Orijinalini görmek için tıklayınız : Cut out hakkında bilgi.
Selamlar, son susturucu varex koymak yerine, aracıma cut out yaptırmayı düşünüyorum.
+ ları ve - leri nelerdir.?
Astra Gtc 1.6 Turbo.
Şimdiden tesekkur ederim.
................................
Valla cut out tan memlunum acıkcası :)
Artısı
trafikte egsoz olmadıgından polislerle pek ugraşmıyorsun zaten sakin kullanımda orjınal egsoz sistemin kullanıyor
actıgın zaman direk beygir artışı ama önerim cut out a kadar 76 lık yaptırmanız ve 76 lık cut out koymanız
eksi tarafi rolanti sesi kötü ve rollingte karşı tarafın korna zayıf sa duyamıyorsun bazen :D
kkursat01
04-12-2012, 17:16
Tam olarak nasil bir sistem oluyor bu cut out ?
Osman Bahadır
04-12-2012, 17:20
Biri ayarlı susturucu, birisi vana. Birinde egsoz var, diğerinde yok. Biri hardcore, diğeri daha soft bir tune...
Varex açıkken bile kullanılabilir, şehiriçinde seyredilebilir seviyede. Ama cut-out açık gezilmez.
Turbo arabada cut-out ihtiyaç halinde gayet verimli olur. Ama standart şehiriçi kullanımda açmaya korkarsın. Varex'in kullanılabileceği durumlar daha fazla.
Bu yüzden ihtiyaca göre tercih yapmak gerekir.
Valla cut out tan memlunum acıkcası :)
Artısı
trafikte egsoz olmadıgından polislerle pek ugraşmıyorsun zaten sakin kullanımda orjınal egsoz sistemin kullanıyor
actıgın zaman direk beygir artışı ama önerim cut out a kadar 76 lık yaptırmanız ve 76 lık cut out koymanız
eksi tarafi rolanti sesi kötü ve rollingte karşı tarafın korna zayıf sa duyamıyorsun bazen :D
:D haha tesekkur ederım. Aracımda 70 lık downpıpe var + 70 lik gıden duz boru.
Rolantı sorunu önemli değil. Fakat alt devir olu , ust devir guclu tarzı birşeymi olacak ? merak ettıgım bır olayda bu.
Alt üst fark etmiyor sonucta arabayı sıkan birşey yok yalnız cut out u takarken y seklinde yapmanız gerek
performans net olarak artıyor
resimdeki tip kaynak yaptırın sag sola bakmasın direk aşagı bakacak şekilde başlık :) andolu yakasındaysan berker le denk gelirsen farkı net olarak anlarsın :)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/182513_10151262679314040_235603335_n.jpg
turbolu araçlarda backpressure ı tamamen sıfırladığından cutout önermiyorum. tecrübeyle sabit araç bildiğiniz ölüyor. onun yerine biraz daha paraya kıyıp güzel bir egzost yaptırmanızı öneirirm
kelalper
04-12-2012, 18:38
Emir 1.6 ya 76 fazla gelir 70 lik yeterli. Backpressure iyice ölür 76 ile. Komple 70 lik boru varsa arkaya kadar zaten o zaman cutout ın size hiç bir + sı olmaz. Sadece daha sesli olur. Kapattığınız zamanda ses seviyesi düşmeyecek birinde ortadan diğerinde arkadan çıkacak ses. Cutout sonrası oem e dönerseniz ses mes kalmaz.
Görkem.Y
04-12-2012, 19:10
bende openpipe için cutout düşünüyorum.
Kısmetse yarına cut out u yaptırıyorum. 76 lık duz boru astra turbolara fazla 1.6 lar ıcın konusuyorum. 60 lık boru ılede ayar yapıldıgında aracta avans vuruyor. O yuzden hepten arası bısı yaptırdım. 70 lık duz boru sonda megan racıng oem vardı. Fakat hergun 100 -150 km yol yapıyorum. Cut outta evet backpressure un öldugunu bende duydum fakat bunun onune ayar ıle gecılemezmı ?
Emir 1.6 ya 76 fazla gelir 70 lik yeterli. Backpressure iyice ölür 76 ile. Komple 70 lik boru varsa arkaya kadar zaten o zaman cutout ın size hiç bir + sı olmaz. Sadece daha sesli olur. Kapattığınız zamanda ses seviyesi düşmeyecek birinde ortadan diğerinde arkadan çıkacak ses. Cutout sonrası oem e dönerseniz ses mes kalmaz.
Abicim sonda megan racıng oem ım vardı fakat cıkarttım. Oem e dondum.
Boost Up
04-12-2012, 19:20
Cutout un bir eksisi ise, arabanın içinde felaket titreşim yapıyor. Müzik dinlenemiyor konuşulmuyor. Aracın içinde bozukpara yada ses yapabilecek bir unsur varsa cutout affetmiyor ve vibrasyon yaratıyor.
Cutout un bir eksisi ise, arabanın içinde felaket titreşim yapıyor. Müzik dinlenemiyor konuşulmuyor. Aracın içinde bozukpara yada ses yapabilecek bir unsur varsa cutout affetmiyor ve vibrasyon yaratıyor.
Onlar cok sorun degıl. Kapandıgında sesı tamamen kısıyor. Merak ettıgım backpressure olayı.
Tesekkur ederım yınede.
valla ne gibi bir ayar ile geçilir bilmiyorum ancak alt devirlerde boğulmayı hissediyorsun
Boost Up
04-12-2012, 19:28
Alt devirleride öldürüyor, evet:D
Antalyalogy
04-12-2012, 19:30
turbolu araçlarda backpressure ı tamamen sıfırladığından cutout önermiyorum. tecrübeyle sabit araç bildiğiniz ölüyor. onun yerine biraz daha paraya kıyıp güzel bir egzost yaptırmanızı öneirirm
bu doğrumu ? benim bildiğim hulk ve bircok yapili cupra vs cutout kullaniyor ...
kelalper
04-12-2012, 19:31
yaw cutout ses için değil performans içindir. Gazlayan adamın alt devirle ne işi olur. Cutout açık gezmeyin zaten boşuna benzin israfı. Yazılımla afr ile oynayıp biraz gaz tepkisi iyileştirilebilir ama komple kurtarmaz.
Bu cut out işini yarın hallederım dıyordum fakat kardesım ve yıgenım saolsun bugun benım ıcın herseyı halletmısler :D Bitanede video cektım az once , vıdeoda ses pek bellı olmuyor fakat hem araba ıcıne hemde araba dısına ınanılmaz bır ses gelıyor. Alt devir evet cok az olu gıbı fakat guzel bı sekılde devirlenip hızlanıyor. Şimdi sona ayar kaldı...
Kimi turbo araba cut out ile cok iyi sonuclar alıyor kimi araçlar ise pek verim alamıyor şahsen ben yaklasık yarım boy geriye düşmüştüm cut out ile ama aracım dizeldi sizin araçta farklı olabilir etrafımda benzinli turbolarında kullanan abilerim kardeslerim var gayet memnunlar .
9HzQAxkC2sk
upload ettım umarım acılır.
cut out - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=9HzQAxkC2sk&feature=youtu.be)
Pek fazla basma durumum olmadı. 1-2-3 ortası gıbı bısı. Maksat ufakta olsa gıdısı gormek.
yavuz364
05-12-2012, 12:18
Amma cok sey soylenmis yaa :D cut out titresim de yapmaz. Alt devirleri de oldurmez. Tabi nasil takacagini bilirsin.
Varex ile cut outu illa karsilastiracak olursaniz. Varex cut outun musteriye hazir susturucuya cevirilmis hali. Cut out tamamen custom ve Musterinin istedigi sekilde oynamalar yapabildigi bir vana.
kelalper
05-12-2012, 12:23
Cutout ın önüne aynı çapta bir susturucu koymakta fayda var. İskender o şekilde çalışıo.
cut out ta neden tek vana var ? yani sistem açıldıgında gaz kolay yoldan çıkıyor fakat diger tarafta açık oldugu için gaz akışını etkilemiyormu ?
cut out ta neden tek vana var ? yani sistem açıldıgında gaz kolay yoldan çıkıyor fakat diger tarafta açık oldugu için gaz akışını etkilemiyormu ?
Evet bende bunu hep merak etmişimdir, cut out acık oldugunda diger borudandan hava gidişi olucaktır sonuçta aynı zamanda kapalı ikende o "Y" boruya hava giricek ve kapalı oldugu için hava geri çarpıp dönücek ve o kısımda bi sıkışma söz konusu olucak :soru:
ali elbasan
05-12-2012, 13:13
arkadaşlar nerde yaptırıyorsunuz cut aut larınızı bizleride aydınlatın ***** artık rahat yüzü yok
kelalper
05-12-2012, 13:14
Arkadaşlar hava ve su her zaman akışkanlar fiziğine göre en kestirme rahat akacağı yere yönelecektir. O nedenle cutout açıldığı zaman gazın büyük miktarı cutout a yönelecektir. Geri kalan kısmıda oem sisteme gidecektir. Oem sisteme giden gaz problem yaratmaz. Dediğiniz gibi çarpıp geri gelmez.
Arkadaşlar hava ve su her zaman akışkanlar fiziğine göre en kestirme rahat akacağı yere yönelecektir. O nedenle cutout açıldığı zaman gazın büyük miktarı cutout a yönelecektir. Geri kalan kısmıda oem sisteme gidecektir. Oem sisteme giden gaz problem yaratmaz. Dediğiniz gibi çarpıp geri gelmez.
Yok alper abi cut out kapalı oldugu zaman kapalı olan kısa cıkış borusuna hava giridignde cıkış yapamadıgı için carpıp geri dönemsi söz konusu degil mi?
kelalper
05-12-2012, 13:34
Yok hayır oraya sıkışan gaz zaten orayı dolduruyor V ye kadar. Bide Cutout direk olarak çıkışa bakmıyor. Dümdüz motordan gelen boruya baksaydı dediğin olurdu. Orada bi Y formu var.
Cutout ın önüne aynı çapta bir susturucu koymakta fayda var. İskender o şekilde çalışıo.
Amac sıkıstırmayı arttırıp daha hızlı devir donmekmidir?
bende vti kullanıcısıyım daha önce varex kullandım aracımda ve en verimli yürüdüğa dönemdi. konu hakkında bilgi sahibi olanlardan verimli olur mu yada nasıl bi uygulama yaptırmalıyım yardım ederseniz sevinirim ***** polisler oldukça sıkı bu gunlerde riske girmek istemiyorum
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.