Orijinalini görmek için tıklayınız : F30 316i yağ sıcaklığı ??
playhard
20-08-2014, 21:33
Aracı 250km dir kullanıyorum 2000 devri geçmediğim halde yağ göstergesi 110 120 arasında geziyor.bana bi yanlışlık var gibi geliyor.aramızdaki 316i sahipleri yağ sıcaklığını yazabilirse çok memnun olurum benim araçta mı bi sorun var acaba öğrenmiş olurum .teşekkürler
playhard
20-08-2014, 22:10
Sıkıntılı bi durum değil mi abi ? Devirli kullandığınızda daha da yükseliyormu
sanki polo gti'larda o derecelerde çalışıyor.
Kullanılan yağa göre çabuk ısınması da değişebilir tabi.
Bu araclarin mitor ici yanma sicakliklari yuksek,sogutucu kucuk ve sonuc olarak 120 normal oluyor :(
yağ sıcaklığını nereden ölçüyorsunuz?
Arabanim hararet gostergesi yag hararet gostergesi bmw f30larda
fahrenheit birimi olmasın o :P
120 derece gazlamadan,basmadan çok yüksek değilmi yahu :soru:
tam gaz basınca kaç gösteriyor bu? 180 derecemi ?
Arabanim hararet gostergesi yag hararet gostergesi bmw f30larda
yeni birşey daha ogrenmiş oldum. merak ediyodum bende niye kalkmıyor diye dakiklar boyunca bundanmış
punto_multijet
21-08-2014, 08:18
leon 1.2 tsi normal kullanımda 100-105 derece civarında. biraz dur kalk yokuş denk gelirse 110-115. yardırmaya başlayınca 123 gördüm en fazla zaten onu görünce gazdan çekmiştim ayağımı. demekki yeni nesil araçlarda durum buymuş. bende demiştin noluyoruz diye
ghibli06
21-08-2014, 08:32
120 bence de yüksek, deneyeceğim sıcakta trafikte maks kaç oluyor diye...
Ahmet Saraçoğlu
21-08-2014, 08:41
1.2 dsg D de düşük devirde 88 92 arası , S de hafif tempo 98 105 , yüklenince max 112 gördüm.
playhard
21-08-2014, 09:19
Kaç gündür google da aratıyorum bir kişinin bile dikkatini çekmemiş sanırım hiç bi şey bulamadım kendi kendime ozaman benim arabada mı bi sıkıntı var diye kıllandım.12000 km de bir yağ değişimi öneriyolar .sonucta 2012 den beri kullanılan arabalar bi sıkıntı olsaydı duyardık heralde.
Kaç gündür google da aratıyorum bir kişinin bile dikkatini çekmemiş sanırım hiç bi şey bulamadım kendi kendime ozaman benim arabada mı bi sıkıntı var diye kıllandım.12000 km de bir yağ değişimi öneriyolar .sonucta 2012 den beri kullanılan arabalar bi sıkıntı olsaydı duyardık heralde.
aşagı yukarı 12000km kullanıma göre değişebilir. board computerdaki kalan bakım km göstergesine göre hareket edersen.
mesela babam öyle gazlamaz etmez mülayim model gider hem aracın senesi gelmek üzereydi hemde 12500 gibi bc'ye göre bakıma 200km gibi birşey kala götürmüştü bakımına.
Bende de 428 var normal kullanimda 90larda geziniyor gecen 200 ustu geldim 15 20 km 120e anca o zaman yaklasti.
beyler bu arkadaşın yağ sıcaklığında bir gariplik var
böyle olmaması lazım, tuhaf bence.
bakın ne yazmış
2000 devri geçmediğim halde yağ göstergesi 110 120 arasında geziyor
bu saçmalık benim f30 3.20 dede var servis bunlar böyle dio
ghibli06
21-08-2014, 11:22
bu saçmalık benim f30 3.20 dede var servis bunlar böyle dio
sizde nedir durum kaçta geziniyor?
Yag ozelligini kac derecede kaybediyor ?
@Sert@ç Yağın bozulması 120lerden yukarıda ama, 110-120lerde (atıyorum 5-30un ) sıcak kısımda olması gereken viskozitesini veriyor. Sıkıştırınca daha çok yükselerek gerekli viskoziteyi verememesi muhtemel..
Mehmetmert
21-08-2014, 11:44
Cok fazla, benim aracim dizel olmasina ragmen 105 derecelerde geziniyor hafif tempoda. Bastigim zaman 120 125 oluyor, dakikalarca dip gaz gittigim haldr bile 125i gecmiyor.
Hic normal degil bence...
Benim TSI Passatımda motor ısındıktan sonra 90-105 arası geziyor.Ama çok ilginçtir iki hafta önce uzun yol yaparken(gündüz sıcağına kaldım-40derece civarıydı hava).Birden araba gaz yememeye başladı sürekli vites düşür uyarısı çıktı ve 6dan 3.vitese kadar düştüm.Yağ sıcaklığına bir baktım 120 derece.Bana çok fazla geldi ve arabayı hemen sağa çektim biraz durduktan sonra 70-80 gidince yağ sıcaklığı düşmeye başladı.Araba resmen şişti.Yağ sıcaklığı düşünce kendine geldi ama motor tamamen soğukkenki gibi hiç gidemedim.Malatyadan Elazığ'a gitmek zulum oldu bana..Böyle bi durumla karşılaşan var mı hiç?
Suleyman
21-08-2014, 12:51
Benim TSI Passatımda motor ısındıktan sonra 90-105 arası geziyor.Ama çok ilginçtir iki hafta önce uzun yol yaparken(gündüz sıcağına kaldım-40derece civarıydı hava).Birden araba gaz yememeye başladı sürekli vites düşür uyarısı çıktı ve 6dan 3.vitese kadar düştüm.Yağ sıcaklığına bir baktım 120 derece.Bana çok fazla geldi ve arabayı hemen sağa çektim biraz durduktan sonra 70-80 gidince yağ sıcaklığı düşmeye başladı.Araba resmen şişti.Yağ sıcaklığı düşünce kendine geldi ama motor tamamen soğukkenki gibi hiç gidemedim.Malatyadan Elazığ'a gitmek zulum oldu bana..Böyle bi durumla karşılaşan var mı hiç?
Gaz yememe gibi bi durum sözkonusu olmadı ancak şiştiğinden dolayı belli bi hızı geçmiyordu. O kadar yol yaptım bu dediğimde 2 kez başıma geldi.
punto_multijet
21-08-2014, 13:17
1.2 dsg D de düşük devirde 88 92 arası , S de hafif tempo 98 105 , yüklenince max 112 gördüm.
enteresan. aldığınızdan beri aynı mı? benimki daha 6000kmde ilk aldığımızda normal kullanımda da 110lardaydı zamanla düştü ama halen sizin dediğiniz rakamlara inmedi :confused:
Ahmet Saraçoğlu
21-08-2014, 13:19
enteresan. aldığınızdan beri aynı mı? benimki daha 6000kmde ilk aldığımızda normal kullanımda da 110lardaydı zamanla düştü ama halen sizin dediğiniz rakamlara inmedi :confused:
sizin araç menuel mi dsg mi? Dsg ister istemez deşük devir yüksek vites seyrettiği için şehir içi hiç sıkıştırmadan kullanmaya imkan veriyor.
commando06
21-08-2014, 19:15
bu havalarda şehir içi kullanımda 115 derecelere cıktı ankarada durum bu
wv caddy var bıde oda 110 derecelerde seyredıyor
Yanlış bilmiyorsam ekonomi için özellikle yüksek sıcaklıkta regüle ediliyor yağ sıcaklığı. Viskozite yükseldikçe pompa daha az güç çalıyor kranktan.
Yanlış bilmiyorsam ekonomi için özellikle yüksek sıcaklıkta regüle ediliyor yağ sıcaklığı. Viskozite yükseldikçe pompa daha az güç çalıyor kranktan.
Yanlış anlama da abi, viskozite akışmazlık demek. dediğin olay için vizkozitenin düşmesi gerekli artması değil. Anektod gibin birşey olsun
punto_multijet
21-08-2014, 21:14
sizin araç menuel mi dsg mi? Dsg ister istemez deşük devir yüksek vites seyrettiği için şehir içi hiç sıkıştırmadan kullanmaya imkan veriyor.
dsg...........
Baska araclarin ideal calisma sicakligi ornekleri yanlis. 1.6T Bmw motorunu kendi icinde degerlendirmek gerekir...
Baska araclarin ideal calisma sicakligi ornekleri yanlis. 1.6T Bmw motorunu kendi icinde degerlendirmek gerekir...
Abi haklısın da, sonuçta kullanılan sarf malzemeler diğer motorlarınkinden farklı değil..
Koyulan yağın vs işlevsel olduğu belirli bir aralık var. 1.6turbo bmw motorları bu değerleri aşıyor?
şöyle soru sorsam ben?
diyelim tamam f30 bmw 3.16 motoru yağ sıcaklığı normal kullanımda 120 derecelerde dolanıyor.
bu neden böyle?
bunun nedenini nasıl öğreniriz?
yoksa servisin klasik cevabıylamı yetinmemiz lazım "bu modeller böyle"
bende de f30 328 var aynen yağ sıcaklığı normal kullanımda(antalya) 100-110 derece bandında, eğer sıkıştırırsam ki bu kısa sürelide olsa 120-125 derece çıkıyor. bu araçta jb4, cai ve catback var.
bundan dolayı motul 300v 5-40 yağ aldım normalden 5derece civarında daha aşağıda seyrediyor şu anda, ama gözüm hep yağ hararetinde acaba oil cooler takılabilir mi?
Yanlış anlama da abi, viskozite akışmazlık demek. dediğin olay için vizkozitenin düşmesi gerekli artması değil. Anektod gibin birşey olsun
Ne yanlış anlayacağım kardeşim, doğru söylüyorsun.
Sıcaklık yükseldikçe yazacağıma viskozite yükseldikçe yazmışım.
Düzelttiğin için çok teşekkürler.
2012 F30 3.16i var, yaz döneminde fark ettim sakin kullanımda bile 115 derece civarında, normal olduğunu düşünüyorum.. Dizel Jetta'da 105 civarında oluyor.. Tabi yağ tipleri farklı kıyaslamak doğru olmaz..
ghibli06
24-08-2014, 23:01
bugün 32,5 derece sıcaklıkta yoğun trafikte kullandım 95-105 arsı gitti geldi 110 u hiç geçmedi, gece ise 95-100 civarındaydı...
playhard
24-08-2014, 23:52
abi benim gece bile 110 derece. yokuşa vurduğumda yokuş sonu 115 oluyo hemen. sanırım yeni olmasında dolayı:confused:
bir de ön taraftan bi sıcaklık geliyor sanki klima kapalı olduğunda
abi benim gece bile 110 derece. yokuşa vurduğumda yokuş sonu 115 oluyo hemen. sanırım yeni olmasında dolayı:confused:
bir de ön taraftan bi sıcaklık geliyor sanki klima kapalı olduğunda
iç sürkilasyonu açarsan gelmez o sıcaklık :)
vag grubu ile kıyaslamak yerine prins grubu yani thp ile karşılaştırmak daha doğru olur bu arada.
abi benim gece bile 110 derece. yokuşa vurduğumda yokuş sonu 115 oluyo hemen. sanırım yeni olmasında dolayı:confused:
bir de ön taraftan bi sıcaklık geliyor sanki klima kapalı olduğunda
Yag seviyesi tam mi?
ghibli06
25-08-2014, 07:26
abi benim gece bile 110 derece. yokuşa vurduğumda yokuş sonu 115 oluyo hemen. sanırım yeni olmasında dolayı:confused:
bir de ön taraftan bi sıcaklık geliyor sanki klima kapalı olduğunda
benimki henüz 500 km yenilikle alakası olmaz bendeki 320i ama mantık olarak 316i nin de aynı şekilde olması beklenir...
benimki henüz 500 km yenilikle alakası olmaz bendeki 320i ama mantık olarak 316i nin de aynı şekilde olması beklenir...
bence pek mantıklı olmaz bu usta :)
ghibli06
25-08-2014, 07:52
bence pek mantıklı olmaz bu usta :)
hocam BMW de sıvı hararetleri hep aynıdır, ibrenin ortası 120C zaten, demek ki oraya kadar normal görüyor BMW ama ötesinin normal olacağını hiç düşünmüyorum... araçlar yeni üzerinden 3-5 sene geçse net yorumlar yapabilirim şu an sadece yılların BMW cisi olarak yorum yapabiliyorum sadece :)
sizde nedir durum kaçta geziniyor?
abi normal kullanımda 110 larda azıcık yokuş çıkayım yada eco moda yada sport moda alayım 120 125 lere çıkıyor.... Bu arda benim aracımda 3.20i
şöyle soru sorsam ben?
diyelim tamam f30 bmw 3.16 motoru yağ sıcaklığı normal kullanımda 120 derecelerde dolanıyor.
bu neden böyle?
bunun nedenini nasıl öğreniriz?
yoksa servisin klasik cevabıylamı yetinmemiz lazım "bu modeller böyle"
Geçenlerde su birikintisine girdim motor su çekti aracım şuan serviste sandık motor konuyor adamlarla konuşuyorum diyorumki yağ sıcaklığı göstergede gösteriyorum buralara kadar çıkıyor diye normal bu modeller böyle sakin kullanıma geçince düşer o diyorlar bakalım şimdi sıfır koyucaklar onda durum ne olucak...
ben size birşey söyleyeyimmi
kimsenin birşeyden haberi yok, servis dahil.
servisin tozlu raflarına bakın, orada hiç insan eli değmemiş
üzerinde "service manual" yazan F30 bmw 3.16i servis tamir kitapçığı yada CD sini göreceksiniz.
onu açıp okuyan,tabiki ingilizceside olan bir baba yiğit bu konuda nirvanaya ulaşacaktır.
neden yağ sıcaklığı 120 derece yada neden 120 derece değil orada yazar
ben size birşey söyleyeyimmi
kimsenin birşeyden haberi yok, servis dahil.
servisin tozlu raflarına bakın, orada hiç insan eli değmemiş
üzerinde "service manual" yazan F30 bmw 3.16i servis tamir kitapçığı yada CD sini göreceksiniz.
onu açıp okuyan,tabiki ingilizceside olan bir baba yiğit bu konuda nirvanaya ulaşacaktır.
neden yağ sıcaklığı 120 derece yada neden 120 derece değil orada yazar
abi ayda 3 gün bosch un yada başka markanın kursuna gidip 5 10 tane evrak alan kamyon tamircileri bile serviste iş imkanı bulabildiği için ben çokta ümitli değilim o kitapçık yada cd den bilgi edinebilicek biri olduğuna...
ghibli06
25-08-2014, 08:39
ben size birşey söyleyeyimmi
kimsenin birşeyden haberi yok, servis dahil.
servisin tozlu raflarına bakın, orada hiç insan eli değmemiş
üzerinde "service manual" yazan F30 bmw 3.16i servis tamir kitapçığı yada CD sini göreceksiniz.
onu açıp okuyan,tabiki ingilizceside olan bir baba yiğit bu konuda nirvanaya ulaşacaktır.
neden yağ sıcaklığı 120 derece yada neden 120 derece değil orada yazar
hocam emin ol çoğu olayda Borusan'dan daha deneyimliyiz ama dediğim gibi bu yeni 1,6 turbo motorlar bizimle deneniyor, belki de 120 C doğrudur, 10 sene de geçse bir şey olmayacak ama bilemiyoruz işte...
bu 1.6 turbo motor psa gurubu ve mini üzerinde yıllarca denenmedi mi zaten?
ghibli06
26-08-2014, 01:07
bu 1.6 turbo motor psa gurubu ve mini üzerinde yıllarca denenmedi mi zaten?
hayır......
hayır......
Farkı ne bmw'nin kullandığı motorun?
ghibli06
26-08-2014, 07:33
Farkı ne bmw'nin kullandığı motorun?
ortak kullanım bir seri eğer onu kastediyorsanız ama diğer modellerdeki motor birebir aynısı değil yani 5 senedir denenmiş bir motor değil... twinscroll turbo, yakıt sistemi, ve üst kapağı daha farklı...
ortak kullanım bir seri eğer onu kastediyorsanız ama diğer modellerdeki motor birebir aynısı değil yani 5 senedir denenmiş bir motor değil... twinscroll turbo, yakıt sistemi, ve üst kapağı daha farklı...
Bu farkları inceleyebileceğim bir kaynak rica edebilir miyim?
N13b16 ile N18 arasında yağ filtresi housing dışında fark bulamadım ben.
ghibli06
17-09-2014, 23:08
Bu farkları inceleyebileceğim bir kaynak rica edebilir miyim?
N13b16 ile N18 arasında yağ filtresi housing dışında fark bulamadım ben.
bu motor 5 yıldır 170 PS yani? ya da yağ filtresi housingi değişince mi 170 PS oldu? benim kaynağım BMW nin devamlı yenilenen TIS programlarıdır, kodlardan bakarım yani...
turboman
17-09-2014, 23:18
***** aracla 1000 km kadar yol yaptım 120 C de sabitti 70 le sakin giderken de otobanda 200 le sabit giderkende hep ortadaydı yani bi sıkıntı yoktu. araç 28000 km deydi
bu motor 5 yıldır 170 PS yani? ya da yağ filtresi housingi değişince mi 170 PS oldu? benim kaynağım BMW nin devamlı yenilenen TIS programlarıdır, kodlardan bakarım yani...
Tartışmak için değil, öğrenmek için sormuştum. Hala da o maksatla yazıyorum;
207rc ile r56nın turboları farklı görünür mesela, oysa fark sadece compressor housingdir. Turbine housing ve cartridge bire bir aynıdır. Bunun gibi minor farklar olabilir elbette, ama majör farkları öğrenmek istiyorum.
Mesela n13te kullanılan kapak psa grubunun 1.6 vti 120lik atmosferik kapağının aynısı gibi görünüyor. Çünkü ep6dts'de variable cam lift sistemi yok. 184lük r56larda yanılmıyorsam var.
Kapağı o versiyonda olgunlaştırdı, turboyu 175likte ve r56da.
Nihayetinde n13b16 170hp motorun bileşenlerini farklı motorlarda kullandı ve geliştirdi. Mesela valf yayları en az 4 kere güncelleme yedi. Zincir gergisi keza defalarca güncellendi. Vvt solenoidi kaç kere güncellendi bilmiyorum bile. Dv diyaframı desek yine öyle. Turbo yağlama borusu en az 1 kere güncellendi. Bu güncellemelerin hepsi hem mcs hem de gt ve rc'de izlendi ve iyileştirildi.
Yağ pompası mesela euro5 156lık ep6dt üzerinde denendi, basınç ecu tarafından kontrol edilmeye başlandı mesela, evelden flow kontrollü idi.
Gibi gibi...
Tam olarak n13b16 formunda değilse de, bence bu motorun farklı komponentleri farklı motor versiyonlarında seneler içinde iyileştirildikten sonra bmw kaputunun altına sokuldu. Diye düşünüyordum. Ki gayet de mantıklı geliyor öyle yapmış olmaları.
TISta görünen parça kodlarını psa kodlarıyla nasıl karşılaştırıyoruz bu arada? (Pun intended) ,)
ghibli06
18-09-2014, 07:17
Tartışmak için değil, öğrenmek için sormuştum. Hala da o maksatla yazıyorum;
207rc ile r56nın turboları farklı görünür mesela, oysa fark sadece compressor housingdir. Turbine housing ve cartridge bire bir aynıdır. Bunun gibi minor farklar olabilir elbette, ama majör farkları öğrenmek istiyorum.
Mesela n13te kullanılan kapak psa grubunun 1.6 vti 120lik atmosferik kapağının aynısı gibi görünüyor. Çünkü ep6dts'de variable cam lift sistemi yok. 184lük r56larda yanılmıyorsam var.
Kapağı o versiyonda olgunlaştırdı, turboyu 175likte ve r56da.
Nihayetinde n13b16 170hp motorun bileşenlerini farklı motorlarda kullandı ve geliştirdi. Mesela valf yayları en az 4 kere güncelleme yedi. Zincir gergisi keza defalarca güncellendi. Vvt solenoidi kaç kere güncellendi bilmiyorum bile. Dv diyaframı desek yine öyle. Turbo yağlama borusu en az 1 kere güncellendi. Bu güncellemelerin hepsi hem mcs hem de gt ve rc'de izlendi ve iyileştirildi.
Yağ pompası mesela euro5 156lık ep6dt üzerinde denendi, basınç ecu tarafından kontrol edilmeye başlandı mesela, evelden flow kontrollü idi.
Gibi gibi...
Tam olarak n13b16 formunda değilse de, bence bu motorun farklı komponentleri farklı motor versiyonlarında seneler içinde iyileştirildikten sonra bmw kaputunun altına sokuldu. Diye düşünüyordum. Ki gayet de mantıklı geliyor öyle yapmış olmaları.
TISta görünen parça kodlarını psa kodlarıyla nasıl karşılaştırıyoruz bu arada? (Pun intended) ,)
hocam kendi ağzınla söylüyorsun şu bu araçta kullanıldı sonra diğeri şunu kullandı vs diye, 5 yıllık bir 'seri' diyorum ben de ama 5 senedir aynı motor kullanılmıyor araçlarda, twin scroll hangisi kullanıyor mesela? benim incelediğim TIS de bütün muadil modelleri veriyor, tekrar diyorum, şu an BMW nin kullandığı pompa, twinscroll turbo, egsoz manifoldu, yakıt hattı ve üst kapak başka hangi araçta kullanıldı? 5 senedir aynı dediğin için tartışıyoruz bu arada ben apayrı motorlar dediğim için değil...
ghibli06
18-09-2014, 08:24
twin port yerine scroll yazmışım kusur bakmayın...
evet, haklısın. yanlış ifade etmişim en başta, benim hatam.
doğrusu şu olmalıydı;
bu motorun bileşenleri psa grubu arabalarda yıllarca denenmedi mi zaten?
ve evet, realoem'e bakınca egsoz manifoldunun farklı olduğunu gördüm.
asıl mevzudan saptık sayemde, affola. yağ sıcaklık mevzuunda son karar ne şimdi?
çoğu avrupa ülkesinde ve amerika'da yanlış hatırlamıyorsam 40000km'de bir servise çağrılan arabaların yağları bu sıcaklık seviyesinde perişan olmayacak mı?
biz yine 12000km'de bir servise gireceğimizden bir nebze sıyrılıyoruz gibi.
ghibli06
18-09-2014, 10:12
ben ne 3.20d Gt de ne de 3.20i de 120 yi görmedim...
şehirler arası kullanımda rodaj sakinliğinde 120ye yaklaştı gibi hatırlıyorum ilk aldığımda ama şu an gündelik kullanımda tek yön 10km civarı kullandığımdan 80-90 derecelere gelmeden yolum bitmiş oluyor.
ben 2014 leon tdi ile 125 gördüm sıkıstırırken bi anormallik yok, bmw n13 0-30 yağ kullanıyor zaten çabuk ısınıyor olabilir.
n18 den turbo-ecu da tamamen farklı .
n13 motorun turbosunun flow chartını bulabilirmisiniz acaba? modeli garrett honeywell mgt 1549zdl.
Bende yağ değişimi yaptıktan sonra farkettim bu durumu. Eco pro modda daha erken sıcaklık yükseliyor. Sport-Comfort karışık giderken ise 40 dk fln sürüş sonrası ibre 120 dereceyi görüyor. Acaba yağ markasından mı kaynaklanıyor diye düşünmüştüm ben. Mobil kullandım yağ değişiminde BMW orjinal yağı Castrol sanırım. Ama daha yağ değişimi bile yapmamış araçlarda da aynı durum olduğunu burada yazılanlar ile görmüş oldum.
GokhanK.
27-02-2017, 14:00
hortlatayım. Bu durumda gözlem yapan yada başka bir bilgiye sahip olan kimse oldumu ?
Gazlamadığım zamanlarda ortalamam 100-110 arası. Sıktığım zamanlarda ulaştığım max değer 120. F30 3.16i için bu dediklerim.
Özgür Güneş
10-10-2017, 16:17
Yeniden hortlatıyorum, bu sıcaklıklar normal, termostat sıcaklığı zaten 105 bu arabanın, ş içi yağ 105-110 civarı, ş arası 120 derecelere ulaşıyor, 130 derece bana sorarsanız kırmızı nokta, tasarımı 151 dereceye dayanacak şekilde yapmışlar(n13 technical data diye aratıp bulabilirsiniz), çok ısınan bir motor, bu yüzden çoğunlukla soğutma problemleri çıkıyor, bmw nin bu motoru bırakması şaşırtıcı değil. İyi bir soğutma sistemi olsa kesinlikle çok başarılı bir motor olduğunu düşüniyorum.
Aynı motor Ds3 Thp'de de 108 derecede fan açıyor, yağ da 100-115 aralarındaydı Motul XClean + ile. 2 sene kullanmıştım, subapları fazla kurumlayan bir motor olduğundan bu kadar sıcak tuttular heralde zamanında. Ama işe yaramadı.
Özgür Güneş
10-10-2017, 19:31
Aynı motor Ds3 Thp'de de 108 derecede fan açıyor, yağ da 100-115 aralarındaydı Motul XClean + ile. 2 sene kullanmıştım, subapları fazla kurumlayan bir motor olduğundan bu kadar sıcak tuttular heralde zamanında. Ama işe yaramadı.
208 veya DS3 1.6 thp alayım diyorum ama 116i N13 den başım ağrıdığı için fazlasıyla yeni bir macera için çekiniyorum :)
208 veya DS3 1.6 thp alayım diyorum ama 116i N13 den başım ağrıdığı için fazlasıyla yeni bir macera için çekiniyorum :)
her yıl termostatı ve hararet müşürü bozulur kronik olarak. zincirine, gergisine, sentesine dikkat etmek lazım. onun dışında stok kol pistonla etuners ile 230-240 hp keyifle gezilir. :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.