Orijinalini görmek için tıklayınız : Ford Escort için Neler Yapmalıyım?
insideman
11-09-2012, 11:24
Merhaba arkadaşlar;
95 model 1.6 clx 95 hp Efi sahibiyim.
Aracım orjinal 48 bin kmde. Kmsinden ve aracın temizliğinden eminim.
Bu yüzden satıp başka araca yönelmek istemiyorum.
Deli gibi temiz İES aradık yok arkadaş yok olanlarda fiyatlarda uçmuş.
Bu sebeple Escortun üzerinde biraz oynamak istiyorum. 115-120 hp güç olabilirsem yeter bana. Motor modifiye hakkında pek bilgi sahibi değilim.
Birkaç madde halinde neler yapmalıyım yazar mısınız?
Ve en önemlisi Escortdan verim alabilir miyim?
Headers+51lik düz boru+kat iptali+filtre sürekli okuyorum başka araçlara bu tavsiyeleri.
Ve maliyeti ne olur?
Saygılar.
insideman
11-09-2012, 19:52
Neden kimse yardım etmiyor?
AliSafak
11-09-2012, 20:08
Escort Türkiye'de motor olarak çok uğraşılan bir model değil diye biliyorum.O yüzden hemen cevap gelmemiş olabilir.
Düz boru, filtre bir nebze aracı rahatlatsada çok fazla hp vereceğini zannetmiyorum.
Şu an yurt dışındaki sitelere sardım birşeyler bulursam paylaşırım :)
insideman
11-09-2012, 20:24
Escort Türkiye'de motor olarak çok uğraşılan bir model değil diye biliyorum.O yüzden hemen cevap gelmemiş olabilir.
Düz boru, filtre bir nebze aracı rahatlatsada çok fazla hp vereceğini zannetmiyorum.
Şu an yurt dışındaki sitelere sardım birşeyler bulursam paylaşırım :)
İlgine teşekkür ederim.
Bu işlerden anlayan bir abimizde modifiye parçalarının zor bulunacağını söyledi.
Belki burda yapan vardır dedim ama galiba yok.
Şeytan diyor ki sat al bir Mondeo 2.0 130 hp.
Araçta temiz baya ikilemdeyim dostum.:beuj:
AliSafak
11-09-2012, 22:03
Rica ederim :)
Performans arıyorsanız ve illa escort diyorsanız 1.8 clx modelleri belki tatmin edebilir.
Ama arabanız dediğiniz kadar temizse ve 100bini atlamayıp orjinal 48 bin kilometredeyse dış
görünüş olarak birşeyler yapabilirsiniz. O konuda da uğraşan çok fazla yok bildiğim kadarıyla..
berkay_aydin
11-09-2012, 22:22
Çekin düz boruyu, açık filtrenizide koyun, internetten headers gibi parçalar bulunabilir, sonuçta 110 hp gibi birşey kesin çıkartır diye düşünüyorum...
insideman
11-09-2012, 22:25
Rica ederim :)
Performans arıyorsanız ve illa escort diyorsanız 1.8 clx modelleri belki tatmin edebilir.
Ama arabanız dediğiniz kadar temizse ve 100bini atlamayıp orjinal 48 bin kilometredeyse dış
görünüş olarak birşeyler yapabilirsiniz. O konuda da uğraşan çok fazla yok bildiğim kadarıyla..
Ayne öyle tanıdıktan aldım. arada ben marşa basıyordum araç yatmaktan yosun bağlayacaktı.:D
Sadece güç arıyorum. Klimayı açınca otoban eziyet oluyor.
Yabancı forumlarda birşey çıkmadı galiba.
insideman
11-09-2012, 22:27
Çekin düz boruyu, açık filtrenizide koyun, internetten headers gibi parçalar bulunabilir, sonuçta 110 hp gibi birşey kesin çıkartır diye düşünüyorum...
110 hp yeterlidir benim için. Biraz daha araştırsam iyi olacak.
Yorum için sağol.
berkay_aydin
11-09-2012, 22:32
Hedman Performance Steel Headers - JCWhitney (http://www.jcwhitney.com/performance-steel-headers/p2010349.jcwx?filterid=c10481d609y1995g16u0j1)
misal bu ürün getiriliyorsa getirilir yoksa burda daha iyi yapılır, atmosferikten hiç anlamıyorum ama araç karbratörlü dimi ?
insideman
11-09-2012, 22:39
Hedman Performance Steel Headers - JCWhitney (http://www.jcwhitney.com/performance-steel-headers/p2010349.jcwx?filterid=c10481d609y1995g16u0j1)
misal bu ürün getiriliyorsa getirilir yoksa burda daha iyi yapılır, atmosferikten hiç anlamıyorum ama araç karbratörlü dimi ?
Yok araç çok noktadan enjeksiyonlu.
ali elbasan
11-09-2012, 22:50
bir arkadaşımız kızılyatak forget piston yapmışgı konuyu görünce yardomcı olur
1.8 olsaydı kapılar ardına kadar acılırdıda efi için pek iyi şeyler soyleyemicem
berkay_aydin
11-09-2012, 23:18
Yok araç çok noktadan enjeksiyonlu.
Yazılım yapılabiliyor mu araştırdınız mı ?
komple sökmeyide unutma ne kadar kg atarsan arabandan o kadar hızlanırsın.
insideman
11-09-2012, 23:26
Yazılım yapılabiliyor mu araştırdınız mı ?
Evet yazılım için %10 diyorlar. Totalde 104 hp yapıyor.
En son çare chiplemek kalıyor.
Modifiye parça olmadan kazanılan güçlere pek rağbet etmeyin diyenler de var.
insideman
11-09-2012, 23:28
1.8 olsaydı kapılar ardına kadar acılırdıda efi için pek iyi şeyler soyleyemicem
1.8 lerde Efi motor değil mi?
berkay_aydin
11-09-2012, 23:29
Evet yazılım için %10 diyorlar. Totalde 104 hp yapıyor.
En son çare chiplemek kalıyor.
Modifiye parça olmadan kazanılan güçlere pek rağbet etmeyin diyenler de var.
Abi yazılım yapılmazsa yapılan işlemlerin bir anlamı kalmaz gibi geliyor, düz boru filtre yazılım ilk aşama olabilir..
insideman
11-09-2012, 23:31
bir arkadaşımız kızılyatak forget piston yapmışgı konuyu görünce yardomcı olur
Umarım yardımcı olur arkadaş.
JusticeForAll
12-09-2012, 00:07
arkadaşlarında dediği gibi eğer chip yapılıyorsa mutlaka yaptırın bence. flitre 60lık düz boruyla araç 110 bg gıbı bişeyi bulur herhalde
biraz araştırmaya bakarak, filtre egsoz ve yazılım harici pek birşey mümkün gibi durmuyor. tabi varsa aracına uygun egzantrikte eklenebilir listeye, o şekilde güzel güçlerde almak mümkün olur.
1.8 yada 2.0 larla arasında bore farkı var, strok farkı olsaydı sadece iş kolaylaşırdı aslında.. :)
VtecDream
12-09-2012, 08:53
arkadaşım abim zamanında yapmıştı üst kapak emme manifoldu taşlama custom headers cai 51lük düz boruyla araç zıpkın gibi oluyor saygılar ;) hp olarak şöyle diyim headers cai düz borulu ies'e baya bi hatrı geçiyordu
insideman
12-09-2012, 09:33
Abi yazılım yapılmazsa yapılan işlemlerin bir anlamı kalmaz gibi geliyor, düz boru filtre yazılım ilk aşama olabilir..
Gelen cevaplara bakılırsa öyle görünüyor.
arkadaşlarında dediği gibi eğer chip yapılıyorsa mutlaka yaptırın bence. flitre 60lık düz boruyla araç 110 bg gıbı bişeyi bulur herhalde
Umarım olur 100 hp yeterlidir diyorum.
biraz araştırmaya bakarak, filtre egsoz ve yazılım harici pek birşey mümkün gibi durmuyor. tabi varsa aracına uygun egzantrikte eklenebilir listeye, o şekilde güzel güçlerde almak mümkün olur.
1.8 yada 2.0 larla arasında bore farkı var, strok farkı olsaydı sadece iş kolaylaşırdı aslında.. :)
Egzantrik masrafı daha çok arttırır değil mi?
arkadaşım abim zamanında yapmıştı üst kapak emme manifoldu taşlama custom headers cai 51lük düz boruyla araç zıpkın gibi oluyor saygılar ;) hp olarak şöyle diyim headers cai düz borulu ies'e baya bi hatrı geçiyordu
Hah işte dostum abinle iletşime geçip ayrıntıları öğrenebilir misin?
Özellikle maliyet konusunu.
Yorumlarını esirgemeyen tüm arkadaşlara tek tek teşekkür ederim.
1.8 ler galiba efi degil di bi bakayım yine , mazda makinası var üstünde önü cok daha açık senin motora göre
insideman
12-09-2012, 10:09
1.8 ler galiba efi degil di bi bakayım yine , mazda makinası var üstünde önü cok daha açık senin motora göre
Bildiğim kadarıyla 98 modele kadar 1.8ler 105 hp. 98 ve sonrası 115 hp yalnız hepsini efi diye biliyorum.
Ayrıca Escortlarda bir önceki kasalarda yani MK6 kasalar Dohc motor diyorlar.
İyide Dohc demek üstten çift egzantirik demek bizim araçlarda üstten çift egzantrik doğal olarak dohc oluyor. Yalnız motorda zetec yazıyor.
Şimdi bunu anlatmamım sebebi Dohc yazanlar modifiyeye daha açık motorlarmış.
Bu şekilde duydum. Acaba sizin dediklerinizde:beuj: mi Dohc yazıyor.
VtecDream
12-09-2012, 10:12
zamanında o egzantrikte takmıştı 3bin gibi bi maliyeti olmuştu ama egzantriğin markasını hatırlamıyorum. catcams gibi bişi kalmış ama aklımda
insideman
12-09-2012, 14:19
zamanında o egzantrikte takmıştı 3bin gibi bi maliyeti olmuştu ama egzantriğin markasını hatırlamıyorum. catcams gibi bişi kalmış ama aklımda
3 bin lira sadece egzantirik değil demi?
Yüksek dereceli egzantirik fiyatı 500-1000 arası diyorlar.
Bence aracınızın km si çok düşük orjinalliğini bozmayın güzel bir fiyata rahatlıkla satarsınız satıp 1.8 115bg olanını alın mondeo dan iyi gider.
arkadasımda 1.8 clx mevcut potsuz düz boru headers filitre kiti forget piston kızıl yatak ve binimum hatırlamadığım bikaç parça daha takmıştık aracın gidişi ciddi değişmişdi
şuan 1 eksiğimiz debriyaj kaldı kısmetse oda olucak ;)
eski halinden kat ve kat daha iyi gittiğini söyleye bilirim
Dyno ya çıkartmıstıkda sonucu bulamadım
leader_T
12-09-2012, 14:55
Bildiğim kadarıyla 98 modele kadar 1.8ler 105 hp. 98 ve sonrası 115 hp yalnız hepsini efi diye biliyorum.
Ayrıca Escortlarda bir önceki kasalarda yani MK6 kasalar Dohc motor diyorlar.
İyide Dohc demek üstten çift egzantirik demek bizim araçlarda üstten çift egzantrik doğal olarak dohc oluyor. Yalnız motorda zetec yazıyor.
Şimdi bunu anlatmamım sebebi Dohc yazanlar modifiyeye daha açık motorlarmış.
Bu şekilde duydum. Acaba sizin dediklerinizde:beuj: mi Dohc yazıyor.
1.8 lerde 130 hp ve 115 HP'lik 2 motor var. 130HP'lik sadece cabrio'larda diğerleri 115 diye biliyorum. 1.6'lardada 2 motor var CFI(Tek nokta enjensiyon) 90HP ve EFI(Çok nokta enjeksiyon) )95HP. Galiba 96 yılında 105 HP'lik bir parti gelmiş bundan emin olmamakla birlikte duyum almıştım.
Arkadaşlarında dediği gibi modifiye adına çok uğraşılan bir araç değil ve verim fazla alınamıyor. Ancak şöyle birşey yapılabiliyor. Yurtdışında birçok örneği mevcut. Silver Top mondeo motoru( mk1 mondeo) herşeyiyle cuk diye oturmaktadır. kulakları falan değiştirmenize gerek yok ayrıca zaten mondeo şanzımanı kullanıldığı için ondada sorun yok. Sadece ABS olması önemli diye düşünüyorum. Çünkü escortların frenleri biraz zayıftır. onada müdahale edilmeli.
CFI motorlu 90HP'lik versiyonu 11 yıl kullandık ve çok memnundum hala aile içersinde kendisi. benim için keyifli bir araçtı.
The 1,839 cc or 1.8 BP is a DOHC (dual-overhead camshaft) variant of the B8, featuring a 83 mm bore and 85 mm stroke and four valves per cylinder. This engine was called 'BP-ZE by Mazda engineers' and featured a forged crankshaft, piston oil squirters, a structural aluminum oil pan with cooling fins, a 7,000 rpm redline, and Variable Intertia Charging System VICS which is activated by a control solenoid at high rpm to increase horsepower in the upper rev range. The engine in base form on 91RON fuel produces 96 kW at 6,000 rpm and 165 Nm at 4,000 rpm. The engine is a favourite for both N/A and turbo motoring enthusiasts for its robust design, materials and construction. This particular variant can be found in the following vehicles:
1989-1994 Mazda Familia GT (European & Australian Market)
1989-1994 Ford Laser TX3 (Australian Market)
1994-1998 [Ford Laser KJ GLXi] (Australian Market)
1990-1994 Mazda Protege LX (with VICS)
1995-1998 Mazda Protege ES (Australian Market: 1994-1998 323 Protege SE)
1990 Mazda Infini
1990-1991 and 1993 Mazda Protege GT (Canadian Market)
1990-1993 Mazda 323 (European Market)
1991-1996 Ford Escort GT and LX-E
1.8 ler mazda motorlarıyla aynı , birtakım degisikliklerle mx5tede kullanılmıstı , bence ya arabayı orjinalligini bozmadan kullanın ya da satıp 1.8 alın doldurun :)
insideman
12-09-2012, 15:12
Bence aracınızın km si çok düşük orjinalliğini bozmayın güzel bir fiyata rahatlıkla satarsınız satıp 1.8 115bg olanını alın mondeo dan iyi gider.
Bunu da düşünüyorum yalnız 1.8 lerin çoğunun ekmeği yenmiş.
Öneri için teşekkürler.
arkadasımda 1.8 clx mevcut potsuz düz boru headers filitre kiti forget piston kızıl yatak ve binimum hatırlamadığım bikaç parça daha takmıştık aracın gidişi ciddi değişmişdi
şuan 1 eksiğimiz debriyaj kaldı kısmetse oda olucak ;)
eski halinden kat ve kat daha iyi gittiğini söyleye bilirim
Dyno ya çıkartmıstıkda sonucu bulamadım
Hocam ben pistonlara kadar girmek istemiyorum.
Ben 1.8 gücüne ulaşmaya çalışıyorum siz 1.8'e neler yapmışsınız.
Teşekkürler.
1.8 lerde 130 hp ve 115 HP'lik 2 motor var. 130HP'lik sadece cabrio'larda diğerleri 115 diye biliyorum. 1.6'lardada 2 motor var CFI(Tek nokta enjensiyon) 90HP ve EFI(Çok nokta enjeksiyon) )95HP. Galiba 96 yılında 105 HP'lik bir parti gelmiş bundan emin olmamakla birlikte duyum almıştım.
Arkadaşlarında dediği gibi modifiye adına çok uğraşılan bir araç değil ve verim fazla alınamıyor. Ancak şöyle birşey yapılabiliyor. Yurtdışında birçok örneği mevcut. Silver Top mondeo motoru( mk1 mondeo) herşeyiyle cuk diye oturmaktadır. kulakları falan değiştirmenize gerek yok ayrıca zaten mondeo şanzımanı kullanıldığı için ondada sorun yok. Sadece ABS olması önemli diye düşünüyorum. Çünkü escortların frenleri biraz zayıftır. onada müdahale edilmeli.
CFI motorlu 90HP'lik versiyonu 11 yıl kullandık ve çok memnundum hala aile içersinde kendisi. benim için keyifli bir araçtı.
Doğru olabilir bende tam emin değilim.
Zaten 1.8 alırsam 115lik olmalı .
Mondeo olayı benim için çok çetrefilli sanayide tanıdık sağlam usta olması gerekir.
Öneri için teşekkürler.
insideman
12-09-2012, 15:15
The 1,839 cc or 1.8 BP is a DOHC (dual-overhead camshaft) variant of the B8, featuring a 83 mm bore and 85 mm stroke and four valves per cylinder. This engine was called 'BP-ZE by Mazda engineers' and featured a forged crankshaft, piston oil squirters, a structural aluminum oil pan with cooling fins, a 7,000 rpm redline, and Variable Intertia Charging System VICS which is activated by a control solenoid at high rpm to increase horsepower in the upper rev range. The engine in base form on 91RON fuel produces 96 kW at 6,000 rpm and 165 Nm at 4,000 rpm. The engine is a favourite for both N/A and turbo motoring enthusiasts for its robust design, materials and construction. This particular variant can be found in the following vehicles:
1989-1994 Mazda Familia GT (European & Australian Market)
1989-1994 Ford Laser TX3 (Australian Market)
1994-1998 [Ford Laser KJ GLXi] (Australian Market)
1990-1994 Mazda Protege LX (with VICS)
1995-1998 Mazda Protege ES (Australian Market: 1994-1998 323 Protege SE)
1990 Mazda Infini
1990-1991 and 1993 Mazda Protege GT (Canadian Market)
1990-1993 Mazda 323 (European Market)
1991-1996 Ford Escort GT and LX-E
1.8 ler mazda motorlarıyla aynı , birtakım degisikliklerle mx5tede kullanılmıstı , bence ya arabayı orjinalligini bozmadan kullanın ya da satıp 1.8 alın doldurun :)
Elinize sağlık. Hemen metni çevirmeye başladım.
En mantıklısı öyle görünüyor.
1.8 in üzerinde oynayınca tadından yenmez gibi.
Son birşey daha sormak istiyorum.
Filtre+headers+60lık düz boru olayına girersem ses çok artıyor mu?
Uzun yolculuklar çekilmez oluyor mu?
Merhaba,
Öncelikle motor seçeneklerine bir açıklık getireyim. Mk5b ve Mk6 Escortlarda bulunan 1.6, 1.8 motorların ikisi de zetec 16v silvertop olarak geçer. Mazda ile alakası yok.
1.6 motorların 95'e kadar olanları 95 ps sonrakiler 90 ps tir. Yalnız çok sonraları çıkarılan CFI motorlar ki Otosanın Türkiye için geliştirdiği maliyeti düşük bir versiyondur.
1.8 motorlar ise Escort ile 105 115 ve 130 ps olarak çıktı. 105 ve 130 ps versiyonlar 95 yılına kadar üretilen ve metal emme manifolduna sahip olan motorlardır. Sonrasında bunların üretimi bitip 115 ps olarak devam etmiştir. Plastik emme manifoldu gibi değişikliklerden tanıyabilirsin.
Silvertop motorlarda ilk modellerde DOHC 16V yazar, sonrasında , ise bu Zetec 16v olarak değişmiştir.
Escort haricinde 93 yılından itibaren mondeoda 1.6 90 ps, 1.8 115 ps ve 2.0 136 ps motorlar vardır zetec olarak. 2.0 versiyonlar 96 dan itibaren 130 ps olarak devam etmiştir.
Zetec 16v olarak bakarsak eğer bu motorların modifiye konusunda sınırsız sayıda alternatifi vardır. İsterseniz WRC Focus parçaları bile satın alıp kullanabilirsiniz.
Diğer yandan 1.6 versiyondan devam etmek sizi oldukça sınırlayacaktır. Bunun sebepleri:
Küçük subaplar ve portlara sahip kapak
Egzantrikler
Motor kontrol ünitesi
Emme manifoldu ve kelebek
Egzoz manifoldu
Gibi başlıca kalemler sayılabilir.
Eğer 1.6 dan devam etmek isterseniz, ilk olarak:
1.8 130 ps emme manifoldu ve enjektör plakası
2.0 mondeo gaz kelebeği
Ebay ya da herhangi bir yerde bulunabilecek headers
2.0 mondeo egzantrikleri
ve bunları destekleyecek bir yazılım ya da beyin
Sonrası için:
1.8 ya da 2.0 silindir kapağı
1.8 pistonları( bunun için rektefiye işlemi gerekli, sadece piston ile 1.8 ya da 2.0 hacme ulaşabilirsiniz ancak 2.0 için 1.6 blok biraz riskli olabilir)
1.6, 1.8 ve 2.0 motorların hacim farkı sadece piston çapından kaynaklanır. 84.8 mm piston ile 2.0 hacme ulaşabilirsiniz.
Benim size tavsiyem ya 1.8 escort ya da 2.0 mondeo ile devam edin.
OmerRS mazdaların 1.8 leriyle escorttaki 1.8 ler aynı , resimlerlede ilişkilendireyim hemen
Photos of Ford Escort 1.8. Photo ford-escort-1.8-04.jpg. Www.bestautophoto.com (http://www.bestautophoto.com/imgs/21434-ford-escort-1.8-04.jpg.html)
http://static.cargurus.com/images/site/2009/06/06/22/59/pic-18554.jpeg
OmerRS mazdaların 1.8 leriyle escorttaki 1.8 ler aynı , resimlerlede ilişkilendireyim hemen
Photos of Ford Escort 1.8. Photo ford-escort-1.8-04.jpg. Www.bestautophoto.com (http://www.bestautophoto.com/imgs/21434-ford-escort-1.8-04.jpg.html)
http://static.cargurus.com/images/site/2009/06/06/22/59/pic-18554.jpeg
Değil, bunlar amerikada satılan Escortlar. Alakasız araçlar bizdekilerle.
kickbuttowski
12-09-2012, 20:20
Hiç boşuna yormayın kendinizi takın 4 jant çıkarın satılığa.. iteleyin gitsin sonra :) Öbür türlü çok para harcamanız gerekecek muhtemelen cebinize yazık..
http://i50.tinypic.com/14oc107.jpg
http://i47.tinypic.com/wkfiog.jpg
insideman
12-09-2012, 20:41
Benim size tavsiyem ya 1.8 escort ya da 2.0 mondeo ile devam edin.
Merhaba;
Öncelikle bu muhteşem yazı için çok teşekkür ederim.
Elinize sağlık.
Yazınızdan birçok bilgi edindim. Aynı zamanda biraz hevesim kırıldı.:D
Bu kadar çetrefelli olacağını tahmin etmiyordum.
Anlaşılan bu iş için en güzeli; hazır modifiye parçaları bulunan, üzerinde modifiye için açık olan İES gibi araçları tercih etmek.
Hiç boşuna yormayın kendinizi takın 4 jant çıkarın satılığa.. iteleyin gitsin sonra :) Öbür türlü çok para harcamanız gerekecek muhtemelen cebinize yazık..
Merhaba;
15 jant, film, birazda yere basmak en iyisi gibi duruyor.
Fotolar harika teşekkürler.
leader_T
12-09-2012, 21:30
MK6'larda kullanılan motorlar aşağıdadır.
Engines
1.3 L CFi (1299 cc) Endura-E 60 PS (44 kW; 59 bhp)
1.3 L CFi/H (1299 cc) Endura-E 60 PS (44 kW; 59 bhp)
1.4 L CFi (1393 cc) CVH-PTE 71 PS (52 kW; 70 bhp)
1.4 L EFi (1393 cc) CVH-PTE 75 PS (55 kW; 74 bhp)
1.6 L CFi (1597 cc) Zetec 90 PS (66 kW; 89 bhp)
1.6 L EFi (1597 cc) Zetec 95 PS (70 kW; 94 bhp)
1.8 L D (1753 cc) Endura D 60 PS (44 kW; 59 bhp)
1.8 L DT (1753 cc) Endura D 75 PS (55 kW; 74 bhp)/66 kW (89 hp)
1.8 L TDDi (1753 cc) Endura D 90 PS (66 kW; 89 bhp)
1.8 L EFi (1796 cc) Zetec 115 PS (85 kW; 113 bhp)/96 kW (129 hp)
2.0 L EFi (1998 cc) I4 150 PS (110 kW; 148 bhp)
Bencede en iyisi 1.8 yada 2.0 motorlarla uğraşmak.
Değil, bunlar amerikada satılan Escortlar. Alakasız araçlar bizdekilerle.
tipler alakasız ama mekanik ve motor parcaları aynı ya ben yedek parca ararken fordcuya gönderiyolardı ellerinde yoksa , ordan alıyodum :)
tipler alakasız ama mekanik ve motor parcaları aynı ya ben yedek parca ararken fordcuya gönderiyolardı ellerinde yoksa , ordan alıyodum :)
1.6, 1.8 lerin hepsi Ford motorudur, bu kadar israr etmeye gerek yok:)
Mazda bikaç yıl öncesine kadar Ford Motor Company'nin bünyesinde olduğu için ortak motorlar oldu özellikle amerikada. Ancak avrupadaki Escortlarda hep Ford motorları var.
Zaten kaputu açtığınızda görürsünüz 1.6, 1.8 ve 2.0 ların hepsinin üzerinde Zetec 16V yazdığını ve aynı motorlar olduğunu.
http://www.auto-motor-i-sport.pl/m/85/ford1-c7f485d8e539df950cf42683f8beb1fb.jpg
inlet yapmadan pek bişey olmuyor, eksoz filtre vs psikolojik tatmindir sadece zetec makinede ;)
1.8 lerde 130 hp ve 115 HP'lik 2 motor var. 130HP'lik sadece cabrio'larda diğerleri 115 diye biliyorum. 1.6'lardada 2 motor var CFI(Tek nokta enjensiyon) 90HP ve EFI(Çok nokta enjeksiyon) )95HP. Galiba 96 yılında 105 HP'lik bir parti gelmiş bundan emin olmamakla birlikte duyum almıştım.
Arkadaşlarında dediği gibi modifiye adına çok uğraşılan bir araç değil ve verim fazla alınamıyor. Ancak şöyle birşey yapılabiliyor. Yurtdışında birçok örneği mevcut. Silver Top mondeo motoru( mk1 mondeo) herşeyiyle cuk diye oturmaktadır. kulakları falan değiştirmenize gerek yok ayrıca zaten mondeo şanzımanı kullanıldığı için ondada sorun yok. Sadece ABS olması önemli diye düşünüyorum. Çünkü escortların frenleri biraz zayıftır. onada müdahale edilmeli.
CFI motorlu 90HP'lik versiyonu 11 yıl kullandık ve çok memnundum hala aile içersinde kendisi. benim için keyifli bir araçtı.
1.8 130 hp ile mondeo 2.0 130 arasında çok fark var, mondeo 1. vitesten sonra ölçüsü belli olmayan bir şekilde açıp kayboluyordu(bende ki mondeo ile denemsi sonucudur)
1.6 ların çok az kısmında 105 hp vardı biride bizdeydi, filtre üzerinde 95 ps yerine 105 ps yazıyordu, son hız olarak düzde 205 de kalıyordu(95 likler 190 da bitiyordu)
escortun bi videosu ekleme yılı 4 sene ama daha eski video aslında
GksYiN3PT_M
1.8 ler galiba efi degil di bi bakayım yine , mazda makinası var üstünde önü cok daha açık senin motora göre
blok kent yapımı, enjeksiyonar mazda arge üst kapak yamaha tasırımıdır.
makineler sağlamdır ama boosta gelmez piston kolları incedir kaldırmaz,
şanzıma b5 tipi açık tiptir sağlamdır 400-500 nm lerde sorunsuz çalışır.
makine toplanacaksa custom yapılır uk dan race ekipman ile stock fiyatına toplayabilirsin...
insideman
26-09-2012, 12:58
blok kent yapımı, enjeksiyonar mazda arge üst kapak yamaha tasırımıdır.
makineler sağlamdır ama boosta gelmez piston kolları incedir kaldırmaz,
şanzıma b5 tipi açık tiptir sağlamdır 400-500 nm lerde sorunsuz çalışır.
makine toplanacaksa custom yapılır uk dan race ekipman ile stock fiyatına toplayabilirsin...
Ne zamandır bakamıyordum foruma.
@pureal çok güzel bilgiler vermişsiniz.
Elinize sağlık.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.