Orijinalini görmek için tıklayınız : 0W-20 Tam Sentetik Motor Yağı Tavsiyesi
FB7 kasa Civic sahibiyim ve aracımın yağ bakımı zamanı geldi. 0w-20 yağ konusunda tavsiyeye ihtiyacım var, Eneos markası hakkında bilginizi ve varsa kullanıcı yorumlarınızı paylaşırsanız memnun olurum.
yusuf yılmaz
31-03-2015, 18:13
üretici ne tavsiye ediyorsa onu kullan
Aracın kullanım kitapçığında iklimlere göre uygun yağ kodları vardır bunları tercih edebilirsiniz. Fakat diğer bir husus ise o motora uygun yağın birde sertifikası olması gerekir.
Misal Hyundai 1.5 VGT dizel motorlar için yağın uygunluğuna dair aldığı sertifika vardır. Bu sertifika yağların üzerindede yazılıdır.
Örnek:
http://resim.hyundaiclubtr.com/?di=43KG
Resimde görüldüğü üzere yağ kodlarının sol kısmında sertifika bilgileri mevcuttur. API CH4, ACEA B4. Bu sertifika kodları 1.5 VGT dizel motor için sunulmuş.
kurtlukaya
31-03-2015, 21:28
0 20 yağ koyman çok yanlış olur bence , fb 7 civic ler atmosferik motor zaten , illa bi yağ koyacakcan mobil esp 0w 40 koy , ilk çalıştırma için iyi olur , sonrasında yağ yakmaz
Neden yanlış olsun ki?
2012 sonrası hemen hemen tüm araçlara (na - aşırı besleme - dizel) fark etmeden 0w20 öneriyor / koyuyor servisler özellikle.
Hatta mobil in sitesinde 2012 sonrası 1.6 görünmese de 1.4 ve 1.8 i-vtec için 0w20 advanced fuel economy modelini öneriyor.. 1.6 da 1.8 in destroke hali yani sonuçta.
Öneri istemiştim ama Eneos 0w-20'yi satın aldım dün, gelince deneyip göreceğiz bakalım. Japon otomobil üreticilerinin fabrikasyon yağıymış.
0w-20 koyman yanlış olmuş demiş arkadaş ama serviste şu an zaten 0w-20 koyuyor ve onu öneriyor. Bugün servisten orjinal yağ filtresini de alıp haftasonu kendim değiştireceğim yağı.
0 20 yağ koyman çok yanlış olur bence , fb 7 civic ler atmosferik motor zaten , illa bi yağ koyacakcan mobil esp 0w 40 koy , ilk çalıştırma için iyi olur , sonrasında yağ yakmaz
Şaka yapıyorsun galiba, ya da sallıyorsun. Fabrika 0w20 öneriyor sen daha mı iyi biliyorsun?
0w40 ilk çalıştırmada nasıl daha iyi oluyor bir anlat bizde aydınlanalım. İstersen 10w-60 koysun, ilk çalıştırmada en iyisi olmuş olur.
Hiç bir bilgi olmadan fikir verme örneğinin tam karşılığı bu mesaj işte.
Öneri istemiştim ama Eneos 0w-20'yi satın aldım dün, gelince deneyip göreceğiz bakalım. Japon otomobil üreticilerinin fabrikasyon yağıymış.
0w-20 koyman yanlış olmuş demiş arkadaş ama serviste şu an zaten 0w-20 koyuyor ve onu öneriyor. Bugün servisten orjinal yağ filtresini de alıp haftasonu kendim değiştireceğim yağı.
0w-20 kullanmaya devam et, hiç bir sıkıntı olmaz.
Sanırım Türkiye'de çok fazla çeşit yok. Eneos ve Mobil 1 var. Hangisi daha ucuzsa onu kullanmanı öneririm.
Eneos'un "Japon fabrikasyon yağı" laflarına çok takılma. Pazarlamadan başka bir şey değil o. Diğer yağlardan daha iyi değil.
Dediğim gibi ikiside işini görür, Civic'de farkı anlamassın bile. Hangisi daha uygunsa ben onu tercih ederdim.
kurtlukaya
01-04-2015, 22:53
Neden yanlış olsun ki?
2012 sonrası hemen hemen tüm araçlara (na - aşırı besleme - dizel) fark etmeden 0w20 öneriyor / koyuyor servisler özellikle.
Hatta mobil in sitesinde 2012 sonrası 1.6 görünmese de 1.4 ve 1.8 i-vtec için 0w20 advanced fuel economy modelini öneriyor.. 1.6 da 1.8 in destroke hali yani sonuçta.
Öneri istemiştim ama Eneos 0w-20'yi satın aldım dün, gelince deneyip göreceğiz bakalım. Japon otomobil üreticilerinin fabrikasyon yağıymış.
0w-20 koyman yanlış olmuş demiş arkadaş ama serviste şu an zaten 0w-20 koyuyor ve onu öneriyor. Bugün servisten orjinal yağ filtresini de alıp haftasonu kendim değiştireceğim yağı.
Şaka yapıyorsun galiba, ya da sallıyorsun. Fabrika 0w20 öneriyor sen daha mı iyi biliyorsun?
0w40 ilk çalıştırmada nasıl daha iyi oluyor bir anlat bizde aydınlanalım. İstersen 10w-60 koysun, ilk çalıştırmada en iyisi olmuş olur.
Hiç bir bilgi olmadan fikir verme örneğinin tam karşılığı bu mesaj işte.
şimdi benim bunu söylememin amacı araç yüksek devirlerde kullanım sonucunda yağ yakması ihtimaline karşı 0w 20 nin ince kalmasıdır , 0w 40 ona göre daha kalındır ,
yanlış bilgim olabilir , bunun çözümü basittir hayvan değiliz insan gibi söylersin eyw der geçeriz , bilgisizliğimi kibir haline getirmem ,
ben kendi aracıma 2012 astra 1.4 t yağ alırken dexos2 onayı istiyordu gm servistede 5 30 yağ koyuyorlardı , bende gittim 0w 40 mobil aldım aracın ilk çalılştırmada sesi dahi değişti , ben yağ alırken bayağı araştırmıştım mobil in sitesinde gördüm yanlış hatırlamıyorsam yağın soğukken nasıl sıcakken nasıl davrandığıyla ilgili , benim bildiğim kadarıyla motor soğuk iken yağ 0 viskozite özelliği gösteriyor sıcak iken de 40 viskozite özelliği gösteriyor , yanlışım varsa İNSAN gibi söylemeniz yararlı olacaktır
kurtlukaya
01-04-2015, 23:10
aracın km si 100000 km yi geçmişse 0w 20 de en az 10000 km de yarım litre eksiltme yapar diye düşünüyorum
0w-20 ile 0w-40 arasında ilk çalıştırmada fark olacağını düşünmüyorum ama peki niye kullanmamalıyız 0w-40'ı ?
Yaz ayında sıkıştırılan bir motor ve yağ sıcaklığı da haliyle arttığını farz edersek.
kurtlukaya
02-04-2015, 00:05
castrol e teknik olarak da sordum yarına muhtemelen dönüş yapılır , cevabı da burada paylaşırım , yanlışı olan düzeltir bende dahil olmak üzere
kurtlukaya
02-04-2015, 00:06
0w-20 ile 0w-40 arasında ilk çalıştırmada fark olacağını düşünmüyorum ama peki niye kullanmamalıyız 0w-40'ı ?
Yaz ayında sıkıştırılan bir motor ve yağ sıcaklığı da haliyle arttığını farz edersek.
kullanmamalıyız diye bişey denmedi yoksa ben mi gözümdem kaçırıyorum
Hea...
Kusura bakmayın ben de şimdi baktım öyle bir şey diyen olmamış :)
şimdi benim bunu söylememin amacı araç yüksek devirlerde kullanım sonucunda yağ yakması ihtimaline karşı 0w 20 nin ince kalmasıdır , 0w 40 ona göre daha kalındır ,
yanlış bilgim olabilir , bunun çözümü basittir hayvan değiliz insan gibi söylersin eyw der geçeriz , bilgisizliğimi kibir haline getirmem ,
ben kendi aracıma 2012 astra 1.4 t yağ alırken dexos2 onayı istiyordu gm servistede 5 30 yağ koyuyorlardı , bende gittim 0w 40 mobil aldım aracın ilk çalılştırmada sesi dahi değişti , ben yağ alırken bayağı araştırmıştım mobil in sitesinde gördüm yanlış hatırlamıyorsam yağın soğukken nasıl sıcakken nasıl davrandığıyla ilgili , benim bildiğim kadarıyla motor soğuk iken yağ 0 viskozite özelliği gösteriyor sıcak iken de 40 viskozite özelliği gösteriyor , yanlışım varsa İNSAN gibi söylemeniz yararlı olacaktır
Ben 0w40 kötü yağ demedim. 2010 senesinde aldığım Megane Coupe dizel'e Mobil 1 kullanıyordum. 0w20 önerilen arabaya 0w40 koyulmamalı diyorum sadece.
Ayrıca yağ eksilten arabaya kalın viskozite kullanmakta yanlış. Yağ eksilten araba sorunludur, kalın yağ koyarak sorunlu arabaya geçici bir çözüm bulmuş oluyorsun.
aracın km si 100000 km yi geçmişse 0w 20 de en az 10000 km de yarım litre eksiltme yapar diye düşünüyorum
Bak kardeş yine sallıyorsun. Bizden İNSAN gibi yazmamızı istiyorsun, fakat kendin bilmediğin konuda yorum yapıyorsun. Biz genelde bilmediğimiz konuda yazmamayı tercih ediyoruz. Sana da öneririm.
kurtlukaya
02-04-2015, 00:59
ya allah aşkına sallıyosun diyorsunda arkadaşımda bmw 325 var daha 157 000 km de servisin önerdiği viskozitede yağ kullandığı zaman yağ eksiltiyor , kendi motorcu ustamda 2008 a4 tdi var onun kide 160 000 km de aynı şekilde kendisi de söylüyor yağ eksilttiğini benim opelim de 47000 km de benimkide yağ eksiltiyor , aynı şekilde polo 1.4 var 150 000 km de o da 7000 km de 700 ml yağ eksiltiyor , yani gözümün önünde bunlardan dahada fazla sayacağım örnek varken senin söylediklerin benimkilerine göre daha tutarsız bence ,
kurtlukaya
02-04-2015, 01:34
yukarıda ki bi arkadaşın koyduğu fotoda yazan normal koşullarda yani 5000 km de 1 litre yağ eksiltmesi normaldir yazısı yanlış o zaman senin söylemene göre , adamlar kötü araba üretmişler bu şekildede ayıplarını gizliyor diyebiliriz senin dediklerine göre , 0w 20 ile arabistanda gez bakalım 10000 kmde kaç litre yağ eksiltecek , neyse yarın zaten dönüş yapacaklar castrol teknik destekten adamın yazdığını direk burada paylaşırım
Benim de bildigim ordaki 0 soguk calismadaki (ilk calistirma vs.) yagin viskozitesini ikincisi ise motor yeterli sicakliga ulastigindaki yagin viskozitesini belirtiyor. Bununla ilgili makale vardi forumda diye hatirliyorum. "Kurtulkaya" nin demek istedigi sanirsam soguk viskozitesi yine 0 olsun ama yaz aylarinda falan araci sıkıstırdıgın zaman 20 diye numaralandirilan viskoziteli yagin yag yakmaya 40 tan daha elverisli oldugu. Ama fabrika bunu onerdiyse en dogrusu odur.
Mobil 0w-20 bulunuyomru piyasada, mobil 0w-30 kullanıyorum fd6 civic te.
kurtlukaya
02-04-2015, 10:16
Benim de bildigim ordaki 0 soguk calismadaki (ilk calistirma vs.) yagin viskozitesini ikincisi ise motor yeterli sicakliga ulastigindaki yagin viskozitesini belirtiyor. Bununla ilgili makale vardi forumda diye hatirliyorum. "Kurtulkaya" nin demek istedigi sanirsam soguk viskozitesi yine 0 olsun ama yaz aylarinda falan araci sıkıstırdıgın zaman 20 diye numaralandirilan viskoziteli yagin yag yakmaya 40 tan daha elverisli oldugu. Ama fabrika bunu onerdiyse en dogrusu odur.
evet benim tam olarak demek istedigim budur , ayrica benim basta 0w 20 nin kullaniminin yanlis oldugunu soylememin sebebi uretici firmanin onerdigi degilde , musterinin kafasina gore bu yagi istemesini dusunmemdir, yani yanlış anladim konuyu acan kisiyi, uretici firmadanda iyi bildigimi dusunmuyorum
Eneos marka Honda'nın kendi fabrikasının kullandığı yağdır Türkiyede çok fazla kıymet görmedi alanda yok genelde ama bence mobil'den daha iyi bir yağ
kurtlukaya
02-04-2015, 12:11
testleri var mi acaba, mesela mobil 0w 30 , castrol 0w30 , elf 030 shell 030 karsilastirmali test filan var mi acaba
kurtlukaya
02-04-2015, 13:54
az once castrol teknik destek ten mail geldi , numarami istediler aramak icin , sonuclari buraya atacagim
b.ustaoglu
02-04-2015, 14:02
motul nasıl bi yağ markası acaba ? baya pahalı olduğu söyleniyor her yerde de yok
kurtlukaya
02-04-2015, 15:21
arkadaslar az once castrol den aradilar aklima ne geldiyse sordum , bnm bu zamana kadar aktardigim bilgilerde herhangi bir yanlislik yok , konuyu acan arkadas aracin km sini ve honda nin onerdigini basta belirtmedigi icin yanlis anlamisim durumu ,
buradaki bi arkadasin dedigi yag yakan sorunludur olayi da palavra dan ibarettir , uzman kisinin demesine gore motor sifir iken belli km lere gore 0 20 kullanilir dedi , sen dedi 200000 deki bir araca 0w 20 yag koyup 10000 km bakimini beklersen motor yagsiz kalir dedi , motor zamanla asindigi icin zamanla ust viskozitesi yukselterek yag kullanilmali dedi ornk verdi 0w 20 den sonra 0w 30 olabilir dedi sonrasinda 0w 40 olabilir dedi , tabi ki uretici firmanin istedigi sertifilalara sahip olmasi gerektigini de soyledi ,
benim amacim yanlia bilgilerimde direnmek degil ki olsa castrol le muhattap olmam , amacim bilgi eksikligi olan yanlis bilgisi olan arkadaslara bir nebze yardimci.olmak
0 20 yağ mı varmış ilkkez gördüm valla :) Castrolden gelen açıklama mantıklı aslında ama ben 100bin 5 40 daha sonrasındada 5 30 koymaya başladım mobil1 esp ne gariptir ki aracım daha az yağ eksiltiyor zaten servisin koyduğu elf 5 40 en ucuzuydu heralde çok eksiliyordu castrol edge td 5 40 da denedim ondada eksiltme elften ciddi azdı
bymurat___61
02-04-2015, 19:52
Olay baya gereksız polemıge donumus. HER motor dogası geregı yag yakar. Yag yakmayan motor yoktur. İsractionda manuelınde zaten kaç km de ne kadar eksılıtıcegı zaten on gorulmektedır. Bunda zaten anormal bır sey yok. Suda bır tartısmasız bır gercek opel motorları cıdden japon uretıcıere cok cok fazla yag yakıyor.
Gelelım tarısma konusuna 0-20 0-40 0-30 un ilk çalıştırma anındaki (sıcaklık ve vızkozıte kavramlarından beslenıyorum) tepkileri aynıdır.
arac 90 derce old bıraz seyır ettık butun sıcaklıklarımız oturdu diyelim işte burada 20 en ince yag 30 aorta dıyelım 40 ise en kalın yagdır. İşte uretıcının onerdıgı vizkozite ise tammaıyle budur. Burada motorun uretım klaresenı onemlıdır. Bunu uretıcı en ıyı bılır. Sedece vizkozite kavramından beslenıyorum. Bir dunya parametre oldugunu az cok bılgım dahılınde bılıyorum.
YAg yakan motor saglıksız mıdır? konusuna yag yakan motor kullanılan yagın ceşitine gore ve yaktıgı mıktara gore saglıksız dıyebılırız. ornek olarak opelı alalım 40W numara yag onerılsın (ve gerekli sertifikalara sahıp olsun) ve manuleındede 5.000 kmde 600 gr yakması on gorulsun. bu motor 1 lt yag yakarsa kesınlıkle saglıksız dıyebılrıız. Bu bır kaçıs yolu olmalıdır firmalar için ama bazı avrupalı uretıcıler bunu yapmaktadır. bu da demek oluyor kı 3.5 lt yag alan bır motor 10.000 bakımda 2.5 lt reye dusecek. Bu kabul edılebılrı sınırlar ıcersınde olamaz.
Bu arada sahsı gorusum fb7 de turbo besleme yok neden 20W yag onerılsın. MAnuelden alıntı yaparak bırı yazarsa cok memnun olurum.
Bu arada genelleıklen motor yaglarından en cok beklenen sey sogukken ınce sıcaklık arttıkcada kalın durabılmek. bu kalınlıktan kastımm yag fliminin devamlıgının saglayabılecek kalınlık.
kurtlukaya
02-04-2015, 21:28
Olay baya gereksız polemıge donumus. HER motor dogası geregı yag yakar. Yag yakmayan motor yoktur. İsractionda manuelınde zaten kaç km de ne kadar eksılıtıcegı zaten on gorulmektedır. Bunda zaten anormal bır sey yok. Suda bır tartısmasız bır gercek opel motorları cıdden japon uretıcıere cok cok fazla yag yakıyor.
Gelelım tarısma konusuna 0-20 0-40 0-30 un ilk çalıştırma anındaki (sıcaklık ve vızkozıte kavramlarından beslenıyorum) tepkileri aynıdır.
arac 90 derce old bıraz seyır ettık butun sıcaklıklarımız oturdu diyelim işte burada 20 en ince yag 30 aorta dıyelım 40 ise en kalın yagdır. İşte uretıcının onerdıgı vizkozite ise tammaıyle budur. Burada motorun uretım klaresenı onemlıdır. Bunu uretıcı en ıyı bılır. Sedece vizkozite kavramından beslenıyorum. Bir dunya parametre oldugunu az cok bılgım dahılınde bılıyorum.
YAg yakan motor saglıksız mıdır? konusuna yag yakan motor kullanılan yagın ceşitine gore ve yaktıgı mıktara gore saglıksız dıyebılırız. ornek olarak opelı alalım 40W numara yag onerılsın (ve gerekli sertifikalara sahıp olsun) ve manuleındede 5.000 kmde 600 gr yakması on gorulsun. bu motor 1 lt yag yakarsa kesınlıkle saglıksız dıyebılrıız. Bu bır kaçıs yolu olmalıdır firmalar için ama bazı avrupalı uretıcıler bunu yapmaktadır. bu da demek oluyor kı 3.5 lt yag alan bır motor 10.000 bakımda 2.5 lt reye dusecek. Bu kabul edılebılrı sınırlar ıcersınde olamaz.
Bu arada sahsı gorusum fb7 de turbo besleme yok neden 20W yag onerılsın. MAnuelden alıntı yaparak bırı yazarsa cok memnun olurum.
Bu arada genelleıklen motor yaglarından en cok beklenen sey sogukken ınce sıcaklık arttıkcada kalın durabılmek. bu kalınlıktan kastımm yag fliminin devamlıgının saglayabılecek kalınlık.
dediğiniz gibi , insan en büyük gafleti birşey bildiğini sanmaktır, bende onu anlamiyorum gereksiz polemik olusturma niyeti var arkadasin ,
dediklerinize katiliyorum hocam , motor yagi uzun zamanlar sonra degisince faydali kurumlar denen o kurumlar yok oluyormus , bnde 0w 20 nin cok ince oldugunu dusunuyorum , 100000 km den sonra kullanilabilecek yag olduguna da inanasim gelmiyor
Sorduğum sorunun bu kadar tartışma yaratacağı aklımın ucundan geçmezdi ama fena da olmadı epey bilgi almış olduk.
Aracım 50000km'de ve 40000 dahil serviste bakımları yapıldı, artık servise öpülmemek için yağ bakımını kendim yapmaya karar verdim yağ sorusunu da bunun için sordum.
0w-20 meselesine gelince; danıştığım yetkili servis olan EFE Honda ve Bar Honda özel servis (Hüseyin usta) ısrarla "0w-20 koyulması gerek FB7'lere" dediler. Aracın kitapçığında ise bulunulan iklim koşullarına göre 0w-20 ve 0w-30 koyulması gerektiğini belirtir bir tablo var ben de bunun üzerine bu viskoziteyi tercih ettim.
Yağ bugün elime ulaştı, yağ ve filtreleri değiştirdim, ilk izlenim (psikolojik de olabilir) soğuk motorda ilk çalıştırma daha sarsıntısız ve devamında daha az motor sesi var. Elim hep arabanın üzerinde olduğu için takip edeceğim yağ seviyesini bakalım ne olacak.
Olay baya gereksız polemıge donumus. HER motor dogası geregı yag yakar. Yag yakmayan motor yoktur. İsractionda manuelınde zaten kaç km de ne kadar eksılıtıcegı zaten on gorulmektedır. Bunda zaten anormal bır sey yok. Suda bır tartısmasız bır gercek opel motorları cıdden japon uretıcıere cok cok fazla yag yakıyor.
Gelelım tarısma konusuna 0-20 0-40 0-30 un ilk çalıştırma anındaki (sıcaklık ve vızkozıte kavramlarından beslenıyorum) tepkileri aynıdır.
arac 90 derce old bıraz seyır ettık butun sıcaklıklarımız oturdu diyelim işte burada 20 en ince yag 30 aorta dıyelım 40 ise en kalın yagdır. İşte uretıcının onerdıgı vizkozite ise tammaıyle budur. Burada motorun uretım klaresenı onemlıdır. Bunu uretıcı en ıyı bılır. Sedece vizkozite kavramından beslenıyorum. Bir dunya parametre oldugunu az cok bılgım dahılınde bılıyorum.
YAg yakan motor saglıksız mıdır? konusuna yag yakan motor kullanılan yagın ceşitine gore ve yaktıgı mıktara gore saglıksız dıyebılırız. ornek olarak opelı alalım 40W numara yag onerılsın (ve gerekli sertifikalara sahıp olsun) ve manuleındede 5.000 kmde 600 gr yakması on gorulsun. bu motor 1 lt yag yakarsa kesınlıkle saglıksız dıyebılrıız. Bu bır kaçıs yolu olmalıdır firmalar için ama bazı avrupalı uretıcıler bunu yapmaktadır. bu da demek oluyor kı 3.5 lt yag alan bır motor 10.000 bakımda 2.5 lt reye dusecek. Bu kabul edılebılrı sınırlar ıcersınde olamaz.
Bu arada sahsı gorusum fb7 de turbo besleme yok neden 20W yag onerılsın. MAnuelden alıntı yaparak bırı yazarsa cok memnun olurum.
Bu arada genelleıklen motor yaglarından en cok beklenen sey sogukken ınce sıcaklık arttıkcada kalın durabılmek. bu kalınlıktan kastımm yag fliminin devamlıgının saglayabılecek kalınlık.
Yağ yakmayan motor vardır, en azından yağ çubuğunda görülecek seviyede olmaz. Yüksek kilometrelere kadar da yakmayabilir. Elbette bir süre sonra yağ eksiltme yapabilir bu 200.000 km olur, 500.000 km olur değişir bu rakam. Honda bu arabaya 0w20 öneriyorsa, 0w40 koymanın bir anlamı yok. 0w20 eksiltme yaparsa çok istiyorsan 0w30 a geçersin (bence yanlış ama problem yaratmaz), işin doğrusu eğer araç yağ eksiltiyorsa yüksek kilometreler için tasarlanan yağı kullanmaktır, mümkün olduğunca viskoziteyi değiştirmeden. Fakat yine de bu, direk 0w40 koyarsın anlamına gelmiyor.
Fakat yeni motor rodajdan sonra yağ yakmamalı, eğer yakıyorsa sorun vardır. Çok agresif kullanılan araçta biraz anlarım da, özellikle Polo GTI gibi günlük kullanımda bile yağ yakan motorlar zaten sorunlu.
Edit: Yeni Honda motorlarında 0w20 önerilmesinin sebebi aslında yakıt ekonomisine katkıda bulunması. Amerikada standart olarak CAFE kuralları uygulandığı için şart koşuluyordu çoğu kompakt sınıf arabada 0w20 kullanılması. Şu anda çoğu marka 0w20 ya da 5w20 kullanıyor standart olarak. Bu sanırım Avrupa'ya da gelmiş. Gelecekte 0w16 ve 0w10 yağlar standart olarak kullanılmaya başlayacak, o zaman 0w20 için kalın diyeceğiz belki de :)
Corporate Average Fuel Economy - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_Average_Fuel_Economy)
dediğiniz gibi , insan en büyük gafleti birşey bildiğini sanmaktır, bende onu anlamiyorum gereksiz polemik olusturma niyeti var arkadasin ,
dediklerinize katiliyorum hocam , motor yagi uzun zamanlar sonra degisince faydali kurumlar denen o kurumlar yok oluyormus , bnde 0w 20 nin cok ince oldugunu dusunuyorum , 100000 km den sonra kullanilabilecek yag olduguna da inanasim gelmiyor
Kardeş eğer polemik yaratmak olsaydı amacım, önceki yazdığın saçmalıklara cevap verirdim. Arka arkaya 5 tane mesaj yazınca haklı olmuyorsun. Eğer FB7 kasa Civic'i olan *** yani yeni arabaya*** 0w40 öneriyorsan seninle tartışacak bir konu yok. Castrol sana gereken cevabı vermiş zaten, 0w20 önermiş (hepimiz doğru anlamışız, bir sen yanlış anlamışsın, o zaman hatayı kendinde arayacaksın). 200.000 kilometredeki arabanın motor yağına 10.000 kilometre boyunca bakmıyorsan zaten kırmayı hak edersin, 0w20 ya da 10w60 koymuşsun fark etmez. 0w20 kullansan bile eksiltiyorsa zamanında tamamlarsan HİÇ BİR ŞEY OLMAZ!
Hala 0w20 nin çok ince olduğunu düşünüyorsun ya, anlat bakalım bize üstad neden ince geliyor, aydınlat bizi. Honda mühendisinin bilemediği, ama senin bildiğin ne var bizde öğrenelim. Ama bunu fikirlerinle değil (örneğin "bence 10 bin kilometre de yarım litre eksiltir" saçmalığını istemiyoruz), bilgilerinle ve belgelerinle anlat bize.
Edit: Neyse bu cümleyi sildim.
kurtlukaya
03-04-2015, 01:34
Kardeş eğer polemik yaratmak olsaydı amacım, önceki yazdığın saçmalıklara cevap verirdim. Arka arkaya 5 tane mesaj yazınca haklı olmuyorsun. Eğer FB7 kasa Civic'i olan *** yani yeni arabaya*** 0w40 öneriyorsan seninle tartışacak bir konu yok. Castrol sana gereken cevabı vermiş zaten, 0w20 önermiş (hepimiz doğru anlamışız, bir sen yanlış anlamışsın, o zaman hatayı kendinde arayacaksın).
Hala 0w20 nin çok ince olduğunu düşünüyorsun ya, anlat bakalım bize üstad neden ince geliyor, aydınlat bizi. Honda mühendisinin bilemediği, ama senin bildiğin ne var bizde öğrenelim. Ama bunu fikirlerinle değil (örneğin "bence 10 bin kilometre de yarım litre eksiltir" saçmalığını istemiyoruz), bilgilerinle ve belgelerinle anlat bize.
Aklınca laf sokuyorsun, fakat senin bildiğin kadar benim unuttuğum var motor yağı konusunda. Çok merak edersen geçmiş mesajlarıma bak, belki bir şeyler öğrenirsin.
dou halen ukalalık peşindesin ben ne diyeyim ki , benim mesaj sayıma ve forumda takıldığım süreye bakarsan zaten bilgimin olmadığı konuda yorum yapmadığımı anlayacaksın , castrol bana gerekeni dedi de ben oraya da yazdım ama anlama noktasında sıkıntı çektiğin için bir daha anlatacağım , benim ilk başta öyle dememin sebebi hondanın 0 20 önerdiğini bilmememdir ,siz önerilen yağ olduğunu söyledikten sonrada ısrarla yanlış olur diye birşey de demedim, zaten yanlış olur BENCE diye yazmışım bakabilirsin yanlış olur kesinlikle konulmaz diye birşey de söylemedim , sonrasında sen benim için atıp tutuyorsun , bildiklerini unutmuşsun ya hatırlatmak istiyorum 100 bin km deki bir arabayla daha sıfır hiç aşınmamış bir motoru kıyaslayarak cahillik ediyorsun , castrol deki kişide o önerilen yağın sıfır motor için olduğunu söyledi motor 100 bin km deki bir araca 0w 20 koymak yanlış olur dedi , sen de tutturmuşsun yağ yakan motor sorunludur diye doğru km deki bir motora doğru yağı koymazsan o motor yağda yakar , bence unuttuğun bilgileri tazele, herhalde castrol den daha iyi bildiğinide iddaa etmiyorsun ,
bana anlat diyosun , anlamak isteyen anladı zaten sen yanlışını kabullenemediğin için anlamak da istemiyorsun , umarım doğru yolu bulmak istersin , bu zamana kadar bilmediğim bir konuya yorum yapmadım şimdiye kadar bu saatten sonrada yapmam
Bak anlamadığın nokta, 0w20 de kullansan 10w40 da kullansan, yağını eksik tutma hiç bir şey olmaz.
0w20 kullanmaman gereken nokta, piste çıkıyorsan ya da çok agresif kullanıyorsan. Çünkü orada yağ basıncı çok lazım ve ince yağ gereğinden fazla şekilde incelerek yağ basıncın düşer. Bak yine yağ eksiltip eksiltmemesi önemli değil önemli olan yağ basıncı.
Yağ yakan motor sorunludur, tekrar edeyim. Hiç bir problem olmasa, rodajı düzgün yapılmamıştır (Evet hala rodaj var yağ analizlerine göre). Fakat 250.000 km deki motor yağ yaksın bir zahmet ondan bahsetmiyorum.
Castrol'den daha iyi bildiğimi iddia etmiyorum, fakat klasik bir müşteri temsilcisinin çok bir şey bildiğini zannetmiyorum. 100 bin km deki araca 0w20 koymak yanlış olur demesinden belli zaten ne kadar bildiği. Bahsedilen araba 150.000 km garantili yani her koşulda servise gitmesi lazım ve 0w20 koyuluyor bu arabaya. Fabrika 150.000 km garanti veriyor motora yani kısaca. Onu bırak, sen Castrol'deki müşteri temsilcisinin, Honda mühendislerinden daha iyi bildiğini mi düşünüyorsun?
kurtlukaya
03-04-2015, 01:49
Bak anlamadığın nokta, 0w20 de kullansan 10w40 da kullansan, yağını eksik tutma hiç bir şey olmaz.
0w20 kullanmaman gereken nokta, piste çıkıyorsan ya da çok agresif kullanıyorsan. Çünkü orada yağ basıncı çok lazım ve ince yağ gereğinden fazla şekilde incelerek yağ basıncın düşer. Bak yine yağ eksiltip eksiltmemesi önemli değil önemli olan yağ basıncı.
Yağ yakan motor sorunludur, tekrar edeyim. Fakat 250.000 km deki motor yağ yaksın bir zahmet ondan bahsetmiyorum.
Castrol'den daha iyi bildiğimi iddia etmiyorum, fakat klasik bir müşteri temsilcisinin çok bir şey bildiğini zannetmiyorum. 100 bin km deki araca 0w20 koymak yanlış olur demesinden belli zaten ne kadar bildiği. Onu bırak, sen Castrol'deki müşteri temsilcisinin, Honda mühendislerinden daha iyi bildiğini mi düşünüyorsun?
dou böyle de canımı ye , konu başından beri laf sokmaya çalışıyosun , yağ yakan motor sorunlu kısmına katılmıyorum ama , çünkü üretici firmanın belirlediği değerler var bence bu değerlerin üzerinde yağ yakan motor sorunludur,
castrol teknik servisini aradım sordum bana söylenen bu ne kadar işlerinin ehlilerdir bilemiyorum ama o işe de torplle gireceklerini de sanmıyorum , zaten cagdasi forumdaşımızda bizi bilgilendirecek bir sonraki yağ bakımına kadr
Üreticilerin belirlediği değerler (misal 1 litre /1000 km) zaten 200 bin km den önce kolay kolay oluşmaz günümüz şartlarında. Nasıl kullandığın ve bakım durumuna göre 400 bin kilometre bile gidebilir.
Şu anda kullandığım araba 110.000 kilometreye geldi, 8400 rpm çevirmeme rağmen hiç yağ eksiltmiyor. 5w30 kullanıyorum sana göre oldukça ince bir yağ ve 7500 kilometrede bir değiştiriyorum. Ki Honda yağ eksiltir diye bilinir genelde. Motor teknolojisinin 2000 li yıllardan kalma olduğunu düşünürsek, günümüzde yağ eksilten araba kavramı bana pek sağlıklı gelmiyor.
kurtlukaya
03-04-2015, 02:08
30 viskoziteyi ince bulmuyorum 100 bin km deki araç için , mobilin benim aracım için önerdiği yağ 0w 40 almanyada önerdiği de 0w 40 , servisin koyduğu yağ 5w 30 , castrol ün önerdiği yağ tr de 5w 40 almanyada 5w 30 i gm almanya da dolumu mobile tr de petrol ofisine yaptırıyor , dexos2 denen bir onay istiyor yağda , sana görede benim koymuş olduğum yağ çok kalın o zamn , yanlış mı anladım
kurtlukaya
03-04-2015, 14:06
Araban turbo mu?
evet turbo
Bak anlamadığın nokta, 0w20 de kullansan 10w40 da kullansan, yağını eksik tutma hiç bir şey olmaz.
0w20 kullanmaman gereken nokta, piste çıkıyorsan ya da çok agresif kullanıyorsan. Çünkü orada yağ basıncı çok lazım ve ince yağ gereğinden fazla şekilde incelerek yağ basıncın düşer. Bak yine yağ eksiltip eksiltmemesi önemli değil önemli olan yağ basıncı.
Yağ yakan motor sorunludur, tekrar edeyim. Hiç bir problem olmasa, rodajı düzgün yapılmamıştır (Evet hala rodaj var yağ analizlerine göre). Fakat 250.000 km deki motor yağ yaksın bir zahmet ondan bahsetmiyorum.
Castrol'den daha iyi bildiğimi iddia etmiyorum, fakat klasik bir müşteri temsilcisinin çok bir şey bildiğini zannetmiyorum. 100 bin km deki araca 0w20 koymak yanlış olur demesinden belli zaten ne kadar bildiği. Bahsedilen araba 150.000 km garantili yani her koşulda servise gitmesi lazım ve 0w20 koyuluyor bu arabaya. Fabrika 150.000 km garanti veriyor motora yani kısaca. Onu bırak, sen Castrol'deki müşteri temsilcisinin, Honda mühendislerinden daha iyi bildiğini mi düşünüyorsun?
aynı şeyi ben yazacaktım, bakayım yazan oldumu diye sen yazmışsın zaten.
aynen burası türkiye ve bu gerçeği unutmayın
castrolden aradılar lafı yetmez....
kim aradı? o kim? kaç senedir yağ işinde? bu konuda uzmanmı?
hayatında hiç piston görmüşmü? vs vs
yoksa klasik satış temsilcisimi? evet ise geçin efendim onu siz.
broşürde yazanları bende okuyabilirim, yada castrolün kendi yayınlarını.
haftaya o arkadaşı avukatlık bürosunda çalışırken bulabilirsiniz :)
ibratice
05-04-2015, 23:29
Son noktayı koyayım HONDA diyorki servislere FB7 kasalara 0W20 yağ kullanacaksınız diyor tavsiye etmiyor bunu kayacaksınız diyor kampanyalarda servislere ENOS gönderiyor Honda Türkiye ücretsiz bizde castrol kullanıyoruz .
evet turbo
Turbo aracta benim tutumum atmosferige gore farkli olur. Ben atmosferik motorda (gunluk kullaniliyorsa) onerilen viskozitede kalinmasi taraftariyim. Fakat turboda, bir kalin viskoziteye gecilebilir. Motor sicakligi 100 derece bile olsa, turbonun icindeki sicaklik cok daha yuksek olabilir, bu da yagi zorlayan bir etkendir. 0w30 ya da 5w30 oneriliyorsa, 0w40-5w40 kullanilabilir bana gore garantisi bitmisse.
bymurat___61
11-04-2015, 23:50
YAZdıkalrına aynen katılıyorum. YAg yakmayan motor derken zaten cubukta gozukemeycek olan mıktarı kasd etmıstım.
kendımden ornek vereyım 1.6 iesım var 5.40 mobıl super 3000 tam sentetık kulanıyorum kullanıyorum 8 ayda bır degıstırmekteyım. mın ıle max arasındakı mesafenın 5 te 1 ınden azını eksıltıyorum. muhtemelen 150 gr cıvarı.
0W20 yağ konmuş fb7 Civic'in ülkemiz yaz şartlarında hava sıcaklığı gölgede 40 derece üzerindeyken rampa yukarı klima açık şekilde seyir halinde yağ hararetini görmek isterim. Yada yaz aylarında otoyolda klima açık 30 dakika tam gaz kullanımdaki yağ sıcaklığını merak ediyorum.
ilovedrifting
11-05-2015, 09:05
Yağ firmalarının, servislerin, ustaların, onun bunun ne dediğine bakmayın. Bu motoru üreten hangi koşullarda hangi yağı kullanabileceğini en iyi bilendir. Onu bakmak lazım.
Daha önce bende @Dou abi ile yağ konusunda tartışmalarda bulunmuştum, işi detaylı araştırdıkça söylediklerinin doğruluğunu ve Tr'de genel olarak bildiklerimizin tamamen fasa-fiso olduğunu gördüm. Sürekli olarak yağ konusunda iddalı, kesin ve doğru şeyleri yazdığından dolayı tam olarak mesleğini merak ediyorum abi sorun değilse ?
@kurtlukaya, genel anlamda habire sallıyorsun arkadaşım. Servis vtec2'ye yarı sentetik 10-40 yağ koyarken 120k'daki arabaya 5-30 tam sentetik koyuyorum 8-10k'da ya hiç eksiltmiyor ya ölçemeyeceğim kadar az eksilme var onu napıcaz o zaman?
Soğuk motorda 0w40 nasıl oluyor da 0w20'den daha iyi olabiliyor? Adam 1.6 Civic'e yağ koyacağım diyor, sanki tayyara yağ koyacağım diyormuş gibi -hangi mantıkla- saatlerce tapa gaz gidecek ve yağı çoooooookk ısıtacak muamelesi yapıyorsun? Fb7 civic sürekli drag-roll kovalayan bi araba mı sanki ?
Hem ne oldu, ilk dönem final zamanında hocan suyu elektroliz edip sonra motorda h2 yakan araba yapmıştı finallerden sonra gösterecektin bize arabayı? Bak ikinci dönem final zamanı geldi? :) Açamadın hala ufkumuzu..
talatkaank
18-04-2019, 21:02
Kesinlikle doill 0W20 yağını tavsiye ederim, N11.com dan bulabilirsin, hem uygun hem kaliteli
free-hifi
14-05-2020, 23:34
Konuyu hortlatayım. Bir kaç araştırma yaptığım da 0 20 nin soğuk iklimlerde kullanılmasını tavsiye etmiş. Sanırım İstanbul şartlarında yada Türkiye'de belli bir kesimde 5 30 daha uygun gibi. Kesin kararsız kaldım aracıma hangisini yapayım. İlk işim bir önceki bakım kartına bakıp aynısı devam etmek
Yağ yakmak la yağ eksiltmek farklı şeyler bence bu tabirlerde yanlış yapıyoruz.
selcukkoylu
18-05-2020, 23:54
ben motul 0w20 ecolite ürünü hem 2004 corsa 1.3 cdti hemde 2009 passat 1.8tsi da kullanıyorum. motor keçelerdem oringlerden yağ kaçırmıyosa en ince yağı kullanırım.
motul de 5 lt seçeneği var piyasa fiyatı da 200tl civarında . 0w20 ile araç inanılmaz rahatlıyor sessizleşiyor ve motor ısınana kadar olan sürtünme enaza iniyor. yağ kaçağınız yoksa ve yağ pompanız yeniyse kesinlikle tavsiye ederim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.