PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : PEUGEOT106 Magnetti Marelli Beyin İlginç Problem



XSi
28-02-2013, 13:00
Peugeot 106 XR 1.4 motorlu aracımız var..

aracın beyni ile ilgili olduğunu düşündüğüm 2 problemcik var:

1 - Araçta devir göstergeli kadran yoktu, ikitelli de gti veya devir göstergeli 4-5 tane kadran takıp denedim, hepsinde problem şu oldu, motor marş basınca devir 0,5 sn kadar geç çalışıyor (ilk çalışmada) ama sonrasında sıkıntı yok, oldukça hassas görevini görüyor

2 - Rölanti kontrol valfi, mekanik olarak çalışıyor, adaptasyonunuda yaptım, rölanti de hiç bir problem yok, ama gaza basıp hızlanıp vites yükseltmek için ayağı gazdan çekip debriyaja bastığımda sanki gaz takılıyormuş gibi devir hızlı düşmüyor, acemi şöför gibi oluyorum :) ve rölanti de giderken debriyaj ve frene birlikte bastığım da rölanti birden çok düşüyor motor duracak gibi oluyor, ama hemen ardından toparlanıyor.. Sanki rölanti valfi kontrolünde lag varmış gibi..

bunun dışında tekleme, kesiklik vs hiç bir problem yok. Tek marşta sıkıntısız çalışıyor.

bu 2 işlevde beyin tarafından kontrol edilmekte, acaba beyinle ilgili bir sorun mu var?

herhangi bir yorumu olan var mı?

Volkann
28-02-2013, 13:01
Kelebegi temizleyin

XSi
28-02-2013, 13:04
Kelebegi temizleyin

o kadar basit değil

rölanti motorunu sıfır taktığımda da durum aynı zaten

2 tane yeni rölanti motoru taktım

hem devir göstergesi de ilk çalışırken 0,5 sn - 1 sn kadar geç çalışıyor, ama sonra sıkıntı yok.. kadran da hata var deme, 4-5 ayrı kadran bağladım, hepsi aynı şekilde çalıştı..

aLperTunga
28-02-2013, 13:57
1. si aslında 98 kadranlarda olağan bişey bence onu problemden saymana gerek yok.Dediğin gibi marşa basıyorsun devir yarım sanıye gibi bir süre bekliyor bir anda atıyor kendini yukarı bu çok normal bir durum.

2.si rolanti sensörünü manuel adaptasyon yaptıgında bu şekilde olabiliyor.Aynısı başıma geldi biliyorum anlattıgın sorunların aynısı yaşadım üst devirlerdeyken boşa atınca cok yavaş inme ve özellikle ufaktan gazlayıp aynı anda dediğin gibi debriyaj fren yapınca araba stop edecek gibi devir sıfıra kadar iniyor ve sonra toparlıyor ve çoğu zamanda toparlamıyor stop ediyor.Bu sorunu yok etmek istiyorsan pc ile adaptasyon yaptırman gerek.yani bence beyninde bir sorun yok kardeşim.

XSi
28-02-2013, 14:05
1. si aslında 98 kadranlarda olağan bişey bence onu problemden saymana gerek yok.Dediğin gibi marşa basıyorsun devir yarım sanıye gibi bir süre bekliyor bir anda atıyor kendini yukarı bu çok normal bir durum.

2.si rolanti sensörünü manuel adaptasyon yaptıgında bu şekilde olabiliyor.Aynısı başıma geldi biliyorum anlattıgın sorunların aynısı yaşadım üst devirlerdeyken boşa atınca cok yavaş inme ve özellikle ufaktan gazlayıp aynı anda dediğin gibi debriyaj fren yapınca araba stop edecek gibi devir sıfıra kadar iniyor ve sonra toparlıyor ve çoğu zamanda toparlamıyor stop ediyor.Bu sorunu yok etmek istiyorsan pc ile adaptasyon yaptırman gerek.yani bence beyninde bir sorun yok kardeşim.

2 i durum aynı tarif ettiğin gibi, frene basınca, vakum arttığından dolayı sanırım bocalıyor ilk başta..

çok saol bilgi için kafam rahatladı biraz, adaptasyonu PP2000 yazılımı ile yapıyorlar dimi?

ikitellide bi özel serviste vardı oraya bi uğrayayım h.sonu erkenden..

aLperTunga
28-02-2013, 23:03
2 i durum aynı tarif ettiğin gibi, frene basınca, vakum arttığından dolayı sanırım bocalıyor ilk başta..

çok saol bilgi için kafam rahatladı biraz, adaptasyonu PP2000 yazılımı ile yapıyorlar dimi?

ikitellide bi özel serviste vardı oraya bi uğrayayım h.sonu erkenden..

peugeotun orjınal yazılımlarıyla yapılabılıyor hatta autobos gibi üniversal cihazlarda da yapılabiliyor.ama sen o dediğin özel servise git yaptır bence.

ghibli06
04-03-2013, 22:58
hocam rölanti valfinin fişini çekip baktın mı hiç motor sıcakken?

XSi
05-03-2013, 07:35
hocam rölanti valfinin fişini çekip baktın mı hiç motor sıcakken?

abi, motor ısınınca rölanti valfinin fişi çekince, işler düzeliyor..

ama bu sefer de ilk çalıştırmada rölanti çok düşük..

fiş takılıyken, ilk çalıştırma, otomatik jikle fonksiyonu hepsi güzel çalışıyor..

ghibli06
05-03-2013, 15:20
büyük ihtimalle rölanti valfin arızalı... ama bu işin şöyle bir sıkıntısı var, ya O2 sensöründen ya da beyinden yanlış komut aldığı için de bu mallığı yapıyor olabilir... valfi çıkartıp bir temizlemeyi denedin mi?

tarik
05-03-2013, 15:56
Akü kutup başını sökün ve takın
marşa basın,
Devir tam 900 deyken rolanti motorunun fişini çıkartın ve bir daha takmayın.
Kesin çözüm.

ghibli06
05-03-2013, 16:02
Akü kutup başını sökün ve takın
marşa basın,
Devir tam 900 deyken rolanti motorunun fişini çıkartın ve bir daha takmayın.
Kesin çözüm.

bilmediğimden soruyorum, nasıl bir çözüm oluyor, beyin o devirdeki sabit ayarla mı çalışıyor artık hep?

Schumi
05-03-2013, 20:36
Beyin değil hocam. Rolanti motorunun ileri geri giden pistonu tam rolantide 900 deviri sağlayacak kadar açıklıkta kalıyor ve oradan içeri hep sabit miktarda hava gidiyor. Böylece 900 devir rolanti oke oluyor. Ama marş basma anında tam açılarka marşa basmaya yardım etme yada araç tam stop edicekken stall recovery dediğimiz olayı yapamıyor haliyle. Sabit bir ayar oluyor kısaca. :)

ghibli06
05-03-2013, 20:40
ilginçmiş ilk defa duydum :)

XSi
06-03-2013, 12:06
ısınmış halde rölanti motoru fişini çekince, ilk çalıştırmada motor soğukken rölanti baya düşük kalıyor, sıkıntılı.

son durum şu: çinden PP2000 siparişi (Peugeot - Citroen OBD Cihazı Klonu) verdim :D

bir aya kadar gelir heralde, adaptasyonu cihazla yaparım sağlam çıkarsa

ordan bir çözüm çıkmazsa, rölanti valfini değiştirme yoluna gidicem

ghibli06
06-03-2013, 16:15
ısınmış halde rölanti motoru fişini çekince, ilk çalıştırmada motor soğukken rölanti baya düşük kalıyor, sıkıntılı.

son durum şu: çinden PP2000 siparişi (Peugeot - Citroen OBD Cihazı Klonu) verdim :D

bir aya kadar gelir heralde, adaptasyonu cihazla yaparım sağlam çıkarsa

ordan bir çözüm çıkmazsa, rölanti valfini değiştirme yoluna gidicem

rölanti valfinin içinde ileri geri hareket eden piston genelde aşınıyor, eğer parçayı bulman zorsa ya da çok pahalıysa aşınan kısmı tornada yaptırıp geri toplayabilirsin...

XSi
06-03-2013, 18:48
Orjinal parça yetkili serviste 300 kusur tl ama yansanayiler 25 tl civarinda,su an üstündeki yan sanayi zaten

Schumi
07-03-2013, 01:06
ısınmış halde rölanti motoru fişini çekince, ilk çalıştırmada motor soğukken rölanti baya düşük kalıyor, sıkıntılı.

son durum şu: çinden PP2000 siparişi (Peugeot - Citroen OBD Cihazı Klonu) verdim :D

bir aya kadar gelir heralde, adaptasyonu cihazla yaparım sağlam çıkarsa

ordan bir çözüm çıkmazsa, rölanti valfini değiştirme yoluna gidicem

Çalışıyor sıkıntı olmaz. Sadece PP2000 i doğru sıralama ile kur ve crackle.

Bi1ReD
07-03-2013, 03:15
Cok alakali degil ama bende bisey sorcam.
Mars bastigmiz zaman gaz kelebegi tam olarakmi aciliyor yoksa rolantide aldigi hava ilemi gene ilk calismasi yapior.

XSi
07-03-2013, 07:29
Cok alakali degil ama bende bisey sorcam.
Mars bastigmiz zaman gaz kelebegi tam olarakmi aciliyor yoksa rolantide aldigi hava ilemi gene ilk calismasi yapior.

gaz kelebeği telli olan araçlarda, rölanti motoru belli bir hava kanalı bırakarak, gaz kelebeği kapalı olsa bile motorun ihtiyaç duyduğu havanın içeri girmesini sağlıyor..

yani ilk çalışma ve rölanti de çalışmaya devam etme rölanti valfinin bıraktığı minik kanaldan giren havayla sağlanıyor..

ilk çalıştırmada otomatik jikle görevini de rölanti motoru yapıyor zaten, kanalı biraz daha açarak giren havanın ve dolayısıyla devrin yükselmesini sağlıyor, motor ısınınca kanalı kısıyor, giren hava ve rölanti düşüyor.

XSi
07-03-2013, 07:30
Çalışıyor sıkıntı olmaz. Sadece PP2000 i doğru sıralama ile kur ve crackle.

takıldığım yerde özel mesajla rahatsız ederim seni :)

Bi1ReD
07-03-2013, 11:12
gaz kelebeği telli olan araçlarda, rölanti motoru belli bir hava kanalı bırakarak, gaz kelebeği kapalı olsa bile motorun ihtiyaç duyduğu havanın içeri girmesini sağlıyor..

yani ilk çalışma ve rölanti de çalışmaya devam etme rölanti valfinin bıraktığı minik kanaldan giren havayla sağlanıyor..

ilk çalıştırmada otomatik jikle görevini de rölanti motoru yapıyor zaten, kanalı biraz daha açarak giren havanın ve dolayısıyla devrin yükselmesini sağlıyor, motor ısınınca kanalı kısıyor, giren hava ve rölanti düşüyor.

Anladim. Tesekkurler. Peki aracin ilk calismasinda gaz vermeden calismiyorsa veya ara sira bu sekilde yapiyorsa rolanti valfindemi problem olabilir?

XSi
07-03-2013, 12:13
Anladim. Tesekkurler. Peki aracin ilk calismasinda gaz vermeden calismiyorsa veya ara sira bu sekilde yapiyorsa rolanti valfindemi problem olabilir?

muhtemelen..

çünkü ilk çalıştırma esnasında rölanti valfi açılırki motor rahat hava alsın, ilk çalıştırmada faydalı olsun diye, çalıştıktan hemn sonrada rölanti hızını sağlayacak şekilde kapanıyor..

torx anahtar setin varsa, rölanti valfini sökmek kolay, valfi söküp, kontağı açıp (arabayı çalıştırmadan) valfin hareket edip etmediğine bakabilirsin, hareket etmiyorsa bozulmuş demektir..

XSi
21-04-2013, 14:40
küçük çinli dostlarımıza burdan teşekkürler..

çinden gelen klon peugeot OBD cihazım ile, kendi laptopumu kullanarak alpertunganın da konu başında belirttiği gibi adaptasyonu yaptım (kendisine burdan da teşekkür ederim), ayağımı gazdan çekince yığılma, debriyaj + frene basarak dururken başıma gelen devrin çok düşmesi problemleri ortadan kalktı.

kullanacak arkadaşlara önemli not: alet vista ile çalışmadı, xp pro gerekti.

aLperTunga
21-04-2013, 17:21
küçük çinli dostlarımıza burdan teşekkürler..

çinden gelen klon peugeot OBD cihazım ile, kendi laptopumu kullanarak alpertunganın da konu başında belirttiği gibi adaptasyonu yaptım (kendisine burdan da teşekkür ederim), ayağımı gazdan çekince yığılma, debriyaj + frene basarak dururken başıma gelen devrin çok düşmesi problemleri ortadan kalktı.

kullanacak arkadaşlara önemli not: alet vista ile çalışmadı, xp pro gerekti.

rica ederim kardeşim, problemin çözülmesine sevindim.manuel adaptasyon kısa süreli bir çözüm bence ama sen en saglıklısını yapmışsın.

XSi
25-04-2013, 08:37
Peugeot Planet sayesinde gaz telindeki ayarsızlığı farkettim, gaza tam basmama rağmen programda "tam gaz" göstermiyor, gaza basmazken "idle - rölanti", gaza az bassam veya pedala sonuna kadar bassam "middle - orta" gösteriyordu..

kaputu açıp bilgisayarı akünün üstüne koyup, gaz kelebeğini elle bastırdım "full - tam" yazısı çıktı..

Bir eksiği daha yakalamış oldum peugeot planet ile..