Orijinalini görmek için tıklayınız : Geri panitajda arka tekerlerin zıplaması
Arkadaşlar bu gün dik bir rampadan geri geri kalkmak zorunda kaldım (kuru asfalt) araç patinaja düştü düşer düşmez arka lastikler zıplıyormuş gibi şiddetli bir şekilde küt küt vurmaya başladı.Sesi duyar duymaz bıraktım daha sonra aynı şeyi yapacakmı diye düz yolda tekrar denedim ve aynısı yine yaptı.Video çekmek için bir daha deneyecektim ama çok şiddetli vurduğundan cesaret edemedim sanki her an bir yeri kıracak koparacakmış gibi bir durum oluyor :)
Araştırdım özellikle ön çekiş araç sahipleri bu durumu zaman zaman yaşıyormuş ama neden olduğuna dair bir bilgiye ulaşamadım.Böyle bir durumla karşılaşan oldumu sizce bu durum neden kaynaklanıyor ? Amörtisörler yeni, yürüyen sıkıntısız, motor ve şanzıman takozlarıda sağlam
Aşağıdaki videoda çok kısa aralıklarla bu sorun baş gösteriyor 3-4 sn arasına dikkat edin tüm aracın titreştiği anlaşılıyor zaten patinaj başlar başlamaz tak tak tak vuruntu başlıyor ;
82ILQL8BGEI
normal kalkışlarda titreme var mı debriyaj olabilir
Debriyajım da bir sorun yok önceden zaman zaman kavrama anında titreme yapıyordu baskı balatayı değiştirerek sorunu çözdüm.
Bu durum sanki yay, amotisör ve lastik ile alakalı gibi duruyor ?
Eski hondam da aynı sorunu bende yasamıstım nedenini bulamadım ama kuruda arabanın torpidosu kucagıma düşücek gibi sarsılıyordu ıslakta o kadar fazla yapmıyordu bunu her zamanda yapmıyordu bazen normal sararak lastık yakarak kalkıs yapabiliyordu ama vurmaya baslayınca ayagımı gazdan çekiyordum
Gokmen Erbas
16-10-2013, 12:42
Lastik basıncı çok yüksek kontrol edin.
wheel hop deniliyor, lastiğin tutunmakla sarması arasında kaldığı bir nokta..
Orta devirlerde bu sorun yaşanıyor. Honda da redline a yakın ayağımı debriyajdan çektiğimde bunu yapmıyordu. Ancak 3-4k devir arası çok yapıyordu
Mantaboy
16-10-2013, 13:42
araç itişli ise şanzıman kulağına bi bakın derim :)
Abi boşver problemsiz bin hiç kurcalama ;)) en son geri vitesde patinaja kalkip kalkmadiini denerken agir sonuclar cikti ortaya :)
wheel hop deniliyor, lastiğin tutunmakla sarması arasında kaldığı bir nokta..
+ Doğuş
1.40'tan sonra başlıyor.
o1SSIGSTPBo
Undercar CTS-V drive and launches (wheel hop) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=o1SSIGSTPBo)
Burda neden olduğu, nasıl önlenebileceği yazıyor
http://www.mc2racing.com/tech/20061012a/
ulasoztas1
17-10-2013, 10:47
206 da ara sıra benimde başıma gelem bir olay. kendi deneyimimce normal kalkış için fazla, patinaj çekmek için az,yeterli gazı veremediğimde başıma gelen durum. zeminlede alakalı tabiki..
ıslak havada oluyordu 306 varken
daredevil
17-10-2013, 12:20
bu olay araçlarda motor takozlarının içinin komple dolu olmamasından kaynaklanıyor arkadaşlar bunun için ya takoz dolguları oluyor yada komple dolu hazır takozlar ama esas olay burda başlıyor takozların dolu olması hem konfor bozup sert halle geliyor hemde kasada titreşim artıyor olay böyle olunca günlük araç kullanmak kişiden kişiye eziyet olabiliyor bu olayları arzalta bilmek için tork damper takanda var
daredevil
17-10-2013, 12:25
+ Doğuş
1.40'tan sonra başlıyor.
o1SSIGSTPBo
Undercar CTS-V drive and launches (wheel hop) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=o1SSIGSTPBo)
Burda neden olduğu, nasıl önlenebileceği yazıyor
mc²racing (http://www.mc2racing.com/tech/20061012a/)
evet videoda dikkat edilirse araç konfor için düşünülen bir takoz var esneme çok fazla eğer bu takozu dolu halle gelirse esneme azalır hem yolla temas daha iyi olur hemde vurma olayı kesilir :icon_tup:
energysuspensıon da bunun için kitler var. burdan bakabilirsiniz
bushingleri degistirince geciyor :)
Teşekkürler arkadaşlar ben sadece bunun bir sorunmu yoksa olağan bir şeymi olduğunu merak etmiştim cevaplar için herkese teşekkürler.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.