PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyundai-Kia 1.6 gdi motor turbo swap



alihan_27
22-02-2015, 00:46
1.6 gdi (130-140hp) atmosferik motorla, 1.6 t-gdi (180-204hp) turbo motor arasındaki parça farkları nedir? Hyundai-Kia uğraşan, parçacı, servisle alakalı olanlardan bilgi rica ediyorum.

Kendim bulabildiklerim herikiside gamma serisi motor. Atmo olan G4FD kodlu, turbo olan G4FJ kodlu. Üst kapaklar ve çap-strok ikisininkide aynı. İkiside dual-cvvt, direk enjeksiyon. Turbo olanda twinscroll K03 turbo kullanılmış.
Piston, piston kolu ve ecu farklımı bir türlü bulamadım nette. Servis manuel veya parça kodlarından anlaşılabilir diye düşünüyorum.
Niye sorduğum ise, eğer çok fark yoksa turbo modelin farklı olan parçalarını atmosferiğe geçirmek istiyoruz.

MEGFB
22-02-2015, 00:47
bende çok merak ediyorum takipteyim

Boldenon
22-02-2015, 00:56
Çap ve strok aynı olsada sıkıştırma oranları farklıdır. Aymosferik olanlar 11.5 sıkıştırmaya sahip. Pistonların aynı olduğunu sanmam. Atmosferik arabaya niye turbo arabada kullanılabilecek dayanımda piston taksınlar ki.

alihan_27
22-02-2015, 02:58
Çap ve strok aynı olsada sıkıştırma oranları farklıdır. Aymosferik olanlar 11.5 sıkıştırmaya sahip. Pistonların aynı olduğunu sanmam. Atmosferik arabaya niye turbo arabada kullanılabilecek dayanımda piston taksınlar ki.

Doğru atmo olan 11.5, turbo olan 9.5 sıkıştırmaya sahip. Direkt enjeksiyon olduğundan turboya özel yeni piston tasarım ve üretim maliyeti altına gireceklerini pek düşünmüyorum hakeza atmo olandada dayanıksız piston kullanamazlar, daha çok piston kolunu daha kısa ve güçlü yapmışlardır diye tahmin ediyorum ama çekik gözlüler bir numara yaptıysa bilemem :).

Ecular aynıymış o sorun ortadan kalktı. Bosch Mcu tipi: tc1767 Ecu tipi: Med17.9.8 her iki motorda da aynı tabii ki yazılım farklıdır.

Berkan
22-02-2015, 03:54
genel adı olan "Hyundai Gama engine" diye aratırsan daha kesin bilgilere ulaşma olasılıgın yüksek.

sıkıştırmasını daha farklı belirtmişler burda mesela..

Model -- Enginecode -- Displacement (bore x stroke) -- Power@rpm, Torque@rpm -- Compression ratio

1.6 Gamma GDi G4FD 1,591 cc (97.1 cu in) (77.0 mm × 85.4 mm (3.03 in × 3.36 in)) 140 PS (103 kW; 138 hp)@6300, 17.0 kg·m (167 N·m; 123 lbf·ft)@4850 11.0

1.6 Gamma II MPi G4FC 1,591 cc (97.1 cu in) (77.0 mm × 85.4 mm (3.03 in × 3.36 in)) 130 PS (96 kW; 128 hp)@6000, 16.0 kg·m (157 N·m; 116 lbf·ft)@4850 10.5

1.6 Gamma II MPi G4FG 1,591 cc (97.1 cu in) (77.0 mm × 85.4 mm (3.03 in × 3.36 in)) 132 PS (97 kW; 130 hp)@6300, 16.0 kg·m (157 N·m; 116 lbf·ft)@4850 10.5

1.6 Gamma T-GDI G4FJ 1,591 cc (97.1 cu in) (77.0 mm × 85.4 mm (3.03 in × 3.36 in)) 186 PS (137 kW; 183 hp)@5500, 27.0 kg·m (265 N·m; 195 lbf·ft)@1500-4500 9.5

1.6 Gamma T-GDI G4FJ 1,591 cc (97.1 cu in) (77.0 mm × 85.4 mm (3.03 in × 3.36 in)) 204 PS (150 kW; 201 hp)@6000, 27.0 kg·m (265 N·m; 195 lbf·ft)@1750-4500 9.5


http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Gamma_engine#1.6_Gamma_GDi_.28G4FD.29

EmreYY
22-02-2015, 10:51
Konuyu takipteyim GDİ bence tatmin etmeyen bir motor al tak şeklinde fazla uğraşılmadan turbolanabiliyorsa güzel araçlar çıkar diye düşünüyorum

bilalMW
22-02-2015, 11:18
benimde merak ettiğim bir mevzu. Aynı motor ailesi olduğundan ortak parça kullanımı fazla olduğundan iyi bir araştırma ile güzel bir convert turbo kit yapabileceğini düşünüyorum. sıkıştırmayı kalın conta ile çözemezmiyiz fazla motor içine girmeden :D ?

alihan_27
22-02-2015, 14:33
benimde merak ettiğim bir mevzu. Aynı motor ailesi olduğundan ortak parça kullanımı fazla olduğundan iyi bir araştırma ile güzel bir convert turbo kit yapabileceğini düşünüyorum. sıkıştırmayı kalın conta ile çözemezmiyiz fazla motor içine girmeden :D ?

Kore'de var. Veloster için Amerika pazarına kit halinde satılıyor turbo olanına.
Direkt enjeksiyon işi bozuyor kalın conta kullanımı sıkıntılı. Zıkkımın 1.6 mpi versiyonuda var, nedense lpgnin çok kullanıldığı Türkiye pazarına göndermiyorlar.

darkmann
22-02-2015, 18:49
dün bu konudan sonra biraz araştırma yaptım, kia üzerinden pek bişey bulamadım ama velosterlarda çok uğraşanlar olmuş, turbosuyla intercoolerla ve büyük turbo kitleri var yurt dışında ama burda daha yazılım bile yapan yok kadar az 1.6 t-gdi ya, normalini turboya dönüştürmek epey bi zahmetli olur bana kalırsa yapılırsada 300 üstü oluyormuş veloster turbolar çok güzel değerler yakalanabilir.ben pro ceed gt kullanıcısıyım ,sadece cat back egzoz var aracımda downpipe ve yazılım yapmaya çekiniyorm açıkcası burda t-gdi ile uğraşan yok çok fazla.

alihan_27
24-02-2015, 11:16
dün bu konudan sonra biraz araştırma yaptım, kia üzerinden pek bişey bulamadım ama velosterlarda çok uğraşanlar olmuş, turbosuyla intercoolerla ve büyük turbo kitleri var yurt dışında ama burda daha yazılım bile yapan yok kadar az 1.6 t-gdi ya, normalini turboya dönüştürmek epey bi zahmetli olur bana kalırsa yapılırsada 300 üstü oluyormuş veloster turbolar çok güzel değerler yakalanabilir.ben pro ceed gt kullanıcısıyım ,sadece cat back egzoz var aracımda downpipe ve yazılım yapmaya çekiniyorm açıkcası burda t-gdi ile uğraşan yok çok fazla.

Esasında yazılım sorun değil. Yurtdışı ile çalışan buradaki remap dükkanları halleder diye düşünüyorum.
Piyasada t-gdi motorlu araç sayısı çok az. Yoksa en az psa-thp motor kadar uğraşan olurdu burada. Amerika da veloster turbo ile çok güzel güçler alınıyor hafif değişimlerle bile. Temeli sağlam bir motor.
İşin ucundan da olsa yardımcı olunursa bilgi yönünden güzel şeyler ortaya çıkabilir.

alihan_27
25-02-2015, 10:38
Yokmu bilgisi olan?:)

levent
25-02-2015, 13:25
Kuvvetle muhtemel sıkıştırma farkı sadece piston farkından kaynaklı, belki bir de blok yağ kanallarında fark olabilir, yağ jetleri olabilir.

Bunun için hyundai veya kia nın parça kodlaırndan bakmak lazım, neredeyse tamamen farklı olacağını sanmıyorum. Beyin, turbo ve aksamları bir de motor içindeki farklılıktan ibaret olay.

alihan_27
25-02-2015, 23:54
Kuvvetle muhtemel sıkıştırma farkı sadece piston farkından kaynaklı, belki bir de blok yağ kanallarında fark olabilir, yağ jetleri olabilir.

Bunun için hyundai veya kia nın parça kodlaırndan bakmak lazım, neredeyse tamamen farklı olacağını sanmıyorum. Beyin, turbo ve aksamları bir de motor içindeki farklılıktan ibaret olay.

Aynen hemşo parça kodlarına bakılması lazımda, hyundai-kia için tanıdığım servis,parçacı yok burada. Yağlama kanalı, jetler işin içine girerse baştan yatar bu iş. En fazla yapabileceğim alttan karter,krank söküp, piston ve kol değişmek olabilir onun harici t-gdi sandık getirmek daha az uğraştırıcı olur.

Mehmet Gazihan
26-02-2015, 06:57
KAfana takılan parçaları listele, parçacıdan fiyat teklifi al.

sana numaralandırıp fiyatlandırıp göndersinler..

Her iki motor için yap gönder karşılaştır.