PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Start-Stop Meselesi



Shadow_Dancer
28-12-2014, 20:25
Arabamda var bu özellik, aynı zamanda turbo beslemeli bir motora sahip. ***** turbo motorlarda kontak kapatmadan önce bi müddet beklemek şart.. Bu özellik bunu engellemiyor mu ? İleri ki vadede turboda problem yaşamama sebep verir mi ? İptal edebiliyorum, fakat yine de aklıma takıldı. Nedir yorumlar_ ?

DOHC
28-12-2014, 20:33
Önce 1-2 sefer dene derim. Gerçi fabrika start-stop yazılımını yaparken bu tür şeyleri illaki düşünmüştür diye umuyorum.
Bildğim aracı park ederken zaten bir süre turbo düşük devirde çalışıyor, soğuyor. Direkt gazlayıp motoru durdurmadıkça pek sakınca yok bence.....

meganes
28-12-2014, 20:51
Şirket aracı olarak golf tdi kullanıyorduk bir ara yarım saat 180-190 gidiyodum mesela yakalandığım ışıkta pat diye stop ediyodu :) bunu bizler dğşündüğümüze göre alman mühendisler hayli hayli düşünmüştür dedim ve bir daha sorun etmedim, motor ve yağ ısısı belli bir ısıya gelmeden araç stop etmiyo yanlız

Gökhan Bilgin
28-12-2014, 20:54
Sürücü emniyet kemeri takılı değilken çalışmıyor bununla ilgili çok servise giden oluyor :) Ben de genelde iptal ediyordum abi standart türk mantığı yeniliğe kapalı :)

ErenDurmus
28-12-2014, 21:12
turboyu yaglamaya devam ediyorsa pek sikinti olmaz gibi :beuj:

Shadow_Dancer
28-12-2014, 21:15
Hangi durumda stop ettigini pek takip etmedim açıkçası, yani bunun bir mantıgı vardır illa ki, yaglamaya devam eden bir sistem var mı önemli olan o .

Sert@ç
28-12-2014, 21:22
Yağ soğuksa stop etmez aşırı sıcaksa stop etmez
Akü zayıfsa etmez
Enerji tüketimi (klima,far,teyp vs) çok ise etmez

Yani adamlar herşeyi düşünmüş.
Yağlama konusuna gelirsek zaten motor dursada aracın içinde bütün sıvılar asla durmuyor rölantide devirdaim etmeye devam ediyor yani yağlama vs düşünmeyin

Shadow_Dancer
28-12-2014, 21:30
Yağ soğuksa stop etmez aşırı sıcaksa stop etmez
Akü zayıfsa etmez
Enerji tüketimi (klima,far,teyp vs) çok iyi etmez

Yani adamlar herşeyi düşünmüş.
Yağlama konusuna gelirsek zaten motor dursada aracın içinde bütün sıvılar asla durmuyor rölantide devirdaim etmeye devam ediyor yani yağlama vs düşünmeyin

Beklenen cevap, sagol Sertaç. Peki sıvılar nasıl devirdaim ediyor? ÇAlışma prensibi nasıl?

Sert@ç
28-12-2014, 21:51
Beklenen cevap, sagol Sertaç. Peki sıvılar nasıl devirdaim ediyor? ÇAlışma prensibi nasıl?

Sıvıların tam olarak devirdaimi nasıl oluyor bilmiyorum ama kazada start stoplu arabanın radyatör suyu resmen fışkırıyordu

Bahsettiğim check sistemi
Start Stop - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Kf0068pABKk)

Y.Emre
28-12-2014, 22:16
Yanlışlık var bence o işte Sert@ç, yani radyatör su fışkırmasına birşey demiyorum olur o, ama motor durduğunda aracın üzerinde yalnızca klasik yağ pompası varsa yağlama kesilir. Ayrıca birşekilde pompayı döndürseniz bile, anayatak, kol yataklarında hareket olmadığı için yeterli yağlama yapamazsınız yinede. İllaki metal-to metal durumu olur diye düşünüyorum. -ki birçok start stoplu arabada konvansiyonel yağlama sistemleri var gibi birşey var aklımda yanlışsa düzeltilir. Etkiyi düşürecek rulmanlar yağlar vs geliştirilse de uzun vadede sıkıntılı bir durum bence.


Stop-start – the long-term impact on your car’s engine | Autocar (http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/stop-start-long-term-impact-your-car-s-engine) İngilizcesi olanlar için güzel açıklamışlar bence


http://www.techturkey.com/forum/genel/93287-start-stop-hakkinda.html?highlight= Buda forumdan bir konu, birkaç sene önce açmıştım start stop sisteminin nasıl çalıştığına dair video falan vardı mesajlar arasında.

darkmoon
28-12-2014, 22:24
start stop dan ingilizcesi olanlar aratırsa görücektir onbinlerce sayfa problemlerin yazılıp çizildiği sayfalar varki bunların içinde avrupada sözü geçen akil otoriter kurumlar dergiler falanda var tek şahıs problemleri değil..

bana görede uzun vadede problem olabilicek bir sistem yapısı itibariyle mühendisler alternatifleri düşünür ama uzun vadeli kullanımlarda oluşucak sorunları onlar bile bilemez.. bu yüzden zaten araçlarda güncellenen ismi değişen yada kaldırılan bir çok sistem yokmu..

i-vtec07
28-12-2014, 22:51
teknik olarak zarar lı mı diğil bi şey diyemem ama yarım litre tasarruf için o riske girmezdim. ( bi risk var mı dır onuda bilemiyorum o ayrı mesele )

2.2 ford transitlerde de var bu start-stop yaz sıcağında ekstra 2 ton yüklü dizel arabanın zırt pırt her ışıkta stop edip çalışması bence arabaya eziyetten başka bişey diğil.

bilalMW
28-12-2014, 23:15
Renault, Clio'lar da start stop sistemlerini kaldırıyor dizel araçlarda kaldırdı şuan mesela. Benzinliler de yakındır..

Mehmetmert
28-12-2014, 23:29
Valla ben ışık yanmak üzereyse ayağımı debriyajdan çekmiyorum stop etmiyor.
Çok sıkıştırdıysam ve ışığa geldiysem gene ayağımı debriyajdan çekmiyorum yada düğmeye basıp kapatıyorum.
Işık uzunsa ve sıkıştırmadıysam aracı stop ediyorum sessizlik içinde bekliyorum.Zaten belli bir süreden sonra bunları düşünmeden yapmaya başlıyorum.Alışkanlık haline geliyor.
Start-Stop halindeyken böyle Gece geç saatlerde arabanın içinde bir tınnn veya şşşş tarzında bir ses oluyor hep,Sanki bir yerlerde birşeyler çalışıyormuş gibi.(mazot pompası olabilir diye düşünüyorum) ama yağlama yaptığını düşünmüyorum ben...

byspeedman
29-12-2014, 00:10
Reno hakkinda konusayim renonunda sevmedigi fakat emisyon normlarindan oturu kullanlan sistem belirli kriterler yerine gelmeden calismaz aku bile jel aku rakamida ucuk misal ayrica ecu sadece yakit pompa donusu ve mars sayisini aklinda tutuyor limit doldumu degism
Yaglama ve sogutma eski sistem Yani turboya bi yarari yok ama sehir icinde genelde kullanildigi dusunuldugu icin turboya asiri yuk durumu olmayacak ekstra iptal dugmesi mevcut kapatilabilir
Yavas yavasta kaldiriliyor tutmadi bence sikayet cok

levent
29-12-2014, 00:11
Valla tam ve net bilgim yok şu s&s sistemler hakkında ama bir zamanlar motorun 0 değil de çok düşük devirde hazır beklediği gibi bir şey okumuştum sanki.

KOSEREN
29-12-2014, 00:14
Buna benzer bir konuda elektrikli yağ pompası lafsı geçmişti,ne kadar doğrudur bilemem,hoş benim için önemli değil zaten,anahtarsız çalıştırma bile sevmiyen adamım..

mstfcn28
29-12-2014, 00:49
Kesin bir cevap gelirse bende merak ediyorum sık sık kullanıyorum hatta startstop her zaman devrede kullanıyorum. Ama aracı çalıştırırken ve stop ederken hep beklerim 20 30 sn vs

Yekta
29-12-2014, 00:56
Valla tam ve net bilgim yok şu s&s sistemler hakkında ama bir zamanlar motorun 0 değil de çok düşük devirde hazır beklediği gibi bir şey okumuştum sanki.

harici bir motor olmadan pek mümkünatı yok kanka bence.
motorun stabil düzgün bir şekilde çalışabilmesi için belirli bir devir lazım ki o devir de zaten rolanti devri oluyor :)

ss bence pek gerekli birşey değil özellikle sürekli dur kalk olan yerlerde faydadan çok zarar ve sinir bozucu birşey :) ki zaten çoğu araç bir süre içinde arka arkaya dur kalk olursa sistemi iptal ediyor, sertaçın da dediği gibi sistemin çalışması için de birçok faktörün tamamlanması gerekli. voltaj, klima havalandırma açıksa iç sıcaklık, yağ su vs sıcaklıkları ama açıkçası normal kullanım sonrası ışıkta durunca kapatmasının da turboya filan bir zararı olacağını hiç sanmıyorum. en büyük faydası da emisyona ki pek de umrumuzda olduğunu sanmıyorum :D

Gökhan Bilgin
29-12-2014, 00:58
Lambada durduğumda saçma bir şekilde stop ettikten sonra debriyaja bastığımda ( her zaman değil ama birkaç kere oldu ) bir silkeleme olup çalıştı sonra stop etti sonra tekrar çalıştı :D

darkmoon
29-12-2014, 10:11
Lambada durduğumda saçma bir şekilde stop ettikten sonra debriyaja bastığımda ( her zaman değil ama birkaç kere oldu ) bir silkeleme olup çalıştı sonra stop etti sonra tekrar çalıştı :D

dayımın 508 dede aynı mevzu var araba 60 bine geldi s&s da silkeleme vuruntu yapıyor ara sıra ..

Shadow_Dancer
29-12-2014, 12:36
Cevaplar için teşekkürler beyler, bi halta derman olmayacak bi sistem oldugunu biliyordum zaten :) Titiz adama göre degil, Allahtan kapatabiliyorum, ki keşke komple kapatabilsem.

Kahn23
29-12-2014, 12:40
Bazen sinir edebilir insanı.

Geçen gün evin orda akşam kadının biri C4'ü kaldırıma çıkarmak için uğraştı. Araç kaldırıma çıkarana kadar 4 kere stop etti. Her gaza asılıp frene sert bastığında durdu araç. Ben izlerken sinir oldum :D

Shadow_Dancer
29-12-2014, 20:18
Bazen sinir edebilir insanı.

Geçen gün evin orda akşam kadının biri C4'ü kaldırıma çıkarmak için uğraştı. Araç kaldırıma çıkarana kadar 4 kere stop etti. Her gaza asılıp frene sert bastığında durdu araç. Ben izlerken sinir oldum :D

Bendeki biraz daha akıllı, o kadar kasmıyor. Ama yine de bence gereksiz bir sistem.

dqn
30-12-2014, 16:22
Ya turbo bekleme olayı yalan yada ss..

Yetkiliden bende ss'nin motoru tam durdurmadığına dair bilgi aldım.Artık umrumda da değil gittiği yere kadar..

Osman Bahadır
30-12-2014, 16:27
Daha önce de yazıldı çizildi;

http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/189714-turbolu-araclarda-start-stop.html#post7588818


Stop&Start sistemli turboşarjlı araçların neredeyse tamamında turbo ball-bearing'dir. Yani mil yatakta klasik journal-bearing turbolar gibi yağ filmi üzerinde değil, ufacık bilyalar dizisi üzerinde döner. Bu yüzden yağ besleme rakoru da journal-bearing turboların yarısı çaptadır zaten. Yağlama ihtiyacı çok daha azdır. Bu sebeple yağ akışı kesildiğinde de bir süre daha sorunsuz döner.

Isı blokajından kilitlenmeyi önlemek için de çoğu Stop&Start sistemli araçta stop halinde bir süre daha ilave devirdaim sağlayan elektrikli su pompası da mevcuttur.

Aküsü özeldir, daha yüksek CCA değerine sahiptir.
Marş motoru özeldir, ısıya ve yüke daha uzun süre dayanıklıdır.
Alternatörü özeldir, aküyü hızla şarj eder.

Yani düşünüyorlar, es geçmiyorlar üreticiler.

levent
30-12-2014, 16:40
harici bir motor olmadan pek mümkünatı yok kanka bence.
motorun stabil düzgün bir şekilde çalışabilmesi için belirli bir devir lazım ki o devir de zaten rolanti devri oluyor :)

ss bence pek gerekli birşey değil özellikle sürekli dur kalk olan yerlerde faydadan çok zarar ve sinir bozucu birşey :) ki zaten çoğu araç bir süre içinde arka arkaya dur kalk olursa sistemi iptal ediyor, sertaçın da dediği gibi sistemin çalışması için de birçok faktörün tamamlanması gerekli. voltaj, klima havalandırma açıksa iç sıcaklık, yağ su vs sıcaklıkları ama açıkçası normal kullanım sonrası ışıkta durunca kapatmasının da turboya filan bir zararı olacağını hiç sanmıyorum. en büyük faydası da emisyona ki pek de umrumuzda olduğunu sanmıyorum :D

Yani bence de, aklımda öyle kalmış ama saçma gelmişti bana kanka :D

Ki Osman abi alıntı ile açıklamış yine, sonradan gördüm :D

5500
30-12-2014, 17:01
Cevaplar için teşekkürler beyler, bi halta derman olmayacak bi sistem oldugunu biliyordum zaten :) Titiz adama göre degil, Allahtan kapatabiliyorum, ki keşke komple kapatabilsem.

vagcom dan kapatabilirsiniz. start stopun çalışması için gerekli ısı dereceleriyle oynanarak tamamen kapatılabiliyor.

turkerrr
30-12-2014, 17:02
arabayı her çalıştırdığımda s&s iptal tuşuna basıyorum ...

bence sistem araç çalıştığında deaktif olsa kullanıcı istediği zaman açsa daha güzel olur ...