PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nankang NS2-R ilk izlenimlerim



Onrcn
11-07-2014, 19:52
Pist icin alternatif arayanlara gelsin :) kumho nun semi slicklerini kullaniyordum, simdi nankang lara gectim on tarafta. Dakika bir gol bir fark ettigim sey yanaklarinin olmasi gereken gibi sert olmasi. Kumhoya nazaran cok sert. Tabi bu ceviklige etki etti, arabanin karekteri slick lastik takmis gibi oldu. Direksyon tepkilerine araba cok net cevap veriyor.

Onden kayma 0 a indi. Yol sesi yuksek ama bu lastik zaten sessiz olmasi icin alinmiyoe. Muhtemelen desenden kaynaklaniyor, desensiz yuzey cok fazla. Dis kalinligi 7mm, bu da super.

Tutus konusunda cok tecrube yasamadim 120tw olanini aldim simdilik cok mutluyum, krske arkalarada alsaydim dedirtti. Kumho rolling cilere iyi gelen bir lastik, yumusak yanak vs tutunuyor, bir pistci olarak kumho terk kib bye :)

Patisever
11-07-2014, 20:07
nankang muthiştir soyluyoruz millet inanmıyor benım arabamda onde nankang arkada petlas welox war aynı performansa sahipler yol tutusu olsun kullanımı olsun mukemmel her zaman oneririm

azrail
11-07-2014, 23:12
zorladığında lastiğin verdiği tepkileride yazarsın

195 50 15 bulsak bizde alacaz
buraya yazalımda bekli bi satıcıya denk geliriz :)

Onrcn
12-07-2014, 08:50
nankang muthiştir soyluyoruz millet inanmıyor benım arabamda onde nankang arkada petlas welox war aynı performansa sahipler yol tutusu olsun kullanımı olsun mukemmel her zaman oneririm

Deneyimlerinizi bilemem ama tek lastikten yola cikip butun Nankang lastikler iyidir diyemem ben. Bagzi markalarin super lastikleri oldugu gibi cok kotu lastikleri de olabiliyor.


zorladığında lastiğin verdiği tepkileride yazarsın

195 50 15 bulsak bizde alacaz
buraya yazalımda bekli bi satıcıya denk geliriz :)


Bakalim zorlama ihtimalim zor ama ani direksyon kirdim 1-2 kere bos alanda, gayet tatmin edici. Otopark zemininde de duzgun tutunuyordu en cok ona sasirdim.

Cem.B
12-07-2014, 08:52
kaç kuruş bunlar hacı

Onrcn
12-07-2014, 10:01
kaç kuruş bunlar hacı

tanesi 250+- bulabilirsin ; )

FiReWaLL
12-07-2014, 10:28
zorladığında lastiğin verdiği tepkileride yazarsın

195 50 15 bulsak bizde alacaz
buraya yazalımda bekli bi satıcıya denk geliriz :)

ns-2 de 195/50r15 var zaten . sıfır olarak arıyorsan bulabilirsin bi çoğu yerde

ghibli06
12-07-2014, 10:29
Onurcan bak bu konuda yönlendirici adamsın :) biraz daha kullan detaylandır, bakalım durum :)

997TT
12-07-2014, 10:52
Nankang'i Cat de kullandilar,asiri isiya dayanikli degil,en son ki pist gununde 92 dereceye kadar cikti 700kg lik aracda.
Ancak yol tutusunu test etmedim. Tw yuksek,keske 50-60 larda olsaydi.
Sanirim gunluk icin ideal olurdu.
Piste giricekmisin bu lastikle? Kumho V700 sinifi lastiklere alternatif olur mu?

Onrcn
12-07-2014, 10:52
Onurcan bak bu konuda yönlendirici adamsın :) biraz daha kullan detaylandır, bakalım durum :)

: ) Takipteyim.

Not: Kullandigim en yakisikli lastik, boyle desen mi yapilir ya :D

http://pics.driftworks.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/s/ns2r_1_1.jpg

Eyup Duygun
12-07-2014, 12:23
Düzlukte nasıl pekı ? sert yanaktan dolayı duzde de ku36 dan kotudur sanırım 550-600 tork arabada nasıl cevap verir nankang acaba..

rcbasaran
12-07-2014, 12:42
Güle güle kullan Onurcum :)

Onrcn
12-07-2014, 12:52
Düzlukte nasıl pekı ? sert yanaktan dolayı duzde de ku36 dan kotudur sanırım 550-600 tork arabada nasıl cevap verir nankang acaba..

Malesef sadece onlere taktim o yuzden bu konuya yorum yapam saglikli olmaz.

Cem abi saolasin, sen olmasan lastiksiz kalacagim vallahi :)

ghibli06
12-07-2014, 23:43
hangi ölçülerde taktın?

Sebring
13-07-2014, 00:07
Yanlış yere yazdım.Sponsorumuza sorayım.

Onrcn
13-07-2014, 00:58
hangi ölçülerde taktın?

225-45 R17 taktim.

Bugun bos virajlarda biraz denedim onden kayma yok denecek kadar az. Lastigin rodaji bitti gibi, direksyon sertlesti durdugu yerde cevirirken. Bunlarin hepsi guzel seyler, ben iyice sevmeye basladim.

18 lere gecip arkalari 265 lesem mi Nankang la diye dusunmeye baslamadim degil..

fatihob
13-07-2014, 01:05
Benimde lastikler bitmişti. Bu konuyu gece okudum, sabah gittim 2 tane 205-55-16 siparişi verdim :) Bakalım a048lerden sonra nasıl gelicek.

Lastik yorumlarında seni yakından takip ediyorum :)

Onrcn
13-07-2014, 01:23
Benimde lastikler bitmişti. Bu konuyu gece okudum, sabah gittim 2 tane 205-55-16 siparişi verdim :) Bakalım a048lerden sonra nasıl gelicek.

Lastik yorumlarında seni yakından takip ediyorum :)
Tesekkur ederim;

A048 ile AD08 arasinda bir yerde olacaktir muhtemelen. F/P olarak beni simdiden etkiledi. A048 daha iyi bir lastik ama yolda cok fark edilir mi bilmiyorum. Muhtemelen ilk fark edecegin sey yanaklarin az birsey daha yumusak olmasi olacak, A048 neredeyse tam slick gibi. Yol-pist karisik kullanacaksan odedigin parayida goz onunde bulundurursan memnun edecektir ; )

Karsilastirma olarak burayada yazarsan sevinirim

fatihob
13-07-2014, 01:45
A048ler çok pahalı zaten, yarı yarıya fiyat farkı var aralarında. Yoksa a048lerden çok memnumdum. Sokakta 2. viteste patinaj çekemiyordum, piste yol tutuşu süper olmuştu, fren ise ayrı bir dünya :) 1 köfrez- 8 seans İstPark ve toplamda 10bin km gördü. Lastiğin ortası şuan semi değil direk slick halde :D Bence normal sonuçta semi-slick alıyoruz üstüne insan gibi kullanmıyoruz falan bu kadar dayanmasını beklemezdim.

Ns2-r ları bir aksilik olmazsa 17 Ağustosta İstParkta test edicem. Deneyimlerimi yazarım o zaman. Gerçi a048ler 225 tabandı şimdi ns2-r 205 taban ve kilit dif olucak arabada test koşulları biraz değişicek ama yinede biraz kendini belli eder. Yanaklardan sorun yaşamıcam gibi geliyor, oda bana yeter :)

Berkan
13-07-2014, 02:24
hayırlı olsun Obuz kilitler falan çekicisiz dön :)

M3CSL
13-07-2014, 02:28
Onurcan ku 36lardan daha kotu oldugu ile ilgili yorumlar vardi. Seninkiler farkli cikinca sasirdm tabi.
Tw 120olmasndanda fark etmistir. 180le aradaki fark bariz cunku. Kullananlar cognlkla 180kullaniyor sanirm
Yanak olayida ii olmasi kesin zaten:) omru boyunca ayni performansi verirmi o var birtek. Yoksa ku 36dan daha iilyi gibi gorunuyot salt tutunma acisindan

Ek bilgi bu arada 1sene oldu ku36lar benim performanstan kayip yok

fatihob
13-07-2014, 04:28
hayırlı olsun Obuz kilitler falan çekicisiz dön :)

Çekicisiz olmaz. Binmezsek özlüyoruz :D

azrail
13-07-2014, 12:47
ns-2 de 195/50r15 var zaten . sıfır olarak arıyorsan bulabilirsin bi çoğu yerde

Bir kaç yere sorduk bulamadık.

KrMVaG
13-07-2014, 16:21
Nangang Ns 20 Ler nasıl Arkadaşlar çok fazla yorum bulamadım ?

Daha doğrusu Her markanın iyi bir modeli vardır denilir ya Mesela

KUMHO KU39
NEXEN N8000
NEXEN N6000
SYRON RACE 1 PLUS
FALKEN ZE 912
PETLAS PT 741

Bu örnekteki markalardan acaba hangisi İyidir Veya bu marka ve modeller içinde Nangang Nerede ?

Onrcn
14-07-2014, 07:56
Onurcan ku 36lardan daha kotu oldugu ile ilgili yorumlar vardi. Seninkiler farkli cikinca sasirdm tabi.
Tw 120olmasndanda fark etmistir. 180le aradaki fark bariz cunku. Kullananlar cognlkla 180kullaniyor sanirm
Yanak olayida ii olmasi kesin zaten:) omru boyunca ayni performansi verirmi o var birtek. Yoksa ku 36dan daha iilyi gibi gorunuyot salt tutunma acisindan

Ek bilgi bu arada 1sene oldu ku36lar benim performanstan kayip yok


KU36 benimde arkalarda 1 sene oldu 60 dakika da Istanbul Park gordu. Performansi havalarin isinip tozun yola yagmaya baslamasiyla beraber inmeye basladi yavas yavas. Omrunun son raddeleri artik, normal.

KU36 lardan belki drag, rolling vs olaylarinda geride kalabilir ama keskinlik kivraklik konusunda bir tik onde oldugu kesin. Dedigim gibi cok zorlamadim ama araba kesinlikle onden kaymiyor su an, devamli arka geliyor. Isinmis moulded lastik kullaniyor gibiyim.




Nangang Ns 20 Ler nasıl Arkadaşlar çok fazla yorum bulamadım ?

Daha doğrusu Her markanın iyi bir modeli vardır denilir ya Mesela

KUMHO KU39
NEXEN N8000
NEXEN N6000
SYRON RACE 1 PLUS
FALKEN ZE 912
PETLAS PT 741

Bu örnekteki markalardan acaba hangisi İyidir Veya bu marka ve modeller içinde Nangang Nerede ?

Bu modellerin hic birinin arasinda degil, kategori farki var. Bunlar yuksek performans yaz lastikleri, NS2-R yada KU36 semi slick. Bu yuzden burada yazanlarin hepsinden yuksek performansli oldugunu soyleyebilirim, omru daha dusuk NS2-r in da yol sesi yuksek.



Nankang'i Cat de kullandilar,asiri isiya dayanikli degil,en son ki pist gununde 92 dereceye kadar cikti 700kg lik aracda.
Ancak yol tutusunu test etmedim. Tw yuksek,keske 50-60 larda olsaydi.
Sanirim gunluk icin ideal olurdu.
Piste giricekmisin bu lastikle? Kumho V700 sinifi lastiklere alternatif olur mu?



Atlamisim mesaji. 92 derece cok anormal bir derece degil bence. Kaldiki bu basinca kambere lastigin ic tarafi mi 92 olmus dis tarafi mi, ortasi mi? Kac tur atti, lastikleri soguttu mu? Pistin hangi bolgesinde olculdu? gibi bir suru bilinmesi gereken nokta var. Ayrica ne ile olculdu. Dedigim gibi ben pistte denemedim ama bana kalirsa iyi performans verecek.

TW 120-180 hem pist hem yol kullanicilari icin bence ideal. 50-60 olsaydi biz kullanamazdik : )

FiReWaLL
14-07-2014, 08:07
Bir kaç yere sorduk bulamadık.

sorduğun yerler neresi ?

180 TL fiyatı var hatta lastiğin

Erden
14-07-2014, 08:30
sorduğun yerler neresi ?

180 TL fiyatı var hatta lastiğin

NS-2 ile NS-2R farkli lastikler.

Erden
14-07-2014, 08:35
NS-2

http://www.nankang.ru/6/files/tires/main/6/primary/0.jpg

NS-2R

http://www.nankang.ru/46/files/tires/main/46/primary/0.jpg

FiReWaLL
14-07-2014, 08:36
NS2 ile NS2-R farkli lastikler.

bende ns-2r den bahsediyorum zaten (TREADWEAR 120)

FiReWaLL
14-07-2014, 08:39
NS-2

http://www.nankang.ru/6/files/tires/main/6/primary/0.jpg

NS-2R

http://www.nankang.ru/46/files/tires/main/46/primary/0.jpg

Ns-2 ile R arasındaki farkı çok çok iyi biliyorum , ns-2 ile ilgili konuştuğumu nerden çıkardınız onuda anlamadım ?

Erden
14-07-2014, 08:39
ns-2 de 195/50r15 var zaten . sıfır olarak arıyorsan bulabilirsin bi çoğu yerde

ns-2 diye yazilmis.

FiReWaLL
14-07-2014, 08:42
ns-2 diye yazilmis.

R eskik kalmış olabilir ama konu zaten R ile ilgili gittiğinden es geçmişim .

ayriyetten ns-2 bir çok ebattta gelmiyor , ns-20 olarak yeni desende geliyor artık .

997TT
14-07-2014, 09:16
Onurcan;pistin neresinde olculmesinin ve ic disin ne alakasi var,cidden anliyamadim?
Pistin ilk sektorunde 90 ikinci sektorunde 85 3. Sektorunde 92 olmazki? Sonucda heryeri tam gaz geciyorsun ve soguma Yada sicaklik farki 1-2 dereceden farkli olmayacaktir o 2-3 dak icerisinde.
Ve 92 derece nasil anormal olmaz? 88 dereceden itibaren Ferrari,85 dereceden itibaren Porsche araci durdurum yada yavaslayin diye uyari veriyor. ***** lastigin karkasinin uzayip bir yerden patlama riski var. Sana gore Kac derece lastigin riskli dereceleri yada bu lastigin kac?
İsi sensoruyle,5. Turda olculen derece.
Mesela baska bir Gp de vardi bu lastik,kullaniviyi arar sorararim bu ayrintilari.
TW bu siniflarda genelde 50-60 yani semi slickde. Corsa-cup-Conti yada V700 de,oyuzden daha keyifli olurdu ;)
Neden 50-60 olsa kullanamazdin?
Pistte test edicekmisin?

Onrcn
14-07-2014, 10:01
Onurcan;pistin neresinde olculmesinin ve ic disin ne alakasi var,cidden anliyamadim?
Pistin ilk sektorunde 90 ikinci sektorunde 85 3. Sektorunde 92 olmazki? Sonucda heryeri tam gaz geciyorsun ve soguma Yada sicaklik farki 1-2 dereceden farkli olmayacaktir o 2-3 dak icerisinde.
Ve 92 derece nasil anormal olmaz? 88 dereceden itibaren Ferrari,85 dereceden itibaren Porsche araci durdurum yada yavaslayin diye uyari veriyor. ***** lastigin karkasinin uzayip bir yerden patlama riski var. Sana gore Kac derece lastigin riskli dereceleri yada bu lastigin kac?
İsi sensoruyle,5. Turda olculen derece.
Mesela baska bir Gp de vardi bu lastik,kullaniviyi arar sorararim bu ayrintilari.
TW bu siniflarda genelde 50-60 yani semi slickde. Corsa-cup-Conti yada V700 de,oyuzden daha keyifli olurdu ;)
Neden 50-60 olsa kullanamazdin?
Pistte test edicekmisin?

Oncelikle bende onboard isi olcer yok onu belirteyim o yuzden hatali olabilirim tabi. Fakat bagzi viraj cikislarinda kumholar asiri isiniyordu ve ambale oluyordu ama arka duzlukte oldukca soguyor gibi hissiyat veriyordu yanilma olabilir.

Lastiklerin Max isilari lastikten lastige TW a gore de degisiyor. Lastigi almadan once bakmistim 220F in ustu anormal denmis; 104 ediyor. Isi cok goreceli kavram, nasil kullanildigi ne yaptigini ben bilmiyorum surucunun. 5 tur gazladiysa bu isinin cikmasi normal degil mi ? Benim kullandigim moulded lar dahil her lastikle ben bu isilari gordum.

" While the Ecsta V700 tread compound operates well over a broad temperature range, it is most effective in the 160° to 200° F range." Yani 71-93 derece…

Tamda burada devreye lastik basinci giriyor, sogukken ne kadar hava basildi, o hava piste gore elverisli miydi ve o arabaya gore ? Bunlar hep bilinmeyenler.

Tw 50-60 dedigin lastikler Trofeo R gibi lastikler. Bu lastigin muadili olarak bakman gerekenler; Kumho Ku36(180), Federal 595RS-R (140)gibi lastikler (V700 u goremedim, V710 slick 30). Fiyatlari bunlarla yakin, eh ne kadar ekmek o kadar kofte tabiki. Fakat bu F/P lastiklerinin ne kadar uzak yada yakin olduklarini karsilastirmak lazim. Simdi Trofeo R ile 1 saat istanbul park yaptiktan sonra gunluk 50km yol yapan bir arabada ne kadar zaman dayanabilir ? Yani senin oyuncaklar her gun yolda degil ama benim arabam her gun yolda, ben istanbul parka 1 saat girdim, 1 sene yol yaptim neredeyse ve hala tehlikeli bolgeye dusmedi derinlik. Kaldiki arka lastikler ile sagda solda arada yanladigimi vs dusunursen bu dayanimi saglayabilir mi? Bu yuzden diyorum TW nin bu sekilde olusu bizim gibiler icin daha iyi.

Ben bu lastigi savunmuyorum, babam uretmiyor babam satmiyor aldim taktim. Taktigim dakika keskinligi hosuma gitti. Alin bunu piste girin de demedim kimseye, bunlar benim ilk izlenimlerim ve cok mutluyum, baskasi alir mutlu olmaz dandik der. Ben benim keseme gore piyasada daha iyi bir lastik anca anca Federal 595 RS-R getirirse olabilecegini dusunuyorum. Acik acik benimde butcem olsa bende gider Trofeo R yada Advan serisine gecer arabami garaja koyar pistten piste keyfime bakarim.

Pistte yuksek ihtimal ben test edemeyecegim. Arabanin cok eksigi var bu sezonu pas gecme ihtimalim cok yuksek malesef : (

Onrcn
14-07-2014, 10:40
Bu arada yanlis anlasilmasin en cok ben bilirim tarzinda yazmiyorum, tabiki eksikler yanlisliklar olabilir bunlar tamamen kisisel dusuncelerim, deneyimlerim ve sagda solda buldugum bilgi derlemesidir.

Faruk_Vtec
14-07-2014, 11:48
arkadaşlar en ufak ebat 195/55/15..

aracımda kullanıorm yol tutuşu gayet güzel, ne hıkmetse 60 ve 70 km aralığında uğultu yapıo, 60'ın altındayken yada 70ın ustundeyken uğultu yapmıo.. :)

kuruda ıslakta deneme şansım oldu, her hangı bı sorun yk sel gıbı su da bıle gıdıo, benım gozlemledığım kuru zemınden ıslak zemıne geçerken araç bı ufak sallanıp yol tutmaya başlıo, çok barız fark edılmıo ama aklınızda bulunsun kurudan ıslak zemıne geçerken dıkkat edın..

Jeandan-R
14-07-2014, 12:17
Bende biraz izlenimlerimi yazayım.

Yazın kullanmadım baharda kullandım, yol kullanımda işkence. Isıtmak ölüm, sertliği ayrı terane. Bazı tırtıklı şerit, yol çizgilerinde dengesizleşiyor baya. Yağmura yakalandıysanız geçmiş olsun, karda gittiğini zanneden bir araca sahip oldunuz.

Pistte ise omuzları sert olduğundan işte budur dedirtiyor, aşınması oldukça iyi. Ben hava basıncında bazı yanlışlar yaptım sanırım ama ku36lardan daha iyi gibi geldi bana. Yol kullanımda özellikle düşük ısılarda hiç tavsiye etmiyorum, Birde ıslak yolda veya ıslak geçişlerde gerçekten ciddi dengesiz.

azrail
14-07-2014, 12:37
sorduğun yerler neresi ?

180 TL fiyatı var hatta lastiğin

jantmax ve lastik.com sitesine sorduk.
Ellerinde yokmuş.
Senin bildildiğin bir yer var mı ?

Jeandan-R
14-07-2014, 12:43
jantmax ve lastik.com sitesine sorduk.
Ellerinde yokmuş.
Senin bildildiğin bir yer var mı ?

Bostancı sanayi, kuzey rot balans/lastik. 225-45 r17 için güzel bir fiyat vermişlerdi bana, bir soruşturun isterseniz.

azrail
14-07-2014, 12:48
Bostancı sanayi, kuzey rot balans/lastik. 225-45 r17 için güzel bir fiyat vermişlerdi bana, bir soruşturun isterseniz.

yokmuş----

997TT
14-07-2014, 12:50
Oncelikle bende onboard isi olcer yok onu belirteyim o yuzden hatali olabilirim tabi. Fakat bagzi viraj cikislarinda kumholar asiri isiniyordu ve ambale oluyordu ama arka duzlukte oldukca soguyor gibi hissiyat veriyordu yanilma olabilir.

Lastiklerin Max isilari lastikten lastige TW a gore de degisiyor. Lastigi almadan once bakmistim 220F in ustu anormal denmis; 104 ediyor. Isi cok goreceli kavram, nasil kullanildigi ne yaptigini ben bilmiyorum surucunun. 5 tur gazladiysa bu isinin cikmasi normal degil mi ? Benim kullandigim moulded lar dahil her lastikle ben bu isilari gordum.

" While the Ecsta V700 tread compound operates well over a broad temperature range, it is most effective in the 160° to 200° F range." Yani 71-93 derece…

Tamda burada devreye lastik basinci giriyor, sogukken ne kadar hava basildi, o hava piste gore elverisli miydi ve o arabaya gore ? Bunlar hep bilinmeyenler.

Tw 50-60 dedigin lastikler Trofeo R gibi lastikler. Bu lastigin muadili olarak bakman gerekenler; Kumho Ku36(180), Federal 595RS-R (140)gibi lastikler (V700 u goremedim, V710 slick 30). Fiyatlari bunlarla yakin, eh ne kadar ekmek o kadar kofte tabiki. Fakat bu F/P lastiklerinin ne kadar uzak yada yakin olduklarini karsilastirmak lazim. Simdi Trofeo R ile 1 saat istanbul park yaptiktan sonra gunluk 50km yol yapan bir arabada ne kadar zaman dayanabilir ? Yani senin oyuncaklar her gun yolda degil ama benim arabam her gun yolda, ben istanbul parka 1 saat girdim, 1 sene yol yaptim neredeyse ve hala tehlikeli bolgeye dusmedi derinlik. Kaldiki arka lastikler ile sagda solda arada yanladigimi vs dusunursen bu dayanimi saglayabilir mi? Bu yuzden diyorum TW nin bu sekilde olusu bizim gibiler icin daha iyi.

Ben bu lastigi savunmuyorum, babam uretmiyor babam satmiyor aldim taktim. Taktigim dakika keskinligi hosuma gitti. Alin bunu piste girin de demedim kimseye, bunlar benim ilk izlenimlerim ve cok mutluyum, baskasi alir mutlu olmaz dandik der. Ben benim keseme gore piyasada daha iyi bir lastik anca anca Federal 595 RS-R getirirse olabilecegini dusunuyorum. Acik acik benimde butcem olsa bende gider Trofeo R yada Advan serisine gecer arabami garaja koyar pistten piste keyfime bakarim.

Pistte yuksek ihtimal ben test edemeyecegim. Arabanin cok eksigi var bu sezonu pas gecme ihtimalim cok yuksek malesef : (
Kısaca yazayım,buarada baban satsa guzel olurdu,ıyı ındırım alırdık ;)
Lastıgı ısıtmak cok onemlı ve bellı bır ısıda kalmasıysa ıstenen bır durum. Ancak cok cabuk ısınması ve bu ısısnın artmasıda pek ıstenen bır durum degıl. O tur ıcerısınde eger sureklı gazlıyorsanız lastıgın ısısı dusmez,en fazla korursunuz ama ılk fren ve vırajda cıkıcaktır.
5 Tur sonucda gazlanıyor ama ıcındekı hava cok onemlı. Bu tıp lastıklerın ıdeal calısma basıncı,sıcakken 32 olmalı. Bunun ıcınde 2 turda bır ıcerı gırıp lastık havasını azalmak gerek. Bunu 20 daklık seans da yaptınız mı,zaten 6 tur hot lap var,2 sını feda etmek demek :(
Eger 30 hava cıkarsan,aracına gore ıcerıdekı hava 44 oluyor,tutunma cok azalıyor. Kontrol sart ama turlar gıdıyor ıste.
90 dereceden sonrası rısk tasır,ozellıkle cok hızlı cıktıysanız bu derecelere,dahada rısklı olur.
Trofeo-R a gıtmeye gerek yok,yazmıstım aslında,Corsa-Cup ve V700 hatta Contı r da 50-60 TW degerıne sahıp. Semı slıck sınıfına bakarsan bu boyle. 120 oldugu zaman yol agırlıklı dusunmek gerek,tıpkı senın gıbı senede 1 Track day yapıp,1 yıl cadde yurumekle guzel kullanılır.
Ku36 kullandım,cok kotuydu pıstte yanı normal lastık gıbıydı,V700 daha tepkılı ıdı ancak Corsa-Trofeo yada Cup gıbı frenajda stabıl degıldı. Ama fıyatına gore guzel tabı V700.
Nankang ın TW 50-60 olanı var mı?
Aslında senın gıbı lastıkden anlayan bırı keske pıste gırse ve test etse cok ıyı bır feedback olurdu:icon_tup:
Yada denk gelırse bende test etmek ısterım,yedek jant takımım var,sok tak yaparım seans arasında,surelerı karsılastırırız:icon_tup:
***** bu ısler masraflı;en uygunu nu bulmak gerek ama bazen ne yardan ne serden vazgecemıyor ınsan.
Eylulden ıtıbaren yıne pıst gunlerınde olacagım,ozamana kadar lastık stogumuda yapmıs olurum ınsallah.

Onrcn
14-07-2014, 12:57
Kısaca yazayım,buarada baban satsa guzel olurdu,ıyı ındırım alırdık ;)
Lastıgı ısıtmak cok onemlı ve bellı bır ısıda kalmasıysa ıstenen bır durum. Ancak cok cabuk ısınması ve bu ısısnın artmasıda pek ıstenen bır durum degıl. O tur ıcerısınde eger sureklı gazlıyorsanız lastıgın ısısı dusmez,en fazla korursunuz ama ılk fren ve vırajda cıkıcaktır.
5 Tur sonucda gazlanıyor ama ıcındekı hava cok onemlı. Bu tıp lastıklerın ıdeal calısma basıncı,sıcakken 32 olmalı. Bunun ıcınde 2 turda bır ıcerı gırıp lastık havasını azalmak gerek. Bunu 20 daklık seans da yaptınız mı,zaten 6 tur hot lap var,2 sını feda etmek demek :(
Eger 30 hava cıkarsan,aracına gore ıcerıdekı hava 44 oluyor,tutunma cok azalıyor. Kontrol sart ama turlar gıdıyor ıste.
90 dereceden sonrası rısk tasır,ozellıkle cok hızlı cıktıysanız bu derecelere,dahada rısklı olur.
Trofeo-R a gıtmeye gerek yok,yazmıstım aslında,Corsa-Cup ve V700 hatta Contı r da 50-60 TW degerıne sahıp. Semı slıck sınıfına bakarsan bu boyle. 120 oldugu zaman yol agırlıklı dusunmek gerek,tıpkı senın gıbı senede 1 Track day yapıp,1 yıl cadde yurumekle guzel kullanılır.
Ku36 kullandım,cok kotuydu pıstte yanı normal lastık gıbıydı,V700 daha tepkılı ıdı ancak Corsa-Trofeo yada Cup gıbı frenajda stabıl degıldı. Ama fıyatına gore guzel tabı V700.
Nankang ın TW 50-60 olanı var mı?
Aslında senın gıbı lastıkden anlayan bırı keske pıste gırse ve test etse cok ıyı bır feedback olurdu:icon_tup:
Yada denk gelırse bende test etmek ısterım,yedek jant takımım var,sok tak yaparım seans arasında,surelerı karsılastırırız:icon_tup:
***** bu ısler masraflı;en uygunu nu bulmak gerek ama bazen ne yardan ne serden vazgecemıyor ınsan.
Eylulden ıtıbaren yıne pıst gunlerınde olacagım,ozamana kadar lastık stogumuda yapmıs olurum ınsallah.


Nankang in Tr da olan bildigim o degerlere sahip bir lastigi yok. Ku36 cidden kotuydu yanak konusunda.. Sacma bir esnemesi var ve adami korkutuyor kopmasa bile :)

Benim demek istedigim nokta da oydu, hem cadde hem pist kullanimi icin iyi tw ler bunlar. 1-2 trackday senenin geri kalani yolda geciyor *****.

Hava basinclarini da piste gore okumustum Nankang lar icin ama inan unuttum. V700 ler icinde en iyi calistigi sicakliklari yukaridaki sekilde lanse etmis bir cok kaynak, ben zaten kullanmadim V700.

Insallah eylule yetisebilirim, yetisirsem ancak orada test edebilirim hayirlisi diyelim : )

Islak zemin: Bende aldigimdan beri yagmur yagmadi.. Yagdi ama benim oldugum bolgelere yagmadi sansa.. Halbuki arabami da yikamistim kesin yagmasi lazimdi :D Bu yuzden benimde bir bilgim yok henuz.

Onrcn
14-07-2014, 14:29
Ayrica ust kategori lastiklerde elinize su dokemeyiz : ) ben 2006 da biraktim ust kategori lastik almayi. En son tekrar bir Conti deneyeyim dedim, cok guzeldi ama korfeze bile pek dayanabildigi soylenemez

997TT
14-07-2014, 14:56
Bu tıp lastıkler pıst gunlerınde cabuk dagılıyor.
Mesela benım 458'imde Mich Super Sport standart gelıyordu ama 2. pıst gununde hacamat oldu.
Yada arkadasımın Spider ın dakı tabanları parcalandı...
Bu yuzden track day agırlıklı lastık almak gerek .

Jeandan-R
14-07-2014, 15:00
Birde ek olarak Murat abi,
Deneyimsiz insanlar çok daha fazla lastik harcıyor(lafı özellikle kendime söylüyorum), 2 seansta contisportcontact5leri kullanılmaz hale getirebilirim. O yüzden semi slickler aslında maliyet değil, gerçekten tasarruf sağlıyor.

KrMVaG
14-07-2014, 16:14
KU36 benimde arkalarda 1 sene oldu 60 dakika da Istanbul Park gordu. Performansi havalarin isinip tozun yola yagmaya baslamasiyla beraber inmeye basladi yavas yavas. Omrunun son raddeleri artik, normal.

KU36 lardan belki drag, rolling vs olaylarinda geride kalabilir ama keskinlik kivraklik konusunda bir tik onde oldugu kesin. Dedigim gibi cok zorlamadim ama araba kesinlikle onden kaymiyor su an, devamli arka geliyor. Isinmis moulded lastik kullaniyor gibiyim.





Bu modellerin hic birinin arasinda degil, kategori farki var. Bunlar yuksek performans yaz lastikleri, NS2-R yada KU36 semi slick. Bu yuzden burada yazanlarin hepsinden yuksek performansli oldugunu soyleyebilirim, omru daha dusuk NS2-r in da yol sesi yuksek.






Atlamisim mesaji. 92 derece cok anormal bir derece degil bence. Kaldiki bu basinca kambere lastigin ic tarafi mi 92 olmus dis tarafi mi, ortasi mi? Kac tur atti, lastikleri soguttu mu? Pistin hangi bolgesinde olculdu? gibi bir suru bilinmesi gereken nokta var. Ayrica ne ile olculdu. Dedigim gibi ben pistte denemedim ama bana kalirsa iyi performans verecek.

TW 120-180 hem pist hem yol kullanicilari icin bence ideal. 50-60 olsaydi biz kullanamazdik : )



Dediklerinize katılıyorum Benim verdiğim örneklerde ise Nankang Hangi sıraya girer veya Siz hangisini almamı önerirsiniz ?

Ben de alacağım lastik bu aralar 235 40 18.

M3CSL
14-07-2014, 18:33
Kullanim amaci farkli ondan dolayi bahsedilen lastiklerin siniflari farkli
A048 mich cup.vb gibi lastlkler zaten cogunlukla pist nadir olarak caddede kullanim icin tasarlanmis ondan dolayi 60 civari t w degerleri var ve uzun omur beklentisi ilk siralarda degil
595rsr rs3 ns2r gibii lastikler cadde pist karisik kullanim icin tasarlanmis. Ondan dolayi tw leri 120 180 aralignda
Aralik birakilmis daha cok cadde icin 180 pist icin 120 gibi. Marketing alt dallarina girmis:)
R888 de 100 140 tw degerleri okudm netten.

997TT
15-07-2014, 00:21
Suan bır cok spor aracda zaten TW 50-60 cıkıyor. Bu lastıklerın yagmur drenajı gayetde yeterlı duzeyde.
888 ben GTR a almıstım 2012 yılında yada 2009 da aldıgım GTR da stok olarak Dunlop TW 60 olan,runflat semı slick vardı ve yol tutusu hem cadde hem pıst cok ıyıdı.
Kullanım seklı lastıgın omrunu cok etkılıyor. Ozellıkle ısınmadan gazlamak,patınaj cekmek yada pıstte hızlı kullandıgını sanıp lastıgı vıraj gırıs ve cıkıslarında rendelemek bunların basında gelıyor.
Aslında pahalı ve gorece ucuz lastıklerı bır gun kıyaslamak ısterım,cıdden pahalı lastıkler hak edıyor mu yada ucuz lastıkler cıdden kalıtede de ucuz mu?

M3CSL
15-07-2014, 02:31
Salt surus odakli makinelerde anlarim hadi max performance icin yapiliyor speciale csl gt3 gibi araclar.gtrda ilginc demekki onuda o sinifa sokmuslar.
Ben deneyimlemedm ama f p oraninda yakalamasi zor bahsedilen lastikleri. Zaten pazarlama geregide normal illaki kar marji daha yuksek olur ust segmentte

Onrcn
15-07-2014, 08:55
Suan bır cok spor aracda zaten TW 50-60 cıkıyor. Bu lastıklerın yagmur drenajı gayetde yeterlı duzeyde.
888 ben GTR a almıstım 2012 yılında yada 2009 da aldıgım GTR da stok olarak Dunlop TW 60 olan,runflat semı slick vardı ve yol tutusu hem cadde hem pıst cok ıyıdı.
Kullanım seklı lastıgın omrunu cok etkılıyor. Ozellıkle ısınmadan gazlamak,patınaj cekmek yada pıstte hızlı kullandıgını sanıp lastıgı vıraj gırıs ve cıkıslarında rendelemek bunların basında gelıyor.
Aslında pahalı ve gorece ucuz lastıklerı bır gun kıyaslamak ısterım,cıdden pahalı lastıkler hak edıyor mu yada ucuz lastıkler cıdden kalıtede de ucuz mu?

Zamaninda boyle bir test yapmistim fakat o zamanlar semi slickler Turkiye piyasasinda ya yoktu yada inanilmaz pahali oldugundan biz hic duymamistik.

Auto-Drom da Dunlop Sp9000, Pirelli Euforia, NexenN3000(tam hatirlamiyorum sanirim boyle idi modeli), Kumho Ku39, Goodyear F1 ve Michelin Pilot Sport denemistim. Yazin ortalama sicakliklarin bir oldugu 2 hafta icinde denedim. En iyi zaman Kumho Ku39 da cikmisti. 0,5sn civari michelin gelmisti. Geri kalanlari 1sn ve ustu fark olmustu. En kotusu fiyati neredeyse x3 olan Mini de standart gelen Pirelli Euforia oldu. Zaten sonra tirerack de dunyanin en kotu lastigi secildi :D

Bende o gun bu gundur orta sinif, alt sinif lastiklerin en ust populer olanlarini almaya devam etmeye basladim. S2000 aldigimda uzerinde Goodyear F1 Assymetric gelmisti, sonra Adrenalin ve CSC5p aldim. Aralarinda en iyisi Conti idi bana gore. Sonra Istanbul park la beraber semi slick yada moulded rally lastigi kullanmaya basladim ve oh be dedim.

Istanbul Parkta sanirim Dunlop un bir yagmur lastigi ile kuruda ciktim ( tek arastirmadan aldigim lastikti cok ucuzdu, yagmur icin oldugunu bilmiyordum), yanaklari superdi 2 seansta cacik oldu : )

Sonra Moulded Michelin e gectim Neo Motorsport saolsun. Cok memnun kaldim ama lastikler cok dardi, 2 pist gunu 80 dakika istanbul park ve yolda kullandim. 1 pist gunu yagmurda ciktim mouldedlarla, cok tereddut ettim ama tutunmayi basardi.

Bir sonraki pist gunu onler moulded arkalar Kumho Ku36 kullandim. Onlerin yanaklari sert ve tepkileri cok ote birsey oldugu icin Ku36 biraz isi gelince jole gibi oldu ve tehlikeli olmaya basladi. Yinede en iyi sure bu lastiklerle cikti(Tabi sure goreceli cunku gittikce bende piste alismaya basladim).

Bu sure icinde Advan lar icin fiyat sordum ve arada ucurum vardi almadim, Nankang lari pistte denemeyi bende cok isterdim.. Bence cok pahali lastikler o paralari hak etmiyor ama bana gore. Sizin siniflarda saliseler fark ediyor, bu yuzden en iyi ekipmani kullanmazsaniz geride kalirsiniz. Ama bizim taraflarda ozellikle bagzi bolgelerde fren yapmayi gerektirecek kadar bile hizlanamadigimiz icin dunyalari degistirecek seyler olmadigina inaniyorum. Bir gun ya bu arabanin limitini goreyim dibine vurayim dersem bende Advan yada Trofeo alirim : )

FiReWaLL
16-07-2014, 12:24
jantmax ve lastik.com sitesine sorduk.
Ellerinde yokmuş.
Senin bildildiğin bir yer var mı ?

bende son 2 tane kaldı . (tw120)

Onrcn
31-07-2014, 15:27
Guncelleme:

Lastiklerle 1000km + yol yaptim. Bugun biraz daha baktim ise giderken, sag sol kirdim vs sogukken. Gittikce keskinlesti, havaninda isinmasiyla beraber arkada takili Ku36 lar da kendine gelmis olacakki normalde yan yan ciktigim yerde araba tren oldu, onden de kaymadi. Demek oluyor ki Ku36 lar daha gec isiniyor fakat sicakligin da yardimiyla kendine geldi.

Tabi bu kafama takildi, isten donerken butun yol 70 le geldim. Araba arkadan iter olmasina ragmen Nankang NS2-R 49,7 derece (onler) Kumho Ku36 46,2 dereceydi. Bu lastik isinmiyor diyen arkadaslar 180tw falan mi kullaniyorlar acaba? Ku36 iyi isinip gevsemisti pistte, ondan bile cabuk isindigina gore ki arkada olsa daha da isinir gibime geldi.

Avantajlar:
Iyi tutus
Sert yanak
Keskinlik
Hissiyat

Dezavantajlar:

Baya cabuk bitecek gibi bir his var icimde
Yol sesi
Yolda olusan egri bugru asfaltta asiri cekme
Yanak sertliginden dolayi konforsuz
Taktigim andan itibaren slick takmis gibi direksyon agirlasmasi

Su ana kadar deneyimlerim bu sekilde

mcy
31-07-2014, 16:07
Nangang Ns 20 Ler nasıl Arkadaşlar çok fazla yorum bulamadım ?

Daha doğrusu Her markanın iyi bir modeli vardır denilir ya Mesela

KUMHO KU39
NEXEN N8000
NEXEN N6000
SYRON RACE 1 PLUS
FALKEN ZE 912
PETLAS PT 741

Bu örnekteki markalardan acaba hangisi İyidir Veya bu marka ve modeller içinde Nangang Nerede ?

bir yıldır kullanıyorum çok memnunun yenileyeceğim zamanda tekrar ns20 almayı planlıyorum. istanbul parkada çıktım ns20ler le çok dirençli. ısındıktan sonra kaymalar artıyordu ama normal karşıladım. istanbul park asfaltı çok zorlayıcı bir kimyada :D e5 ve otobanda da tutunması yüksek. yağmurda da kurudaki tepkilerini aratmıyor. memnunum genel olarak.

997TT
31-07-2014, 16:40
İsinip kaymasinin tek nedeni icindeki havanin artmasi ve mutlaka sicak basinc 32 yi gecmesin. 2-3 tur sonra kontrol.
Onurcan;mekanic grip onde oldugundandir. Yani cekisin oldugu lastik isinmasi onden cekisde cok olur. Arkadan itisde tersi olmasi dogal. Mesela F458 de onler 92-94 dereceye gelip stop uyarisi verirken,daha arkalar 70-75 araliginda kaliyordu...
Yada Lp570 de 98 onleri gorduk ama o an arkalar 80 olmamisti.
Birde motor onde sende,agirlik daha cok baski yapicak,pistte bu fark cok daha articaktir...
Genel olarak begenmen guzel,insanin aklinda acaba oluyor. Bende tavsiyene uydum,V700 aldim ama buna mutlaka alternatif bulmam gerek :(

Onrcn
31-07-2014, 17:27
İsinip kaymasinin tek nedeni icindeki havanin artmasi ve mutlaka sicak basinc 32 yi gecmesin. 2-3 tur sonra kontrol.
Onurcan;mekanic grip onde oldugundandir. Yani cekisin oldugu lastik isinmasi onden cekisde cok olur. Arkadan itisde tersi olmasi dogal. Mesela F458 de onler 92-94 dereceye gelip stop uyarisi verirken,daha arkalar 70-75 araliginda kaliyordu...
Yada Lp570 de 98 onleri gorduk ama o an arkalar 80 olmamisti.
Birde motor onde sende,agirlik daha cok baski yapicak,pistte bu fark cok daha articaktir...
Genel olarak begenmen guzel,insanin aklinda acaba oluyor. Bende tavsiyene uydum,V700 aldim ama buna mutlaka alternatif bulmam gerek :(

Sakin sakin cruise seklinde gidiyordum, grip lik bir durumu yoktu aslinda ama abuna ragmen normal midir? 50-50 agirlik dagilimu var ve motor neredeyse ortada aslinda :)

Ben direk lastik farkina bagladim isi olayini, dogrumudur bilmem. Tabi burada rot atarlari da on planda, benim arkalar baya agresif s2000 setupina gore. Arkalar da toe in var daha cok isinmasi lazimdi sanki?

Genel olarak guzel, piste girebilseydim daha cok feedback verebilirdim.

997TT
31-07-2014, 17:44
458 tam mid-engine yada Cayman-Lp570...
Mechanic grip nerede yogun,o onemli ;)
Edit:pistte olsan isi farki dahada cogalirdi

Onrcn
31-07-2014, 17:57
458 tam mid-engine yada Cayman-Lp570...
Mechanic grip nerede yogun,o onemli ;)
Edit:pistte olsan isi farki dahada cogalirdi

Tabiki tam olarak mid-engine demiyorum ama bazi kaynaklarda front mid engined diye de gecer. Pistte isi farki tabiki artacaktir, dedigin gibi mekanik grip olacak. Onemli olan tehlikeli noktalara gelmemesi yada kac turda gelecegi. Ama su bir gercek ki ku36 kadar jole kivamina gelmeyecektir yanak yapisi yuzunden.

Ben sadece sunu sorayim bu noktada, normal cruise 70km hizlarda virajsiz ortam diyebiliriz, son 10km dumduz neredeyse yinede onlerin arkaya gore fazla isinmasi on arka lastik ayni olsada daha fazla olacak midir? Ben olmaz diye biliyordum?

Zero
31-07-2014, 22:12
Benimde lastikler bitmişti. Bu konuyu gece okudum, sabah gittim 2 tane 205-55-16 siparişi verdim :) Bakalım a048lerden sonra nasıl gelicek.

Lastik yorumlarında seni yakından takip ediyorum :)

Fatih a048 lerden sonra İst parkta aynı performansı alamazsın heleki ebat küçültmüşsün kesin ve net a048i aratır.Ama kilit var galiba yeni onun etkisiyle tutunmadaki azalmayı dengeleyebilirsin diye düşünüyorum.


Tesekkur ederim;

A048 ile AD08 arasinda bir yerde olacaktir muhtemelen. F/P olarak beni simdiden etkiledi. A048 daha iyi bir lastik ama yolda cok fark edilir mi bilmiyorum. Muhtemelen ilk fark edecegin sey yanaklarin az birsey daha yumusak olmasi olacak, A048 neredeyse tam slick gibi. Yol-pist karisik kullanacaksan odedigin parayida goz onunde bulundurursan memnun edecektir ; )

Karsilastirma olarak burayada yazarsan sevinirim

Stig A048i hiç katmıyorum ama AD08 in altında olacak İstanbul Parkta en azından ısı kontrolü daha zor, daha çabuk ısınacak ve lastik iç basıncın daha çabuk değişecek iyice test edip soğukta ona göre daha ince ayar çekmen lazım .Ama f/p olarak üstünde kesinlikle.Yolda AD08 den farkı yok ikisininde yanakları beton gibi konforu unut, ıslakta dikkat diyorum, aquaplaning evlere şenlik bu saatten sonra :)


Bende biraz izlenimlerimi yazayım.

Yazın kullanmadım baharda kullandım, yol kullanımda işkence. Isıtmak ölüm, sertliği ayrı terane. Bazı tırtıklı şerit, yol çizgilerinde dengesizleşiyor baya. Yağmura yakalandıysanız geçmiş olsun, karda gittiğini zanneden bir araca sahip oldunuz.

Pistte ise omuzları sert olduğundan işte budur dedirtiyor, aşınması oldukça iyi. Ben hava basıncında bazı yanlışlar yaptım sanırım ama ku36lardan daha iyi gibi geldi bana. Yol kullanımda özellikle düşük ısılarda hiç tavsiye etmiyorum, Birde ıslak yolda veya ıslak geçişlerde gerçekten ciddi dengesiz.

Kesinlikle bu dediklerin doğru sadece yanıltıcı bir nokta var o lastikler hem yazın normal yolda hemde 2şer seanstan 6 ya da 7 track day gördü bu da hiç soğutulmadan dönülen en en az 240 dakika demek ve hiç kollanmadı yani şu an pistte sana istediğin performansı vermeyecek.Öyle düşünürsen aslında oldukça dayanıklı diyebiliriz kesinlikle f/p olarak çok çok iyi tekrar tercih edeceğin en iyi lastik rs te pist için(fiyata göre tabiki).


Guncelleme:

Lastiklerle 1000km + yol yaptim. Bugun biraz daha baktim ise giderken, sag sol kirdim vs sogukken. Gittikce keskinlesti, havaninda isinmasiyla beraber arkada takili Ku36 lar da kendine gelmis olacakki normalde yan yan ciktigim yerde araba tren oldu, onden de kaymadi. Demek oluyor ki Ku36 lar daha gec isiniyor fakat sicakligin da yardimiyla kendine geldi.

Tabi bu kafama takildi, isten donerken butun yol 70 le geldim. Araba arkadan iter olmasina ragmen Nankang NS2-R 49,7 derece (onler) Kumho Ku36 46,2 dereceydi. Bu lastik isinmiyor diyen arkadaslar 180tw falan mi kullaniyorlar acaba? Ku36 iyi isinip gevsemisti pistte, ondan bile cabuk isindigina gore ki arkada olsa daha da isinir gibime geldi.

Avantajlar:
Iyi tutus
Sert yanak
Keskinlik
Hissiyat

Dezavantajlar:

Baya cabuk bitecek gibi bir his var icimde
Yol sesi
Yolda olusan egri bugru asfaltta asiri cekme
Yanak sertliginden dolayi konforsuz
Taktigim andan itibaren slick takmis gibi direksyon agirlasmasi

Su ana kadar deneyimlerim bu sekilde

Onurcan katılmadığım 2 nokta var biri avantajlar biri dezavantajlarda :) avantajlardan katılmadığım normal yolda iyi tutuşu yok yanaktan esnememenin verdiği yanıltıcı bir güven var.Eğer eski lastiğine göre daha iyi tutunuyorsan yolda İst Parkta doğru hava basıncı ayarlamasıyla mest olacaksın :) dezavantajlarda katılmadığım kesinlikle kısa ömürlü değil yukarıdada yazdım ciddi zorlandı lastik ama hala ne yanakta ne de yüzeyinde düzensiz aşınma vardı.Tek düşünmen gereken kaliteli lastiklere göre aşınmasına göre daha hızlı performans düşüşü yaşaması.Misal atıyorum aşınma hızıyla performans düşüş hızı bir değil yavaş aşınıyor ama daha hızlı performansı düşüyor.Yinede tecavüze çok dayanıklı 2 lastik f/p olarak nankang süper, performans olarak AD08 ( sarmadan bitirdiğim km kalmadı 2 yaz uzun yol ,şehir içi , taşlı topraklı yollar , 1 izmit ,6 seans istanbul park ve hala kazık gibi sağlam bir advan ).Bunlar pist ve yol kullanımı izlenimlerimiz araçlar megane 2 rs ler ve h&r 2,5 cm yaylı izlenimlerimiz.

Onrcn
31-07-2014, 22:34
Super bilgiler ;)

Ben rutin olarak hep ayni yollardan geciyorum. Eski lastiklerime gore bir aliskanligim vardi ve nankang lar ile cok cok daha iyi gectigim noktalar var ve bu sadece yanaktan kaynaklanmiyor bana kalirsa. Tutunmada henuz hic sikinti cekmedim, onden kaymayi unuttum :)

Pist konusunda hic bir bilgim yok hersey olabilir orada :) nankang vs Advan demek bile zor :) fiyat performans lastigi kistasinda izlenimlerim.

Zero
31-07-2014, 22:52
Super bilgiler ;)

Ben rutin olarak hep ayni yollardan geciyorum. Eski lastiklerime gore bir aliskanligim vardi ve nankang lar ile cok cok daha iyi gectigim noktalar var ve bu sadece yanaktan kaynaklanmiyor bana kalirsa. Tutunmada henuz hic sikinti cekmedim, onden kaymayi unuttum :)

Pist konusunda hic bir bilgim yok hersey olabilir orada :) nankang vs Advan demek bile zor :) fiyat performans lastigi kistasinda izlenimlerim.


Tabi canım senin aracındaki tepkileri eski lastiğine göre daha keskindir kullanan sensin (yanak sertliği sağolsun) hatırlamıyorum senin yolda hangi lastiği kullandığını ama dandik asfaltta csc5 ve csc3 ten daha çok kafadan kayma eğilimi yaşıyordum advanlarla rs te. Yine nankang da da aynısı yaşanıyordu limit üstü kontrolü normal lastiğe göre daha zor yolda bu lastiklerin.Isınmıyordu muhtemelen ve yere basan yüzeyleri çok geniş olduğu için track day denen lastiklerin tozu ıslağı gördümü güven vermiyor.Birde bu track day lastikleri pistte uzun süre aynı performansını korumaya çalışıyor ama normal yolda nedense performans düşüşü daha hızlı.Düşünüyorumda ilk aldığımda sarma azalmıştı advanla ve kafadan kayma da düşmüştü csc3 e göre daha sonra pist gördükçe yol performansı hızla düştü ama pistte güzel idare ediyordu.Ki Advanda katman katman, lastik tabandan yedikçe alttan yenilenmiş gibi taban çıkıyor ama ona rağmen düşüş var performansta.Kısaca yazın çok sıcakta asfalt kaymak değilse kullanılabilir yoksa 2 takım jant yapacaksın pistten piste takacaksın advanı veya bu nankangları.

Onrcn
31-07-2014, 23:21
Tabi canım senin aracındaki tepkileri eski lastiğine göre daha keskindir kullanan sensin (yanak sertliği sağolsun) hatırlamıyorum senin yolda hangi lastiği kullandığını ama dandik asfaltta csc5 ve csc3 ten daha çok kafadan kayma eğilimi yaşıyordum advanlarla rs te. Yine nankang da da aynısı yaşanıyordu limit üstü kontrolü normal lastiğe göre daha zor yolda bu lastiklerin.Isınmıyordu muhtemelen ve yere basan yüzeyleri çok geniş olduğu için track day denen lastiklerin tozu ıslağı gördümü güven vermiyor.Birde bu track day lastikleri pistte uzun süre aynı performansını korumaya çalışıyor ama normal yolda nedense performans düşüşü daha hızlı.Düşünüyorumda ilk aldığımda sarma azalmıştı advanla ve kafadan kayma da düşmüştü csc3 e göre daha sonra pist gördükçe yol performansı hızla düştü ama pistte güzel idare ediyordu.Ki Advanda katman katman, lastik tabandan yedikçe alttan yenilenmiş gibi taban çıkıyor ama ona rağmen düşüş var performansta.Kısaca yazın çok sıcakta asfalt kaymak değilse kullanılabilir yoksa 2 takım jant yapacaksın pistten piste takacaksın advanı veya bu nankangları.


Bilgiler icin saol, csc5p sonra ku36 kullaniyordum onde sonra karlara sonra nankang lara gectim, gayet memnunum konfor ve yol sesi disinda. Ben islak zemini cok merak ediyorum acikcasi. Istanbul parkta moulded larla kumar oynamistim bir kere :)


Bakalim bende zamanla bilgi eklerim

997TT
31-07-2014, 23:52
Mekanic grip her aracda farklidir,mesela 458 de asiri onde.
Turboda arka daha fazla. Gtr da biraz onde. Murcide fena arkada vs vs vs...
Senin S2000 de biraz onde olmali ki bundan dolayi on daha fazla isiniyor.

Jeandan-R
01-08-2014, 00:50
Kesinlikle bu dediklerin doğru sadece yanıltıcı bir nokta var o lastikler hem yazın normal yolda hemde 2şer seanstan 6 ya da 7 track day gördü bu da hiç soğutulmadan dönülen en en az 240 dakika demek ve hiç kollanmadı yani şu an pistte sana istediğin performansı vermeyecek.Öyle düşünürsen aslında oldukça dayanıklı diyebiliriz kesinlikle f/p olarak çok çok iyi tekrar tercih edeceğin en iyi lastik rs te pist için(fiyata göre tabiki).



Tabiki bendekiler ancak 1 trackday anca kaldırır artık. Eylülde katılıp çöpe atarım diye düşünüyorum, yerine belki kışın da katılacağım için kumho alabilirim ***** yağmurda nankang beni çok tedirgin ediyor.

Zero
01-08-2014, 04:47
Tabiki bendekiler ancak 1 trackday anca kaldırır artık. Eylülde katılıp çöpe atarım diye düşünüyorum, yerine belki kışın da katılacağım için kumho alabilirim ***** yağmurda nankang beni çok tedirgin ediyor.

Ahmet nankangla yagmurda da cikti 4 tekerden ve cok kontrollu kaydigini cok keyifli oldugunu soyledi hep.Belki normal yol sartlarinda islakta kumho daha iyi sonuc verir ama limitte gidilen pistte yanak avantajindan nankang yeterli tutunmayi saglar diye dusunuyorum sonucta aslinda track and road use karisik lastiklerin hic biri yagmur odakli degil.Nemli zeminde ku36 li focus 1.6yla ciktik arac mekanik olarak cok iyi tutundugu icin ve guc olarak yeterli olmadigi icin tedirgin etmedi pek ama rs icin tercih etsem pistte nankangi secerdim.Csc5 lerin olduguna gore(cok iyi durumdalardi cunku) kisin yolda contileri pistte yeni alacagin nankanglari kullanman daha mantikli gozukuyor bence.Hatta kisin serin havada kuru zeminde pistte nankanglarin cok basarili olacagini dusunuyorum cunku isi kontrolu problemide yasamaz.

mcy
01-08-2014, 08:42
yukarıdaki mesajlarda ns2-r bulamayanlar olmuştu. şimdi telefonla nankang distribütörü, molluoğlu lastikle görüştüm. her ebatta stoğu olduğunu olmayan özel ebatlarıda sipariş üzerine getirtebileceğini söyledi. irtibat kurmak isteyenler için iletişim bilgileri: Tolga bey 0543 693 60 20

Onrcn
01-08-2014, 11:21
yukarıdaki mesajlarda ns2-r bulamayanlar olmuştu. şimdi telefonla nankang distribütörü, molluoğlu lastikle görüştüm. her ebatta stoğu olduğunu olmayan özel ebatlarıda sipariş üzerine getirtebileceğini söyledi. irtibat kurmak isteyenler için iletişim bilgileri: Tolga bey 0543 693 60 20

Oww bu cok iyi oldu tesekkurler ;)

M3CSL
01-08-2014, 11:25
Normal iste ayni yere cikiyor. Sert yanakli lastikler yol kullaniminda duzgun zemin istiyor. Sert suspansiyonlu arac gini dusunun iste:)
Ku36 bosuna yumusak Yapmamislar:) kullanim amacı onemli..

Jeandan-R
01-08-2014, 16:38
Ahmet nankangla yagmurda da cikti 4 tekerden ve cok kontrollu kaydigini cok keyifli oldugunu soyledi hep.Belki normal yol sartlarinda islakta kumho daha iyi sonuc verir ama limitte gidilen pistte yanak avantajindan nankang yeterli tutunmayi saglar diye dusunuyorum sonucta aslinda track and road use karisik lastiklerin hic biri yagmur odakli degil.Nemli zeminde ku36 li focus 1.6yla ciktik arac mekanik olarak cok iyi tutundugu icin ve guc olarak yeterli olmadigi icin tedirgin etmedi pek ama rs icin tercih etsem pistte nankangi secerdim.Csc5 lerin olduguna gore(cok iyi durumdalardi cunku) kisin yolda contileri pistte yeni alacagin nankanglari kullanman daha mantikli gozukuyor bence.Hatta kisin serin havada kuru zeminde pistte nankanglarin cok basarili olacagini dusunuyorum cunku isi kontrolu problemide yasamaz.

O csc5ler pistte yarı ömrüne geldi, yeniledik sonradan yine onları :D Birde kışlık var şimdi + nankanglar da var. Jant almam lazım artık benim bi takım daha :D

olcay_bora
19-07-2019, 19:35
Yorumlari okudum ama islak zemine dair bsy yazilmamis yagisli havalarda nasildir. T1r mi yoksa ns2 mi daha iyi

ghibli06
19-07-2019, 21:16
Yorumlari okudum ama islak zemine dair bsy yazilmamis yagisli havalarda nasildir. T1r mi yoksa ns2 mi daha iyi

yağışlı havalarda 'dancing in the rain' :)

onursumer
19-07-2019, 21:32
Yorumlari okudum ama islak zemine dair bsy yazilmamis yagisli havalarda nasildir. T1r mi yoksa ns2 mi daha iyi

full yağışta normal gene ama hafif ıslakta buzda dans bende yeni aldım takınca yorumlarım :D

olcay_bora
20-07-2019, 11:41
Anladim tesekkur ederim aydinlattiginiz icin t1r ile devam etmek en mantiklisi olacak o zaman

levent
20-07-2019, 13:38
ku36 lar için yorum yapmak istedim ben de faydası olur belki

Nem + toz olan asfalt buz pisti
Asfalttaki boyalar ıslakken esp yaktırıyor
Islandıkça daha iyileşiyor, geçen hafta Ankara çıkışı aşırı sağanakta kaldım 110-120 bozmadan devam etti

Kuru iyi asfalt ps4 dengi, daha az yıpranıyor ps4 e göre
Kuru tozlu asfalt biraz kayıyor ancak feedback güzel

Uğultu var ancak ns2r kadar değil