PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yüksek Hızda Uzun Süre İlerlemenin Motora Zararı



yagizs
26-01-2015, 09:35
Selamlar,

uzun zamandır gözlemlediğim ve merak ettiğim bir konuyu sizinle paylasmak istiyorum.

2012 megane3 1.5 dci aracım var. 2013 Kasım ayında 50bin km'de satın aldım. Şuan yaklaşık 160bin km'de, ve 7,000 km'de bir yağ değişimi yapıyorum.

yaklasık 1 yıllık sürede yapmış olduğum 110bin km'nin büyük bir kısmı Balıkesir-İzmir ve Aydın-İzmir arasında geçti. Bu aracı 1-2 sene daha kullanmayı düşünüyorum. Lakin gözlemlediğim bir olay var. Devamlı uzun yoldayım ve işlerim genelde acele olduğundan dolayı yüksek hızda seyrediyorum. Araç artık eskisi gibi çabuk bir şekilde hızlanmıyor ve +120-125 km/s 'den sonra titremeye başlıyor. Aynı şekilde kardeşimin 1.4 LPG'li aracı da devamlı yüksek hızda sıkıştırılarak kullanılıyor, onda da ciddi şekilde performans kaybı var.

Gelelim asıl soruya, bu şekilde seyretmenin araca daha fazla zararı olabilir mi, ve devamlı uzun yolda araç kullanan başka üyeler de vardır forumda, siz ne öneriyorsunuz ? Arabadan sogumaya başladım, bunu satıp yorulmamış bir araç düşünmüyor değilim :soru:

huseyinturk
26-01-2015, 09:48
kmden dolayı susturucu, kat, varsa egr tıkanabiliyor kısmen. 214 bin km'deki dizel 307nin son susturucusunu söktürdüm yüksek hızlarda ivmelenmede çok ciddi fark oldu

EREN34
26-01-2015, 09:57
Huseyin'in dediğini olay egr ve kat tıkanıklığı olabilir.

Yüksek hızdan ziyade yüksek devirde sürekli seyir etmek, yağ sıcaklığının artmasına sebep olur. Yağ sıcaklığı belirli bir seviyeden sonra ise motor içi sürtünmeler zarar verici boyuta gelir.

Osman Bahadır
26-01-2015, 10:13
Yüksek hızda seyretmekten çok yüksek hızda sabit devirde ilerlemek motoru yorar. Otomobil motorları jeneratör motorları gibi sabit devirli çalışmaya göre tune edilmemiştir.
Hem dizelin verimli çalıştığı devir bandının dışında kalındığından karbon deposit birikimi artar, hem de sürekli sabit yüksek devirde rezonans birikimi, yükü artar.
Mümkün olduğu kadar değişken devirli kullanarak bu gibi sorunlardan kaçınılabilir.

JDM VTİ
26-01-2015, 10:28
egr iptali emme temizliği kat ve egzos değişimi ile sıkıntın ortadan kalkar.
bunların bakımı değişimi yapılmadıysa sorunun %99 bunlardan.

Gimifayf
26-01-2015, 10:49
Yapmayin abiler yaa... :(
2014 Duster var ben de her hafta Ankara-Afyon yapiyom, Sivrihisar-Afyon arasini 170 sabit gidiyorum hep, ama kapatmadan once minimum 3 dk boyunca rolantide calistiriyorum, aynisini yola cikarken de yapiyorum, yine de motoru yer miyiz? Bu arada arabada yazilim var. Nelerini kontrol ettircez simdi servise gittigimizde standart bakim kalemleri haric?

CenKeR
26-01-2015, 10:55
Yapmayin abiler yaa... :(
2014 Duster var ben de her hafta Ankara-Afyon yapiyom, Sivrihisar-Afyon arasini 170 sabit gidiyorum hep, ama kapatmadan once minimum 3 dk boyunca rolantide calistiriyorum, aynisini yola cikarken de yapiyorum, yine de motoru yer miyiz? Bu arada arabada yazilim var. Nelerini kontrol ettircez simdi servise gittigimizde standart bakim kalemleri haric?

sen boşver yazılımı aç biraz daha gazla :D

şaka maka stop etmeden önce 5 dk filan bekle bide gazlamadan önce arabayı 15 dk normal kullan :)

Oznsrl
26-01-2015, 11:12
Yüksek devir kullanmak düşük devir kullanmaktan iyidir dizel için. Tabi yüksekten kastım hep dip gaz zorlayarak değil 3bin 4 bin bandında sabit giderek. 120 den sonraki titremede balans titremesidir balans ayarı yaptırırsan düzelir lastiklerde bi problem yoksa

B.Koçer
26-01-2015, 11:17
kanka 2 depoda bir mazot katkısı koy derim biraz
performanslı kullan ama canını alarak kullanma tabi ara ara dinlendir 90-120 arası hiç mi radar yok bre :D

darkmoon
26-01-2015, 11:17
yüksek hacimli motorların uzun yolda yüksek stabil hızlarda motora bir zarar vericeğini düşünmüyorum genelde yüksek hacimli motorlar hem yapıları itibarile bu yükü kaldırabilir hemde zaten buna göre tasarlanıyordur..
düşük küçük hacimli motorlarda bana göre ağırlık şehir içi yakıt ekonomisi için tasarlanıyor.. aradaki fark tabiki motor aşınma ömrüne yansır..

Gunes G.
26-01-2015, 11:45
Konu hizdan cok devir, yuksek devirde sabit tutarak motoru calistirmak motor omrunu kisaltan bir hareket.

Ornekle anlatalim:
Uzun yol giderken 8000 devir donen motorla 6000 devir sabit 4. viteste gitmek yerine 2500 devirle 6. viteste gidilirse yine ayni hizda gidilecektir ve normal sartlarda motorun omru daha uzun olacaktir.

Senin durumuna gelince, cok ciddi bir fark varsa hizlanmasinda, ilk is kompresyon olcumu yaptir. Bu masrafsiz bir islem. Tesste bir problem yoksa masrafli olan kat, egr ve egzoz sistemi ve turbo bilesenlerinin yenilenmesine gidebilirsin. Genellikle 3. dunya ulkelerinde hava temizligi ile ilgili bir bilesenin yenisini takmak yerine iptal etmek daha revacta oldugu icin bu yonde oneriler de gelmis, secim senin tabi.

yagizs
26-01-2015, 12:07
Araca fabrikadan çıktığı gibi biniyorum egr, egzoz ve emme vs hepsi orjinal. ne temizlik yaptırdım ne değiştirdim :D Egzoz ve emme ile ilgili işlemleri bir yaptırayım, temizlikse temizlik değişmesi gerekiyorsa değiştiririm.

Bu arada yanlıs anlasılmasn kesinlikle dip gaz gitmiyorum, yüksek hızdan kastım da 120-160 arası, bazı noktalarda +160 tabiki oluyor ama dip gaz olayı vs yok.

Sabahları aracı calıstırdıktan sonra muhakkak beklerim hem motor yaglansın hem de ısınsın :D arabayı calıstırıyorum 4-5 dk fln rölantide calısırken evde hazırlığımı yapıyorum, yani, çalıştırır çalıştırmaz hareket etmiyorum.

Aracın titreme sorunu da acaba şeyden olabilir mi; Aliağa kömür tesislerini illaki bilenler vardır yollar yol değil tümsek çukur vs ne ararsanız var, haftanın en az bir günü tesise gidiyorum yollar da dediğim gibi berbat durumda bazen dikkat edemiyorum paldır küldür gidiyoruz :D onun da etkisi olabilir mi ?

@B.Koçer
kanka valla hiç yakıt katkısı koymadım, depoyu doldururken koyayım bakalım işe yarayacak mı. Edremit yolu üzerinde radar oluyor ama balıkesir otoyolunda hiç denk gelmedim, Aydın yolunda da görmedim eve de henuz ceza gelmedi

--------------------------

konu açılmışken sorayım, mesela bu aracın yerinde 2.0 dizel yeni nesil bir araç olmuş olsa (misal veriyorum 150bin km'de passat 2.0 tdi), bu kullanım şeklinde yine zarar görür mü 1.5dci 'a göre? yani hacim çok etkili mi

onursumer
26-01-2015, 12:26
benim picantoda vites oranları çok kısa dizel olduğundan çok fazla devirde donmuyor ben uzun yolda surekli 5. vites yola gore 3 bin veya ayağımı dibe yapıştırıp 4bin devir aralığı saatlerce gidiyorum mecbur zaten en fazla 170 yapıyor :D

2.5 sene oldu aldığımda 90bin deydi şuan 119bin km de herhangi bir performans kaybı gozlemlemiş değilim ama illaki zararları vardır ben ilk olarak turbonun isyan ediceğini düşünüyorum :D

DOHC
26-01-2015, 12:48
benim picantoda vites oranları çok kısa dizel olduğundan çok fazla devirde donmuyor ben uzun yolda surekli 5. vites yola gore 3 bin veya ayağımı dibe yapıştırıp 4bin devir aralığı saatlerce gidiyorum mecbur zaten en fazla 170 yapıyor :D

2.5 sene oldu aldığımda 90bin deydi şuan 119bin km de herhangi bir performans kaybı gozlemlemiş değilim ama illaki zararları vardır ben ilk olarak turbonun isyan ediceğini düşünüyorum :D

Kısa vites oranın varsa zırt diye vites bitirirsin. Uzun vites oranında devir bitiremezsin :).

kasırqa
26-01-2015, 12:56
Yüksek hızda seyretmekten çok yüksek hızda sabit devirde ilerlemek motoru yorar. Otomobil motorları jeneratör motorları gibi sabit devirli çalışmaya göre tune edilmemiştir.
Hem dizelin verimli çalıştığı devir bandının dışında kalındığından karbon deposit birikimi artar, hem de sürekli sabit yüksek devirde rezonans birikimi, yükü artar.
Mümkün olduğu kadar değişken devirli kullanarak bu gibi sorunlardan kaçınılabilir.
burdan uola çıkarak çok da konu dışına çıkmadan bir şey sormak istiyorum.
sabit devire göre yapılmadı dediniz, rolantide de sabit devirde araba. Şimdi sorum şu: Mesela 10 dakikalığına arabadan indiğimde genelde stop etmiyorum, rolantide bırakıyorum.Stop etmem daha mı sağlıklı olur ?

Osman Bahadır
26-01-2015, 13:15
burdan uola çıkarak çok da konu dışına çıkmadan bir şey sormak istiyorum.
sabit devire göre yapılmadı dediniz, rolantide de sabit devirde araba. Şimdi sorum şu: Mesela 10 dakikalığına arabadan indiğimde genelde stop etmiyorum, rolantide bırakıyorum.Stop etmem daha mı sağlıklı olur ?

Doğrudur. Rölanti motorun en kararsız çalışma halidir. Stop etmeniz ve rölantide mümkün olduğunca daha az bekletmeniz daha iyi. Stop&Start sistemler de bu yüzden var zaten.

levent
26-01-2015, 13:51
Benim mesela 5. vites 4000 devirde tam 170 yapıyor aracım, 3800 devirde fabrikasyon max gücü veriyor diyor (5200 limitör). Otoban kullanımında mesela 1 saat boyunca 170 civarı sabit gidip, arada 10-15dk 110-120 lere iniyorum. Sonra tekrar hızlanıp devam ediyorum ben herhangi bir sıkıntı gözlemlemedim.

Bence Yağızcım, senin sorunun egr nin dolması, söktürüp egr ve emme manifoldunu temizle devam et derim.

yagizs
26-01-2015, 15:44
Doğrudur. Rölanti motorun en kararsız çalışma halidir. Stop etmeniz ve rölantide mümkün olduğunca daha az bekletmeniz daha iyi. Stop&Start sistemler de bu yüzden var zaten.
nasıl yani, motorun rölantide calısması da mı motora zarar veriyor ? ben 5-10 dk lık beklemelerde hiç stop etmiyorum motoru,


Benim mesela 5. vites 4000 devirde tam 170 yapıyor aracım, 3800 devirde fabrikasyon max gücü veriyor diyor (5200 limitör). Otoban kullanımında mesela 1 saat boyunca 170 civarı sabit gidip, arada 10-15dk 110-120 lere iniyorum. Sonra tekrar hızlanıp devam ediyorum ben herhangi bir sıkıntı gözlemlemedim.

Bence Yağızcım, senin sorunun egr nin dolması, söktürüp egr ve emme manifoldunu temizle devam et derim.

haftaya servis zamanı geliyor servise sokup ne var ne yok bir göreceğim.

Bir de ben de o sekilde yavaslıyorum zaman zaman, rampalarda da zaten basmıyorum zorlanmasın diye, 4'e cekip sıkıstırmadan yürüyorum.

rampa aşağı inerken 160-170 km/s civarı boşa almanın zararı var mı motora :D konu açılmışken aradan çıkartayım merak ettiğim seyleri

burakgunay
26-01-2015, 16:02
nasıl yani, motorun rölantide calısması da mı motora zarar veriyor ? ben 5-10 dk lık beklemelerde hiç stop etmiyorum motoru,



haftaya servis zamanı geliyor servise sokup ne var ne yok bir göreceğim.

Bir de ben de o sekilde yavaslıyorum zaman zaman, rampalarda da zaten basmıyorum zorlanmasın diye, 4'e cekip sıkıstırmadan yürüyorum.

rampa aşağı inerken 160-170 km/s civarı boşa almanın zararı var mı motora :D konu açılmışken aradan çıkartayım merak ettiğim seyleri

kesinlikle var, yatak sarmaya kadar gider ucu. Kaldı ki viteste inerseniz 0 lt yakıt tüketiminiz olur

Oznsrl
26-01-2015, 16:07
Biraz farklı bi konu olcak ama merak ettiğim bişey var kar lastiği son hızı etkiler mi

Gunes G.
26-01-2015, 16:22
kesinlikle var, yatak sarmaya kadar gider ucu. Kaldı ki viteste inerseniz 0 lt yakıt tüketiminiz olur

Biz burada hep ekstremleri konusuyoruz, rolantide motorun asinmasi tabiki hic calismayan haline oranla daha fazla olacaktir, ustelik rolantideki dusuk yag basinci ile yaglama kapasiteside daha dusuk olacaktir. Ancak rolantide motordaki yuk inanilmaz az oldugu icin hararet ya da benzer bir problem yapmayacaktir. Dikkat ettiyseniz araclar rolantide birakilinca da belirli bir sure sonra fan acarlar. Bu, rolantide bile olsa motor isiniyor demektir ve motorun isinmasi demek surtunme + yakitin yanmasindan oturu olusan enerjiye delalettir. Bu anlatimla hic calismayan bir motorun asinmasinin, rolantide calisan bir motorun asinmasindan az oldugunu gosterebiliriz.

Rampa asagi giderken PGM-FI yani elektronik yakit enjeksiyonu olan araclarda bosa atmak buyuk hatadir. Hem hic yakit yakmadan ilerleme imkaninizi kaybedersiniz, hemde araciniz rampanin egimine gore git gide kontrolsuzce hizlanacaktir. Bunun yerine viteste inin, benzinli japon araclarinda genellike 1800 devirin altina inilmedigi surece enjektorler tekrar isemeye baslamaz eger TPS yani gaz kelebegi sensoru 0 ise. Araciniz istediginiz hizda kalacak sekilde sectiginiz uygun viteste ilerlemek hem yakit sarfiyatinizi dusurur, hemde kontrolunuzu arttirir. Bosta inerseniz, aracinizin tekerlekleri ile motorun baglantisini neredeyse tamamen kestiginiz icin, aracin yukseklik farkindan oturu sahip oldugu potansiyel enerjiyi kullanamaz ve rolantide yaktigi yakiti yakmasina sebebiyet verirsiniz.

Unutmayin ki nasil motorunuz tum aktarma organlarini hareket ettirip tekerlekleri donduruyorsa, tekerleklerde ayni sekilde tum aktarma organlarini ve motoru dondurebilir. Yokus asagi inerken sifir sarfiyat durumunun aciklamasi sanirim en basit bu sekilde yapilabilir.

Silence45
26-01-2015, 16:30
O zaman en mantıklısı sabahları rölantide aracı çok bekletmeden 1-2 dk gibi, sonrasında düşük devirde ısınana kadar kullanmak mıdır doğrusu ? Ben tam açıklık getiremedim bu konuya. Yardımcı olur musunuz?

Birde uzun yol muhabbetine çok takıldım.Çarşamba günü nasipse uzun yola gidicemde bari bilinçli olayım.Uzun yolda dizel araç olarak en mantıklı sürüş nedir? Ben genelde 90-110 arası 5.viteste kullanıyordum her hangi bir dönüş, ışık,solloma vs olmadıktan sonra.Yanlış mı, doğru mu? Bilinçlenelim bizde.

yagizs
26-01-2015, 17:11
O zaman en mantıklısı sabahları rölantide aracı çok bekletmeden 1-2 dk gibi, sonrasında düşük devirde ısınana kadar kullanmak mıdır doğrusu ? Ben tam açıklık getiremedim bu konuya. Yardımcı olur musunuz?

Birde uzun yol muhabbetine çok takıldım.Çarşamba günü nasipse uzun yola gidicemde bari bilinçli olayım.Uzun yolda dizel araç olarak en mantıklı sürüş nedir? Ben genelde 90-110 arası 5.viteste kullanıyordum her hangi bir dönüş, ışık,solloma vs olmadıktan sonra.Yanlış mı, doğru mu? Bilinçlenelim bizde.
Şimdi bu konudan sonra ben de cok yanlıs isler yaptıgımı farkettim, ne yalan soliim :D tam olarak acıklık getirebilirmiyiz

MARJINAL_SUFI
26-01-2015, 17:22
sürekli ankara istanbul yapıyorum..
3.28 ile genelde 180 200 sabit gidiyorum arada 10 dk falan benzinle seyredip tekrar lpg ye geçiyorum.. yaklaşık 30 kez gittim geldim e46 ile bir sorun yaşamadım yağ eksiltme flan olmadı.. gerçi çok aşırı bir devir çevirmiyor o hızlarda 5000 civarlarında.
dizel için devamlı yüksek rpm zararlı olabilir

darkmoon
26-01-2015, 17:49
sürekli ankara istanbul yapıyorum..
3.28 ile genelde 180 200 sabit gidiyorum arada 10 dk falan benzinle seyredip tekrar lpg ye geçiyorum.. yaklaşık 30 kez gittim geldim e46 ile bir sorun yaşamadım yağ eksiltme flan olmadı.. gerçi çok aşırı bir devir çevirmiyor o hızlarda 5000 civarlarında.
dizel için devamlı yüksek rpm zararlı olabilir

dikkat edin ben geçen ay gittim 2 ceza kesmişler her yerde radar var otobana bile radar koymuşlar sanırım..

phantom
26-01-2015, 18:31
genellikle 3. Dunya ulkelerinde hava temizligi ile ilgili bir bilesenin yenisini takmak yerine iptal etmek daha revacta oldugu icin

ohahahahahaha

levent
26-01-2015, 19:05
O zaman en mantıklısı sabahları rölantide aracı çok bekletmeden 1-2 dk gibi, sonrasında düşük devirde ısınana kadar kullanmak mıdır doğrusu ? Ben tam açıklık getiremedim bu konuya. Yardımcı olur musunuz?

Birde uzun yol muhabbetine çok takıldım.Çarşamba günü nasipse uzun yola gidicemde bari bilinçli olayım.Uzun yolda dizel araç olarak en mantıklı sürüş nedir? Ben genelde 90-110 arası 5.viteste kullanıyordum her hangi bir dönüş, ışık,solloma vs olmadıktan sonra.Yanlış mı, doğru mu? Bilinçlenelim bizde.


Şimdi bu konudan sonra ben de cok yanlıs isler yaptıgımı farkettim, ne yalan soliim :D tam olarak acıklık getirebilirmiyiz

şahsen şöyle yapıyorum, doğru olduğunu düşünüyorum..

araca bin, kemeri tak, çalıştır, telefon vs çıkar yerleştir, teybi aç, camı aç vs ztn 1-2 dk gidiyor. Sonra otoparktan çık usul usul git hararet göstergesi yerine gelene kadar alt devirlerde vakumlu kullan basınç bastırma mümkün olduğu sürece, hararet yerine geldiğinde normal moda geç.

uzun yol genelinde ben de duble yollarda 115 sabit gidiyorum sürekli, ara sıra ztn istemsiz olarak 100-140 bandına geziyorsunuz, yokuş çıkıp inerken gaza basış oranınız değişiyor vs o yüzden çok dert değil yeter ki çok uzun süre öyle sabit gitmeyin (4-5 saat gibi)..

kapatacağım zaman da kullanım şeklime göre normal gelmişsem son 10-15 dk lık mesafeyi eşyaları toparlayana kadar bekliyorum. gazlamışsam eğer şarkı bitene kadar bekliyorum genelde 2 dk civarı, gazlayınca zaten egzoz çatır çutur ötüyor kontak kapattıktan sonra bi süre :D

Burak
26-01-2015, 20:58
Benim de merak ettigim birsey var, bu konu grup terapisi gibi olmus :D Mesela bir dag zirvesinden iniyoruz. Bosta inemeyiz arac kontrolsüz hızlanıyor ve frenlere cok yuk biniyor. Ama viteste inersek hararet dip yapıyor. Bunun bir zararı olur mu? Ne yapmak gerekir?

Dou
26-01-2015, 21:11
Birkac mesaja bir anda yazacagim icin madde madde yazacagim.

-Dizel arabada kompresyon testi yapilamaz, tamamen kapali bir kutu. Onceden nasil kullanildigini biliyorsaniz (tam meali irzina gecilmemisse) 160 bin kilometre renault motoru icin cok yuksek bir kilometre degil. Yag eksiltme problemi yoksa suphelenecek bir durum yok, cunku baska turlu anlamak mumkun olmuyor. Duzeltme: dizele kompresyon testi varmış hakkaten araştırdım, cahil kalmışız. Türkiyede ne kadar yaygın olduğu tartışılır fakat sonuç olarak böyle bir şey var. Düzeltme için Güneş G ye teşekkürler.

-Uzun kilometreler yuksek suratte gidiliyorsa kalin viskozite yag tercih edilebilir. Ornegin daha once 5w30 kullaniyorsaniz, 5w40 ya da 0w40 a gecebilirsiniz. Ozellikle uzun yolda surekli yuksek suratte giden turbo dizelse minimum w40 kullanilmali (benim gorusum bu tabi, vaktinde w30 yag ile 2 saat dip gaz giderek turboyu kirmis bir hayvan olarak soyluyorum). 1.5 dci larin sanziman oranlari zaten gereksiz kisa oldugu icin, w40 rahatlikla kullanilabilir senin kullanim sartlarinda.

-Motorun ilk calistirmada rolantide gereginden cok calismasi, "fuel dilution" a sebep olur. Kisaca gereginden fazla rolantide beklediginiz zaman yagin icinde artan benzin miktari, yagin cabuk incelmesine ve ozelligini yitirmesine sebep olur. Genelde ilk calistirmada -40 derecede falan degilseniz 1-2 dakikadan daha fazla beklemek gereksizdir. Onun yerine 2000-2500 deviri gecmeden sakince ilerleyin motor isinana kadar. Hem zamandan, hem yakittan hemde motor yaginin omrunden tasarruf etmis oluyorsunuz bu sekilde.

-160 bin kilometrede katalitik konvertor, egr valfi ya da emme manifoldunun ve enjektorlerin tikanma ihtimali oldukca yuksek dizel araclarda. Bunlarin temizligi yapilmali ilk olarak.

-Bende megane dizel varken mazot filtresini 20 bin kilometrede bir degistiriyordum, buna dikkat etmek gerekli. Normalde 40 bin km de bir degismesi lazim, bunu degistirdiniz mi?

-Uzun yol yapiyorsaniz 7000 kilometrede bir yagi degistirmek ziyan, kaliteli tam sentetik yag ile 10 bin kilometrede bir degistirmenizi oneririm.

Edit: Mesajlari okudukca ufak tefek eklemeler yaptim

berkay_aydin
26-01-2015, 21:18
Yüksek hızda tek zarar verecek nokta bence egt'dir, bunun dışında çok düşük devirde kullanmaktan daha iyidir bana göre tebiki limitlerde yürümüyorsanız, emme manifoldu temizliği ve katalizör yerine çekilcek bir boru ile eski hızlanma değerlerini yakalıyabilir :)

Silence45
26-01-2015, 21:19
Birkac mesaja bir anda yazacagim icin madde madde yazacagim.

-Dizel arabada kompresyon testi yapilamaz, tamamen kapali bir kutu. Onceden nasil kullanildigini biliyorsaniz (tam meali irzina gecilmemisse) 160 bin kilometre renault motoru icin cok yuksek bir kilometre degil. Yag eksiltme problemi yoksa suphelenecek bir durum yok, cunku baska turlu anlamak mumkun olmuyor.

-Uzun kilometreler yuksek suratte gidiliyorsa kalin viskozite yag tercih edilmelidir. Daha once 5w30 kullaniyorsaniz, 5w40 ya da 0w40 a gecebilirsiniz.

-Motorun rolantide gereginden cok calismasi, "fuel dilution" a sebep olur. Kisaca gereginden fazla rolantide beklediginiz zaman yagin icinde artan benzin miktari, yagin cabuk incelmesine ve ozelligini yitirmesine sebep olur. Genelde ilk calistirmada -40 derecede falan degilseniz 1-2 dakikadan daha fazla beklemek gereksizdir. Onun yerine 2000-2500 deviri gecmeden sakince ilerleyin motor isinana kadar.

-160 bin kilometrede katalitik konvertor, egr valfi ya da emme manifoldunun ve enjektorlerin tikanma ihtimali oldukca yuksek dizel araclarda. Bunlarin temizligi yapilmali.

-Bende megane dizel varken mazot filtresini 20 bin kilometrede bir degistiriyordum, buna dikkat etmek gerekli. Normalde 40 bin km de bir degismesi lazim, bunu degistirdiniz mi?

-Uzun yol yapiyorsaniz 7000 kilometrede bir yagi degistirmek ziyan, kaliteli tam sentetik yag ile 10 bin kilometrede bir degistirmenizi oneririm.

Çok teşekkürler, ayrıca diğer cevaplar içinde ayrı ayrı teşekkürler.Bilinçlenmiş olduk.

berkay_aydin
26-01-2015, 21:21
Benim de merak ettigim birsey var, bu konu grup terapisi gibi olmus :D Mesela bir dag zirvesinden iniyoruz. Bosta inemeyiz arac kontrolsüz hızlanıyor ve frenlere cok yuk biniyor. Ama viteste inersek hararet dip yapıyor. Bunun bir zararı olur mu? Ne yapmak gerekir?

normalde termostat derecesinde kalması lazım, bizim araçlarda 80 de kalıyor sürekli daha fazla soğumuyor

levent
26-01-2015, 21:22
Benim de merak ettigim birsey var, bu konu grup terapisi gibi olmus :D Mesela bir dag zirvesinden iniyoruz. Bosta inemeyiz arac kontrolsüz hızlanıyor ve frenlere cok yuk biniyor. Ama viteste inersek hararet dip yapıyor. Bunun bir zararı olur mu? Ne yapmak gerekir?

Boşta inmek her zaman zararlıdır.

Viteste ama gaza basmadan veya minimum şekilde basarak inmek daha sağlıklı her zaman için, ayrıca hararet düşmeli o durumda uzun inişlerde. Zararı olmaz keza gördüğün yağ değil motor soğutma suyu sıcaklığı göstergedeki hararet. Yağ sıcaklığı 100 km yokuş insen belli devir aralığında çalıştığı sürece (rolanti hariç) 10-15 dereceden fazla inmez ki minimum 75-80 derece civarı görürsün zaten.
Hararette o keza Berkay'ın dediği gibi termostat değerinin 3-5 dereceden daha fazla altına inmez.

Silence45
26-01-2015, 21:23
normalde termostat derecesinde kalması lazım, bizim araçlarda 80 de kalıyor sürekli daha fazla soğumuyor

Kanka benimki 85-87 civarlarında hep ? şimdi bende mi sıkıntı var :D Daha yeni değiştirdim.

burakgunay
27-01-2015, 10:19
Kanka benimki 85-87 civarlarında hep ? şimdi bende mi sıkıntı var :D Daha yeni değiştirdim.

hayır normaldir, azcık düz yol ya da yokuş olduğu zaman direk 90a oturur. Uzun süreli inişlerde motor yükte olmadığı için, önden de surekli hava çarptığı için haliyle bir kaç derece düşüş olacaktır normaldir. Şu mevsimde ankara soğuklarında şehir içinde bile iki dk bi yerde dur, direk düşüyor bi 4-5 derece.

burakgunay
27-01-2015, 12:20
Ayrıca yüksek devir uzun süre gazladığınız zaman yağ inceliyor ve birden boşa alındığında yatak sarma riski oluşmuyor mu? Yanlış mı biliyorum?

golgeoyunu03
27-01-2015, 15:12
ben uzun yolda(istanbul-ankara) 7.viteste hızımı hep 100-130 arası değişerek gidiyorum.. Bunun bir zararı var mı?

yagizs
27-01-2015, 18:44
katkılarınız için hepinize teşekkür ediyorum,

yalnız ne yapacağım konusunda iyice kafam karıştı ben bildiğim gibi kullanmaya devam edeyim :D servis zamanı geldi zaten emme, egr vs. temizlik yaptırayım, değişmesi gereken parçaları değiştirsinler.

Ertekin
27-01-2015, 19:38
Gerekli bakımları temizlikleri yenilemeleri yap ORJİNAL parçadan şaşma kaliteli yağ ve yakıt kullan. yapıştıra yapıştıra git. yüksek süratlerde gitmeyle arabaya bişey olmaz.

onn_dear
27-01-2015, 21:09
Gerekli bakımları temizlikleri yenilemeleri yap ORJİNAL parçadan şaşma kaliteli yağ ve yakıt kullan. yapıştıra yapıştıra git. yüksek süratlerde gitmeyle arabaya bişey olmaz.

+5500 bir şey olacak olsa şirket araçları,reprezant araçları 1 yılda kol çıkartırdı, adamlar 6-7 saat dip gaz top speed gidiyorlar sürekli.