Orijinalini görmek için tıklayınız : dpf temizliği sökülerekmi , gazlayarak mı?
Ahmet Saraçoğlu
07-07-2014, 00:11
Arkadaşlar partikül filtresini temizlememiz lazım.Bazısı filtreye bi kimyasal sıkarak veya sıkmayarak sonrasında sabit devir kullanarak yakma , bazısı da söküp kimyasal ve sıcak su ile yumuşatıp , sonrasında temiz su görülene kadar su basarak temizleme şeklinde gösteriyor bu işlemi.Hanigisi sağlıklı?
Aracı ısıtıp bi köşeye çekip sabit 3 4k devirde motoru çalıştırıp yakmayı düşünüyorum ama bu işi sökerek yapanlar var videoda izlediğim kadarıyla.Ama ondada işin içine su girdiği noktada bi sıkıntı çıkarmı ondan emin olamiyorum.hangisi daha doğru olur?
Ahmet Saraçoğlu
07-07-2014, 06:31
Güncel.......
Aracı ısıtıp bi köşeye çekip sabit 3 4k devirde motoru çalıştırıp yakmayı düşünüyorum ama bu işi sökerek yapanlar var videoda izlediğim kadarıyla.Ama ondada işin içine su girdiği noktada bi sıkıntı çıkarmı ondan emin olamiyorum.hangisi daha doğru olur?
Hocam boyle yapacagina cik bir otobana 10-20 dakika tapa gaz git gel... daha saglikli olur.
Ahmet Saraçoğlu
07-07-2014, 08:39
Hocam boyle yapacagina cik bir otobana 10-20 dakika tapa gaz git gel... daha saglikli olur.
Yerinde sabit olduğunda rüzgar olmayacağı için egzost daha çabuk ısınır , daha hızlı yanma gerçekleşir diye düşündüm ama bilmediğim bi mahsuru olur mu sisteme?videolarda gazlayarak yakanlar bu şekilde yapmış genelde.
Diagnostik cihazına bağlayıp, temizleme işlevini yaptırın.En etkin temizleme yöntemi o olur(gazlama olayına göre). Baktınız herhangi bir düzelme yok iptali en mantıklısı su ile temizleme falan haftayı kurtarıyor:)
63owen63
07-07-2014, 09:43
vag grup ta, mk6 jetta'da bi kez uyarı verdi, çevre yoluna çıkıp 3000 devirde sabit gittim 10 dk, sonra 4000 e geldim bir kaç dakika da öyle gitttim, söndü. Gerek yok sökmeye vs yahu
Ahmet Saraçoğlu
07-07-2014, 10:31
15 20 dk 3000rpm sabit , 3 4 dk 4000rpm sabit çalıştırdım.Değil kara duman atma , yaprak kıpırdatmamış :)
By_HaNNibaLL
07-07-2014, 12:24
15 20 dk 3000rpm sabit , 3 4 dk 4000rpm sabit çalıştırdım.Değil kara duman atma , yaprak kıpırdatmamış :)
Yol gitmeniz daha mantikli otobana cıkıp.
Ama bi arkadaşim sürekli yapiyor dpf temizliği sökerek müşterileri de cok memnun
DPF kendini temizlemiyor mu otomatik olarak ? Klasik katalizörden farkı bu değil miydi zaten ? Ben mi yanlış biliyorum yoksa :D
DPF kendini temizlemiyor mu otomatik olarak ? Klasik katalizörden farkı bu değil miydi zaten ? Ben mi yanlış biliyorum yoksa :D
Normalde otomatik olarak temizliyor fakat şehir içinde yani çok devirsiz kullanınca bazen uyarı verebiliyor. Arada gazlamak lazım dizel makine çok devirsiz kullanmaya gelmiyor en azından vag grubu için
Dpf iptali en doğrusu çünkü bir kere başladığında sonu gelmiyor...
Eyup Duygun
08-07-2014, 01:26
arabaya uzun sure bınmeyı planlıyorsanız bı yazılımcıya ıptal ettırın dpf yı sonra ıster sokun ıster temızleyın sıze kalmıs
Ahmet Saraçoğlu
08-07-2014, 02:03
binicem ama iptalde kara tren durumu söz konusu olmuyor mu?
Arabada sorun yoksa dumanlama yapmaz dpf iptalinden sonra.
burkaykalyon
08-07-2014, 20:57
Aynı sorunu çok yakın bir arkadaşım 2012 model 26.000'deki 1.6 TDI Caddy'de yaşadı geçtiğimiz hafta. Temizlettirdi. Yaklaşık 500 TL gibi bir ücreti var galiba. Servis dışında yaptırdı ama. Temizlettirmek daha sağlıklı demişti. 1.6'larda kronik bir sorunmuş galiba.
tahirunal
31-08-2014, 22:23
Bende 2012 model C30 var, psa grubunda 1.6 dizel
aracta dpf yok downpipe,düz boru,yazılım vs var
e5 e çıktığım zaman, yada boş bi yolda gaza basıp hızlandığım zaman aracın arkasından beyaz duman çıkıyor, egzos sesi olduğundan dahada gürültülü bi hal alıyor.
Downpipe dan sonra yazılım yapılmıştı, beyinden dpf silme detayı mı atlandı o yüzden mı araç böyle yapıyor acaba yardımcı olabilecek var mı?
Daha 25binde araç
DPF rejenerasyonunu ara ara 1000devirde çalışarak yapar. Fazla yükte kullanıyorsanız ve dolulugu belirli bir oranı geçerse aktif olarak uyarı verir ve 3k civarlarında çalıştırmanızı ister. Eğer bu işi " EGR'yi yazılımdan iptal ettim, DPF'yi de yazılımdan iptal ederim" kafasına sahip olupta aktif rejenerasyonu kapatan çok yetenekli bir yazılımcınız yok ise aktif şekilde rejenerasyon yaptırabilirsiniz. Aksi taktirde tek yol diyagnoz cihazına bağlatıp araç dururken yaptırmak.
Mehmetmert
31-08-2014, 22:59
Bende 2012 model C30 var, psa grubunda 1.6 dizel
aracta dpf yok downpipe,düz boru,yazılım vs var
e5 e çıktığım zaman, yada boş bi yolda gaza basıp hızlandığım zaman aracın arkasından beyaz duman çıkıyor, egzos sesi olduğundan dahada gürültülü bi hal alıyor.
Downpipe dan sonra yazılım yapılmıştı, beyinden dpf silme detayı mı atlandı o yüzden mı araç böyle yapıyor acaba yardımcı olabilecek var mı?
Daha 25binde araç
1.6 tdci psa motorda malesef dpf iptalini yazilimdan yapamiyorlar, hickimse yapamıyor.Yazilimsal galiba o kanallari okuyamiyorlar galiba, cmd güncellemesi bekleniyor olabilir.
Ben stock aracimda son susturucuyu iptal ettigimde hic ses degismemisti, ama dpf temizligi varken benim 105 hplik fare sanki 500hplikmis gibi aslan kesiliyordu :)
Sonuc olarak psa grubunda dpf iptali yazilimsal yapilamiyor diye biliyorum
onn_dear
31-08-2014, 23:02
usta adam vida arttırırmış :D iptali iyi olur dpf.nin
tahirunal
01-09-2014, 00:01
DPF rejenerasyonunu ara ara 1000devirde çalışarak yapar. Fazla yükte kullanıyorsanız ve dolulugu belirli bir oranı geçerse aktif olarak uyarı verir ve 3k civarlarında çalıştırmanızı ister. Eğer bu işi " EGR'yi yazılımdan iptal ettim, DPF'yi de yazılımdan iptal ederim" kafasına sahip olupta aktif rejenerasyonu kapatan çok yetenekli bir yazılımcınız yok ise aktif şekilde rejenerasyon yaptırabilirsiniz. Aksi taktirde tek yol diyagnoz cihazına bağlatıp araç dururken yaptırmak.
1.6 tdci psa motorda malesef dpf iptalini yazilimdan yapamiyorlar, hickimse yapamıyor.Yazilimsal galiba o kanallari okuyamiyorlar galiba, cmd güncellemesi bekleniyor olabilir.
Ben stock aracimda son susturucuyu iptal ettigimde hic ses degismemisti, ama dpf temizligi varken benim 105 hplik fare sanki 500hplikmis gibi aslan kesiliyordu :)
Sonuc olarak psa grubunda dpf iptali yazilimsal yapilamiyor diye biliyorum
Valla yükü geçtim aracın arka koltuklar bile sökük.
Şöyle uzun düzlük olsun hafif gazlasam hemen başlıyor beyaz duman ve gürültülü egzos, performans kaybıda oluyor azda olsa. Sonra geçiyor.
Dr.Ecu özgün abi yapmıştı yazılımı. Kime sorsam aracının dpf söküldüğü zaman arıza verir yazılımla kapatamayız diyolardı.
Özgün abiye sorduğum zaman ben hallederim dedi, ilk iş downpipe yaptırdım sonrasında Özgün abinin yanına uğradım yazılımı yaptı motor arıza ışığıda yakmadı sorun çıkarmadı.
Demek ki yazılımla tam silinemiyomuş, sadece arıza ışığı söndürülüyo anladığım kadarıyla
Ahmet Saraçoğlu
01-09-2014, 00:04
konunun açıldığı tarihte serviste makine ile temizlendi + turbo revizyon gördü + yazılım yapıldı.Şu an canavar , bidaha hiç yapmadı şükür.Ama o zamana kadadarda kök söktürdü resmen
1.6 hdi 407 de yaklasik bi 7-8 ay once belki daha fazla dpf uyarisi verdi 1 gun sonra gecti ondan beridir hic uyari falan vermedi ama arabada bariz performans kaybi var , direk kokten cozum iptalmi ettirelim yoksa temizlik falanmi yapmak lazim ?
Arac 120.000 kusur km de yazmayi unutmuşum
Osman Bahadır
01-09-2014, 08:38
Ara ara uzun yol yapan araç DPF uyarısı vermez. Eğer DPF uyarısı veriyorsa şehiriçi kısa mesafe kullanıldığından yeterli sıcaklığa ulaşamıyor, ulaşınca da uzun kalamıyordur.
İkaz verdiğinde doluluk normal sürüşle atılamamış demektir. Bu durum için de üretici prosesi ECU'dan tanımlamış zaten. DPF rejenerasyonunu çalıştırın, gerisini araç kendi yapar zaten. Sabunlu suyla lavman yapmaya lüzum yok.
AhmetKadir
01-09-2014, 18:27
1.6 hdi 407 de yaklasik bi 7-8 ay once belki daha fazla dpf uyarisi verdi 1 gun sonra gecti ondan beridir hic uyari falan vermedi ama arabada bariz performans kaybi var , direk kokten cozum iptalmi ettirelim yoksa temizlik falanmi yapmak lazim ?
yazılımla dpf ıptalı yapılabılıyorsa direk egzozcuya gidip duz boru veya dpf ıcını bosaltıp yola devam bence
Ara ara uzun yol yapan araç DPF uyarısı vermez. Eğer DPF uyarısı veriyorsa şehiriçi kısa mesafe kullanıldığından yeterli sıcaklığa ulaşamıyor, ulaşınca da uzun kalamıyordur.
İkaz verdiğinde doluluk normal sürüşle atılamamış demektir. Bu durum için de üretici prosesi ECU'dan tanımlamış zaten. DPF rejenerasyonunu çalıştırın, gerisini araç kendi yapar zaten. Sabunlu suyla lavman yapmaya lüzum yok.
bizim sirket aracı v50 1.6dizel sürekli uzun yolda yaptı km sını 145binde gecen ay satıldı.
3 defa arıza verdı son verdıgınde 3000dv gecmıyordu arac.
bu dpf sıkıntılı ıs
uzun yolda kac defa sabıt gaz 4bin dv de gidildi bi sefer ben ankara yaptım 142bınde tapagaz git gel yıne bişi değişmedi
1 kerede 80 bın cıvarı yapmıs servıste dejenerasyon yapmıslar
tahirunal
03-09-2014, 16:12
Bu arada ust postlardada bahsettigim gibi beyaz duman atip, egsoz sesi arttigi zaman araba avans vuruyor
Duzelince avans vurmasini kesiyo
bizim sirket aracı v50 1.6dizel sürekli uzun yolda yaptı km sını 145binde gecen ay satıldı.
3 defa arıza verdı son verdıgınde 3000dv gecmıyordu arac.
bu dpf sıkıntılı ıs
uzun yolda kac defa sabıt gaz 4bin dv de gidildi bi sefer ben ankara yaptım 142bınde tapagaz git gel yıne bişi değişmedi
1 kerede 80 bın cıvarı yapmıs servıste dejenerasyon yapmıslar
3000 devirde takılması dpf tıkalı olduğuna mı delalet eder?
truerider
21-09-2014, 10:00
Hondayi aldigim zaman ayni hata vardi aracimda katki ile uzun yol yaptim isik sondu
yazıldımı bakmadım ama bir detayı açıklamak lazım
gazlayarak DPF tkanmış temizlemeniz biraz zor, mümkün tabi ama zor.
normalde üreticinin ecu içerisinde tanımladığı "DPF rejenerasyon" modu var
bunu servislerde orjinal test cihazı ile aktif edebilirsiniz
araç 15-20 dakika 3000-4000 rpm devir bandında sabit olarak kendi kendine gaz vererek temizlik yapıyor.
demek istediğim şu
gazlayarak uzun yol kat etmek ile o aynı şey değil
rejenerasyon modunda ecu eksoz gazını aşırı sıcak tutuyor
dizelde nasıl oluyor tam bilmiyorum ama benzinliye göre extra rötard vaziyette ateşleme zamanı gibi birşey
egt çok yükseliyor olmalı ve o halde 15-20 dk sabit gaz çeviriyor motor
3.5 senenın 1.5 senesi dpf li kullandım hıc arıza yakmadı 1.6 multijet
dejenerasyon nedir servis bile bilmiyordu
devredeyken cok güzel oluyor egsoz pat kut yapıyor gazdan cekınce ayagını catırdama yapıyor dızel arac ıcın cok uber bi olay :D
dpf bilincsiz kullanımdan dolayı tıkanıyor bence çoğu zaman
guwen_ar
09-02-2016, 16:49
Benim anlamadigim dpf nin dolmasi neye bagli ?
Mazot ve sağır kullanmak bunlarin icince
Peki turbo nun boyutuna gore de degisir mi ?
Hee bide yazilimi dizel araclarin daha cabuk doluyormus bunun sebebi ne ?
Benim anlamadigim dpf nin dolmasi neye bagli ?
Mazot ve sağır kullanmak bunlarin icince
Peki turbo nun boyutuna gore de degisir mi ?
Hee bide yazilimi dizel araclarin daha cabuk doluyormus bunun sebebi ne ?
Fazla yakıt basılıyo yazılımla daha fazla kurum daha fazla motor gucu ıstenmesının sebebı :D genelde vag grubu yakar bu ışığı sever kendileri
guwen_ar
09-02-2016, 17:15
Fazla yakıt basılıyo yazılımla daha fazla kurum daha fazla motor gucu ıstenmesının sebebı :D genelde vag grubu yakar bu ışığı sever kendileri
Ben accent blue kullaniyorum ama surekli yazilimli kullanmayi dusundugum icin hemen dpf den kurtulayim en iyisi :)
İcini bosalttirip beyinden off yaptik mi basimiz agirmaz ileride dusunuyorum.
Ben accent blue kullaniyorum ama surekli yazilimli kullanmayi dusundugum icin hemen dpf den kurtulayim en iyisi :)
İcini bosalttirip beyinden off yaptik mi basimiz agirmaz ileride dusunuyorum.
DPF yi komple sokturup
yerıne duz boru devam
vize den vizeye sök tak şekli :)
guwen_ar
09-02-2016, 17:24
DPF yi komple sokturup
yerıne duz boru devam
vize den vizeye sök tak şekli :)
Acikcasi kimse ugrasmiyor accent le ugrasmak isteyen 1200 den aciyor kapiyi :D Daha once yapilmisi yok gibi bisey.
Yani bende ugrasmayim dpf yi kirdirayim icinden bi duz boru ohh mis :D
Bidaha yok dpf dolucak yok temizlencek diye aklima bile getirmem
110.000 km kullandigim dizel aracim ara ara dpf uyarisi veriyordu, 80-90 km sabit hizla 10-15 km gidince kendiliginden sonuyordu isigi..
mikelazi
10-02-2016, 15:58
Acikcasi kimse ugrasmiyor accent le ugrasmak isteyen 1200 den aciyor kapiyi :D Daha once yapilmisi yok gibi bisey.
Yani bende ugrasmayim dpf yi kirdirayim icinden bi duz boru ohh mis :D
Bidaha yok dpf dolucak yok temizlencek diye aklima bile getirmem
128hp lik ceed,i30 ların downpipe ıda sana uyar.2.el belki bulunur.
ama bende yaptıran duymadım.
dragstar
11-02-2016, 18:12
yazıldımı bakmadım ama bir detayı açıklamak lazım
gazlayarak DPF tkanmış temizlemeniz biraz zor, mümkün tabi ama zor.
normalde üreticinin ecu içerisinde tanımladığı "DPF rejenerasyon" modu var
bunu servislerde orjinal test cihazı ile aktif edebilirsiniz
araç 15-20 dakika 3000-4000 rpm devir bandında sabit olarak kendi kendine gaz vererek temizlik yapıyor.
demek istediğim şu
gazlayarak uzun yol kat etmek ile o aynı şey değil
rejenerasyon modunda ecu eksoz gazını aşırı sıcak tutuyor
dizelde nasıl oluyor tam bilmiyorum ama benzinliye göre extra rötard vaziyette ateşleme zamanı gibi birşey
egt çok yükseliyor olmalı ve o halde 15-20 dk sabit gaz çeviriyor motor
Hakan abi ya post injection yapıyor yani egzoz sübabı açıldığı zaman yakıt püskürtüyor, bazı arabalarda egzoza direk yakıt püskürtüyor, bazı arabalarda yüksek hacimlilerde özellikle ad-blue ile egzotermik kimyasal reaksiyona sokarak egt yi yükseltip yakıyor, bu olayı bazı yüksek hacimli arabalarda sürekli yapıyor bazı arabalardada dpf tıkandığında yapıyor özellikle 1,6tdci motorlarda.
Özetle çeşitli yöntemler mevcut. Servis cihazıyla yapılan veya yolda giderken arabanın kendi kendine yaptığı yöntemler bunlar.
Emisyon olayını geçersek, dpf-katalitik-egr-evap(fuel canister)-yağ buharı vakumunu direk iptal ediyorum, motorun içini kurum ve carbon depositlerini doldurmakdan başka işe yaramıyor yakıtıda arttırıyor hepsi, yüzlerde üniversite raporu, konrollü deneyi var
peki özel kimyasallar ile temizleyenler var, yakarak kendi temizlemesi bence bi yere kadar etkili oluyor illa tıkanacak yakıp atamadığı kurumu kimyasal daha iyi temizlemez mi ?
Birde söküp attığı kurum gözenekleri tıkar mı acaba?
taksiciler bu konuyla ilgili bayağı sıkıntıdalar..jenerasyon yapıyoruz hemen hemen 2 günde 1. bazen seviye 2 ye geçiyor o zaman program bile yapmıyor.. az gazlayıp dönüyoruz sonrasında yapıyor.. gazlayınca az da olsa etkisi oluyor açılmasına.. ilaç ile sökülüp temizlense dahi mutlaka bi süre sonra tıkanıyor malesef.. en güzeli komple iptal etmek..
1.6 dizel(tdcı) volvo s40 aracımız dpf uyarısı verdi.Araba 3bin devri geçmiyor ve 3bin devre kadar ölü.Nasıl bir yol izlemeliyiz?Temizleme mi iptal mi? 500lira civarı istiyorlar temizlemeye kalıcı bir çözüm olur mu temizleme?
Mehmet Gazihan
14-02-2016, 09:16
https://youtu.be/D6wi7NkYChs
ozozuysal
12-03-2019, 09:30
Arkadaşlar başka bir forumda detaylı olarak DPF tecrübelerimi, bilinmeyenleri ve yapılması gerekenleri yazdım. Burada da paylaşıyorum;
Değişiminin, onarmaya çalışmanın veya iptalinin masraflı veya sakıncalı ama neredeyse her dizel kullanıcısının kabusu olan meşhur DPF ile ilgili yaklaşık 6 aydır yerli ve yabancı forumlarda arştırma yapıyorum. Dpf nedir zaten detaylı anlatılmış. Benimkisi bir "dpf'e sahip araç kullanım rehberi" detaylı sonuçlar aşağıdadır, bilginize
Marşa ilk bastığımız andan itibaren motorda yanma oluşur. Yanma sonucunda mutlaka kurum oluşacağından, motor çalışmaya başladığı andan itibaren kurum üreterek filtreyi tıkamaya başlar.
DPF i en çabuk dolduracak kullanım şekli, motor tam ısınmadan veya tam da ısınmışken varış yerine ulaşıp kontağı kapatmak ve tekrar tekrar bunu devam ettirmek. Örneğin çalıştırdınız motoru 2 kilometre ileri gittiniz. Yarım saat işiniz vardı hallettiniz, tekrar çalıştırdınız motoru 2 kilometre ileri gittiniz. Yarım saat işiniz vardı hallettiniz geldiniz. 5 kilometre ileri gittiniz bunu tekrar ettiniz. 3 km sonra eve döndünüz ve günü tamamladınız. Bunu yaparken motor hiçbir zaman ısınmadığı ve egzos kurumları yakarak atamadığı için filtreniz kısa sürede dolar.
DPF i dolduran şey şehir için dur-kalk kullanım değil, motoru uzun süre çalışma sıcaklığında tutacak şekilde kullanım yapılmayan tarzdır. Yani bütün gün sabahtan akşama dur-kalk yaptınız büyük ihtimalle filtreniz dolmaz.
Nasıl ki DGG şanzıman "attım D ye gerisine karışmam" şeklinde bir kullanımı affetmiyor, dururken frene tam basıp kavramayı ayırmak, çok yavaş giderken D2 de ısrar etmeyip manuel 1 e almak gerekiyor gibi sürekli tetikte olup kendisine kulak vermemizi istiyorsa DPF de aynı. Örneğin motor çalışma sıcaklığında klima-rezistans gibi yük bindirecek bir donanım açık değilken vitesi boşa aldık veya viteste dururken frene tam bastık. Bu durumda eğer rölanti 1.000 devir civarındaysa ve tüketim 0.6lt/h ve üzeri değerlerdeyse araç beyni kendini filtre temizleme moduna almış olabilir. İnip arabadan egzos dumanının sıcaklığını elle kontrol etmeliyiz. 2-3 saniye tutunca elimizi yakacak kadar sıcaksa ve pis bir koku varsa motoru durdurmamalıyız. Gezinmeye devam etmeli veya zaman zaman rölantiyi 2.000 devire çıkartarak kurum atılmasına yardımcı olmalıyız. Ne kadar elimizi egzosa tutarsak tutalım elimiz sıcaktan yanmıyorsa temizleme işlemi yapılmıyor demektir. Bu durumda araç durdurulabilir.
Bazı durumlarda DPF ışığı yanmıyorken de yukarıdaki gibi araç kendini temizleme moduna almış olabilir. Arkamızdan pis dumanlar çıkabilir. Bu gibi durumlarda aracı durdurmamalısınız. Bu, DPF ışığı yanacak kadar (%80 civarı doluluk) tıkanma olmamış ama belli seviyeye ulaştığı için temizleme gerektiği durumlarda karşılaşılır. Yukarıdaki kontroller yapılıp rölanti tüketimi 0.5-0.6lt/h durumuna gelene kadar ve devir 700 devir/dakika olana kadar beklenmelidir.
"Şöyle arada bir çevre yoluna çıkayım da bir gazlayıp kurumları temizleyeyim" demenin kurum temizliğine bir faydası yoktur. O an kurum oluşması engellenebilir ama mevcut kurumlar yukarıda belirttiğim gibi "araç beyni kendini temizleme moduna alıp egzos sıcaklığını artırmasıyla" oluşur. DPF ışığı yanarken veya ışık henüz yanmıyor ama ön temizleme moduna geçildiğinde "çevre yoluna çıkıp gazlama" yapılabilir.
Araç kitapçığında ve yurtdışında bazı sertifikalı ustaların videolarında dpf temizlemek için aracı 60 km saate çıkarın, otomatikse S moduna -ki o durumda S4 oluyor- manuelse 3 vitese alın deniyor. Hiçbir güvenilir teknik kaynakta aracın ciğerini sökercesine "çevreyolunda gazlama" durumuna geçin diye bir ibare görmedim. Yok. Araç zaten çok hızlanırsa alttan geçen hava da çok olacağından zaten egzos ısınamıyor. Biraz yavaş gitmek şart. Belirttiğim viteslerde de araç 2.200-2.500 devirde oluyor. 3.000-4.000 devire çıkartmaya dair hiçbir kaynakta bilgi yok. (Yerli forumlarda apaçi tavsiyeler hariç)
Güvenilir ve bilindik markaların dpf temizleyici katkıları var. Kendilerinin yayınları haricinde hiçbir kaynakta bu katkıların işe yaradığına dair somut bilgi bulamadım. Bazı videolarda temizlendiği gösteriliyor ama birden fazla araçta bağımsız kuruluş gözetiminde hiçbir delil yok. Hiçbir üretici de bunları tavsiye ediyorum dememiş. Yok.
Yine de bu katkılar kullanılacaksa akıl yürütürsek yakıt katkısı olanlar "bence" tercih edilmemeli. Ölçüyü tam tuttursak bile yanma odasından gaz halinde egzosa giden bir katkının dpf temizlemesi pek olası değil. Doğrudan dpf içine enjekte edilebilen ürünler var. (Tamam söyleyeyim würth marka) Bu ürün de kullanılırken, "araç bilgisayara bağlanılıp, beyin dpf temizleme moduna getirilmelidir" Yoksa bir işe yaramıyor. Yaramaz. Yarayamaz. Bu şekilde kullanmayacaksanız boşa almayın. Zaten bu ürünü yapanlar da bu şekilde kullanın diye üzerine yazmış.
Kurumlar yanarken bol miktarda yakıt kullanılarak egzos sıcaklığı artırılması hedeflenir. Temizleme sırasında (kafanıza göre değil araç bu moddayken) düşük viteste dik yokuş çıkmak işe yarayabilir düşüncesindeyim.
Kendi ve üreticilerin tavsiyesi tüm bunlara rağmen dpf ışığınız yanmışsa kesinlikle aracınızı durdurmamanız yönündedir. Dpf temizlenme ışığı yanarken eve varıp kontağı kapattıysan kendini camdan at. Ha annesini hastaneye götüreceği için arabayı başka arkadaşıma verdiğim bir gün (nadir bir durumdur oysa) adam yolda aradı ışık yandı diye, kullanması gereken şartları belirttim, sakın durma dedim. Hastaneye varınca 5 dakka daha gezeyim sonra kapatacam dedi, annesiyle beraber arabada kendisini engellemek vicdansızlık olduğu için kapat in ziyanı yok dedim. Başka bir durum olsa yapmazdım.
Dediklerime inanın ve güvenin arkadaşlar. Araştırdım, sonuçları yazdım. Başka bilgi hatırlarsam ilave ederim.
Yukarıda önceden yazdığım yazıma yeni öğrendiğim bir bilgiyi eklemek isterim;
Geçen gün uyarı ışığım yandı. Arabada yaklaşık 50 km lik mazot vardı ve ben de mazot bitene kadar zaten rejenerasyon işlemi tamamlanır diye düşündüm. Uyarı ışığı yanarken gezmeye başladım. Ara ara inip egzosun duman sıcaklığını elle kontrol ettim. Normalde ciddi manada el yakan egzos dumanı az bir sıcaklıktaydı. Araba rölantisi 1.000 devir değil normal 700 devirde falan çalışıyordu. 1 saat 20 dakikada İstanbul içinde 55 km yol yaptım. Yok arkadaş ışık sönmedi. Nerelere nerelere gittim. Yok. Sinirlendim kapattım motoru eve geldim.
Yine gözümüzün bebeği yabancı forumlarından birinde adam videoya çekmiş ve yakıt deposunun en az çeyrek depo olması gerektiğini söylemiş. Eve gidip puanlarla beraber 130 liralık mazot aldım. Tekrar çıktım yollara ve 30 km civarı bir kullanımdan sonra ışık söndü.
DPF temizlenirken fazlaca mazot harcanacağından eğer yakıt azsa rejenerasyon işlemi başlatılmıyormuş. Tekrardan dumanlar, arkadan sellektör, yanımdan geçerken el kol derken DPF ışığı söndü. Bu bilgiyi de hizmete sunarım. Önemli bir ayrıntı. Yakıt yokken boş yere dolandım durdum.
Kötü araba insanı usta yapar lafı boşuna değil demek ki. Epey bir DPF bilgisini hatmettim
Mehmetmert
12-03-2019, 11:06
Özetle VAG Grubu TDI motorlar için konuşuyorum.
-Rolantide 1000 devirde çalışıyorsa , rejenerasyon yapıyordur(kadranda herhangi bir ibare belirmez).Egzozu falan koklamaya gerek yok yani.Kontağı kapatırsanız iptal olur , sorun değil.Bir sonraki marşta uygun şartlar sağlanırsa temizliğe kaldığı yerden devam eder.
-Siz bu temizlik tamamlanmadan gideceğiniz yere varıp , sürekli kontak kapattığınızda dolayısıyla temizlik tamamlanamayacaktır.Buda sorun değil , bu şekilde sürekli yarım kesildiğinde belli bir doluluk oranına ulaştığında ekranda DPF uyarı ışığı yanıp , kullanma kılavuzunu okuyun diyecektir.Bu çöp olduğu anlamına gelmez DPF'in , Işık sönene kadar sürdüğünüzde sorun çözülecektir.
-DPF temizliği yapmıyorken araç , otobana çıkıp gazlamanız DPF'i temizlemez.Hatta üstüne doldurursunuzda , DPF'in temizlenmesi için rejenerasyon modunda olması gerekli aracın.
-Birde yakıt ışığı yanınca DPF rejenerasyonu gerçekleştirmez araç , Yada rejenerasyon yaparken ışık yanarsa iptal eder.Sürekli ışık yanarak geziyorsanız(atıyorum 30 lira alıp sürekli) DPF rejenasyona gene geçmeyecektir ama sorun değil gene belli bir doluluğun üstüne ulaştığında ekranda uyarı yakacaktır.Sürünce geçer.Yani çeyrek depo demeyelimde ışık yandığı anda iptal olur , ışık yanarken temizlik olmuyor
-Birde ömrünü tamamlayan DPF vardır , ilk önce sürekli 1000 devir rolantide çalışarak temizlik yapmaya çalışır.Sonrasında kızdırma bujisi işareti ve DPF işaretiyle ömrünü tamamlar.Olay şöyle gerçekleşiyor , rakamları sallıyorum
DPF'in ömrünün tamamlaması için max kül miktarı 40gr diyelim.DPF ışığının yanma limitide 25gr diyelim.Işıksız , 1000 devirde çalışarak temizlenen DPF temizliğinede 17gr diyelim.
*Aracınızı kullandınız içerideki miktar 17gr'ı geçti ve 1000 devirde kadranda ışık yakmadan temizlemeye başladı kendi.Ttemizliğin sonuna kadar araba çalışır kaldı ve temizlik tamamlandı diyelim.İçeride 1 gr atık , temizlenemeyen kül kaldı diyelim.Bir sonraki çevrime kadar temizlik olmayacaktır.
*Gelelim diğer duruma , 17gr'ı geçtik.Temizlik başladı ama siz gideceğiniz yere vardınız kontağı kapattınız yarım kaldı.Bunu 25gr'a kadar tekrarlarsanız , araç kadranda DPF ışığı yakacaktır.Sönene kadar sürdüğünüzde işlem tamam.
*Bu döngü sürekli devam edecek , taaki DPF'in içinde temizlenemeyen kül miktarları limite gelene kadar.İlk önce sürekli pasif rejenarasyon limitinde , geri yakılamayan kül kaldığı için sürekli 1000 devirde çalışacaktır.Ardından DPF ışığı seviyesine geldiğinde , ekranda ışıkla belirerek temizlik yapmaya çalışacaktır.Üst limite geldiğinde ise kızdırma bujisi işaretiyle birlikte yanıp , artık korumaya alıp kendini DPF değiştirmenizi isteyecektir.
*VCDS ile kül oranına rahatlıkla bakılabilir , rejenerasyon cihaz ile başlatılabilir.Araç üstünde temizlenemeyen atık kurumlar için sökülüp , losyonlar ile temizlenmesi gereklidir.
63owen63
12-03-2019, 11:14
Özetle VAG Grubu TDI motorlar için konuşuyorum.
-Rolantide 1000 devirde çalışıyorsa , rejenerasyon yapıyordur(kadranda herhangi bir ibare belirmez).Egzozu falan koklamaya gerek yok yani.Kontağı kapatırsanız iptal olur , sorun değil.Bir sonraki marşta uygun şartlar sağlanırsa temizliğe kaldığı yerden devam eder.
-Siz bu temizlik tamamlanmadan gideceğiniz yere varıp , sürekli kontak kapattığınızda dolayısıyla temizlik tamamlanamayacaktır.Buda sorun değil , bu şekilde sürekli yarım kesildiğinde belli bir doluluk oranına ulaştığında ekranda DPF uyarı ışığı yanıp , kullanma kılavuzunu okuyun diyecektir.Bu çöp olduğu anlamına gelmez DPF'in , Işık sönene kadar sürdüğünüzde sorun çözülecektir.
-DPF temizliği yapmıyorken araç , otobana çıkıp gazlamanız DPF'i temizlemez.Hatta üstüne doldurursunuzda , DPF'in temizlenmesi için rejenerasyon modunda olması gerekli aracın.
-Birde yakıt ışığı yanınca DPF rejenerasyonu gerçekleştirmez araç , Yada rejenerasyon yaparken ışık yanarsa iptal eder.Sürekli ışık yanarak geziyorsanız(atıyorum 30 lira alıp sürekli) DPF rejenasyona gene geçmeyecektir ama sorun değil gene belli bir doluluğun üstüne ulaştığında ekranda uyarı yakacaktır.Sürünce geçer.Yani çeyrek depo demeyelimde ışık yandığı anda iptal olur , ışık yanarken temizlik olmuyor
-Birde ömrünü tamamlayan DPF vardır , ilk önce sürekli 1000 devir rolantide çalışarak temizlik yapmaya çalışır.Sonrasında kızdırma bujisi işareti ve DPF işaretiyle ömrünü tamamlar.Olay şöyle gerçekleşiyor , rakamları sallıyorum
DPF'in ömrünün tamamlaması için max kül miktarı 40gr diyelim.DPF ışığının yanma limitide 25gr diyelim.Işıksız , 1000 devirde çalışarak temizlenen DPF temizliğinede 17gr diyelim.
*Aracınızı kullandınız içerideki miktar 17gr'ı geçti ve 1000 devirde kadranda ışık yakmadan temizlemeye başladı kendi.Ttemizliğin sonuna kadar araba çalışır kaldı ve temizlik tamamlandı diyelim.İçeride 1 gr atık , temizlenemeyen kül kaldı diyelim.Bir sonraki çevrime kadar temizlik olmayacaktır.
*Gelelim diğer duruma , 17gr'ı geçtik.Temizlik başladı ama siz gideceğiniz yere vardınız kontağı kapattınız yarım kaldı.Bunu 25gr'a kadar tekrarlarsanız , araç kadranda DPF ışığı yakacaktır.Sönene kadar sürdüğünüzde işlem tamam.
*Bu döngü sürekli devam edecek , taaki DPF'in içinde temizlenemeyen kül miktarları limite gelene kadar.İlk önce sürekli pasif rejenarasyon limitinde , geri yakılamayan kül kaldığı için sürekli 1000 devirde çalışacaktır.Ardından DPF ışığı seviyesine geldiğinde , ekranda ışıkla belirerek temizlik yapmaya çalışacaktır.Üst limite geldiğinde ise kızdırma bujisi işaretiyle birlikte yanıp , artık korumaya alıp kendini DPF değiştirmenizi isteyecektir.
*VCDS ile kül oranına rahatlıkla bakılabilir , rejenerasyon cihaz ile başlatılabilir.Araç üstünde temizlenemeyen atık kurumlar için sökülüp , losyonlar ile temizlenmesi gereklidir.
Otoban kısmına istinaden ; otoyolda sabit devirde atıyorum 3000rpm bir süre gidince, yani dpf iç sıcaklığı 600 dereceye ulaşınca otomatik olarak partikülleri atmıyor mu ? Efsane mi bu ?
Otoban kısmına istinaden ; otoyolda sabit devirde atıyorum 3000rpm bir süre gidince, yani dpf iç sıcaklığı 600 dereceye ulaşınca otomatik olarak partikülleri atmıyor mu ? Efsane mi bu ?
Sistem temizlik sicakligina ulasinca post injection yapmadan kendini temizlemeye basliyor. Bircok defa vag dpf programindan gormuslugum var.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2019/03/12/20190126-174336_VAG-DPF.jpg
mikelazi
12-03-2019, 16:18
bazı crdi lerde tq.dan egt görülüyor.ısıya göre rejenerasyon yaptığını anlıyoruz.devir falan yükselmiyor.
dpf ışığı falanda yakmıyor.eğer doluysa direk yağa mazot karışıyor :)
özellikle 1.4crdi ler bu olaydan çok muzdaripler
dizelde üst devirler 3000+daha çok kurum demektir.
Özetle VAG Grubu TDI motorlar için konuşuyorum.
-Rolantide 1000 devirde çalışıyorsa , rejenerasyon yapıyordur(kadranda herhangi bir ibare belirmez).Egzozu falan koklamaya gerek yok yani.Kontağı kapatırsanız iptal olur , sorun değil.Bir sonraki marşta uygun şartlar sağlanırsa temizliğe kaldığı yerden devam eder.
-Siz bu temizlik tamamlanmadan gideceğiniz yere varıp , sürekli kontak kapattığınızda dolayısıyla temizlik tamamlanamayacaktır.Buda sorun değil , bu şekilde sürekli yarım kesildiğinde belli bir doluluk oranına ulaştığında ekranda DPF uyarı ışığı yanıp , kullanma kılavuzunu okuyun diyecektir.Bu çöp olduğu anlamına gelmez DPF'in , Işık sönene kadar sürdüğünüzde sorun çözülecektir.
-DPF temizliği yapmıyorken araç , otobana çıkıp gazlamanız DPF'i temizlemez.Hatta üstüne doldurursunuzda , DPF'in temizlenmesi için rejenerasyon modunda olması gerekli aracın.
-Birde yakıt ışığı yanınca DPF rejenerasyonu gerçekleştirmez araç , Yada rejenerasyon yaparken ışık yanarsa iptal eder.Sürekli ışık yanarak geziyorsanız(atıyorum 30 lira alıp sürekli) DPF rejenasyona gene geçmeyecektir ama sorun değil gene belli bir doluluğun üstüne ulaştığında ekranda uyarı yakacaktır.Sürünce geçer.Yani çeyrek depo demeyelimde ışık yandığı anda iptal olur , ışık yanarken temizlik olmuyor
-Birde ömrünü tamamlayan DPF vardır , ilk önce sürekli 1000 devir rolantide çalışarak temizlik yapmaya çalışır.Sonrasında kızdırma bujisi işareti ve DPF işaretiyle ömrünü tamamlar.Olay şöyle gerçekleşiyor , rakamları sallıyorum
DPF'in ömrünün tamamlaması için max kül miktarı 40gr diyelim.DPF ışığının yanma limitide 25gr diyelim.Işıksız , 1000 devirde çalışarak temizlenen DPF temizliğinede 17gr diyelim.
*Aracınızı kullandınız içerideki miktar 17gr'ı geçti ve 1000 devirde kadranda ışık yakmadan temizlemeye başladı kendi.Ttemizliğin sonuna kadar araba çalışır kaldı ve temizlik tamamlandı diyelim.İçeride 1 gr atık , temizlenemeyen kül kaldı diyelim.Bir sonraki çevrime kadar temizlik olmayacaktır.
*Gelelim diğer duruma , 17gr'ı geçtik.Temizlik başladı ama siz gideceğiniz yere vardınız kontağı kapattınız yarım kaldı.Bunu 25gr'a kadar tekrarlarsanız , araç kadranda DPF ışığı yakacaktır.Sönene kadar sürdüğünüzde işlem tamam.
*Bu döngü sürekli devam edecek , taaki DPF'in içinde temizlenemeyen kül miktarları limite gelene kadar.İlk önce sürekli pasif rejenarasyon limitinde , geri yakılamayan kül kaldığı için sürekli 1000 devirde çalışacaktır.Ardından DPF ışığı seviyesine geldiğinde , ekranda ışıkla belirerek temizlik yapmaya çalışacaktır.Üst limite geldiğinde ise kızdırma bujisi işaretiyle birlikte yanıp , artık korumaya alıp kendini DPF değiştirmenizi isteyecektir.
*VCDS ile kül oranına rahatlıkla bakılabilir , rejenerasyon cihaz ile başlatılabilir.Araç üstünde temizlenemeyen atık kurumlar için sökülüp , losyonlar ile temizlenmesi gereklidir.
Yazdıklarınıza katılıyorum.zaten bu olay aslında kullanma kılavuzunda da yazıyor. Ama kimse okumadiğı için bilmiyor.bende punto var oda hiç ışık yakmadan 500 -1000 km falan olunca yolda salıyor beyaz dumanı. Şuana kadar hiç ışık yakmadı.hatta yazılım yaptırınca dejenerasyonu azaldı arabanın.
AlwaysFast
12-03-2019, 20:14
Benim A3'te 71000de arıza ışığı yaktı. Würth kullandım, pasif rejenerasyon yaptırdım iki gün sonra yine ışık yaktı. Şu an Dpf üstüne yazılımdan kapalı gidiyorum, önümüz ay içini boşalttıracağım.
Şirkette 110-120k'da iki Jetta var, hiç de dikkat edilmez. Onlarda sıkıntı olmadı. Biraz nasip işi gibi.
Ne yaparsanız yapın ne kullanırsanız kullanın hiç biri sökülüp temizlenmiş gibi olmaz en etkili ve zahmetli yöntem söküp temizlemek.
AlwaysFast
13-03-2019, 11:07
Ne yaparsanız yapın ne kullanırsanız kullanın hiç biri sökülüp temizlenmiş gibi olmaz en etkili ve zahmetli yöntem söküp temizlemek.
Bu kesin de temizlendikten sonra da eskisi gibi uzun ömürlü gitmiyor diyorlar, bilemiyorum.
Biriyle görüştüm temizlenince bilmem ne sensörü bozulabiliyor 6 ay içinde bozulmazsa bozulmaz dedi.
Bunları duyunca içini boşalttırma yolu daha mantıklı geldi.
Temizlenince neden uzun ömürlü olmasın? Temizlenme ihtiyacı olduğunda motorun km side artmış oluyor km si yüksek motor tabikide daha erken pislik dolduracaktır.Ama bu bir kaç bin de bir dolacak anlamına da gelmez.
63owen63
13-03-2019, 12:26
Sistem temizlik sicakligina ulasinca post injection yapmadan kendini temizlemeye basliyor. Bircok defa vag dpf programindan gormuslugum var.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2019/03/12/20190126-174336_VAG-DPF.jpg
ben de böyle biliyordum,teşekkürler.
Çok güzel bilgiler çok teşekkür ederim.
Bende sabah ve akşamları eşimi şirketin servisine götürüyorum (eşimi evimden yaklaşık 1km uzaktan aldığı için servis)
bu sürede tabi aracı 1 max 2 dk ısınarak hareket edip, stop edip tekrar eve dönüyorum.
Bu yüzden biraz çabuk doluyor kurum. Bazen bu ses rahatsız edebiliyor :) dışarıdan tabiki
mikelazi
13-03-2019, 16:13
dpf-egr dizellere zulldür.
5-6 senedir dizel kullanıyorum.iptal ettirir,soft yazdırır sıkıntısız binerim.
AlwaysFast
13-03-2019, 19:12
Temizlenince neden uzun ömürlü olmasın? Temizlenme ihtiyacı olduğunda motorun km side artmış oluyor km si yüksek motor tabikide daha erken pislik dolduracaktır.Ama bu bir kaç bin de bir dolacak anlamına da gelmez.
Ben egsozcularla konuştum. Hepsi de temkinli konuşuyor. Sensör bozulabiliyor diyen de egsozcuydu. Birisi dedi ki ben bir de hava tutuyorum iyi oluyor :)
Benim anladığım bu iş halen deneme yanılma sürecinde. Yurtdışında egsozdan köpük çıkaranlar var nasıl işse. Türkiyede öyle bir şey görmedim.
AlwaysFast
13-03-2019, 19:14
Çok güzel bilgiler çok teşekkür ederim.
Bende sabah ve akşamları eşimi şirketin servisine götürüyorum (eşimi evimden yaklaşık 1km uzaktan aldığı için servis)
bu sürede tabi aracı 1 max 2 dk ısınarak hareket edip, stop edip tekrar eve dönüyorum.
Bu yüzden biraz çabuk doluyor kurum. Bazen bu ses rahatsız edebiliyor :) dışarıdan tabiki
Bahsettiğiniz ses nedir, ben devir yükselmesi haricinde ekstra bir ses duyamıyorum da.
Bahsettiğiniz ses nedir, ben devir yükselmesi haricinde ekstra bir ses duyamıyorum da.
Araç içinde değil ama o ara otoparka sokunca aracı baya bi fan sesi geliyor.
Ahmetfikri
14-03-2019, 08:05
dpf içindeki maddeler sebebiyle yıkanarak temizlenmesi ilerde rejenerasyon işleminde sorun çıkartabilir
AlwaysFast
14-03-2019, 16:07
dpf içindeki maddeler sebebiyle yıkanarak temizlenmesi ilerde rejenerasyon işleminde sorun çıkartabilir
Sanırım temizlendikten sonra eskisinden daha hızlı tıkanmasının sebebi bu.
AlwaysFast
31-03-2019, 09:11
Sistem temizlik sicakligina ulasinca post injection yapmadan kendini temizlemeye basliyor. Bircok defa vag dpf programindan gormuslugum var.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2019/03/12/20190126-174336_VAG-DPF.jpg
Hocam bu bağlantıyı nasıl yapıyorsunuz? Kullandığınız Cihaz nedir?
Hocam bu bağlantıyı nasıl yapıyorsunuz? Kullandığınız Cihaz nedir?
bendeki cihaz aşağıdaki, aynı işi yapan benzer cihazlar da piyasada bolca mevcut.
*
Vgate iCar2 WIFI Universal ELM 327 V2.1 OBDII Car code Reader automotive Scanner OBD 2 II OBD2 EOBD Auto Scan Tool V 2.1 Scaner-in Code Readers & Scan Tools from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group (https://www.aliexpress.com/item/5pcs-Elm-327-Vgate-Bluetooth-iCar-2-OBDII-ELM327-iCar2-Bluetooth/32315024097.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dKlT gSJ)
*
*
*
AlwaysFast
03-04-2019, 18:17
bendeki cihaz aşağıdaki, aynı işi yapan benzer cihazlar da piyasada bolca mevcut.
*
Vgate iCar2 WIFI Universal ELM 327 V2.1 OBDII Car code Reader automotive Scanner OBD 2 II OBD2 EOBD Auto Scan Tool V 2.1 Scaner-in Code Readers & Scan Tools from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group (https://www.aliexpress.com/item/5pcs-Elm-327-Vgate-Bluetooth-iCar-2-OBDII-ELM327-iCar2-Bluetooth/32315024097.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dKlT gSJ)
*
*
*
Teşekkürler. Ürün güzelmiş ama vagcom söyleyeceğim, durduğu yerde bakabileceğim ama başka işleri de yapabileceğimden daha ekonomik olacak benim için.
Benim aracımda Dpf uyarı verince yazılımdan kapattırdım. Ama kararsızlıktan üstünden sökemedim. Downpipe için bana göre çok para istiyorlar(2-3 bin tl arası)Muayenede sök tak yine sıkıntı.
Haftada 2-3 aracın partikülünü kırıp içini boşaltıyorum bir daha problem yaşamazsın diyen var, geri dönüşü olmadığı için cesaret edemiyorum. Öylecene biniyorum araca.
Seramiği kırdırdıktan sonra koku, duman vs olur diye çekiniyorum.
Teşekkürler. Ürün güzelmiş ama vagcom söyleyeceğim, durduğu yerde bakabileceğim ama başka işleri de yapabileceğimden daha ekonomik olacak benim için.
Benim aracımda Dpf uyarı verince yazılımdan kapattırdım. Ama kararsızlıktan üstünden sökemedim. Downpipe için bana göre çok para istiyorlar(2-3 bin tl arası)Muayenede sök tak yine sıkıntı.
Haftada 2-3 aracın partikülünü kırıp içini boşaltıyorum bir daha problem yaşamazsın diyen var, geri dönüşü olmadığı için cesaret edemiyorum. Öylecene biniyorum araca.
Seramiği kırdırdıktan sonra koku, duman vs olur diye çekiniyorum.
Aracınız nedir ki o kadar para istiyorlar
AlwaysFast
04-04-2019, 06:53
Aracınız nedir ki o kadar para istiyorlar
2015 Audi A3 sedan 1.6 Tdi
Euro 6 olanlar böyle sıkıntılı, Euro 5’lerde hem filtre kolay tıkanmıyor hem de downpipe daha kolay.
Bir de partikülü sökmek için komple ön takım, travers vs iniyor aşağı, işçiliğe 300-400 istiyorlar zaten.
2015 Audi A3 sedan 1.6 Tdi
Euro 6 olanlar böyle sıkıntılı, Euro 5’lerde hem filtre kolay tıkanmıyor hem de downpipe daha kolay.
Bir de partikülü sökmek için komple ön takım, travers vs iniyor aşağı, işçiliğe 300-400 istiyorlar zaten.
Araç kaç km de.
Daha önce temizlik yapıldı mı?
AlwaysFast
04-04-2019, 11:08
Araç kaç km de.
Daha önce temizlik yapıldı mı?
75000kmde, daha önce temizlik yapılmadı.
Bu arada bir şey de sormuş olayım; yukarıdaki mesajlardan yüksek otoyol hızları gibi eksoz sıcaklığının arttığı durumlarda kendi kendini temizliyor diye anladım, doğru mu anlamışım?
mikelazi
04-04-2019, 18:02
75000kmde, daha önce temizlik yapılmadı.
Bu arada bir şey de sormuş olayım; yukarıdaki mesajlardan yüksek otoyol hızları gibi eksoz sıcaklığının arttığı durumlarda kendi kendini temizliyor diye anladım, doğru mu anlamışım?
dpf yazılımdan iptalse rejenasyon yapmazki.
ilerisi için sıkıntılı bir durum.
2015 Audi A3 sedan 1.6 Tdi
Euro 6 olanlar böyle sıkıntılı, Euro 5’lerde hem filtre kolay tıkanmıyor hem de downpipe daha kolay.
Bir de partikülü sökmek için komple ön takım, travers vs iniyor aşağı, işçiliğe 300-400 istiyorlar zaten.
Kardeş İstanbul’da İskender abi var esnaflığı da insanlığıda iyidir Adana’da seçkin eksoz bar işçilikleri Harika ellerinde büyük ihtimalle downpipe vardır maksimum 1000 liraya her şeyini halledersin.
75000kmde, daha önce temizlik yapılmadı.
Bu arada bir şey de sormuş olayım; yukarıdaki mesajlardan yüksek otoyol hızları gibi eksoz sıcaklığının arttığı durumlarda kendi kendini temizliyor diye anladım, doğru mu anlamışım?
temizlik için ilk adım olarak depoya katkı koyarak denemenizi tavsiye ederim.
I'm not a bot | Hepsiburada (https://www.hepsiburada.com/bell-add-dizel-partikul-filtreli-yakit-sistemi-ve-enjektor-temizleme-katkisi-autoen-pm-HB000003H5QN)
bu işinizi tamamen çözecektir.
AlwaysFast
09-04-2019, 09:24
temizlik için ilk adım olarak depoya katkı koyarak denemenizi tavsiye ederim.
I'm not a bot | Hepsiburada (https://www.hepsiburada.com/bell-add-dizel-partikul-filtreli-yakit-sistemi-ve-enjektor-temizleme-katkisi-autoen-pm-HB000003H5QN)
bu işinizi tamamen çözecektir.
Benzer ürün kullandım, yetersiz kalıyor malesef.
Benzer ürün kullandım, yetersiz kalıyor malesef.
ben benzerini değil o ürünü kast ettim. benzer kullanımı iş görseydi o ürün gurubunu söylerdim.
siz bilirsiniz. tavsiyemi geri aldım. kusura bakmayın
AlwaysFast
09-04-2019, 12:10
ben benzerini değil o ürünü kast ettim. benzer kullanımı iş görseydi o ürün gurubunu söylerdim.
siz bilirsiniz. tavsiyemi geri aldım. kusura bakmayın
Niye geri alıyorsunuz, kötü bir şey mi dedim
Kusura bakacak bir durum da yok:)
Bu markanın diğer ürünleri de iyi mi? Mesela dizel sistem temizleyici vs diyor onlar da kaliteli mi? Tavsiye eder misiniz?
Partikül seramiği boşaltılmış katalitiği duran bir dpf buldum aracıma uyan. Onu taktırıp kendiminkini kenara koyacağım. Yarın öbürgün satarken vs standarda dönmek istersem temizletir onu taktırırım artık. Yazılımla euro 6 araca binmek sıkıntı oluyor en azından benim tecrübe ettiğim kadarıyla.
Niye geri alıyorsunuz, kötü bir şey mi dedim
Kusura bakacak bir durum da yok:)
Bu markanın diğer ürünleri de iyi mi? Mesela dizel sistem temizleyici vs diyor onlar da kaliteli mi? Tavsiye eder misiniz?
Partikül seramiği boşaltılmış katalitiği duran bir dpf buldum aracıma uyan. Onu taktırıp kendiminkini kenara koyacağım. Yarın öbürgün satarken vs standarda dönmek istersem temizletir onu taktırırım artık. Yazılımla euro 6 araca binmek sıkıntı oluyor en azından benim tecrübe ettiğim kadarıyla.
pahalı bir ürün değil alıp denerseniz işinizin çözüleceğini düşünüyorum.
diğer ürünlere gelince bir çoğu markaların onayladığı ve servislerinde kullandığı ürünler.
karar genede sizin.
Yazılımla euro 6 araca binmek sıkıntı oluyor en azından benim tecrübe ettiğim kadarıyla.
Yazılımı kim yaptı?
Çevremde Euro 6 yazılımlı binlerce km yol yapan sorun yaşamayan birçok kullanıcı var hatta aynı araçtan olan da var.
AlwaysFast
16-04-2019, 20:16
Yazılımı kim yaptı?
Çevremde Euro 6 yazılımlı binlerce km yol yapan sorun yaşamayan birçok kullanıcı var hatta aynı araçtan olan da var.
Megachips:)
Bilsem ki yazılımdan dolayı bu oluyor, komple yazılımı orjinale dönüp sonra tekrar başka bir yerde yazdırabilirim. Ama 1.6 tdi gibi çok yazılan bir arabada yazılım bu kadar fark etmemeli diye de bir fikrim var, bilmiyorum yanılıyor muyum?
edit:siz kaç kmdir kullanıyorsunuz A3'ü yazılımla? Şehiriçi mi, gazlama var mı?
Megachips:)
Bilsem ki yazılımdan dolayı bu oluyor, komple yazılımı orjinale dönüp sonra tekrar başka bir yerde yazdırabilirim. Ama 1.6 tdi gibi çok yazılan bir arabada yazılım bu kadar fark etmemeli diye de bir fikrim var, bilmiyorum yanılıyor muyum?
edit:siz kaç kmdir kullanıyorsunuz A3'ü yazılımla? Şehiriçi mi, gazlama var mı?
Valla ben size şöle söleyim, drekt değiştirin yazılımınızı. Konuda biraz araştırma yaparsanız sebeplerini anlayabilirsiniz.
mikelazi
17-04-2019, 14:13
Niye geri alıyorsunuz, kötü bir şey mi dedim
Kusura bakacak bir durum da yok:)
Bu markanın diğer ürünleri de iyi mi? Mesela dizel sistem temizleyici vs diyor onlar da kaliteli mi? Tavsiye eder misiniz?
Partikül seramiği boşaltılmış katalitiği duran bir dpf buldum aracıma uyan. Onu taktırıp kendiminkini kenara koyacağım. Yarın öbürgün satarken vs standarda dönmek istersem temizletir onu taktırırım artık. Yazılımla euro 6 araca binmek sıkıntı oluyor en azından benim tecrübe ettiğim kadarıyla.
boş dpf bulduysanız bence takın derim
hatırladığım dpf yazılımdanda iptal zaten.ne arıza yakar,nede duman atar.
passat 2.0 bitdi 240 4x4 aracım var. 190 binlerde. her ne kadar şehirler arası tapa gaz gitsemde istanbul şehir içi işe git gel dpf artık doldu. yazılım yaptırmıştım dpf doluluğundan back pressure nedenli aşırı ısınmadan epc yakıyordu yazılımı kıstık bu sefer P2195 arıza kodu veriyor. daha önceki 2.0 dizel araçlarımda egr dpf iptali yaptırmıştım memnun kalmıştım ancak bu aracım 4x4 olduğundan alt devirler dahada ölecek şehir içi çekilmez hal alabilir. sırf bundan ilk yaptığımız yazılımın bile keyfini çıkaramadım. DPF yi sökerek temizletmek ne kadar çözüm olabilir?
SÖkülerek temizlerken kullanılan kimyasal tuğlanın kaplamasını "bence" bozuyor ve uzun soluklu bir çözüm değil malesef.
Würth'ün kimyasalı ile olduğu kadar temizleyip deneyin derim. DPF'in bağlantıyı ayırıp aradan köpüğü sıkıyorsunuz. Köpük kabaraıklığı gittikçe üzerine sıkıorsunuz. Tüp bitince DPF yerine takıp bira yüksek devir düz yolda kullanıyorsunuz. Tuğla kaplamasına zarar vermeden en güzel temizleyen kimsayal bana göre
sürekli 4x4 değilya dpf niye sorun olsun,iptal edin gitsin ayrıca dizelde ben pek alt devirlerin öldüğünü görmedim
darkmoon
30-11-2022, 15:51
Dpf kendini tezmiler ara sıra bir uzun yol yap gazla zaten doluysa devreye girer zaten rejenerasyon yapmıyorsa dpf sıkıntılı sorun var demektir açma temizleme sadece haftanı kurtarır boşuna para verirsin
yilmazcatalbas
30-11-2022, 16:11
Geçtiğimiz haftalarda başıma geldi bildiğim kadarını kısaca paylaşayım;
Sökülerek temizlenmenin filtreyi bozduğu söylendi ve tavsiye edilmedi,
Obd'den bağlanıp rejenerasyon önerdiler, o işlemde de araç 20-25dk durduğu yerde önünde pervane vs olmadan boşta gazlıyor ve yağ çok ısındığı için inceliyor tekrar yağ değişimi gerekli diye düşünerek istemedim çünkü 10,5 LT yağ alıyor araç ve bakımı yeni, aracı da boşuna zorlamak istemedim ondan da vazgeçtim kısacası,
Sonuç: Dpf boşaltıldı beyinden de yazılımla iptal edildi, aracın gidişi hissedilir derecede iyileşti yakıt 0,3-0,4lt kadar düştü ancak araç gürültüsü bir tık daha arttı duman vs yok
mikelazi
01-12-2022, 14:24
ben olsam direk dp yaptırırdım...
kavacıkta yazılımcı bir arkadaşım var.bir şey söküp takmadan ilacıyla 1 saatte temizliyor.
o2 sensöründen ilaç atıyor
Jön Türk
01-12-2022, 14:38
ben olsam direk dp yaptırırdım...
kavacıkta yazılımcı bir arkadaşım var.bir şey söküp takmadan ilacıyla 1 saatte temizliyor.
o2 sensöründen ilaç atıyor
Abi bu işlerde bilgilisin bir şey sormak istiyorum.
DP sonrası orta ve son susturucum orjinal kaldı benim.Sonu söksem bir geri düşüş olur mu ? araç '08 520d
mikelazi
01-12-2022, 15:42
Abi bu işlerde bilgilisin bir şey sormak istiyorum.
DP sonrası orta ve son susturucum orjinal kaldı benim.Sonu söksem bir geri düşüş olur mu ? araç '08 520d
ses harici hiç bişey olmaz.
ben olsam ortayı söker sonu bırakırdım.polislerle uğrasamam
deeperblack
01-12-2022, 21:36
passat 2.0 bitdi 240 4x4 aracım var. 190 binlerde. her ne kadar şehirler arası tapa gaz gitsemde istanbul şehir içi işe git gel dpf artık doldu. yazılım yaptırmıştım dpf doluluğundan back pressure nedenli aşırı ısınmadan epc yakıyordu yazılımı kıstık bu sefer P2195 arıza kodu veriyor. daha önceki 2.0 dizel araçlarımda egr dpf iptali yaptırmıştım memnun kalmıştım ancak bu aracım 4x4 olduğundan alt devirler dahada ölecek şehir içi çekilmez hal alabilir. sırf bundan ilk yaptığımız yazılımın bile keyfini çıkaramadım. DPF yi sökerek temizletmek ne kadar çözüm olabilir?
Aracınız BMN motor kodlumudur ?
Aracınız BMN motor kodlumudur ?
yok 2016 model CUAA kodlu
DPF, egr iptali + dp ve yazılım güncellenerek sorun çözüldü. bu güçler için boşuna beklemişim. vag grubu 2.0 tdi lar için 150 bin km sonrası bu işlemleri yaptırmak elzem.
DPF, egr iptali + dp ve yazılım güncellenerek sorun çözüldü. bu güçler için boşuna beklemişim. vag grubu 2.0 tdi lar için 150 bin km sonrası bu işlemleri yaptırmak elzem.
dizel araç için gerekli bir güncelleme. ama doğa için bişey diyemeyeceğim.
ben dp ile muayeneden geçtim ama diken üstünde kalıyor insan.
emme manifolduna bakıldı mı acaba ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.