Orijinalini görmek için tıklayınız : 01LEO Corsa DTi
Öncelikle merhaba adım Levent, uzun zamandır üyeyim fakat kendi aracımı alıp toparlayana kadar anca fırsat oldu. Biraz uzun bir hikaye şeklinde anlatacağım özet geçmeyeceğim, zira araçla olan 7 8 aylık bir hikayemiz var.
Aylardır forum köşelerinde orda burda dti konularında bolca görmüşsünüzdür beni. Ailevi sebeplerden ötürü severek bindiğim cordobamı satmak zorunda kaldıktan sonra daha ucuz yollu ama bu sefer üzerinde çalışabileceğim bir araç almak istedim. ***** üni devam ettiğinden ve uzun zamandır dizel araç kullandığımdan ötürü biriktirdiğim dizel bilgilerinden dolayı hızlı bir dizel alıp yükleme fikrim vardı. Bunda lise yıllarımdan beri kanıma giren pd serisi motorların da payı büyük. Ama ***** şu an temiz bir pd130-160 bulmak neredeyse imkansız, olanların da sıfırından pahalı olduğunu varsayarsak en iyi alternatif corsa diye düşündüm. Bunda kankamın daha önce c kasa 1.4 kullanması da vardı. Bende cordy olduğu zamanlar çokça takılmıştım, biliyordum ve sevdiğim bir kasaydı. Gerek donanım olarak f/p aracı oluşu gerek Alman oluşundan dolayı. Böylece çıktık temiz bir 1.7 arama yoluna...
Ancak kolay olmadı, şansımıza tam benim araç baktığım sezon, kimsenin bilmediği tınlamadığı 1.7 lerin fiyatı tavan yapmıştı. 12 13 e satılmayan araçlardan 17 18 istiyorlardı ve dünyayı dolaşmış araçlardı... Okul da devam ettiğinden araçsız yapamayız dedik ve el mahkum bi tanıdıktan geçici bir süreliğine de olsa uno aldık... Hayatımda lpgli araca binmemiş ve bundan korkan biri olarak her kontağı çevirişimde tırsıyordum zaten. Velhasıl araç saçma sapan rölantilerde geziyordu. Kendi kendine gaz vermeler stop etmeler vs. bayağı tırsıyordum keza lpg'ye karşı hep bi antipatim olmuştur. Keza bir gece arkadaşla Adana kurttepe taraflarında benzin almak için shell'e girince korktuğum başıma geldi... 20 liralık benzin koyduk ve marşa bastık yine tırsa tırsa. Çünkü arkadaşım uyarmıştı benim de öküzlüğüm vardı, "uzun süre benzin koyulmamışsa bakım yaptırmadan benzin koyma arabaya" demişti. Aklımdan çıktı ve koymuş bulunduk. Artık sızdırma mı varmış herneyse, marşı vurduğumuz an araba alev almış ama biz farketmedik... 150m ileride ışıklarda durunca kankamın "lan araba mı sapıttı naptın sen" demesiyle birlikte akü gitti rölanti düştü ardından güm :D Piston aşa indii! :D Motor alev aldı kemeri bile çözmeden "gürkan in in" dediğimi hatırlıyorum. Şansımıza araç 1 haftalık bile değildi daha, cordobadan kalan takım çantasını tüpü unoya taşımamıştım bile... Gece de olduğu kimse geçmediği için gürkanla oturup sigara yakıp aracın yanışını izledik mehtaba karşı :D Hiç unutmam gürkanın ağzında sigara, elinde ayfon araba yanarken videoya çekişini :D Ha bir de range roverların bmw lerin aman patlarsa üzerimize gelir diye hiç durmadan yardım etmeden uzaktan uzaktan vın turizm geçip gidişini de asla unutmam! Allah razı olsun hep şahin doğancı doblocu tayfa indi geldi ellerinde ne varsa söndürdük aracı... Hatta bi abla arabadan kovayla indi suyu üstüme döktü kovayı nerden buldu da su koyup üstüme döktü hala anlamış değilim. O gün bana her açıdan (!) iyi bir ders oldu... Velhasıl aracı haftasına yaptırıp sattım...
http://i.hizliresim.com/d5JdXL.jpg
http://i.hizliresim.com/4gno0Q.jpg
Başımıza gelen kötü olaylardan sonra, biraz da kabahatin bende olmasına rağmen, yine de lpg ye asla!, deyip corsa arayışımı daha erkene çektim... Gürkanla sabah akşam telefonlar elde o corsa senin bu corsa benim aradık Allah aradık... Özellikle bu forumdan istedim tanıdık bilindik olsun diye ama kısmet olmadı... Velhasıl en son Alanya'dan bizim gibi mühendis bi abimizden düşük km'de bi memur corsası bulduk... Telefonda anlaştık ettik ve deli cesareti kalktık Alanya'ya gittik... Cepte tam 100 lira o da otobüse gitti...
Kankim Gürkan'la Alanya'ya geldik cepte meteliğe atacak kurşun yok. Hani aracı alsam mazotu kartla çekecem o da limite kadar. Velhasılkelam araç geldi ama bizim suratlar önce bi düştü... Çünkü araç dıştan çok yorgun ve bitkin duruyordu. Gürkan da "ulan Leo 50 tane corsa baktık bunun için mi getirdin onca yolu bize" dedi... Dur dedim kanka belki içinde bir cevher yatıyordur wheeler dealercılığım tuttu ve kaputu kaldırdım beyine motora vs baktık tertemizz... Ohh be dedim. Turboda üfleme yok beyne mazot çekme yok kronik sorunları yok yine de daha önce buradan referans aldığım bi ustayla anlaştık götürdüm o da aracı onayladı... Daha sonra sıfırken galeri satış belgesinden tut tüm bakım belgelerine, mmo dan hususi projesine kadar bütün evrakları kayıtları cartı curtu tutulmuş dışı yorgun ama içi potansiyelli oricin 132binde memur spec bi corsa bulmuş olduk ve aldık geldik...
Alındığı günden kareler... Emekli ve yorgun...
http://i.hizliresim.com/j5DOXJ.jpg
http://i.hizliresim.com/vED2XR.jpg
çamurluktaki japon çok can sıkıcı...
http://i.hizliresim.com/ogmW0k.jpg
http://i.hizliresim.com/n7D6jl.jpg
Geldik ama araç yorgun duruyor. Ayna kapakları kırık, farlar edison öncesi ispirto lambası gibi olmuş yan sinyaller japonla tutturulurken çamurluğa japon akmış, lip kırılmış vs vs... Dedim aracı bu halde pedere gösterirsem buna mı para yatırdın der mirastan reddeder bizi :D Hemen eski 1.4 corsası olan Murat ammomu aradım ve elindeki parçaları ve ufak tefek fardı sinyaldi körüklerdi ben Alanyadan gelmeden hazırlamasını istedim sağolsun kardeşim işi gücü bıraktı herşeyi ben gelene kadar hazırladı... Akşam 9 Adana dedik hemen Muratın yanına uğrayıp parçaları aldık kendimiz montaja giriştik ve pedere göstermeden çeki düzen vermeye başladık ufak tefek... Tamponun boyası bitik yerleri bandajlandı körükler değişti kapaklar değişti yıkama ciladan geçti vs vs derken araç gece 11 de ilk dokunuşlarına maruz kaldı... Bi nebze kendine geldi...
http://i.hizliresim.com/5dvlLj.jpg
Cebimizdeki son kuruşa kadar araca plaka ruhsat işlemlerine harcayınca bir süre belimizi doğrultamadık Yorgun spec binmeye devam ettik... Sonunda 34 i çıkarttık 01 lendik!
http://i.hizliresim.com/NqoBp5.jpg
Ve gün sonu cepler boş...
http://i.hizliresim.com/ZDqBZZ.jpg
Tabii alır almaz yağı suyu filtreleri komple alt takımı değişip tam bi bakıma soktuk. Uno olayı gibi olsun istemedik. Kafamız rahat oldu bakımımızı yaptırdık. Bu sırada Murat kankamın aldığı yan ayna kapaklarını takalım dedim ama beyaz olmayacaktı hemen zımpara vs gümüş gri sprey çaktık ve kırık, japon yapıştırıcısı ile dünür olmuş kapaklarımızdan kurtulduk... Ardından filmsiz araçta daha önce trafikte çok kavga ettiğimden hemen ön cam dahil zindan filmlerimizi çektirdik app lerimizi taktık... Film gerçekten janttan sonra aracı en çok değiştiren şey...
http://i.hizliresim.com/rQDk3N.jpg
http://i.hizliresim.com/d5JdPV.jpg
http://i.hizliresim.com/pgD3Wm.jpg
Aradan birkaç hafta geçtiii dolar tavan yaptııı enflasyon yükseldiii bilal oğlan gemicik aldı vs derken ben de üç beş kuruş biriktirdim ve aracın tamponlarındaki ve kapı eşiği çamurluk kenarı gibi ıvız zıvır en çok vurulan çarpılan ve boya atan yerlerini boyatma kararı aldım. Zira bantla nereye kadardı... En tiksindiğim şey... Benim gibi simetri ve temizlik takıntısı olan birine çok bile durdu ama maddiyat işte... Aracı hemen gözüme batan yerler boyanacak şekilde atölyeye bırakıp, eski farları da cebe atıp Yunus ustanın "loo farları needecenn" çığırması eşliğinde tükandan çıktım... Zira içlerini boyayacaktım... Bu sırada aklımda olan ön sis farlarının panjurun ve astra lipin servisten siparişini geçip eve geçtim...
Far işini ise ilk kez yapacağım için çok eleştiri aldım. Açma takamazsın bozacan edecen toplayamayacan hiç uğraşma lafları altında -ki biri bana bir şeyi yapamayacağımı söylediğinde illa ki yaparım- iyice takıntı ederek farları fön makinesi ve düz tornavida yardımı ile sökmeye giriştim... 2 saatlik uğraşla başarılı bir açma çalışması oldu :D Boyayıp kapatması daha kolay olur diye sevinerek zımpara ve boyaya koyuldum...
http://i.hizliresim.com/2gl39j.jpg
http://i.hizliresim.com/l7DGWX.jpg
Farlar boyandıktan sonra sıra kapamaya geldi ama düşündüğümün tam tersi çıktı. Farın içini yerine oturtup silikonu taşırmadan kapamak, açmaktan daha büyük bir işkence çıktı... Söküp boyarken hiç yardım almazken takma ve silikonlama işinde babamdan yardım aldım... Eyvallah baba burdan tekrar!
Ve sonuç...
http://i.hizliresim.com/g5G0W3.jpg
Atölyeye gittim ve farları görünce bi geri adım atmalar ben yapamassın dememiştimler falan... :D Neyse dedik boya bitti sıra far tampon montaja geldi...
İsa'nın ters bakışları... :D
http://i.hizliresim.com/vED2Jv.jpg
http://i.hizliresim.com/zADk0Y.jpg
Bu arada yan sinyalde, klasik her kırılan şeyi japonla tutturma fantezisi ile yerine takarken japonu çamurluktan aşşaa keşkül gibi komple sızdırmışlardı. Boyat boyatmicam boyat boyatmicam ısrarları altında yine bir iddiaya tutuştuk ve bi japon izi için komple çamurluk boyatmam dedim ve özellikle orayı boyatmayarak internetten japonu sökecek bi çare arayışları içine girdim... Derken kimya mühendisi kankim saolsun bi solisyon önerdi ve aldık denedik... Sonuç pörfekt!!! Bilimi seviyorum arkadaş... Yine bir savaştan galip çıkmanın sevinciyle aracımızı şöyle üstün körü silip uykuya bıraktık Ve gün sonu...
http://i.hizliresim.com/DMAb7O.jpg
Ertesi sabah havanın güzel olmasından faydalanıp detaylı demizlik yapalım dedik ve dip bucak arabayı sanayinin tozu toprağından arındırdık... Bu sırada sürekli ele geldiği için rengi atan küllük kapağını ve bozuk para sokma şeysini söküp boyama kararı kaldım. Zira ellendiği için çizik çizik olmuştu... Bütün bakalitler havalandırma petekleri temizlendi. Bu arada koltuk altı ısıtmaların yerleri de hazırmış... Tek eksiğimiz koltuk altı ısıtma :D
http://i.hizliresim.com/n7D6O0.jpg
http://i.hizliresim.com/l7DGOJ.jpg
http://i.hizliresim.com/La6zDo.jpg
http://i.hizliresim.com/PqVWD5.jpg
http://i.hizliresim.com/5dvlyL.jpg
http://i.hizliresim.com/621VNv.jpg
http://i.hizliresim.com/j5DO6m.jpg
Fotoğraflara bakarken dikkatinizi çekmiştir ön panjurun nikelajının bir kısmı nasıl olmuş da becermiş bilmiyorum ama kalkmıştı aldığımda ve inanılmaz göze batıyordu. Orjinal olarak kalsın istediğim ve siyaha boyanmışları beğenmediğim için çıkma panjur aradım ama bulamadım. Keza o parça tampona mühürlüymüş ve sanırım tamponla bir geliyormuş. Öyle olunca internetten bir rulo krom kaplama sipariş ettim ve gelişi güzel boydan boya giriştim ve sonuç... Hiç de fena olmadı! (Silmediğim için üzeri iz olmuş ama orjinalden farksız oldu)
http://i.hizliresim.com/La6zlo.jpg
http://i.hizliresim.com/g5G0r5.jpg
Günler geçerken araç ara ara geç marş almaya başlar oldu ve aküden kıllandım... Hala üzerinde duran Alaman Opel logolu 12 yıllık aküye daha fazla güvenmeyip emekliye ayırma kararı aldık. Ve ses sistemi de olduğu için Varta 72 lik akü aldık. Ancak marş sorunu devam edince bu sefer marş motorunu söktük ve evet... Kömürü bitmiş kara trenin :D Hemen verdik odunu ve artık dokunmatik bir marşımız var.
http://i.hizliresim.com/QAn3LZ.jpg
Böyle hızlı hızlı geçtiğime bakmayın, aradan aylar geçerken ben de üç beş kenara koya koya aracı aldığım ilk gün çıkarttığım parça listesine sadık kalarak bir bir parçalarımı yurtdışından sipariş geçiyordum... Gün geçmiyordu ki elime yeni cicilerim gelmesin :D seviyorum seni ebay oğlan :D Aklımda dumanlı bir dti yapmak vardı ve yavaş yavaş ama temiz bir şekilde olsun istiyordum. Zira internette zilyon tane corsa var ve hiçbiri benim aklımdan geçen gibi değildi. Öyle kıçıyla başıyla oynanmış eğreti duran araçları sevmiyorum. O yüzden yapılan her şey orijinal görünsün istiyordum... Parçalar gelmeye başladıkça ben de araç içinde yerlerini hazırlamaya koyuldum...
Aklımda gaugeler için ve timer için navigasyon kepi vardı. Aracın içindeki bütün kontrol paneli buranın içinde olsun istediğim için gaugeleri 60 lık değil 51 lik sipariş ettik... Ancak bir sorun vardı... Kepi 50 liraya kapattık fakat orijinal fan kapağı paneline oturmuyordu doğal olarak kepe uyacak alt fan kafasını da almak gerekiyordu ama kep 50 gayme kafa 250 gayme. Verir miyim... Tabii ki vermem :D Şaka bir yana Bismillah diyerek herşeyi kendim yapmak istediğimden, orijinal fan kafalarını söküp kepe göre ölçüp kaplayıp babamla kesme biçme işine giriştik... Çok çok olmazdı ve yenisini alırdım. Denemeye değerdi... Ve sonuç... Gıreyt!!!
http://i.hizliresim.com/Oql6vD.jpg
http://i.hizliresim.com/a5AQlQ.jpg
http://i.hizliresim.com/BMdQap.jpg
Göstergelerimiz henüz çekik kardeşlerimizden gelmediği için bir ay kadar aracın organları dışarda gezdik ha bugün gelir ha yarın gelir diye. Vehasıl bu süreç içinde ufak ufak motor içine girelim dedik... İçine değil ama dışına girdik :D Bir haftalık sınav arası tatilimde dooğru Adana Seçkin Egzoz Rasim Usta'nın yanına koştuk... Sonunda hep hayalim olan komple 60lık egzoz sistemine kat iptaline ve custom varexime kavuşabilecektim :D Tabii 51lik krom intakelerimi de unutmayalım...
Bu arada; bi kedi gördüm sanki... :D
http://i.hizliresim.com/ogmWd9.jpg
Muayenede sıkıntı olmaması açısından düz boruya flanş attırıp katı da ona uygun olarak kestirdim ve yanıma aldım. Gayet hoş oldu... Bu dertten de kurtulmuş olduk...
http://i.hizliresim.com/qYDkAd.jpg
Yoğun çalışmanın ardından istediğim şekilde güzel bir egzoz sistemi elde ettik. Lakin sesi hala dinleyememiştim... Bu da küçük bir sneakpeek olsun...
http://i.hizliresim.com/yMDaGk.jpg
http://i.hizliresim.com/3DVZO0.jpg
Egzoz sistemimiz yapıldıktan sonra hemen Erhan abiye geçtik ve emmemizi port polish için söktürdük. Ak mı kara mı belli olacağımız andı aslında bu.. Çünkü aracı aldığımda herkes km nin sahte olduğunu iddaa ediyordu (özellikle corsacı arkadaşlar saolsun iyi moral verdi). Daha önce emmenin sökülüp temizlenmediğini varsayarak 140bin için çok kurum dolu bir emme çıkmaması gerekiyordu. Zira daha önce port polish yapılan corsalarda +200binlerde, emmenin içinden avuç avuç kurum çıktığını görmüştüm... Bunda da öyle olursa km nin düşürüldüğüne kanaat getirecektim... Söktük ve o mutlu an! Manifoldumuzun içi tertemiz çıktı... Nerdeyse hiç kurum yok! Üst beyini de söküp baktığımızda yine pinlerin tertemiz olduğunu görmek ve bu aracı seçip bi şans vermekle ne kadar doğru yaptığımı anladım... Emme cnc deyken resim alamadım o sırada intake ile ilgileniyordum. 2 saat içinde emmem de genişletildi ve yerine temizlenip yerine takıldı...
http://i.hizliresim.com/8grvXn.jpg
http://i.hizliresim.com/mPDyR8.jpg
Egzoz ve emme işlerimiz bittikten sonra güzel Adanamı kebabı şırdanı biciyi şalgamı bırakıp yine İskenderuna döndük ve ufak tefek parçalarımın gelmesiyle hazır intake de bitmişken onları montajlayıp motoru da daha önce aldığım evde bekleyen sonax motor temizleyiciyle bir güzel temizleyeyim dedim ve sonuç...
http://i.hizliresim.com/PqVWGO.jpg
http://i.hizliresim.com/b50X9Z.jpg
http://i.hizliresim.com/4gno9A.jpg
Bu arada bütün boruları mavi yapma fikrim vardı. Bu yüzden mantardaki siyah boru ile turbodaki u hose borusu göze batıyordu onları da söküp elden geçirdim ve hepsine yeni aldığım eşit boydaki kelepçeleri atarak sabitledim... Bütünlük sağlanmış oldu... U hose u sökmek tam bir işkence...
http://i.hizliresim.com/kkDz0q.jpg
Bu sırada aracı kullanırken titanyum sargılarım ve göstergelerim de uzuuunca bir süreden sonra artık iptalin eşiğine gelmişken elime ulaştı. Burdan yine de son ana kadar her mesajıma anında karşılık veren ve deli gibi ilgilenen düzgün esnaf çekik kardeşlerime sonsuz teşekkürler... Sargılarım gelince hemen anacığımla oturup örgü örer gibi intakeimizi ördük Ve ana eli değen titanyum sargılı intakeimiz ( iatın 500 derece olmadığını biliyorum tamamen istediğim bir parça olduğu için sardım Güzel de oldu diye düşünüyorum)
http://i.hizliresim.com/ogmWN9.jpg
http://i.hizliresim.com/g5G0YO.jpg
http://i.hizliresim.com/VV7nzB.jpg
Göstergelerin biri siyah biri gri geldi ve gözümü tırmalayacağını bildiğim için ikisini de kaplayıp griye boyadım... Boyanın dibi mi gelmiş nedir mat oldu biraz ama bütünlük sağlandı hiç olmazsa... Daha sonra bu podlar için güzel bir fikrim vardı...
http://i.hizliresim.com/La6zR0.jpg
http://i.hizliresim.com/g5G0Y0.jpg
Günler günleri kovaladı varexli polishli emmeli mantarlı geziyoruz ama bişe yok... Ne yok? Baba akü yokk :D değil tabii yazılımımız yok... Şunu söylemeliyim yazılım yaptırana kadar inanılmaz büyük beklentilerim vardı. Zira komple custom egzoz o kadar emmeler filtreler falan aracın gidişini aman aman etkilememişti. Ses efsanevi oldu tabii burdan tekrar Rasim ustaya teşekkürler ancak aracın gidişinin kaderi yazılıma kalmıştı bana kalırsa... Ki orda da imdadıma 1.7 lerin esamesi okunmazken kitabını yazan Megachips'ten Ufuk abim yetişti... Hemen kafamdaki yürüre göre rev limitli hard bi yazılım attık... Ne aldık verdik bilelim diye before after dyno yapalım dedim... Dyno'da da her türlü yardımını sohbetini esirgemeyen iskenderunda da tek diye biliyorum C&K dyno'ya çok teşekkür ediyorum. Esnafın dibiler gerçekten...
Sülalem raad pozisyonu :D
http://i.hizliresim.com/EY0dWg.jpg
http://i.hizliresim.com/zADkOR.jpg
http://i.hizliresim.com/4gnoV7.jpg
Yazılım öncesi araç turbo hariç çıtır yüklü olduğu için, yaşını da işin içine katarsak 75-76 hp çıkar diyordum ancak 81hp güç 195nm de tork aldık ki hiç fena değildi bana göre. Ancak lastikte bayağı kaybımız vardı... Neyse 2 saat sonra yazılımımızı atıp tekrar dynoya çıktık tahminim 130hp güç 240nm de tork alırız diyordum ancak bu sefer tutturamadım. Güç tork eğrisi çok güzel çıktı ve torkumuz beklediğimden çok yukarda geldi ki top speed denemeyecek biri olarak torkun yüksek gelmesi beni daha mutlu etti... Zira şanzımanda oynama yapmayacağımız için isterse 200 hp çıksın yine 200de kesiciye girecekti araç... Turbo girmememin bi sebebi de buydu. Daha sonra kullandıkça iyi ki bu şekilde karar almışım dedim zira aracın gidişi yürürü on numara oldu. Alper abinin bi lafını hala hatırlarım; "eğer yalnışlıkla corsam stock haline dönse anahtarı bırakır eve yürüyerek giderim" demişti. Yazılımdan sonra ben de kesinlikle böyle düşünüyorum...
http://i.hizliresim.com/pgD3Mo.jpg
http://i.hizliresim.com/8grvW1.jpg
Yazılımı da attıktan sonra gösterge paneline artık girişelim dedim ve Ufuk Abinin de yardımlarıyla tam aklımdaki gibi bir pod çıkarttık fena da olmadı bence. İlerleyen zamanlarda biraz daha geliştirebilirim belki...
http://i.hizliresim.com/BMdQWL.jpg
http://i.hizliresim.com/ZDqBj3.jpg
http://i.hizliresim.com/La6z80.jpg
http://i.hizliresim.com/g5G0v0.jpg
Ertesi gün blow off için yine Ufuk Abinin kafasını ütüledik :D Temiz bir şekilde montajını yaptık panele de switchledik ama bi talihsizlik oldu iki kere çufladı oldu dedik kontak kapattık. Akşam eve giderken blow off kesti... Pedal switch olsun tesisat olsun bi sıkıntı yok. Bowu da söktük açtık diyaframa baktık ama bozuk yırtık yok. Anlamadım hala neden çalışmadığını... Şimdilik öyle duruyor. Boş bi zamanımda ilgileneceğim tekrar... Biraz canımı sıktı...
http://i.hizliresim.com/Xvg185.jpg
http://i.hizliresim.com/d5Jdlp.jpg
Bu sırada etrafa sadece arkalar için ofsetli jant aradığım bilgisini salmıştım. Ağırlık ve çap büyütmemek için önlere takmayı düşünmüyorum, sacla gezicem. Tam bu sırada şans eseri tam aradığım gibi aynı ölçülerde istediğim şekilde ofsetli temiz bir jant buldum aldım hemen... Yalnız gunmetal e boyanıp astarlanacak daha...
http://i.hizliresim.com/4gnoW7.jpg
Şimdilik bu kadar dostlar... Sürç-i lisan ettiysek affola. Biraz kafa ütüledim ama bütün hikayeyi anlatmak istedim. Hep böyle restorasyon - toplama topicleri içimde ukte olmuştur bir gün ben de kendi aracım için böyle işlerle uğraşıp kendi sayfamı açabilir miyim diye.. Çok şükür zorlu olsa da Rabbim nasip etti... İlerleyen zamanlarda aracın tamamı bitince profesyonel resimleri ekleyeceğim. Hala yay spoiler marşpiyel jantların boyanması gibi ufak tefek işleri var. Onları da tamamladıkça burdan paylaşacağım... Birkaç ufak deneme ve dyno videoları var onları da atacağım... İnşallah Allahım herkesin gönlündekini nasip eder... Umarım bir gün burada altın vuruşu yapacağım 03 cobra terminatörün yapımını da paylaşacağım... O da şurda imza dursun...
Asalete bakar mısınız...
http://i.hizliresim.com/g5G0p0.jpg
Bu da ilk göz ağrımdan... (sopayı şey etmeyin tamamen spor amaçlı :D )
http://i.hizliresim.com/l7DGpg.jpg
Maşallahı esirgemezseniz çok sevinirim...
Su an ki specler;
Kat egr wastegate iptal
Komple 60lik düz boru sonda warex
Emme port polish
Mantar filtre + 51lik krom intake
HKS Blow Off
Megachips Hard Rev Limit Yazılım
Dyno videosu
https://www.facebook.com/ksknlvnt/videos/777451425707092/?autoplay_reason=user_settings
Sanayi içi bi kesici denemesi yapmıştık
https://www.facebook.com/ksknlvnt/videos/777469572371944/?autoplay_reason=user_settings
Passat 2.0tdi 140hp vs. 01LEO
https://www.facebook.com/ksknlvnt/videos/778028665649368/?autoplay_reason=user_settings
canozgur106
16-06-2015, 05:35
Emeklerin boşa çıkmasın maşAllah kazasız belasız olsun..
Maşallah harcanan emekler yerinde olmuş kazasız belasız.
Maşallah Allah kaza bela vermesin.Okadar güzel anlatmışsınki keyifle okudum.
fuatozkan
16-06-2015, 08:32
Sonuna kadar okudum. Uno için geçmiş olsun. Şu emme işi zahmetli bi işmi aracın düzeni bozulacak diye korkuyorum açtırmaya.
maşallah çok emek verilmiş, karşılığı alınmış. kazasız belasız.
Keyifle okudum, Maşallah aracınıza.
Öğrenci olunca zaman çok, para yok.iş hayatına girince ayıracak para daha çok ama zaman yok.
Bide sağdaki gösterge az yukarıda mı olmuş resmin açısından mı ?
UmutBuran
16-06-2015, 09:23
maşallah allah kaza bela vermesin
emre.ates
16-06-2015, 09:26
maşallah toprağım eline emeğine sağlık her sey yerinde uygulamalar olmuş darısı benim başıma 1.7 dti aranıyorr :)
golfcu0101
16-06-2015, 09:32
maşallah topram emeğine sağlık sıkılmadan okudum yazdıklarını ;)
rasime selam kebaba devam bu arada :cool::cool::cool:
Maşallah kardeşim büyük zevkle okudum valla bide şu japon yapıştırıcısı olayı bendede var pm attım sana yardımcı olabilirsen sevinirim.. Maşallah araca :)
maşallah çok güzel , herşeyden önce emek var.
kep'in içini biraz daha özenli toplayabilirdin sanki
İzzet Göçmen
16-06-2015, 10:06
Masallah Unoya uzuldüm büyük ihtimal diyaframlar patlak oldugu için oldu.Neyse hayalinize kavusmussunuz kazasız belasız
SpdyGnzls
16-06-2015, 10:16
ciddi emek vermişsiniz allah emeklerinizi boşa çıkarmasın kazasız belasız
Anlatım güzel eline saglık :)
Unoya üzüldüm Allah bidaha sıkıntı göstermesin.
Maaşallah çok tatlı ve yerinde dokunuşlar olmuş, ellerine ve emeğine sağlık. Anlatımda çok eğlenceliydi ayrıca :D
Bende de aynı araçtan var stock. Rol model arıyorum :)) Allah kaza bela vermesin.
maşallah kafamdaki projeye benziyor yaptıkların
Helal olsun yılmadan usanmadan guzel bı ıs cıkmız kzasız belasız :)
Dti in temizi gerçekten zevk veren bir araçtır.
1 seneden fazla kullandım yaptıgım işlemlerin fazlasını yaptım ve beni hiç üzmedi. aracım 120 binde iç dış hatasızdı.
Konuyu okudum baştan aşşa cok begendim eline emegine saglık:)
ResuscitateR
16-06-2015, 11:43
Kardeşim emeğine sabrına ellerine sağlık..
Tahminim bi süre sonra bu konunun devamını getiriceksin.. Çünkü kesmicek seni bu yaptıkların :)
Kazasız belasız kullanman dileğiyle..
Tek tek alamadım sığmadı sanırım mesaja, herkese çok teşekkür ediyorum iyi dilekleri için :) Ufak tefek işleri bittikten sonra daha detaylı foto paylaşıcam İnşallah :)
Sonuna kadar okudum. Uno için geçmiş olsun. Şu emme işi zahmetli bi işmi aracın düzeni bozulacak diye korkuyorum açtırmaya.
Çok saolun hocam. Emme işi zahmetli demeyelim de alet edevat gerektiren bir iş. Söktükten sonra birde torna işi var tabii. Ben de portları açtırırken acaba sıkıntı çıkar mı gidişi sapıtır mı diye tedirgin olmuştum ama hiç bir şey olmadı. Hatta port büyütme işlemini yazılım olmadan fark edemezsiniz bence. Yazılımsız fark olmuyor. Hard yazılım yapacağımız için genişletmiştim ben.
Keyifle okudum, Maşallah aracınıza.
Öğrenci olunca zaman çok, para yok.iş hayatına girince ayıracak para daha çok ama zaman yok.
Bide sağdaki gösterge az yukarıda mı olmuş resmin açısından mı ?
Aynen hocam Maşallah Vallahi gözlerinize :D Kim fark edecek diyordum. Yaparken yorgunluktan mıdır nedir farketmemişim montajını yapıp resim çektikten sonra ayıktım. İlerleyen zamanlarda tekrar elden geçirebilirim. Zira sıcaktan kastırmaya başladı. Alternatiflere açığım... :)
Maşallah kardeşim büyük zevkle okudum valla bide şu japon yapıştırıcısı olayı bendede var pm attım sana yardımcı olabilirsen sevinirim.. Maşallah araca :)
Çok saol kardeşim pm attım. Burdan da japon sorunu olanlar için solüsyonun adını söylemiş olayım
EMS FORCE 41814 AC-68 DEBONDER YAPIŞTIRICI SÖKÜCÜ
maşallah çok güzel , herşeyden önce emek var.
kep'in içini biraz daha özenli toplayabilirdin sanki
Simetrisi hafif bozuk ondan bahsediyorsanız yorgunluğumuza ve bezginliğimize gelmiş biraz :D Ama onun dışında pleksi kestirsem de yine böyle düşünüyordum yerleşimini. Çünkü timer orda göstergeler burda olsun istemiyorum hepsi tek yerde olması daha temiz geliyor bana :) Ama kullandığımız malzeme kastırdı sıcaktan. Fikirlere alternatiflere açığım :) Değiştirme fikrim var orayı...
Kardeşim emeğine sabrına ellerine sağlık..
Tahminim bi süre sonra bu konunun devamını getiriceksin.. Çünkü kesmicek seni bu yaptıkların :)
Kazasız belasız kullanman dileğiyle..
Çok saol Alper abi seninle konuşuyorduk nerden nereye geldik ama hala ufak tefek şeyleri var :) Şu an gayet keyifli, istediğim gibi oldu yürürü. Ama şu haliyle bile günlük trafikte çok sıkıntı oluyor her ışıkta... Biriyle kavga etmem yakındır. Şimdilik sakin takılim diyorum :D İlerleyen zamanlarda bakacağız artık. Sen başla ben gaza gelirim abi :D Tekrar çok Alper abi :)
DeliceBirkan
16-06-2015, 16:26
Maşallah araç cok guzel dip bassanız çok güzel olur kazasız belasız ..
Maşallah araç cok guzel dip bassanız çok güzel olur kazasız belasız ..
Çok saolun jantlar boyansın daha sonra ilk iş sürtmezsek 5cm yayla basmak olacak. Ancak egzoz sisteminden dolayı aracın altı çok yere yaklaştı, yüksek durmasına rağmen downpipe a denk gelen kısım lipin bile altında kalıyor. Karter koruması bile oturmadı. Ona da şekil verilecek. Ondan sonra 5 ile sürtmezsek 5, sürtersek 3.5 basıcaz artık...
DeliceBirkan
16-06-2015, 16:48
5lik yay kullananlarda genelde dip olmuyo genel yorumlar öyle ama olur insallah
///berke
16-06-2015, 18:33
Sonuna kadar okuduğum nadir konulardan çok güzel anlatmışsınız :) , inşallah tam istediğiniz gibi olur ..
Maaşallah bu tür konuları adım adım araç ilerletenler büyük özeniyorum İNŞALLAH ilerde bende açıcam, kıvamında zevk veren bir araç olmuş DTI , stock bu tür bir araç elime hiç geçmedi ama bu konuları görünce gerçekten insan daha çok merk ediyor emeklerine sağlık kesene bereket :)
yoshimura
16-06-2015, 21:25
Maşallah aracına bilhassa motor içi harika görünüyor. Turbonun U borusunu boyadınmı merak ettim:) bende de stock beyaz var gerçekten zevkli arabalar. Ben traktörüm diye seviyorum:D Allah kaza bela vermesin hayırlı sürüşler.
Allah içinize sindirsin Maşşallah kazasız belasız :)
alperaslann
16-06-2015, 22:54
Maşallah Allah kaza bela vermesin. Bol dumanlı specler :)
Canlı gördük az önce temiz duruyor maşallah
kazım2002
16-06-2015, 22:58
Güzel maşallah
Maşallah güzel konu olmuş. Baya okudum, bi yerden sonra kopsam da çok hoşuma gitti :) Kazasız belasızzz
Zevkle okudum Allah gönlünüze göre versin :)
sinanbaysal
16-06-2015, 23:28
Aksamuzeri okumustum ise gidince yarim kaldi mesai bitimi tekrar actim konuyu okudum zevkle. Cok guzel kardesim yavas yavas yapilan isler daha zevkli oluyor eline para gectikce yada gecince yapilcak seylerin umudu bile zevkli:) bilincli isler yapilmis sadece onlerde teneke ile gezme fikri iyi degil. Kazasiz belasiz masallah
Sonuna kadar okuduğum nadir konulardan çok güzel anlatmışsınız :) , inşallah tam istediğiniz gibi olur ..
Çok saol kardeşim hayırlısıyla İnşallah :)
Maaşallah bu tür konuları adım adım araç ilerletenler büyük özeniyorum İNŞALLAH ilerde bende açıcam, kıvamında zevk veren bir araç olmuş DTI , stock bu tür bir araç elime hiç geçmedi ama bu konuları görünce gerçekten insan daha çok merk ediyor emeklerine sağlık kesene bereket :)
Teşekkür ederim kardeşim amin :) Kese lazım olucak çünkü :D İnşallah nasip olur size de gönlünüze göre :)
Maşallah aracına bilhassa motor içi harika görünüyor. Turbonun U borusunu boyadınmı merak ettim:) bende de stock beyaz var gerçekten zevkli arabalar. Ben traktörüm diye seviyorum:D Allah kaza bela vermesin hayırlı sürüşler.
Çok teşekkürler kardeşim. Motor içi benim için çok önemliydi temiz ve profesyonel görünsün istemişimdir hep kendi aracımda, elimizden geldiğince uğraştık bizde :) Soğutma boruları hazır kesim, diğer boruları u hosu falan kendim boyadım spreyle :)
Allah içinize sindirsin Maşşallah kazasız belasız :)
Amin kardeşim teşekkürler :)
Maşallah Allah kaza bela vermesin. Bol dumanlı specler :)
Cümlemize amin kardeşim :) Duman bi gün başımıza bela olacak ya trafikte hayırlısı bakalım :D
Canlı gördük az önce temiz duruyor maşallah ����
Çok teşekkürler :) Doğrudur hocam barajyolu menderes arasındaydım o sıra denk gelmişsinizdir keşke durdursaymışsınız :)
Güzel maşallah
Saolun hocam :)
Maşallah güzel konu olmuş. Baya okudum, bi yerden sonra kopsam da çok hoşuma gitti :) Kazasız belasızzz
:D Saolun hocam teşekkür ederim cümlemize kazasız belasız.. :)
Zevkle okudum Allah gönlünüze göre versin :)
Amin kardeşim çok teşekkürler :)
Aksamuzeri okumustum ise gidince yarim kaldi mesai bitimi tekrar actim konuyu okudum zevkle. Cok guzel kardesim yavas yavas yapilan isler daha zevkli oluyor eline para gectikce yada gecince yapilcak seylerin umudu bile zevkli:) bilincli isler yapilmis sadece onlerde teneke ile gezme fikri iyi degil. Kazasiz belasiz masallah
Vakit ayırıp okuduğun için saol kardeşim beğendiysen ne mutlu :) Kesinlikle hayalini gerçekleştirmenin tadı çok ayrı... Daha ufak tefek işleri var yarın jantları boyaya vericem... Devamı da gelecek İnşallah... Lastik değiştirmek ve cap büyütmek istemediğim için önleri değiştirmedim. İlerleyen zamanlarda elime para geçerse belki 15'e geçebilirim :)
SerhatA.
17-06-2015, 08:33
Okuduğum en güzel konulardan biri, maşallah aracınıza ellerinize sağlık gelişmeleri takip edeceğim :)
maşallah toprağım Allah kaza bela vermesin :)
Sıkılmadan sonuna kadar okudum. Öncelikle uno için geçmiş olsun, vardır bir hayırlı yönü. Şimdiki aracına da maşallah. Güle güle kullan.
CüneytIşıkkent
17-06-2015, 19:09
maşallah sonuna kadar keyifle okudum allah kaza bela vermesin :icon_tup:
maşallah çok güzel aracın, konu da süper olmuş :), beyinlerin yerini değiştirmeyi unutmayın.
Okuduğum en güzel konulardan biri, maşallah aracınıza ellerinize sağlık gelişmeleri takip edeceğim :)
Çok saol kardeşim teşekkür ederim :)
maşallah toprağım Allah kaza bela vermesin :)
Saolasin toprağım cümlemize, denk geliriz umarim trafikte :)
Sıkılmadan sonuna kadar okudum. Öncelikle uno için geçmiş olsun, vardır bir hayırlı yönü. Şimdiki aracına da maşallah. Güle güle kullan.
Çok saolun ben de öyle düşünüyorum uno gitti leo geldi tekrar tesekkur ediyorum :)
maşallah sonuna kadar keyifle okudum allah kaza bela vermesin :icon_tup:
Teşekkür ederim çok saolun :) Cümlemize amin...
maşallah çok güzel aracın, konu da süper olmuş :), beyinlerin yerini değiştirmeyi unutmayın.
Saol kardeşim teşekkür ederim :) Zorsunmayan bi usta bulabilirsem bi ara yukarıya aldiricam mazot pompa beynini :)
Bu arada jant işi de canımı sıktı koca Adanada sprey boya dolduran yer bulamadım. Birde bilmis bilmis konuşup daha cok canımı sıktılar ramazan ramazan... Gittim fume bi renk aldim geldim. Nasil duracak tamamen surpriz olacak bakalim...
MuratCetin
24-06-2015, 11:37
Bu arada jant işi de canımı sıktı koca Adanada sprey boya dolduran yer bulamadım. Birde bilmis bilmis konuşup daha cok canımı sıktılar ramazan ramazan... Gittim fume bi renk aldim geldim. Nasil duracak tamamen surpriz olacak bakalim...
Ben olsam Hallederdik kardeşim ;) şafak 25 az kaldı :)
Bugün aracı temizlemişken birkaç foto çekilelim dedik. Ben çektiğim için biraz amatör oldu :D İdarelik... :cool:
http://i.hizliresim.com/d5VbG7.jpg
http://i.hizliresim.com/VVJY3y.jpg
http://i.hizliresim.com/l7g1OE.jpg
http://i.hizliresim.com/NqQEo5.jpg
http://i.hizliresim.com/PqbMl7.jpg
http://i.hizliresim.com/kkPvWy.jpg
ve her şeyi anlatan o yazı görünür...
http://i.hizliresim.com/JYg2lW.jpg
http://i.hizliresim.com/7kGvvl.jpg
http://i.hizliresim.com/WnOYvY.jpg
http://i.hizliresim.com/3D4oL9.jpg
Aracı basıp şööyle bi yaparsak nasıl olur dedim ve bence çok iyi durdu. Kafamda, yapmam gereken şeyler oluştu... İlk fırsatta yayla basıp, lastik kapak boyama işine girişecem gibi görünüyor...
http://i.hizliresim.com/7kGvqP.jpg
anilatasy
25-06-2015, 04:04
abi maşallah aracın gerçekten güzel forumlarda her yerden çıkıyor 1.7 dti ler karşıma :D bi sempati uyandı ki ben opel pek sevmeyen biriydim. Hikayeyi baştan sona okudum inşallah banada nasip olur. Güle güle günlerde bin :) bu arada yapamazsın denileni yapmak herzaman insanı mutlu ediyor :) Ellerine sağlık
Anlatım harika,unoya çok geçmiş olsun,corsada acısını çıkartmışsın ama maşallahı var :) basılırsa ve kapaklar gunmetal olursa çok daha güzel olacaktır.
-Murat Özcan-
25-06-2015, 17:02
Ciddi anlamda emek harcanılmış ve sıfırdan yaratılmış ellerinize sağlık güzel sonuçlar alınmış araçtan
Allah hayırlısıyla sürmüyi nasip etsin güzül macera yaşamışsın Levent abi :D
Tebrik ederim masallah önceki arabam Dti idi tekrar Dti almak istedim :)
uyku tutmadı tamamını okudum :) öncelikle aracına maşallah hatlar ok gibi gerçekten çok beğendim. pasta cila yay press 3 lü kombinasyonundan ileriye gidemeyen dti ları görmekten kusucam artık,ama böyle ilgileri görünce keyifle okuyorum. bi kaç detay veriyim cepte dursun. senin deyiminle gauge ama saat demeyi tercih ederim :) dragonlar yanlış okuyor maalesef dijital 3 bar aldım,2.0+ gosterıyordu mekaniği bagladım 1.9 bastıgımı fark ettım. o yuzden saatte yazan basıncı ölçü alma. ikicisi,mantar filtreler maalesef akışmetreyi bozuyor, akışmetre 200 + kn filtre 250 olmadan direk kn al bence :) kazasız belasız iyi günlerde kullan :)
Ben olsam Hallederdik kardeşim ;) şafak 25 az kaldı :)
Ammo gel de şu resimleri halledelim, makine benim elimde can çekişiyor :D
abi maşallah aracın gerçekten güzel forumlarda her yerden çıkıyor 1.7 dti ler karşıma :D bi sempati uyandı ki ben opel pek sevmeyen biriydim. Hikayeyi baştan sona okudum inşallah banada nasip olur. Güle güle günlerde bin :) bu arada yapamazsın denileni yapmak herzaman insanı mutlu ediyor :) Ellerine sağlık
Çok saol kardeşim İnsallah daha iyileri hepimizin olur :)
Anlatım harika,unoya çok geçmiş olsun,corsada acısını çıkartmışsın ama maşallahı var :) basılırsa ve kapaklar gunmetal olursa çok daha güzel olacaktır.
Teşekkürler kardeşim, uygun rengi bulabilirsim ilk fırsatta yapılacaklar :)
Ciddi anlamda emek harcanılmış ve sıfırdan yaratılmış ellerinize sağlık güzel sonuçlar alınmış araçtan
Çok teşekkürler :)
Allah hayırlısıyla sürmüyi nasip etsin güzül macera yaşamışsın Levent abi :D
Amin kardesim cümlemize :)
Tebrik ederim masallah önceki arabam Dti idi tekrar Dti almak istedim :)
Saolun hocam, neden olmasin :D
uyku tutmadı tamamını okudum :) öncelikle aracına maşallah hatlar ok gibi gerçekten çok beğendim. pasta cila yay press 3 lü kombinasyonundan ileriye gidemeyen dti ları görmekten kusucam artık,ama böyle ilgileri görünce keyifle okuyorum. bi kaç detay veriyim cepte dursun. senin deyiminle gauge ama saat demeyi tercih ederim :) dragonlar yanlış okuyor maalesef dijital 3 bar aldım,2.0+ gosterıyordu mekaniği bagladım 1.9 bastıgımı fark ettım. o yuzden saatte yazan basıncı ölçü alma. ikicisi,mantar filtreler maalesef akışmetreyi bozuyor, akışmetre 200 + kn filtre 250 olmadan direk kn al bence :) kazasız belasız iyi günlerde kullan :)
Öncelikle çok teşekkürler, filtre icin kullanmadan önce cok uyari aldim ama surekli sokup filtreyi akismetreyi kontrol ediyorum. Açıkçası mantar filtrenin sesi bariz cok iyi basinc basarken, henüz bi sıkıntı da cikmadi cikmaz da umarim. Bi sure daha kullanırım. Biraz tozlansin belki aem e gecebilirim :) Gösterge konusunda haklisin. Basincta analog kullaniyorum ama sensorden okumadığı icin o da sakat okuyor. Pik degeri 2nin uzerinde 1.5 cont okuyor ama sanmıyorum ben de o kadar bastığını...
cagataayk
27-06-2015, 02:07
hikaye gibi okudum, emeğinize sağlık kazasız belasız :)
turkishpower
30-06-2015, 00:50
maşallah kazasız belasız
Maşallah keyifle okudum, nazar değmesin. İnsanın kendi bir şeyleri yapması kadar keyif verici bir şey olamaz sanırım.
Bir kaç yorum yapmak gerekirse;
-İçerideki podlar güzel düşünülmüş ama biraz amatör işi kalmış. Daha güzel bir şey düşünülebilir. Ne gibi bilmiyorum ama.
-Jantlar güzel seçim fakat önlerden teneke hiç hoş durmaz. Eğer iki tane almadıysanız jantları kesinlikle önlere de takın.
-Aracı basma konusunda da limitlerine kadar zorlayın derim, egzoz yukarıya alınmıyor mu hiç pay yok mu? 5 bile kesmez bence bu arabayı.
MuratCetin
10-08-2015, 20:25
Adanaya gelde yeni fotoları çekelim bro :)
5 tane corsaya binen biri olarak aracının maşallahı var. km orjinalliği ilk resimlerden de anlaşılıyor. güle güle bin :)
5 tane corsaya binen biri olarak aracının maşallahı var. km orjinalliği ilk resimlerden de anlaşılıyor. güle güle bin :)
Evet aynen de öyle yapıyorum... Çok şükür 10bin km dir stock turbo int. motorla wg sökük halde hard yazilimla gazliyorum. Bazilari gibi bir haftada ne turbo cortlattim ne motor ici açtım... Ayrica kendi sigortacim var. Bu tur ciddi seylerden emin olmadan arac alacak kadar toy olmadik çok şükür. Millet gibi iki jant yay pasta cilaya tav olup araç alacak olsaydik sanayiden kurtulamazdık... :icon_tup:
hikaye gibi okudum, emeğinize sağlık kazasız belasız :)
Çok saolun teşekkürler :)
maşallah kazasız belasız
Tesekkur ederim :)
Maşallah keyifle okudum, nazar değmesin. İnsanın kendi bir şeyleri yapması kadar keyif verici bir şey olamaz sanırım.
Bir kaç yorum yapmak gerekirse;
-İçerideki podlar güzel düşünülmüş ama biraz amatör işi kalmış. Daha güzel bir şey düşünülebilir. Ne gibi bilmiyorum ama.
-Jantlar güzel seçim fakat önlerden teneke hiç hoş durmaz. Eğer iki tane almadıysanız jantları kesinlikle önlere de takın.
-Aracı basma konusunda da limitlerine kadar zorlayın derim, egzoz yukarıya alınmıyor mu hiç pay yok mu? 5 bile kesmez bence bu arabayı.
Kesinlikle öyle tadi zevki ayrı, masraflı belki ama yolda orda burda birileri sordugunda yardimci olabildigin zaman değiyor diyorsun. Önerilerine gelince podlar ilk firsatta degisecek çünkü basinci net basmiyor onlar değişip arkaya pleksi kesip bi ayar cekicez :) jantlarin ofseti tahminim gibi cok derin çıktı. Sıkıntı yok biraz sürtüyor ama hosuma gitmedi söktüm. Lastik degisim zamani kafama estiği sekilde ona da bi girisecez bakalim ama gönlüm yine kapaktan yana :) yay konusunda 3.5luk corsaya bindim fena degildi basiklik tam tadindaydi 5 ise gayet iyi olacaktir. Resimde net deil pek ama su an siradan araclara göre 3.5 luk var gibi zaten. Ama öncelik her zaman alt takimda. Dp buyuk biraz ona gore karter korumaya sekil verdikten sonra 5 lik basılacak :)
Adanaya gelde yeni fotoları çekelim bro :)
Kanka bir hafta sonra bendesin :D kaçirim seni şantiyeden hem foto yapalim hem defenderla bi roll yapalım özledim :D
Bi güncel çekme zamanı geldi! :)
Uzzuunca bi aradan sonra işe girip elime para geçmesiyle birlikte uyuyan devi uyandırma zamanı geldi artık... Araç üzerinde ufak değişikliklere gidiyorum. Liste hazır planlar yapıldı gün alındı. Çok abartılı olmasa da temiz ve yürürü güzel bi araç çıkarıcaz İnşallah...
İlerleyen zamanlarda ufak sürprizlerim olacak... :D
Ufak bi sneakpeek yapalım... :)
edit: amma da ufak kullanmışım ha :D
http://i.hizliresim.com/a200o7.jpg
http://i.hizliresim.com/L1EE4a.jpg
ahmetmalcok
02-01-2016, 19:40
Maşallah. Keyifle okuduk. Kazasız belasız binmeniz dileğiyle.
@Ahmetmalcok cok tesekkurler :)
Ceyizlerimiz hazir, Bismillah dedik bugün sökmeye başladık bakalim. Allah utandırmasın...
Cooler nerde diye soracaklar için, corsada daha önce deneyen olduğunu sanmıyorum ilk olarak denicez sanırım cryO2 tarzında su sogutmali bi sistem denicez. Biraz custom olacak :D Hadi hayırlısı bakalim. Verimli sonuc alirsak ki teorik olarak ve yurtdışında arastirdiklarima göre olmasi lazim, lag oluşmadan hem altlari hem üstleri dolduracaz İnsallah...
http://i.hizliresim.com/L1g92V.jpg
http://i.hizliresim.com/28NGYd.jpg
yoshimura
05-01-2016, 21:02
Projenin devamını merakla bekliyorum. Cooler değişik bir proje olmuş. Tüpün içindeki gaz boruyumu soğutuyor.Buzdolabı mantığı gibimi yani
Projenin devamını merakla bekliyorum. Cooler değişik bir proje olmuş. Tüpün içindeki gaz boruyumu soğutuyor.Buzdolabı mantığı gibimi yani
Resim temsili.
CryO2 nin iki farkli serisi var biri co2 ile sogutma sistemi ki bu daha etkili ve pahali olani digeri water spray sistemi. Mantik radyatör fani mantigi gibi. Aliminyum coolerin icinden gecen sicak hava hem coolerin icinde dolanırken hem de water spray sayesinde ruzgarinda etkisiyle ısı transferi yaparak sicak havayı sogutma mantığına dayanıyor. Ustalar tarafindan hic olumlu yanit almadim :D ama sistemi hazırladım motor isleri bittikten sonra kendim kurup denicem bakalim etkisi olacak mi... :)
emiralioğlu
06-01-2016, 12:20
Aylak bir zamanıma denk geldi konuyu sonunda kadar okudum. Hatta itiraf etmek gerekirse işlerimi hızlıdan toparlayıp kendime boş alanlar yaratıp konu okumak için teche giriyorum ve birkaç saat çıkamıyorum. Hele birde lisanı düzgün sürükleyici anlatımlar olursa tadından yenmiyor büyük bir zevkle okudum ve gerçekten çok güzel bir araç ortaya çıkmış güle güle kullanın. Uno için üzüldüm bende anti lpg ciyim bu yüzden corsa güzel bir seçim olmuş. Bir ara 12 lere alınmayan araçlar dediğiniz gibi şu anda uçmuş durumda. Bende biraz fazla yardırdım kusuruma bakmayın konuyu takipteyim ;) iyi sürüşler..
Aylak bir zamanıma denk geldi konuyu sonunda kadar okudum. Hatta itiraf etmek gerekirse işlerimi hızlıdan toparlayıp kendime boş alanlar yaratıp konu okumak için teche giriyorum ve birkaç saat çıkamıyorum. Hele birde lisanı düzgün sürükleyici anlatımlar olursa tadından yenmiyor büyük bir zevkle okudum ve gerçekten çok güzel bir araç ortaya çıkmış güle güle kullanın. Uno için üzüldüm bende anti lpg ciyim bu yüzden corsa güzel bir seçim olmuş. Bir ara 12 lere alınmayan araçlar dediğiniz gibi şu anda uçmuş durumda. Bende biraz fazla yardırdım kusuruma bakmayın konuyu takipteyim ;) iyi sürüşler..
Estagfurullah aksine böyle yorumlar alinca insana şevk geliyor teşekkür ederim :)
Baturhan
07-01-2016, 12:26
Güncel durum nedir ?
Umut melek
07-01-2016, 15:58
Masallah kardeşim kazasız belasız istediğin gibi olur insallah
Bunlar da Benden Bonus olsun ozaman. Garajımızdaki turbo upgrade işlemleri bitmek üzere
https://www.facebook.com/mkemaltekin/posts/10153395656491314?pnref=story
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/535057_10153395656406314_8508832783640919056_n.jpg ?oh=c1a534fc513c195f19494b1d55b47a97&oe=570255B2&__gda__=1464472174_13549e7e06f1324150aed70d3052cc8 0
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtp1/v/t1.0-9/1622159_10153395656466314_3974328518159827156_n.jp g?oh=04ef58253c514bd2295139f925ae64f8&oe=57451FB2&__gda__=1461151380_50464ec052f544a3ee961747799aa09 7
Projede değişikliğe gitmek zorunda kaldik. 1749 uymadi. Motor içinde bütünlüğü bozmak istemediğim için orasini burasini sökmek icime sinmedi. O yüzden mitsubishi turboya geçtik. Project01 MKT ve Seçkin egzoz saolsunlar bir haftadır uğraşıyorlar burdan tekrar emeklerine sağlık. Motor işlerinde sona gelmek üzereyiz. Uçana kaçana sıkma derdimiz olmadığı için sağlıklı sonuçlar çıkaralım yeter diyorum.
10k km boyunca hic bana misin demeden 1.4contta koşan oem turbomuz (sağda), ve şu an takacagimiz mitsubishimiz (solda). Fark ortada. :)
http://i.hizliresim.com/PP0AXd.jpg
Takamadigimiz 1749 en sagda. Takabilseydik gerçekten çok iyi güçler çıkaracağına inanıyordum. Ama tecrübenin sonu yok :) Oem turbomuz yanlarında findik gibi kalmış. :D
http://i.hizliresim.com/Z7ZqNk.jpg
Bu arada turbo işleri halledilirken yaylarimiz da takıldı. Artik yere 5 cm daha yakiniz.
http://i.hizliresim.com/Vv07Aq.jpg
Yağlar fena basmadı. Arkamiz gayet güzel oldu, önler de toplandiktan sonra daha düşecektir.
http://i.hizliresim.com/0m1ZpR.jpg
Bu arada bu aksam turbomuz da takildi yerine sığmayan wgmiz yerlestirildi.
http://i.hizliresim.com/knbDXq.jpg
Cusco oil catch tankimiz da geldi.
http://i.hizliresim.com/0m1Z0L.jpg
Hesapta olmayan sürprizler yüzünden maddiyati biraz zorladık, arac ciktiktan sonra bi süre rodaj bahanesiyle sakin takılıcaz. Daha sonrasında evde boyanmayi bekleyen spoiler marspiyel gibi dış tarafa calismaya başlıcaz. İceriyi de unutmicaz tabii :) Bir kez yapiyoruz madem, en güzeli olsun...
Umut melek
13-01-2016, 08:03
Krdsm hyrlisi olsun tekrardan genel bölümünde de yazmışsın burdan yazıyım dedim.1749 nasil uymadi direk sorunsuz bi sekilde flansla uymasi gerekiyor izmirde cok yakın kardeşim tunc onaran var sbn kırmızı dti sahibi onun aracta var tf turbosu da iyi sağlıklı bnde cok araştırdım turbo almak için ck iyi anlıyorum sni . inşallah istediğin gibi olur hersey kazasız belasız inşallah tekrardan :)
Krdsm hyrlisi olsun tekrardan genel bölümünde de yazmışsın burdan yazıyım dedim.1749 nasil uymadi direk sorunsuz bi sekilde flansla uymasi gerekiyor izmirde cok yakın kardeşim tunc onaran var sbn kırmızı dti sahibi onun aracta var tf turbosu da iyi sağlıklı bnde cok araştırdım turbo almak için ck iyi anlıyorum sni . inşallah istediğin gibi olur hersey kazasız belasız inşallah tekrardan :)
Amin kardesim. Çok saol. Aracını biliyorum konusunu acmistin sanirim gerçekten guzel bi aracın var masalah kardesim sana da, cok begeniyorum. :) turbo konusunda ise inan ki cok arastirdik kullananlara da ulasmaya calistim bilgi alamadım. En iyisi denemek dedik. 1749un va vb vc olarak 3 ayri cesidi var. Vnt li turbolar sıkıntı oluyor deniyordu zaten oldu da. Sorun su, turbo ve wg yon olarak uymuyor. Uydurmak icin flans gerekiyor onu takarsak da manifolt uzuyor ve klimaya carpiyor. Yani yine takilirdi aslinda. Ama klima iptal gerekliydi gonlum elvermedi. Tf035 de bile cok uğraştık. Ancak oturtabildik iki tane wg değiştirdik. Tf035in bile 150 farkli cesidi var (saka yapmiyorum :D ) hepsi de birbirinden farkli. Gercekten iyi arastirip olcup bicmek gerekiyor. Bakalim umarim guzel sonuclar aliriz... Tekrar tesekkurler... :)
Umut melek
13-01-2016, 10:25
Aynen ft035 genelde iveco daily ducato morova tarzı araclarda kullanılıyor . Altta da geliyor insignia 1749 52 tarzında bi turbo . Ben de klimayi iptal etmemek icin custom manifold yaptırcam . izmirde sıcakta klimasız gezilmez . Dediğin gibi uçana kacana sürekli roll muhabbetlerinde biri olmadigim icin bnde ince eleyip sık dokudum hep aldığım parçalarda. Insallah ağız tadiyla binersin sende cok keyifli oluyor . motor olarak hic korkma 3 barda bile kullanan yakın cevrem var burda :) bitirince hizlanma kadran videosu bekliyorum krdsm :)
Senin araci da merak ediyorum gercekten kaliteli gidiyor herseyin, eline saglik.
Oem turboyla bile benim icin cok keyifliydi her devir dolu dolu tabiri caizse asfalti kaziyarak gidiyordu. Simdi daha iyi olması hedefimiz, bakalim :) 3 bar su an icin hayal kalıyor intercooler olmadığından. Water sprayin yeterli olacagini sanmiyorum o kadarina. Kaldi ki wg de 3 bara kadar cikacak mi bilemiyorum. 1.5 basariz gibi düşünüyoruz. Su an herşey sürpriz.. Motor isleri bittikten sonra istenilen sekle gelene kadar ayar yapıcaz o zaman netlesiriz.
Su an arac basinda bulunamıyorum ama bitiminde mutlaka dyno yapilacak zaten dynosuz is yapmam o zaman video da ceker atarim :)
cagatay16
13-01-2016, 23:18
Maşallah aracınız çok güzel olmuş hayırlı olsun yeni turbonuz. 5 cm yayda sorun yaşadığınız oldu mu? Yoksa daha kullanma şansınız olmadı mı? Bende corsa d için 3.5 mu 5 mi alsam diye gidip geliyorum.
maşallah adanada böyle araçlarla uğraşıldığını görmek çok hoşuma gidiyor
Downpipe da bitti Su borusu kaldı sadece.Allah izin verirse akşama marş basarız.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/12549075_10153409012716314_104897954463094411_n.jp g?oh=121eb26fc46325ed15e17e054deb79c4&oe=570CB64F&__gda__=1460176836_3f34603129c22a20bcb7951199f4a29 7
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/12508908_10153409012776314_4430205360324652780_n.j pg?oh=39e62eea140df5bf99c6a52dd6564262&oe=56FCB6F4
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/12510373_10153409012816314_6860997744555538537_n.j pg?oh=9f9d45916cd92c52c57ca1b91fbdcc1f&oe=57472535
fatihcakin
15-01-2016, 17:44
Maşallah büyük emek harçamışsınız :)
Maşallah aracınız çok güzel olmuş hayırlı olsun yeni turbonuz. 5 cm yayda sorun yaşadığınız oldu mu? Yoksa daha kullanma şansınız olmadı mı? Bende corsa d için 3.5 mu 5 mi alsam diye gidip geliyorum.
Teşekkürler. Araç hala garajda hiç kullanma fırsatım olmadı ama herhangi bi konfor beklentim yok açıkcası, normalde de çok konforlu değil çünkü :D O yüzden almışken 5 olsun dedim. 3.5 hiç basmazdı..
maşallah adanada böyle araçlarla uğraşıldığını görmek çok hoşuma gidiyor
Çok teşekkürler hoşunuza gittiyse ne mutlu.. :)
Downpipe da bitti Su borusu kaldı sadece.Allah izin verirse akşama marş basarız.
Haberleri ben de burdan takip ediyorum valla merakla bekliyorum :D Eline sağlık MKT :icon_tup:
Maşallah büyük emek harçamışsınız :)
Allah razı olsun teşekkürler.. :)
Ufak tefek sikintilarimiz çıktı filtre basima bela oldu, filtre deyip gecmemek lazim oldugunu tekrar anlamis olduk. Oemle birlikte 3. Turbo 3. Filtreden sonra cok sukur dun marsa bastık. Videoyu musait bi zamanda atmaya calisicam.
Dpmizin son hali
http://i.hizliresim.com/MLBWd2.jpg
http://i.hizliresim.com/vnNRPD.jpg
V8 atmo halimiz :D
https://www.youtube.com/watch?v=CfCWYYGWQPI&feature=youtu.be
ilkerci35
23-01-2016, 12:25
maşallah kazasız belasız
İstanbul
23-01-2016, 12:44
Bayılıyorum böyle bol resimli,detaylı anlatımlı ve eğlenceli konulara..100 sayfa olsa sıkılmadan okurum..aracınızı iyi günlerde kazasız belasız kullanın İnşallah
Yazılım sonrası ilk deneme. 0-100km/h 9sn civarında. 2.vites yürüyüşünden de anlaşıldığı üzere basınç gündelik 1.1 barda.
https://www.youtube.com/watch?v=hq3IK1r6rnI
Videoyu çeken arkadaşa teşekkürler burdan :D
https://www.youtube.com/watch?v=p2SP6fw0Ri4
Basıncımız kısık madem, bi deneyelim dedik... Marka model vermeyim, çeken araç arkadaşımın, sadece farkı görmek için kalktık. İki araç da dip gaz. Video çekilen araç 110hp stock atmosferik. Vtec2 1.6ies ile kafa kafaya giden bir araba...
https://www.youtube.com/watch?v=NCuB97ZZ-D4
Maşallah turbo yaramış,basınç ne kadar açacaksın acaba?
Maşallah turbo yaramış,basınç ne kadar açacaksın acaba?
Çok uğraştık çok yorucu oldu gerçekten o yüzden gözümü kararttım bana kalsa bastığı yere kadar basarım ki wg çekik 2'i geçtiğini söylediler o sırada araç başında değildim. Ama yağ değişimine kadar 1.1 devam. Sonrasında 1.5 cont basacak şekilde ayarlayabilirsek kafi gelir. Ondan sonra son düzenlemeler, detaylı temizlik ve motor içini kapatıp kabin içine geçmeye başlarız.
Şimdilik belimizi doğrultma mode on :D
Maşallah kardeşim , kazasız belasız. Kesene bereket. :icon_tup:
Maalesef kredi borcum yüzünden istemeyerek de olsa aracımı satma durumum ortaya çıktı. Çok şey kattı bana tecrübe hırs keder... :cool: Yine de kapıda bırakamıyorum öylece... Geçtiğimiz hafta detaylı yapalım dedik parlayalım dedik.
Bu arada bu süreç içinde spoiler ve marşpiyeller de takıldı. Polis amcalarımız saolsun filmlere veda ettik :heyoo: :cool:
http://i.hizliresim.com/7gL3RP.jpg
http://i.hizliresim.com/a3Arm2.jpg
http://i.hizliresim.com/rMDoLz.jpg
http://i.hizliresim.com/PkVZ3b.jpg
http://i.hizliresim.com/WkPLrq.jpg
Ekspertize çıkmıştık o sırada mahallenin çocukları çekmiş saolsunlar :D Güzel de çekmiş namussuzlar :D
https://www.youtube.com/watch?v=TbYxSah9GZI&feature=youtu.be
Maşallah kaç beygir verdi acaba ?
Cooler degisecem düşüncesiyle bitek o boruyu krom yapmamıştık onun da kelepçesi yuksek basincta tutmuyor. Su an gündelikte 140hp 275nm tork.
Grimlord
13-04-2016, 20:58
harbiden cok saglam olmus,insana dti aldirtir
harbiden cok saglam olmus,insana dti aldirtir
Çok saolun daha iyileri hepimizin olsun
Sti_Ozan
13-04-2016, 23:01
Masallah konuyu daha once okudum ama yazmamisim sanirim. Emekleriniz ugrasmalariniz hepsi gercekten guzel seyler,arabaya maddi bisey katar katmaz bilinmez ama manevi olarak cok sey kattigi ortada. Masallah kazasiz belasiz :)
Yazılım sonrası ilk deneme. 0-100km/h 9sn civarında. 2.vites yürüyüşünden de anlaşıldığı üzere basınç gündelik 1.1 barda.
https://www.youtube.com/watch?v=hq3IK1r6rnI
Videoyu çeken arkadaşa teşekkürler burdan :D
https://www.youtube.com/watch?v=p2SP6fw0Ri4
Basıncımız kısık madem, bi deneyelim dedik... Marka model vermeyim, çeken araç arkadaşımın, sadece farkı görmek için kalktık. İki araç da dip gaz. Video çekilen araç 110hp stock atmosferik. Vtec2 1.6ies ile kafa kafaya giden bir araba...
https://www.youtube.com/watch?v=NCuB97ZZ-D4
hort yapıyorum fakat özellikle videolarla birlikte editledim.
Setup gayet üst limitlerde seçilmiş. 1.1 gündelik bar basıyorum yazmış tamamen atmasyon diyelim ki 120-130 hp civarı bu basınçta. Fakat yine de aşırı yooğun bir duman atımı var.
Daha öncede 1.7 sahibiydim fakat sadece soft yazılımla bindim. Şimdi tekrar bi corsa alma arayışındayım tamamen keyfi, Soruma gelecek olursak, 2260-K03-K04 VB gibi turbolarla, %80-100 enjektör, 5-6 lt cooler ile yaklaşık 1.5 var basınç versem, 160-180 hp arası dumansız bir araç elde edemez miyim ? Dumansız yüklü binemez miyiz bu araçlara 180 hp bandında ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.