Orijinalini görmek için tıklayınız : Termostat iptali hakkında?
ahmet3425
26-08-2012, 01:50
bu konu hakkında dogru olan nedir bilen biri yazarsa cok sevinicem
aracımda hararet problemi var termostatım yok takmalı mıyım acaba?
Termostat sürekli açık kalacaktır, sürekli dolaşım araba geç ısınacak, daha fazla yakacak.. Hele kışın kaloriferi açamazsınız sıcak üflemediğinden.. Orijinali cebinize uygunsa, yan sanayi de almayın, değiştirin..
yazın bir sıkıntı olucagını sanmıyorum ama kışın takmanız gerek aynı sorun benim araçtada var şuan termostat iptal kışa dogru takmayı dusunuyorum bende.
orjinali çok mu pahalı ?
Yan sanayi takarsan içeriye bir de düğme koy, gözün hararet göstergesinde olsun ara sıra, fan açmazsa manuel açarsın.
hararet sorunu ne ise onunla ilgilenin
bir problemi kendisiyle değilde başka yollar kullanarak çözmeye çalışmak hatadır.
araba geç ısınır çabuk soğur..ani ısı değişiminden dolayı tavsiye edilmez..yazın neyse de kışın hiç iyi olmaz..
benim cevabım termostat olmazsa ne olur sorusuna verilecek cevap olmuş..
antalya dasın diye biliyorum renault dan çok iyi anlayan arkadaşım var..senin işini çözecektir :)
Cliosportve
26-08-2012, 13:17
Yaz ayında termostat iptali olmasına rağmen halan daha hararet yapıyorsa bakılması gereken başka yerler vardır Ahmet
Yaz ayında termostat iptali olmasına rağmen halan daha hararet yapıyorsa bakılması gereken başka yerler vardır Ahmet
gecenin o saatinde hiç farketmeden yazmışım.. Termostatım yok takmalı mıyım kısmını daha yeni okuyorum.. Termostat yokken hararet yapıyorsa fan açıp açmadığını kontrol edin, ama muhtemelen radyatörünüz falan tıkanmıştır..
JusticeForAll
26-08-2012, 14:32
Yaz ayında termostat iptali olmasına rağmen halan daha hararet yapıyorsa bakılması gereken başka yerler vardır Ahmet
bencede sadece termostatla alakalı olmayabilir +1
ahmet3425
27-08-2012, 02:26
arac istanbulda
simdi soyle bisey var termostat iptalinde su surekli devirdaim yaptıgı icin motor icinde bulunun suyun tamamı ısınacak.
termostat kapalı iken radyatordeki su soguyacak termostat 89 dereceye geldiğinde suyu salıp hali hazırda radyatorde sogumus olan suyu motora alacak ve soguma dongusu olusmus olacak.
termostatın olayı tam olarak bu mudur onu anlamaya calısıyorum.
araba normalde hararet yapmıyor efendi kullanınca sıkıntı yok 90 derecelerde sabit ve fan neredeyse kapanmıyor sureklı acık sanki harici bir anahtar varmısda onu acık bırakmısım gibi ancak altımdaki arac 170 180 hp turbo alet ara sıra gaza basasım geliyor bastıgımdada direk hararet 90 ın uzerine fırlıyor :S sonra yokus bulursam vites kucultuo kompressore asılıyorum direk soguyor acaba su pompası mı yeterince is gormuyor cunku ustundeki yan sanayi concord pompası benim aracın orjinal parcası değil.
bu arada intercoolerımda direk boruyla emmeye baglı arac. egt yi etkiler ama hararete bu denli etki eder mi onuda bilmiyorum.
heleki dun aracın komple egzos sistemini iptal edip orjinal sistemi taktım 3 susturucu ve 51 lik boru hararet daha da sıkıntılı bir hal aldı
kafayı yiycem pazartesinden itibaren radyatorden baslayıp sogutma sisteminde ne kadar parca varsa hepsini değistirmeye girisiyorum ve orjinal parcalara doneceğim termostatınıda takacagım bakalım yine yaparsa bi yamuk silindir kapagına kadar sokerim heralde.
Yer imkanı varsa daha büyük radyatör.Daha erken açan termostat alın.
Olmadı radyatör önüne de fan takarsınız.
ahmet3425
27-08-2012, 02:51
Yer imkanı varsa daha büyük radyatör.Daha erken açan termostat alın.
Olmadı radyatör önüne de fan takarsınız.
yok fanlarımın kuvveti fazlasıyla yeterli çift fan ve tam hızda calıstıgında gurultuden ortalıgı inletiyor hızlı ve buyuk.
radyator olculerim 620x378x22 bana uygun daha buyuk yok ztn ufak bi kaynak var uzerinde sadece intercooler borusu motor esnemesinden yaralamıstı radyatoru o yuzden.
değistiricem bakalım.
bir sürü şey yazdım uçtu.. :(
bir kere fan sürekli çalışmaması lazım
sizin bunları test etmeniz lazım
radyatörmü tıkalı ?
termostat kapalımı kalmış ? (az açık)
su pompasımı tam güçte çalışmıyor ?
çok abuk sabuk birşeyde çıkabilir
örnek vereyim
benim eski arabalarımdan alfa 75 2000 TS vardı
ulan kimse bulamadı sorunu, hararet yapıyordu
hararet derken olması gerekenden daha sıcak yani motor
sonunda su haznesine dönüş yapan ince boru içinde minicik bir çakıl taşı gibi birşey bulduk.
Hortumu tıkamış, su tam geçemiyor gibi.
ya benzer bi sorun benim mk1dede var
termostat olup olmadığını bilmiyorum ama radyatörüm minicik 30*30 cm 2 cmde genişliği var :D 1,5 motor otomatik 3 ileri olunca haliyle şak diye çıkıyo hararet direk fan düğmesi var sürekli açık geziyorum neredeyse
yakın zamanda fan müşürü ve termostatı değiştireceğim o zaman uygun ölçülerde bi radyatör bulursam onuda değiştirecem :)
Ahmet Anadolu yakasina gelirsen cozecek Cotech arkadasim var. Corum da olur:)
benim arabanın termostat arızalı kışın bursadan izmite kadar direksiyonda soğuktan titrediğimi bilirim :D yazın sıkıntı yapmıyor ama kışa doğru değiştirmem lazım benim arabanın bile 40 lira termostatı diğer araçların daha ucuzdur.
Termostadın olup yada olmaması harerete neden olmaz sizin aracınızda başka bir problem var.
ya benzer bi sorun benim mk1dede var
termostat olup olmadığını bilmiyorum ama radyatörüm minicik 30*30 cm 2 cmde genişliği var :D 1,5 motor otomatik 3 ileri olunca haliyle şak diye çıkıyo hararet direk fan düğmesi var sürekli açık geziyorum neredeyse
yakın zamanda fan müşürü ve termostatı değiştireceğim o zaman uygun ölçülerde bi radyatör bulursam onuda değiştirecem :)
Abi bu şekilde fanı erken bozarsın bence çözüm yoluna gitmelisin.Radyatör aracın orjinali ise tıkalı olabilir yada devirdaim de problem olabilir.Yada termostad varsa araçta kapalı kalmış olabilir.Termostadların bu şekilde arızaları olabilir ya hiç kapatmaz yada yarım açık kalır su yeterince sirküle olamadığı için soğutma yetersiz kalır hararet yapabilir.
Üzerinde durmalısın bence önce termostadı kontrol ederek başla.
termostat olmaması suyun daha geç ısınması demek yani sizin aracınız termostatlı arabaya göre daha geç ısınır ve fan açar sizin sorun radyatör tıkalı olabilir ve bide bu sıcak günlerde eğer radyatör küçükse sürekli hararet 95 i geçer yapacağınız şey radyatörü büyütmek
GokhanRS
27-08-2012, 11:44
kanka termostat sökmek geçici çözüm ve dur kalkta termostat sökük olsada yükselir hararet. termostatın görevi belirli ısıya gelince radyatordeki soğumuş suyu içeri almak.
bence bir ara getir bakalım ona. pompa farklıysa o da etkileyebilir. su sıcaklık müşürüde etkiler bi çok şey etkiler. ama sorun sanki hatta biyer tıkalıda radyatör iyi soğuyamıyor gibi?
Termostadın olup yada olmaması harerete neden olmaz sizin aracınızda başka bir problem var.
oluyor
bazen termostat kapalı kalıyor veya az açık kalıyor gibi arızalar çıkmıyor değil.
Abi arızalıysa olur tabi dediğin gibi problemler olabiliyor evet.Ama sağlam olduktan sonra termostadın olması yada hiç olmaması hararete neden olmaz.
Abi arızalıysa olur tabi dediğin gibi problemler olabiliyor evet.Ama sağlam olduktan sonra termostadın olması yada hiç olmaması hararete neden olmaz.
tabi olmaz ama sağlammı ?
Şöyle söyliyeyim bir arkadaş demiş ya "Termostat yokken hararet yapıyorsa fan açıp açmadığını kontrol edin" bende buna istinaden yazdım termostadın olması durumunda da (tabiki sağlam olduğunu var sayarak) hararet yapmaz.Aynı şeyi yazıyoruz aslında.
Zaten okuduğumu iyi anlayamamışım yokmuş termostad.
hararet sorunu ne ise onunla ilgilenin
bir problemi kendisiyle değilde başka yollar kullanarak çözmeye çalışmak hatadır.
termostat iptali geçici bir çözüm ve uzun solukta belli sıkıntılar oluşturabilir,
geç ısınma
zengin karışım nedeni ile detonasyon vs vs
hakan abiye katılıyorum
ahmet3425
27-08-2012, 12:58
o zaman ise radyatoru sokmekle baslayacagız arkasından su pompasınıda sokecegiz yenileri ile degistireceğiz termostatıda takıp yeniden marsa basacagım en az 2 haftalık bi surec :S
herkeze ilgi alakası icin ayrı ayrı tşk ederim.
ahmet3425
27-08-2012, 18:04
şimdi bugun aylardır yanına ugramadıgım ama cok sevdiğim değerli bir ustamın ''adem usta mazdacıdır kendisi'' tanıyanlarda olabilir yanına ugradım oturduk bi cay ictik sonra arada sorunumu anlattım anahtarı aldı arabayı calıstırdı sonra kaputu acıp biraz inceledi ve kenardan koseden cıkma bir radyator kapagı bulup benim ki ile değistirdi.
sonra dedi ki ahmetcim şimdi arabana bin guzelce bi sıkıstır donuste de seyidogluna ugrayıp bize baklava getir dedi :)
boyle enteresan bisey varmı yaw sonra cıktım yola full 3. vites arabayı sıkıstıra sıkıstıra geldim hararet 90'ın uzerine cıkmadı hatta birazcıkda altındaydı diyebilirim.
valla cok tşk ettim kendisine tatlıyıda aldım getirdim gule oynaya afiyetle yedik :)
az kaldı 100 paundluk malzeme siparisi veriyordum ingiltereden 1 adet kıcı kırık radyator kapagı yuzunden :)
bu arada buradanda kimsenin aklına gelmedi radyator kapagı hepimize helal olsun :D
herseyin sonrasında termostat takmamız gerektiğinide soyledi kendisi bende hemen bir termostat alıp getiricem takıp ondan da kurtulalım cunku motor icindeki su genel olarak surekli sıcak oldugundan fan surekli calısıyor termostat olursa eger fanımın calısmasıda normale donecek dedi sağolsun
herkeze saygılar :)
Germanian
27-08-2012, 18:16
Su belli bir dereceye geldiginde kapaktaki yay basincla geri cekilip ya yedege tasirma yapar yada yedekteki suyu emer senin kapak ya kaciriyordu tepesindeki percinden yada surekli acik kaliyordu buharlasma yoluylq hararete sebeb aciyordu :)
Sorun tahmin ettiğimizden de basitmiş demekki hiç aklıma gelmedi aynı durum bende de olmuştu zamanında.Aracıma tofaş radyatörü takmıştım bu radyatörün farklı bar değerlerinde iki üç çeşit kapağı var ben bunu bilmiyordum radyatörü aldığımda üzerinde düşük barlısı varmış hararet 98 - 100 leri görüyordu aynı şekilde bir ustanın tavsiyesi üzerine kapağı değişip yüksek barlısını taktıktan sonra hararet ne yaparsan yap 90 da sabit kalmaya başladı.
Sizin problemde aynısıymış demekki geçmiş olsun diyelim :)
Geçmiş olsun. Bi' bahtsız ben değilmişim demek ki :D
Ankara'dan dönerken benim de radyatör kapağım cortlamıştı..
Bu arada Adem Usta'ya selamlar. Proton'cuların gözü yollarda kalmış dersin :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.