Orijinalini görmek için tıklayınız : Atmosferik bir slx de en fazla kaç hp elde edilebilir.
YakupSENER
09-02-2014, 01:14
Atmosferik bir slx motor toplamayı düşünüyoruz ortalama kaç hp elde ederiz hangi parçaları ve hangi işlemleri uygulamalarız..
antalyada roman (bildiğim kadarıyla bir kişide var )ve 4lü webet Karbüratör kullanılıyo
kol + krank atılıyor.
forget pisyon kullanılıyor.
dereceli egsantrik ve üst kapak
sübablar büyüyor vs
şazıman defransiyel şaft vs
daha iyi bir perforance için önerileriniz nedir?
Atmosferik bir slx motor toplamayı düşünüyoruz ortalama kaç hp elde ederiz hangi parçaları ve hangi işlemleri uygulamalarız..
antalyada roman (bildiğim kadarıyla bir kişide var )ve 4lü webet Karbüratör kullanılıyo
kol + krank atılıyor.
forget pisyon kullanılıyor.
dereceli egsantrik ve üst kapak
sübablar büyüyor vs
şazıman defransiyel şaft vs
daha iyi bir perforance için önerileriniz nedir?
150 cikarmi acaba
dragon07
09-02-2014, 01:38
boşyere atmosferik ugrasma turbola geç
illa atmosferik istiyosan 308 egzantrik stroker kit 4lü dellorto karbüratör koycan devam :)
CyberKnight
09-02-2014, 02:24
1.6 atmosferik beslemeden 150 hp alınabilir.teorik olarak fazlasıda mümkün.
YakupSENER
09-02-2014, 02:25
boşyere atmosferik ugrasma turbola geç
illa atmosferik istiyosan 308 egzantrik stroker kit 4lü dellorto karbüratör koycan devam :)
antalyada bu işi bukadar hafife almıcan cidden atmosferikte bayagı ön planda farklı fikirler herkeste olan değilde milleti ugrastıracak birşeyler arıyorum :)
slowmotion
09-02-2014, 08:42
boşyere atmosferik ugrasma turbola geç
illa atmosferik istiyosan 308 egzantrik stroker kit 4lü dellorto karbüratör koycan devam :)
Kardesim bende dellorto vardi. Siteye de koydum. Kimse degerini bilmedi.uzun sure kaldi ilanda. Antalyada iyi bir kardesimiz kiymetini bildi aldi.galiba weberin piyasasi daha iyi
By_HaNNibaLL
09-02-2014, 08:52
150 hp falan hayal olur bence krank strokerli vs 130+ olur
atmosferik motor ile ugrasmak vakit kaybidir. Bakin guncel araclara neredeyse turbosuz araba kalmadi.
Illede atmosferik olsun guclu olsun diyosan swap yap ornekleri mevcut serceye 3.25 motoru sahine vti motoru falan koyduklarini internette gormustum yok illada ustundeki motorla yurucem diyosan para senin tabiki :)
dragon07
09-02-2014, 09:47
Kardesim bende dellorto vardi. Siteye de koydum. Kimse degerini bilmedi.uzun sure kaldi ilanda. Antalyada iyi bir kardesimiz kiymetini bildi aldi.galiba weberin piyasasi daha iyi
abi burda dellorto daha cok tutuluyo en gırtlaklarında dellorto sonra weber geliyo ,
bnde dellortocuyum dganlara takınca vtec açıyor doğanlar :D
antalyada bu işi bukadar hafife almıcan cidden atmosferikte bayagı ön planda farklı fikirler herkeste olan değilde milleti ugrastıracak birşeyler arıyorum :)
kardesim bnde antalyalıyım bu işe kaç para harcayabilirsin limitin nedir söyle bn senin arabanı 1900cc yaparım 308 egzantrik twin plate baskı balata vs madem ugrasılcak bişiy yapıyoruz :))
onn_dear
09-02-2014, 10:06
Araci nasil durdurmayi dusunuyorsunuz?
Jön Türk
09-02-2014, 10:12
Antalya'da bu atmosferik tofaş olayı çok gergin.Her cumartesi akşamı yarışlar denemeler oluyor.Ustalarda başı çekenler deli metin deli mehmet ayhan şen vs..Efenin reçete fena değil ama en iyi bilgiyi yine ustalardan alın.
Araci nasil durdurmayi dusunuyorsunuz?
En kolay kismi o
Yurusun durmasi disk kalipere bakar
dragon07
09-02-2014, 10:15
palio frenleri tak devam eheh
Amaç HP almaksa Maxi'ye katılmamak elde değil. 150 hp almak için ayıracağın bütçeye turbolarsın aracı, daha sağlıklı, fazla güç alırsın. 120-130 hp den sonra güç artışı/harcanan para oranı azalmaya başlar.
Turbo 250 hp olabilen bir zamandayiz artik Tofaş lcin ben olsam turbo yaparım
burakcan
09-02-2014, 15:35
Ankara da birkaç tane turbo tofaş görmüştüm araçlar çok eğlenceli duruyordu
308 derece egzantrik
forged piston
weber 32/36 karbüratör
NOS.
itb ve megasquirt yapan yokmu?
Jr.Toptas
09-02-2014, 16:32
aga doganla o kadar uğraşıcağına sat onu zaten piyasası olan araç tofaş sattığın paralara bitene honda ef al atmosferik uğraşıcaksan onla uğraş seni her şekilde tatmin eder :) ayrıca atmosferikle uğraşmak sana kısa soluklu bir macera yaşatır sadece. bunun yerine elindeki parayı biraz çoğaltıp turbo veya supercharger sistemiyle uğraşmak daha uzun soluklu olur düşük ayarlarda bile güzel randıman alabilirsin ve aracının hpsi kaç diye düşünmezsin motorunun desteklediği max hpyide kullanınrsın kafan atınca ayar yapıp stock bir araba gibi gezersin ;)
İtb megasquirt egzantrik piston eksoz filtre ıvır zıvır italyada 170 li güçler alındığını duymuştum. Ama bu dolulukta aracın kullanım ömrü ne olur bilmiyorum :D
YakupSENER
09-02-2014, 23:50
aga doganla o kadar uğraşıcağına sat onu zaten piyasası olan araç tofaş sattığın paralara bitene honda ef al atmosferik uğraşıcaksan onla uğraş seni her şekilde tatmin eder :) ayrıca atmosferikle uğraşmak sana kısa soluklu bir macera yaşatır sadece. bunun yerine elindeki parayı biraz çoğaltıp turbo veya supercharger sistemiyle uğraşmak daha uzun soluklu olur düşük ayarlarda bile güzel randıman alabilirsin ve aracının hpsi kaç diye düşünmezsin motorunun desteklediği max hpyide kullanınrsın kafan atınca ayar yapıp stock bir araba gibi gezersin ;)
90 model honda f kasamız var zaten 3.20 piston italyan çift egsantrik üst kapak vs :)
By_HaNNibaLL
09-02-2014, 23:57
İtb megasquirt egzantrik piston eksoz filtre ıvır zıvır italyada 170 li güçler alındığını duymuştum. Ama bu dolulukta aracın kullanım ömrü ne olur bilmiyorum :D
Aktarmadaki kayiplar üzerine yoğunlaşilsa o güçler belki cıkar.
Stroker,krank vs
DoganSuper
10-02-2014, 10:19
bütçeye baglı şu şekıl bişiler yapılabilir :)
http://i61.tinypic.com/amfner.jpg
bencede artık atmosferik devri kapanmak üzere.turbo yapmak maliyet açısından atmosferik ile aynı tutar.alacağın güç daha fazla.turbo daha mantıklı.
e zaten orjınal motora turbo yapılmaz kı en basta ufaktan bı atmosferık yuklemek lazım
e zaten orjınal motora turbo yapılmaz kı en basta ufaktan bı atmosferık yuklemek lazım
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1510448_10202825430905250_933262718_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1003758_10201782008660346_1594210660_n.jpg
orneklerı cok bı kacı
Bluttbeton
10-02-2014, 12:40
atmosferikle turbonun altyapısı farklıdır.atmosferik yüklediğin arabaya o specle turbo giremezsin sonra pistonı uzaya yollarsın :)
Abi biraz bu mesajini acklar misin
SerhatA.
10-02-2014, 13:02
Valla kardeşim burda tofaşlar üzeridende çok oynandı herşey maliyetine göre değişir.Uzun zaman sıkıntısız binmek istiyorsan kapak taşlama karbüratör filtre headers piston şeklinde devam et.Bu uygulamaları yapıp yıllarca tofaş binen çok kişi tanıyorum kaç bg verdi hiç bir bilgimiz yok ama yürürü çok çok iyi olmuştu
e zaten orjınal motora turbo yapılmaz kı en basta ufaktan bı atmosferık yuklemek lazım
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1510448_10202825430905250_933262718_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1003758_10201782008660346_1594210660_n.jpg
orneklerı cok bı kacı
Bu araçların doğru düzgün yürüdüğü muamma.
Ben olsam kesinlikle atmo uğraşmam alt yapısıyla birlikte turbo uygulaması en mantıklı olanı.
E bu arabalar.karburatorlu herkez de karburatorlu araba turbo ile ugrastrr sakin bulasmayin diyor ki .turbo.ile.temz yurumesi.icin beyin.lazim . Beyin icin ikibn lira gozden cikarlmsi lazim . kendi adima konusuyorum ikibn lira bnm.icin cok fazla E. Nasil olacak bu is.
bence doğana orj binin.... tıs tıs..
aydogdu1453
10-02-2014, 16:56
Tofaş için atmosferik hiç uğraşmayın.Turbo kesinlikle tercih edilmelidir.Devir turbo devri artık.
Emin olun turboya harcadığınız paranın her kuruşuna değer.Sağlam parçalar ile mükemmel bir araç çıkar.Kaç hp olur dersen setup'a bakar.200 diyende var 400 diyende 150 diyende.Sitede ciddi paralar harcayıp güzel araç çıkaran üyeler var.
Nasip olurda turbo şahini olan üyelerimizden birileri şaşmazda denk gelirse aracı denemek - canlı canlı hissetmek isterim. Saygılarımla.
150 cikarmi acaba
NOS falan yoksa hayal....
1.6 atmosferik beslemeden 150 hp alınabilir.teorik olarak fazlasıda mümkün.
malesef teoride o beygirler
150 hp falan hayal olur bence krank strokerli vs 130+ olur
iyi niyet ama olan görmedim.
308 derece egzantrik
forged piston
weber 32/36 karbüratör
NOS.
bu şekilde düzgün toplanan bir motor 90 hp olur.
İtb megasquirt egzantrik piston eksoz filtre ıvır zıvır italyada 170 li güçler alındığını duymuştum. Ama bu dolulukta aracın kullanım ömrü ne olur bilmiyorum :D
sadece duyuyoruz ama gören varmı ??
Valla kardeşim burda tofaşlar üzeridende çok oynandı herşey maliyetine göre değişir.Uzun zaman sıkıntısız binmek istiyorsan kapak taşlama karbüratör filtre headers piston şeklinde devam et.Bu uygulamaları yapıp yıllarca tofaş binen çok kişi tanıyorum kaç bg verdi hiç bir bilgimiz yok ama yürürü çok çok iyi olmuştu
Zaten bir kaç tane var hızlı giden onlarada çok para harcandı.
Tofaş için atmosferik hiç uğraşmayın.Turbo kesinlikle tercih edilmelidir.Devir turbo devri artık.
Emin olun turboya harcadığınız paranın her kuruşuna değer.Sağlam parçalar ile mükemmel bir araç çıkar.Kaç hp olur dersen setup'a bakar.200 diyende var 400 diyende 150 diyende.Sitede ciddi paralar harcayıp güzel araç çıkaran üyeler var.
Nasip olurda turbo şahini olan üyelerimizden birileri şaşmazda denk gelirse aracı denemek - canlı canlı hissetmek isterim. Saygılarımla.
bu beygirleri görmek için bir ölçüm lazım.
Geçen sene herkesi geçen bir doğan vardı. 1.8 hacim işli kapak ve daha ne varsa. Önüne geleni geçiyordu. merak edip ölçtürdüm. 115 hp çıktı hesabı siz yapın.
turbolu bir tane daha vardı. gene açık ara herkesi geçen onuda ölçtürdüm... giden arabaların kaç beygir ile gittiğini az çok tahmin edin artık.
Beygir ucuz değil.
slowmotion
11-02-2014, 07:37
peki abi bu dediğin tekerlekmi yoksa motor hp simi?
peki abi bu dediğin tekerlekmi yoksa motor hp simi?
motorda olan ölçüm, tofaşta kayıp çok fazla hızlı gidenleri ona göre hesap edin tekerlekte kaç beygir vardır diye.
motorda olan ölçüm, tofaşta kayıp çok fazla hızlı gidenleri ona göre hesap edin tekerlekte kaç beygir vardır diye.
+1
bence işe ilk olarak aktarma kaybını önleyerek başlayın ardından turbolayıp çafçuf devam edin atmosferiğe okadar para aktarıp hayal kırıklığı yaşamakta var
DoganSuper
11-02-2014, 09:55
bu beygirleri görmek için bir ölçüm lazım.
Geçen sene herkesi geçen bir doğan vardı. 1.8 hacim işli kapak ve daha ne varsa. Önüne geleni geçiyordu. merak edip ölçtürdüm. 115 hp çıktı hesabı siz yapın.
turbolu bir tane daha vardı. gene açık ara herkesi geçen onuda ölçtürdüm... giden arabaların kaç beygir ile gittiğini az çok tahmin edin artık.
Beygir ucuz değil.
turbolu kaç hp çıktı karbüratörlümüydü ?
+1
bence işe ilk olarak aktarma kaybını önleyerek başlayın ardından turbolayıp çafçuf devam edin atmosferiğe okadar para aktarıp hayal kırıklığı yaşamakta var
Doğru söylüyorsun. Nissan 200sx yürüyeni taktık öyle devam ediyoruz projeye. Ayrıca energy saver lastiklerimiz var. Daha kolay hareket sağlıyor. Sonra fren iptali yaptık. Sürtünme sıfıra indi. Şaftı kısalttık. Tekerlek bilyaları neredeyse kağıt gibi incecik. Artık eskisi kadar kayıp olmayacak. Jantlarda hava tahliyesi olan modeli kullanıyoruz. Jantın içinde hava birikmediği için dönüşü hızlandırıyor. Zaten en kısa sürede ölçüme gideceğiz.:)
turbolu kaç hp çıktı karbüratörlümüydü ?
Onunda net ölçüm olduğunu zannetmiyorum. o yüzden paylaşmadım.
aydogdu1453
11-02-2014, 19:10
bu beygirleri görmek için bir ölçüm lazım.
Geçen sene herkesi geçen bir doğan vardı. 1.8 hacim işli kapak ve daha ne varsa. Önüne geleni geçiyordu. merak edip ölçtürdüm. 115 hp çıktı hesabı siz yapın.
turbolu bir tane daha vardı. gene açık ara herkesi geçen onuda ölçtürdüm... giden arabaların kaç beygir ile gittiğini az çok tahmin edin artık.
Beygir ucuz değil.
Üstadım ***** sitelerde spec verip 220 -250 -150 yazanlar sizin ölçmenize göre fake hp değerleri yani.Aktarma kaybı çok dediğinize göre.Adamlar 320ci tokatlıyo.Typerlar ile kafa kafaya gidiyo diyo. Bu işte var bir iş.Uzatmaya gerek yok.Allah herkesin gönlüne göre versin.
Öğrenci işi bi sr20det bulup swap atmak daha mantıklı gibi. :) Onunda dıdısı dıdısını geçio. Duygusal olarak.Öbür türlü sıkıntı yok. :D
Üstadım ***** sitelerde spec verip 220 -250 -150 yazanlar sizin ölçmenize göre fake hp değerleri yani.Aktarma kaybı çok dediğinize göre.Adamlar 320ci tokatlıyo.Typerlar ile kafa kafaya gidiyo diyo. Bu işte var bir iş.Uzatmaya gerek yok.Allah herkesin gönlüne göre versin.
Öğrenci işi bi sr20det bulup swap atmak daha mantıklı gibi. :) Onunda dıdısı dıdısını geçio. Duygusal olarak.Öbür türlü sıkıntı yok. :D
dediklerin doğru 320bmw 106gti typer hepsini geçiyorlar. Ama bir hata var. bu geçtikleri arabaların hepsi acaip modifiyeli. Yani acaip bozuk. hiç ellenmemişini geçmeleri mümkün değil.
bir tane turbo 106 vardı. acaip gidiyor dedikleri. doğanla denediler. doğan aldı başını gitti.
106 nın sahibi turboyu sökünce arabası daha iyi gidiyormuş birde onu söylemişti. durum bu anlayacağın.
bu güne kadar turbo tofaş motorunda gördüğüm en çok beygir 225 di. onda da yok yoktu.
Dctrlprn
11-02-2014, 21:11
@mkerim abi atmosferik ve turbo için ayrı ayrı yapılabilecek en saglıklı işlemler listesini hazırlayabilir misin not alayım ***** bende de şahin var :D Mesela en uygun turbo, turbo için yapılabilecek en uygun alt yapı, piston çapı-markası, krank, yani bi liste olursa bence süper olur :)
Doğru söylüyorsun. Nissan 200sx yürüyeni taktık öyle devam ediyoruz projeye. Ayrıca energy saver lastiklerimiz var. Daha kolay hareket sağlıyor. Sonra fren iptali yaptık. Sürtünme sıfıra indi. Şaftı kısalttık. Tekerlek bilyaları neredeyse kağıt gibi incecik. Artık eskisi kadar kayıp olmayacak. Jantlarda hava tahliyesi olan modeli kullanıyoruz. Jantın içinde hava birikmediği için dönüşü hızlandırıyor. Zaten en kısa sürede ölçüme gideceğiz.:)
Onunda net ölçüm olduğunu zannetmiyorum. o yüzden paylaşmadım.
Bu hava tahliyeli janta ve tahliyesi olmayan janti bir kaç resimle paylasirmisin
Jr.Toptas
12-02-2014, 15:32
90 model honda f kasamız var zaten 3.20 piston italyan çift egsantrik üst kapak vs :)
kaptan madem öyle doğanla uğraşmanın sadece bir fantazi oluduğunun farkındasın mutlu fantaziler sana ne diyim :)
aydogdu1453
12-02-2014, 18:27
dediklerin doğru 320bmw 106gti typer hepsini geçiyorlar. Ama bir hata var. bu geçtikleri arabaların hepsi acaip modifiyeli. Yani acaip bozuk. hiç ellenmemişini geçmeleri mümkün değil.
bir tane turbo 106 vardı. acaip gidiyor dedikleri. doğanla denediler. doğan aldı başını gitti.
106 nın sahibi turboyu sökünce arabası daha iyi gidiyormuş birde onu söylemişti. durum bu anlayacağın.
bu güne kadar turbo tofaş motorunda gördüğüm en çok beygir 225 di. onda da yok yoktu.
Bu kelimelerden anladığım TOFAŞ motoru ile uğraşılmaması gerektiği oldu benim için.Tek çare adam akıllı bir motor bulunur.Swaplanır.Ekstradan paran varsa full+full yüklenir.Keyfe bakılır.Muayene zamanı kısa bir change yapılır.Muayeneden çıkılır.Yeniden motor yüklenir.Keyfe bakılır 2 sene daha. :D
aydogdu1453
12-02-2014, 18:30
kaptan madem öyle doğanla uğraşmanın sadece bir fantazi oluduğunun farkındasın mutlu fantaziler sana ne diyim :)
Ona doğanla uğraşmak demiyelim de TOFAŞ motoruyla uğraşmak diyelim.Şasi ayrı motor ayrı.Aynı kefeye koymamak lazım diye düşünüyorum. :D
Bu kelimelerden anladığım TOFAŞ motoru ile uğraşılmaması gerektiği oldu benim için.Tek çare adam akıllı bir motor bulunur.Swaplanır.Ekstradan paran varsa full+full yüklenir.Keyfe bakılır.Muayene zamanı kısa bir change yapılır.Muayeneden çıkılır.Yeniden motor yüklenir.Keyfe bakılır 2 sene daha. :D
muayene kısmına kadar olan için diyebilirimki. en ucuz fantazi yaşama yolu.
225 beygir çıkan arabanın toplamı 5bin tl yi geçmedi. araba dahil.
fantazi seçimi size kalmış
DoganSuper
15-02-2014, 08:00
alttan eksantrik motora atmosferik ne piston koyabiliriz :)
aydogdu1453
15-02-2014, 16:42
alttan eksantrik motora atmosferik ne piston koyabiliriz :)
Neden atmosferik.Turbo en iyisi . :D
DoganSuper
16-02-2014, 20:28
Neden atmosferik.Turbo en iyisi . :D
turbo var bide atmo denicez :D
aydogdu1453
16-02-2014, 22:26
turbo var bide atmo denicez :D
Hayırlısı diyelim. :icon_tup: Senin aracın dyno verisini bekliyoruz.Turbo başkaaa. :D
By_HaNNibaLL
16-02-2014, 22:40
Bilenler vardir belki bursada fena yürüyen bi şayin ZEKİTO :D
Z Wankel - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ru20OfQs7g8)
DoganSuper
17-02-2014, 16:05
Hayırlısı diyelim. :icon_tup: Senin aracın dyno verisini bekliyoruz.Turbo başkaaa. :D
garajda yatıyo yazı bekliyo :D
DoganSuper
17-02-2014, 16:08
Bilenler vardir belki bursada fena yürüyen bi şayin ZEKİTO :D
Z Wankel - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ru20OfQs7g8)
bunda çok enteresan bi headers vardı :) fotosu fln var mı acaba ?
YakupSENER
03-03-2014, 11:49
arkadaşlar atmosferik olacak antalya atmosferik şehri yapılan işlemleri söyledim az çok
kol grank
dereceli eksantrik
karbülatör
06 çelik piston yada 07 diye tabir edilen mercedes pistonn ,1.6 palio piston
üst kapak taşlanıp siboplar büyütülüyor
benim amacım atmosferik ile en yüksek verimi almak.
YakupSENER
03-03-2014, 11:51
e zaten orjınal motora turbo yapılmaz kı en basta ufaktan bı atmosferık yuklemek lazım
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1510448_10202825430905250_933262718_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1003758_10201782008660346_1594210660_n.jpg
orneklerı cok bı kacı
bu araba antalyadada işte :) ahmet üresinin arabası.
Bu hava tahliyeli janta ve tahliyesi olmayan janti bir kaç resimle paylasirmisin
bilgi yeterli gelmiştir umarım. detay isterseniz. gene paylaşırım.:)
Bendede 98 Slx 1.6 ie var .
Motor'a girmeden neler yapabiliriz . . .
Yeni aldım ykaında araç konusunu vede neler yapabilir diye bir başlık açıcam .
Amacım fazla bir beklenti değil 150-180 rahat görüp kontollü olsun . Bir'de köşe başları yanalrken zorlanmasın . Benim 0 çizme vede Drift yapma gibi niyetim pek yok köşe başını rahat dönsün :D
Mesela Mayıs'ta Fenni muayne var .
4 Teker yenilicem . Jantlar'ı orj. çizgisinden çıkmasın diye değiştirmeyi düşünmüyorum . 14'' 6 K
Kat iptali var . Yerine komple 48'lik boru son'a bir son susturucu muayneden katalizör olmadan nasıl geçeriz . oda kafamda soru .
Yayları spor yay yapsam mı v.s ? :D
Bizim burda da baya uğraşıyorlar,benim arkadaşımda atmosferik olarak slx doldurdu dyno'da 185hp verdi ama baya direksiyon istiyor bence,whatsup'tan dyno verisini yollarsa konuya eklerim.:)
Arkadaşların dediği gibi atmo daha zevkli ancak turbo güce ulaşmanın en kısa yolu...
1998corsa
03-03-2014, 19:50
turbo basıncı geldıgındekı hıssı baska bırseye degısmem :D
16 FR 549
03-03-2014, 20:01
Bizim burda da baya uğraşıyorlar,benim arkadaşımda atmosferik olarak slx doldurdu dyno'da 185hp verdi ama baya direksiyon istiyor bence,whatsup'tan dyno verisini yollarsa konuya eklerim.:)
Arkadaşların dediği gibi atmo daha zevkli ancak turbo güce ulaşmanın en kısa yolu...
dyno verisini gerçekten merak ettim paylaşmanızı bekliyorum hatta bekliyoruz diyebilirim :)
Telefona yüklenen uygulamarla yapılan ölçüm çıkarsa şaşırmam, acaip merak ettim. Umarım yanılıyorumdur :)
karbüratörle yapılan atmosferik araba randumanlı yürümez günü gününü tutmaz atmosferik olarak yapılcak çok şey var stroker kit , piston , kapak retainer kit , egzantrik ,ayarlı kasnak , thorttle body . 200hp lere çıkmak isterseniz karteli büyütmeniz lazım , ama maliyet çok çok yüksek fiyatlara gelir turbo yapmanız daha mantıklıklı atmosferik biraz fantazi işi olur
http://i60.tinypic.com/2b8llv.jpg
http://i58.tinypic.com/zv972v.jpg
http://i59.tinypic.com/xe36dg.jpg
motor içi takviyeler mantıklı her zaman piston-kol, egzantrik vs. ama antalya da bu işi karbüratöre dönüştürmüş durumda, birden fazla karbüratör , weber 40'lık replikaları vs.
Ana sorun aracın yaktığı benzin aldığı performansı karşılıyormu ? tabikide hayır. 125 +- hp lerdeki araçlar güncel 300-400 hp+ araçlarla aynı yakıtı yakıyor ( deli metinin yaptığı bi araç sahibiyle görüşmüştüm bu konuda çünkü) .
Yukardaki yorumlarda da denildiği gibi atmosferik karbüratör varsa işin içinde fantezi. Şayet karbüratör motora göre ayarlanıp motor içi ve tahliye sistemi modifiye edilirse uzun ömürlü ve tatminkar bi performans alınabılır.
Telefona yüklenen uygulamarla yapılan ölçüm çıkarsa şaşırmam, acaip merak ettim. Umarım yanılıyorumdur :)
dyno verisini gerçekten merak ettim paylaşmanızı bekliyorum hatta bekliyoruz diyebilirim :)
http://i.hizliresim.com/wOb2o4.jpg (http://hizliresim.com/wOb2o4)
Bu son verisiymiş.gırtlağına kadar dolu dedi.:D
96 beyaz slx araçta stroker+enjeksiyon ve megasquirt...vs.var draglara gelen arkadaşlar bilirler.
http://i.hizliresim.com/wOb2o4.jpg (http://hizliresim.com/wOb2o4)
Bu son verisiymiş.gırtlağına kadar dolu dedi.:D
96 beyaz slx araçta stroker+enjeksiyon ve megasquirt...vs.var draglara gelen arkadaşlar bilirler.
sözün bittiği nokta bu herhalde.
bu kadar beygiri aldığı deviri 6000 gibi gördüm. zaten standartı 5500 devirde 80 beygir verirken 6000 de bu beygirleri almak gerçekten güzel.
Bu dynolu araci inceleyebilecegimiz bi link varmi.
Üstteki mesaja +1 diyeyim, merak ettim. Tebrik etmek gerek gerçekten..
aracın fotosu veya yapılma işlemleri vs.malesef yok,pek garajdan çıkmıyor zaten haftasonu eğlence için veya yarış olursa günlük olarak ies'i var ona biniyor,bildiğim tek şey bu tofaşın diğerlerinden farklı gittiği yakın speclerde başka bir araç da var onuda aynı usta topladı ancak kesinlikle geçemiyor bence arabadaki ruh ve sahibi de önemli.Birde maliyeti 10.000'i geçmiştir heralde 3 kez felan motor yaptılar.Videosu vardı bulabilirsem yüklerim.:D
En iyisi aracı satak 10 bin tl masraf yapıcamıza 20 Bin TL bir 200 sx'mi alak 3:)
Bana göre bende dahil şahin , doğan'cıların çoğu hem araç uygun fiyatlı ,parça sıkıntısı çekmemek , parça ucuzluğu vede bir şeyler öğr. kendimiz yapmak , uygulamak , fark yaratmak ümit ediyoruz:D
Fakat motor içi ve Turbo diyince herkesin gözü biraz korkuyor . . .
Biz alışmışız Klasik Şahici Modülü Hesap'ına Kat iptali +5 Hp ,Açık hava filtresi +10 Hp , Kopmle Eksoz +15 Hp , Chip Tunin +20 hp = +50 hp + 5-10 tekr yay v.s bonus 60-70 Hp garanti , Müzik sitemin bonus'unu unutmuşum . :D
Edit ; Kat iptali sadece 1.6 slx ie'lerde mevcut gerisinde yok sonra taş atmayın . :D
eğitim şart . . .
DoganSuper
05-03-2014, 19:57
şu 4 - 5 karbüratörlü tofaşların yürür videosu varmı acaba?
aydogdu1453
05-03-2014, 20:06
şu 4 - 5 karbüratörlü tofaşların yürür videosu varmı acaba?
Bende görünce şaşırdım.Yürüyomu acaba araç. :rolleyes::D
131mirafiori
05-03-2014, 20:33
şu 4 - 5 karbüratörlü tofaşların yürür videosu varmı acaba?
Yiğit Antalya da yapılıyor muhtemelen yürümüştür ancak ömrü kısa olmuştur :D
free-hifi
05-03-2014, 20:44
o değilde adam gibi istanbulda yapılan turbolu bir doğan şahin göremedim
burada gördüklerim hep 06 ankara işiydi
kendım ıcın konusuyorum karburaqtoru soksem 4 nokta enjeksıyona gecersem kafa dan dırek 3 bn cıkarmam gerek masraflar yol vs vs 4 noktaa gectım barı bırseylerde olsun dersen lıste uzarda gıder zaten amaç mın malıyet max tatmın edılme
ayrıca tamam sorun cıkartmaz ama bı sorun cıakrsa o beyın ck ısın ıcınden oyle her ustanın yapacagını sanmıyorum ...
motor bloğu değişmeden atmosfer bir aracı turboya çevirme den sadece içerik değiştirerek bunlar kol krank piston emme boğazı blok içi portplihs bv hederas duzboru performans eksoz vs... orijinal motorun %45 daha fazlasını ala bilirsin 100 bg bir araçta 45 bg yani kala alternatif olarak %5 bir kazancın daha ola bilir buda motorla aracın yürüyen aksamına aktarım organları ile hafifletme ile olur akis sanzıman teneke jant polyester bagaj kaput hafif koltuk iç aksesuar sökme cam yerine mika gibi... popüler piyasada parça sıkıntısı çekmeyen araçlarda araç parası kadar harcarsın honda ve pejo serileri gibi ama diğer araçlarda bu daha yüksele bilir
o değilde adam gibi istanbulda yapılan turbolu bir doğan şahin göremedim
burada gördüklerim hep 06 ankara işiydi
Bizim sokakta (etiler akmerkez civarı) 3 tane biraz ileride (bebek) 2 tane (adamda ve eşinde olmak üzere) yeniköyde 1 tane. ataköyde diye devam eder gider bu liste. Ama 1985-1989 arası.:D zaten sonra tofaş işi bitti. Siz yetişememişsiniz malesef. Serçeler falan vardı anadolu yakasında. Her gece cadde de yarış olurdu.. :D
free-hifi
10-03-2014, 15:08
Bizim sokakta (etiler akmerkez civarı) 3 tane biraz ileride (bebek) 2 tane (adamda ve eşinde olmak üzere) yeniköyde 1 tane. ataköyde diye devam eder gider bu liste. Ama 1985-1989 arası.:D zaten sonra tofaş işi bitti. Siz yetişememişsiniz malesef. Serçeler falan vardı anadolu yakasında. Her gece cadde de yarış olurdu.. :D
85-89 arası takla atan araba ile oynuyordum geç doğmuşuz :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.