.Mesela rampayı çıktım 106ya dayandı ect ve rampa bitti inişe geçtim diyelim ayağımı gazdan çekince cutoff a girmesiyle beraber iniş süresince ect 89a kadar geriliyor.Radyatörüm oem klima iptal dolayısıyla öncelikle basit olan motul mocool vb. soğutma katkılarıyla bu işi çözebilecekmiyim diye bir araştırma içindeyim.Yok bu katkıyla falan olmaz radyatörü büyütüceksin intercooler ı kaydıracaksın vs. gibi çözümleri 2.seçenek olarak yapmayı hedefliyorum.
Konu hakkında tecrübeli arkadaşların yardımlarını fikirlerini bekliyorum.Teşekkürler.
Konuyu bende hortlatayım...
Aracım vti turbo ve ciddi soğutma (ECT) sorunları yaşıyorum.Turbo yapmadan önce böyle bi sorunum yoktu ***** radyatörün önüne %60ını kapatacak şekilde intercooler geldi.Downpipe ı eksoz sargısıyla sardım falan bi nebze olsa farketti ama yinede özellikle rampa çıkarken falan ayağımı gazdan çekmezsem ect 106 derecelere kadar tırmanıyo.Mesela rampayı çıktım 106ya dayandı ect ve rampa bitti inişe geçtim diyelim ayağımı gazdan çekince cutoff a girmesiyle beraber iniş süresince ect 89a kadar geriliyor.Radyatörüm oem klima iptal dolayısıyla öncelikle basit olan motul mocool vb. soğutma katkılarıyla bu işi çözebilecekmiyim diye bir araştırma içindeyim.Yok bu katkıyla falan olmaz radyatörü büyütüceksin intercooler ı kaydıracaksın vs. gibi çözümleri 2.seçenek olarak yapmayı hedefliyorum.
Konu hakkında tecrübeli arkadaşların yardımlarını fikirlerini bekliyorum.Teşekkürler.
aynı sorun bende de var ama benim sorun belli,
benim radyatörün temizlenmesi gene olmaz ise değişmesi lazım
normal kullanımda hiç bir sorun yok ama uzun rampa çıkışlarında hava sıcak, klimada açık ise hararet 100 ve üzerine çıkıp ilerliyor.. (mesela izmirden manisaya giderken)
100, 101,102, 103 ,106 olunca insan tedirgin olmaya başlıyor
maxidisplay 96C ya kurulu ve alarm çalıyor, klimayı kapatıp kaloriferden sıcağı açıyorum o zaman dengeleniyor ama içerisi hamam gibi oluyor bu süre zarfında.
bütün yol boyunca böyle bir sıkıntı yok, istanbul-bodrum, bodrum-istanbul
sadece uzun çıkışlarda var
dediğim gibi radyatörün iç peteklerinden bir kısmı tıkalı olmalı
sizinde öyledir + ön tarafa gelen intercooler mutlaka radyatörün hava almasını engellemiştir bir miktar.
radyatör katkı maddeleri motor ısısını 5-6 derece düşürebilir ama bu yöntem hatalı bence
çünkü radyatör tıkalı ana problem başka yani
hem katkılar bir miktar iyileştirme yapar ama başka yerden götürürler hep
belkide uzun vadede radyatörün ömrü kısalacak?
aynı sorun bende de var ama benim sorun belli,
benim radyatörün temizlenmesi gene olmaz ise değişmesi lazım
normal kullanımda hiç bir sorun yok ama uzun rampa çıkışlarında hava sıcak, klimada açık ise hararet 100 ve üzerine çıkıp ilerliyor.. (mesela izmirden manisaya giderken)
100, 101,102, 103 ,106 olunca insan tedirgin olmaya başlıyor
maxidisplay 96C ya kurulu ve alarm çalıyor, klimayı kapatıp kaloriferden sıcağı açıyorum o zaman dengeleniyor ama içerisi hamam gibi oluyor bu süre zarfında.
bütün yol boyunca böyle bir sıkıntı yok, istanbul-bodrum, bodrum-istanbul
sadece uzun çıkışlarda var
dediğim gibi radyatörün iç peteklerinden bir kısmı tıkalı olmalı
sizinde öyledir + ön tarafa gelen intercooler mutlaka radyatörün hava almasını engellemiştir bir miktar.
radyatör katkı maddeleri motor ısısını 5-6 derece düşürebilir ama bu yöntem hatalı bence
çünkü radyatör tıkalı ana problem başka yani
hem katkılar bir miktar iyileştirme yapar ama başka yerden götürürler hep
belkide uzun vadede radyatörün ömrü kısalacak?
aynı benimde sizin gibi oldu manisa izmir ve ters istikametde tps %12-15 arası 106C yi gördüm belki 103-105 arası kalır diye ayağımı çekmedim önce ama 106C olunca maalesef emniyet şeridine geçip 2dk. durunca hemen 99c geriledi.
Sanırım ben sorunumu anlatabildiğimi düşünüyorum yani benim aracımda hararet problemim yok sadece aerodinamik le eskisi gibi motor içini soğutamama sorunum war.
Yanlız benim radyatörüm daha yeni eskisinin(orjinalinin) üstündeki plastik akcamındaki çatlama sebebiyle 1 yıl önce değiştirdim.Yani daha tertemiz.
Açıkçası katkı maddesi ile bu sorunu halledebileceksem uzun hatta 3-4 yıl kısa bir vade ise radyatörü gözden çıkartmaya razıyım.Ancak safsu ile kullanmak biraz kafamı kurcalıyo eğer azda olsa paslanacak falansa hiç denemeyeyim.
Normalde insanlar hararet yüzünden trafikde dur kalkdan korkar bende tam tersi oluyo , trafiğe girince hemen 98C sabitde kalıyor. :)
Bilemedim işte , fikirler öngörüler , tavsiyeler herşeye açığım. :)
Mesela geçen hafta oyobanda 100km hızla sabit gittiğim bi görüntü
http://i67.tinypic.com/11u8ajq.png
sakın sadece su kullanayım deme, mutlaka %50 antifreeze karışımı olsun
evet sadece su kullanırsan faydası olur ama motorun iç su kanalları "giderilemeyecek" şekilde maymun olur.
pas ve kireçlenme gibi
aynı benimde sizin gibi oldu manisa izmir ve ters istikametde tps %12-15 arası 106C yi gördüm belki 103-105 arası kalır diye ayağımı çekmedim önce ama 106C olunca maalesef emniyet şeridine geçip 2dk. durunca hemen 99c geriledi.
Sanırım ben sorunumu anlatabildiğimi düşünüyorum yani benim aracımda hararet problemim yok sadece aerodinamik le eskisi gibi motor içini soğutamama sorunum war.
Yanlız benim radyatörüm daha yeni eskisinin(orjinalinin) üstündeki plastik akcamındaki çatlama sebebiyle 1 yıl önce değiştirdim.Yani daha tertemiz.
Açıkçası katkı maddesi ile bu sorunu halledebileceksem uzun hatta 3-4 yıl kısa bir vade ise radyatörü gözden çıkartmaya razıyım.Ancak safsu ile kullanmak biraz kafamı kurcalıyo eğer azda olsa paslanacak falansa hiç denemeyeyim.
Normalde insanlar hararet yüzünden trafikde dur kalkdan korkar bende tam tersi oluyo , trafiğe girince hemen 98C sabitde kalıyor. :)
Bilemedim işte , fikirler öngörüler , tavsiyeler herşeye açığım. :)
Mesela geçen hafta oyobanda 100km hızla sabit gittiğim bi görüntü
http://i67.tinypic.compng
Dururken fan çalışmasıyla yeterli soğutma gerçekleşiyor ama 60-70'le yokuş çıkarken soğutamıyor veya 100'le düşük devir seyredilmesine rağmen yine ısınıyor? Bu biraz çelişkili değil mi, fan 200 km/h hızında mı üflüyor acaba bu durumda :D Hiç bilmiyorum bu kısmı o yüzden merak ederek soruyorum bilen var ise aydınlatırsa sevinirim
Bu senaryoya göre radyatör tıkalı olsa dururken daha facia olması gerekmez mi 100'le düşük devir seyretmeye kıyasla?
sakın sadece su kullanayım deme, mutlaka %50 antifreeze karışımı olsun
evet sadece su kullanırsan faydası olur ama motorun iç su kanalları "giderilemeyecek" şekilde maymun olur.
pas ve kireçlenme gibi
Dün birazdaha araştırdım bu konuyu aslında motul moccol vb. ürünler bu sorunla alakalı çok iddialı ama çoğu antifriz olmamalı diyor.Bende dediğiniz gibi bu riski almak istemiyorum.Sanırım yapabileceğim tek şey kaliteli bi antifriz ile oranı %30 a kadar düşürmek olacak.
Dururken fan çalışmasıyla yeterli soğutma gerçekleşiyor ama 60-70'le yokuş çıkarken soğutamıyor veya 100'le düşük devir seyredilmesine rağmen yine ısınıyor? Bu biraz çelişkili değil mi, fan 200 km/h hızında mı üflüyor acaba bu durumda :D Hiç bilmiyorum bu kısmı o yüzden merak ederek soruyorum bilen var ise aydınlatırsa sevinirim
Bu senaryoya göre radyatör tıkalı olsa dururken daha facia olması gerekmez mi 100'le düşük devir seyretmeye kıyasla?
Aslında olay şu : aracım turbo olduğu için 3" downpipe radyatöre neredeyse sıfır geçiyor dolayısıyla tps esnasında radyatörü çok ısıtıyor cutoff a girincede downpipe dan sıcak geçmediği için radyatörü ısıtması anlık olarak kesiliyor.önceden titanyum sargı wardı zamanla yırtıldı falan çıkartıp atmıştım.Biraz öyle bindim dün itibariylede tekrar sardım bu seferde rampa aşağı yukarı 101 derecelerde kalıyo yani bi nebze farketti.
http://civic-eg.com/pics/diy/turbo_install/DSCN4183.jpg
Dün bu soruna biraz kafa patlatınca şöyle bişey gördüm ve çok mantıklı geldi.
Radyatörün üstünde motorun iç kısmına bakan oem çeken fan haricinde tam karşı tarafına da iten bi extra fan koymak.
Araç giderken azda olsa yediği rüzgarla kendi halinde bile dönse 1-2 derece düşürse active hale gelincede 1-2 derece daha düşürse hedef sıcaklığı yakalayabilirim diye düşünüyorum.
Tabiki daha mantıklı fikirler varsa gereğini yapabilirim.
Teşekkürler.
fan niye radyatörün önünde?
onu arkaya, motor bölümüne alsana
fan niye radyatörün önünde?
onu arkaya, motor bölümüne alsana
Resimdeki başka bi forumdan örnek ama radyatörün önünde değil daha doğrusu oem olan fan arkasında motor içine doğru çekme yapıyo , ben resimdeki gibi radyatörün önüne 2. bi fan itme yapacak şekilde koyayım diyorum.
Yazmışmıydım bilmiyorum ama bir ara EVANS kullandım hortum patlatıp hepsini boşaltana kadar :D
Evansdan sorna gördüğüm en bariz fark devammlı 90 95 de takılan gösterge 100 105 lerde gezinmeye başladı.
Sanırım EVANS'ın kimyasıyla alakalı ama çok yüksek derecelerde takılmıyordu, fan daha kısa süre çalışıyordu.
ısı göstergem daha hareketli alışıyordu. TAbibu mekanik hayatına nelerr kattı bilmiyorum ama ben korozyon çürüme vs vs için eklemiştim.
Borum patlayınca komple MOTUL'ün kendi soğutma sıvısını koydum 6 litre sadece ondan inorganik
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.