Orijinalini görmek için tıklayınız : Krank Kasnağı Çapı ve Ağırlığı.
Aracımda orjinalde 148mm çapında 1.5 kilogram ağırlığında bir krank kasnağı var. Bu kasnağın Fransa'da hafif olanını 150 gr ağırlığında ve çapı 90mm. Şimdi bu tarz araçların çoğu klimayı sökmüş oluyorlar. Bende ise klima mevcut ama hidrolik direksiyon sökülü. Neredeyse klima ile hidrolik direksiyonun kasnak çapları aynı.
Sorum şu. Bu krank kasnağı küçülünce şarj dinamosu daha çok dönücek. Konjüktör bunu ayarlar sıkıntı olmaz voltaj açısından ama başka ne olabilir. Bilya ömrü kısalır birde çok dönmekten. Başka bir mantık gelmiyor aklıma. 1.3 kiloya yakın ağırlık atmakta iyi olucak diye düşünüyorum.
Fikiri olan.
http://i.ebayimg.com/t/Peugeot-206-GTi-2-0-Crank-Shaft-Pulley-2003-to-2005-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$(KGrHqFHJBsE8hZYiwKBBPKpKj3bZ!~~60_12.JPG
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSSb2PBYrErxqzaWmYLmLWmxEQkEzakn 7dwKYlasY01wn-Ba8Wu2KdgFls_
Osman Bahadır
05-12-2012, 19:21
150gr olan kasnak alüminyum. Eğer hafifleme istiyorsan eldeki kasnakla aynı çapta alüminyum yaptır tornada veya cnc'de.
Çapı değiştirme derim.
Yok biraz yanlış anladın beni. Hafif olan kasnağın aluminyum olduğunu zaten biliyorum. Orjinal kasnağa bir işlem yaptırmayacağım zaten. Şu an zaten SolidWorks'te OEM kasnağın aynısının modelini çıkartıyorum daha hafif olması için neler yapabilirim. Büyük delikler vs.vs. gibi. Bende kasnağı CNC tornada 7075-T6 aluminyumdan yaptıracağım. O konuda bir sıkıntı yok. Ama ben neden bunlar çapı küçültmüş olabilir. Espirisi nedir diye düşünüyorum. Ve bizde çapı küçültürsek oluşabilecek sorunları soruyorum. :)
Osman Bahadır
05-12-2012, 19:47
Şimdi sen hem küçülteyim diyorsun, hem de alüminyum olsun, anladım.
Krank kasnağının çapını küçültürsen ne olur? Kranka bağlı V kayışı daha yavaş döner. Sende ne var V kayışına bağlı? Alternatör ve klima komprasörü. Bunlar daha yavaş dönerse ne olur? Alternatör belki yetersiz kalabilir, klima komprasörü yeteri kadar soğutmayabilir.
Ama her halükarda hem daha az güç çekerler, hem de daha hafif bir kasnağın olur. Hem kasnağın ataleti düşer, hem de kasnağa bağlı elemanların motora bindirdiği yük... Yani yapılabilir.
Ama 90mm ideal midir? Nereye kadar daraltılabilir, bu tamamen senin alternatörünle, voltaj ihtiyacınla alakalı. Tabi bir de klimanın verimiyle, yeterliliğiyle...
http://i.imgur.com/U9500.jpg
Şimdi bu çap değiştirmeden OEM ile aynı çap yaptığım hafif hali. Programa göre kullanacağım 7075-T7 tip alüminyum ile 205 gram geliyor. 1.2 kilo daha hafif.
Bence orj çapa sağdık kalmak daha mantıklı. Rc kadar elektronik bir arada alternatör sorunu yaşamak biraz fazla sıkıntı olur akşamın bir saatinde....
kayışta inceltilebilir. 6PKxxx yerine 4PKxxx kayış takmak gibi..
kayış inceltmenin ne gibi bi faydası oluyor peki?
brkkksln
05-12-2012, 21:52
şarj dinamon daha yavaş dönecek.şarj ışığı yakabilir rölantide.buda abs dahil elektronik çoğu şeye zarar verebilir. şarj dinamonun ömrü daha uzun olacağı kesin.
çap değiştirmeden hafifletmeye git derim.
ha diceksinki adamlar yapmış. diğer kasnaklarının çaplarını inceledinmi varmı onlardada farklılık?
Şimdi bu kasnağı direk takan birkaç araç var. He birde Peugeot GroupA yarış arabasına 170A şarj dinamosu takıyor. Bildiğiniz gibi araçta herşey sökülü hiçbir donanım yok. Ama orjinalin 2 katı dinamo takmışlar.
kayış inceltmenin ne gibi bi faydası oluyor peki?
Sürtünme kaybını azaltırsın, kayışın kendisi hafifler.
Roll'e çıkmadan arabanın tozunu almak gibi birşey aslında :)
şarjda sıkıntı olmayacaktır. 500 rpm rolantide bile 13.7V sağlayabiliyor 206 dinamosu.
sıkıntı klimanın basınç sorunu yaşayıp yeterli soğutma yapıp yapamayacağı.
Adam 170A koyar çünkü krank kasnağı küçük. Alternatör yavaş döndüğünden ürettiği güçte az. %50 verimde çalışacak hızda dönüyor ki 2 katı alternatör koymuşlar diye düşünüyorum.
Devirdaym trigerde ise;
manyetik yap kasnağı? klima kasnağı gibi düşün.
Roll yapacağın zaman bas düğmeye kasnak krank birbirinden ayrılsın alternatör klima vs iptal. Toplamda 1.5 dk gazlamakla birşey olmaz. Sonra bas düğmeye yeniden şarj vs devreye girsin.
Yurt dışında Reno larda örneklerini gördüm. Pug cılarda yapmıştır illa
Adam 170A koyar çünkü krank kasnağı küçük. Alternatör yavaş döndüğünden ürettiği güçte az. %50 verimde çalışacak hızda dönüyor ki 2 katı alternatör koymuşlar diye düşünüyorum.
Devirdaym trigerde ise;
manyetik yap kasnağı? klima kasnağı gibi düşün.
Roll yapacağın zaman bas düğmeye kasnak krank birbirinden ayrılsın alternatör klima vs iptal. Toplamda 1.5 dk gazlamakla birşey olmaz. Sonra bas düğmeye yeniden şarj vs devreye girsin.
Yurt dışında Reno larda örneklerini gördüm. Pug cılarda yapmıştır illa
bu iş yaş. araba çalışırken ki gerilim ile akü beslemesi aynı değil. ateşleme şarj süresinden tut enjektör zamanlamalarına tüm motor parametreleri değişir. şarj işini unutun. onda sıkıntı yok. diğer meseleler problem.
Kayır inceltmek tehlikeli yaa gerek yok kayış inceltmeye. :) Bu kasnağa değil aama aynısının SC için olanına daha kalın kayışlısını bile yapmayı düşünüyorum.
bende katılıyorum, kayış inceldiği zaman daha çabuk yıpranıcak ve kopma ihtimali yüksek olucak. gerek yok bence ona :)
abi bi ürette şundan test et, bzde kapını çalalım kısmetse:)
Osman Bahadır
06-12-2012, 13:34
Bu arada, tek parça solid bir kasnak tasarlarken kauçuk damperi iptal edince karşılaşabileceğin vibrasyonu ve bu vibrasyona bağlı krank bilyası üstündeki yükleri ve riskleri de hesaba katmak gerekir.
İlk marş anında ciddi bir yüke maruz kalıcaktır kauçuk olmadığı için onda hem fikiriz. Ancak bu tarz solid kasnakları yarış araçlarıda bu şekilde kullanıyorlar ve perdiyodik bakım tablolarında krank kasnağı bulunmuyor. Hatta GroupN yarış aracının periyodik bakımları bildiğimiz binek araçlar gibi. GroupA ve S2000 araçlarında yüksek maliyetli sübap olsun ana yatak, kol yatak değişimleri mevcut ama krank bilyası yok listede.
Ben yaklaşık 5.000 km dir sorunsuz kullanıyorum cnc'de yaptırdığımız alüminyum krank kasnağını
orjinalinin 3'te 1 ağırlığında aynı çapta
bildiğim kadarıyla 3'te 1 inden daha hafif olması riskli oluyormuş ne kadar doğrudur bilemem
yn_lemans
06-12-2012, 16:50
ben arabama R56 ıcın uretılmıs alta kasnak taktım , çap aynı ama cokkk hafıf , olculere dıkkat etmedım ama belkı 206 lara uyarmı dıye bakmak lazım
omer_yildir
06-12-2012, 16:51
http://i.imgur.com/U9500.jpg
Şimdi bu çap değiştirmeden OEM ile aynı çap yaptığım hafif hali. Programa göre kullanacağım 7075-T7 tip alüminyum ile 205 gram geliyor. 1.2 kilo daha hafif.
Kasnağın kanallarını dikey olarak delip ağırlık azaltabilirsin. Pahalı ve işçiliği zor ancak titanyum kullanabilirsin.
yn_lemans
06-12-2012, 16:51
ben olsam kasnagın capıyla oynamazdım oynamadım da :)
krank ve kasnak hafifletmeleri aşırı olduğu zaman vites aralarında devir çok daha hızlı düşüyor bunuda göz önünde bulundurmak gerekir.
bence çapı hiç bozma, zaten yetrince hafif olacak.
gokhan035
06-12-2012, 17:04
Sorum şu. Bu krank kasnağı küçülünce şarj dinamosu daha çok dönücek.
Krank kasnağını küçültünce şarj dinamosu daha çok dönmez, tam tersi daha az döner, bu da voltajda problem yapabilir.
Benim tavsiyem orjinal çapta kalıp hafifletmen, işin ehli bi tornacı da gayet güzel yapar zaten.
Krank kasnağını küçültünce şarj dinamosu daha çok dönmez, tam tersi daha az döner, bu da voltajda problem yapabilir.
Benim tavsiyem orjinal çapta kalıp hafifletmen, işin ehli bi tornacı da gayet güzel yapar zaten.
Yok o yaptığım mantık hatasını Osman sağolsun düzeltti. Sonradan da fark ettik her türlü dinamo rolantide şarj değerini tutturabilir. O konuda sıkıntı yok. Zaten 205 gr oluyo daha ne kadar hafif olcakki gerek yok çap küçültmeye. Ama bir tane daha kasnak yapmam gerekecek hem supercharger hemde kuru karterin yağ pompasını çalıştıracak. Onu büyük ihtimalle farklı bir çapta yaparım.
Emre 3 te 1inden hafif olması sorun derken onu nerden okudun. Çünkü orjinal 1450 gr iken yenisi 205 gr oluyo. 7 de 1i ağırlığa inecek.
bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken SC kasnağı düşünelim
şuan kullandığım kasnağım %15 ufak 248 gram
%17 e geçsem ama aynı marka bulamıyorum,şuan bulduğum 500 gram civarı malzemeler farklı
15 den 17 e geçince tamam basıncım 2 psi artıcak
ama aradaki ağılrık farkı sc kasnağında birşey ifade edermi sizce ? bir türlü kararı veremedim kafamda
güncel diyelim soruma acil cevap arıyorumda :)
Yok o yaptığım mantık hatasını Osman sağolsun düzeltti. Sonradan da fark ettik her türlü dinamo rolantide şarj değerini tutturabilir. O konuda sıkıntı yok. Zaten 205 gr oluyo daha ne kadar hafif olcakki gerek yok çap küçültmeye. Ama bir tane daha kasnak yapmam gerekecek hem supercharger hemde kuru karterin yağ pompasını çalıştıracak. Onu büyük ihtimalle farklı bir çapta yaparım.
Emre 3 te 1inden hafif olması sorun derken onu nerden okudun. Çünkü orjinal 1450 gr iken yenisi 205 gr oluyo. 7 de 1i ağırlığa inecek.
valla şumi hatırlamıyorum ama bi yerden okuduğuma eminim
orhan_guney
07-12-2012, 11:51
bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken aracıma yenı motor yapıldı ama 2 gundur bakıyorum aracın krank kasnagı dalgalı donuyor bunun araca eksısı ne olur ve neden boyle bısey oldu ? ayrıca sabahları motor sogukken kasnagın oldugu yerden tıkıldı gelıyor sonra ısınınca gıdıyor.
dampened kasnak yokmu bu motor için Schumi?
orjinal 1450 gr iken yenisi 205 gr oluyo. 7 de 1i ağırlığa inecek.
ciddi bir hafifletme!
kasnak hafifletmeyi incelemiştim, bir karara varamadım. kullananlardan farklı yorumlar çıkmış.
mesela bir arkadaşım Corolla'da motor çalıştığı sürece devrede olan klima kompresörünü, klimanın açılıp kapanmasına bağlı olarak mekanik olarak devreye giren-çıkan sistem ile değiştirdi. hissedilir derecede olumlu bir etki oluştu. sonuçta vidalı kompresör, herhalde 1-2HP çalıyordur.
seninki çok ciddi bir hafifletme, tecrübeni yazarsan sevinirim...
Osman Bahadır
07-12-2012, 13:44
bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken SC kasnağı düşünelim
şuan kullandığım kasnağım %15 ufak 248 gram
%17 e geçsem ama aynı marka bulamıyorum,şuan bulduğum 500 gram civarı malzemeler farklı
15 den 17 e geçince tamam basıncım 2 psi artıcak
ama aradaki ağılrık farkı sc kasnağında birşey ifade edermi sizce ? bir türlü kararı veremedim kafamda
Çap farkın gözardı edilebilecek seviyede. %15-%17 farkından birşey olmaz. Ama kasnağın ağırlık farkından işte tam da bu başlıktaki mesele çıkar ortaya. Atalet, motora binen yük artar. Aynı zamanda SC'nin bilyasına binen yük de artar. Mümkünse istediğin ölçüde alüminyum malzemeden yaptır.
bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken aracıma yenı motor yapıldı ama 2 gundur bakıyorum aracın krank kasnagı dalgalı donuyor bunun araca eksısı ne olur ve neden boyle bısey oldu ? ayrıca sabahları motor sogukken kasnagın oldugu yerden tıkıldı gelıyor sonra ısınınca gıdıyor.
Balanslı dönmesi sorun. Kranktaki balans şakaya gelmez. Kranka gelen, takılan herşey balanssız olmak zorunda. Yoksa büyük sıkıntılara sebep olabilir. Söktürüp dışarıda balansını aldır veya yenile derim.
dampened kasnak yokmu bu motor için Schumi?
Olaydı şu ATI nin kasnaklarından uğraşırsam şerefsizim. :D
19gokhan90
07-12-2012, 15:50
bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken aracıma yenı motor yapıldı ama 2 gundur bakıyorum aracın krank kasnagı dalgalı donuyor bunun araca eksısı ne olur ve neden boyle bısey oldu ? ayrıca sabahları motor sogukken kasnagın oldugu yerden tıkıldı gelıyor sonra ısınınca gıdıyor.
aynı sorun bende de oldu kasnağı söktüp takın düzgün oturmamıştır yerine
kkursat01
07-12-2012, 16:13
bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken aracıma yenı motor yapıldı ama 2 gundur bakıyorum aracın krank kasnagı dalgalı donuyor bunun araca eksısı ne olur ve neden boyle bısey oldu ? ayrıca sabahları motor sogukken kasnagın oldugu yerden tıkıldı gelıyor sonra ısınınca gıdıyor.
Krank kasnağı ise, büyük ihtimalle o kasnak ya çıkmadır yada sizden öncekiler aracın altını biyere sürtünce krank kasnağına denk gelmiştir.. Balansını aldırmak çözüm olmayabilir çünkü kasnak gerçekten önemli kayışını içten tüketir ve zamanla kopar buda senin zararına herşey ona bağlı çalışıyor sıfırını alman en mantıklısı onların içinde küçük bir kama oluyor nekadar balansı aldırsanda o kama zarar gördüyse düzeltmen imkansız düzeltsende düzen tutacağını zannetmiyorum direk yenisini almıştım ben..
alihan_27
07-12-2012, 16:33
Edit: kasnağın çapını ölçtüm.
Merhaba arkadaşlar, konuyu hortlatıcaz yeni konu açmak istemedim.
Krank kasnağını hafifletmek için Erhan bey'den "BoostER Performance Lightweight Crank Pulley for VAG 2.0 TFSI" bu ürünü aldım. Hafif kasnak ile ilgili yorumlarda pozitif ve negatif yorumlar var.
Kullanan varmıdır? varsa yorum alabilirmiyim.
http://i.hizliresim.com/82RQYr.jpg (http://hizliresim.com/82RQYr)
http://i.hizliresim.com/YWZJEl.jpg (http://hizliresim.com/YWZJEl)
bu ürünü kullanan oldumu acaba?
alicancalis
17-12-2015, 23:46
bu ürünü kullanan oldumu acaba?
Benim arabamda var ve yaklaşık 3000 km kullanıyorum. En son yapılan bakımda Erhan kardeşim taktı saolsun. Bizim motorlarda bir sıkıntı çıkardığını duymadığım için ve benden çok daha uzun süreden beri aynı parçayı kullanan arkadaşlar olduğu için takılmasında bir mahsur görmedim. Arabanın gaz tepkilerinde belirgin bir fark olduğunu söyleyebilirim. Çünkü bu parça dışında performansta fark edicek başka birşey yapmadık. Ayrıca kasnak gergisi manuel olmadığı için takıldıktan sonra ekstra bir ayarda gerektirmiyor. Tavsiye ederim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.