PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 4x4ü RWD yapmak



mechanic
23-03-2013, 15:55
bir süredir kafamda olanbir fikir ,
4x4 awd olan bir arabayı, ön çekişlerini iptal edip rwd nin keyfine bakmak fikri.
olurları olmazları nelerdir? burada biraz bilgi toplayalım.

atıyorum mesela awd bir audi 2,0t yi önleri iptal etsek o şekilde arkadan itiş aracımız olur mu?
marka model takılmadan bilgilerinizi bekliyorum.

Mesela 4x4 vw ler var,
Honda var, hatta subaru vs için bile düşünülebilir..

0M42
23-03-2013, 16:03
Olur ancak kontrolsüz bir araç olur sanıyorum sürüşü güvenden keyiften çok sıkıntı stres yaşatabilir.

kaRRa
23-03-2013, 16:12
nissan gtr da tarif ettiğinize benzer bi sistem vardı sanırım

yavuz364
23-03-2013, 16:17
Yapılırsa güzel olur tabii ki, olmaması için bir neden yok ancak Bu işlemi kolay yapabileceğiniz çok fazla araba yok, örneğin audinin 95 sonrası haldex olmayan quattrolarda ortadaki diferansiyeli söküp yerine parça yapmanız gerekir, sadece şaftları sökmek yeterli olmaz..
Haldexli bi model alırsanız işiniz daha kolay olur, haldexi kilitleyip ön şaftları sökerek devam edebilirsiniz.. Yada haldex de kalır ve fazladan bi elektronik debriyajınız olur :)

Rawr
23-03-2013, 16:18
ön aksları iptal edip , orta differansiyel kaynaklanırsa olur. daha önce yapanlar vardı yurtdışı b5 forumlarında.

ilovedrifting
23-03-2013, 16:28
Legacy B4 Drift FR (Hannibal) (http://youtu.be/3-YzeSwg5Rc)

adam yapmış çok da iyi olmuş

mechanic
23-03-2013, 16:28
illaki audi için demiyorum. manuel olacak ama araç mutlaka.
sadece ön tekerlek bağlantısını söksek arkalar gücü kaldırır mı mesela?

yani açıkcası kimsenin yüzüne bakmadığı 4x4 le yanlamak istiyorum :D

Parsia
23-03-2013, 16:36
yapılır neden yapılmasın. ama uğraştırır kesinlikle. bi kere aktarma problemleri baş gösterecek. araç kontrolsüz olabilir. şanzıman oranları ve diferansiyel kilit oranları değişmesi gerekir. atıyorum ön taraf %40 arka taraf %60 çekiş gücü sağlıyorsa normalinde, ön tarafı iptal ettiğinizde %40'lık bir kayıp olacak, onu arkaya aktarmanız gerekecek. mühendislik çalışması gerektirir bayağı. geleneksel yöntemlerle çalışan ustalara göre bir iş değil bence. yanlışım varsa affola.

mechanic
23-03-2013, 17:12
yapılır neden yapılmasın. ama uğraştırır kesinlikle. bi kere aktarma problemleri baş gösterecek. araç kontrolsüz olabilir. şanzıman oranları ve diferansiyel kilit oranları değişmesi gerekir. atıyorum ön taraf %40 arka taraf %60 çekiş gücü sağlıyorsa normalinde, ön tarafı iptal ettiğinizde %40'lık bir kayıp olacak, onu arkaya aktarmanız gerekecek. mühendislik çalışması gerektirir bayağı. geleneksel yöntemlerle çalışan ustalara göre bir iş değil bence. yanlışım varsa affola.

ön tekerlerle arkalar aynı hızda dönüyor.
ön tarafı iptal edince tüm güç nereyi bulursa oraya yüklenecek sanırsam. yani arkaya.

o %60 arka olayı nasıl oluyor? ne demek yani acaba?

Parsia
23-03-2013, 17:42
ön tekerlerle arkalar aynı hızda dönüyor.
ön tarafı iptal edince tüm güç nereyi bulursa oraya yüklenecek sanırsam. yani arkaya.

o %60 arka olayı nasıl oluyor? ne demek yani acaba?

ön tarafı iptal edince güç arkaya toplanır mı bilemiyorum. beni aşıyor o kısım :D benim bilgim dahilinde tahminim, ön diferansiyeli iptal edince, o diferansiyele aktarılan gücün ortadan kalkacağı yönünde.

benim bildiğim awd araçlarda ön arka güç aktarımı eşit değildir. yani %50-%50 bölüştürülmez güç. Arka tarafın oranı daha yüksektir. %40 ön %60 arka gibi ya da %34-66 gibi. Tam net emin değilim ama. Bilenler düzeltecektir zaten.

edit: awd ve 4wd arasında farklar var, karıştırılmasın o kısım. Yukarıda bahsettiğiniz örnek Audi olduğu için awd oranlarından bahsettim ben.

metin
23-03-2013, 17:51
Bu kafada olan tek ben değilmişim :D bende aynı şeyi düşünüyodum

XSi
23-03-2013, 21:10
subarular için PPG firmasının üretip sattığı bir parça var..

subaru rwd conversion diye google amcaya sorarsanız basit bir parça olduğunu görürsünüz.

mechanic
24-03-2013, 19:20
heralde kimse yapmamış..

RUN
24-03-2013, 19:53
Daha önce yapılan bir sistem. Drift için evo, subaru için yapanlar vardı. Hatta evo için kit vardı RWD a cevirmek için.

ALPER-VNS
24-03-2013, 19:59
kısa bi cherokee maceramız olmuştu.. az yaksın diye baya bi insan yapıyo diye duymuştuk o ara.. ama nasıl bilmiyorum..

overblack
24-03-2013, 22:08
bu şekilde yapılmış 2-3 tane calibra biliyorum çok öncelerden. bu araçların parçası çok pahalı olduğu için rwd'ye çevirdiler.hatta birisini bende kullandım sıkıntılı diildi.

ALPER-VNS
25-03-2013, 00:32
bu şekilde yapılmış 2-3 tane calibra biliyorum çok öncelerden. bu araçların parçası çok pahalı olduğu için rwd'ye çevirdiler.hatta birisini bende kullandım sıkıntılı diildi.

calibrada 4 çekerin sigortasını çıkardığın zaman 2 çekere düşüyo zaten hatta switch takarak yapan da var bunu ama önden çeker olarak devam ediyo 4 çeker devreden çıkınca.. arkadan itiş olduğuna emin misiniz?

arfy
25-03-2013, 13:32
rwd legacy Legacy B4 Drift FR (Hannibal) (http://www.youtube.com/watch?v=3-YzeSwg5Rc&feature=youtu.be)

_driver_
25-03-2013, 13:37
kısa bi cherokee maceramız olmuştu.. az yaksın diye baya bi insan yapıyo diye duymuştuk o ara.. ama nasıl bilmiyorum..

ön denge kollarını sökerek oluyo fakat pek hata affetmiyo

Sercanius
28-03-2013, 13:10
bu işlem tabiiki olur sıkıntı da çıkarmaz, araç hızlanır ve yakıtı düşer. biraz uğraşarak manuel hub veya auto hub kullanarak istendiği zaman 4 çekere çevrilecek bir sistem bile oluşturulabilir. şuan kullandığım arazi aracımda böyle bir sistem var. arazi vitesiyle 4çekişe alınca poryalardan hubları kitliyor ve açıyor. günlük kullanımda 2 çekere alıp öyle geziyorum ve hem performans hemde yakıt ekonomisi sağlıyor. awd binek araçta örneğin clutch tipi 4wd sistem olsun ön akslar iptal edilirse zaten otomatikman 2 çekere düşer. bu bir bakıma dışardan müdahele ile arazi vitesi oluşturmak gibi bir şey. önemli olan olan aracın 4 çekişine kumanda eden merkez nerede ise oradan öne giden aktarma organına müdahele etmek. yani göbekten şanzıman ise ya ön aksları devre dışı bırakma amacıya ya da ihtiyaca göbeğe aracı 2wd ye çevirme amacıyla müdahele etmek gerekir. eğer ön de diferansiyel varsa ön tekerler haricinde ön karpuzun da çalışmasını engelleyecek sistem kurmak gerekir karpuz çalışırsa 2wd ye çevirmenin kıymeti olmaz.


Nissan pathfinder wd21,
Nissan Terrano wd21,
Hyundai galloper,
Suzuki vitara

vs.

bu yukarıdaki araçlar bu konuda dünyada kendine has sitemlere sahip nadir araçlardır bunun gibi belki birkaç model daha olabilir.
ortak özellikleri aynı sitemi kullanırlar.

bu araçların 4wd, aks, şanzıman ve auto/manual hub porya sitemlerini araştırıp incelersniz aynı mantığı awd binek araçta ucuza uygulama imkanı olabilir.

tool
28-03-2013, 20:43
impreza icin boyle hazir parcalar var mesela;
Rear Wheel Drive Conversion Spool for WRX 5 Speed - Pfitzner Performance Gearbox (http://www.ppgearbox.com.au/page.asp?productid=72)

arm
29-03-2013, 00:26
konuyu takipteyim bende merak ettim aynı şekilde önden çeker de yapabiliriz aracı o zaman?

su106GTI
29-03-2013, 03:24
Benim 4x4 suzuki swift im saft I aldığın zaman önden çeker oluyor hiçbir arıza ışığı da yanmıyor yakıt düşüyor araçta hızlanıyor bir ara kullanmıştım o şekil muayeneye gitcem diye taktım herhangi bir sıkıntıda yasamadım.

elpadre
29-03-2013, 04:51
adanada makat cozer ısınınızı mıtsubıshı eplıse ugrasıyor bu aralar 4x4 yapıyordu :)

KEMALS
29-03-2013, 17:18
bunu ben de çok merak ediyorum..benim arabada hangi sistem var bilmiyorum..geçenlerde bunun konusu geçmişti yine..olsa çok yapmak isterim şahsen..

mechanic
29-03-2013, 17:38
istediğin zaman değil de benim düşündüğüm diğer arkadaşın dediği gibi sürekli arkadan itişe çevirmek.




adanada makat cozer ısınınızı mıtsubıshı eplıse ugrasıyor bu aralar 4x4 yapıyordu :)

eyv. 4x4 aracım yok ki.. ilgi görmeyen bir 4x4ü alıp arkadan itiş yapabiliyor muyuz karadüzen şekilde onu merak etmiştim.

elpadre
29-03-2013, 17:39
olmucak diyr birsey yok yapilir makat var adanada o yapiyordu ;)

fastchild
29-03-2013, 18:23
Ankarada E30 3.25 İX 'ler için ön aksları iptal ederek yapıyorlar ama E30un zaten %99 zaten arkadan itiş olduğu için bu işlem basit

ICE Cünety abi GTR200 için bi sistem getirtmişti DCDD Controller diye sanırım onda ayar yapılıyordu çeşitli oranlarda ama maliyet yüksektir sanırım senin istediğin daha ucuz 4x4 arabayı çevirip yanlamak subaru justy , legacy ,İmpreza gibi arabaları

gselcuk
02-04-2013, 22:36
İlgi görmeyen 4*4 ü alıp arkadan itiş yapmak için uğraşmak ? Boşa verilen bir emek, boşuna giden paradan başka bir şey olacağını düşünmüyorum heleki ülkemiz şartlarında.