PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : F20a4 kapak piston swap



Crx-Si
07-09-2012, 14:20
Crx imi sattıktan sonra 1994 model Honda Prelude aldım çok da keyifli bir araba.

F20a4 kodlu 2.0 sohc motoru ile TR ye getirilmiş ama yurt dışında 2.0 lısı avrupa haricinde dünyada yok :) bizim şansımıza bu gelmiş. Bir kaç tanede 2.3 dohc non vtec modelden gelmiş.

F serisi bugün bildiğiniz üzere s2000 lerde geliştirilmiş olarak kullanılıyor.
Yurt dışında prelude ler H22 motor kodlu 185-190hp lik VTEC motorları ile gelmişler ve çok tutulmuş.

Ne yazık ki türkiyede f20a4 motorlar accord la TR ye gelmiş ve prelude ile aynı zamanda devam etmişler ki lude zaten accord ile aynı üretim bandından çıkan aynı kalitede tek kapı bir araba.

Yurt dışı forumlardan bir tanesinde gördüğüm bir video beni çok şaşırttı araba CD3 kasa accord f20a4 motor bloğuna h22 piston, üst kapağınıda f22b DOHC silindir kapağı koymuş ve dinamoda 170hp almış. Bununla ilgili bilgisi olanların paylaşımlarını bekliyorum.

Bu da ilgili bulduğum video ve konu

http://www.dragtimes.com/video-viewer.php?v=QnEulnOMG2A&feature

http://www.cb7tuner.com/vbb/showthread.php?t=103020

16EC813
07-09-2012, 14:26
bu honda adamı filozof yapar :D

bladerk
07-09-2012, 16:18
motor yapısı zaten h22yle çok benzer senin kapağına göre dereceli egzantirik de var motoruna göre piston da

onun haricinde accrd tipi çift egzantirik kapak taktığında pistonu değiştirme sebebin subapların direk çarpması yani gereksiz sıkıştırma oluyo yine başka bi kapakla da fazla düşük cr oluyo seve seve takıyosun her türlü yani açıkcası motorun içinde akraba evliğili gibi bişey bence gerek yok kendi motoruna ait parçalarla yükle

Crx-Si
07-09-2012, 16:33
Araştırdığımda f20a4 ile ilgili pek bir şey bulamamıştım açıkcası.

Biraz eksik kaldım bu motor tipi hakkında.

Maceraya gerek yok mu diyorsun yani abi?

Birde senin iş yerin nerede ben bir geleyim orayada konuşalım iş yerim ivedikte ama arabana hiç denk gelmiyorum :)

Dün ya da evvelki akşam stadın orada arkamda panjursuz bir passat vardı ama sendeki passat mı bilemedim :)

bladerk
07-09-2012, 16:38
büyük ihtimal bendekidir 1519/58 yani tüvün ordan girince 88e doğru ikinci ışıktan sol tekrar sol yaparsan burda olursun yolun solunda zaten görmen lazım i. melih bulvarında

Crx-Si
07-09-2012, 17:32
Tamam yolu öğrendim iş yerime yakın ilk fırsatta geliyorum.

Sercanius
08-09-2012, 01:48
F20 sohc vtec kapakların alayı takılır, işlemle birlikte sıkıştırma pistonda yapabilirsin. en agresif sohc vteclerden biri olan 150küsür hplik F20B2 buna örnek, f20b2 yi direk gecirebilirsin ki cd4 accordlarda aynı kodlu motorun vtecsiz versiyonu var. yada daha ileri giderek amerikadaki frenki denilen motora dönüştürbilirsin ama bu frenkiler gırtlak safhasında kısa süre içinde h22 den daha fazla verim alınmasına regmen cok conta yakıyormuş. Bisimotoda çok parça var ama tabi tuzlu.

bladerk
08-09-2012, 09:42
F20 sohc vtec kapakların alayı takılır, işlemle birlikte sıkıştırma pistonda yapabilirsin. en agresif sohc vteclerden biri olan 150küsür hplik F20B2 buna örnek, f20b2 yi direk gecirebilirsin ki cd4 accordlarda aynı kodlu motorun vtecsiz versiyonu var. yada daha ileri giderek amerikadaki frenki denilen motora dönüştürbilirsin ama bu frenkiler gırtlak safhasında kısa süre içinde h22 den daha fazla verim alınmasına regmen cok conta yakıyormuş. Bisimotoda çok parça var ama tabi tuzlu.

artık herkes nonvtec yüklüyo :)

k2x le kıyaslanır bi motor http://www.techturkey.com/forum/yurtdisi-drag-dyno-pist-videolari/35203-bisimoto-eng-9-secs-allmotor-unibody-honda.html

siR
08-09-2012, 10:38
preludeler para edecek anlaşılan :D

Crx-Si
10-09-2012, 16:22
F20 sohc vtec kapakların alayı takılır, işlemle birlikte sıkıştırma pistonda yapabilirsin. en agresif sohc vteclerden biri olan 150küsür hplik F20B2 buna örnek, f20b2 yi direk gecirebilirsin ki cd4 accordlarda aynı kodlu motorun vtecsiz versiyonu var. yada daha ileri giderek amerikadaki frenki denilen motora dönüştürbilirsin ama bu frenkiler gırtlak safhasında kısa süre içinde h22 den daha fazla verim alınmasına regmen cok conta yakıyormuş. Bisimotoda çok parça var ama tabi tuzlu.

Sercan benim üst kapağın SOCH vtec olabileceğini mi söylüyorsun yani? Bilmediğimden soruyorum neticede Accord a da bindin TR de soch vtec accord var mı? yani bir yerlerden çıkma olarak temin edebilir miyim onun için soruyorum yoksa başka yollardan yurt dışından mı getirtmek gerek?

Crx-Si
10-09-2012, 16:27
Bir de şunu sorayım tekrardan Erkut gerçi kendi motoruna bir şeyler yapabilirsin demiş ama accord ile aynı olan bu F20a4 motordan nasıl verim alabilirim illaki egzantrik ve piston ile mi sağlam güçler elde edebilirim? yoksa turbo yapmak için müsait midir? sonuç olarak sıkıştırması biraz daha düşük eski arabama göre.

bladerk
11-09-2012, 04:14
senin motoruna f18 f20 biçok vtec kapak uyar işletim sistemi değişimiyle vtec de açabilirsin motora geneline gelirsek N/A daha keyifli olur bence ama turbo yüklenmemesi için de hiçbir sebep yok
şurada bazı parçalar var
Search Results : Bisimoto Engineering, Where Efficiency Meets Technological Perfection (http://bisimoto.com/store/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=f20&inc_subcat=0&sort=20a&page=2&zenid=r0g6ejeullbdd87e721t795447)

salih_560
11-09-2012, 08:59
bilmedigimden dolayı soruyorum bu motorlar b18a2 gibi üstüne b h herhangi birinin kapagı takılarak vtec yapılabilir mi arkadaşlar konu takibimde dünden beri merak ediyorum cünkü bende onur gibi ...

Sercanius
11-09-2012, 09:34
Bu aşağıdaki motorlarla F20A neredeyse aynı motorlar. Kapakları birbirine direk uyumlu. Yani mesela aşağıdakilerden vtec olan bir kapak, F20A ya takılabilir. Sohc vtec olmuş olur. Yanlış anlaşılma olmasın F20B serisinin SOHC NON-VTEC, SOHC VTEC ve yine blue top olarak tabir edilen DOHC VTEC versiyonlarıda var. Tükiyede en kolay yöntem Erkut abinin dediği gibi piyasadaki 99-2001 Accord 1.8 vtec lerin F18 vtec kapağı ve yine piyasadaki 99-2001 japon mandakasa accordların F20 sohc vtec kapağı uygulanabilir. sıkıştırmalı piston ve dogru yazılımla rahatlıkla 160hpllerin hatta daha yukarısının yakalanacağı kanısındayım. hem honda, hem big block hemide sohc olunca tadından yenmez.


The F20B Engine Stream produces 113 kW (154 hp) at 6500 rpm and maximum torque of 186 N•m (137 lb•ft) at 4000 rpm, versus the single-camshaft F20B's 110 kW (148 hp) and 186 N•m (137 lb•ft), respectively. The vehicle's Japanese urban 10/15-mode fuel consumption rating is 14.2 km/L (about 34 mpg)—a 15% improvement over a comparable vehicle powered by the F20B, according to Honda.

Specifications
Displacement: 1997 cc
Configuration Valve: SOHC/DOHC, 16 valves, VTEC/Non-Vtec
This engine came in SOHC in vtec and non vtec, there is also a DOHC VTEC version of the engine, they all share the same engine code although they are very different.

sohc vtec f20b; VTS/VTE, CL3 Torneo VTS


2.0VTS
Displacement, cc 1997
Engine model F20B
Max.power (Net), kw(PS)/rpm 150 ps (110.33 kw) / 6000 rpm
Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 19.0 kg*m (186.33 N*m) / 5000 rpm
Power density 8.47
Engine type Water cooling serial 4 cylinder SOHC16 valve
Engine information VTEC horizontal ranging belt driving
Fuel system Electronic fuel injection system (HONDA PGM-FI)
Turbocharger No
Fuel type Unleaded regular gasoline
LEV system (Low emission vehicle) No
Compression ratio 9
Bore, mm 85
Stroke, mm 88
Final gear ratio
Fuel consumption at 10-15 modes, l/100km 7.2
Fuel consumption at 60 km/h, l/100km 4.6

2.0VTS 4WD
Displacement, cc 1997
Engine model F20B
Max.power (Net), kw(PS)/rpm 148 ps (108.85 kw) / 6000 rpm
Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 18.7 kg*m (183.38 N*m) / 5000 rpm
Power density 9.26
Engine type Water cooling serial 4 cylinder SOHC16 valve
Engine information VTEC horizontal ranging belt driving
Fuel system Electronic fuel injection system (HONDA PGM-FI)
Turbocharger No
Fuel type Unleaded regular gasoline
LEV system (Low emission vehicle) No
Compression ratio 9
Bore, mm 85
Stroke, mm 88
Final gear ratio
Fuel consumption at 10-15 modes, l/100km 8.1
Fuel consumption at 60 km/h, l/100km

2.0LEV
Displacement, cc 1997
Engine model F20B
Max.power (Net), kw(PS)/rpm 145 ps (106.65 kw) / 6000 rpm
Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 18.2 kg*m (178.48 N*m) / 5000 rpm
Power density 8.97
Engine type Water cooling serial 4 cylinder SOHC16 valve
Engine information VTEC horizontal ranging belt driving
Fuel system Electronic fuel injection system (HONDA PGM-FI)
Turbocharger No
Fuel type Unleaded regular gasoline
LEV system (Low emission vehicle) Yes
Compression ratio 9
Bore, mm 85
Stroke, mm 88
Final gear ratio
Fuel consumption at 10-15 modes, l/100km 8
Fuel consumption at 60 km/h, l/100km 4.6

<<<All 5th Gen JDM F20B SOHC VTEC & NON-VTEC Accord Engines>>>

2.0EXL (CD4)
Displacement, cc 1997
Engine model F20B
Max.power (Net), kw(PS)/rpm 135 ps (99.29 kw) / 5700 rpm
Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 18.5 kg*m (181.42 N*m) / 4500 rpm
Power density 9.41
Engine type Water cooling serial 4 cylinder SOHC16 valve
Engine information Horizontal ranging belt driving
Fuel system Electronic fuel injection system (HONDA PGM-FI)
Turbocharger No
Fuel type Unleaded regular gasoline
LEV system (Low emission vehicle) No
Compression ratio 9
Bore, mm 85
Stroke, mm 88
Final gear ratio
Fuel consumption at 10-15 modes, l/100km 8.6
Fuel consumption at 60 km/h, l/100km


2.0VTi-S (CD5)
4 valves per cylinder
Bore x stroke: 85.00 mm. × 88.00 mm.
Bore / stroke ratio: 0.96
Displacement: 1997 cc 121.86 cu in
Compression: 9.2
Fuel system: PGM-FI
Aspiration: Normal
Catalytic Converter: Y
Max. output: (154 bph) (115 kW) @ 6200 rpm
Engine type Water cooling serial 4 cylinder SOHC16 valve
Engine information VTEC horizontal ranging belt driving
Max. torque: 186 Nm (137.1 lbft) (18.9 kgm) @ 5000 rpm
Coolant: Water

doush
11-09-2012, 13:14
f18 olanı bende var da konuyla biraz alakasız olacak ama f20 headers işimi görür mü? bu arada kapak seçecekseniz f20 seçin f18 kapağı pek verimli değilmiş..

salih_560
11-09-2012, 15:32
şimdi bende bildigim kadarı ile yazayım sercan kardeşim kafam karıştı cünkü şimdi b18a2 blokla oynamadan b16 ve türevleri yapılabiliyor öle mi bu motoru nasıl yapılır yani şimdi b serisinin kapagı ve pistonu alıp yapılabilir ya da h motorun bunu merak ediyorum b18 düşün yazarken ben de öle okuyayım gerçekten kafam karıştı kusura bakmayın :D

16EC813
11-09-2012, 15:38
şimdi bende bildigim kadarı ile yazayım sercan kardeşim kafam karıştı cünkü şimdi b18a2 blokla oynamadan b16 ve türevleri yapılabiliyor öle mi bu motoru nasıl yapılır yani şimdi b serisinin kapagı ve pistonu alıp yapılabilir ya da h motorun bunu merak ediyorum b18 düşün yazarken ben de öle okuyayım gerçekten kafam karıştı kusura bakmayın :D

sen akşama 2 fg al gel manzaraya biz sercoyla sana uzunn uzun anlatırız :D

salih_560
11-09-2012, 15:42
sen akşama 2 fg al gel manzaraya biz sercoyla sana uzunn uzun anlatırız :D

sen hondayı yutmuşsun diye duydum melliden :D sıkıntı yok manzara oturuyorum zaten gürsel abi :D unutmuşum enerj alim gürsel abi :D

bladerk
13-09-2012, 21:41
bu motorların komik yanı tek egzantirik vtec/nonvtec kapak takılabildiği gibi çift egzantirik de takılabiliyo ya da çiftden teke düşürülebiliyo yağlamaya dikkat etmek gerekiyo yağlama konusunda biraz zayıflar
f18lerin tercih edilmeme sebepleri egzantiriği bozan bi model oluşudur egzantiriği biraz karaborsa bu yüzden ve lobleri de yiyo
f20 kapaklar daha çok tercih edilir
bence kapak değişiminin yanında yağ pompası değişimi ve modifikasyonu da şart bu arada vtec açtıklarında k serisi gibi sesleri çıkıyo ama sadece ses çıkıyo :)

timucintt
13-09-2012, 23:04
bu salak motorların balans şaftlarını iptal edin önce :D

By_HaNNibaLL
13-09-2012, 23:20
bu honda adamı filozof yapar :D

Korkuyom bigün arabayla gezmeye diye cıkıp japonyada yer bildirimi yapacan diye :D

doush
14-09-2012, 02:11
bu motorların komik yanı tek egzantirik vtec/nonvtec kapak takılabildiği gibi çift egzantirik de takılabiliyo ya da çiftden teke düşürülebiliyo yağlamaya dikkat etmek gerekiyo yağlama konusunda biraz zayıflar
f18lerin tercih edilmeme sebepleri egzantiriği bozan bi model oluşudur egzantiriği biraz karaborsa bu yüzden ve lobleri de yiyo
f20 kapaklar daha çok tercih edilir
bence kapak değişiminin yanında yağ pompası değişimi ve modifikasyonu da şart bu arada vtec açtıklarında k serisi gibi sesleri çıkıyo ama sadece ses çıkıyo :)

evet vtec sesi güzel de 6000 de güç veriyor anasını satıym o vtec açıp 6000 e gelene kadar kanser ediyor beni :D bir şey sormuştum ama tekrar edeyim erkut abi, f20 nin headersı iş görür mü yoksa aynı mı ?


bu salak motorların balans şaftlarını iptal edin önce :D

gel cuma hallet :P

atunc
19-09-2012, 13:46
merhaba,
Bende de 90 model Accord var. Konuyu baştan beri okuyorum. Bi dönem H22 olarak swaplamayı düşünmüş ve konuyu da burada arkadaşlarla tartışmıştık. Dilerseniz o konulara da bakabilirsiniz.

http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/86111-f20a-icin-yapilabilecekler.html

http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/98022-1990-accord-h22-swap-icin-gerekenler-nelerdir.html

Crx-Si
28-09-2012, 16:16
Konu biraz öksüz kalmış durumda :)

Sonuç olarak geçen hafta Erkut'un iş yerine uğrayıp ayaküstü bu motor ile neler yapılabileceğini konuştuk ve epeyce aydınlattı beni sağolsun.

Aklımda bir proje var ama yurt dışı işlerim yüzünden yeterli zaman bulup eğilemiyorum.

Sercanın'da dediği gibi en mantıklısı 99-01 manda kasa accordların sohc vtec kapağını alıp yağ pompasını güçlendirip sıkıştırmalı bir piston ve yazılım ile 170-180 hp leri bulacağını düşünüyorum. Eh biraz daha para olursa bisimoto da çok güzel malzemeler var.

İnanılmaz derecede önü açık bir motor olduğu çok açık.

Yurt dışı forumlarda da baktığımda bu motorun henüz daha yeni fark edildiğini hatta f22 non vtec yüklemelerde saçma rakamların ortaya çıktığını okuyorum.

f20 motoru olanlar fazla sesini çıkartmadan kapak aramaya başlasın :) fiyatlar artmadan.

orkuteren
29-09-2012, 12:58
peki bişey sorucam bu 90-93 lerde f20a4 motor var 95-95 lerde ise f20b2 non vtec var arasındaki fark nedir ?

AlperMVS
30-10-2012, 23:14
Konu hortlayacak ama bilgi sahibi arkadaşlardan yardım.
F20a4 motor kodlu araca,
-F20B dohc vtec (bluetop)
-F20B Sohc vtec (tek egzantrik siyah kapak)
-F23b sohc vtec (2,3 litrelik accorddan ckma)
Kapaklar direk uyumlumudur? Uyumlu ise getirisi artısı ne olacaktır?
Yanında artı olarak ne yapılabilir?

AlperMVS
03-11-2012, 12:32
yokmu yardımcı olacak

siR
03-11-2012, 13:25
f20b dohc kapak uymuyor bildigim kadarıyla..

AlperMVS
07-11-2012, 08:06
Cevabınız için teşekkürler arkadaşlar.Daha detaylı cevap verecek parça tedariği hakkında bilgisi olan (fiyat konusundada) arkadaşlar yokmu?

Crx-Si
07-11-2012, 16:32
Alper dediğin kapaklar bizim blogumuza uyuyor bende araştırıyorum. İlk mesajlarda da aslında uyduğu ile ilgili yazmıştım çünkü Erkut ile görüştüğümde prelude motorunun ya da F blogun henüz nimetlerinin anlaşılmadığından bahsediyordu. Yurt dışı forumlarda benimde okuduğum
tek egzantrik olan sohc motorumuzu aynı F kodlu Dohc motora çevirebildiğimize kadar.


99-01 accordların f20 sohc vtec kapak + sıkıştırma piston + yazılım yeterli olur. 170-180hp sohc vtec F20 . diyelim yetmedi bi egzantrik yay şapka 200-210hp. yani biraz zevk meselesi.

boosted_pug
07-11-2012, 18:24
F20c s2000 kapağı hariç diğer tüm F serisi kapaklar birbirine uyuyo die biliyorum

siR
07-11-2012, 20:17
mavi kapaklı f20b cift egzantirikli bloğa h22 kapak uygulandığını gördüm.. dolaylı yoldan tüm sohc f20 lere h22 kapakta oluyor o halde ? pek ihtimal mümkün görünmüyor bence.. iyi araştırmak lazım.. sohc bloğa dohc kapak uygulaması ben bir tane accord gördüm sanırım.. ondada işlem varmı yokmu bakmak lazım..

boosted_pug
07-11-2012, 21:29
mavi kapaklı f20b cift egzantirikli bloğa h22 kapak uygulanmıdığını gördüm.. dolaylı yoldan tüm sohc f20 lere h22 kapakta oluyor o halde ? pek ihtimal mümkün görünmüyor bence.. iyi araştırmak lazım.. sohc bloğa dohc kapak uygulaması ben bir tane accord gördüm sanırım.. ondada işlem varmı yokmu bakmak lazım..

Mavi kapak f20b euro accord motoru h22 nin destrok edilmiş halidir tüm f serisi bloklara h22 kapak oturur ufak bir iki işlem gerekiyo sadece

vtecturbo
07-11-2012, 21:56
f blok uzerıne h22 vtec kapak takılır.yalnız sıkıstırma kapak yapısından dolayı cok duser ayrıca f20 nın pıstonlar 85mm h22 nın 87mm dır. belkı k20 86mm pıston ıle sıkıstırma yukseltılebılır. eger atmosferık gıdılecekse sanzıman oranları cok uzun kalacagından zevk verecegını sanmıyorum. ayrıca kapak takılırken f20 su pompasının kasnagını h22 kasnagı ıle degıstırmek gerekıyor tabı trıggger kayısınıda.bunun dısında balans mıllerını ıptal etmek yag basıncını bır mıktar yukseltecektır.h22 lerde yag jetlerı vardır f22 lerde yok.

saqwert
09-11-2012, 22:56
konuyla alakası yok fakat 2 gün önce akşam 10 civarı Yenimahalle'de gördüm sanki senin aracı abi maşallahı vardı :)

AlperMVS
10-11-2012, 10:25
Herkeze yorumları için teşekkürler o halde; f20b blue top kapağı nerden kimden temin edecez bu konuda bize yardımcı olacak arkadaş varmıdır?

vtecturbo
10-11-2012, 22:09
Herkeze yorumları için teşekkürler o halde; f20b blue top kapağı nerden kimden temin edecez bu konuda bize yardımcı olacak arkadaş varmıdır?
f20b kapak bulamassın tr de. gerek de yok.h22 kapak ıle aynı zaten.

siR
16-12-2012, 10:59
valve çapları farklı biliyorum h22 ile f20b nin..

h22 intake 35 mm
f20b intake 34mm

h22 exhaust 30mm
f20b exhaust 29mm