Orijinalini görmek için tıklayınız : castrol 10-60 vs mobil 5-30---5-40
Patisever
05-01-2015, 00:39
Arkadaşlar mobilin hangisi olduğuna emin olamadım fakat castrol 10-60 sentetik yarın muadili bu ikiliden birisi idi her ikisinide kullanan muhakkak wardır. Benim tercihim devamlı 10-60 atmosferik aracda asılmmerak ettiğim muadil olan bu iki yarın hangisi daha verimli olur vizikosite çabuk ısınma soğuma eksilme gibi durumları nasıl karsımıza çıkıyor bilgilendirirmisiniz ve tecrübeli arkadaşlar yazabilir mi
Jeandan-R
05-01-2015, 01:00
Abi ben anlamıyorum, atmosferik araçta 10-60 neden? Ben pistte dahil 5-40 kullandım pek sorunla karşılaşmadım ki aracım turbo.
Patisever
05-01-2015, 01:07
Abi ben anlamıyorum, atmosferik araçta 10-60 neden? Ben pistte dahil 5-40 kullandım pek sorunla karşılaşmadım ki aracım turbo.
Yurt dışında supralar bile anca kullanıyor 10-60 bazı atmosferiklerde yatak boslukları yıpranma payı önemli tabi örnek jiher gazlamada 200-250,gr yah eksilten bir araca 5-30 yağ koyulsa sence kaç km sonra yatak sarar yada ne olur yada kaç gr yağ eksiltir o surtuneye az yağlı parçalar ne kadar dayanabilir bunları merak ediyorum yada öğrenmek istiyorum diyelim
tdipower
05-01-2015, 01:19
ben 5w50 kullanıyorum çok memnunum turbo aracımda
Patisever
05-01-2015, 01:41
Duz mantık yağ eksilten aracın 10-60 gibi kalın bir yağı belli olculerde eksiltmesini.goze alarak daha ince yağı daha fazla eksilterek gerek surtunmeden dolayı motorda zarar olusturacağı yada yaglama eksikliğinden yatak sarma vs gibi sorunlar oluşturma ihtimali doğururmu yagın. Kalitesinden ve korumasından ziyade eksilmeden dolayı buyuk sorunlar yasanırmı kas yaparken devir dönmek adına motoru kucağa alma durumu olmasın konuyu acarak gerek merakımı gerekse tercihlerin neden ve hangi artılar doğrultusunda tercih edildiğini öğrenmek istedim...
Araban turbo degil sanirim, 10w60 kullanarak sadece yag pompana yuk bindiriyorsun ve motor gucunden caliyorsun bos yere.
Ince yag daha fazla surtunme demek degildir. Yeter ki yag isin 140 derece ve altinda olsun her zaman.
Ben 8600 rpm donen arabamda 0w30 kullaniyorum.
Patisever
05-01-2015, 02:29
Araban turbo degil sanirim, 10w60 kullanarak sadece yag pompana yuk bindiriyorsun ve motor gucunden caliyorsun bos yere.
Ince yag daha fazla surtunme demek degildir. Yeter ki yag isin 140 derece ve altinda olsun her zaman.
Ben 8600 rpm donen arabamda 0w30 kullaniyorum.
Soyle diyebilirim kendi aracım atmosferik ince yag az surtunme demek değil tabiki fakat sunu merak ediyorum 10-60,\ gibi yağ eksiliyorsa 5.40 gibi biraz daha ince olan yağ daha fazla eksilir böylece motor içi surtunme yaglamadan eksik kalarak zarar gormezmi kendi aracımdan ziyade konuyu genel değerlendirdim soyle sorsam sorumu 10-60,eksiltiyor ise 5-40,dahamı fazla eksilir ikinci sorum ise eksilen yag oranı daha fazla olmazmı ısındıkça incelen yaga birde eksiltme eklenince son olarakda 10-60 kullanan aracda daha ince yağ koyuldugu zaman asınna motor içi daha fazl kacak verirmi tesekkurler
0-30 5-30. Yagin ince olusu daha iyi yaglama yapiyor anlamina gelmezmi
Bizim araclarin cogunda 0-30 ve 5-30 kullaniyoruz
10-60 kalin bir yag ya yaglama tam yapamazsa onuda dusunmek lazim varsin eksiltsin bence
Eksildikce tamamlamak daha mantikli
Patisever
05-01-2015, 02:49
0-30 5-30. Yagin ince olusu daha iyi yaglama yapiyor anlamina gelmezmi
Bizim araclarin cogunda 0-30 ve 5-30 kullaniyoruz
10-60 kalin bir yag ya yaglama tam yapamazsa onuda dusunmek lazim varsin eksiltsin bence
Eksildikce tamamlamak daha mantikli
Tuncay sunu merak ediyorum çoğu atmocu genelde 10-60,kullanıyor doğru yalnıs yorumlayamadıgım için sordum kalın yağ eksiliyorsa ısındıkça incelen yağ daha fazla eksilmezmi bu eksilmeden daha buyukmsorunlar yasanırmı merak ettiğim bu artı yukarıdaki gibi sorduğum 10-60 yagına alışkın olan yatak kol vs ince yağı nasıl kullanılır uzman arkadasların bilgilerine ihtiyacımız war bilmeyenler olarak
Metal yuzeyin yaga "alisma" gibi bir durumu olmaz, 10w60 kullandiniz diye yatak bosluklari otomatikman genislemez :)
Turbo ve gazlanan arabada 10w60 kullanilmasinda bir sakinca yok benim gorusum. Icerisinde tam sentetik 10w40 a gore az biraz daha viskozite arttirici madde var sonucta w60 kalinligini yakalayabilmek icin.
Turbo arabada yag cok daha fazla zorlanir atmosferige gore. Cunku sadece motorun icerisindeki sicaklik degil, ayni zamanda turbonun icinde motora gore cok daha yuksek olan sicakliga maruz kalir.
Atmosferik aracta, cok yuksek sikistirma olmadikca, yag cok zorlanmaz. 10w60 eksiltiyorsa 5w40 daha fazla eksiltebilir, normaldir. Bunun asinmayi arttirma gibi bir durumu olmaz, tabi yag eklemeyi unutmamak sartiyla. Fakat 10w60 da bile eksiltmesi bence normal degil.
Araciniz atmosferikse ve gazliyorsaniz, tam sentetik 5w40 turbo dizel yagi kullanmanizi oneririm. Turbo dizel yagi olmasi, icerisinde bulunan katki maddelerinin onu isiya, incelmeye ve eksilmeye karsi daha dayanikli olmasini saglar.
Edit: Mobil Delvac 5w40 ya da Castrol Edge 5w40 turbo diesel iki guzel alternatif TR de bulunan.
"Kamyon" yagi diyip kucumsememek lazim, burda kimse 10w60 kullanmiyor m serileri haric. Herkes pistte turbo atmosferik fark etmeksizin agir vasita yagi kullaniyor.
Patisever
05-01-2015, 03:31
Metal yuzeyin yaga "alisma" gibi bir durumu olmaz, 10w60 kullandiniz diye yatak bosluklari otomatikman genislemez :)
Turbo ve gazlanan arabada 10w60 kullanilmasinda bir sakinca yok benim gorusum. Icerisinde tam sentetik 10w40 a gore az biraz daha viskozite arttirici madde var sonucta w60 kalinligini yakalayabilmek icin.
Turbo arabada yag cok daha fazla zorlanir atmosferige gore. Cunku sadece motorun icerisindeki sicaklik degil, ayni zamanda turbonun icinde motora gore cok daha yuksek olan sicakliga maruz kalir.
Atmosferik aracta, cok yuksek sikistirma olmadikca, yag cok zorlanmaz. 10w60 eksiltiyorsa 5w40 daha fazla eksiltebilir, normaldir. Bunun asinmayi arttirma gibi bir durumu olmaz, tabi yag eklemeyi unutmamak sartiyla. Fakat 10w60 da bile eksiltmesi bence normal degil.
Araciniz atmosferikse ve gazliyorsaniz, tam sentetik 5w40 turbo dizel yagi kullanmanizi oneririm. Turbo dizel yagi olmasi, icerisinde bulunan katki maddelerinin onu isiya, incelmeye ve eksilmeye karsi daha dayanikli olmasini saglar.
Edit: Mobil Delvac 5w40 ya da Castrol Edge 5w40 turbo diesel iki guzel alternatif TR de bulunan.
"Kamyon" yagi diyip kucumsememek lazim, burda kimse 10w60 kullanmiyor m serileri haric. Herkes pistte turbo atmosferik fark etmeksizin agir vasita yagi kullaniyor.
metal yüzeyin sürtünmeden dolayı asınma durumunu sordum ben aslında alısmadan kastım buydu sonucda devamlı kalın yag ile olusan surtunme ile ınce yagınkı aynı olmayacak bilgiler için tesekkürler konuyu genel soru olarak sordum zaten kendı aracımla ilgili su fikride değerlemdırdım pompa ve performans etkılıyor llakı kalın yag devirlenmesi daha cabuklasacaktır ince yag ile akıskanlık farklı ***** ınce yagda ve ısındıkcadaq ınceliyor fazla arastırmacıyım aslında kımıne gore ınce etden pufden konulardır ama benım ılgımı cekıyor performans ile ilgili durumlar işte yagı eüınceltip daha co kdevirlenırmı yagı ınceltince eksılme olurmu o eksılmeden arac zarar görürmü v.s gibi sırayla sorular olusuyor kafamda danısma geregı duyuyorum bilgiler için tesekkurler...
Hic bir problem olmaz, istediginiz viskoziteye direk gecis yapabilirsiniz. Yeter ki yag isiniz gazlarken 140-150 derece ve altinda kalsin ve yag seviyenizi duzenli kontrol edin.
Ben Subaru gibi yag konusunda cok secici turbo motorlarda bile kullandirdim arkadasima, 10w60 dan 5w40 a gecti bir problem yok. Kendisi gorurse de yazar.
Patisever
05-01-2015, 10:19
Atmosferikmaracda 100 derecenuzerine çıkma ihtimali.warmı yagın yada turbo araclarda pistde kullana. Arkadaşlar yazarsa sevinirim yağ sıcaklığı kaç dereceleri goruyormyazın mesela
Normal kullanımda 80-100 arası trafikte vs.
Cok gazlarsan 120-130 gorebilirsin pistte ya da otobanda.
Tabı aractan araca gore degisir
yusuf yılmaz
05-01-2015, 10:45
araç stock değilse roll koşuluyorsa zorlanıyorsa sürekli
10 60
yok araç stocksa 5 30
Aracını bilmiyorum mobil 1 0w40 new life eski aracimda kullanmistim gayet on numara beş yildiz bir motor yağıdır
Artıları
Çekiş arttı uzun rampada Linea 1.3 geçemedi ayreten bende yük vardı o tek kişiydi
Sesi azaldı
Yağ eksiltmedi kesilme filan gitti
Hararet azaldı 2dk kesicide tutmama rağmen eski çizgiye gelmedi
Başka bir tanidigima tavsiye ettim o da yağ değişimini birlikte yaptık onun aracında motorun sesi alt devirlerde sessiz üst devirlerde daha gür bence kastrol çok sıkıntı
Ayreten 10 60 i eksiltme nedenlerini bulun 0w40 i koymadan önce 10/40 magnatec kullaniyordum 100 km de bir ekliyordum köpürmeyaptive bunu dile getirdigimde aracınız yapabilir deniliyor mobil niye yapmadı yeni araçta gaza basiyorsun (castrol) iki dakika düşünüyor gerçekten sinir bozucu
Bilenler biliyordur lakin bilmeyenler için hatırlatmakta fayda görüyorum. (Aw B) şeklinde belirtilen numaralardan ilki "winter" yani kış dönemi ikincisi ise yaz dönemi akmazlığını gösterir. Bu numaralandırma hakkında bir çok kişinin yanlış bilgisi mevcut. Şöyle ki "10w 40" ile "10w 60" tipindeki yağlar kış dönemi için aynı akmazlıktadır, yazın ise 60 numara olan daha kalındır. Aynı mantıkla "5w 40" ile "10w 40" da yazın aynı akmazlıkta olup kışın 5 numara olan daha incedir.
Patisever
06-01-2015, 01:51
Yağ olayı hep bir muamma zaten bilgileri takipteyim
_muhaRRem
06-01-2015, 02:11
yahu senin yağla ne sorunun var :D :D
http://www.techturkey.com/forum/karsilastirmalar/196806-castrol-10-60-vs-mobil-5-30-5-40-a.html?highlight=
http://www.techturkey.com/forum/arananlar/196823-yag-sicaklik-gostergesi-dijital.html?highlight=
http://www.techturkey.com/forum/arananlar/195315-yag-sogutucu.html?highlight=
http://www.techturkey.com/forum/karsilastirmalar/193320-motor-yagi-tercihi.html?highlight=
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/193241-motor-yagi-konusu-bilgi-alisverisi.html?highlight=
Patisever
06-01-2015, 02:39
yahu senin yağla ne sorunun var :D :D
http://www.techturkey.com/forum/karsilastirmalar/196806-castrol-10-60-vs-mobil-5-30-5-40-a.html?highlight=
http://www.techturkey.com/forum/arananlar/196823-yag-sicaklik-gostergesi-dijital.html?highlight=
http://www.techturkey.com/forum/arananlar/195315-yag-sogutucu.html?highlight=
http://www.techturkey.com/forum/karsilastirmalar/193320-motor-yagi-tercihi.html?highlight=
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/193241-motor-yagi-konusu-bilgi-alisverisi.html?highlight=
gerek merak gerek öğrenmeye ilgi gerekse genel bir konu olsun bilenler paylaşır güncel bir konu oluşturmak yağ gostergesini aldım zaten saka bir yanada atmosferik yuklu makina kullanıcıların fikirlerini tecrubelerini öğrenmek istedim bundan sonraki hefefim piston olayı motor içi saat kaç olmuş gziniyoruz site site baslı basına bakıyorum aslında komple olaya batmanıda ciddi merak ediyorum hee hani fırsat olsa soyle belgesel tadında bi arastırsak
Jeandan-R
06-01-2015, 03:09
Rollingte yağ çok çok ısınmıyor esasında, pist koşullarına göre. Rollingte max kaç dereceleri görüyorsun abi?
Patisever
06-01-2015, 03:25
Rollingte yağ çok çok ısınmıyor esasında, pist koşullarına göre. Rollingte max kaç dereceleri görüyorsun abi?
yag göstergesini bugun aldım pasa takılacak birde buradakı paylaşım genel değerlendirme olarak düşün benim arabada yag az eksılıyor olması gerektiği kadar 100 gr bilemedin 100 kusur gr asıl ince nokta bu kalın yag eksılırken daha ıncesi sıkıntı yaratırmı artı yagın özellıği ısındıkca değişiyor inceliyor bu aradakı ince noktaya değinmek istedim yani kalın yag eksılıyorsa daha ınce duz mantı kdaha cok incelir ısındıkcada daha cok derken problemmı olur yoksa yalnısmı değerlendiriyoruz onu oneriye sunmka istedim yoksa ince dahamı rahat gezer yaglar motor içini daha cabuk devirlenme olur artı pompayı kasmaz orası asıkar ıkı farkı denklem gibi kafamda ondan bi danısmak istedim...
ilk kelımen içinde bi cumle yazayım makınadan makınaya farklılık gösteriyor o ısınma soğuma benı marabaya mars yap 8 dakkaya yuzde 50 olması gerektiği yere sabitleniyor gösterge :) stock olsa okde içerisi cehennem :))
Stock sti da 10-60 castrol kullaniyorum.Ustamin tavsiyesi uzerine 5 40 koy diyenlerde cok oldu ama usta ustadir bilinen subaruyu yalayip yutmus bir adam dogru dusunuyordur heralde?
Bu arada forged degil arac 2010
Patisever
07-01-2015, 18:17
Turbolarda subilerde 10-60 koyuldugunu biliyorum
Bilenler biliyordur lakin bilmeyenler için hatırlatmakta fayda görüyorum. (Aw B) şeklinde belirtilen numaralardan ilki "winter" yani kış dönemi ikincisi ise yaz dönemi akmazlığını gösterir. Bu numaralandırma hakkında bir çok kişinin yanlış bilgisi mevcut. Şöyle ki "10w 40" ile "10w 60" tipindeki yağlar kış dönemi için aynı akmazlıktadır, yazın ise 60 numara olan daha kalındır. Aynı mantıkla "5w 40" ile "10w 40" da yazın aynı akmazlıkta olup kışın 5 numara olan daha incedir.
bende bunu yazacaktım konuya ellerine sağlık dostum , yorumlarda görüldüğü gibi yağ numaralarının ne anlama geldiğini bilmeden tavsiyede bulunan arkadaşlar var aramızda
0w - 40 yağ ile 10w - 40 yağ arasındaki fark motorun soğukken yağın akıskanlığındaki farktır motor ısındıktan sonra ikiside aynı viskozitede olucaktır
yağın sıcakken (motor ısındıktan sonra) kalınlığını gösteren değer ikinci basamaktaki 40 50 60 gibi rakamlardır , ilk basamaktaki 0w vs yazan değeri tercih ederkende bulunduğunuz bölgedeki en düşük sıcaklığa göre bir tercih yapmanız gerekiyor bölgenizde hava -20 derecenin altına düşüyor ise 0w yağ kullanabilirsiniz
biraz araştırırsanız bunun internette şemasıda var ordan kış için hangi viskozitedeki yağı tercih etmeniz gerektiğini bulabilirsiniz
Stock sti da 10-60 castrol kullaniyorum.Ustamin tavsiyesi uzerine 5 40 koy diyenlerde cok oldu ama usta ustadir bilinen subaruyu yalayip yutmus bir adam dogru dusunuyordur heralde?
Piste cikiyorsan 10w60 kullanabilirsin, fakat gunluk kullanimda ve ozellikle kis aylarinda gereksiz.
Erzurum, sivas gibi illerde yasamiyorsaniz 0w kullanmayin kesinlikle yanlis yaparsiniz
Erzurum, sivas gibi illerde yasamiyorsaniz 0w kullanmayin kesinlikle yanlis yaparsiniz
Neden yanlis yapiyoruz?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.