PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yeni c4 hdi hakkinda bilgi



63owen63
28-05-2013, 22:46
Yeni kasa c4 kullanan var mi aramizda. Comfort yada plus otomatik sanzuman hakkinda neler biliyoruz? 2010 un 10. Ay oncesi ve sonrası otomatik sanzumanlar da farklılıklar var mi. Kronik ve mekanik sorunlardan bahsedenler olmus ? 2012 modeller icin degerlendirirseniz sevinirim. Alinir mi mutlu ed et mi.

63owen63
29-05-2013, 13:35
Var mi aramizda kullanan bilen

SONE-R
29-05-2013, 13:40
CLIORS alper hoca konuyu görürse yazar bişeyler.. :)

facia
29-05-2013, 14:57
Benim yakın çevremde 2 arkadaşım kullanıyor bende 1-2 kere uzun yola çıktım... Performans konusunda beklentiniz yoksa otomatikleştirilmiş şanzuman fazlasıyla iş görür ancak o kadar yavaş tepkisi var ki şanzumanın herhangi bir sollamaya çıktığınızda istediğiniz vitese manuel geçirip oyle beklemek lazım hele kısa mesafede vites yükseltmeye kalkarsa o zaman iyice kötü...

Şanzumanı hariç araba standart bence beklentiyi her türlü karşılar ama otomatik düşünüyorsanız başka markalara bakın (vw, reno)

CLIORS
29-05-2013, 15:23
Exclusive donanım için konuşuyorum

Artılar

Tüketim, iç malzeme kalitesi, sessizlik, donanım

Eksiler

Şanzıman alışkanlık ister, DSG de ki pürüzsüzlüğü bekleme.

Tavsiyem git kullan ona göre seçim yap.

MCP önce kendinden nefret ettirip sonra ultra sevdiren bir şanzıman :D

Ben senede 35 40k km yapıyorum benim için tüketim oldukça önemli performansı ve yakışı ile oldukça memnunum.

SONE-R
29-05-2013, 15:25
sayın hocam bu şanzımanı kullanmanın püf noktasını açıklasan da, alacak arkadaşlara referans olsa :)

CLIORS
29-05-2013, 15:31
Bu şanzıman tam otomatik değil, şanzıman beyni senin sağ ayağına bakarak karar veriyor vites değişimine, gaz pedalını debriyaj mantığıyla kullanman lazım. Vites değişimlerinde ayağını milim oynatsan gaz pedalından araç son derece rahat hareket ediyor. Zaten 3 5 güne kullandıkça alışırsın.

facia
29-05-2013, 15:32
Kendini sevdirmesi mümkün değil bence her vites geçişinde ayağınızı gazdan kaldırırsanız nispeten daha konforlu oluyor ancak kesinlikle seri kullanırken arabayı o kadar yavaş kalıyor ki insanın midesi bulanıyor...

Ama vw ye para vermeyim ama otomatik olsun dersen çok da mantıksız bir hareket değil...

CLIORS
29-05-2013, 15:33
Seri kullanırken alırsın M ye kulakçıklarla vites değiştirirsin. Bu kasımda aldım arabamı sıfır km, 22000 km yapmışım ve ultra memnunum.

facia
29-05-2013, 15:47
Benim 2 arkadaşımda memnun değil ama eşleri kullandığından arabaları onlarda memnun olduğundan sesleri çıkmıyor :)

FaTiH44
29-05-2013, 16:57
Ben ekim'de sıfır aldım,confort plus paket.ilk başta alışamadım mcp şanzımana,ama zamanla Alper hoca'nın da tavsiyeleriyle :) mcp şanzımana ayağım alıştı.Sağ ayağı hem gaz hem debriyaj gibi kullanmak gerekiyor.

Alışınca çok konforlu,rahat ve performanslı.Performans konusunda manuel viteslisinden daha hızlı onuda ekliyim.Kesinlikle hem yakıt tüketimi hem de konforundan dolayı tavsiye ederim,şanzıman biraz alışkanlık istiyor sadece.

İbrahim33
29-05-2013, 17:36
Hdi motoru çok iyidir , çok ekonomiktir , performans olarakta 1.6 dizel olarak beklentileri karşılar.Yalnız ben bu mcp şanzımanları bir türlü sevemedim gitti.çok konforsuz geliyor bana şanzıman.Otomatik almışsam ne diye uğraşayım şanzıman vites değiştirirken ayağımı gazdan çekeyim diye falan , bana mantıklı gelmiyor yani.Onun haricinde güzel araba , bence alınır ama manuel olanı.

CLIORS
29-05-2013, 20:33
Ben ekim'de sıfır aldım,confort plus paket.ilk başta alışamadım mcp şanzımana,ama zamanla Alper hoca'nın da tavsiyeleriyle :) mcp şanzımana ayağım alıştı.Sağ ayağı hem gaz hem debriyaj gibi kullanmak gerekiyor.

Alışınca çok konforlu,rahat ve performanslı.Performans konusunda manuel viteslisinden daha hızlı onuda ekliyim.Kesinlikle hem yakıt tüketimi hem de konforundan dolayı tavsiye ederim,şanzıman biraz alışkanlık istiyor sadece.


Tavsiyelerin işe yaradığına sevindim, MCP zaten otomatik şanzıman olmadığından konforsuzluğundan yakınmak (doğru şekilde kullanırsan aksine çok pürüzsüz çalışıyor) bana pek doğru gelmiyor burada esas amaç herhangi bir manual vites kullanıcısının vites değiştirme alışkanlığında olmayan düşük devirde yüksek viteste gitme alışkanlığını otomatize etme isteği. Sonuçta baskı balatası dahi manualle aynı masrafsız sorunsuz bir şanzıman.

FaTiH44
29-05-2013, 21:54
Otomatik almışsam ne diye uğraşayım şanzıman vites değiştirirken ayağımı gazdan çekeyim diye falan , bana mantıklı gelmiyor yani.Onun haricinde güzel araba , bence alınır ama manuel olanı.

vites değiştirirken gazdan ayak çekme niye ki?:)

Cem.B
30-05-2013, 03:19
kulakçıklardan manuel kullandınmı hiçbir sıkıntı yok hatta çok çok iyi

ama otomatik te kullanmak hakikatten biraz sıkıntı otomatiğe açık yolda almak lazım kapalı trafikte kulakçıklar candır :)

efe_
30-05-2013, 14:33
bu şanzımanın övecek tarafını bulamıyorum. DSG gibi bir teknolojinin yanında kocaman bir hayal kırıklığı bence.

ghibli06
30-05-2013, 14:37
benim gibi Alfanın SeleSpeed'ine alışanlar için kullanımı gayet kolay :) dünyanın en eski 'otomatik debriyajlı' vites sistemi neyse belki 2 adım ileri gitmiş hali... ben bir kere karda evin nizamiyesine çıkarken çok kaydı (sistemler devreye girmesine rağmen) ve de balata çok ısındı diye soğuyana kadar 1. vitese atmadı, onun haricinde bir sıkıntı hissetmedim, çok ön yargıyla şirkete almıştık ama ben beğendim şahsen aracı da, ekonomi konusunda ise ekstra memnun edici...

aslan
30-05-2013, 15:14
Bu yeni kasanında direksiyonun orta göbeği sabitmi acaba bilen varmı?

İbrahim33
30-05-2013, 17:24
Bu yeni kasanında direksiyonun orta göbeği sabitmi acaba bilen varmı?

Hayır , o tiksinç direksiyonu koymamışlar buna.Göbeğide dönüyor.

http://static.blogo.it/automocionblog/fotos-oficiales-del-interior-del-citroen-c4-2011/car_photo_374122_25.jpg

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01736/C4-3_1736925c.jpg

efe_
30-05-2013, 17:43
Bu seferde göbeği abarttılar bence