Orijinalini görmek için tıklayınız : 100 oktan benzin yapımı
merhaba arkadaslar,
aracımızda 100 oktanlık yazılım kullanmak istiyoruz fakat TR sartlarındaki kalite malumunuz :D 97 diye satılan 93-95 oktanlarla aracımızı yürütmeye çalışıyoruz malesef.
bizim yazilimimiz yurtdisi kaynaklı. adamlarda 95 98 100 102 oktan gibi yakitlar zaten satildigindan dolayi adamlar toliendir ethanoldur anlamiyolar. e10 e15 nedir bilmiyolar.
shell 97 nitro+ benzinini 100 oktana nasıl çevirebiliriz, yada aynı kaliteyi nasıl yakalayabiliriz?
bizim gibi yurtdisi kaynakli yazilim kullanip deneyimleri sonucu basariya ulasan yada ulasamayan arkadaslarımızın yorumları bizim icin cok onemli.
rove gibi uluslararası firmaların 100 oktan yazilimini kullanan arkadaslar nasıl kullanabiliyorlar yada problem yasiyorlarmı? yasiyorlarsa karsilasilan sorunlar nelerdir?
yardımlarınız icin simdiden herkeze tesekkurler.
Guzel konu takipteyim, peki zarar vermez mi motora bu kadar oktan?
Yazilim sart awans acmaniz lazim tolyen kullana bilirsiniz
Yazilim sart awans acmaniz lazim tolyen kullana bilirsiniz
zaten yazilimimiz varda, biçak sırtı :D 100 oktan olmadan kullanmayın diyor kesinlikle yazilim var ama yakıt yok :D tolien nasıl kullanıcaz kaça kaç nasıl bir karışım lazım? fazlası zararmı?
bildiim azı bile zarar depoyu bitirmek lazım hemen, ki oda nekadar bitirirsen bitir illaki kalıcaktır depoda üzerine yakıt aldıkca, motor stop edene kadar harcamamızmı lazım? vb gibi milyonlarca sorumuz var aklımızda :D
yavuz364
01-11-2013, 23:54
Tamamen benzin ayarlarıyla, AFR hiç değişmesin ancak vuruntu gitsin, oktanım yüksek olsun diyorsanız benim nacizane tavsiyem ancak ve ancak toluen olacaktır..
Tolueni de %5 koymanız yeterli olur, ancak eliniz kaçar %6-7 olur çok sorun değil çok hassas oranlar değil, %10 koysanız dahi zaten avansınız aynı kalacağı için aradaki farkı anlamazsınız :)
Bununla ilgili bir konu var yalin bayagi detayli yazmislardi bir arkadas var oranlarina kadar + lari - leri nedir anlatmisti , biraz geri sayfalara bi bak derim
toluene atabilirsiniz şu an en kolay yapabileceğiniz
ben %50 Nitro+ üstüne %50 E85 koyuyorum. Toluen biraz sakıncalı 2 kere benzin pompası değiştirdim toluen yüzünden zarar veriyor.
Antalyalogy
02-11-2013, 08:57
Bununla ilgili bir konu var yalin bayagi detayli yazmislardi bir arkadas var oranlarina kadar + lari - leri nedir anlatmisti , biraz geri sayfalara bi bak derim
Orada nasıl 100 oktan yapılır bilgisi yok fakat :p
Antalyalogy
13-11-2013, 10:45
güncel.......
Forumda bir yerde benzin katkısı gibi bir şey vardı. Fakat kullanılan malzeme ve fiyatlar konusunda yeterli bilgi bulamadım. O konuyu yazan kişinin bilgisi vardır muhakkak.
orhan_guney
13-11-2013, 10:58
yakın takipdeyim bende.
yakın takipdeyim bende.
takipte kall ben sana anlatırım :D
toluen belirli bir oranı geçmez ise pompaya zarar vermez oranda hata yapılırsa pompa enjektör gibi elemanlara zarar verebilir
sadece ethanol ile oktan yükseltilemez mi?
Bende usa'den yazılım alıyorum ve kötü benzin nedeniyle vuruntu kaçınılmaz. benzini kaliteli hale getiremiyorsanız e85'e geçin daha rahat edersiniz ya da ayarı aldığınız yer haritada değişiklik yaparak bu durumu telafi edebilir tabi gücüde kısarak.
Ben aracimda ABD 91 oktanina gore yapilmis yazlim kullaniyorum avansim 97 oktanda vurmuyor, Oncesinde aracimin orjinal yazilimi 98 oktana gore oldugu icin avans vuruyordu. tabi avans vurmasinda bobinlerimin 100000 km de olmasinin da rolu olmus olabilir. Bobinlerim ayni olduguna yazilim avansi geri cekmis herhalde diye dusunuyorum.
etanol toluenden daha sağlıklı diye biliyorum
yavuz364
13-11-2013, 15:32
evet aynen öyle.. Etanolün fazlası AFR yi fakire çekme dışında hiç zarar vermez ama toluende durum böyle değil..
etanol toluenden daha sağlıklı diye biliyorum
evet aynen öyle.. Etanolün fazlası AFR yi fakire çekme dışında hiç zarar vermez ama toluende durum böyle değil..
yani pompa yakacağına motor kır diyosun ;):p:D:D:p:icon_tup:
yavuz364
19-11-2013, 10:06
Etanolün fakire çekmesi ile vuruntu da kolay kolay olmadığı için biraz zor kırılıyor :D
Herzaman söylediğim gibi AFRnin önemini bilmeyen kullanmasın zaten...
yani pompa yakacağına motor kır diyosun ;):p:D:D:p:icon_tup:
Pkı benım yazılım yurtdısı 95 oktana göre. Ben total 97 kullanıyorım vuruntu oluyor ve Benım afr dip gazda 10.9 - 11.2 leri goruyor. Nasıl bı yol izlemk gerekli
etanol terkibindeki su demire zarar veriyor, depo,benzin hatları ve hatta benzin basınç sensöru.
benim arabadan benzin basınç sesörunu söktüm (benzin kütük üstüne bağlı) şok oldum sensörun ucu pas tutmuşdu.
Pkı benım yazılım yurtdısı 95 oktana göre. Ben total 97 kullanıyorım vuruntu oluyor ve Benım afr dip gazda 10.9 - 11.2 leri goruyor. Nasıl bı yol izlemk gerekli
yanlız unutmayın vuruntu sadece oktana bağlı birşey değil
IAT yani motora giren hava çok sıcaksa da vuruntu başlar
etanol terkibindeki su demire zarar veriyor, depo,benzin hatları ve hatta benzin basınç sensöru.
benim arabadan benzin basınç sesörunu söktüm (benzin kütük üstüne bağlı) şok oldum sensörun ucu pas tutmuşdu.
15 bin km ethanollu kullandim en ufacik paslanma asinma yoktu kullandiginiz ethanol kalitesinin cok onemi var
aynen sıcaklık vuruntuda cok önemli. aslinda genel bir toplama yapılacak olunursa
- yüksek dış sıcaklık ve/veya yüksek motor sıcaklığı
- oktan
- afr değerlerimiz
- buji sıcaklık aralığı
ilk 1-2 kullanımda ethanol kullanacaksanız eğer kesinlikle yakıt filitresini sık sık temizleyin.. çünkü pas yapmaz temizler temizlediği için o tür pisliklerle karşılaşırsınz sonrasında gayet temiz alkol almaya devam eder aracınız.. ve kesinlikle vuruntuyu kesecektir..
Sizin içinde 9 LT 97 oktana + 1 LT ethanol ideal olur. toplamda 10 litreye tekabül edecektir.
2-3 denemeden sonra net kesıklıkler oluyor. Intercool fazlasıyla yeterli sogutmasıda cok iyi kontol edıyorum denemeden sonra borlar buz gıbı. Yag sıcaklıgına baglı bişi desek 91 lerde gezınıyor. Onun dısında bujı orj 0.70 ben gapleri 0.65 yapıyorum.
merhaba arkadaslar,
rove gibi uluslararası firmaların 100 oktan yazilimini kullanan arkadaslar nasıl kullanabiliyorlar yada problem yasiyorlarmı? yasiyorlarsa karsilasilan sorunlar nelerdir?
yardımlarınız icin simdiden herkeze tesekkurler.
Revonun 100 Oktan modunu demek istedin sanırım.
Litrelerce alkol 97Nitro karışım
95 Karışım + %10 ETİL %10Toluen
97 + %20 ETİL
95 +%15 METH vs vs
(Methanol kit ile birlikte %70 80 - %100 Meth basarak)
her turlu kombinasyonu denedim arkadaşlar kullanmadığım alkol türü denemediğim kombinasyon kalmadı.
Maalesef 100 oktan modunda aracımı yürütemedim hep knock yaptı koruymaya düştü.
Dusmemiş olsa bile 97 moduna gore cok kasıntılı sıkıntılı yurudu araba benzin yetişmedi.
Alkol oktan yükseltmiyor arkadaşlar sadece yakıtı kalitelileştiriyor.
Ben umudumu kestim artık rafineri çıkışı 100 olmassa iş görmüyor..
:(
Antalyalogy
19-11-2013, 15:29
15 bin km ethanollu kullandim en ufacik paslanma asinma yoktu kullandiginiz ethanol kalitesinin cok onemi var
Cem Ağabey 97 den 100 oktan elde etmek için afr yi fakire çekmeden ;
Ethanol mu toluen mi tavsiye edersin ?
Karışım oranlarını da yazarsan sevinirim..
Teşekkürler..
Revonun 100 Oktan modunu demek istedin sanırım.
Litrelerce alkol 97Nitro karışım
95 Karışım + %10 ETİL %10Toluen
97 + %20 ETİL
95 +%15 METH vs vs
(Methanol kit ile birlikte %70 80 - %100 Meth basarak)
her turlu kombinasyonu denedim arkadaşlar kullanmadığım alkol türü denemediğim kombinasyon kalmadı.
Maalesef 100 oktan modunda aracımı yürütemedim hep knock yaptı koruymaya düştü.
Dusmemiş olsa bile 97 moduna gore cok kasıntılı sıkıntılı yurudu araba benzin yetişmedi.
Alkol oktan yükseltmiyor arkadaşlar sadece yakıtı kalitelileştiriyor.
Ben umudumu kestim artık rafineri çıkışı 100 olmassa iş görmüyor..
:(
Shell 97 oktan + %15 ethanol kullanın mod 3 kurtarır. denenmiş bir yöntem. Meth hiç kullanmayın. Yada 97 oktan + meth + %7.5 ethanol
Cem Ağabey 97 den 100 oktan elde etmek için afr yi fakire çekmeden ;
Ethanol mu toluen mi tavsiye edersin ?
Karışım oranlarını da yazarsan sevinirim..
Teşekkürler..
Touelen en basarilisi ama kimyacilar buyuk yuzdesi uckagida kaciyor olanda cok pahaliya satiyor
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.