PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Standart start-stop BUTONU çalışma mantığı?



Maxi
16-05-2013, 10:31
bana standart araçlarınızdaki start-stop düğmesinin tam çalışma fonksiyonları lazım.

şöyleki
frene basmadan çalışıyormu?
basınca bir süre elini butondamı tutmak lazım?
kapatmak için durmak şartmı? boşta araç giderken basarsam ne olur?
gene kapatmadan önce frenemi basmalısın?
vs vs gibi detaylar

----------------------------------------------------------------------------------
pardon arkadaşlar hatalı yazmışım ama işe yarar güzel bilgiler geldi genede teşekkürler.

öğrenmek istediğim start-stop teknolojisi olan araçlar değil aslında.
start-stop butonu olan araçların çalıştırma - kapanma yapıları.

yani kontak anahtarsız çalıştırma ile ilgileniyorum

not: başlığı düzelttim.

TaGo
16-05-2013, 10:49
Valla VW için söyliyeyim Hacı abim.

Fren pedalında 2 müşür var. İlki autoı hold için. 2 . ve daha kuvvetli bastığında ulaştığın ise start-stop müşürü. Yani durup frene basmaya devam ediyorsan araç kendini stopluyor. Sen ayağını çekmeye başlayıp ilk müşürden kurtulmaya yüz tuttuğundada tekrar çalışıyor.

punto_multijet
16-05-2013, 10:57
otomatik vites punto evo için soyliyim

frene basarken durdugunda motor stop ediyor ayagını frenden cekerken calısıyor tekrar. istedigin zaman iptal edebilirsin/devreye alabilirsin durmana veya hareket halinde olman farketmiyor. yanlız normalde bir cok faktore göre aracı stop ettiriyor. mesela akuden yuksek cekim varsa mesela arka cam rezistans gibi, veya otomatik klima istenilen sıcaklıga ulasmadısa, aku zayıfsa falan filan bu tarz durumlarda stop etmiyor arac. ayrıca durdun ve arac stop etti eger aku voltajında dusme algılarsa veya 3dk sure zarfında hareket etmezsen aracı tekrardan calıstırıyor frenden cekmesen bile.


ayrıca start stop u iptal etmeden, ayagını frenden cekmeden, ayagın frende ve arac stop etmiş haldeyken calıstırmak istersen vites kolunu ileri veya geri hareket ettirmen yeterli

abdullahduymaz
16-05-2013, 10:58
Renault megane 3 icin ;
Bosta oldugu surece hic birseye basmadan calisiyor. Viteste ise debriyaja basin uyarisi veriyor. Kapatmadan once biseye basmak gerekmiyor. Digerlerini deneyip yazarim. Ama benimki renaultun kartli sistemi keyless gibi degil.

Renault scenic 2 icin ;
Ayaginizin viteste ise debriyajda viteste degilse frene basmak zorundasiniz. Yine ayni sekilde durdurmak icin frene basmaniza gerek yok. Ondada megane3deki gibi kartla giris var o da tam anlamiyla keyless degil. Kartlari yuvaya sokmadan calismiyor ikiside.

Umarim yardimci olabilmisimdir. Geri kalan bir kac maddeyi gun icinde denemeye calisicam meganeda. Sonuclarini yine yazarim :)

Asil
16-05-2013, 11:02
Yine VW için mesela emniyet kemeri takılı değilken devre dışı kalıyor.
Vitesi "P" ye aldığında frene bas basma otomatik stop ediyor. Bir daha çalıştırmak için tekrar kontak çevirmen lazım. Öyle "P" den D'ye alayım otomatik çalışsın modu yok. Birde klimayı yeni çalıştırdığında veya motoru uzun süre sıkıştırıp harareti nispeten yükselttiğinde start/stop özelliği otomatik devre dışı oluyor. Durduğun yerde (ayak frende) direksiyonu çevirirken (yanılmıyorsam hidrolik yağlama ile alakalı) yine start/stop devre dışı kalıyor. Direksiyonu çevirme işlemi bittikden sonra tekrar devreye giriyor. Stop haldeyken direksiyona yüklenirsen çevirmek için yine kendi otomatik çalışıyor :) Biraz detay vermeye çalıştım...

Maxi
16-05-2013, 11:08
pardon arkadaşlar hatalı yazmışım ama işe yarar güzel bilgiler geldi genede teşekkürler.

öğrenmek istediğim start-stop teknolojisi olan araçlar değil aslında.
start-stop butonu olan araçların çalıştırma - kapanma yapıları.

yani kontak anahtarsız çalıştırma ile ilgileniyorum

not: başlığı düzelttim.

BurakYozgat.
16-05-2013, 11:09
Benım aracımda (clio 4 icon) keyless özelligi var kartın cebınde olması yeterlı araca gırerken kapıkolundakı dugmeye bastıgın zaman kapılar acılıyo uzaklasınca otomatık kılıtlıyo. Aracı calıstırmak ıcın frene yada vıteste ıse debrıyaja basman gerekıyo. Ama stop etmek ıcın herhangı bıseye basmaya gerek yok sadece dugmeye basarak stop edebılıyosun.

ahk
16-05-2013, 11:16
otomatik olanlarda frene basmadan, manuellerde debriyaja basmadan çalışmıyor.
Hareket halinde kapanmıyor. Kapatmak için herhangibir şey yapmak gerekmiyor. Yani durağan halde kapatabiliyorsun.

gsi_club
16-05-2013, 11:24
bana standart araçlarınızdaki start-stop düğmesinin tam çalışma fonksiyonları lazım.

şöyleki
frene basmadan çalışıyormu?
basınca bir süre elini butondamı tutmak lazım?
kapatmak için durmak şartmı? boşta araç giderken basarsam ne olur?
gene kapatmadan önce frenemi basmalısın?
vs vs gibi detaylar


pardon arkadaşlar hatalı yazmışım ama işe yarar güzel bilgiler geldi genede teşekkürler.

öğrenmek istediğim start-stop teknolojisi olan araçlar değil aslında.
start-stop butonu olan araçların çalıştırma - kapanma yapıları.

yani kontak anahtarsız çalıştırma ile ilgileniyorum

not: başlığı düzelttim.

Kendi aracim için yaziyorum;aracim E92 325 ia
aracim frene basilmadan çalismiyor
elimi sadece bir defa dügmeye basmam yetiyor
kapatmak için durmak sartmi o konuda bir bilgim yok daha dogrusu hiç önceden öyle birsey yapmadim.
araç durduktan sonra frene basmadan aracimi kapatabiliyorum.
kontaksiz aracimi çalistirabiliyorum fakat bu aracin özelligi.bu özellik olmadan çalismiyor.
sadece limanda çalistigim vakit alfaromeo 159 u kullandigim zaman tam araç çalisirken kontak anahtarini çikarttigim zaman bu sekilde kullanilabiliyordu.

mr.korhan
16-05-2013, 11:27
Lagunada kartı takıyorsun tuşa bir kere dokunman yeterli ,marşa basıp çalıştırıyor , 6 sn marş deniyor diye biliyorum, bu esnada araç çalışmazsa tekrar tuşa basman gerekiyor, 3 denemeden sonra kartı söküp takıp tekrar tuşa dokunuca marş yapıyor, frene basmadan da aracı stop edebiliyorsun N ve P de iken. ama P haricinde N de bile frene basmadan arabayı çalıştırmıyor, diğer viteslerdeyken zaten normal olarak çalıştırmıyor :D

darkmoon
16-05-2013, 11:32
ebayda satılıyor bu tip butonlar modülleriyle arabada immo varsa bypass etmek zorundasınız..

keyless sistemleride satılıyor aslında keyless denilen sistem rfid mantığına dayanıyor aktif olanları var ve pasif olanları var pasifler mercedesdeki gibi çok yakınlık yada belli noktalara önceden yerleştirilmiş algılayıcılar sayesinde mesela kapı o noktalara dokunduğunuzda elinizle rfid anahtarıda cebinizdeyse direk açılıyor.. bu sistemlerle uğraşan firmalar var ebayda dükkanları ürünleri var.. kaliteli kitler pahalı 200 dolarlardan başlıyor..

deeperblack
16-05-2013, 11:33
Fn2 type r da sistem şöyle çalışıyor.

Kontak anahtarı 2. konuma geldikten sonra start butonu marşla aynı görevi görüyor.
Ama çalıştıktan sonra marş basmaya devam etmiyor.
Araç çalışır durumdayken tekrar bastığında bir işlevi yok.
Stop etmek için yine kontak anahtarı kullanılıyor.

Bildiğim kadarıyla s2k da araç çalışırken tekrar basıldığında marş etkisi yaratıyormuş.

Ek olarak debriyaja basmadanda çalıştırılabiliyor.

hakan308
16-05-2013, 11:36
bana standart araçlarınızdaki start-stop düğmesinin tam çalışma fonksiyonları lazım.

şöyleki
frene basmadan çalışıyormu?
basınca bir süre elini butondamı tutmak lazım?
kapatmak için durmak şartmı? boşta araç giderken basarsam ne olur?
gene kapatmadan önce frenemi basmalısın?
vs vs gibi detaylar

----------------------------------------------------------------------------------
pardon arkadaşlar hatalı yazmışım ama işe yarar güzel bilgiler geldi genede teşekkürler.

öğrenmek istediğim start-stop teknolojisi olan araçlar değil aslında.
start-stop butonu olan araçların çalıştırma - kapanma yapıları.

yani kontak anahtarsız çalıştırma ile ilgileniyorum

not: başlığı düzelttim.

Megane 2 için kartı taktıktan sonra vites P veya N de iken frene basılı iken butona bastığınızda çalışıyor butona bastığınız anda ayağınızı frenden çekerseniz kontak açmış oluyor.

Araç yürür halde iken vites sadece N de iken (yanlış hatırlamıyorsam frenede dokunmak gerekiyor) stop edebiliyorsunuz

Araç durduğu anda P veya N de frene basmaya gerek olmadan butona basıp stop ediliyor D veya R de stop etmek için frene basıp butona basmanız gerekiyor.

Aracı hiçbir şekilde D veya R de çalıştıramıyorsunuz ya P yada N konumunda olması gerekiyor.

Ek bilgi : Araç vites kitledi bulunduğu vitesten çıkmıyorsa vitesin o tuşlu zımbırtısını sağa sola çevirerek yukarı çekerek çıkarabilir sonrasında önünüze çıkan beyaz plastik parçayı yukarı çekerek aracı bulundugu vitesten kurtarabilirsiniz.

Maxi
16-05-2013, 11:51
Şu an bir buton sistemi aracımda var, senelerdir kullanıyorum
fakat orjinallerindeki gibi olsun istiyorum ona göre birşeyler yapıcam.

şu anki şöyle çalışıyor benim:
kontağı çeviriyorsun,sonra butona basıyorsun motor çalışıyor.
(butona basılı tuttukça marş basıyor)
motor çalıştıktan sonra tekrar butona bas devre dışı...buton iptal
motoru kapatmak için kontağı kapatıyorsun.

Vintage
16-05-2013, 12:29
Bmw 116i
kontak-kart(artık ona ne deniyosa anahtarlık gibi) tak debriyaja bas butona bas motor çalışıyo
aynı şekilde butona bas motor kapanıyo

darkmoon
16-05-2013, 12:47
kontağa anahtarı takdıkdan sonra butonun ne espirisi varki. :)
zaten takmışım anahtarı kontağa yarım santim daha anahtarı çevirsem araba marş alıcak.

xplod
16-05-2013, 13:28
ford focus mk3 manuel, araba giderken de motor susturulabiliyor.

emrekuzdere
16-05-2013, 13:56
Megane 2 için;
frene basmadan çalışıyormu? = Viteste ise debriyaj, boşta ise frene basmak şart. Yoksa marş vermiyor, sadece kontak açıyor. Camları vs açabiliyorsunuz
basınca bir süre elini butondamı tutmak lazım? = Gerekmiyor
kapatmak için durmak şartmı? boşta araç giderken basarsam ne olur? = Boşta yolda giderken, ard arda basılması durumunda 3.de stop ediyor
gene kapatmadan önce frenemi basmalısın? = Gerekmiyor

ahk
16-05-2013, 14:43
s2k ve fn2'lerde anahtarı sokmak zorundasın çünkü keyless go tarzı bişey yok.
En ilginç gördüğüm evo X'da keyless vardı fakat genede kontak bölümünde sabit bi parça vardı onu çeviriyordun :)

darkmoon
16-05-2013, 14:59
Rfid sistemde sistem cebindeki rfid anahtarı algıladımı arabanın immoyu açıcak tıpkı kontağı anahtarı sokup 1 konuma getirdiğin gibi ama kapıarı açmıycak tetikleme yapmıycak tetikleme ancak kaporta üstünde bir algılayıcı olucak ona temas ettinmi dokundunmu olucak.. oda boyanın altında olucak yani dışardan görünmüycek..

yani arabaya yaklaşıcan kapıya çamurluğa artık nereye algılayıcı koyduysan orya dokundunmu kapı kilitlerini açıcak start engine tuşuna basıcaksın yola çıkıcaksın..

ne anahtar ne uzakdan kumanda ne başka bir şey sadece cebinde bir tane ufak rfid key olucak algılayıcı onada dokunmıycaksın ellemiyceksin zaten cebinde durması yeterli..

bu tür sistemler var hazır kit olarak satılan bir ara bende çok kovalamışdım ama çok pahalı

Passive Keyless Entry Security Car Alarm PKE System Remote Start RFID Backup | eBay (http://www.ebay.com/itm/passive-Keyless-Entry-Security-car-Alarm-PKE-System-remote-start-RFID-backup-/261215752521?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3cd1ac1149&vxp=mtr)

PKE 172 PBS Proximity Sensing Keyless Push Button Start System | eBay (http://www.ebay.com/itm/PKE-172-PBS-Proximity-Sensing-Keyless-Push-Button-Start-System-/180989925792?pt=Car_Audio_Video&hash=item2a23d719a0&vxp=mtr)

bu işin ustası ama bu firma zaten pimp my ride daki firma ordaki iri kıyım bir adam vardı siyahi o var ürün tanıtım videolarında.

Home « AutoLoc Power Accessories (http://www.autoloc.com/)

pcvirus
16-05-2013, 15:27
bence kendimiz yapacak isek
1. cisi marş süresi ni ayarlayamasak bile
en azından araç çalıştıktan sonra kesinlikle düğme motor çalışırken 2. marş ı basmayacak
2. manuel de debriyaja otomatikte fren basılması şart olacak
3. eğer araç kontağındaki marş kablosu iptal edilecek kontaktan da basılamayacak
4. kapatma işlemi için ise ya kontak anahtarı
yada motor çalıştıktan belli bir süre sonra 2. kez butona basmak gerekecek (extra bi devre dizayn etmek gerekir zamanlama için )
bunalara ekleme yapılabilir hareket halinde stop etmemesi vs

pcvirus
16-05-2013, 15:29
ancak bir şeyi merak ediyorum
motorun çalıştığı voltaj olarak nasıl ve nereden alabiliriz

Maxi
16-05-2013, 17:46
ancak bir şeyi merak ediyorum
motorun çalıştığı voltaj olarak nasıl ve nereden alabiliriz

cok basit
rpm sinyalinden.

Schumi
16-05-2013, 22:51
Bence arabayı vurdurmak lazım olduğu zaman yada sanayide bişiler ile uğraşmak gerekiceği zaman eski kontak klasik şekilde debriyaj ve fren ihtiyacı olmadan çalışabilmeli.

pcvirus
16-05-2013, 22:55
aslında herkes ihtiyacına göre
bazı kısımları kırpabilir

slowmotion
17-05-2013, 08:22
megane düz vitesde start-stop tuşuna 5 kere basıp çekince giderkende stop ediyordu yanlış hatırlamıyorsam :D

0M42
17-05-2013, 08:31
megane düz vitesde start-stop tuşuna 5 kere basıp çekince giderkende stop ediyordu yanlış hatırlamıyorsam :D

Abi neden böyle bir şeyi deneme gereği duydun :)

Maxi
17-05-2013, 08:35
megane düz vitesde start-stop tuşuna 5 kere basıp çekince giderkende stop ediyordu yanlış hatırlamıyorsam :D

bir önceki sayfada arkadaş 3 kere demiş

Maxi
17-05-2013, 19:10
tanıştırayım
yeni start-stop butonum

http://l1305.hizliresim.com/19/k/n568z.jpg

darkmoon
17-05-2013, 19:11
çok orjinal ve şık ..krom çerçeve falan çok şık duruyor.

pcvirus
17-05-2013, 19:23
vaaay güzelmiş