Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 GTİ için Modifiye Listesi
Merhaba arkadaslar cok fazla arastırdım istanbul izmir ankara adana bölgesinde bilindik ustalarlada telefonla görüştüm hala kararsızım 1,8 kit - standart atmosferik - turbo bu üçleme maliyet acısından birbirne yakın cıkıyor aracım zır stok durumda yükleyecem sizden ricam bu üç guruptan hangisini önerirsiniz neden öneriyorsunuz ve önermenizdeki parca listesi nedir ? liste model marka belirtilmesi rica ederim.
Selcuk_RoL
26-06-2012, 15:55
bence n/a iyi ve keyiflidir sorunsuzdur kısmen.
tahmini fiyatlarını yazıcam 3 aşşağı 5 yukarı
kapak işleme 500 tl
visecco piston 1300 tl
kc pt 52 egzantrik 1200 tl
13/59 kısa 400 tl
ss headrs 51 lik düz boru ve ss son susturucu 1500 tl
c2 vts emme manifoldu 1300 tl
büyük gaz kelebeği 500 tl
iyi bir hava girişi bu fardan alınabilir filtre olarak hks mantar olabilir 250 tl
yazılım 500tl yada beyin 2000 tl
işçilik rektefiye 1500 tl
e rodajdı falan filan derken 1000 tl gider herhalde
toplam: 10.000 tl bu iş yine boku püsürü 11.000 tl yi bulur bence kardeşim, fiyatları sallamasyon yaptım yüksek yada alçak çıkabilir ama araban hem hızlı hem keyifli olur turbo için hiçbir bilgim yok bişey diyemem ama ben n/a seviyorum en azından kategorin belli turbo olunca arada kalırsın
listeye ek stroker kit olabilir..
Selcuk_RoL
26-06-2012, 18:27
listeye ek stroker kit olabilir..
bu yazdıklarımın toplamı kadar bi para nerdeyse :) onun için hiç yazmadım ben:D
bunları yaptıktan sonra beyinle desteklemiyormusunuz ?
Selcuk_RoL
26-06-2012, 18:37
bunları yaptıktan sonra beyinle desteklemiyormusunuz ?
gözden kaçmış:) ben orj beyinle bu setupta ecu fast alper abinin yaptığı epromu taktım kullanıyorum
TurboJDM
26-06-2012, 20:56
Merhaba arkadaslar cok fazla arastırdım istanbul izmir ankara adana bölgesinde bilindik ustalarlada telefonla görüştüm hala kararsızım 1,8 kit - standart atmosferik - turbo bu üçleme maliyet acısından birbirne yakın cıkıyor aracım zır stok durumda yükleyecem sizden ricam bu üç guruptan hangisini önerirsiniz neden öneriyorsunuz ve önermenizdeki parca listesi nedir ? liste model marka belirtilmesi rica ederim.
1.8 Kit sadece piston büyütmeyle zevkli olmaz diye düşünüyorum araç 106 sonuçta bi bmw'yi 320iyi 2800cc yapmıyorsun sonuçta. Atmosferik ciddi yükleme yapılırsa zevkli olur. geriye tek seçenek kalıyor turbo. bu konuyu okuyunca aklıma eski dergileri kurçalamak geldi ve Overboostun hazırladığı 106 GTİ Turbo aracın modifiye listesini buldum.
Motor Modifiyesi;
TD04 Turbo
Custom İntercooler
HKS Blow-off
XS Power 38mm wastegete
Custom Manifold
XS Power Benzin regülatörü
Silikon Hortumlar
300cc enjektörler
Dei Sargı bezleri
Komple 60mm'lik egzoz boruları
K&N hava filtresi
Kentcams PT51 dereceli eksantrik
Wiseco 78.50 Turbo Pistonlar
Superchips Chip Tuning uygulaması (megasquirt veya AEM FİC kullan bence)
Remus son susturucu (O senin kararına kalmış)
Walbro benzin pompası
Basınca dayanıklı benzin hortumları
Custom Surge tank
Fiyatlandırma ve parçaların markalarını değiştirmek sana kalmış. Yardımcı olduysam ne mutlu bana :)
ilk listede daha çok eksik var enjektör yok buji buji kablosu saplama conta headers yok ve daha bikaç cincik boncuk. e o yazılan fiyatlarla zaten 11 milyar demişsiniz bunlarıda ekleyince ediyor 13-14. E 14 milyar harcanıp atmosferiklemi uğraşılır. Tertemiz setup hazırlanır 1 barda sorunsuz gündelik yürürse öper başına koyarsın.
brkkksln
26-06-2012, 22:06
n/a yapılacak ise tam yapılmalı benim görüşüm.piston kol yataklar saplamalar egzantrikler ıvır zıvır.
öğrenci işi araç yüklenecekse eğer benim tavsiyem ince conta timing port işlemi ve yazılım.
ha dersenki yok ben yürütücem makineyi o zaman nasıl turboda kesenin ağzını açtıkça açıyosun atmosferiktede aynı.
ama şunu söyleyim piston 1300 saplamalar 400 yataklar 300 falan diyerek listeye başlanır sonra toplama bi bakmışsınız 20000tl yi bulmuşsunuz.
ne diyim kolay gelsin.
TurboJDM
26-06-2012, 22:22
n/a yapılacak ise tam yapılmalı benim görüşüm.piston kol yataklar saplamalar egzantrikler ıvır zıvır.
öğrenci işi araç yüklenecekse eğer benim tavsiyem ince conta timing port işlemi ve yazılım.
ha dersenki yok ben yürütücem makineyi o zaman nasıl turboda kesenin ağzını açtıkça açıyosun atmosferiktede aynı.
ama şunu söyleyim piston 1300 saplamalar 400 yataklar 300 falan diyerek listeye başlanır sonra toplama bi bakmışsınız 20000tl yi bulmuşsunuz.
ne diyim kolay gelsin.
Şimdi niye hemen söylüyorsun maliyeti bu fiyatlarla araca stock binmeye karar vericek kesin :D :D:D:D
Trance-R
26-06-2012, 22:23
bütçeyi öğrense idik iyiydi :)
ona göre arkadaşlar yardımcı olurlar :)
ben daha iyimser olucam herkes hardcore setup yazmış :D
kent pt52 1200
piper duble yay artı şapka 600
wössner piston 1200
kapak emme işçiliği 500
genel işçilik 1000
orjinal beyinle yürür oda 400 desek
orjinal headers ara boru iyi bi susturucu 600 desek filtreyide custom güzel bişey yapsan tamamdır. :D
boku püsürü var tabi ben kendi kapağıma sıfır sübap sıfır itici fln koydumki arabam 25 binde flndı :)
bu 106 gtı lara 207 1.6 benzinli silindir kapağı takıyorlarmış galiba bilgisi olan varmı nedir farkları nelerdir
bu 106 gtı lara 207 1.6 benzinli silindir kapağı takıyorlarmış galiba bilgisi olan varmı nedir farkları nelerdir
207 duymadımda 307 olabilirmi
belkide ben peugeot a çok uzağım malesef fakat şuan citroen ax gti aracım için bi motor hazırlamaya başlıyoruz. 307 kapağı uygulaması hakkında bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim teşekkürler.
emrestone
26-06-2012, 23:58
adam onca yazılandan sonra kaybolmuş :)
Selcuk_RoL
27-06-2012, 00:08
1.8 Kit sadece piston büyütmeyle zevkli olmaz diye düşünüyorum araç 106 sonuçta bi bmw'yi 320iyi 2800cc yapmıyorsun sonuçta. Atmosferik ciddi yükleme yapılırsa zevkli olur. geriye tek seçenek kalıyor turbo. bu konuyu okuyunca aklıma eski dergileri kurçalamak geldi ve Overboostun hazırladığı 106 GTİ Turbo aracın modifiye listesini buldum.
Motor Modifiyesi;
TD04 Turbo
Custom İntercooler
HKS Blow-off
XS Power 38mm wastegete
Custom Manifold
XS Power Benzin regülatörü
Silikon Hortumlar
300cc enjektörler
Dei Sargı bezleri
Komple 60mm'lik egzoz boruları
K&N hava filtresi
Kentcams PT51 dereceli eksantrik
Wiseco 78.50 Turbo Pistonlar
Superchips Chip Tuning uygulaması (megasquirt veya AEM FİC kullan bence)
Remus son susturucu (O senin kararına kalmış)
Walbro benzin pompası
Basınca dayanıklı benzin hortumları
Custom Surge tank
Fiyatlandırma ve parçaların markalarını değiştirmek sana kalmış. Yardımcı olduysam ne mutlu bana :)
yanlış anlamada ciddi yüklemekten kastın ne?? bnm tam yazdığım specklerde 106 ım var seninde bildiğin gördüğün daha dolusu varma denemek isterim
ilk listede daha çok eksik var enjektör yok buji buji kablosu saplama conta headers yok ve daha bikaç cincik boncuk. e o yazılan fiyatlarla zaten 11 milyar demişsiniz bunlarıda ekleyince ediyor 13-14. E 14 milyar harcanıp atmosferiklemi uğraşılır. Tertemiz setup hazırlanır 1 barda sorunsuz gündelik yürürse öper başına koyarsın.
n/a yapılacak ise tam yapılmalı benim görüşüm.piston kol yataklar saplamalar egzantrikler ıvır zıvır.
öğrenci işi araç yüklenecekse eğer benim tavsiyem ince conta timing port işlemi ve yazılım.
ha dersenki yok ben yürütücem makineyi o zaman nasıl turboda kesenin ağzını açtıkça açıyosun atmosferiktede aynı.
ama şunu söyleyim piston 1300 saplamalar 400 yataklar 300 falan diyerek listeye başlanır sonra toplama bi bakmışsınız 20000tl yi bulmuşsunuz.
ne diyim kolay gelsin.
benim öğrenci işi setupla türkiyede ne kadar 106 saxo varsa n/a 60 210 basmaya hazırım:icon_tup:
boosted_pug
27-06-2012, 00:58
Peugeot da 1.6 serisi tüm bloklara 16v 106 gti tu5j4 yada tu5jp4 kapak takilabilir eski 1.6 bloklarda piston alt yağlamasini sağlıyan oil squirter bulunmamaktadir yenilerdede yağ filtresinin orda extradan bir iki delik war 100 de 90 civarinda ayni bloklardir
Bence yapilacak en güzel şey turbo olur ama bunu yaparken setup i ne için hazirliyosunuz ona dikkat etmek lazim mesela drag için bi araç hazirliyosaniz 10000 liralik bi bütce size çok bi derece getirmez ama 10000 liralik bi setup roll ve günlük binmek için güzel olur
İlginiz için teşekkür ederim gercekten benim için iç karartıcı sonuclar cıktı bir kac arkadas limit sormus 15 milyar limitim var daha üstünü harcamayı düşünmüyorum model degişikligine giderim :) 30 milyar üstüne klasman degiştire bilirm diye düşünüyorum sakaryada turbo ile ugrasacak anlık agırzalarda usta bulamam diye düşünüyorum atmosferige agırlık verecegim
n/a yapılacak ise tam yapılmalı benim görüşüm.piston kol yataklar saplamalar egzantrikler ıvır zıvır.
öğrenci işi araç yüklenecekse eğer benim tavsiyem ince conta timing port işlemi ve yazılım.
ha dersenki yok ben yürütücem makineyi o zaman nasıl turboda kesenin ağzını açtıkça açıyosun atmosferiktede aynı.
ama şunu söyleyim piston 1300 saplamalar 400 yataklar 300 falan diyerek listeye başlanır sonra toplama bi bakmışsınız 20000tl yi bulmuşsunuz.
ne diyim kolay gelsin.
Gercekten Korkuttu sonucunda yürümeyen arac cıkar diye cekinmiyor degilim parcaları tegmin konusunda girişlere basldım körfezden gemi ile getirilecek parcalarım olacak :) hakkımızda hayırlısı
KENTCAMS HAFİF KASNAK
KENTCAMS PT52 EGZANTRİK
PİPER CAMS DOUBLE YAY ŞAPKA
MSD BOBİN
1800CC STROKER KİT
bu parcaların siparişleri verildi bakalım hayırlısıysa gelecek arkadaslar bun parcalara ilaveten eksik görülenler neler yanlız işçlik kısmında yapılacak olanları saymayalım ilave parca öneriniz nedir
1.8 stroker kit in içeriği nedir? ne gibi eklemeler vs yapılıyor. hayırlısı olsun
1.8 stroker kit in içeriği nedir? ne gibi eklemeler vs yapılıyor. hayırlısı olsun
79.50mm 80mm 12.5 1800CC STROKER KİT PİSTON KRANK ve KOL TAKIM olarak set
Arkadaslar yapmayı planladıgım liste burada start verildi vatana millete hayırlı olsun :)
# kentcams hafif kasnak
# ferra subap
# kentcams pt52 egzantrik
# piper cams double yay şapka
# msd bobin takım
# 1800cc stroker kit piston+krank+kol
# büyük gaz kelebeği
# ecufast yazılım
# c2 vts emme manifoldu
# 13/60 kısa sanzıman
# Kule gergisi
# ön takım + salıncaklar
# bronz devriyaj plakası
# fren sistemi yenileme
# krom 51 lik düz boru +son susturucu
# port polihs emme kanal genişletme
# çelik conta
# yag pompası
# benzin pompası + filitresi
# kaporta boya
# iç akşam incik boncuk döseme
Talih.b16
27-06-2012, 15:43
maşallah güzel setup.stroker kitin icinde blok ve kol saplamalırı varmı?birde yazılım yerine beyin gerekmezmi?
peyin ilerleyen zamanda olur malesef butce bunu kurtarıyor suan :D stroker kitin icinde piston piston kolları ve krank var
mami_makinen
27-06-2012, 16:07
peyin ilerleyen zamanda olur malesef butce bunu kurtarıyor suan :D stroker kitin icinde piston piston kolları ve krank var
Stroker ne marka kullanacaksiniz ..Devir olarak kac devir donmeyi dusunuyosunuz ..
ZRP marka düşünüyorum buldum hatta satın alacagım :) devir konusunda bir kesinlesmiş fikrim yok artık o toplandıktan sonra yazılımcının profösyönelligine kalmıs bişey olacakmıs gibi geliyor bir kac deneme kullanımı yapmak lazım
mami_makinen
27-06-2012, 16:24
ZRP marka düşünüyorum buldum hatta satın alacagım :) devir konusunda bir kesinlesmiş fikrim yok artık o toplandıktan sonra yazılımcının profösyönelligine kalmıs bişey olacakmıs gibi geliyor bir kac deneme kullanımı yapmak lazım
Zrp kit ile 7800 devir ustu sikinti oluyo .. Yani piston kropaj yapiyo haberin olsun strokeri 1 hafta once sattim keske haberim olsaydi sen alirdin kullanirdin ...
Zrp kit ile 7800 devir ustu sikinti oluyo .. Yani piston kropaj yapiyo haberin olsun strokeri 1 hafta once sattim keske haberim olsaydi sen alirdin kullanirdin ...
Nasipten ötesi olmazmıs sans :)) Yinede saol düşünem yeter dostum
tavsiye ettigin bir marka varmı
brkkksln
27-06-2012, 22:12
zrp nin kitinin içinde piston seti kollar (arp saplamalarıyla) acl yataklar ve ultra hafifletilmiş krank geliyor yanlışım olmasın.
devir dönemedikten sonra 13/61 ile stroker kullanmanın bi anlamı kalmıyor bence. oem oranla devam edip pt52 yahut ph4 egzantrik ile yürütme taraftarıyım.
öğrenci işi mod her zaman iyidir sağlıklıdır :)
51 lik sistem 1.8 bir aracı sıkmazmı ?
TurboJDM
27-06-2012, 22:56
ben daha iyimser olucam herkes hardcore setup yazmış :D
kent pt52 1200
piper duble yay artı şapka 600
wössner piston 1200
kapak emme işçiliği 500
genel işçilik 1000
orjinal beyinle yürür oda 400 desek
orjinal headers ara boru iyi bi susturucu 600 desek filtreyide custom güzel bişey yapsan tamamdır. :D
boku püsürü var tabi ben kendi kapağıma sıfır sübap sıfır itici fln koydumki arabam 25 binde flndı :)
Senin gibi arabanın içinde klimasına kadarda söksün :D tamamdır :icon_tup: :D
serkanokan
27-06-2012, 23:04
Benden baska ogrenci varmi kurufasulye spec kullanan ?
TurboJDM
27-06-2012, 23:07
yanlış anlamada ciddi yüklemekten kastın ne?? bnm tam yazdığım specklerde 106 ım var seninde bildiğin gördüğün daha dolusu varma denemek isterim
O anlamda demek istemedim. bassettiğiniz fiyatlar ciddi fiyatlar. siz aracınıza takmış olabilirsniz durumunuz olabilir belki arkadaşın bütçesi azdır. bassettiğiniz fiyata 1 tane daha 106 GTİ alınır bunun farkındasınızdır :) yoksa ciddi yüklemeden kastım sizin saydıklarınız arkadaşta o kadar yükleme yapamıyacağına göre en iyisi Turbo :icon_tup:
Sakın yanlış anlama yani böyle bi 106'ın varsa satmayı bile düşünme o masraftan sonra bence. 10 numara yürüyordur kesin :icon_tup: :)
TurboJDM
27-06-2012, 23:10
Arkadaslar yapmayı planladıgım liste burada start verildi vatana millete hayırlı olsun :)
# kentcams hafif kasnak
# ferra subap
# kentcams pt52 egzantrik
# piper cams double yay şapka
# msd bobin takım
# 1800cc stroker kit piston+krank+kol
# büyük gaz kelebeği
# ecufast yazılım
# c2 vts emme manifoldu
# 13/60 kısa sanzıman
# Kule gergisi
# ön takım + salıncaklar
# bronz devriyaj plakası
# fren sistemi yenileme
# krom 51 lik düz boru +son susturucu
# port polihs emme kanal genişletme
# çelik conta
# yag pompası
# benzin pompası + filitresi
# kaporta boya
# iç akşam incik boncuk döseme
pekiye maliyet? :soru:
serkanokan
27-06-2012, 23:14
Arkadaslar yapmayı planladıgım liste burada start verildi vatana millete hayırlı olsun :)
# kentcams hafif kasnak
# ferra subap
# kentcams pt52 egzantrik
# piper cams double yay şapka
# msd bobin takım
# 1800cc stroker kit piston+krank+kol
# büyük gaz kelebeği
# ecufast yazılım
# c2 vts emme manifoldu
# 13/60 kısa sanzıman
# Kule gergisi
# ön takım + salıncaklar
# bronz devriyaj plakası
# fren sistemi yenileme
# krom 51 lik düz boru +son susturucu
# port polihs emme kanal genişletme
# çelik conta
# yag pompası
# benzin pompası + filitresi
# kaporta boya
# iç akşam incik boncuk döseme
13.60 olsa da taksak :)
1.6 hacimde kalmak ile 1.8 hacime çıkmak arasında sana neler getirecek ve neler götürecek farkındamısın. Yoksa büyük rakamlar iyidir diyerek mi kafandan bir setup mı oluşturdun. Ayrıca 1.8 hacim gibi olayı ben abartıcam diyip C2 VTS emmesi koyarak hayvanın ağzını elinle tutup nefes almasını azaltmaya çalışmak oluyo. Bence C2 VTS emmesi kalsın ama hacimde 1.6 kalsın.
alpergti
28-06-2012, 00:38
maşallah herkesin yazdığından bide google amcadan güzel bi setup olmuş :D
pekiye maliyet? :soru:
SANIRSAM yanlıs hesaplamadıysam işçilik siz mazemeler buradan tegmin edersem 16 milyarı buluyor ebay üzerinden rusya ingiltere fıransaya giden gemici arkadaslarımla itibata gectim gitikleri limanlara o ülkelerde içeriden siparişler ve gümrük vergisiz gelen parcalar getirecekler 8.750 tl ye malediyorum mazemeleri incik boncuk ve en son ekledigim fren sistemi işçilik kaporta boya vs... 13 milyarı bulacak gibi duruyor
1.6 hacimde kalmak ile 1.8 hacime çıkmak arasında sana neler getirecek ve neler götürecek farkındamısın. Yoksa büyük rakamlar iyidir diyerek mi kafandan bir setup mı oluşturdun. Ayrıca 1.8 hacim gibi olayı ben abartıcam diyip C2 VTS emmesi koyarak hayvanın ağzını elinle tutup nefes almasını azaltmaya çalışmak oluyo. Bence C2 VTS emmesi kalsın ama hacimde 1.6 kalsın.
Arkadasım haklı ola bilirsin deneyimli degilim setup konusunda danısmak için konu actık önerin nedir ? 1,6 standartında kalmak istemiyorum atmosferikle beygir yerine tork kazanmak gerekirse 2,0 kılasmanında veya 1,6 turbo klasmanında iddalı rol oynamak istiyorum
Bence çok acele ediyorsun biraz beklemeni tavsiye ederim. Rastgele seçmece olmasın parçaların. Yorum yapan arkadaşlar yıllarca araştırma yapmış takmış denemiş olmamış değiştirmiş adamlar. Sen ise 2 gün önce açtığın konudan edindiğin bilgilerle setup listesi yapıyorsun. 13-15 milyar para harcayıp atmosferikle alabileceğin maksimum güç belli ayrıca. İllede atmosferik tutkum hastalığım var diyorsan bişey diyemem kimse diyemez mal senin para senin. ama ciddi hedeflerin varsada sen bi turbo deneyimi olanlarla görüş derim. bahsettiğin paraları eğer cidden gözden çıkarttıysan zaten stabil yürüyecek bir araç hazırlamana hiç bir engel yok. gt25 veya dengi bir turboyla 0.8-1 barda inanılmaz keyifli bir araç çıkabilir ortaya.
ögrencı ısı modıfıye nedır ya hahauhauhaha
Shadow_Dancer
28-06-2012, 13:46
Kop tarifi yaz da arkadas bilgilensin.. Sonucta en fazla deneyimi olanlardansin
ers10weys91
28-06-2012, 14:07
tak kısayı yola devam
buda öğrenci işi oldu sanırım
Bence çok acele ediyorsun biraz beklemeni tavsiye ederim. Rastgele seçmece olmasın parçaların. Yorum yapan arkadaşlar yıllarca araştırma yapmış takmış denemiş olmamış değiştirmiş adamlar. Sen ise 2 gün önce açtığın konudan edindiğin bilgilerle setup listesi yapıyorsun. 13-15 milyar para harcayıp atmosferikle alabileceğin maksimum güç belli ayrıca. İllede atmosferik tutkum hastalığım var diyorsan bişey diyemem kimse diyemez mal senin para senin. ama ciddi hedeflerin varsada sen bi turbo deneyimi olanlarla görüş derim. bahsettiğin paraları eğer cidden gözden çıkarttıysan zaten stabil yürüyecek bir araç hazırlamana hiç bir engel yok. gt25 veya dengi bir turboyla 0.8-1 barda inanılmaz keyifli bir araç çıkabilir ortaya.
aldıgım parcalar yurd dısından turkiyedeki satıs degerinden asagı tegmin ediyorum gelinceye kadar farklı aklıma yatan bir setup olursa en fazla bu işi yapan usta parcaları teslim eder yeni setup parcalarını takmasını isterim ki degerinde olan parcaları o bir sekilde eritir tehlikeye atmıyorum o yüzden öneri setup varsa paylasırsan sevinirim o degerde para harcamaya hazırım suan hatta yarım yamalak kalırsa 1992 model suzuki swift 1,3 gti aracım var onu elden cıkarta bilirim
TurboJDM
28-06-2012, 16:14
aldıgım parcalar yurd dısından turkiyedeki satıs degerinden asagı tegmin ediyorum gelinceye kadar farklı aklıma yatan bir setup olursa en fazla bu işi yapan usta parcaları teslim eder yeni setup parcalarını takmasını isterim ki degerinde olan parcaları o bir sekilde eritir tehlikeye atmıyorum o yüzden öneri setup varsa paylasırsan sevinirim o degerde para harcamaya hazırım suan hatta yarım yamalak kalırsa 1992 model suzuki swift 1,3 gti aracım var onu elden cıkarta bilirim
Atmosferik yükliceksin arabanı sonra ne olucak belli bi süre sonra daha iyisini istemeyi düşüneceksin. Ama atmosferik bi noktada tıkanıp kalıcak. sonra Turboya başvuracaksın yöntem olarak bu elindeki malzemeleri aldığının daha düşük fiyata elden çıkartmaya başlıcaksın buda sana zarar ettirecek bide turbo masrafları derken içinden çıkamıcaksın. bence ilk zevkli olsun diye 0.5 barda yürüt motorun içine girmeden küçük bi bütçe ile sonra sıkıldıkça barı arttır Turbo piston söyle turbonu büyüt en azından zevkli olur :) benim düşüncem bu. gene karar senin. lütfen bu düşüncem hakkında olumsuz mantıksız diye yorumlar yapmayın herkesin düşüncesi kendi kararıdır. ben sadece aklımdan geçenleri söyledim. :icon_tup:
İlginiz için teşekkür ederim gercekten benim için iç karartıcı sonuclar cıktı bir kac arkadas limit sormus 15 milyar limitim var daha üstünü harcamayı düşünmüyorum model degişikligine giderim :) 30 milyar üstüne klasman degiştire bilirm diye düşünüyorum sakaryada turbo ile ugrasacak anlık agırzalarda usta bulamam diye düşünüyorum atmosferige agırlık verecegim
benzın hortumunu radyatörün içinden geçir,yapılacak en ucuz yöntem bu...üst kapak taşlat sıkıştırma oranını biraz yukselt,segmanları yenile..bunların hepsını 1000 tl ye halledersın...
Trance-R
28-06-2012, 18:56
Atmosferik yükliceksin arabanı sonra ne olucak belli bi süre sonra daha iyisini istemeyi düşüneceksin. Ama atmosferik bi noktada tıkanıp kalıcak. sonra Turboya başvuracaksın yöntem olarak bu elindeki malzemeleri aldığının daha düşük fiyata elden çıkartmaya başlıcaksın buda sana zarar ettirecek bide turbo masrafları derken içinden çıkamıcaksın. bence ilk zevkli olsun diye 0.5 barda yürüt motorun içine girmeden küçük bi bütçe ile sonra sıkıldıkça barı arttır Turbo piston söyle turbonu büyüt en azından zevkli olur :) benim düşüncem bu. gene karar senin. lütfen bu düşüncem hakkında olumsuz mantıksız diye yorumlar yapmayın herkesin düşüncesi kendi kararıdır. ben sadece aklımdan geçenleri söyledim. :icon_tup:
kesinlikle katılıyorum ...
ilk etapta ;
pt52,tepeli piston,port polish,ince conta,chip yada yazılım operasyonu,filtre + eksoz kombinesi olmadan ; stroker işine girmen burdaki tecrübeli abilerimizi düşündürür derim ben ...
ayrıca ; alıntı yaptığım TurboJDM'in yorumlarına da son haddine kadar katılıyorum
saygılar.
ers10weys91
28-06-2012, 22:51
benzın hortumunu radyatörün içinden geçir,yapılacak en ucuz yöntem bu...üst kapak taşlat sıkıştırma oranını biraz yukselt,segmanları yenile..bunların hepsını 1000 tl ye halledersın...
Benzin hortumunu radyatorun icinden mı geçirecek
O nasıl bir fayda sağlıyor ?
okankrgz
29-06-2012, 00:05
13.60 olsa da taksak :)
:icon_tup:
kesinlikle katılıyorum ...
ilk etapta ;
pt52,tepeli piston,port polish,ince conta,chip yada yazılım operasyonu,filtre + eksoz kombinesi olmadan ; stroker işine girmen burdaki tecrübeli abilerimizi düşündürür derim ben ...
ayrıca ; alıntı yaptığım TurboJDM'in yorumlarına da son haddine kadar katılıyorum
saygılar.
Turboya saygım sonsuz bende katılıyorum ucu bucagı yok bahhsettigin kombine mazemeleri zaten listede mevcut yapım asamasında ustanın yapacagı işçilikler yazılmadı burda dostum port polish,ince conta,chip gibi işlemler yapılacak 1,8 lit te piston var zaten beygirden cok tork almak daha mantıklı geliyor bana
19gokhan90
29-06-2012, 09:23
swap olayı yokmu 106 saxolarda ?
projeyi açıklıyorum :D
106 kasasını alıcaksın sagını solunu kesıceksın evo motorunu getırıp guzelce yerlestırceksın 4 ceker ıcın alt kısımlarıda kesıp bıcıp guzel bır işcılıkle 4 ceker oturtmak ıcın ugrasıcaksın sonra kasada kesme bıcme ıslemlerı bıttıkden sonra arabayı guzelce mat sıyaha boyuycaksın :D tabı ben bu yazdıklarımı 3 4 cumleyle giriş gelişme sonuc olarak yazdım nerden baksanız 1 1 bucuk seneyi alır ondan sonra koyduğunuz motoru güçlendirip onun ustune calıscaksınız vs vs derken zaten ne sac kalır ne zaman nede para o yuzden fantazı yapmaya gerek yok 106 nın kendi motoru kendi kasasında güzel
serkanokan
29-06-2012, 10:18
projeyi açıklıyorum :D
106 kasasını alıcaksın sagını solunu kesıceksın evo motorunu getırıp guzelce yerlestırceksın 4 ceker ıcın alt kısımlarıda kesıp bıcıp guzel bır işcılıkle 4 ceker oturtmak ıcın ugrasıcaksın sonra kasada kesme bıcme ıslemlerı bıttıkden sonra arabayı guzelce mat sıyaha boyuycaksın :D tabı ben bu yazdıklarımı 3 4 cumleyle giriş gelişme sonuc olarak yazdım nerden baksanız 1 1 bucuk seneyi alır ondan sonra koyduğunuz motoru güçlendirip onun ustune calıscaksınız vs vs derken zaten ne sac kalır ne zaman nede para o yuzden fantazı yapmaya gerek yok 106 nın kendi motoru kendi kasasında güzel
Yanlis lastigi isitiyosun baskan :D
hahah :D hayatmdakı en kötu gündü ogün adam 2 direk arasını hesaplarken çöktüüü
serkanokan
29-06-2012, 12:00
hahah :D hayatmdakı en kötu gündü ogün adam 2 direk arasını hesaplarken çöktüüü
Coooook hizli bi arabayla geliyorum :D izmirden 260la geldim sahitlerim var :D
sohpet güzel ama konuyu dagıtmazsak sevinirim bilgiye ihtiyacım var arkadaslar.
KingoAtmo
29-06-2012, 12:56
Şimdi Benim arabamda 1.6 l Atmosferik olarak yapabileceğiniz neredeyse tüm modifikasyonlar var.
Linkten inceliye bilirsiniz,
http://www.techturkey.com/forum/project-cars/89051-itb-amp-ecu-amp-high-comp-amp-saxo-vts.html
gizli saklı yok, arabanın üzerindeki tüm parçalar yazılı, bana maliyeti daha fazla oldu, gereksiz paralarda harcadık ama, bu setup size yaklaşık 20bin liraya mal olur.
Tabi bu setupla ne elde ettiniz derseniz, itb ve beyini olmayan, cip ile yürüyen, hatta egzantrik olarak pt52 kullanıldığı söylenen 106 lardan dragda süre olarak biraz daha yavaş arabam.
Ben sizin yerinizde olsam turboyu seçerdim
altında art niyet arama memnun değilmisin setupundan arabandan ?
birde 106 saxo için söleyim parça konusunda çok s...kmekle çocuk olmuyor 106 motorunda ben bunu 2 3 sene önce deneye deneye anladım 300 küsür derece eksantrik taktığımda arabam 3 4 boy geriye düşmüştü 106 ve saxo da pt52 en ideali hem drag hem rolling
agzına kadar dolu yapılacak en ustu noktadakı 106 ıle ustunde ögrencı işi modfıye dıye tabır edılen yapılmıs bır araba hemen hemen aynı gıdebılır hatta cok yapılı olan gerıye bıle düşebilir
ben herzaman 1.8 kitten yanayım çunki 1.6 hacim 1.8 hacim tabı kolay kolay kimse yaşadığı tecrubeleri paylaşmaz buna bende dahil herkesin edindiği tecrube bılgı zaman ve para konusuna dayalı olduğu için.
yazdıklarımda yanlıs anlama olmasın sana laf carpıyorum seklınde veya bısıy ima ediyormusum anlamında değil
KingoAtmo
29-06-2012, 13:55
Arabamdan çok memnunum, bir kaç ufak ama önemli eksiği var bence onları iyileştirdiğim de daha da hızlanacağını düşünüyorum, mesela itb miz var ama emdiğimiz hava motorun sıcaklığı ile ısınan hava, basit bir kazan ile bu sorunu çözebilirim ama zamanım yok, arabamla ilgilenemiyorum :S
Ama Pt52 konusunda sana katılmıyorum :)
Dediğin gibi Bu işe para ve zamanını harcayıp tecrübe kazanmış insanlar tecrübelerini haklı olarak paylaşmaya bilirler, ama gerçekten pt52 li bir arabanın gidişini az çok sende biliyorsun :)
itb de airbox olayını dblıas cok guzel cekılde cozmus bence gayet basarılı..
pt52 bence bu işte gayet başarı sağlamıs bı eksantrık mili yalnız newman kullanmadım bilmiyorum o yuzden bişiy diyemem her derece yukseldikce risk vs tarzı seyler artıyor o bakımdan ideal olarak sorunsuz olarak göruyrum pt52 yı
sureler seklınde baz alırsak da pek bı fark görunmuyor bence daha önemli detaylar var..
KingoAtmo
29-06-2012, 14:03
Detay önemlidir tabi, ama her pt52 liyim diyen doğruyu mu söyler :)
söyler cunkı orjınal ecuyla olcak ısler degıl onlar :) haaa olabılr orjınal ecuyla ama bıraz zor tabı
benim araba da custom yapılmış 1.8 kit, pt 52, orjinal beyinde custom yazılım, orjinal emme, orjinal manifolt var..eskiye göre aracımın gidişi daha iyi oldu..
benim araba da custom yapılmış 1.8 kit, pt 52, orjinal beyinde custom yazılım, orjinal emme, orjinal manifolt var..eskiye göre aracımın gidişi daha iyi oldu..
dyno soktun mu aracı hiç alper ? o özelliklerde kac bg kac tork verdi son performans devir kac binde veriyor ?
dyno soktun mu aracı hiç alper ? o özelliklerde kac bg kac tork verdi son performans devir kac binde veriyor ?
dyno ya sokmadım sokarsam paylaşırım..8000 dönüyorum..
8000 limitör cevirmesi önemli degil benim için kacbin devirde tam doruk noktasını yakalıyor aracının üstündeki speclerle
8000 limitör cevirmesi önemli degil benim için kacbin devirde tam doruk noktasını yakalıyor aracının üstündeki speclerle
anladım demek istediğini sadece max döndüğü devri söyledim..ama pt 52 nin güç bandı bellidir benimki de aşşağı yukarı o civardadır :)
kcl_saxo
02-08-2012, 04:11
konuyu ilgiyle takip etmekteyim bakalım bızde benzer bi setup yaptık nasıpse cumartesi marş bascaz bakalım nasıl olcak
mad_max1978
04-08-2012, 19:18
benimde kafama takılan, hafif volanın öyle aman aman bir etkisi varmı acaba bizim araçlarda
benimde kafama takılan, hafif volanın öyle aman aman bir etkisi varmı acaba bizim araçlarda
bana göre var..daha çabuk devirlenmesini sağlıyor..stock gti işe yarıyor..yüklü gti da daha çok işe yarıyor..
1998corsa
08-08-2012, 01:04
206 yada 307 1.6 16v silindir kapak contası (ince conta)
timing
C2 VTS Emme manifoldu - Clio MK1 RS gaz kelebeği
Veya rover emme manifoldu
51 lik düz boru - SS son susturucu
güzel bir yazılım.
14/60 ayna mahruti
Gunumuz kosullarinda bu liste kac paraya yapilir iscilikte dahil bilen var mi ortalama hp ne cikar... Yardimlarinizi bekliyorum
Selcuk_RoL
08-08-2012, 01:09
206 yada 307 1.6 16v silindir kapak contası (ince conta)
timing
C2 VTS Emme manifoldu - Clio MK1 RS gaz kelebeği
Veya rover emme manifoldu
51 lik düz boru - SS son susturucu
güzel bir yazılım.
14/60 ayna mahruti
Gunumuz kosullarinda bu liste kac paraya yapilir iscilikte dahil bilen var mi ortalama hp ne cikar... Yardimlarinizi bekliyorum
özelden yazışmıştık ama işini görürse yazmıştım tahmini bişeyler;
bi önceki post u kopyalıyorum sana
bence n/a iyi ve keyiflidir sorunsuzdur kısmen.
tahmini fiyatlarını yazıcam 3 aşşağı 5 yukarı
kapak işleme 500 tl
visecco piston 1300 tl
kc pt 52 egzantrik 1200 tl
13/59 kısa 400 tl
ss headrs 51 lik düz boru ve ss son susturucu 1500 tl
c2 vts emme manifoldu 1300 tl
büyük gaz kelebeği 500 tl
iyi bir hava girişi bu fardan alınabilir filtre olarak hks mantar olabilir 250 tl
yazılım 500tl yada beyin 2000 tl
işçilik rektefiye 1500 tl
e rodajdı falan filan derken 1000 tl gider herhalde
toplam: 10.000 tl bu iş yine boku püsürü 11.000 tl yi bulur bence kardeşim, fiyatları sallamasyon yaptım yüksek yada alçak çıkabilir ama araban hem hızlı hem keyifli olur turbo için hiçbir bilgim yok bişey diyemem ama ben n/a seviyorum en azından kategorin belli turbo olunca arada kalırsın
1998corsa
08-08-2012, 01:13
Piston ve egzantrik biraz pahali geldi ondan kendime gore cikardim onlari sizede soyledigim gibi mesajlasirken daha sonrasinda piston ve egzantrik parasini cikartabilirim.
Tekrardan ilginiz icin tesekkur ederim
1998corsa
08-08-2012, 03:27
Peki c2 emmesi yerine rover in emmesini kullanma imkanimiz olabilirmi??
mad_max1978
08-08-2012, 21:35
rover emmesi benim bildiğim turbo setupta kullanılıyor
1998corsa
08-08-2012, 22:11
rover emmesi benim bildiğim turbo setupta kullanılıyor
Rover emmesini kullanilan setuplar turbo ama atmo icinde ise yarar mi onu soruyorum
EK648 liste için teşekkür ederim ben recetemi buldum :) nasipse bayramdan sonra baslıyacagız
baslada bı bakalım ne cıkacak merak ettım :D
bu arada arkadaslae bende bısı sorcam benm aracım komple orıjınal hava fıltresı dahı..aracım 4 ten sonra 190 gıbı bır suratte 5 e atınca arac yurumuyor fakıre alıyo bunun nedenı yazılımlardan mı kaynaknanıyor..aracın beyınıde orıjınal..
boosted_pug
21-08-2012, 02:42
baslada bı bakalım ne cıkacak merak ettım :D
bu arada arkadaslae bende bısı sorcam benm aracım komple orıjınal hava fıltresı dahı..aracım 4 ten sonra 190 gıbı bır suratte 5 e atınca arac yurumuyor fakıre alıyo bunun nedenı yazılımlardan mı kaynaknanıyor..aracın beyınıde orıjınal..
Wideband warmi fakirde kaldığını nasıl teşhis ettiniz warsa şayet fakirde kaç afr okuyosunuz
wideband yok takıp denemedımde ama 5 e attıgımda aracı bısıler oyle bır tutuyor kı 190 - 200 arası bı turlu yurumuyor..190 a kadar hıc bır sıkıntı yok yazılımla bunu asabılırmıyız? ve yazılım ne kullanmalıyım?
bence n/a iyi ve keyiflidir sorunsuzdur kısmen.
tahmini fiyatlarını yazıcam 3 aşşağı 5 yukarı
kapak işleme 500 tl
visecco piston 1300 tl
kc pt 52 egzantrik 1200 tl
13/59 kısa 400 tl
ss headrs 51 lik düz boru ve ss son susturucu 1500 tl
c2 vts emme manifoldu 1300 tl
büyük gaz kelebeği 500 tl
iyi bir hava girişi bu fardan alınabilir filtre olarak hks mantar olabilir 250 tl
yazılım 500tl yada beyin 2000 tl
işçilik rektefiye 1500 tl
e rodajdı falan filan derken 1000 tl gider herhalde
toplam: 10.000 tl bu iş yine boku püsürü 11.000 tl yi bulur bence kardeşim, fiyatları sallamasyon yaptım yüksek yada alçak çıkabilir ama araban hem hızlı hem keyifli olur turbo için hiçbir bilgim yok bişey diyemem ama ben n/a seviyorum en azından kategorin belli turbo olunca arada kalırsın
Bu setup la kaç hp alınabilir?
okankrgz
28-08-2017, 12:31
Bu setup la kaç hp alınabilir?
bu setupla 170-180 hp arası alanlar var ama fiyatları güncellemek gerekir. Bu fiyatlara piston bulamassın örneğin.
Güzel bir hortlatma olmuş :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.