PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ACT Debriyaj Seti - Soru?



STeaM
20-04-2008, 00:02
ACT NS4-HDR4 4 Puck Unsprung Clutch Kit 1989-98 Nissan 180SX CA18DET

Product Description


ACT is widely known for their quality performance parts for various vehicles. Whether it be for daily driving or competitive track performance, ACT has a provided different types of clutch kits for all driving styles. Being in the industry for 10yrs and going, they are able to design clutch kits to work with the car's engine modification and drivetrain.

This clutch kit is the ACT 4 Puck Unsprung for the Nissan 180sx CA18DET 1989-98. The kit comes with a heavy duty pressure plate, 4 pads race disc, throw out bearing, pilot bearing, and a clutch alignment tool.

Torque Capacity: Approximately 389 ft/lbs

http://www.frsport.com/images/detailed_images/ACT_NX1-HDR6_2120529023747d744fd9593f.jpg


Part #: ACT_NS4-HDR4
--------------------------------------------------------------------------------

This product will work for the vehicles listed below. If the model, trim, or years are not listed, then the product will work for any vehicles within the make, model, or trim (respectively). Some products may require modifications to your vehicle.




ACT NS4-HDG6 6 Puck Sprung Clutch Kit 1989-98 Nissan 180SX CA18DET

Product Description


ACT is widely known for their quality performance parts for various vehicles. Whether it be for daily driving or competitive track performance, ACT has a provided different types of clutch kits for all driving styles. Being in the industry for 10yrs and going, they are able to design clutch kits to work with the car's engine modification and drivetrain.

This clutch kit is the ACT 6 Puck Sprung for the Nissan 180sx CA18DET 1989-98. The kit comes with a heavy duty pressure plate, 6 pads spring disc, throw out bearing, pilot bearing, and a clutch alignment tool.

Torque Capacity: Approximately 389 ft/lbs


http://www.frsport.com/images/detailed_images/ACT_NS1-HDG6_1.jpg


Part #: ACT_NS4-HDG6
--------------------------------------------------------------------------------

This product will work for the vehicles listed below. If the model, trim, or years are not listed, then the product will work for any vehicles within the make, model, or trim (respectively). Some products may require modifications to your vehicle.




bu ürünlerin aynılarının 6 / 4 puck unsprung ve sprung versiyonlarıda mevcut.

ayrım nedir farkları nedir.
benm istediğim optimum düzeyde olan sert olmayan ancak alacağım güçler için de hafif kalmayacak bi debriyaj lazm.

Burak Kasim
20-04-2008, 03:41
Genelde forumlarda Sprung li olani tercih ediolar gunluk kullanimlar icin.

Cunku Unsprung lar ses yapiolar ve daha cabuk bitiolar.

Ama bi artisida daha duzgun ve hizli vites degistirebilmen.

Ben ayni baski balatai kullandim Sprunglisini ve gayet memnundum.

Solid olan birazcik sorunlu sanirsam.

Benim nacizane tavsiyemi sorarsan 6 puck sprungli al. ;)

STP
20-04-2008, 03:48
benımkı yaysız sezaı act max extreme serıes gel bak pedala ;)

Burak Kasim
20-04-2008, 03:53
Walla benimki beton gibiydi. :D

speed
21-04-2008, 07:01
ikisininde tork taşıma kapasiteleri aynı....buda şu anlama geliyor....aynı torkta ikiside tutar....yaylı yada yaysız versiyon arasındaki farklar ise şunlardır ;

-----yaysız disklerde debriyaj pedali bırakıldığı anda volandaki haraket şanzımana iletilir...herhangi bir gecikme yaşanmaz...ancak normal dur kalk trafiğinde ilk kalkıştaki yumuşaklık düşük devirlerdeki vites geçişlerindeki vuruntu düzeyi tamamen sizin pedali kaldırmadaki hassasiyetinize kalmıştır...ayrıca şehir içi trafiğinde fazlaca vakit geçiriyorsanız debriyajınız çok çabuk bitecektir....ama yüksek devirlerdeki vites değişimlerinde kayıp yok denecek gibidir ve çok süratli reaksiyon verir......ancaaakkk aktarma organlarını ''akslar,şanzıman,diferansiyel vs.'' olumsuz etkiler kırma riskini arttırır kullanım ömrünü kısaltır.....

-----diğer yaylı diskte ise ;volanın haraketi şanzımana iletilirken diskteki yaylar tarafından bir miktar absorbe edilir....şehir içi kullanımı ve düşük devirlerdeki vites değişimi son derece sessiz ve vuruntusuzdur.....uzun süreli şehir içi kullanımlarında debriyajınız size daha uzun süre hizmet eder....hızlı reaksiyon istediğiniz durumlarda dezavantajlıdır...yüksek devirlerdeki vites değişimlerinde aktarma biraz gecikmeli gerçekleşir...aktarma organları yüksek seviyede korunur ve uzun ömürlü olur.....

-----pedal sertlikleri iki debriyajdada mutemelen aynıdır....çok büyük ihtimalle bu iki debriyajında ''baskı'' olarak adlandırılan kısmı aynıdır.....standart debriyajlara göre pedallerinin çok az daha sert olması normaldir.....ama bu yukarıdaki iki modeldede rahatsızlık verecek seviyede değildir...tork taşıma kapasitesi artıkça pedal sertliği artar....çok yüksek tork transferi gereken durumlarda sürtünme yüzeyini arttırmak için iki adet disk kullanılır ''twin disc'' ...bu sayede pedal sertliği belli seviyelerde tutulabilmektedir :icon_tup:

-----önerim şu...şehir içinde günlük kullanım oranınız yüksekse kesinlikle yaylı disk....sadece yüksek performans için kullanılıyorsa yaysız disk ;)

STeaM
21-04-2008, 12:42
ben günlük kullanım için düşünüyorum. yani dur kalklarda comp. araçlarda olduğu gibi sert kalkışlar istemiyorum. o nedenle açıklamalarınızdan da anlaşıldığı gibi yaylı olanlarını tercih etmem benim için daha doğru olacak.

yardımlarınız için çok teşekkürler.

speed
21-04-2008, 12:46
yardımı dokunduysa ne mutlu bana ....rica ederim :)

Burak Kasim
23-04-2008, 05:13
Bencede doru karari verirsin yayli ile.

Yaysizda ses ve gunluk kullanimda sorun yasarsin.

Gerci yaylidada cok kolay olcak die bisi yok illaki zor olcak kullanimi ilk haftalarda alisana kadar.

Ben zor alismistim benim ACT' ime ama sonradan normal geldi.

O bitti Exedy stage 2 (3 puck) taktim, exedy sanki biraz daha kullanisli ACT ye gore benden solemesi ama oda hafif diil ama daha ii geldi bana.

Arada ufak bi fark war kesinlikle.

senna
23-04-2008, 20:29
sadece şanzımanı değil eğer kavramayı güçlü yapmak için daha fazla baskı uygulayan debriyajlar krank üzerindede kötü etkiler bırakabilir(crank walk) eğer imkan varsa carbon yada daha fazla plakadan oluşan debriyajların kullanılması biraz daha sağlıklı olur