PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dynoda motor kirma



ugur rs
16-06-2015, 16:22
Yazilim ayari esnasinda dynoda denemelerde motor kirilirsa sorumlusu kimdir?bi arkadasimin basina gelmis bir olydir yorum bekpiyorum

Can's
16-06-2015, 16:25
ayarını kımın yaptıgına baglı :)

ugur rs
16-06-2015, 16:34
ayarýný kýmýn yaptýgýna baglý :)

Derken nasil yani

SDR_07
16-06-2015, 17:17
ARAÇTA MEKANİK BİR SIKINTI VARDIR.veya artık limiti dolmuştur daha önceden yara almıştır direk yazılımcıya baglamak doğru sonuç olmaz olayı açıklarsanız aracınızda ne vardı yeni motormu eksi motormu ona göre yorumlamak daha doğru olur

MeRtCaN
16-06-2015, 17:30
dyno da araba kırıldı suclusu yazılımcı ?

Bence cok yanlıs bır dusunce
arabada mekanık sıkıntı olur
veya yanlıs yapılan bır mekanık ıslem vardır
motorun km sı coktur sız daha cok guc almaya calısırken daha cok zarar verırsınız
motor bı sekılde zarar gorup kırılabılır
bunu aracı tune eden kısıye mal etmek yanlıs

Caesar
16-06-2015, 17:36
Fabrika verilerinden öteye iş yaptırıyorsan kesinlikle herşekilde suçlu araç ashibidir.

Bu bir riskdir. Fabrika verisini bozduğun anda riski başından kabul edersin.

MeRtCaN
16-06-2015, 17:39
Fabrika verilerinden öteye iş yaptırıyorsan kesinlikle herşekilde suçlu araç ashibidir.

Bu bir riskdir. Fabrika verisini bozduğun anda riski başından kabul edersin.

peki fabrıkadan cıkan arabayı cıkardık dyno ya motor kırıldı suclusu dyno sahıbı mı ? :)

Lee-on!
16-06-2015, 17:40
Aynı veya benzer yazılımları başka araçlara da yaptığını varsayıyorum o yazılımcılın, o halde sorumluluk araç sahibinindir. Çünkü fabrikanın belirlediği değerler dışına çıkmayı sen kabul ediyorsun. Araç da doğal olarak sıfır değil ve yorgunsa kırılması olabilir bi durum. Yine de yazılım da güvenilir mi ona da bakmak lazım ama... Geçmiş olsun...

onursumer
16-06-2015, 17:54
neden kırıldığını bulmadan şu suçludur diyemez kimse

arac stok mu , km si, motor durumu vs ne birsuru soru işareti oluyor sonuçta

ki yazılım olarak motoru kırabilicek bir mudahale olmadığıda belki kanıtlanabiliyordur çok anlamadığım bir konu o kısım yorum yapamıcam

Caesar
16-06-2015, 18:38
peki fabrıkadan cıkan arabayı cıkardık dyno ya motor kırıldı suclusu dyno sahıbı mı ? :)

Hepsi garanti şartlarında yazıyordur. Fabrikalar araçlara garanti şartları koyuyorlar. İçerisinde dynoya çıkarırsan garanti dışına atarım diyorsa o zaman şulu yine sensin.

fkocak
16-06-2015, 18:51
Dyno üstünde gazlamayla yolda gazlama arasında bi fark yoksa mekanik işlerde herkes de suç olabilir

0M42
16-06-2015, 19:26
Dyno sahibinin motorun kırılmasıyla ne ilgisi olabilir dyno üzerinde kırılan motor yol yaparkende kırılır.Aracını iyi yapamamış yada yaptıramamışsındır ya rektifiye hatası ya mekanik yada yazılımsal hata vardır kırılır dyno da yada iş yeri sahibinde bir kusur aramak yanlış bence.

boosted_pug
16-06-2015, 19:30
motor nasil kirildi neresi hasar gördü foto veya video varmi?

AHMET1907
16-06-2015, 19:52
Benim cupra daynodan dusmustu, sag kapi ve camurluk boyandi parasini ben verdim. Araci ben kullanmiyordum

kelalper
16-06-2015, 20:19
fabrikadan çıktığı gibi dynoya çıkıp motor kırıyorsa suçlusu dyno sahibidir. Motoru yeteri kadar soğutacak fan kullanmadığı için motor bir güzel kırılır.

Caesar
16-06-2015, 21:10
Siz dynoya çıkarken ne diyorsunuz;

Dynoya çıkmak istiyorum diyorsunuz.

Adam sizi zorla dükkana sokup dynoya sokmuyor. En azından böyle saçma bişey görmedim hayatımda.

Adam merak ediyor eroin kullanacak. Buluyor bir torbacı kendine. Diyorki bana bi şırınga hazırla yap. Güveniyor torbacıya. Torbacının kafa güzel ayarı fazla kaçırıyor şırıngayı uzatıyor buna al bunu yaparsın diye. Adam gidiyor evde yapiyor kendine hop altın vuruş ölüyor.

Kimse torbacıyı aramaz. Altın vuruş yapmış derler geçerler.

Modifiyede uyuşturucu gibidir. Merak içini sardığı an tüm suç senindir başkasının değil :)

vtii
16-06-2015, 21:48
gulu seven dıkenıne katlanır

Skyhawk34
16-06-2015, 21:55
Benim cupra daynodan dusmustu, sag kapi ve camurluk boyandi parasini ben verdim. Araci ben kullanmiyordum

bu olayda parasını vermeniz saçma olmazmı ?

gerekli önlem alınmamıs araba ordan düşmüş basit bir denklem

en azından dynoda motor kırmaya göre :D

ugur rs
17-06-2015, 06:20
Araca yazilim yapilmis yazipimdan once gazlaya gazlaya gitmis adamin dukkana yazilimi atmis amcam son sonra basmis marsa 1,2,3,4 derken kutt kol disarda ,,,,,

M U R A T
17-06-2015, 09:53
dyno piyasası çöküyor mu :) şaka bir yana söküp bakılmamış mı burda fal açıyoruz

ozoozo
17-06-2015, 11:37
Siz dynoya çıkarken ne diyorsunuz;

Dynoya çıkmak istiyorum diyorsunuz.

Adam sizi zorla dükkana sokup dynoya sokmuyor. En azından böyle saçma bişey görmedim hayatımda.

Adam merak ediyor eroin kullanacak. Buluyor bir torbacı kendine. Diyorki bana bi şırınga hazırla yap. Güveniyor torbacıya. Torbacının kafa güzel ayarı fazla kaçırıyor şırıngayı uzatıyor buna al bunu yaparsın diye. Adam gidiyor evde yapiyor kendine hop altın vuruş ölüyor.

Kimse torbacıyı aramaz. Altın vuruş yapmış derler geçerler.

Modifiyede uyuşturucu gibidir. Merak içini sardığı an tüm suç senindir başkasının değil :)

Çok saçma değil mi ? :) Ben torbacıya bana altın vuruşluk ver eve gider gitmez öleyim diye bir talepte bulunmuyorum. Bana kafamı güzel yapacak , keyfini çıkaracağım doz da mal ver diyorum eğer torbacı bunun dozunu ayarlayamıyorsa suç torbacıdadır niye bende olsun ? Malı hazırlayan ben değilim. Aynı şekilde yazılımda da öyle , risktir modifiyedir eyvallah ama kimse milyarlar verdiği aracını al kır diye yazılımcılara teslim etmiyor. Madem araç kırabiliyor o zaman bu işi yapmayacak , madem bu işi yapıyor "mantık" çerçevesi içerisinde bu işe garanti verecek. Demem o ki %100 yazılımcı haksız vs değil , eğer ki araç taş gibi normal zamanda gidiyor veya mekanik bir sorunu yoktu , yazılım yapıldı patladı o zaman suç kimde sizce ? Ben olsam yazılımcının attığı haritayı incelenmesi için güvendiğim bir yazılımcıya bırakırdım o zaman atılan mapte , yapılan ayarda görülür ne kadar uçmuş belli olur.

Not : Madem bu işi yapıyor araç kırmayacak dememde ki sebep ne arabalar görüyoruz fabrikadan çıkalı 1000 km olmuş eğer bu araçta kronik bir sorun yoksa ve yazılım sonrası kırılıyorsa gibi durumlar için bahsettim. 300.000 km de neresinde ne olduğu belli olmayan bir araca yazılım yapıp ta patlamasından değil.

ugur rs
17-06-2015, 11:58
Arkadasla konustum benzini 4.viteste kol cikariyor ama ayardan once tipa gaz gidiyormus arac sorunu dusuk devirlerde trafige girdiginde gazdan ayagini cekince 20 km 10 km ile giderken silkeleme yapiyormus avansi sikiymis beyinden avans acilacakmis komple yazilim atilmis.

orhan_guney
17-06-2015, 12:13
dynoda arabayı baglama, dynoda sogutma sistemini yapma, istediğin kadar ver avansla oyna ayarlarla oyna sonrada birşey olunca, kullanıcı suclu veya mekanikçi ne güzel dunya yahu :) bende bu yorumlara bitiyorum.

ugur rs
17-06-2015, 12:20
dynoda arabayı baglama, dynoda sogutma sistemini yapma, istediğin kadar ver avansla oyna ayarlarla oyna sonrada birşey olunca, kullanıcı suclu veya mekanikçi ne güzel dunya yahu :) bende bu yorumlara bitiyorum.

Haklisin kardes adam yazilimda arabanin parmaklamadigi yer kalmasin sonra kendinde suc aramasin bide komik tarafi yuruyen arabayi yuruterek gotur cekici sirtinda geri getir olucak ismi ustunede 7 8 binlira masraf da cabasi

Mehmetmert
17-06-2015, 12:25
Arac sorunsuz ve dertsiz iken yazilim atilip dynoda motor kirdiysa suclu yazilimi yapandir bence(ha yolda kirmis ha dynoda),ha uc secenek var
1-Esnafsa ve kendinden dolayi kirildigini biliyorsa zararini karsilar
2-Yukaridakinin zitti,kendinsucudur ama ben bilmem der...
3-Araba sorunludur ,baska birseyi vardir kabak ona patlar suclu degildir

Iki tarafida dinlemek lazim

ugur rs
17-06-2015, 12:59
Motor kirmadan saniyeler oncesi gaza oturmaya basladiginda 14 kusurlu bir afr gosteriyormus widebant + arac gosterge panelinde hararet degilde kirmizi bir isaret yanmaya baslamis oda asiri sicaklikla alakaliymis,,,

Vtec_2
17-06-2015, 13:03
şun her iki taraftada olabılır. kötü yerden benzin alıp yazılıma cıkartıyorsan . arabanın yagını bujısını degısmeden ayar ıcın dynoya cıkıyorsan , yazılımcı limiti soyleyıp , arac sahıbı yınede acalım dıyorsa hatanın buyuk payı arac sahıbındedir. Bunlar yapılıp dynoya cıkılmıssa kabahat yazılımcıda.

ugur rs
17-06-2015, 13:50
şun her iki taraftada olabılır. kötü yerden benzin alıp yazılıma cıkartıyorsan . arabanın yagını bujısını degısmeden ayar ıcın dynoya cıkıyorsan , yazılımcı limiti soyleyıp , arac sahıbı yınede acalım dıyorsa hatanın buyuk payı arac sahıbındedir. Bunlar yapılıp dynoya cıkılmıssa kabahat yazılımcıda.

Butun sivilari yeni uzerindede iridyum buji varmis + yazilimciya kalsa 8600 de kesici acacakmis arkadas 8100 yap yeter demis

Caesar
17-06-2015, 14:11
Çok saçma değil mi ? :) Ben torbacıya bana altın vuruşluk ver eve gider gitmez öleyim diye bir talepte bulunmuyorum. Bana kafamı güzel yapacak , keyfini çıkaracağım doz da mal ver diyorum eğer torbacı bunun dozunu ayarlayamıyorsa suç torbacıdadır niye bende olsun ? Malı hazırlayan ben değilim. Aynı şekilde yazılımda da öyle , risktir modifiyedir eyvallah ama kimse milyarlar verdiği aracını al kır diye yazılımcılara teslim etmiyor. Madem araç kırabiliyor o zaman bu işi yapmayacak , madem bu işi yapıyor "mantık" çerçevesi içerisinde bu işe garanti verecek. Demem o ki %100 yazılımcı haksız vs değil , eğer ki araç taş gibi normal zamanda gidiyor veya mekanik bir sorunu yoktu , yazılım yapıldı patladı o zaman suç kimde sizce ? Ben olsam yazılımcının attığı haritayı incelenmesi için güvendiğim bir yazılımcıya bırakırdım o zaman atılan mapte , yapılan ayarda görülür ne kadar uçmuş belli olur.

Not : Madem bu işi yapıyor araç kırmayacak dememde ki sebep ne arabalar görüyoruz fabrikadan çıkalı 1000 km olmuş eğer bu araçta kronik bir sorun yoksa ve yazılım sonrası kırılıyorsa gibi durumlar için bahsettim. 300.000 km de neresinde ne olduğu belli olmayan bir araca yazılım yapıp ta patlamasından değil.

Hayır kardeşim suç senin çünkü seni öldüreceği belli olan bir şeye bulaşman. :) Kimse senin canını senden daha iyi düşünmez. Arabada aynı kimse kimsenin arabasını kendi arabası gibi yapmaz yada başında durmaz.

Geçen görüyorum adam yazıyor depoma toluen koydum 4 ay yattı araba diye. Mesela bişey olmadı diyor şansına olmamış. Risk almış başkasınada bişey olmaz koyun koyun diyor. Biri dinleyip aynısını yapıp zarar görse suçu adama atmaya calışacak ama. Suç yine kendinde olacak. Ne gerek var?

orhan_guney
17-06-2015, 14:20
yazılımcı kım merak ettik ?

Butun sivilari yeni uzerindede iridyum buji varmis + yazilimciya kalsa 8600 de kesici acacakmis arkadas 8100 yap yeter demis

ggtoker
17-06-2015, 14:24
yazılımcı ustaya *** atar.usta yazılımcıya. araç sahibi ıkısıne:D ama olan gene araç sahibine olur :D

ugur rs
17-06-2015, 14:49
yazılımcı ustaya *** atar.usta yazılımcıya. araç sahibi ıkısıne:D ama olan gene araç sahibine olur :D

Aynen oyle herkez birbirine *** atiyor ,,arkadaslar kusura bakmayin olay netlesene kadar isim vermiyecegim kimse zan altinda kalmasin ama yazilim yaptirmadan once iyice konusun herhangi bir sorun ciktiginda ustlenecekmi ustlenmeyecekmi bilin ona gore araciniza dokundurun yoksa patates olursunuz arkadasin yuruyen araci tekerlekli sandalyeye mahkum ettiler yazik..

ghibli06
17-06-2015, 19:28
inşaatta balkon çökerse, şantiye suçu demirciye, demirci kalıpçıya, kalıpçı betoncuya, betoncu ise betona kabahat bulur :) oysa olay statikçinin yanlış proje çizmesidir ;)

oğuz
17-06-2015, 19:48
Yakiti aldigi yer suclu cikacak gibi geliyor bana...

NakkaSss
17-06-2015, 22:56
Bildiğim bir araçtı bakalım ne olacak.

clio_williams
17-06-2015, 23:27
motor mekaniği başka yerde dyno tune başka yerde ayrı kişilerce yapılırsa, kullanılan malzemelerin ne oldugu belli değilse her an herşey olabililr normal olarak, hiçbir tuner bu motor mekaniği sıkıntılı olabililr diye bu işe girmezki, riskini almaz, kullanıcı bunu bilmelidir ama kullanıcıda motorununun yapıldığını bildiği için burada suç mekaniğe zıplar, itü den rapor alınabilir bilirkişi/ veya akademik kurum olarak...

Oz`
18-06-2015, 01:09
öncelikle dynoda kırılan araba yoldada kırılır dyno yük tipiyse tabiki
şimdi öncelikle mekanikci ve tuner die ve dyno kullanıcısı diye 3 e ayrılalım yatak sararsa Mekanik olabilir Dyno kullanıcısı çok ısıtmış olabilir yağa bakmamış olabilir ( Dyno kullanıcısı bakmak zorunda değil)

Piston erir tunersal olabilir
kol çıkarsa tunerdan olmaz ben inanmıyorum enjektör kitlicek hydrolock yapacak vsvsvs yada önceden yanlış vites atacak yada yada yada uzar gider

egerki mekanik bir sıkıntı yoksa ve piston erimiş ise tunerdan olabilir ama onunda çok yönleri var Haaa 1 sekilde tunerden olabilir hadddinin coook üstünde devir çevirmiş ise örnek clioda 9000 devir gibi


dyno(güzel bir havalandırma ve canını Bir tune) = Yol azma dyno operatoru çok kazma arkişimiz var :)

pasha34
18-06-2015, 01:52
Hayır kardeşim suç senin çünkü seni öldüreceği belli olan bir şeye bulaşman. :) Kimse senin canını senden daha iyi düşünmez. Arabada aynı kimse kimsenin arabasını kendi arabası gibi yapmaz yada başında durmaz.

Geçen görüyorum adam yazıyor depoma toluen koydum 4 ay yattı araba diye. Mesela bişey olmadı diyor şansına olmamış. Risk almış başkasınada bişey olmaz koyun koyun diyor. Biri dinleyip aynısını yapıp zarar görse suçu adama atmaya calışacak ama. Suç yine kendinde olacak. Ne gerek var?

o koyun koyun diyen adam ben oluyorum :) .. yuzde 10 tolyen koymaktan korkanlar var yeni arabaların yakıt sistemleri vs zaten bu miktarlar için dayanıklı.. 3 3..5 senedir surekli kullanıyorum ... yuzde 10 tolyen koyunca bi araba bozulacaksa ya halihazırda sorunu vardır .. ya da eli kulağındadır.. benim fikrim bu ama yanlış anlaşılmışım herhalde.. ayrıca basımızdan gecenleri ya da tecrübeleri paylaşmamın da kötü bir tarafı yok... (eto olsaydı muhtemelen o kadar ay bekleyen ucardı ... )

MaslakWarehouse
18-06-2015, 02:37
Ben tuner olsam ve garanti vericek olsam aynen şunu yapardım. Arkadaşım ne kadar harcadın motora? Kırarsam ne kadar ödicem sana? 20.000 usd mi? ok arkdaşm imzalayalım anlaşmayı kırarsam 20.000usd yi öderim ama yazılımı da ödeyeceğim rakamın %25 ine yani 5.000usd den yaparım.

eğer arabanın ayarına 500-1000 tl yi bile zorla ödüyorsan, o zaman tuner ancak senden dyno ve yazılım parası almaz herhangi bir durumda. daha ne yapacak adam

aynı şekilde retifiye hatası muhabbeti. Sen rektifiyeciye 1000 TL yi elin titreye titreye öde, motora rektifiye yaptır sonra motor kırılınca 20.000 doları adamdan talep et niye rektifiye hatası. kusura bakmasın kimse ama kimse buna garanti veremez. adam 1000 tl den 40 araba toplasa, 41. de hata yapsa hayat birikimini sana mı verecek?

Yurtdışında neden büyük firmalar motorlarına garanti veriyor? çünkü piyasada işçiliği ve parçası 15.000usd tutacak işe 30.000usd istiyor. Ben motorumda sorun olursa garanti veririm diyor ki başımıza geldi, onda bile %100 hatalı oldukları yerde işi yokuşa sürmeye çalıştılar

alicancalis
18-06-2015, 08:08
Bende yakın zamanda bu tip yaşanmışlıklar duydum. Sıfır araba alınıyor 40 km'de yazılım yapılıyor 70 km buji tırnağı kopuyor ve motor içi pert. Bence doktorların hastaya imzalattığı hasta onam formu gibi, müşteriyede onam formu imzalatılma.Yani kısaca araba şu şekilde kullanılırsa ve sıkıntı olursa tüm sorumluluk kullananındır diye kullanıcı biliçlendirilmeli. Ama tabii araba müşteriye teslim edilmeden öncede tuner ile normal limitler dahilinde testede çıkılmalı diye düşünüyorum.

16EC813
18-06-2015, 08:42
neden adamlar garanti kapsamındaki araçları beynine müdahale edildiginde garantiden çıkarıyo ??

Yigit-Y
18-06-2015, 09:28
Araç yol için yapılmıştır.

Pist yada herhangi bir baska bir zemin için yapılmamıştır.

Sahibi kaşınıp fabrika çıkışına tecavüze başladığı andan itibaren
Araç sahibi sorumludur herşeyden.

Ama İyi bir yazilimci usta filan bulmak ve yaptığı işlere garanti verebilecek kişi belkide bir elin parmağını geçmez.

Dynodan düşen aracı duydum onu dynoya adam gibi kim baglamadiysa ona s... s... masrafları odetirdim.

Network
18-06-2015, 10:02
Ben bu konuda biraz uzun yazacağım, kusura bakmayın.

Öncelikle modifiye sektörünün gelişmesi ve iyileşmesini gönülden destekliyorum, burada herhangi bir kişi ya da kurumu eleştirmiyorum, genel olarak sadece test sistemleri üzerine gözlemlerimle ilgili yazacağım.

Bir test ne için yapılıyor? Sistem mekanik olarak doğru düzgün çalışıyor mu, anormal sürtme, ses var mı, yağlamada problem var mı, varsa test odasında ortaya çıksın ve performans/ömür değerleri nedir belli olsun.

Genelde modifiyede ne istiyoruz? Modifiye dükkanına sinek gibi yapışıp abi daha ne kadar basarım? Ne kadar basarım diye tırmalıyorsan, motorun komple değişmesini göze almalısın. Nedeni, o motorun senin fantezilerine göre imal edilmemiş olmasıdır.

Bununla birlikte herkes kendini korumaya çalışıyor, işte test yaptılar motoruma zarar verdiler parası versinler. İyi versinler, peki sen malının %100 arkasında mısın, silindir içinde neler oluyor, hava nerden nasıl geliyor, yakıt nereye gidiyor biliyor musun? ne zaman enjeksiyon sağlandı, verim nerelerde, mekanik montaj toleransı doğru mu, pompa düzgün çalışıyor mu, kullandığın yakıtın kalitesi nedir vb bin tane madde sayılabilir, bunlardan haberin var mı?

Yok, bunu sen de bilemezsin ben de. Nedeni bu konuya ilişkin bir ölçüm yok. Silindiriçi gaz basıncı, yakıt debisi, emme havası sıcaklığı şusu busu, bunları kursam zaten normalin 5-10 katı test parası isterim onada çoğunun çapı yetmez. Bırak onu büyük firmaların bile yetmiyor ki motorlarını yurtdışına gönderiyor teste, test odaları zor kuruluyor. Üç beş para biriktiren, heves işe giriyor sonra sorun olunca testi yapana ittirmeye çalışıyorsun, olmaz.

"motor kırma" ifadesinden yağlamanın yetersiz kalmasına bağlı hasarlanmalar ya da aşırı zorlamaya bağlı hasarlanmalar anlıyorum.

Endüstrideki uygulamadan bahsetmek istiyorum,
Öncelikle bir test odasına bir firmanın 200.000 euro para bastığını referans alalım, 5-6 milyon eurolara kadar gideri vardır.
Motor yağ sıcaklığından, basıncına bütün parametreler için müşteriden yani motor imalatçısından referans değerler istenir, nasıl bir yükleme programı varsa istenir, özel beton sistemler, veri toplama sistemleri, sensörler, makinalar şunlar bunlar tesis edilir. Bütün bunlardan sonra;

- Sizin fabrikanıza kurulan bir test odasındaki kabul testleri yapılırken, önce ilk başlangıç (start-up tests) sonra kabul testleri (acceptance tests),
- Motor, şanzuman ya da araç testi gibi bir test yapılırken,
- Bununla birlikte motorla ya da test edilen ünite ile birlikte yük simülatörü yani dinamometre arasındaki mekanik aksamda (şaft, kaplin vs.) olabilecek her türlü sıkıntı, şaftın kırılması, kaplinin yırtılması vs,
- Bu arada müşteri pompa ayarı yapabilir, başka motor deneyebilir, testçi kontrol PID ayarları yapabilir, bütün bu süreçler dahil,
- Şasi dinamometresindeki testler,
- Hattan yeni montajı ve diğer ayarları yapılmış sıfır ürün de gelse tümünün cevabı ortaktır,

sorumluluk müşteridedir, yüklenici firmayı bağlamaz.

Çünkü hareketi müşterinin ürünü vermektedir.
Yani titreşim ve tahrik kaynağı senin malın, ben bilemem nasıl çalıştığını, sende garanti edemezsin motorun düzgün çalıştığını. Tam dahilinde malzeme kalitesi, montaj, enjeksiyon, yanma performansı vs vs.

Önceden müşteri tarafından verilen limit değerlerin dışında yüklenici firma bir uygulama yaparsa ya da bariz uygulamaya yönelik hatalar var ise (mesela şasi dinamometresinde arabayı iyi sabitlemiyor ve araba testte uçup gidiyor, araç hasar alıyor, birisi ölüyor vs) ve müşterinin malına zarar verirse müşteri bunu talep eder zaten tüm çalışmalar log larda kayıtlıdır.

Bazı müşteriler ne aldığından ya da ne yaptırdığından bir haberdir. Size bırakır ya da yanlış bir değer listesi verebilir, bu noktada yüklenici firma kendi tecrübelerine göre de bir algoritma yazıp işletebilir, sorumluluk yine müşteridedir ve tabi sorumluluk müşteride diye testçi mala zarar vermeye uğraşmaz, vermez de zaten.

Şaft, kaplin sarf malzeme olarak geçer, her türlü kırılabilir. Yabancı bir firmanın örneği var bildiğim, hangi motor test edilecekse referans değerleri ister, hesabını yapar mal budur der sana ürünü gönderir. Test yapılır kaplin yırtılır, incelenir neresine ne olmuş falan ama bunun dışında kimse ağzını açmaz. Bahsettiğim kaplinlerin tanesi 8-10 bin euroları bulmaktadır.

Tabi ülkemizde bu durum ne kadar böyle işliyor derseniz, sanayi nispeden çok daha iyi durumdadır, anlar bilir, bilmeyen anlamaya çalışır kimisi malesef umutsuz vakadır tabi onlar ayrı.
Kamuda ise sıralama tam tersidir bana göre, çoğu umutsuz vaka, en son işi bilen geliyor. Nedeni çoğunlukla usulen iş yapılması ve bir hasar olduğunda mal kamu malı olduğu için soruşturma korkusudur.

Bu her türlü kamu kurumunda böyledir. İhaleleri yazarken hayatında test odası görmemiş muhteremin biri şartnameye "test esnasında hasar olursa yüklenici sorumludur" der geçer. Sonra karşına 20 yaşında motorunu getirir, alın test edilecek motor bu der. Ne ***** bu motorun düzgün çalıştığı dersin, biz kullanıyoruz sıkıntı yok der. Rodaj programını yabancılar yazmıştır zaten, bu motor buna göre mi çalışıyor sen bu motor uygundur diyorsun dersin, e test edip bakacağız ama hasarlanırsa şartnameyi referans almak zorundayız der. Ya daha neler neler...

Böyle kendini amir memur sanan, iş yapıyor gözülen cahil cühelaların dışında gerçek anlamda işleyiş yukarıda tarif ettiğim gibi olmalıdır, olması için her projede kavga edilmektedir, zamanla sektörün bilgisi ve algısı geliştikçe bu gibi durumlar yerine oturacaktır.

Sonuçta bu iş karşılıklı bir dengede gitmektedir, risk her zaman vardır, modifiyeciler aracınıza hasar vermeye uğraşmaz, daha çok araç modifiye edildikçe daha gelişmiş ve teknik işler yapmak mümkün olacaktır...

rebeloghy
18-06-2015, 11:55
Herkes kendi açısından bakınca haklı gözüküyor fakat her ne kadar kullanıcı nolur arabama yazılım yapın diye geliyorsa da ; doktora midem çok ağrıyor kesin alın diye gelenin midesini kesip almak mıdır görevi ? Boyum uzasın isteyeni kesip biçip uzatmaya çalışmak mıdır ?

Hangi yazılımcı sitesinde veya adresinde uyarıları yayınlıyor bakın bu iş güzeldir ; güç ve ekonomi sağlar vs vs amaaaa riski vardır aman diyeyim uzak durun bu işten mi deniyor ? yoksa koşa koşa gelin aracınızı tanıyamayacaksınız nolur gelin mi deniyor ????


Bu ayrımı yapabilmek lazım , kimse yazılımın hakkı 300 liradır 500 liradır 1500 liradır diyemez, bunu yazılımcı belirler.

Siz gelen araca ekspertizinizi yapın , test edin ; sonrasında sağlıklı veriler var ise yazılım yapın. Riski düşürmeye siz gayret gösterin parayı kazanacak hizmet satacak kişi olarak ? Karşılığında da ederini isteyin.

500 e de 1500 e de yazılım yapılıyor, 500 e yapıp müşteriyi kapabilip sonrasında sıkıntılar için ama bu iş risktir, sanayinin kapısından geçmek riski tek taraflı olarak koşulsuz şartsız kabul etmektir demeyi seçmeyin ?

iynn-RS
18-06-2015, 19:54
Geçmis olsun.

Her nekadar arkadasimin arabasi desende daha once actigin konulara ve aracindaki sikintilara bakarsak kirilan arac kendi aracin diye tahmin ediyorum.

Motor kirmaktan kasit nedir. Subapmi yakaladi ,yatak sarip kolmu eğdi yoksa pistonlarmi eridi.

boosted_pug
18-06-2015, 20:56
Ortada ne foto var ne video var ne yapilmis ne yapilmamamis motor kac binde extra neler eklendi hic bisi yok motor kirildi kim yaptirir? Bu bilgiler isiginda bence araba sahibine ihale kalir

XSi
18-06-2015, 21:52
iki türlü durumda olabilir, yazılım adı altında ne yapıldığını bilemediğimiz sürece, sorun kimden bilemeyiz..

ama tam gazda afr 14 görülmüşse, orda bi kelek durum var gibi..

-----

barabanın başka tarafına *** atma tribi lpg servislerinde çok mesela..

adam enjeksiyon süresi nedir, duty cycle nedir, fuel trim nedir, afr nedir, closed loop nedir, wot nedir bilmez..

salak saçma bir sistem kurgularlar arabaya, araba gitmez, arıza ışığı yakar, araba tekler , silkeler vs.vs. hemen başlarlar: buji, buji kablosu, bobin, gaz kelebeği, sensörler vs. vs. :)

Schumi
18-06-2015, 22:01
Arabanın marka modelini soran birisi yok mu yoksa ben mi görmedim ?

Can's
18-06-2015, 22:17
Arabanın marka modelini soran birisi yok mu yoksa ben mi görmedim ?

bellı degılmı ıbonun yazdıgını okuyunca anlasılıyor :)

Eyüp
18-06-2015, 22:34
yazılımcı ustaya *** atar.usta yazılımcıya. araç sahibi ıkısıne:D ama olan gene araç sahibine olur :D

Sanayideki mutlak sonuç :)

Oz`
18-06-2015, 23:42
hepiniz ghüzel yazıosunuzda Kolu nasıl programla çıukarıcaksınız bana biri yazsssın :) bisöleyin bakalım hepinizi anlıyorum biri bana Nasıl yapıcak açıklasın

ben olası durumları açıklayayım sizde söyleyin bana eksik var ise :)
1- haddinden fazla basınç basarsın kol torkun verdiği güçten dolayı yamulur hemen cıkmaz ama sonrasına çıkabilir kersinlikle çıkıcak die bişiy yoktur
2- devirir bokunu çıkarırsın çıkabilir (%30 ihtimal )
3- hydrolock etmen lazım nasıl yapılır söyleyin bizde bilelim :)

Aykut106
18-06-2015, 23:51
Araca yazilim yapilmis yazipimdan once gazlaya gazlaya gitmis adamin dukkana yazilimi atmis amcam son sonra basmis marsa 1,2,3,4 derken kutt kol disarda ,,,,,

yazılımdan once gazlaya gazlaya gitmesi normal mi? orda biseyler oldu belki

mekanikci ile tuner arasında kalite farkı varsa kırılma ihtimali artar bence :)

_muhaRRem
18-06-2015, 23:59
hepiniz ghüzel yazıosunuzda Kolu nasıl programla çıukarıcaksınız bana biri yazsssın :) bisöleyin bakalım hepinizi anlıyorum biri bana Nasıl yapıcak açıklasın

ben olası durumları açıklayayım sizde söyleyin bana eksik var ise :)
1- haddinden fazla basınç basarsın kol torkun verdiği güçten dolayı yamulur hemen cıkmaz ama sonrasına çıkabilir kersinlikle çıkıcak die bişiy yoktur
2- devirir bokunu çıkarırsın çıkabilir (%30 ihtimal )
3- hydrolock etmen lazım nasıl yapılır söyleyin bizde bilelim :)

o zaman elekrikçidendir :D