PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bass'a göre ışıkların zayıflaması :)



cem_subasi
01-04-2013, 14:28
Arkadaşlar aracımı ilk aldığımda bir anfi ile kenwood'un bass'ını taktım. Daha sonra amerikan park bağlattım. Fakat ilk zamanlar pek anlamadım, sesi açtığım zaman (20 ile 25lerde ses seviyesi max: 31) parklar bass göre kısma yapıyor. Ama bunu herzaman yapmıyor arada yapıyor. Tesisatı baglattığım yere gittim kapasitör al geçer dedi(150-200 TL). Elektirikçiye gittim marş dinamosunu büyüt hiç birşey kalmaz dedi(200-250 TL). Birisi akünü değiştir yapmaz dedi(100-150 TL). Anlamadım yani kafam karıştı :S Birde sanki araba çalışmadığı zaman tesisat daha kuvvetli çalıyomuş gibi geliyor yada bana öle geliyor. Bunları neden yapabilir?

aslan
01-04-2013, 14:32
Akün kaç amper?

Nightfish
01-04-2013, 14:32
Bende de frene basınca ses sistemi cortluyor :D
Akü büyütme şansım olmadığı için bana da kapasitör önerdiler, henüz gidip taktıramadım maalesef.

SifirinciMurat
01-04-2013, 14:38
marj değil şarjdır o.

önerilen 3 çözüm de işe yarar, en hesaplıdan başlayarak deneyebilirsin.

cem_subasi
01-04-2013, 14:39
Akün kaç amper?

Valla öle büyük bi akü değil kaç amper olduğunu bilmiyorum ama 45 falan olması lazım 60 olmadığını biliyorum :)

cem_subasi
01-04-2013, 14:40
Bende de frene basınca ses sistemi cortluyor :D
Akü büyütme şansım olmadığı için bana da kapasitör önerdiler, henüz gidip taktıramadım maalesef.

Marş dinamosunu büyüt diyene kapasitör takiyim dedim olmaz dedi değişmez gene aynısı yapar dedi sadece tesisatının verimi artar dedi

cem_subasi
01-04-2013, 14:41
marj değil şarjdır o.

önerilen 3 çözüm de işe yarar, en hesaplıdan başlayarak deneyebilirsin.

Abi o olmadı o olmadı yapmak istemiyorum :( Coil yapıcam bütcemi ona ayırmak istemiyorum

aslan
01-04-2013, 14:42
Valla öle büyük bi akü değil kaç amper olduğunu bilmiyorum ama 45 falan olması lazım 60 olmadığını biliyorum :)

Eğer bu söylediğiklerin dışında aracında başka bir tesisat yoksa aracının şart dinamosundada sorun yoksa aküyü büyük amperli bir akü alman yeterli olacaktır.Capasitör akünün dengesini sağlayarak bass'a verimli güç verir ama akün sağlam oldugu takdirde.

darkmoon
01-04-2013, 14:44
kısaca herkes doğru demiş marş dinamosu dışında bence..
birincisi tesisat yapıyorsan çıtırdan bir şey bile yapsan arabanın üstündeki stock akü aracının mevcut elektirk sistemine göre fabrika tarafından takılmışdır sen ekstradan farklı bir ana ünite ekstradan anfi farklı kolonlar woofer takdınmı bunlar aracın standart değerlerini değiştiriyor... o yüzden tesisat yaparsan her zaman stock aküyü çıkartıp yerine bir tık yüksek akü takman menfaatine olur.. yani 60 amper ise 66 70-72 ye kadar falan tabi aracının yeride olması lazım.. kapasitörde doğru demişler ama öncelik akü olmalı bence enerji yetersiz oldumu kapasitör ancak müzikdeki distorsiyonu engeller kapasitör bilhassa wooferda yüksek güç tüketiminde akü gücü karşılayamaz ise kapasitör devreye girer akımı gerek duyulan seviyede tutar..

cem_subasi
01-04-2013, 14:54
Eğer bu söylediğiklerin dışında aracında başka bir tesisat yoksa aracının şart dinamosundada sorun yoksa aküyü büyük amperli bir akü alman yeterli olacaktır.Capasitör akünün dengesini sağlayarak bass'a verimli güç verir ama akün sağlam oldugu takdirde.

Bunun dışında başka bir tesisatım yok. Ozaman kaç amper almalıyım kafamın rahat olması için ?

cem_subasi
01-04-2013, 14:57
kısaca herkes doğru demiş marş dinamosu dışında bence..
birincisi tesisat yapıyorsan çıtırdan bir şey bile yapsan arabanın üstündeki stock akü aracının mevcut elektirk sistemine göre fabrika tarafından takılmışdır sen ekstradan farklı bir ana ünite ekstradan anfi farklı kolonlar woofer takdınmı bunlar aracın standart değerlerini değiştiriyor... o yüzden tesisat yaparsan her zaman stock aküyü çıkartıp yerine bir tık yüksek akü takman menfaatine olur.. yani 60 amper ise 66 70-72 ye kadar falan tabi aracının yeride olması lazım.. kapasitörde doğru demişler ama öncelik akü olmalı bence enerji yetersiz oldumu kapasitör ancak müzikdeki distorsiyonu engeller kapasitör bilhassa wooferda yüksek güç tüketiminde akü gücü karşılayamaz ise kapasitör devreye girer akımı gerek duyulan seviyede tutar..

Teşekkürler o zamanhem akü hemde kapasitör alarak problemi çözücez ama gene aynısını yaparsa son olarak şarj dinamosu kalıyor :( Hatta devir saati bile çok hafif bass vurdukça oynama yapıyo :(

tolgasena
02-04-2013, 08:48
Akün yetersiz kalıyor.. Gerçi yeni akü alsan da bir süre sonra aynı olacak çünkü kapasitör kullanman gerek.. Sistem, aküden düzenli bir akım çekmiyor sürekli değişiklik gösteriyor.. Böylece bu sorunu yaşıyorsun.. 1000 rms in altındaysa sistemin 1 farad'lık bir kapasitör işini görür..

cem_subasi
02-04-2013, 09:16
Akün yetersiz kalıyor.. Gerçi yeni akü alsan da bir süre sonra aynı olacak çünkü kapasitör kullanman gerek.. Sistem, aküden düzenli bir akım çekmiyor sürekli değişiklik gösteriyor.. Böylece bu sorunu yaşıyorsun.. 1000 rms in altındaysa sistemin 1 farad'lık bir kapasitör işini görür..

400 Rms lim bi woofer ozaman akü ile kapasitör aliyim :)

mrtngn
02-04-2013, 12:02
Aynı sorun bendede var devir saati falan oynamıyo tabi ama farlar,iç ışıklar hafiften kısma yapıyor...Araçta tesisat yokkende bu sorunu çok çok azda olsa yaşıyordum..Elektrik destekli direksiyonu çevirirken dörtlü çakarları yakarken vs sürekli bi kısma oluyodu..Yüksek amperli akü biyere kadar fayda etti :) Aracın elektrik aksamında kullanılan kablo kalitesine,kalınlığına kadar gider bu olay :)

cem_subasi
02-04-2013, 12:50
Aynı sorun bendede var devir saati falan oynamıyo tabi ama farlar,iç ışıklar hafiften kısma yapıyor...Araçta tesisat yokkende bu sorunu çok çok azda olsa yaşıyordum..Elektrik destekli direksiyonu çevirirken dörtlü çakarları yakarken vs sürekli bi kısma oluyodu..Yüksek amperli akü biyere kadar fayda etti :) Aracın elektrik aksamında kullanılan kablo kalitesine,kalınlığına kadar gider bu olay :)

Yok artık yaw şaka mı :)

darkmoon
02-04-2013, 13:05
Yok artık yaw şaka mı :)

hi çbir araç fabrika çıkışı öyle olmaz.. aracın öncesinde elektrik sistemiyle falan oynanmış olabilir.. neticede bu araçlar ahırda üretilmiyor bir mühendis ekibi üretiyor :)

Ufuk
02-04-2013, 13:34
Bir şehir mitine göre far radyo açık bir albeayı dik bir yokuşta geri geri kaldırırken direksiyonu tam tur çevirdiğinizde camı açmaya çalışırsanız stop ediyormuş.Tabi şehir miti.Ne kadar doğru bilinmez. Tesisat kurulu bir aracın bunu yapması gayet normal.Bu durum için voltage stabilizer öneriliyor.tesko camiasında karşılığı kapasitör sanırım.

levent
02-04-2013, 13:38
Daha büyük amperli bir akü tak, muhtemelen bu gidiyor.

Yeni akü taktıktan sonra da kapasitör tak ve araç çalışmazken dinleme pek, olduğu yerde bitirirsin gün gelir :D

cem_subasi
02-04-2013, 14:38
hi çbir araç fabrika çıkışı öyle olmaz.. aracın öncesinde elektrik sistemiyle falan oynanmış olabilir.. neticede bu araçlar ahırda üretilmiyor bir mühendis ekibi üretiyor :)

Önceden oynanması gibi bişy olucağını zannetmiyorum :)

cem_subasi
02-04-2013, 14:39
Bir şehir mitine göre far radyo açık bir albeayı dik bir yokuşta geri geri kaldırırken direksiyonu tam tur çevirdiğinizde camı açmaya çalışırsanız stop ediyormuş.Tabi şehir miti.Ne kadar doğru bilinmez. Tesisat kurulu bir aracın bunu yapması gayet normal.Bu durum için voltage stabilizer öneriliyor.tesko camiasında karşılığı kapasitör sanırım.

Evet o doğru ben denedim babamın albeasıyla sürekli stop ediyo :)

cem_subasi
02-04-2013, 14:40
Daha büyük amperli bir akü tak, muhtemelen bu gidiyor.

Yeni akü taktıktan sonra da kapasitör tak ve araç çalışmazken dinleme pek, olduğu yerde bitirirsin gün gelir :D

Valla bi gün öle bi hata yaptım :) Tesisatı ilk bağlattım ertesi gün haftasonu arabayı temizlerken yaklaşık 3-4 saat hiç durmadan çaldı sonradan kafama dank etti ama allah araba çalıştı :D

Hakan Girginer
02-04-2013, 15:02
İlk aşamada hiç bir şeye para mara harcama.

Akü kutup başı ile motor bloğu, kutup başı ile şase ve şase ile motor bloğu arasındaki direnci ölç.

Bu noktalar arasında 0.2 ohm üzerinde bir değer göreceksin gibime geliyor. Eğer ohm değeri yüksek ise, tüm topraklama bağlantılarını sök, temizle, yeniden tak.

Motor ile şase arasına yeni ve sağlam bir toprak hattı çekmek ÇOK faydalı olacaktır.
Aynı işlemi (yeni bir toprak hattı) akü ile şase arasına da çekersen, çok iyi olur.

Bu arada, akü kutup başlarını sök, ince zımpara ya da tel fırça ile parlayana kadar temizle, sonra sıkı sıkı tak.


Bir aracın en önemli elektrik bileşeni motor bloğu ile şase arasındaki toprak bağlantısıdır, bunu unutma.


Bu yazdıklarımı test etmeden/düzeltmeden harcayacağın para, çöpe gider.

Hakan Girginer
02-04-2013, 15:11
Benim yaptığım toprak bağlantısı şöyle mesela:

(Gümüş kaplama bakır kablo)

http://img845.imageshack.us/img845/6227/20121128155341.jpg

cem_subasi
02-04-2013, 15:40
İlk aşamada hiç bir şeye para mara harcama.

Akü kutup başı ile motor bloğu, kutup başı ile şase ve şase ile motor bloğu arasındaki direnci ölç.

Bu noktalar arasında 0.2 ohm üzerinde bir değer göreceksin gibime geliyor. Eğer ohm değeri yüksek ise, tüm topraklama bağlantılarını sök, temizle, yeniden tak.

Motor ile şase arasına yeni ve sağlam bir toprak hattı çekmek ÇOK faydalı olacaktır.
Aynı işlemi (yeni bir toprak hattı) akü ile şase arasına da çekersen, çok iyi olur.

Bu arada, akü kutup başlarını sök, ince zımpara ya da tel fırça ile parlayana kadar temizle, sonra sıkı sıkı tak.


Bir aracın en önemli elektrik bileşeni motor bloğu ile şase arasındaki toprak bağlantısıdır, bunu unutma.


Bu yazdıklarımı test etmeden/düzeltmeden harcayacağın para, çöpe gider.

Ben bunu yaparsam yarın elektirikçi dükkanı açarım :D Teşekkür ederim yine de pazar günü denicem inş yararlı olur :)

Hakan Girginer
02-04-2013, 15:47
O kadar değil.. Sadece direnç ölçeceksin. Voltmetreyi "ohm" konumuna getir, bir ucu bir noktaya, diğeri öbür noktaya...

http://us1.webpublications.com.au/static/images/articles/i1108/110895_2lo.jpg

cem_subasi
02-04-2013, 16:07
O kadar değil.. Sadece direnç ölçeceksin. Voltmetreyi "ohm" konumuna getir, bir ucu bir noktaya, diğeri öbür noktaya...

http://us1.webpublications.com.au/static/images/articles/i1108/110895_2lo.jpg

Anladım ama bunun 0.2 den düşük çıkma ihtimali var mı ? Çıkarsa ne anlama geliyo?

Hakan Girginer
02-04-2013, 16:19
Var.

Bir devre içinde bozulmamış süreklilik varsa, iç direnci de düşük olur.

(Temassızlık, pas, küf, kopuk teller, gevşek bağlantılar, kir gibi etkenler A ile B noktası arasındaki direncin yükselmesine neden olur)

cem_subasi
02-04-2013, 16:36
Var.

Bir devre içinde bozulmamış süreklilik varsa, iç direnci de düşük olur.

(Temassızlık, pas, küf, kopuk teller, gevşek bağlantılar, kir gibi etkenler A ile B noktası arasındaki direncin yükselmesine neden olur)

0.2 ohm ve üstü çıkarsa bi sorun yok demektir ozaman ? ama yinede temizlemekte yarar var :)

TameR
02-04-2013, 16:43
eğer araç çalışırkende yapıyorsa akü sorun olabilir

bende parklar yanlışlıkla açık kalsın araba çalşırsa dua ediyorum ayrıca yukarıdaki topraklama konusu çok doğru topraklamada sıkıntı varsa akü dengesizleşiyo ve çok çabuk boşalıyo

cem_subasi
02-04-2013, 16:50
eğer araç çalışırkende yapıyorsa akü sorun olabilir

bende parklar yanlışlıkla açık kalsın araba çalşırsa dua ediyorum ayrıca yukarıdaki topraklama konusu çok doğru topraklamada sıkıntı varsa akü dengesizleşiyo ve çok çabuk boşalıyo

Yok aküm zayıf değil ölçürdüm sıkıntı yok ama amper yetmiyor herhalde. Zaten araç çalışırken yapıyor kapalı iken dikkat etmedim..

levent
02-04-2013, 17:00
kapalı iken ölç / ölçtür, zayıf çıkacaktır bence :)

Hakan Girginer
02-04-2013, 17:01
eğer araç çalışırkende yapıyorsa akü sorun olabilir

bende parklar yanlışlıkla açık kalsın araba çalşırsa dua ediyorum ayrıca yukarıdaki topraklama konusu çok doğru topraklamada sıkıntı varsa akü dengesizleşiyo ve çok çabuk boşalıyo

Hayır.
Araç çalışıyorken enerji kaynağı MOTORdur. Çünkü alternatör devrede!

Motor bloğu ile şase ve akü kutup başı arasında bağlantı sorunu varsa sorun olur.


Yahu kardeşim, bir okuyun, bir dinleyin...

Kaçınız kaç kere kaç araçta kaç türlü elektrik sorunu kovaladı bu güne kadar?

Hakan Girginer
02-04-2013, 17:02
0.2 ohm ve üstü çıkarsa bi sorun yok demektir ozaman ? ama yinede temizlemekte yarar var :)

Hayır, tam tersi.

Hakan Girginer
02-04-2013, 17:23
Sonradan takılan elektrikli sistemlerin toprak ve güç bağlantılarının diğer mevcut sistemler ile aynı hatlara bağlanmaması gerekir.

Ben sırf bu amaç ile ilave bir sigorta ve röle kutusu yaptım. Toprak için ise motor bloğuna 3mm çapında ağır kablo ile üç adet hat çektim.
Anfi ise (600 watt) doğrudan aküye bağlı ve kendi sigortası var. Toprak hattı da doğrudan bağlı.

Piyasada ne yaptığını bilmeyen tonla "elektrikçi" var. Adamlar ellerine geçen her kabloya bir şey bağlıyor, lehim mehim yapmadan sarıp bırakıyor, sonra da kırk türlü sorun çıkıyor.




Bu sorunu şöyle düşünün: Evinizde mutfak tamiratı yapılırken bir su borusu ezilip bırakılıyor. Dolayısı ile banyoda çok az su akıyor.
Bu durumda:

* Hidrofor mu taktırırsınız, (akü)
* Banyoya ilave su deposu mu yaparsınız (condenser)

Hayır, gidip ezik boruyu tamir edersiniz, su akışı normale döner (bu da, yüksek direnç gösteren kötü bağlantının giderilmesi).

Bilmem anlatabildim mi?

A.Cem
02-04-2013, 21:54
"Godless Commie" gayet faydalı bilgiler vermiş, keza diğer arkadaşlar da öyle. Sanırım bir nokta gözlerden kaçmış, aküm 60 amperden az eminim demişsin, 50 amper olduğunu varsayalım, araban çalışırken akü gerilimi de yaklaşık 14 volt olacağından araç çalışırken akünün üretebileceği maksimum güç;

P=IxV

P=50x14

P=700 Watt bulunur,

Diyorsun ki bass'ım 400 watt rms, bunun yanında başka hoparlörlerin de var, dolayısıyla 500 - 550 watt gücünde bir ses sistemin var RMS olarak.

Amfinin tam özelliklerini bilmiyorum ama %99 ihtimalle AB class amfi kullanıyorsun, bu amfilerin verimi ise % 50 - 60 arasındadır. Yani senin akünden 700 watt çektiğinde, 350 rms lik güç amfinde kullanılmış oluyor. Bir başka deyişle 350 rms çektiğinde akün tamam benden bu kadar diyor.

Sonuç olarak, çözümün daha güçlü bir akü almak. 72 A işini görecektir. Bir de kapasitörle beslersen çok sağlıklı bir sistem olur. Elimden geldiğince anlaşılır bir dille anlatmaya çalıştım, umarım faydalı olur.

Hakan Girginer
02-04-2013, 21:58
İyi ama, akünün üzerinde yazan "50 amper" ibaresi, o aküden bir saat boyunca ne kadar amper çekebileceğinin ölçüsüdür.

Akünün tam kapasitesi ile ilgili değildir yani.

Kış günü bir marş motoru 130-160 amper gerektirebilir mesela. Ve, üzerinde "50 amper" yazan bir akü, o aracı rahatça çalıştırabilir.

A.Cem
02-04-2013, 22:26
Evet doğru, sanırım arkadaşın aküsü biraz yıpranmış durumda ki amfinin çekmek istediği akımı karşılamıyor. Eğer elektrik aksamında bir terslik yoksa tabi.

murat_ileri
03-04-2013, 02:27
ilk olarak aracındaki şase kablolarını kuvvetlendir, şarj dinamosundan gelen "+" kutbunu; daha sonra tesisatta kullanılan kablolarına dikkat et yeterli kalınlıkta olmalı. akün yeniyse şuan için değiştirmene gerek yok. hem capasitör hemde akü olan komplike modellerden alıp kullan. (içerisinde 35Amp akü ve 40 farad capasitör olur)

cem_subasi
04-04-2013, 07:44
kapalı iken ölç / ölçtür, zayıf çıkacaktır bence :)

Açıkken kapalıyken değişirmi peki ? :)

cem_subasi
04-04-2013, 07:47
Sonradan takılan elektrikli sistemlerin toprak ve güç bağlantılarının diğer mevcut sistemler ile aynı hatlara bağlanmaması gerekir.

Ben sırf bu amaç ile ilave bir sigorta ve röle kutusu yaptım. Toprak için ise motor bloğuna 3mm çapında ağır kablo ile üç adet hat çektim.
Anfi ise (600 watt) doğrudan aküye bağlı ve kendi sigortası var. Toprak hattı da doğrudan bağlı.

Piyasada ne yaptığını bilmeyen tonla "elektrikçi" var. Adamlar ellerine geçen her kabloya bir şey bağlıyor, lehim mehim yapmadan sarıp bırakıyor, sonra da kırk türlü sorun çıkıyor.




Bu sorunu şöyle düşünün: Evinizde mutfak tamiratı yapılırken bir su borusu ezilip bırakılıyor. Dolayısı ile banyoda çok az su akıyor.
Bu durumda:

* Hidrofor mu taktırırsınız, (akü)
* Banyoya ilave su deposu mu yaparsınız (condenser)

Hayır, gidip ezik boruyu tamir edersiniz, su akışı normale döner (bu da, yüksek direnç gösteren kötü bağlantının giderilmesi).

Bilmem anlatabildim mi?

Abi sennle buluşalım beraber bakalım o zaman :)

cem_subasi
04-04-2013, 07:54
"Godless Commie" gayet faydalı bilgiler vermiş, keza diğer arkadaşlar da öyle. Sanırım bir nokta gözlerden kaçmış, aküm 60 amperden az eminim demişsin, 50 amper olduğunu varsayalım, araban çalışırken akü gerilimi de yaklaşık 14 volt olacağından araç çalışırken akünün üretebileceği maksimum güç;

P=IxV

P=50x14

P=700 Watt bulunur,

Diyorsun ki bass'ım 400 watt rms, bunun yanında başka hoparlörlerin de var, dolayısıyla 500 - 550 watt gücünde bir ses sistemin var RMS olarak.

Amfinin tam özelliklerini bilmiyorum ama %99 ihtimalle AB class amfi kullanıyorsun, bu amfilerin verimi ise % 50 - 60 arasındadır. Yani senin akünden 700 watt çektiğinde, 350 rms lik güç amfinde kullanılmış oluyor. Bir başka deyişle 350 rms çektiğinde akün tamam benden bu kadar diyor.

Sonuç olarak, çözümün daha güçlü bir akü almak. 72 A işini görecektir. Bir de kapasitörle beslersen çok sağlıklı bir sistem olur. Elimden geldiğince anlaşılır bir dille anlatmaya çalıştım, umarım faydalı olur.

Dediklerinde haklısın 1600 w anfi 400 rms woofer kendi orjinaller ise dördünü toplasan 100 rms bile yapmaz. Anfim 5 kanan bi anfi wooferdan başka bişey bağlı değil. Mid takımı alıcaktım bu osrun çıktığı için onu yapmadım. Bugun akşam fotosunu çekip yollarım hem akunun hemde akunun durdugu yerin. 72A akü alsam oraya sığcakmı sonuçta hap kadar motor var :) Zaten bende woofer anfiden tam düzeyde açık değil (Mid takımı olmadığı için sadece bass vurmasın diye muziğide duyalım diye yaptık) ama genede iyi bir performans almadığımı düşünüyorum. Bundan önceki arkadaşımda (Fiat doblo) arabanın içinde duramıyodum ama bende öle değil.

cem_subasi
04-04-2013, 07:58
ilk olarak aracındaki şase kablolarını kuvvetlendir, şarj dinamosundan gelen "+" kutbunu; daha sonra tesisatta kullanılan kablolarına dikkat et yeterli kalınlıkta olmalı. akün yeniyse şuan için değiştirmene gerek yok. hem capasitör hemde akü olan komplike modellerden alıp kullan. (içerisinde 35Amp akü ve 40 farad capasitör olur)

Yani arabam daha 14k km de 2008 model ömrünü kaybetmişmi kaybetmemişmi bilmiyorum en soğuk havada bile tek marşta aldı. O yandan hiç bir sıkıntı çekmedim. Ama amper anlamında yetmiyo mu acaba ne olduğunu çözemediğim için sizinle paylaşmak istedim. Dediğiniz akü tarzı link varsa gönderirseniz hem incelemiş olurum :)

ilkercom
04-04-2013, 14:56
"Godless Commie" isimli üye en doğru olanı yazmış.

Eğer aracınızda böyle bir sorun varsa ( ki hepimizde var ) ses sistemi vs olmasına gerek yok. elektrikli direksiyonu çevirirken dahi farlar kısılır. Bunu belli bir seviyeye kadar dert etmeyin. En basitinden araç çalışırken avometreyi bağlayın kutup başlarına. bu dediğiniz kısılma anında belli bir seviyenin altına inmiyorsa dert etmeyin.

Bi defa sorunu çözmek için tersten gitmeyin. Hele kapasitör vs aman ha.

1-İlk bakmanız gereken bağlantı yerleri oksitli mi?
2 Akü ne durumda. kaç amper saat. ( tahminen 45ah olur micralar )
3 Akü ile şase motor vs bu aralıktaki kabloları güçlendirin. Big3 olarak geçer. şarj dinamonuzdan aküye giden kablo ince ise siz aküyü güçlendirseniz bile fazla yeterli verim sağlanamaz.
4 aküden amfiye giden kabloların çap/kesit durumu. incecik kaqblolarla amfi beslenmez. bence en az 4 awg bağlayın.
5 Eğer güçlü bir sistem yapacaksanız şarj dinamosunu da güçlendirin. Hatta buna ilk bakın. orjinaline göre zayıflamış yıpranmış olabilir.
6 cap mevzusuna gelince bence büyük aldatmaca. kapasitörün görevi şöyle düşünün evinizde su deponuz olarak hayal edin. şebekeden gelen su önce su deposuna sonra şofbene gidiyor. sizin şebeke suyunuz veya hidroforunuz zayıf ise depo kullanmanız veya bu deponun büyük olması önemli değil. depoyu dolduracak su yok ki:) Eğer sistemin geri kalanı düzgün ise kapasitörün tek faysdası saniyede bir kaç defa arka arkaya vuran baslarda akünün anlık çökmesini engeller. eğer akünüz zayıf ise zaten cap anında su koy verir. Kapasitörler akü değil neticede. Çok güçlü sistemi olan çift akü koyar.

zahmet edip okuyanlara teşekkürler.

darkmoon
04-04-2013, 15:10
altı üstü bir anfi bir bas bağlamış o kadar :) aracın daha öncesindende sıkıntısı yokmuş anfi bası bağladıkdan sonra başlamış..

sanki aracın kronik problemi varmış gibi şaseye kadar soymuşsunuz aracı.. arabada 45 amper akü var büyük ihtimal akü ancak aracın kendi ihtiyacı olan beslemeyi ucu ucuna yapıyordur.. bence bir büyük boy akü taksa sorunları hal olur hal olmassa diğer burda yazılanlara bakar ama her halukarda 45 amperlik stok akü değişmesi sağlıklı olucakdır..

ilkercom
04-04-2013, 15:20
problemi baştan sona analiz etmesi konuyu kavraması açısından yazdım. belki kutup başları veya şase bağlantısı temassızlık yapıyor. aküyü değişse bile işi çözülmeyecek. problemi analiz etmek önemli.

Ayrıca tahminimce 8 awg kit kullandı. az daha güçlü bişey bağlasa sistem yine aynı sıkıntıyı çıkaracak.

aslan
04-04-2013, 15:29
Cem konuyu açtın bilgileri aldın eee sen ne yaptın bu arada neye karar verdin?

cem_subasi
04-04-2013, 15:53
Cem konuyu açtın bilgileri aldın eee sen ne yaptın bu arada neye karar verdin?

Şuan akü bakıyorum akü alıcam :) Valla söylenenlere göre kontrol ettim ama herhangi bir oksitlenme falan göremedim dün ben, hatta elektirikçiyemi gitsem dedim oda şimdi durduk yere iş çıkartıcak başıma diye istemedim(olmayan bişeyi varmış gibi göstericeği için). Yani şuan akü fiyatlarında araştırma yapıyorum. ilk olarak akü alıcam en azından akü derdinden kurtulmuş olurum ilerde de kafam rahat eder aküden yana sıkıntım olmaz.

cem_subasi
04-04-2013, 15:55
altı üstü bir anfi bir bas bağlamış o kadar :) aracın daha öncesindende sıkıntısı yokmuş anfi bası bağladıkdan sonra başlamış..

sanki aracın kronik problemi varmış gibi şaseye kadar soymuşsunuz aracı.. arabada 45 amper akü var büyük ihtimal akü ancak aracın kendi ihtiyacı olan beslemeyi ucu ucuna yapıyordur.. bence bir büyük boy akü taksa sorunları hal olur hal olmassa diğer burda yazılanlara bakar ama her halukarda 45 amperlik stok akü değişmesi sağlıklı olucakdır..

Bende o düşünceye cıktım bu konudan. Genede dün baktım ama herhamgi bir sıkıntı göremedim. Hafta sonu dediğiniz yerlerede ölçücem bide tekrar aküyü olçturucem. Altı üstü bi bass anfi taktık sanki full tesisat yaptım herhalde daha kuvetli bişey yapsaydım araba stop edicekmiş :D

cem_subasi
04-04-2013, 15:58
"Godless Commie" isimli üye en doğru olanı yazmış.

Eğer aracınızda böyle bir sorun varsa ( ki hepimizde var ) ses sistemi vs olmasına gerek yok. elektrikli direksiyonu çevirirken dahi farlar kısılır. Bunu belli bir seviyeye kadar dert etmeyin. En basitinden araç çalışırken avometreyi bağlayın kutup başlarına. bu dediğiniz kısılma anında belli bir seviyenin altına inmiyorsa dert etmeyin.

Bi defa sorunu çözmek için tersten gitmeyin. Hele kapasitör vs aman ha.

1-İlk bakmanız gereken bağlantı yerleri oksitli mi?
2 Akü ne durumda. kaç amper saat. ( tahminen 45ah olur micralar )
3 Akü ile şase motor vs bu aralıktaki kabloları güçlendirin. Big3 olarak geçer. şarj dinamonuzdan aküye giden kablo ince ise siz aküyü güçlendirseniz bile fazla yeterli verim sağlanamaz.
4 aküden amfiye giden kabloların çap/kesit durumu. incecik kaqblolarla amfi beslenmez. bence en az 4 awg bağlayın.
5 Eğer güçlü bir sistem yapacaksanız şarj dinamosunu da güçlendirin. Hatta buna ilk bakın. orjinaline göre zayıflamış yıpranmış olabilir.
6 cap mevzusuna gelince bence büyük aldatmaca. kapasitörün görevi şöyle düşünün evinizde su deponuz olarak hayal edin. şebekeden gelen su önce su deposuna sonra şofbene gidiyor. sizin şebeke suyunuz veya hidroforunuz zayıf ise depo kullanmanız veya bu deponun büyük olması önemli değil. depoyu dolduracak su yok ki:) Eğer sistemin geri kalanı düzgün ise kapasitörün tek faysdası saniyede bir kaç defa arka arkaya vuran baslarda akünün anlık çökmesini engeller. eğer akünüz zayıf ise zaten cap anında su koy verir. Kapasitörler akü değil neticede. Çok güçlü sistemi olan çift akü koyar.

zahmet edip okuyanlara teşekkürler.

Akü ile bi problemim yok şimdilik zaten söylemiştim hiç bir sıkıntı çıkarmadı kışın ama herhalde tesisat için yeterli değil. Oksitlenme falan yok tertemiz kutup başları bağlantı noktaları. Güçlü bi sistem yapmıcam bundan sonra ekran ile bi takım mıd bağlıcam daha da dokunmam :) Bu işlemlerden sonra kap. lazım derseniz onuda takarım ?

Hakan Girginer
04-04-2013, 15:59
arabada 45 amper akü var büyük ihtimal akü ancak aracın kendi ihtiyacı olan beslemeyi ucu ucuna yapıyordur..

Bir otomobilin motoru çalışırken aracın elektrik ihtiyacı alternatör tarafından karşılanır.

cem_subasi
04-04-2013, 16:09
Abi sinirlenmene gerek yok sen bunu zaten en başta yazdın neden sinirleniyosun :)

Hakan Girginer
04-04-2013, 16:13
Sinirlenmedim.

Yazdıklarım çok silik çıkıyor herhalde, okunamıyor diye düşündüm de... ;)

cem_subasi
04-04-2013, 16:34
Sinirlenmedim.

Yazdıklarım çok silik çıkıyor herhalde, okunamıyor diye düşündüm de... ;)

Mesaj alındı :) Ama yani sonuçta kimse kötü bi amaçla yazmıyo düşüncesini belli ediyor. Hepsini denicez sırasıyla elbet birisi doğru çıkıcak :)

Mantaboy
19-04-2013, 21:32
imkanınız varsa 60 amper aküsü olan bi tanıdıktan rica edin . Sorun çözülmez ise alternatöre baktırın (şarj dinamosu) akü ile sorun çözülür desem yalan olur... bende de aynı sorun var onceki akümde teyp kapanıyodu . Şuan sıfır akü aldım kapanma yok ancak aydınlatmada guüçdalgalanıyo. en kesin çözümü sağlıklı bir akü ve sağlıklı bi şarj dinamosu...

murat_ileri
20-04-2013, 14:14
imkanınız varsa 60 amper aküsü olan bi tanıdıktan rica edin . Sorun çözülmez ise alternatöre baktırın (şarj dinamosu) akü ile sorun çözülür desem yalan olur... bende de aynı sorun var onceki akümde teyp kapanıyodu . Şuan sıfır akü aldım kapanma yok ancak aydınlatmada guüçdalgalanıyo. en kesin çözümü sağlıklı bir akü ve sağlıklı bi şarj dinamosu...

daha kolay yolu var, takviye kablosu ile 2 araç çalışırken tesisatı açın dinleyin sorunun çözüldüğünü göreceksiniz.