PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mercedes-Benz 1985 w126 500 SEL m117.963 Motora EFI Uygulaması



Emre TUNALI
26-02-2013, 23:00
Merhaba arkadaşlar 1985 model, w126 kasa, m117.963 motor kodlu bir aracım var. Motorum v8 5000cc. Yakıt sistemi haliyle K-jetronic. Aracımdaki mekanik enjeksiyonu söküp elektronik enjeksiyon sistemi takmak istiyorum. Megasquirt denilen bir sistem duydum. Bu veya bunun benzeri uygun fiyatlı bir dönüşüme ihtiyacım var. Montajı kendim yapacağım. Şuan komple aracı soydum, motoru indirdim. İç tesisatlarında eksikler var onları gideriyorum. Bu arada EFI araştırıyorum. Sitede 4 silindirli bir çok örnek var. Bunu benim aracıma nasıl uygularız. Yardımlarınızı bekliyorum.

Saygılarımla

Emre TUNALI

Bergama / İzmir

gokselaltinok
26-02-2013, 23:03
Bende 1 sene sonra yaptırmayı düşünüyorum M110 a. Ecufast bu isteğimizi karşılar galiba. Görünce cevap veririler. Hoşgeldin bu arada mbclub tan tanıyorum galiba seni. Kendini tanıtman gerekiyor.

boosted_pug
27-02-2013, 01:29
Öncelikle arabandaki tüm mekanik enjektör parçalarını sökmelisin ama orjinal tesiatını ve rölanti düzenleyicisini elleme sadece mekanik parçaları daha sonra 8 adet enjektöre ihtiyacın var herhangi bi aracın enjektörü olur farketmez ortalama 300 tl bu enjektörlere de yakıt kütüğü yapıcaksın veya yine başka bi aracınkini uydurucaksın buda çok zor değil yaklaşık 100 - 300 tl devamında bir adet benzin regülatörüne ihtiyacın var bunu ebayda temin edebilirsin 150 - 300 geriye iat clt tps kalıyo bunlarıda herhangi bir arabanın sensörünü alıp kullanabilirsin ben genelde bmw kullanıyorum fiyatları sırası ile 20 25 55 tl son olarak tesisat kalıyo düzgün bi tesisatı kendin yaparsan en iyi ihtimalle röle sigorta sıfır soketler krank için izoleli diğer parçlara için tesisat kablosu vs. 200 tl civarı halledersin başkasına yaptırırsan 400 500 arası en iyi ihtimalle olur

Bu malzemeleri temin ettikden sonra istediğin herhangi bi ecuyu takarak aracının yakıt sistemini enjeksiyonluya çevirip sıralı sistem tüp takıp gönlünce arabanı kullanabilirsin

Buraya kadar olan kısım aslında en kolay kısmı bukadar yapmışız bari devir kesici felan olsun arkadan ateş etsin azcıkda güç alayım veya benim arabamın distribütör sistemindende kurtulayım dersen ozaman iş çetinleşiyo bir adet krank tekerine ve sensörüne ihtiyacın var ortalama 350 tl gibi biter ( torna kaynak dişli sensör kayış ayarlanması krank sensörünün ayağı vs. ) ve bobin en iyi ihtimalle bobin ve buji kablosu 350 400 tutar bu kısmın çok hassas yapılması gerekiyo herhangi bi hatada ne yazıkki araban dogru dürüst çalışmaz kopmalar çalışmamalar patırdamalar çatırdamalar vs. Vs. Ve birçok başağrısı seni bekler

Kolay gelsin

yavuz364
27-02-2013, 01:35
Şuanda 78 model bir 280E yi EFI ye çeviriyoruz, sahibi de siteden zaten :) Bitince fotolarını arkadaşlar da sitede paylaşır zaten.

Emre TUNALI
27-02-2013, 09:12
Bende 1 sene sonra yaptırmayı düşünüyorum M110 a. Ecufast bu isteğimizi karşılar galiba. Görünce cevap veririler. Hoşgeldin bu arada mbclub tan tanıyorum galiba seni. Kendini tanıtman gerekiyor.

Hoşbulduk. :) Ben biran önce başlıyayım diyorum artık. Evet mbclubtr'da s-class da en ünlü başlık bana aittir. Görmemene imkan yok. :)


Öncelikle arabandaki tüm mekanik enjektör parçalarını sökmelisin ama orjinal tesiatını ve rölanti düzenleyicisini elleme sadece mekanik parçaları daha sonra 8 adet enjektöre ihtiyacın var herhangi bi aracın enjektörü olur farketmez ortalama 300 tl bu enjektörlere de yakıt kütüğü yapıcaksın veya yine başka bi aracınkini uydurucaksın buda çok zor değil yaklaşık 100 - 300 tl devamında bir adet benzin regülatörüne ihtiyacın var bunu ebayda temin edebilirsin 150 - 300 geriye iat clt tps kalıyo bunlarıda herhangi bir arabanın sensörünü alıp kullanabilirsin ben genelde bmw kullanıyorum fiyatları sırası ile 20 25 55 tl son olarak tesisat kalıyo düzgün bi tesisatı kendin yaparsan en iyi ihtimalle röle sigorta sıfır soketler krank için izoleli diğer parçlara için tesisat kablosu vs. 200 tl civarı halledersin başkasına yaptırırsan 400 500 arası en iyi ihtimalle olur

Bu malzemeleri temin ettikden sonra istediğin herhangi bi ecuyu takarak aracının yakıt sistemini enjeksiyonluya çevirip sıralı sistem tüp takıp gönlünce arabanı kullanabilirsin

Buraya kadar olan kısım aslında en kolay kısmı bukadar yapmışız bari devir kesici felan olsun arkadan ateş etsin azcıkda güç alayım veya benim arabamın distribütör sistemindende kurtulayım dersen ozaman iş çetinleşiyo bir adet krank tekerine ve sensörüne ihtiyacın var ortalama 350 tl gibi biter ( torna kaynak dişli sensör kayış ayarlanması krank sensörünün ayağı vs. ) ve bobin en iyi ihtimalle bobin ve buji kablosu 350 400 tutar bu kısmın çok hassas yapılması gerekiyo herhangi bi hatada ne yazıkki araban dogru dürüst çalışmaz kopmalar çalışmamalar patırdamalar çatırdamalar vs. Vs. Ve birçok başağrısı seni bekler

Kolay gelsin

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Rölanti tesisatını da sökmeyi düşünüyorum çünkü ms3 de rölanti ayar valfi için çıkış varmış. Tesisatı komple yeniliyorum. Fotoğraflar ekte mevcut. :) Anlattıklarınız benim için zor bir olay değil. Benim için öncelikli sağlam bir motor bulmam lazım. Şimdi motorun yokmu diyeceksiniz. Anlatması uzun okuması roman gibi 800 mesajlık bir hikaye. :) Özet geçersek. Motor yaptırıldı-Babam radyatörü delip motoru perte çıkardı. :) Şuan motor aranıyor. Bu gecen zamanda da bu tip yenilemeler yapıyorum.


Şuanda 78 model bir 280E yi EFI ye çeviriyoruz, sahibi de siteden zaten :) Bitince fotolarını arkadaşlar da sitede paylaşır zaten.

Merakla bekliyorum :)

http://img201.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=img0349tg.jpg
Resimler

Emre TUNALI
27-02-2013, 09:46
Ayrıca şunu öğrenmek istiyorum.

ms1
ms2
ms3
micsosquirt

bu ecular 8 silindir destekliyormu ?

Şemalarda dikkatimi çekti. 4 silindir için konuşuyorum. Enjektörler ve bobinler 2 li gruplar halinde bağlanmış. Yani 4 enjektör için 2 çıkış var. Eee o zaman emme esnasında 1 numaralı enjektör açınca 2 numaralı enjeötörde acacak. Subapın kapalı olmasına rağmen oda yakıt püskürtecek. Ateşleme içinde aynı şey gecerli. Atladığım bir nokta var. Yanlış bildiğim bir yer var ama neresi beni aydınlatırsanız sevinirim.

Benim aracın ateşleme sırası 1-5-2-6-3-7-4-8

ChtArdARSL
27-02-2013, 10:01
Bende cosworth cevirdim tum mekanik hersey soktuk attik :) bobinli ve krank okuyucuyu sisteme gectim beynide Aem ems4 aldim. Benim butun sensorlerim Aem tum atesleme parcalarimda Evo yakkasik oncesi sonrasi olrak 30 bg gucte aldim.. Yakit konusunda henuz yorum yapamycam cunku depo cok vuyuk fulleyemedim :) yaklasik maliyeti herseyi ile 7000 buluyor,eger marka uydurma yapmiycaksan ben turboda yapacagim icin mecbur bir uygulamaydi.

Ecufast Ozgun abi,Ugur abi ve Tayfun abi ye tsk ederim ufak tefek ayardan sonra sorunsuz oldu.

Emre TUNALI
27-02-2013, 10:25
O kadar fazlasına gerek yok. Yeni nesil m119 motorlar gibi olsun yeter. :)

Emre TUNALI
27-02-2013, 14:12
MegaSquirt-III daughterboard kit DIYAutoTune.com (http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtiii-daughterboard-kit-p-398.html)

MegaSquirt-III MS3X Expansion Card DIYAutoTune.com (http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtiii-ms3x-expansion-card-p-434.html)

12&#39 MegaSquirt Wiring Harness for MS3X DIYAutoTune.com (http://www.diyautotune.com/catalog/1239-megasquirt-wiring-harness-for-ms3x-p-451.html)

Yukarıdaki kart direk kullanılıyor mu ? Yoksa illaki ms3 alıp üzerine mi takılacak ?

yavuz364
27-02-2013, 16:24
8 silindir arabalarda MS3x tavsiyemdir.. Diğerleri ile hiç uğraşmayın..
Ms2 ile de sürülebilir ama 3 daha sağlıklı ve çok daha temiz olur..

Emre TUNALI
27-02-2013, 17:15
Teşekkür ederim. Şuan ciddi anlamda araştırma içersindeyim. Yalnız bu msde mcu ların değişmesi ve kartın sabit kalması kötü. Bu yüzden alt yapıyı tekrar çıkartıp. ms3x modülünü üzerine takacağım. :) Bu sayede 300 dolardan kurtulmuş olacağım. :)

boosted_pug
27-02-2013, 22:28
Teşekkür ederim. Şuan ciddi anlamda araştırma içersindeyim. Yalnız bu msde mcu ların değişmesi ve kartın sabit kalması kötü. Bu yüzden alt yapıyı tekrar çıkartıp. ms3x modülünü üzerine takacağım. :) Bu sayede 300 dolardan kurtulmuş olacağım. :)

Açıkcası 300 dolardan nasıl kurtulacağını anlamadım :)

Emre TUNALI
28-02-2013, 08:57
Açıkcası 300 dolardan nasıl kurtulacağını anlamadım :)

http://www.mse xtra.com/doc/general/ms3v3schems.html


Bu v3 board olmadan ms3x modülünü takamıyoruz anladığım kadarıyla. Board'un şemalarını incelediğimde sadece köprü vazifesi aldığını gördüm.

Bunu almaktansa
MegaSquirt-III EMS System with MS3X Expansion V3.57 - Assembled DIYAutoTune.com (http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtiii-ems-system-with-ms3x-expansion-v357-assembled-p-435.html)

Bunu ve
MegaSquirt-III daughterboard kit DIYAutoTune.com (http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtiii-daughterboard-kit-p-398.html)

Bunu alırım
MegaSquirt-III MS3X Expansion Card DIYAutoTune.com (http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtiii-ms3x-expansion-card-p-434.html)

290 dolar tutar. Kalan
V3.0 board'uda proteusda tasarlar. Kendim basar yada çalıştığım bir pcb firmasına bastırırım.

Kısacası Maximum 350 dolar gider... ecudan 300 dolar kar etmiş oluruz. Bu 300 dolarıda sensör bobin vs almakta kullanırız. Bir hatam var ise lütfen düzeltirseniz sevinirim. Sonuçta ilk kez başladığım bir iş. Siz tecrübelisiniz bu yüzden sizden yardım istiyorm. :)

boosted_pug
28-02-2013, 09:29
http://www.mse xtra.com/doc/general/ms3v3schems.html


Bu v3 board olmadan ms3x modülünü takamıyoruz anladığım kadarıyla. Board'un şemalarını incelediğimde sadece köprü vazifesi aldığını gördüm.

Bunu almaktansa
MegaSquirt-III EMS System with MS3X Expansion V3.57 - Assembled DIYAutoTune.com (http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtiii-ems-system-with-ms3x-expansion-v357-assembled-p-435.html)

Bunu ve
MegaSquirt-III daughterboard kit DIYAutoTune.com (http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtiii-daughterboard-kit-p-398.html)

Bunu alırım
MegaSquirt-III MS3X Expansion Card DIYAutoTune.com (http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtiii-ms3x-expansion-card-p-434.html)

290 dolar tutar. Kalan
V3.0 board'uda proteusda tasarlar. Kendim basar yada çalıştığım bir pcb firmasına bastırırım.

Kısacası Maximum 350 dolar gider... ecudan 300 dolar kar etmiş oluruz. Bu 300 dolarıda sensör bobin vs almakta kullanırız. Bir hatam var ise lütfen düzeltirseniz sevinirim. Sonuçta ilk kez başladığım bir iş. Siz tecrübelisiniz bu yüzden sizden yardım istiyorm. :)

:icon_tup:

daha önce birkaç kere dile getirmiştim kesinlikle haklısın ms3 alındığında orjinal anakart çokda bi işe yaramıyo eğer yapabilirsen çok mantıklı bi uygulama olur eğer yapabilirsenden kastımda öle ahım şahım bişi değil çok rahat elektronikden anlıyan birisi yapabilir ama delik içi kaplamalı vs. li bi anakart üretmek 1 li adetlerde pahalıya gelmekde ayriyetden üzerindeki malzemeleride temin etmek biraz zaman alıyo ve krank girişi kısmını çok iyi analiz edip tasarlamak gerekiyo benim üç dört farklı tasarlayıp bastırdığım anakartlarım var ama krank girişlerinde genelde sıkıntı yaşıyorum bence 3.57 li bi kit alıcağına

MegaSquirt-III Engine Management System w/PCB3 - UnAssembled Kit with black case DIYAutoTune.com (http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtiii-wpcb-v30-unassembled-kit-with-black-case-p-419.html)

bunu alıp ms3x expention boardı kendin üretebilirsin hatta hepsini güzel aluminyum bi kutu içine koyup tüp beyni soketi ilede kombine ettinmi ortaya inanılmaz kaliteli bi ms çıkmakta veya anakartla birlikde ms3x i birleştirip tek bi anakart üretip üzerine ister ms2 ister ms3 takılabilien bi boarda yapılabilir

ChtArdARSL
28-02-2013, 09:29
Kardesim hayal goruyorsun suan senin ms3 dedigib beyin ztn tr gelip kurulmasi 1500-2000 birde bunun ayari var 400-500 o kafadan hic birsey yapmadan temiz 2000 tl var. Bunun krank okuyucu var benzin rayi var ivir hizir hortumlari var enjektorun var sensorlerin var montaj isciligin var.. Bende senin bigibiydim.. Bu rakamlar ile kendini kandirirsin istanbul icin.

Emre TUNALI
28-02-2013, 10:14
:icon_tup:

daha önce birkaç kere dile getirmiştim kesinlikle haklısın ms3 alındığında orjinal anakart çokda bi işe yaramıyo eğer yapabilirsen çok mantıklı bi uygulama olur eğer yapabilirsenden kastımda öle ahım şahım bişi değil çok rahat elektronikden anlıyan birisi yapabilir ama delik içi kaplamalı vs. li bi anakart üretmek 1 li adetlerde pahalıya gelmekde ayriyetden üzerindeki malzemeleride temin etmek biraz zaman alıyo ve krank girişi kısmını çok iyi analiz edip tasarlamak gerekiyo benim üç dört farklı tasarlayıp bastırdığım anakartlarım var ama krank girişlerinde genelde sıkıntı yaşıyorum bence 3.57 li bi kit alıcağına

MegaSquirt-III Engine Management System w/PCB3 - UnAssembled Kit with black case DIYAutoTune.com (http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtiii-wpcb-v30-unassembled-kit-with-black-case-p-419.html)

bunu alıp ms3x expention boardı kendin üretebilirsin hatta hepsini güzel aluminyum bi kutu içine koyup tüp beyni soketi ilede kombine ettinmi ortaya inanılmaz kaliteli bi ms çıkmakta veya anakartla birlikde ms3x i birleştirip tek bi anakart üretip üzerine ister ms2 ister ms3 takılabilien bi boarda yapılabilir

Beni anlayan birinin çıkması sevindirici bir haber. :) Çok teşekkür ederim. Gelişmeleri burdan paylaşacağım.


Kardesim hayal goruyorsun suan senin ms3 dedigib beyin ztn tr gelip kurulmasi 1500-2000 birde bunun ayari var 400-500 o kafadan hic birsey yapmadan temiz 2000 tl var. Bunun krank okuyucu var benzin rayi var ivir hizir hortumlari var enjektorun var sensorlerin var montaj isciligin var.. Bende senin bigibiydim.. Bu rakamlar ile kendini kandirirsin istanbul icin.

Benim gözümde bu iş 2500TL'ye bitecek. Tabi ki sadece malzemesi. Benim işcilik usta derdim yok. O yüzden fiyat uygun olacak. Bu zamana kadar sadece motor yapılırken ustaya başvurdum. Oda canımdan çok sevdiğim Ankara Şaşmaz Oto sanayindeki Koçöz Mercedes Bekir KOÇÖZ. Aracın diğer bütün bakımları şahsım tarafından yapılmakta. Bu günlerde aracı soymaya başladım. Boya falan yaptıracağım. O arada ms'i çıkaracağım. :) Unutmadan üretebilmek için hayal etmek gerekir. ;)

dragstar
28-02-2013, 10:42
v3.0 ve v3.57 board 4 katmanlı...

Emre TUNALI
28-02-2013, 10:51
v3.0 ve v3.57 board 4 katmanlı...

Pcb tasarımcıya göre değişir. benim tasarlayacağım pcb 10cmx10xm 2 katmanlı olacak. Çünkü ms3x için gereksiz çok malzeme var. Onlar çıkarılınca birşey kalmıyor.

ChtArdARSL
28-02-2013, 11:14
Beni anlayan birinin çıkması sevindirici bir haber. :) Çok teşekkür ederim. Gelişmeleri burdan paylaşacağım.



Benim gözümde bu iş 2500TL'ye bitecek. Tabi ki sadece malzemesi. Benim işcilik usta derdim yok. O yüzden fiyat uygun olacak. Bu zamana kadar sadece motor yapılırken ustaya başvurdum. Oda canımdan çok sevdiğim Ankara Şaşmaz Oto sanayindeki Koçöz Mercedes Bekir KOÇÖZ. Aracın diğer bütün bakımları şahsım tarafından yapılmakta. Bu günlerde aracı soymaya başladım. Boya falan yaptıracağım. O arada ms'i çıkaracağım. :) Unutmadan üretebilmek için hayal etmek gerekir. ;)

Dedi dersin.. İnsallah 2500 TL mal edersin umdugun gibide kolay olur ;)

Emre TUNALI
28-02-2013, 11:20
v3.0 ve v3.57 board 4 katmanlı...


Dedi dersin.. İnsallah 2500 TL mal edersin umdugun gibide kolay olur ;)

Teşekkür ederim. :) Maliyet o civarlarda olacak ama kolay diye bişey demedim. :) Ayarlaması uğraştıracak. O zamanda TechTurkey'deki arkadaşlardan sizlerden yardım alacağım. Sonuçta yardımlaşma adı altında kurulmuş bir forum. :)

Ayrıca ecu çalışmalarına başladım. Akşama açık şema biter. Ayrıca 1-2 yerde ttl voltaj güvenliği için zener koyuyorum. :) Kendi bilgim dahilinde eklemeler yapıp sizlere göstereceğim. :)

http://img59.imageshack.us/img59/2494/ecuv1.jpg

Emre TUNALI
28-02-2013, 13:20
Arkadaşlar kart bitmek üzere...

İptal ettiğim kısımlar.

1-Osc
2-Mcu Clear
3-IGBT
4-3 Wire idle control
5-ms v3.0 board İnj1
6-ms v3.0 board İnj2
7-Manifold Absolute pressure
8-rs232
9-4wire step idle control
10-Spare signal
11-OPTO-İso

Bunlar benim aracımda kullanılmayacağı için hepsini iptal ettim.
Kullandıkları röle sürücü transistörleri tr'de yok. Bu yüzden bdx53 tarzı daha kaliteli ve amperli transistörler kullanacağım. Krank okuyucu devresinde de aynı transistörler kullanılmış. Kullanım mantığını kavrayıp sanal similasyon ile test edip. Onlarıda TR şartlarına getireceğim.

http://img15.imageshack.us/img15/9096/ecu2z.png

RCkid
28-02-2013, 13:28
tps ve o2 sensorlerinin onundeki devreleri sen mi koydun?

ChtArdARSL
28-02-2013, 13:40
Krank okuyucusunda devır alacagın ıcın gzl bır sıstem yapman lazım biz 2-3 kere ulastık cok cok yakın olması lazım. Okuyucu ne kullncaksn?

Emre TUNALI
28-02-2013, 13:45
tps ve o2 sensorlerinin onundeki devreleri sen mi koydun?

5v1 zener diyotlardan bahsediyorsanız ben koydum. Extra mcu önlemi için. Devrenin çalışmasına herhangi bir etkisi yoktur. Sürekli açık devredir. Hattan gelen voltaj 5v1'i aşmaya başlar ise duruma göre değişken kısa devre olup mcu'nun yanmasını engeller. Öncesine takılmış küçük bir pcb tipi sigorta ile mcu tamamen korunmuş olur. Ben daha sigortaları takmadım.


Krank okuyucusunda devır alacagın ıcın gzl bır sıstem yapman lazım biz 2-3 kere ulastık cok cok yakın olması lazım. Okuyucu ne kullncaksn?

Hazır ms'in sistemini kullanıyorum. :) Orda değişiklik pek yapmıyacağım. Kullanılan malzemelerin datashheet'lerini inceleyip. TR'de muadil ne kullanırım ona bakacağım. :)

RCkid
28-02-2013, 13:51
zenerlerden bahsetmiyorum, zeelerin yanindaki rc filtrelerden
mesela seri olan 1 k direnclerden, onlarin degeri orjinal kart tasarimindan mi?

Emre TUNALI
28-02-2013, 13:58
zenerlerden bahsetmiyorum, zeelerin yanindaki rc filtrelerden
mesela seri olan 1 k direnclerden, onlarin degeri orjinal kart tasarimindan mi?

Tamamen MS'in orjinaline bağlı kalınmıştır. MS'de neyse bunda da öyle. Değişiklik yapsam bile yaptığım her değişikliği belirteceğim.

Emre TUNALI
28-02-2013, 15:25
Açık şema çalışması bitti. Şimdi smd ve dip kılıf olarak 2 farklı versiyon yapacağım. PCB basarken, ben dip tercih edeceğim kolaylık açısından.

http://img194.imageshack.us/img194/5039/ecu3.png

yavuz364
01-03-2013, 00:11
Devir sinyali için hiçbirşeyle uğraşma direk LM1815 kullan..

Oz`
01-03-2013, 00:17
http://www.drecu.com/misc/merso2300cc.jpg,


ne uğraşıyorsun ya Tak bitane :)

Emre TUNALI
01-03-2013, 07:24
Devir sinyali için hiçbirşeyle uğraşma direk LM1815 kullan..

İnceleyeyim. Ms adaptasyonuna bakalım.


http://www.drecu.com/misc/merso2300cc.jpg,


ne uğraşıyorsun ya Tak bitane :)

İyi güzelde abi. :) bu alet tek tek 8 silindiri kontrol edebilecek mi :) ?

Oz`
01-03-2013, 08:13
neden tek tek 8 silindir ? sudur yani eillaki koyucakmısın crank sensor ile cam sensor ?

Emre TUNALI
01-03-2013, 08:45
neden tek tek 8 silindir ? sudur yani eillaki koyucakmısın crank sensor ile cam sensor ?

m119 serisi motorlarda tek tek yapılmış. Bende öyle yapmak istiyorum tercih meselesi. Crank sensör takacağım fakat cam takmayacağım. Çünkü gerek olduğunu düşünmüyorum. Benim motorda ayarlanabilir eksantirik mili yok.

Ayrıca hall sensör mü kullanmak mantıklı yoksa vr sensör mü ?

Hall sensör terçih ettiğimizde. ms de 2 secenegide kullanabiliyormuşuz. Size göre opto girişimi kullanılmalı yoksa vr girişimi kullanılmalı. Ben şuan burada takılmış durumdayım. Duruma göre pcb çizimine gececeğim.

Oz`
01-03-2013, 22:36
m119 serisi motorlarda tek tek yapılmış. Bende öyle yapmak istiyorum tercih meselesi. Crank sensör takacağım fakat cam takmayacağım. Çünkü gerek olduğunu düşünmüyorum. Benim motorda ayarlanabilir eksantirik mili yok.

Ayrıca hall sensör mü kullanmak mantıklı yoksa vr sensör mü ?

Hall sensör terçih ettiğimizde. ms de 2 secenegide kullanabiliyormuşuz. Size göre opto girişimi kullanılmalı yoksa vr girişimi kullanılmalı. Ben şuan burada takılmış durumdayım. Duruma göre pcb çizimine gececeğim.

cam olmadan nasıl sıralı yapıcaksın ?

Oz`
01-03-2013, 22:37
tercihim Hall sensor olur

Hızlı_Fransız
01-03-2013, 23:08
tercihim Hall sensor olur

neden abi ne gibi artıları olur hall sensörün reluctör tipe göre ?

Oz`
01-03-2013, 23:41
Hall Manyetiğe göre daha güçlü bir sinyal sewiyesine sahip basit anlatım la :)

boosted_pug
02-03-2013, 02:38
Krank devresindeki diyotun yönü yanlış

Benzin için herhangi bir npn transistör kullanabilirsin illa darlington olucak die bişi yok fet mosfet hxfet hepsi olur tip122 2n2222 hepsi makbul

Mc34072 bende var ama soic8 kılıfında diğer ztx553 leride bulamazsan bende bikaçtane fazla olucaktı yardımci olabilirim en kötü diyauto dan ms3 le birlikde sipariş edebilirsin tr şartlarında ben bulamadım

Ms için hall veya vr farketmez ikiside gerçekden sıkıntılı düzgün şekilde çalıştırmak tecrube gerektiriyo vrnin tek avantajı hall sensörlerin 3 de 1 fiyatında olması herhangi bi arızada gözden çıkartabiliyosun bence iki devreyide ms deki gibi kartın üzerine yap zaten hall için bir adet 4n25 iki kondansatör öle yer felanda kaplamaz hangisi ile kolay çalıştırırsan onu kullanırsın hatta yukarıda yavuz söylemiş lm1815 i de eklersen extra önlem olmuş olur

Kolay gelsin

Emre TUNALI
02-03-2013, 10:01
cam olmadan nasıl sıralı yapıcaksın ?

İşte bunu bilmiyordum mesela. Öğrenmiş oldum. Biraz daha açar mısınız ?


tercihim Hall sensor olur

Devreyi ona göre tekrar düzenledim teşekkür ederim.


Krank devresindeki diyotun yönü yanlış

Benzin için herhangi bir npn transistör kullanabilirsin illa darlington olucak die bişi yok fet mosfet hxfet hepsi olur tip122 2n2222 hepsi makbul

Mc34072 bende var ama soic8 kılıfında diğer ztx553 leride bulamazsan bende bikaçtane fazla olucaktı yardımci olabilirim en kötü diyauto dan ms3 le birlikde sipariş edebilirsin tr şartlarında ben bulamadım

Ms için hall veya vr farketmez ikiside gerçekden sıkıntılı düzgün şekilde çalıştırmak tecrube gerektiriyo vrnin tek avantajı hall sensörlerin 3 de 1 fiyatında olması herhangi bi arızada gözden çıkartabiliyosun bence iki devreyide ms deki gibi kartın üzerine yap zaten hall için bir adet 4n25 iki kondansatör öle yer felanda kaplamaz hangisi ile kolay çalıştırırsan onu kullanırsın hatta yukarıda yavuz söylemiş lm1815 i de eklersen extra önlem olmuş olur

Kolay gelsin

Tavsiyeleriniz üzerine vr bölümü kaldırdım. Sadece opto kısmı var şuanda. PCB 'yide öyle yapacağım. Bu yüzden mc ztx vs parçalara gerek kalmadı. :) Ayrıca sizinde vermiş olduğu bilgiler ve tavsiyeler için teşekkür ederim.

Extra olarak bluetooth modül ekliyorum. Benim multicopterlerde kullandığım bir modül var. Hem ucuz hemde kaliteli. Kablosuz programlama için takacağım.

ms3x exp karttan da fan çıkışı alacağım. Fanı ecu kontrollü yapacağım.

Şuan ki konumumuz cam sensör olmadan neden sıralı olamıyor ?
Sıralı sistemin + sı ve -leri nelerdir öğrenebilir miyim ?

Emre TUNALI
02-03-2013, 13:43
http://imageshack.us/a/img706/9383/36291485.png
http://imageshack.us/a/img24/5918/43258819.png


Smd pcb çizimine başladım.

Emre TUNALI
02-03-2013, 14:19
http://imageshack.us/a/img716/9997/76041437.png
http://imageshack.us/a/img28/9210/42677926.png

Aşağı yukarı kartın boyutları, burdan sonra devam etmiyeceğim. ms3x kartın gelmesi gerekiyor. Ona göre boyutlandıracağım.

gokselaltinok
09-04-2013, 01:48
Şuanda 78 model bir 280E yi EFI ye çeviriyoruz, sahibi de siteden zaten :) Bitince fotolarını arkadaşlar da sitede paylaşır zaten.

Hayırlısı olsun. Bu iş benim kafamdaki soru işaretlerini giderecek. 1 seneye inşallah bende 280 efi düşünüyorum

yavuz364
09-04-2013, 20:31
http://www.techturkey.com/forum/videolar/151747-78-mercedes-280e-ms2-launch-control.html
Bahsettiğim araba bu :)

Hayırlısı olsun. Bu iş benim kafamdaki soru işaretlerini giderecek. 1 seneye inşallah bende 280 efi düşünüyorum

vtecturbo
10-04-2013, 10:26
Şuan ki konumumuz cam sensör olmadan neden sıralı olamıyor ?
Sıralı sistemin + sı ve -leri nelerdir öğrenebilir miyim ?
cunku cam sensoru sılındırlerın pozısyonlarını ecuya bıldırıyor.cam sensoru kullanmadan sequential atesleme veya puskurtme yapamassın.
bence ems 4 ıle 8 sılındırı cok guzel wasted spark calıstırırsın.

Emre TUNALI
08-05-2013, 17:58
Ecuyu yaptım çalıştırdım. Yürüttüm. :) Gazladım yanladım. Megasquirt olarak hiçte kötü değil. Sırf marka diye dünya kadar para harcamaya gerek yok. Önemli olan çalıştırabilmek. Çalışmıyor olmuyor diye bişey yok onu anladım.

Mercedes-Benz 1986 w126 300 SEL M103 Sıralı Sistem EFI LPG Uygulaması - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=lxSKlLpvVcI)

ilk çektiğim video. 4000 de kesiciye ayarladım Yanlış anlaşılmasın. Ayrıca bu prototipti. :)

merruse
24-05-2013, 21:22
Sonunda biri azmetti calistirdi. Tebrikler. :)