Orijinalini görmek için tıklayınız : methanol ethanol ve tolian
typermelih
02-09-2012, 07:24
arkadaşlar hemen hemen 1.5 yıldır methanol kullanıyoruzdur bağzılarımız,karışım a %60 saf %40 su ile yürütüyoruz araçları.zamanla bunu aştımız olmuyormu hiç yani artık %70 %30 yapsak neolur mutlaka oranı yüksek tutup kullanan arkadaşlar vardır.
en sağlıklı ethanol nasıl koymalıyız tolianda aynı keza...hangisinde daha verim alınıyor.dayno öncesi ve sonrası sonuç alanlar.hiç zararını görenler.ucu açık geniş bir bilgi sahibi olmak istiyorum.çünkü ben şu aralar tolian hariç hepsini kullanıyorum.tolianıda var ama daha koymadım
yavuz364 veya kemal (dragstar) görünce yazarlar abi detaylıca, ikisi de uzun süredir kullanıyor. Bolca da dönüşüm yaptıkları araç var.
Dikkatli olmak lazim, 3 kol birden egmisligim var..bilenler aydinlatir optimum karisimi...
yavuz364
02-09-2012, 08:51
Aslına bakarsanız hangi maddeyi hangi oranda kullanacağınız tamamen aracınız ve aracınızı setup ı ile alakalı birşey..
ilk başta metanol kit olarak değilde depoya koyma olarak söylediğinizi anladım ve ona cevabım şu:
Eğer standalone beyine sahip ve istediğiniz yakıtı koyma özgürlüğünüz var ise size kabaca güç sıralamasını yurtdışındaki yarışlarda kullanılan arabalar var yakıtları da göz önünde bulundurarak, en yüsek gücü metanol den alırsınız.. Ancak çok fazla harcama yapacağı için, enjektörlerinizi çok fazla büyütmeniz gerektiği için v.b. durumlardan dolayı pek kullanışlı değil..
bunun dışında AFR değerlerinizi çok fazla oynayamayacağınız bir beyine sahipseniz de, aracınızın AFR si ile ilgili kullanacağınız kimyasalı seçebilirsiniz.. Örneğin AFR değeriniz olmasını istediğiniz değerden %20 zengin ise metil alkol, ama %10 zengin ise aynı oranlarda etil alkol kullanırsanız hem afr değerleriniz istediğiniz seviyelere gelir hem de vuruntu olayının önüne geçmiş olursunuz..
Metanol kit ile kullanım için de şunları söyleyebilirim;
Kit te genellikle amacımız IAT ı düşürmek olduğundan dolayı en kolay buharlaşabilen sıvıları seçiyoruz, bunlar da normal olarak alkol sınıfı ürünler oluyor..
Burada suyun amacı da pistona girdiği anda buharlaşmasından dolayı yüksek bir basınç oluşturması ve aracınızın sıkıştırma oranı düşük dahi olsa dinamik sıkıştırma dediğimiz sıkıştırmanın yüksek olmasını sağlayıp size güç verir..
Bunun oranını ise yine aracınıza göre yapmanız en doğru sonucu verir..
Örneğin aracınızda IAT problemi yok, Avans probleminiz de yok ve sıkıştırma oranın size düşük geliyor ise %100 saf su basabilirsiniz.. O zaman direk olarak dinamik sıkıştırmaya etki etmiş olursunuz ve güzel güçler alabilirziniz (kendi aracımda şimdilik böyle kullanıyorum)
Ancak avans ve IAT problemlerine karşı kullanmanız gerekiyor ise o zaman en az %50 oranında alkol koymak gerekir..
Bu oranı her arabaya göre ayar sırasında karar vermek gerekli bence..
Hiç sıkıştırma ihtiyacı olmayıp tamamen avans ve IAT amaçlı olan araçlarda ise en fazla %80-%85 lerde alkol kullanmak lazım çünkü methanol kitler %100 metil alkole dayanıklı olarak garanti vermiyorlar, muhtemelen dayanıklıdır çünkü EPDM malzemeden yapılıyor ama yine de garanti verilmiyor..
İşin özü : Bilgi sahibi olduktan sonra herkes kendi kararını vermeli.. :)
Iki arkadSim etili direkt depoya atiyorlar 40 lt benzine 10 litre etil atiyorlar vuruntu falan kalmadi
typermelih
02-09-2012, 11:11
teşekkürler,yararlı ilgiler bunlar
driftboy
02-09-2012, 11:15
Geçenlerde birisi direk depoya 10 litre meth. 3litre benzin olmak kosuluyla direk depodan 15 k km'dir kullanıyorum filan demiş bi arkadaşa, bu işin aslı nedir ? stock bir araca meth kiti vs olmadan kullanabilirmiyiz bu şekilde depodan?
Magdem konu acildi depoya alkol atmakla ugrasacagimA methanol kitle saf methanol kullansam etil alkolden farki nedir eksileri artilari nedir
yavuz364
02-09-2012, 12:32
Geçenlerde birisi direk depoya 10 litre meth. 3litre benzin olmak kosuluyla direk depodan 15 k km'dir kullanıyorum filan demiş bi arkadaşa, bu işin aslı nedir ? stock bir araca meth kiti vs olmadan kullanabilirmiyiz bu şekilde depodan?
Ben uzun süredir kendi aracımda %100 etil alkol olarak kullanıyorum, bunun dışında birçok etrafımızdaki arabada da kullanıyoruz, birçok arabada etil alkol sorun olmuyor, çünkü etil alkol benzin ile çok yakın özelliklere sahip ve birçok dünya ülkesinde pompada satıldığı için de birçok arabanın etil alkol uyumluluğu var..
Ancak metil alkol de durumlar biraz farklı, metil alkol miktarını %50 üzerine tutmanız problem olur tabii ki aracınız ona göre ayarlanmış değilse..
Magdem konu acildi depoya alkol atmakla ugrasacagimA methanol kitle saf methanol kullansam etil alkolden farki nedir eksileri artilari nedir
Depoya atılan metil alkol AFR değerinizi fakire çeker, ancak metanol kit ile metil alkol basarsanız AFR niz zengine gider ve IAT ınız düşer.. Aradaki en önemli farklar bunlar :)
Aracınızdaki AFR durumuna göre bir seçim yaparak koyabilirsiniz..
KA®ANLIK
02-09-2012, 12:36
Bende şöyle zihni sinir bir soru sorayım...
aracın IAT sensörü giren havayı okuduktan sonra hava sırasıyla intercooler a(standardı böyle aracın) ve ordanda emmeye giriyor emmeye girmeden hemen önce de methanol basıyorum, hali ile methanol bastığım yani emmeye giren hava ile IAT sensörünün okuduğu hava arasında ciddi bir sıcaklık farkı var kanımca.
Bunun bana ne tür bir getiri veya götürüsü vardır, OEM beyin bu IAT'nın okuduğu değeri ne kadar kaale alır, deneyimi olan arkadaşlar var mıdır veyahut fikri olanlar ? (:
Ben uzun süredir kendi aracımda %100 etil alkol olarak kullanıyorum, bunun dışında birçok etrafımızdaki arabada da kullanıyoruz, birçok arabada etil alkol sorun olmuyor, çünkü etil alkol benzin ile çok yakın özelliklere sahip ve birçok dünya ülkesinde pompada satıldığı için de birçok arabanın etil alkol uyumluluğu var..
Ancak metil alkol de durumlar biraz farklı, metil alkol miktarını %50 üzerine tutmanız problem olur tabii ki aracınız ona göre ayarlanmış değilse..
Depoya atılan metil alkol AFR değerinizi fakire çeker, ancak metanol kit ile metil alkol basarsanız AFR niz zengine gider ve IAT ınız düşer.. Aradaki en önemli farklar bunlar :)
Aracınızdaki AFR durumuna göre bir seçim yaparak koyabilirsiniz..
Bana etil uygun gibi iat problemim yok fakirlik durumuda yeni setupta belli olucak eyvallah
Bende şöyle zihni sinir bir soru sorayım...
aracın IAT sensörü giren havayı okuduktan sonra hava sırasıyla intercooler a(standardı böyle aracın) ve ordanda emmeye giriyor emmeye girmeden hemen önce de methanol basıyorum, hali ile methanol bastığım yani emmeye giren hava ile IAT sensörünün okuduğu hava arasında ciddi bir sıcaklık farkı var kanımca.
Bunun bana ne tür bir getiri veya götürüsü vardır, OEM beyin bu IAT'nın okuduğu değeri ne kadar kaale alır, deneyimi olan arkadaşlar var mıdır veyahut fikri olanlar ? (:
Debide mi iat z motorda
Eger ordaysa bence etkiler eget met. Giren havayi sogutuyorsa performans kaybin olabilir
yavuz364
02-09-2012, 12:57
Arabanın ayarları değiştirmek için kaale aldığı IAT sensörü manifold üzerinde olur çünkü turbodan dolayı da havadan ısınmalar, intercoolerden dolayı da soğumalar olur, o yüzden de meth sonrası okuma yapmış olur..
Bende şöyle zihni sinir bir soru sorayım...
aracın IAT sensörü giren havayı okuduktan sonra hava sırasıyla intercooler a(standardı böyle aracın) ve ordanda emmeye giriyor emmeye girmeden hemen önce de methanol basıyorum, hali ile methanol bastığım yani emmeye giren hava ile IAT sensörünün okuduğu hava arasında ciddi bir sıcaklık farkı var kanımca.
Bunun bana ne tür bir getiri veya götürüsü vardır, OEM beyin bu IAT'nın okuduğu değeri ne kadar kaale alır, deneyimi olan arkadaşlar var mıdır veyahut fikri olanlar ? (:
Hakan Girginer
02-09-2012, 13:03
Water injection sistemlerinin birincil görevi yanma odasının sıcaklığını dizginlemek ve alev cephesinin kontrollü bir şekilde genişlemesini sağlamaktır.
Bunun için gereken tek kimyasal bileşen "H2O" dur.
Yarı yarıya varan oranlarda alkol, toluen (tolian değil o) kıvır zıvır kullanmak zorunda kalıyorsanız,
a) yakıt tablolarınıza dikkatli bakın
b) yakıt sisteminizin yeterliliğini sorgulayın.
"Yüzde elli methanol basmak" kulağa hoş gelebilir, ama bi halta yaramaz. Dünyada bu işi için termal açıdan en başarılı sıvı sudur çünkü.
Ve hatta:
http://www.techturkey.com/forum/do-it-yourself-diy/114255-water-methanol-injection-ama-biraz-farkli.html
Ben %100 Meth kullanıyorum,su hıc katmıyorum...
Benzın deposuna hıc katık koymuyorum...
Hakan Girginer
02-09-2012, 15:05
Ben %100 Meth kullanıyorum,su hıc katmıyorum...
Benzın deposuna hıc katık koymuyorum...
Sadece su kullanırsan, en azından 3, hatta 4 derece daha avans verebilirsin.
Bu da güç kazanımı anlamına gelir.
RafetAraç
02-09-2012, 16:25
Peki dizel araclarda kullanma ihtimalimiz varmi bu yakit turlerini
Ben uzun süredir kendi aracımda %100 etil alkol olarak kullanıyorum, bunun dışında birçok etrafımızdaki arabada da kullanıyoruz, birçok arabada etil alkol sorun olmuyor, çünkü etil alkol benzin ile çok yakın özelliklere sahip ve birçok dünya ülkesinde pompada satıldığı için de birçok arabanın etil alkol uyumluluğu var..
Ancak metil alkol de durumlar biraz farklı, metil alkol miktarını %50 üzerine tutmanız problem olur tabii ki aracınız ona göre ayarlanmış değilse..
Depoya atılan metil alkol AFR değerinizi fakire çeker, ancak metanol kit ile metil alkol basarsanız AFR niz zengine gider ve IAT ınız düşer.. Aradaki en önemli farklar bunlar :)
Aracınızdaki AFR durumuna göre bir seçim yaparak koyabilirsiniz..
etanolun litre fiyatı nedir nette baktım göremedim kusura bakmayın birde normal benzinle arasındaki fark nedir yanma açısından (performans açısından)
benim aracım çok zenginde afr 10,5 civarı fakire çekmem için 11,5 civarına depomda ne kullanmam lazım ve ne kadar ölçü ?
etanolun litre fiyatı nedir nette baktım göremedim kusura bakmayın birde normal benzinle arasındaki fark nedir yanma açısından (performans açısından)
Satisi ozel.ruhsatla yapiliyor ondan bulamazsin ama 4 lira falan galiba
benim aracım çok zenginde afr 10,5 civarı fakire çekmem için 11,5 civarına depomda ne kullanmam lazım ve ne kadar ölçü ?
Yakitin %15-20 civari ceker galiba deneyerek bulabilirsin
peki 105 oktan yakıt elde etmek için nasıl bir formul gerekir? neleri ne ölçüde karıştırmak en verimli olur?
TYPERHAKAN
02-09-2012, 20:03
Aslına bakarsanız hangi maddeyi hangi oranda kullanacağınız tamamen aracınız ve aracınızı setup ı ile alakalı birşey..
ilk başta metanol kit olarak değilde depoya koyma olarak söylediğinizi anladım ve ona cevabım şu:
Eğer standalone beyine sahip ve istediğiniz yakıtı koyma özgürlüğünüz var ise size kabaca güç sıralamasını yurtdışındaki yarışlarda kullanılan arabalar var yakıtları da göz önünde bulundurarak, en yüsek gücü metanol den alırsınız.. Ancak çok fazla harcama yapacağı için, enjektörlerinizi çok fazla büyütmeniz gerektiği için v.b. durumlardan dolayı pek kullanışlı değil..
bunun dışında AFR değerlerinizi çok fazla oynayamayacağınız bir beyine sahipseniz de, aracınızın AFR si ile ilgili kullanacağınız kimyasalı seçebilirsiniz.. Örneğin AFR değeriniz olmasını istediğiniz değerden %20 zengin ise metil alkol, ama %10 zengin ise aynı oranlarda etil alkol kullanırsanız hem afr değerleriniz istediğiniz seviyelere gelir hem de vuruntu olayının önüne geçmiş olursunuz..
Metanol kit ile kullanım için de şunları söyleyebilirim;
Kit te genellikle amacımız IAT ı düşürmek olduğundan dolayı en kolay buharlaşabilen sıvıları seçiyoruz, bunlar da normal olarak alkol sınıfı ürünler oluyor..
Burada suyun amacı da pistona girdiği anda buharlaşmasından dolayı yüksek bir basınç oluşturması ve aracınızın sıkıştırma oranı düşük dahi olsa dinamik sıkıştırma dediğimiz sıkıştırmanın yüksek olmasını sağlayıp size güç verir..
Bunun oranını ise yine aracınıza göre yapmanız en doğru sonucu verir..
Örneğin aracınızda IAT problemi yok, Avans probleminiz de yok ve sıkıştırma oranın size düşük geliyor ise %100 saf su basabilirsiniz.. O zaman direk olarak dinamik sıkıştırmaya etki etmiş olursunuz ve güzel güçler alabilirziniz (kendi aracımda şimdilik böyle kullanıyorum)
Ancak avans ve IAT problemlerine karşı kullanmanız gerekiyor ise o zaman en az %50 oranında alkol koymak gerekir..
Bu oranı her arabaya göre ayar sırasında karar vermek gerekli bence..
Hiç sıkıştırma ihtiyacı olmayıp tamamen avans ve IAT amaçlı olan araçlarda ise en fazla %80-%85 lerde alkol kullanmak lazım çünkü methanol kitler %100 metil alkole dayanıklı olarak garanti vermiyorlar, muhtemelen dayanıklıdır çünkü EPDM malzemeden yapılıyor ama yine de garanti verilmiyor..
İşin özü : Bilgi sahibi olduktan sonra herkes kendi kararını vermeli.. :)
bu değerli bilgiler için çok teşekkür ederim,biraz da toluen ile ilgili bilgi verirmisiniz ,zararları,performansa faydaları,eksozdan attığı simsiyah duman ne anlama geliyor,vs vs vs vs.
Güzel bir konu olmuş, bir soruda benden, aşırı beslemeli bir araca mehanol kiti ile sadece su bassak + veya - leri ne olur ?
Hakan Girginer
02-09-2012, 21:56
Güzel bir konu olmuş, bir soruda benden, aşırı beslemeli bir araca mehanol kiti ile sadece su bassak + veya - leri ne olur ?
Yahu okuma yazman mı yok, yoksa sadece tembel misin sen..
Yukarıda yazdığım mesaja bakma zahmetine katlanmadan, laf olsun diye konuya atlama.
Hakan Girginer
02-09-2012, 21:59
benim aracım çok zenginde afr 10,5 civarı fakire çekmem için 11,5 civarına depomda ne kullanmam lazım ve ne kadar ölçü ?
Fakire çekmek için adam gibi bir motor yönetim sistemi kullanıp doğru yakıt tabloları yüklemen, enjektörlerini ona göre seçmen, motorunu tune etmen gerekir.
Yoksa, bulaşık suyu da koysan para etmez.
Stokiometrisi tamamen farklı yakıtları bir depoya döküp ideal AFR elde edilse idi, bu işi herkes yapardı.
driftboy
02-09-2012, 22:30
Ben kimya öğrencisiyim zaten, methanol ethanol konusunda hocalarımın her türlü desteği var. Bi müddet arabaya ethanol benzin karışımıyla kullanayım ozaman, sonra direk ethanole geçeyim bi duruma bakayım madem sorun olmuyosa ve deneyen varsa
Baser,azdin yine ;)
105 i oyle karisimla yakaliyamazsin ancak toluen yada ksilen ile kalitesini artirirsin. Biara getiriyordum 106 oktan,lazimsa bulurum...
Yahu okuma yazman mı yok, yoksa sadece tembel misin sen..
Yukarıda yazdığım mesaja bakma zahmetine katlanmadan, laf olsun diye konuya atlama.
Hakan bey öncelikle bilgi paylaşımınıza teşekkür ederim, ama hitap şeklinizede teessüf ederim, konuyu baştan sona kadar okudum rast gele gelişi güzel atlamışda değilim, yukarıda yazmış olduğunuz mesajın altındaki linki atlamışım, okuma yazma sorunum yok, tembellikle hiç işim olmaz. Yaşınıza, bilginize ve emeğinize sonsuz saygı duyuyorum konuya yazdığım mesajımı laf olsun diye değil, gözden kaçan bir link sonucu yazdığımı bilmenizi isterim. Bu kadar celallenmeye gerek yok. Saygılar.
mechanic
03-09-2012, 08:01
konuya teşekkür butonu lazım sanki.
yavuz364
03-09-2012, 11:27
Arkadaşlar bu soruların bir çoğunun cevabı aşağıdaki asıl konuda bulabilirsiniz..
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/92325-methanol-nedir-nasil-guc-verir-methanol-su-enjeksiyonu-nasil-calisirvideotext.html
Dizel araçlarda da meth kit olur tabii ki ancak depoya koymayın sakın...
Fiyatlar için de aşağıdaki konudan bakabilirsiniz..
http://www.techturkey.com/forum/modifiye-parcalari/126730-cok-ucuza-ethanol.html
Miktara göre 3 tl nin altına bile düşüyor fiyat..
Yahu okuma yazman mı yok, yoksa sadece tembel misin sen..
Yukarıda yazdığım mesaja bakma zahmetine katlanmadan, laf olsun diye konuya atlama.
Hakan abi sanirim bugunlerde biraz canin sikkin, agresif olmaya gerek yok.
Ben de bayagi bir okudum internette ve saf su kullanmaya karar verdim.
Gec tutusan benzinin yardimi ile avans derecemi belirli bir oranda arttirip guc almak istiyorum. Ayrica aracindaha safe kullanmak istiyorum.
Bildiginiz gibi methanol basinca extra bir enjektor varmis gibi, hava yakit orani degisiyor. Sen afr ve avansi ona gore ayarliyip max guc aliyorsun.
Bir gun alkol bulamazsan aracin fakir ve yuksek avansta sadece su ile kullanmak zorunda kalirsan o arac kirilir iste.
Bu riski almamak icin sadece su derim
KA®ANLIK
06-09-2012, 08:30
Arabanın ayarları değiştirmek için kaale aldığı IAT sensörü manifold üzerinde olur çünkü turbodan dolayı da havadan ısınmalar, intercoolerden dolayı da soğumalar olur, o yüzden de meth sonrası okuma yapmış olur..
benim arabada oem olarak MAF ın üstünde,
MAF'da intercooler dan önce :)
MAF dan okuduktan sonra, önce intercooler a gidiyor hava, oradan da methanolü kafasına yiyip, motora (:
IAT Sensörünün okuduğu ile motora giren hava arasında ciddi bir fark olduğunu düşünüyorum açıkçası...
ama oem beyin bunu ne kadar kaale alıyor, nasıl bir kayıp veya olumsuz geri dönüşü olur bunu merak ediyorum...
veyahut yazılım ile bu konu üstünde nasıl bir iyileştirme yapılabilinir ?
benim arabada oem olarak MAF ın üstünde,
MAF'da intercooler dan önce :)
MAF dan okuduktan sonra, önce intercooler a gidiyor hava, oradan da methanolü kafasına yiyip, motora (:
IAT Sensörünün okuduğu ile motora giren hava arasında ciddi bir fark olduğunu düşünüyorum açıkçası...
ama oem beyin bunu ne kadar kaale alıyor, nasıl bir kayıp veya olumsuz geri dönüşü olur bunu merak ediyorum...
veyahut yazılım ile bu konu üstünde nasıl bir iyileştirme yapılabilinir ?
OEM beyin IAT ye göre ignition correction yapıyor.Örneğin VAG 1.8T grubunda 50 dereceye kadar 3000-6000 arasımda 3 derece retard yapıyor. 30 derece altında genelde hiç bir ecu retard timing yapmıyor benim gözlemlediğim.
benım bır sorum olucak
metanol u dırek benzın deposuna koysak ne olur yanı benzınle karıstırsak + guc alırmıyız yoksa gerılermı ?
yavuz364
07-09-2012, 10:11
Mafın haricinde çok büyük ihtimal 1 tane daha sensör vardır, eğer yoksa dediğiniz sonuçlar çıkabilir bunları anca log alarak bakabilirsiniz..
Kardeşim sen yanlış anladın galiba :)
arkadaşta senin dediğin şeyi söylüyor aslında, manifolda giren ve beyinin okuduğu sıcaklık yüksek, ancak içeride metanolden dolayı soğuyor o zaman içeri beyinin bildiği sıcaklıkta bi hava girmemiş oluyor ve belki de boşuna araba retard yapıyor olabilir :)
OEM beyin IAT ye göre ignition correction yapıyor.Örneğin VAG 1.8T grubunda 50 dereceye kadar 3000-6000 arasımda 3 derece retard yapıyor. 30 derece altında genelde hiç bir ecu retard timing yapmıyor benim gözlemlediğim.
Daha önce çok tartışılmıştı aslında ama kısaca yazayım tekrar .. Tamamen aracınıza bağlı, çünkü direk depoya metanol koymanız aracınızın AFR sini fakire çekecektir.. Aracınızın AFR correction oranı yeterli ise sorunsuz olarak binebilirsiniz.. Ancak birçok arabada %50 den fazlasında problem çıkıyor, hatta eski araçlarda %20 üzerinde sıkıntı çıkıyor..
Ayrıca yazılımlı yada performanslı araçlarda kesinlikle %10 üzeri olmaz çünkü Correction olayı genellikle tam gaz dışında geçerli..
benım bır sorum olucak
metanol u dırek benzın deposuna koysak ne olur yanı benzınle karıstırsak + guc alırmıyız yoksa gerılermı ?
Yok yok doğru anladımda somut veri vererek örneklemek istedim :)
KA®ANLIK
07-09-2012, 10:18
Mafın haricinde çok büyük ihtimal 1 tane daha sensör vardır, eğer yoksa dediğiniz sonuçlar çıkabilir bunları anca log alarak bakabilirsiniz..
Kardeşim sen yanlış anladın galiba :)
arkadaşta senin dediğin şeyi söylüyor aslında, manifolda giren ve beyinin okuduğu sıcaklık yüksek, ancak içeride metanolden dolayı soğuyor o zaman içeri beyinin bildiği sıcaklıkta bi hava girmemiş oluyor ve belki de boşuna araba retard yapıyor olabilir :)
o zaman acaba;
MAF ın okuduğu değer 30 derece ve altında iken, beyin retard a almadığı sürece 'oem beyinin 30 dereceyi baz aldığını varsayarak tabi',
giren havanın daha soğuk olmasının bir dezavantajı olmayacaktır bana, doğru mudur ?
Sadece üst devirlerde yazılım ile avans açarak (vuruntu dinlenerek) artı olarak getirilerini yakalamak kalıyor herhalde geriye...
Dizelde nasıl kullanılmalı? Direk su kullanmak sakıncalı o zaman zaten yeterince yüksek bir sıkıştırma var. Bu konuda da ufak bir aydınlatma gelse harika olur.
yavuz364
07-09-2012, 11:44
Aynen öyle :) Tam olarak anlamışsınız..
o zaman acaba;
MAF ın okuduğu değer 30 derece ve altında iken, beyin retard a almadığı sürece 'oem beyinin 30 dereceyi baz aldığını varsayarak tabi',
giren havanın daha soğuk olmasının bir dezavantajı olmayacaktır bana, doğru mudur ?
Sadece üst devirlerde yazılım ile avans açarak (vuruntu dinlenerek) artı olarak getirilerini yakalamak kalıyor herhalde geriye...
Dizel çalışma mantığı olarak zaten sıkıştırması yüksek bu yüzden "dizel motorların sıkıştırmaları zaten yüksek daha da yükseltmek iyi olmaz" demek yanlış olur..
Dizelde de benzin ile aynı tepkiler olur, tek farkı eski dizellerde avans olayı yok..
Dizelde nasıl kullanılmalı? Direk su kullanmak sakıncalı o zaman zaten yeterince yüksek bir sıkıştırma var. Bu konuda da ufak bir aydınlatma gelse harika olur.
Tabiki dediğiniz doğru fakat benim iyi olmaz demek istediğim kısım tune edilmiş bir dizel motor. Dizel motorlarda da sağlamlık kaygısı ile bir miktar sıkıştırma düşürülmek istenebiliyor sonuçta hiç biri için gerçek anlamda modifiye bir içi ekipman yok 2 bar üstünde basınçla kullanılan bir motorda daha fazla sıkıştırma istemek riskli olur.
Yazdıklarınızdan çıkardığım methanol ile kullanmak dizelde daha iyi bir çözüm.
audilover
08-09-2012, 00:24
Methanol'u depodan kullanicaksiniz Afr niz cok ciddi onem arzediyor Eger afr nizi bilmuyorsaniz depodan %5 in ustunde sikinti yasayabilirsiniz.Gercekten vuruntu sorununuz varsa alcol birebir ancak dezavantajlarinida unutmamak gerek.
Bence eger %10 oraninda deponuza katicaksiniz afr nizi 1 puan zenginlestirmenizi sizi guvenli sularda tutar bunun yaninda standart araca aticaksaniz ve yazilimi degistirmiyecekseniz tek katkisi retard varsa onlari kaybeder iat hissedilir dusmez egt de dusus cok minimal olur (afr degistirmezseniz).
Dogru bir yazilimla %10 katki ile ciddi avans verebilirsiniz ama bunun katkisi ne olur her aracda degisir Ben 9 derece avans verdim yaklasik 20 nm tork elde ettim guzel oldu ancak ayni torku 4 derece timing ilede elde ediyordum yani cok etkileyici degildi (gereksiz timing motor uzerindeki stresi artirdiginida bir seyler yanlis gittiginde guvenli sulardan uzaklasitiginizida unutmayin derim)fuel trim %10 lara yaklasti %15 un ustunde ariza yakan bir cok arac mevcut bunuda dusunmek gerek.
Kisaca belirtmek gerekirse standart bir araciniz varsa %5 katki vuruntunuzu sifirlar afr nizi bir miktar fakirlestirir fuel trim size ariza yaktirmaz ama ustu icin aracinizda log alip yaziliminizi elden gecirmenizi oneririm.
Testeydın galıba? Hakkıyla yapmıssın...
GokhanE.
08-09-2012, 00:29
Tolian nedir hic duymadim, toluen nedir biliyorum da..
audilover
08-09-2012, 00:34
Testeydın galıba? Hakkıyla yapmıssın...
Tesekkur ederim oncelikle Ilk basta senin sponsorlugunda oldu biliyorsun:) ilk senden odunc almistim sonrasinda yaklasik 20 litre daha temin ettim ve kullandim ama o yoklukda kisitli methanolunu paylastigin icin cok tesekkur ederim.
Ne demek mıke,yakında stoklar dolar ;)
yavuz364
08-09-2012, 16:39
Güzel test olmuş :)
Aynen dediğiniz gibi metanol yada etanol gibi yakıtlarda vuruntu içeren malzeme olmadığı için sonuna kadar avans açabilirsiniz ancak biryerden sonra güç almanız duracaktır :) o yüzden maksimum güç aldığınız minimum avans değeri en güzel değerdir..
Not: Alkol bulmakta problem yaşıyorsanız iletişime geçebiliriz.. Aracım %100 alkolle yürüyor..
Methanol'u depodan kullanicaksiniz Afr niz cok ciddi onem arzediyor Eger afr nizi bilmuyorsaniz depodan %5 in ustunde sikinti yasayabilirsiniz.Gercekten vuruntu sorununuz varsa alcol birebir ancak dezavantajlarinida unutmamak gerek.
Bence eger %10 oraninda deponuza katicaksiniz afr nizi 1 puan zenginlestirmenizi sizi guvenli sularda tutar bunun yaninda standart araca aticaksaniz ve yazilimi degistirmiyecekseniz tek katkisi retard varsa onlari kaybeder iat hissedilir dusmez egt de dusus cok minimal olur (afr degistirmezseniz).
Dogru bir yazilimla %10 katki ile ciddi avans verebilirsiniz ama bunun katkisi ne olur her aracda degisir Ben 9 derece avans verdim yaklasik 20 nm tork elde ettim guzel oldu ancak ayni torku 4 derece timing ilede elde ediyordum yani cok etkileyici degildi (gereksiz timing motor uzerindeki stresi artirdiginida bir seyler yanlis gittiginde guvenli sulardan uzaklasitiginizida unutmayin derim)fuel trim %10 lara yaklasti %15 un ustunde ariza yakan bir cok arac mevcut bunuda dusunmek gerek.
Kisaca belirtmek gerekirse standart bir araciniz varsa %5 katki vuruntunuzu sifirlar afr nizi bir miktar fakirlestirir fuel trim size ariza yaktirmaz ama ustu icin aracinizda log alip yaziliminizi elden gecirmenizi oneririm.
Tolian nedir hic duymadim, toluen nedir biliyorum da..
tolian bir çeşit tinerdir solvent olarak kullanılır , boylarda ve boyaları inceltmek , dezenfektanlarda , mürekkep yapımındai plastik sanayide
yakıtlarda oktan artırıcı olarak kullanılan yüksek oktanlı yanıcı bi madddedir,
ksilen ise benzen ve metil grubundan Ksilenler uçak yakıtlarının bileşiminde yer alırlar toluen ile aynı soydan gelirler . C6H4 (CH3)2 buda yanıcı bi madde
Peki stock araca meth kiti uygulanır mı ? uygulansa güç kazancı ne civarda olur ? Yada uygulamanın uzun vadede zararları var mıdır?
Antalyalogy
07-10-2012, 19:15
Saf su dediğiniz şu ütüye koymak için satılan sular mı?
Erikli vb kaynak sularını kullansak sorun olur mu ?
yavuz364
07-10-2012, 19:55
Peki stock araca meth kiti uygulanır mı ? uygulansa güç kazancı ne civarda olur ? Yada uygulamanın uzun vadede zararları var mıdır?
Tabii ki uygulanabilir hatta yurtdışında kamyonlar ve uzun yol yapan araçlarda yakıt ekonomisi için de methanol kit takıp içine saf su koyan birsürü insan ve firma var..
Güç olarak %5-10 civarı denebilir.. Uzun yada kısa vadede hiçbir zararı yoktur..
Saf su dediğiniz şu ütüye koymak için satılan sular mı?
Erikli vb kaynak sularını kullansak sorun olur mu ?
İçme suyu olması yeterli.. Erikli v.b. sular uygundur.. Önemli olan nozzle ı tıkayacak partiküller içermemesi ve kireç yapmaması..
Peki methanol'ün litre fiyatı nedir ? Belli bir oranda kullanılması gerekir yanlış fikir yürütmüyorsam.Yani diyelim nozzle'ın ucu değiştirilerek daha basınçlı püskürtmesi sağlanıp daha fazla güç eldesi gibi bir durum söz konusu mudur ? Bir diğer sorumda araca bu methanol kiti takıldıktan sonra yazılım yapılması gerekli midir ? Birde yukarıda bahsedilmiş safsu-methanol karışımı diye.Yani bazı fotoğraflarda gördüğümüz bagajda duran sıvı kutusunun içinde sadece methanol yok.Saf su ile seyreltilmiş methanol vardır doğru mu ? Bunun hem performans elde edecek hemde cep yakmayacak oranı ne olmalıdır ? (%50-%50 gibi)
Çok sordum biliyorum ama merak işte :D
Cevabınız için şimdiden teşekkürler.
Meth yada saf su ile %5-10 guc nasil elde ediliyor?
tayreep_john
07-10-2012, 21:10
Meth yada saf su ile %5-10 guc nasil elde ediliyor?
abi bunu bende merak ediyorm :)
Antalyalogy
07-10-2012, 21:21
Tabii ki uygulanabilir hatta yurtdışında kamyonlar ve uzun yol yapan araçlarda yakıt ekonomisi için de methanol kit takıp içine saf su koyan birsürü insan ve firma var..
Güç olarak %5-10 civarı denebilir.. Uzun yada kısa vadede hiçbir zararı yoktur..
İçme suyu olması yeterli.. Erikli v.b. sular uygundur.. Önemli olan nozzle ı tıkayacak partiküller içermemesi ve kireç yapmaması..
teşekkurler
131mirafiori
07-10-2012, 23:15
ağalar ben aracın deposuna 10 litre benzin 5 litre methanol koydum aracım karbüratörlü...
Karşılaştığım durum şu; (karbüratörüm çift boğazlı bu arada)
Yavaş yavaş gaza bastığımda aracımda hiç bir şekilde sorun yok her şey normal, ancak gaz pedalına bir anda yüklendiğimde araç teklemeye başlıyor taaaa ki 2. boğazı açana kadar 2. boğaz açılınca araba vtec açmış gibi oluyor ( :D :D :D ) bunun sebebi yakıtın fakire düşmesimidir ?
Karbüratörde ilk boğazın meme çapını büyültsem bu sorunumu çözebilirmiyim ?
murat_ileri
07-10-2012, 23:22
ağalar ben aracın deposuna 10 litre benzin 5 litre methanol koydum aracım karbüratörlü...
Karşılaştığım durum şu; (karbüratörüm çift boğazlı bu arada)
Yavaş yavaş gaza bastığımda aracımda hiç bir şekilde sorun yok her şey normal, ancak gaz pedalına bir anda yüklendiğimde araç teklemeye başlıyor taaaa ki 2. boğazı açana kadar 2. boğaz açılınca araba vtec açmış gibi oluyor ( :D :D :D ) bunun sebebi yakıtın fakire düşmesimidir ?
Karbüratörde ilk boğazın meme çapını büyültsem bu sorunumu çözebilirmiyim ?
senin karışım %33 oranında olmuş buna en güzel çözüm kazıklı benzinle deponu doldurman olacak :D
yavuz364
07-10-2012, 23:23
Meth yada saf su ile %5-10 guc nasil elde ediliyor?
Kendim henüz diğer firmalar ve yurtdışında yapılan birçok dyno testleri kadar fark alamadığım için max %10 şeklinde yazdım ancak %10 birçok araba için gayet normal bir rakam Methanol kitte..
Neredeyse %20 lere çıkabiliyor aracınıza bağlı olarak, EGT ve avans problemi olan arabalarda özellikle çok daha etkili..
AEM in iddialara daha da yüksek :)
AEM Water/Methanol Injection Kits - Water-Meth Injection Systems for Turbo/Super - Wideband O2 UEGO, Water/Methanol, Stand Alone Engine Management, Piggyback F/IC, Tru Boost Controller, Gauges, Automotive Performance Electronics (http://www.aemelectronics.com/water-methanol-injection-kits-23/)
Google da bi arama yapınca da forumlarda dyno çıktıları ile beraber farkları görebilirsiniz..
https://www.google.com.tr/search?q=methanol+injection+hp&oq=methanol+injection+hp&sugexp=chrome,mod=1&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Kendi testlerimiz de var tabii ki..
ağalar ben aracın deposuna 10 litre benzin 5 litre methanol koydum aracım karbüratörlü...
Karşılaştığım durum şu; (karbüratörüm çift boğazlı bu arada)
Yavaş yavaş gaza bastığımda aracımda hiç bir şekilde sorun yok her şey normal, ancak gaz pedalına bir anda yüklendiğimde araç teklemeye başlıyor taaaa ki 2. boğazı açana kadar 2. boğaz açılınca araba vtec açmış gibi oluyor ( :D :D :D ) bunun sebebi yakıtın fakire düşmesimidir ?
Karbüratörde ilk boğazın meme çapını büyültsem bu sorunumu çözebilirmiyim ?
Karbüratörlü araçlarda olay büyük ölçü de şans :D avans açma olayı yok, o yüzden avanstan dolayı değil de muhtemelen aracınız 2. boğazı açınca AFR yi çok güzel değerlere taşıyor o yüzden de güzel gidiyordur.. :)
yavuz364
07-10-2012, 23:29
Peki methanol'ün litre fiyatı nedir ? Belli bir oranda kullanılması gerekir yanlış fikir yürütmüyorsam.Yani diyelim nozzle'ın ucu değiştirilerek daha basınçlı püskürtmesi sağlanıp daha fazla güç eldesi gibi bir durum söz konusu mudur ? Bir diğer sorumda araca bu methanol kiti takıldıktan sonra yazılım yapılması gerekli midir ? Birde yukarıda bahsedilmiş safsu-methanol karışımı diye.Yani bazı fotoğraflarda gördüğümüz bagajda duran sıvı kutusunun içinde sadece methanol yok.Saf su ile seyreltilmiş methanol vardır doğru mu ? Bunun hem performans elde edecek hemde cep yakmayacak oranı ne olmalıdır ? (%50-%50 gibi)
Çok sordum biliyorum ama merak işte :D
Cevabınız için şimdiden teşekkürler.
Litre fiyatı piyasada düşük miktarlarda alırsanız 4-6 tl arasında değişiyor genelde..
Nozzle ucu değişimi ile basınç değiştirilemez ama en iyi pirüvize özellikli nozzle tercih edilmesi iyi olur..
Basınç yükseltme ile daha fazla güç yada daha iyi kit olayı alakasız şeyler, önemli olan pirüvize olayıdır.. Yani karışımın havada ne kadar iyi, homojen karışabildiği..
Metanol kit takıldıktan sonra yazılım yapılması çok daha iyi sonuçlar verir tabii ki..
Methanol-su karışımı tamamen araca göre değişebilecek birşey, ancak kitler genelde %50 karışık için uygun üretilmiştir, bu konuda aracınızı ayar yaptıracağınız kişi ile görüşmeniz daha doğru olur.. Genelde en uygunu %50 karışımdır..
131mirafiori
08-10-2012, 00:09
Karbüratörlü araçlarda olay büyük ölçü de şans :D avans açma olayı yok, o yüzden avanstan dolayı değil de muhtemelen aracınız 2. boğazı açınca AFR yi çok güzel değerlere taşıyor o yüzden de güzel gidiyordur.. :)
Abi avans açabiliyorum ben? 10 anahtar yeterli bunun için aracımda... :D Avans dedin benim şalteri attırdın ben yarın bir şeyler yapayım :)
yavuz364
08-10-2012, 00:11
Metil alkol koyduğun zamanlarda avansın dibine vurabilirsin ;)
Abi avans açabiliyorum ben? 10 anahtar yeterli bunun için aracımda... :D Avans dedin benim şalteri attırdın ben yarın bir şeyler yapayım :)
Meth acik(%99 saf meth kullaniyorum),100-200km surem ile meth kapali 100-200km surem hic degismiyor? Nerede bu %5-10 guc artisi...
Ha,avans ve egt/afr de tabiki yardimci oluyor,motoru korumak icin iyi,ozellikle yuklu motoru. Ama Meth kit taktim %5-10 guc aldim,olmuyor. Ecu ekstra ayarlanmadikca....
murat_ileri
08-10-2012, 02:41
ecu üzerinden gerekli ayarlar yapılmadığı sürece motor stock yada yüklü olsun fark etmeksizin çok aşırı derecede getirisi olmuyor. methanol enjekte edildiğinde oktan yükselmesi olduğundan oldayı daha fazla avans verebilmektesiniz, zaten burada etken olan yazılımda yapılan değişim sayesinde avans açarak güç artışı elde etmiş oluyorsunuz. methanoln sadece size gerekli ortamı sağlıyor.
E bende bunu bir cok konuda ve postta belirttim ancak yukaridaki postlarda dahil bir cok uyenin yazisinda meth kiti tak,gucu al seklinde yaziliyor ve anlasiliyor. Bir cok kisi boyle sanip,takiyor yada takmak istiyor. Meth kit her modlu yada standart araca gerekli degil(gereksiz)
yavuz364
08-10-2012, 13:39
ilk olarak ayar yapılmadığı takdirde bu oranlara ulaşmak zor ama olmaz değil..
Türkiye şartlarında birçok araba avansını benzin kalitesinden dolayı retard ediyor.. Meth kit ile araba retardı iptal ederek ciddi avans farkları açabiliyor.. O yüzden de bu güçler çıkabiliyor..
Sizin aracınızda avans haritanız sabittir, IAT ve EGT probleminiz yoktur, en önemlisi de güzel yakıt kullanıyorsunuzdur o yüzden de bi fark olmuyordur tabii ki.. Ama standart arabalarda fark olma ihtimali daha yüksek :)
ECU ekstra ayarlanırsa tabii ki daha çok güçer çıkar o ayrı
Meth acik(%99 saf meth kullaniyorum),100-200km surem ile meth kapali 100-200km surem hic degismiyor? Nerede bu %5-10 guc artisi...
Ha,avans ve egt/afr de tabiki yardimci oluyor,motoru korumak icin iyi,ozellikle yuklu motoru. Ama Meth kit taktim %5-10 guc aldim,olmuyor. Ecu ekstra ayarlanmadikca....
Rabbit33
03-07-2014, 11:54
Suan (-2 retard) var aracimda yazilimdan sonra log almistik Ozgunle . 10lt shell 97 benzine 1 lt Ethanol ekliyorum ,ama log alamadim çünkü Mersin'e dondum .Bir parca duzelme olmusmudur? Ne olcude ne kullanmam gerek .yada dogru mu yapiyorum ? Bilgisi olan aydinlatirsa sevinirim
Tesekkürler.
Şu alkoller konusuna tekrar dönSen. Çok yarım kaldı.
Tecrübesel olarak metanol sadece sıkıştırma artırmak ve silindir içi sıcaklık düşümü için yararlı olduğunu gördük.
Toluen ise benzinden daha güçlü bir yanma basıncı oluşturuyor, ayrıca oktanıda yükseltiyor. Bu hem aniden parlamayı önleyönleyip, hem daha iyi yanma sağlıyor. Birde avansını açmayıda sağlıyor.
Diğerleri hiç kullanmadım. Ne işe yaradıkları hakkında yabancı döküman varsa okumak isterim
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.