Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizel Forester Kronik Sorunları Nelerdir?
Erdem K.
25-12-2014, 07:14
Arkadaşlar merhaba,
Bir yakınım dizel forester almak istiyor, alıp kullanan veya hakkında bilgi sahibi olan varsa kronik problemlerini öğrenmek istiyoruz.
benim bildiğim ve gözlemlediğim çoğu dizel araçtaki gibi dpf ve açık renk direksiyon simidinin soyulması problemleri var, bildiğiniz başka neler var?
hangi donanım paketi alınır, vb. bilgiler verirseniz memnun olurum.
keyifli forumlar ...
Erdem K.
25-12-2014, 13:58
Dizel Subaru forester hakkında bilgi sahibi olan yok mu arkadaşlar ? :)
Sevdigim bir abim aldi, kullaniyor bayadir. Hic bir problemi yok, ama tabi o her kapatista bekliyor sogukken yormuyor tam saga tam sola kirmiyor diff yaglarini degistiriyor v.b v.b. bakarsan bag oluyor yani. Direksiyonu da soyulmadi hic, 110binde mi ne
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-subaru-dizel-motorun-turbosu-14411aa720-110924794/detay
Erdem K.
25-12-2014, 14:52
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-subaru-dizel-motorun-turbosu-14411aa720-110924794/detay
Sadece turbosunun sıfırı 7950tl diyorsunuz yani ! :)
yakının yol yakınken bu sevdadan vazgeçsin diyorum :) )
Erdem K.
25-12-2014, 15:49
yakının yol yakınken bu sevdadan vazgeçsin diyorum :) )
ben o kadar karamsar değilim :) illa linkini verdiğiniz turbo kullanılacak diye bir durum yok sonuçta ...
yine de fikriniz için teşekkür ederim ;)
imprezaWRC
25-12-2014, 16:52
Arkadaşlar merhaba,
Bir yakınım dizel forester almak istiyor, alıp kullanan veya hakkında bilgi sahibi olan varsa kronik problemlerini öğrenmek istiyoruz.
benim bildiğim ve gözlemlediğim çoğu dizel araçtaki gibi dpf ve açık renk direksiyon simidinin soyulması problemleri var, bildiğiniz başka neler var?
hangi donanım paketi alınır, vb. bilgiler verirseniz memnun olurum.
keyifli forumlar ...
Forester dizelde DPF closed type olduğundan, motor ısınmadan kullanılan mesafelerde, DPF kısa sürede dolabilir, DPF ışığı yanar, serviste 15 dk'da boşaltırlar ışık söner. Tepe tepe kullanmaya devam edersiniz.
Debriyaj, kullanıma bağlı olarak erken bitebilir, çok sıkışık trafikte kullanılacaksa, ısınmamasına özen göstermek lazım. (350nm tork var, sürekli de 4 çeker makina olunca haliyle birşeyler kullanıma bağlı olarak erken ömrünü bitirebilir)
Direksiyon soyulması, eli aşırı terleyen sürücülerde görülebilen bir hadise, aynı km'de Mercedes'in direksiyon kaplaması da soyulabilir, o kronik bir vaka değil, o durum kullanıcıdan kaynaklanan bir sıkıntı. Tak kılıfı, ya da eldiven kullan, soyulmasın deri döşemesi.
Turbo'nun değişmesi için hakikaten saçma sapan işler yapmak lazım; orada satılıyor diye kronik bir problem var denilemez.
Dikkat edilmesi gerekenler (yani önceki sürücü dikkat ettiyse eğer)
- Motor ısınmadan 2000d/d'yi geçmemek
- Her zaman düzgün yakıt ve yağ kullanmak
- Bakımlarını yetkili serviste yaptırmak
- Kızdırma buji ışığı sönmeden kontak çevirmemek
- DPF'in ömrü açısından, motorun yeterli ısıya ulaşmayacağı mesafelerde kullanmaktan sakınmak
Motor kıranlar var, ama bu tamamen kullanıcıdan kaynaklı hatalardan olmuş. Özellikle benim bildiğim bir tane var sahibi tüm bakımları özel bir serviste yaptırmış ve ne yağ kullanılmış onu bile bilmiyor. Bir tanesi de motor ısınmadan sürekli redlineda vites değiştirmiş, bir zahmet o da kırılsın artık.
Forester kullanmıyorum, Outback kullanıyorum ama bugüne kadar yurt dışı forumlarından da gördüğüm bildiğim kadarıyla Forester dizelde kronik probleme denk gelmedim.
Bunları markayı seven ve kullanan biri olarak yazmıyorum, ama Subaru'da özellikle sadistilik yapmıyorsanız başınıza birşey gelme olasılığı çok düşük. Forester'ı alacağınız kişi yukarıda yazdıklarıma harfiyen uyduysa, kazası, belası yoksa, bakımları hep zamanında ve yetkili serviste yapıldıysa güle güle alın, kullanın.
Ben yedek parcalarinin inanilmaz boyutlarda pahali oldugunu belirtmek icin koydum turboyu.sacma hareketlere gerek yok turbo hepi topu 4sene5sene gidiyo sonra degisim :) herhangi bir kaza bela aninda kasko falan yoksa ocak yakar.kaskoyla sikinti olmasim diye 2010 foresterin kirilan farini degisgirelim dedik 3.700 fiyat cektiler.
honour35
25-12-2014, 21:15
surekli sehirici kullaniliyorsa dpf cabuk dolabiliyor. ama temizligi kolay. fikrimi sorarsan bakimlari duzenli yapilmak sarti ile kronik arizasi yok diyebilirim. ucuk kacik rakamlarda degil, fiyat fayda oranini dusunursen oldukca alinasi araclar.
Erdem K.
26-12-2014, 07:32
Forester dizelde DPF closed type olduğundan, motor ısınmadan kullanılan mesafelerde, DPF kısa sürede dolabilir, DPF ışığı yanar, serviste 15 dk'da boşaltırlar ışık söner. Tepe tepe kullanmaya devam edersiniz.
Debriyaj, kullanıma bağlı olarak erken bitebilir, çok sıkışık trafikte kullanılacaksa, ısınmamasına özen göstermek lazım. (350nm tork var, sürekli de 4 çeker makina olunca haliyle birşeyler kullanıma bağlı olarak erken ömrünü bitirebilir)
Direksiyon soyulması, eli aşırı terleyen sürücülerde görülebilen bir hadise, aynı km'de Mercedes'in direksiyon kaplaması da soyulabilir, o kronik bir vaka değil, o durum kullanıcıdan kaynaklanan bir sıkıntı. Tak kılıfı, ya da eldiven kullan, soyulmasın deri döşemesi.
Turbo'nun değişmesi için hakikaten saçma sapan işler yapmak lazım; orada satılıyor diye kronik bir problem var denilemez.
Dikkat edilmesi gerekenler (yani önceki sürücü dikkat ettiyse eğer)
- Motor ısınmadan 2000d/d'yi geçmemek
- Her zaman düzgün yakıt ve yağ kullanmak
- Bakımlarını yetkili serviste yaptırmak
- Kızdırma buji ışığı sönmeden kontak çevirmemek
- DPF'in ömrü açısından, motorun yeterli ısıya ulaşmayacağı mesafelerde kullanmaktan sakınmak
Motor kıranlar var, ama bu tamamen kullanıcıdan kaynaklı hatalardan olmuş. Özellikle benim bildiğim bir tane var sahibi tüm bakımları özel bir serviste yaptırmış ve ne yağ kullanılmış onu bile bilmiyor. Bir tanesi de motor ısınmadan sürekli redlineda vites değiştirmiş, bir zahmet o da kırılsın artık.
Forester kullanmıyorum, Outback kullanıyorum ama bugüne kadar yurt dışı forumlarından da gördüğüm bildiğim kadarıyla Forester dizelde kronik probleme denk gelmedim.
Bunları markayı seven ve kullanan biri olarak yazmıyorum, ama Subaru'da özellikle sadistilik yapmıyorsanız başınıza birşey gelme olasılığı çok düşük. Forester'ı alacağınız kişi yukarıda yazdıklarıma harfiyen uyduysa, kazası, belası yoksa, bakımları hep zamanında ve yetkili serviste yapıldıysa güle güle alın, kullanın.
zaman ayırıp uzunca yorumlarınızı belirttiğiniz için teşekkür ederim, açıkçası benim ellerim çok terler ama kendimde olan bir durum olduğu için değil Renault fluence'lerdeki gibi açık renkli direksiyon simidinin renk atması sorununu bizzat birkaç dizel forester'da gözlemlediğim iiçin paylaşmıştım :) ama tabi ki kronik bir sorun olmayabilir, belirttiğiniz gibi eldiven kullanılsa hiç gözlemlenmeyebilir...
Ben yedek parcalarinin inanilmaz boyutlarda pahali oldugunu belirtmek icin koydum turboyu.sacma hareketlere gerek yok turbo hepi topu 4sene5sene gidiyo sonra degisim :) herhangi bir kaza bela aninda kasko falan yoksa ocak yakar.kaskoyla sikinti olmasim diye 2010 foresterin kirilan farini degisgirelim dedik 3.700 fiyat cektiler.
elbette her Subaru gibi parçası pahalıdır, ondan şüphem yok, teşekkürler :)
surekli sehirici kullaniliyorsa dpf cabuk dolabiliyor. ama temizligi kolay. fikrimi sorarsan bakimlari duzenli yapilmak sarti ile kronik arizasi yok diyebilirim. ucuk kacik rakamlarda degil, fiyat fayda oranini dusunursen oldukca alinasi araclar.
yorumunuz için teşekkür ederim...
imprezaWRC
26-12-2014, 10:32
Ben yedek parcalarinin inanilmaz boyutlarda pahali oldugunu belirtmek icin koydum turboyu.sacma hareketlere gerek yok turbo hepi topu 4sene5sene gidiyo sonra degisim :) herhangi bir kaza bela aninda kasko falan yoksa ocak yakar.kaskoyla sikinti olmasim diye 2010 foresterin kirilan farini degisgirelim dedik 3.700 fiyat cektiler.
Nasıl 4 sene 5 sene gidiyor, sizde Forester dizel veya Forester turbo mu var? Nereden o kadar sene ömür biçtiniz anlamadım?
imprezaWRC
26-12-2014, 10:34
zaman ayırıp uzunca yorumlarınızı belirttiğiniz için teşekkür ederim, açıkçası benim ellerim çok terler ama kendimde olan bir durum olduğu için değil Renault fluence'lerdeki gibi açık renkli direksiyon simidinin renk atması sorununu bizzat birkaç dizel forester'da gözlemlediğim iiçin paylaşmıştım :) ama tabi ki kronik bir sorun olmayabilir, belirttiğiniz gibi eldiven kullanılsa hiç gözlemlenmeyebilir...
...
Çözüm ya eldiven ya da kaliteli bir direskiyon kılıfı; aksi halde aşırı terleme ile ne marka olursa olsun dayanmaz; bir nevi zımpara yapıyrosunuz çünkü :D :D
Osman Bahadır
26-12-2014, 11:02
Turbo bozan Forester hiç görmedim. Forester'cılar bildim bileli hep WRX, STI turbosu taktılar, çıkan turbolar bir ömür daha başka araçlara can verdi :)
Zaten ya IHI ya MHI turbo çıkıyor. Garrett, Borg Warner değil ki bozsun :) O ilan da dizel forester çıktı çıkalı orada hep. Bozan, satılan bir parça olsa ilanda kalmazdı o kadar zaman. Dizelinde pek bir sorun duymadım, görmedim. Klasik japon dizeli...
Turbodan, motordan çok yürüyeni, amortisörü korkutmuştu beni zamanında iki arka amortisör servis fiyatını öğrenince... Ama araba subaru. Amortisör bozsa gider marka coilover alırsın binbir çeşit.
Bu gibi arabalar zaten parçası ucuz diye alınmaz, alınmamalı. Keyif arabası.
Ben yedek parcalarinin inanilmaz boyutlarda pahali oldugunu belirtmek icin koydum turboyu.sacma hareketlere gerek yok turbo hepi topu 4sene5sene gidiyo sonra degisim :) herhangi bir kaza bela aninda kasko falan yoksa ocak yakar.kaskoyla sikinti olmasim diye 2010 foresterin kirilan farini degisgirelim dedik 3.700 fiyat cektiler.
Bende 05 model Turbo Forester var. Fabrikadan çıktığı günden bugüne 9 sene geçmiş, daha turbo dan bir şikayetim olmadı. şu anda tam 120 bin kmde
Merhaba,
2.0 Outback dizelimi alırken oldukça araştırmıştım bu mevzuyu. 2008-2009 senelerinde krank yağlama eksikliği nedeniyle motor değişimi yapılan araçlar olmuş, sadece Türkiyede değil tüm Avrupada. Bu İskandinav ülkekerinde satılan 12000 aracın 109 %1 olarak belirtilmiş. Türkiyeye o dönemde gelen tüm araçların yenilendiği Subaru merkezden yetkili bir ağızdan aldığım cevap.. Özellikle 2010 Nisan sonrasında gerek krank yağlama gerekse enjektör tiplerindeki değişim neticesinde oldukça sorunsuz bir yapıya kavuştuğu idda ediliyor. Benim aracım 27000kmde bir arkadaşımada 2011 forester dizel aldık oda 90.000km civarında çok sükür sıkıntısız kullanıyoruz.
Dip not olarak servis şuana kadar dizelde hiç turbo değişimi yapmadıklarını söylüyor (En son bakıma gittiğimde sormuştum meraktan). 2011 sonrasındada hiç enjektör değişimi olmamamış. Turboların sağlıklı çalışmasının nedeni bana göre diğer markaların birçoğundan farklı olarak Turbo motorun alt kısmında olması ve kontak kapatıldıktan sonra bile yağsız kalmayışı olduğunu düşünüyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.