PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kafayı yediren ej9 sorunu



Jeandan-R
17-03-2013, 00:58
Merhabalar;

Yine ben ve yine değişik bir sorunla karşı karşıyayım. Ej9 1.4 civic sahibiyim ve bir türlü çözemediğim bir problem var. Aracımda filtre headers d16y4 emme vafc var. Araç vafc ayarları 0da olsa bile rolantide saçma sapan çalışıyor. Wideband aracılıyla hava yakıta bakıyorum, rolantide kimi zaman 17lerde geziyor sonra 12lere çekiyor kendini. Hele soğuk motorda 10 afr oluyor ve sarsıntılı çalışıyor araç. Normal zamanlarda da bir huzursuzluğu var bunu da ekleyeyim. Birde ilk çalıştırmada ön taraftan abuk sabuk elektrik çıtırsına benzer sesler geliyor ama onu daha çözemedim. Birde ekleme yapayım bujilerim iridyum ngk. Oksijen sensöründen şüpheleniyorum ama sizlere de danışmak istedim :)


Konuyu sohbete açtım, yeri yanlışsa değiştirilebilir.

kanashibari
17-03-2013, 01:29
o2 yi değiştir huzuru bul. ;)

cemsultan
17-03-2013, 01:33
Kurcalarsan o kadar bozarsın tabi :icon_wack :heyoo:

Jeandan-R
17-03-2013, 01:35
Kurcalarsan o kadar bozarsın tabi :icon_wack :heyoo:

vtec aldı üzerinde oem yay var ey allahım :D

MuraTeg
17-03-2013, 01:37
Bıktım lan senın arabandan :D

gokhan035
17-03-2013, 01:51
vafc nin içinde ki sensor tipi ayarlarına da bak

weST.27
17-03-2013, 01:55
tam anlayamadım ama araç sarsıntılı çalışıyor rölanti tutmuyor gibi bi kaç kelime okudum

oksijen sensöründe problem olabilir

sarsıntı vs nedeni ise;

ateşleme ile ilgili problem olabilir mi ? bujilerden biri ateşleme yapmıyorsa sarsıntı olabilir bujiler buji kabloları kontrol edilmeli , onlardasıkıntı yoksada sorun bobindedir bobin değişilir

Jeandan-R
17-03-2013, 02:06
vafc nin içinde ki sensor tipi ayarlarına da bak

06-06 abi

05-06 yapınca bi toplanıyor araba ama bu defa da rölanti harici herşey sapıtıyor gibi.



tam anlayamadım ama araç sarsıntılı çalışıyor rölanti tutmuyor gibi bi kaç kelime okudum

oksijen sensöründe problem olabilir

sarsıntı vs nedeni ise;

ateşleme ile ilgili problem olabilir mi ? bujilerden biri ateşleme yapmıyorsa sarsıntı olabilir bujiler buji kabloları kontrol edilmeli , onlardasıkıntı yoksada sorun bobindedir bobin değişilir

Bujileri kontrol ettim geçen tekrar zengin karışım işareti verdi. Teker teker ateşleme kontrolü yaptım herşey normal gibi

SPEEDY
17-03-2013, 02:08
Sadece rolantıdemı huzursuz calısıyor araç yururken herhangı bır problem varmı ?

Jeandan-R
17-03-2013, 02:10
Sadece rolantıdemı huzursuz calısıyor araç yururken herhangı bır problem varmı ?

aşırı zengin yürüyor. Üst alt devir farketmeksizin. Vafc'den ayar yapabilmek için bayaa negatife çekmem gerekiyor:o

SPEEDY
17-03-2013, 03:06
aşırı zengin yürüyor. Üst alt devir farketmeksizin. Vafc'den ayar yapabilmek için bayaa negatife çekmem gerekiyor:o

Karışımda sorun olması secenekleri azaltmış bence. Sıkıntı o2'de sanırım.

overblack
17-03-2013, 03:29
emmeyi taktıktan sonramı başladı yoksa afc'yi bağladıktan sonramı?

MeRtCaN
17-03-2013, 09:52
Ercan ın dedıgı gıbı O2 Sensorun bozuk

sıze tavsıyem o2 yı degıstırınce

vafc nın alt devır ayarlarının hepsını sıfır yapmanızı onerırım
neden dıye sorarsanız

sız alt devıre mudahaele ettıkce o2 sensoru yanı cloose loop kendı degerlerıne cekmeye calısacaktır
bu yuzden alt devırler sacmalar
ama dıp gazda araba cloosle loop dan cıktıgı ıcın herhangı bır sıkıntı cıkmaz.

nosturkye
17-03-2013, 10:37
hava kaçak testi yaptınız mı?

Jeandan-R
17-03-2013, 10:40
Ercan ın dedıgı gıbı O2 Sensorun bozuk

sıze tavsıyem o2 yı degıstırınce

vafc nın alt devır ayarlarının hepsını sıfır yapmanızı onerırım
neden dıye sorarsanız

sız alt devıre mudahaele ettıkce o2 sensoru yanı cloose loop kendı degerlerıne cekmeye calısacaktır
bu yuzden alt devırler sacmalar
ama dıp gazda araba cloosle loop dan cıktıgı ıcın herhangı bır sıkıntı cıkmaz.

Şuan komple sıfırladım abi o2 sensörü değişince tekrar ayar yaparız artık :)

Jeandan-R
17-03-2013, 10:42
hava kaçak testi yaptınız mı?

Hayır yaptırmadım :o

nosturkye
17-03-2013, 10:53
Hayır yaptırmadım :o

rolantide saçmalama var ise sensör önerilmiş size kontrol için ancak kaçak testide yapın akılda kalmasın.

sde30
17-03-2013, 11:02
Rolanti sorununu bende yaşadım özellikle yağmurlu havalarda stop etmeye kadar gidiyodu o2 sensöründen kaynaklanıyomuş değiştirmek istemezsen denemek için bi tavsiyede bulunayım :)

sensörü çıkart bakkaldan bi tane por çöz al bi kabın içine koy saf şekilde içine su vs bişey koyma ortalama 15-20 dakika bekle ve hava ile kurutup tak yerine bi anda düzelmez ortalama bi yarım saat kadar kullan aracını toparlar kendini ;)

sansar34
17-03-2013, 11:04
ılk kompresyon testı yapmakla baslamak daha mantıklı sonra yakıt karsımı rolentıdeyken ve motor yukteyken bakılması daha saglıklı olur son olarkda bıldıgım kadarıyla onun bujılerı ırıdyum degıldı ırıdyumlar accordlarda kullanılıyo bazen o bıle cıkabılıyor ama buyuk ıhtımal O2 sensorunden dolayı oldugunu dusunuyorum oda hava yakıt karısımının saglıklı bı sekılde sılındır ıcerısıne alınamayınca motor rolantıde aptallasıyodur forumda stlegal abı daha tecrubelı honda konusunda dıye bılıyorum ısterdsen ozelden pm at o daha saglıklı yardımcı olur ıyı gunler :)

Jeandan-R
17-03-2013, 11:12
ılk kompresyon testı yapmakla baslamak daha mantıklı sonra yakıt karsımı rolentıdeyken ve motor yukteyken bakılması daha saglıklı olur son olarkda bıldıgım kadarıyla onun bujılerı ırıdyum degıldı ırıdyumlar accordlarda kullanılıyo bazen o bıle cıkabılıyor ama buyuk ıhtımal O2 sensorunden dolayı oldugunu dusunuyorum oda hava yakıt karısımının saglıklı bı sekılde sılındır ıcerısıne alınamayınca motor rolantıde aptallasıyodur forumda stlegal abı daha tecrubelı honda konusunda dıye bılıyorum ısterdsen ozelden pm at o daha saglıklı yardımcı olur ıyı gunler :)

iridyum yokkende saçmalama mevcuttu. bkr6eix-11 idi sanırım bujilerim bu arada

nosturkye
17-03-2013, 11:16
iridyum yokkende saçmalama mevcuttu. bkr6eix-11 idi sanırım bujilerim bu arada

siz benim dediğimi bi deneyin basın havayı:) dikkat patlamasın hortumlar

sansar34
17-03-2013, 11:35
orjinali zfr5j olması lazım ama anlasılan buyuk ıhtımal soun bujıde fln degıl yınede bı kontrol edılmesı saglıklı olur emme manıfoldundan hava alma ıhtımalıde var ama bu sorun arac ısınıncamı oluyo yoksa ılk calıstırma anından ıtıbaren mı oluyor? ( motor sıcakken oluyorsa manıfolttan hava alma ıhtımalı yuksek bı kac kere servısteyken basımıza gelmıstı. )

Jeandan-R
17-03-2013, 11:40
orjinali zfr5j olması lazım ama anlasılan buyuk ıhtımal soun bujıde fln degıl yınede bı kontrol edılmesı saglıklı olur emme manıfoldundan hava alma ıhtımalıde var ama bu sorun arac ısınıncamı oluyo yoksa ılk calıstırma anından ıtıbaren mı oluyor? ( motor sıcakken oluyorsa manıfolttan hava alma ıhtımalı yuksek bı kac kere servısteyken basımıza gelmıstı. )

Soğuk sıcak farketmiyor, her zaman zengin çalışıyor. Bazen rolantide sapıtıyor fakire çekiyor kafasına göre:D

sansar34
17-03-2013, 11:59
sensorlerde bı sıkıntı var ozaman akısmetre ve O2 de olabılır yanı kesın bısy soylemek buradan mumkun degıl aracı cıhaz baglayıp bakmak gerek ondan sonra gerekılen yapılır bızım soyledıklerımız sadece olabılecek ıhtımaller tabıkıde :)

nosturkye
17-03-2013, 12:08
Soğuk sıcak farketmiyor, her zaman zengin çalışıyor. Bazen rolantide sapıtıyor fakire çekiyor kafasına göre:D
3000 devirden sonra zengin fakir ne görüyorsun band da yada 3000 4000 gibi normal mi

Jeandan-R
17-03-2013, 13:00
3000 devirden sonra zengin fakir ne görüyorsun band da yada 3000 4000 gibi normal mi

aşırı zengin değil ama yine de zengin :confused:

gokcell13
17-03-2013, 13:04
Problem buyuk ihtimalle O2 sensöründen gözukuyor.Rolantide 1.5 2000 devirlere vurup assagı inme yapıyormu?

ygtrn
17-03-2013, 14:31
wideband sensörünü aracın oem beyinine okutabilirsin bilgin olsun, boşuboşuna oksijen sensörüne para verme....

ygtrn
17-03-2013, 14:35
bu arada closeloop'a geçtiği zaman tam gazda ve ortalama 4000rpm den sonra afr ne alemde? biyerlerde kaçak olsa atmosferik araç fakire doğru gider ama bunu afc nin bütün ayarlarını sıfıra getirerek gözlemlemen lazım, olması gerekenden fakir ise kaçak olma ihtimalide var, ama sorun oksijen sensörü gibi görünüyor...

Alper_
17-03-2013, 14:52
sensörden değilse supaplarda sorun olabilir, yanmıştır eğilmiştir kaçırıyordur..oda düzensiz çalışmaya sebep verir.

Jeandan-R
17-03-2013, 15:21
Problem buyuk ihtimalle O2 sensöründen gözukuyor.Rolantide 1.5 2000 devirlere vurup assagı inme yapıyormu?

Yok. Onu emme manifoltunda bir boru çıktığında yapıyor.(sanırım vakum hortumu)

Jeandan-R
17-03-2013, 15:22
bu arada closeloop'a geçtiği zaman tam gazda ve ortalama 4000rpm den sonra afr ne alemde? biyerlerde kaçak olsa atmosferik araç fakire doğru gider ama bunu afc nin bütün ayarlarını sıfıra getirerek gözlemlemen lazım, olması gerekenden fakir ise kaçak olma ihtimalide var, ama sorun oksijen sensörü gibi görünüyor...

Yiğit ataşehirdeysen buluşalım istersen iki kablo keseriz :D

Jeandan-R
17-03-2013, 15:23
sensörden değilse supaplarda sorun olabilir, yanmıştır eğilmiştir kaçırıyordur..oda düzensiz çalışmaya sebep verir.

Sensörden sonra bakacağım abi. Ama vafcden düzelttiğimde (alt devirler daha allaha emanet oluyor o durumda) üst devirlerde sıkıntısız yürüyor araç:)

nosturkye
17-03-2013, 16:23
Sensörden sonra bakacağım abi. Ama vafcden düzelttiğimde (alt devirler daha allaha emanet oluyor o durumda) üst devirlerde sıkıntısız yürüyor araç:)
alt devirde sıkıntı üstte rahat yürüyor ise bir yerden hava alabilir.
oksijen sensörünü sök tepkiye bak klasik ama net bir test olur bakalım.
belkide 20 den fazla motoru açılmaktan kurtardım hava kaçak sayesinde sibop conta denen araçlar emmeden vsden hava aldı.
balata spreyi al eline eğer kaçak test için komresör yoksa emme civarına falan sık balata spreyini zaten emer ise ani gaz verir araç tespit yapabilirsin.
iyi bir yanıcı sonuçta.

Jeandan-R
17-03-2013, 16:28
alt devirde sıkıntı üstte rahat yürüyor ise bir yerden hava alabilir.
oksijen sensörünü sök tepkiye bak klasik ama net bir test olur bakalım.
belkide 20 den fazla motoru açılmaktan kurtardım hava kaçak sayesinde sibop conta denen araçlar emmeden vsden hava aldı.
balata spreyi al eline eğer kaçak test için komresör yoksa emme civarına falan sık balata spreyini zaten emer ise ani gaz verir araç tespit yapabilirsin.
iyi bir yanıcı sonuçta.

Vafc'yi komple söktüm üst devirlerde afr 11'in altında her türlü zengine çekiyor kendini. Ben açıkçası bi kaçak da düşünmüyorum emme manifoltu contam yeni ama yine de bir kontrol yapayım içime kurt düştü :o

nosturkye
17-03-2013, 16:31
Vafc'yi komple söktüm üst devirlerde afr 11'in altında her türlü zengine çekiyor kendini. Ben açıkçası bi kaçak da düşünmüyorum emme manifoltu contam yeni ama yine de bir kontrol yapayım içime kurt düştü :o

emme egzoz kelebek o civara uzaktan püskürtüver spreyi azardan kafa rahat olsun.

stlegal
17-03-2013, 16:54
bu kadar kafana takıyorsan elinde ecm değerlerini görebilen serviste boschta olabilir arıza tespit cihazıyla kolaylıkla bulabilirsiniz .

Jeandan-R
18-03-2013, 01:02
emmeyi taktıktan sonramı başladı yoksa afc'yi bağladıktan sonramı?

abi bu ikisinden de çok sonra başladı :o


bu kadar kafana takıyorsan elinde ecm değerlerini görebilen serviste boschta olabilir arıza tespit cihazıyla kolaylıkla bulabilirsiniz .

Ecm'nin açılımı nedir abi

ygtrn
18-03-2013, 01:03
Yiğit ataşehirdeysen buluşalım istersen iki kablo keseriz :D

tmm knka yarın hallederiz istersen :)

Jeandan-R
18-03-2013, 01:16
tmm knka yarın hallederiz istersen :)

Bi ara shelldeyken konuşmuştuk seninle hatırlarsın belki :) Numaranı pm olarak atsana kanka, yarına haberleşelim

Jeandan-R
18-03-2013, 18:10
Sorunu çözdük oksijen sensöründe sorun çıkmadı. Tek sorun Subap ayarı. Emme tarafı nerdeyse kilit, eksoz tarafı da bir o kadar açık.

@tüplü cip
Kanka çözdüğümüz için aramadım ama uygun bi zamanında haberleşelim :)

arsenikli
18-03-2013, 18:20
sorunu çözmenize sevindim hayırlı olsun

Ranthor
18-03-2013, 19:17
Sayin kullanici,

konuyu uygun yere acmaniz yararli olur..