Orijinalini görmek için tıklayınız : HHO Hidrojen sistemleri kullanan bilgisi olanlar..
darkmoon
01-02-2012, 07:57
arkadaşlar aracında hho hidrojen sistemi kullanan yada bu tip şeylere ilgisi olan varmı.. bence geleceğin sistemi.. bmw bu konuda bmw 7 hydroyu sürdü piyasaya keza Gm inde bu konuda uzun süredir çalışmaları var..
http://www.hhokitsdirect.com/images/bannerhoriz1.jpg
http://img808.imageshack.us/img808/959/img9057.jpg
http://img81.imageshack.us/img81/3066/hhofuelpl3.jpg
Su ile çalışan araç biçok kişi bunun mümkün olmadığını düşünüyor. Büyük firmalar öyle düşünmenizi istiyor çünkü. Petrole alternatif olarak bir çok sistem geliştiriliyor. bunlardan biri Su ile çalışan araçlar ki bu mümkün ve birçok yerde şu an bu sistemler deneniyor. Çok basit gereçlerle sizlerin bile yapabileceği bu düzenekler artık gizli kalmayacak.
http://www.teknolojik-blog.com/wp-content/uploads/2010/08/revolution-hydrogen-cell-b-285x300.jpg
Düzenek Oldukça Basit
Bir Elektrolizer güç ünitesi ve suyun devirdaimi için bir tank.
Elektrolizer fen derslerinde öğretilen yöntemden farklı değil :) ))
Şimdide Sistemin genel yapısına bakalım sistem tam olarak HHO ile bir aracı çalıştıramasada ki güçlü ünitelerle bu mümkün % 70 nin üzerinde tasarruf sağlayabiliyor ki benzinin 4 tl nin üzerine çıktığı şu dönemde % 50 küçümsenecek bir rakam değil.
Önce diağramlara bakalım :
http://www.teknolojik-blog.com/wp-content/uploads/2011/03/f981c8344f03e407f0b721422cb2ca711a9c9fef_large-300x300.jpg
http://www.teknolojik-blog.com/wp-content/uploads/2011/03/diagram-300x188.jpg
Sistem yakıtla aynı anda kullanılabiliyor. Hisrojen Tam yanma sağladığı için motorun daha sessiz ve daha güçlü çalışmasını sağlıyor. Aynı zamanda motor içerisinde yanmamış gazlardan oluşan kurum veya pisliğin oluşumunu engelliyor.
Sistemi Beslemek için PWM dediğimiz Besleme katının tam şeması :
http://www.teknolojik-blog.com/wp-content/uploads/2011/03/150a-constant-curent-pwm-300x173.gif
http://www.teknolojik-blog.com/wp-content/uploads/2011/03/150a-constant-curent-pwm-pcb-300x187.gif
http://www.teknolojik-blog.com/wp-content/uploads/2011/03/150a-constant-curent-pwm-all-300x177.jpg
Petrol Kullanımını tamamen bitirecek olan bu teknolojinin daha geliştirilmesi gerekiyor ama bu sistem birçok yerde yakıt ile birlikte kullanılıyor ve % 40 ila % 70 arasında tasarruf sağlayabiliyor. Çoğu kişisel çalışmalardan ibaret olmasına rağmen işe yarıyor. Nedense Şirketler bu tip enerji kaynaklarını açıklamaya korkuyorlar veya bir şekilde engelleniyorlar.
Yeni nesil HHO veya Manyetik Motor yani hiçbir yakıt kullanmaksızın enerji üreten sistemler temiz bir gelecek için şart. Bu sistemler çevre için artık gün yüzüne çıkarılmalı…
Bu bmw nin Hidrogenli aracı
N675mHss_uQ
Buda Gm in Hidrogen aracı
KsSnWpRho8k
Jivb7lupDNU
bunlarda araçlarına kendileri hho kiti takanlar.
ucKuyOAt3D0
rfBdPKxk35k
QblkhFhEJj4
bu abim aşmış direk suyla çalıştırıyor aracın arkasına dev bir katalizör takmış :D
aracının yanınada water power yazmış :D
x1UrlDNkYSo
burdaki araçlar tamamen hidrojenle çalışan araçlar yani hidrojen bataryalı elektrikli araçlar değiller tamamen ya su yada hidrogenle çalışan araçlar..
yavuz364
01-02-2012, 13:14
Merhaba, ilk olarak suyla çalışan araba olayı ile HHO sisteminin hiçbir alakası yok.. Büyük firmaların su ile çalışan araba olmayacağını söylemesi de kesinlikle doğru, sadece firmaların söylemesi değil.. Bilimsel açıklanabilen birşey..
HHO aracın yanma verimini artırarak yakıt ekonomisi sağlamanıza yarayan bir sistem.. Çok büyük farklar yada su ile çalışma gibi hayaller beklemeyin.. :)
Hidrojenle çalışan araba olur ancak su ile çalışan olarak gösterilen videoların hepsi yalan.. Onların yanında farklı malzemeler var ama siz sadece su ile çalıştığını sanıyorsunuz..
darkmoon
01-02-2012, 13:24
Merhaba, ilk olarak suyla çalışan araba olayı ile HHO sisteminin hiçbir alakası yok.. Büyük firmaların su ile çalışan araba olmayacağını söylemesi de kesinlikle doğru, sadece firmaların söylemesi değil.. Bilimsel açıklanabilen birşey..
HHO aracın yanma verimini artırarak yakıt ekonomisi sağlamanıza yarayan bir sistem.. Çok büyük farklar yada su ile çalışma gibi hayaller beklemeyin.. :)
Hidrojenle çalışan araba olur ancak su ile çalışan olarak gösterilen videoların hepsi yalan.. Onların yanında farklı malzemeler var ama siz sadece su ile çalıştığını sanıyorsunuz..
su ile çalışan araba var mantığıda basit hatta su kitleri satışıda var olayın mantığı çok basit su ile çalışan araba zaten gene hidrojenle çalışıyor tek farkı hidrojenle çalışan arabada direk gaz yada sıvı halinde hidrojen yüklerken araca suyla çalışan araçda su arabanın üstünde elektrelize olup hidrojene dönüşüyor.. mesela son arabada abim buggy yapmış buggynin arkasına bildiğimiz bir garajda suyu hidrojene çeviricek olan elektrolize aletlerinin hepsini yüklemiş işi araç üstünde yapıyor..
bilhassa bunu philipinliler çok geliştirmiş durumda youtube da filipin yazın görürsünüz filipinliler şu anda %90 suyla çalıştırıyor araçlarını hepsi değil tabiki ama bir kısmı adamlar bagajlarını komple elektroliz işlemine ayırmış akım yetmez diye ufak tipde jeneratör büyük kamyon boyu aküler koymuşlar..
filipinli daniel dingel sadece su ile aracı çalıştırıyordu..düzeneği kurmuş, suyu elektrolize ediyor ve motora hidrojeni gönderiyor..olmayacak birşey değil..hidrojen bildiğim kadarı ile aynı zamanda roket yakıtı..motorda gereken iyileştirmeler yapıldıktan sonra olur..fakat bu işi bazı çevreler istemez :)
darkmoon
02-02-2012, 02:59
aynen yıllardır elektrikli araç diye benzinli dizel araçların ömrünü uzatmaya çalışıyorlar yoksa hidrojen geleceğin yakıt tipidir ve eski araçlarıda çalıştırabilicek yegane maddedir..
zaten büyük firmalara bakın elektrikli araçlar üstünde fazla oyalanmıyorlar bmw si mercedesi Gm i varmı elektirkli araçları var ama dikkat edin hiç öyle amanda aman lansmanlar yapıpda oralığı velveleye vermiyorlar Fransızlar gibi Gm bu hidrojen işinde gelecek görmese 4.nesili üretmez adamlar 4 nesildir hidrojen üstüne geliştirme yapıyorlar ve cepden para gidiyor gelecek olmayan bir sistemin 4. nesli olurmu allah bilir şimdi diye kadar ilk nesilden beri kaç milyon dolarlar akıtmışlardır bu projeye ce daha ortada üretim falanda yok..
demeye çalışdığım bu işde bmw 90 lılardan beri hidrogen üstüne çalışıyodu yeni bmw 7 hydrogeni satışa sundu..
http://www.clutchd.com/wp-content/gallery/27_nov_2008-gm-hydrogen4-concept/gm_hydrogen4_concept_image002.jpg
schizophrenic
02-02-2012, 03:05
sahibinden.com ' da su ile çalışan bi astra gsi vardı g kasa :)
darkmoon
02-02-2012, 03:18
onlar tam su ile çalışmıyor araçlarında hho kitleri takılı gene benzinle çalışıyorda motora belli bir oranda elektrolize olmuş hydrogen gazıda gidiyor onlardaki ekonomi değilde daha çok performans arttırma amaçlı diye biliyorum ama yakıttada ekonomisi ille oluyordur.. sonuçda araba ne kadar çok hydrogen yakarsa o kadar az benzin yakıcakdır..
benim bildiğim türkiyede %100 su ile yani hidrojenle çalışan tek vasıta garajında hobisel olarak yapmayı başarmış birisi ismini cismini bilmiyorum samsunda bir vatandaşdı suzuki burgman motorsiklete uyarlamış hho kiti motor komple ilk çalıştırmada benzinle çalışıyordu 5 dakka sonra hho ya geçiyordu ve sonra komple hidrojenle çalışıyordu motor ama teknik sitesinden konusunu sildirdi tek bildiğim odur..
yani bugün bir benizn ambargosu yada kıtlığı olsa bir o adam burgmanı ile rahat rahat gezer tozar bütün yollar onun :D
mehmetRS
02-02-2012, 12:24
bu düzeneği kurduk diyelim, aracımızın bagajınada koyduk depoyu, bir yandan elektroliz işlemi gerçekleşiyor, biriken hidrojeni dışarı veren bir borucuk var.. peki bu boru direk benzin enjektörü gibi emmeden mi gidiyor? yoksa karadüzen lpg ler gibi kelebekten herhangi bir yerden içeri verilse oluyormu? bir filtrasyon yada belirli bir basıncla gitmesi gerekmiyormu içeri acaba? yada benzin enjektörlerinden içeri karışarakmı giriyor? Soru cok cok basitce ve bana göre birazda komik oldu ama aklımdan gecen durumu başka bir cümleyle ifade edemeyecektim.. dalgaya felan aldığımı kimse düşünmesin o yüzden lütfen, teşekkürler ;)
edit :
bir resim buldum.. gas to air filter demiş? o halde direk kelebekten v.s. hava verir gibi veriliyor bu hidrojen? ve yanmaya katkı sağlıyor?
http://hhosuperpack.com/Image/hho-electrical-diagram.bmp
yada bir tüp dolusu hidrojen gazının aynı yerden içeri girmesi ile aynı durummu bu acaba? elektrolizden elde edilen ile aynıdır muhtemelen?
yavuz364
02-02-2012, 12:35
Evet sistem aynen dediğiniz gibi aracın arkasına jeneretör koyuyorsunuz ve jeneratörü de benzin ile çalıştırıyorsunuz ;) Üretiğiniz hidrojen ile hem jeneratörü çalıştırıp hem arabayı ilerletemezsiniz.. Bu konuda ciddi düşünce yada projeleriniz var ise size ispatlamalarını yapabilirim..
Sadece su koyarak ilerleyen araba dünyada yapılması mümkün değil..
su ile çalışan araba var mantığıda basit hatta su kitleri satışıda var olayın mantığı çok basit su ile çalışan araba zaten gene hidrojenle çalışıyor tek farkı hidrojenle çalışan arabada direk gaz yada sıvı halinde hidrojen yüklerken araca suyla çalışan araçda su arabanın üstünde elektrelize olup hidrojene dönüşüyor.. mesela son arabada abim buggy yapmış buggynin arkasına bildiğimiz bir garajda suyu hidrojene çeviricek olan elektrolize aletlerinin hepsini yüklemiş işi araç üstünde yapıyor..
bilhassa bunu philipinliler çok geliştirmiş durumda youtube da filipin yazın görürsünüz filipinliler şu anda %90 suyla çalıştırıyor araçlarını hepsi değil tabiki ama bir kısmı adamlar bagajlarını komple elektroliz işlemine ayırmış akım yetmez diye ufak tipde jeneratör büyük kamyon boyu aküler koymuşlar..
mehmetRS
02-02-2012, 12:38
Evet sistem aynen dediğiniz gibi aracın arkasına jeneretör koyuyorsunuz ve jeneratörü de benzin ile çalıştırıyorsunuz ;) Üretiğiniz hidrojen ile hem jeneratörü çalıştırıp hem arabayı ilerletemezsiniz.. Bu konuda ciddi düşünce yada projeleriniz var ise size ispatlamalarını yapabilirim..
Sadece su koyarak ilerleyen araba dünyada yapılması mümkün değil..
hidrojeni direk versek? atıyorum 10 litrelik hidrojen gazı tüpümüz var elimizde.. yani bunun faydası olacaktır sanırım? gerçi hidrojen gaz olarak gidip kolayca satın alınabilecek birşeymi onuda bilmiyorum ama..
hidrojeni direk içten yanmalı motorlarda kullanabilirsiniz bununla alakalı çalışmalar yapıldı ama fosil yakıtlar gibi kontrolü kolay yada hemen olabilecek şey değil, hidrojeni yakmaktan öte ilk başta nasıl hidrojen üretmelisiniz o önemli efektif olacakmı üretim, yanma sonucu çıkacak ürünler motora zarar verecekmi direk al yak tarzı kullanılabilecek bir yakıt değil(di)
bitirme tezim buydu aklımda kalanları yazdım:)
hidrojen şakaya gelmez
kurulu bir sistemin minik nozul çıkışındaki yanan hidrojenin demiri, peynir gibi kestiğini gözlerimle gördüm.
demek istediğim işin kontrolü zor, öyle 2 tane kondansatör ve transistörle olacak iş değil bu
mehmetRS
02-02-2012, 15:42
hidrojeni direk içten yanmalı motorlarda kullanabilirsiniz bununla alakalı çalışmalar yapıldı ama fosil yakıtlar gibi kontrolü kolay yada hemen olabilecek şey değil, hidrojeni yakmaktan öte ilk başta nasıl hidrojen üretmelisiniz o önemli efektif olacakmı üretim, yanma sonucu çıkacak ürünler motora zarar verecekmi direk al yak tarzı kullanılabilecek bir yakıt değil(di)
bitirme tezim buydu aklımda kalanları yazdım:)
olan yakıta destek olmak amaçlı düşünülünce sanırım bu elektroliz sistemi devreye giriyor.. belki basıncı yada miktarı muhimdir. Ama insan mantığına yatmıyor, daha doğrusu benim mantığıma yatmıyor direk yanıcı olarak kullanılması..
hidrojen şakaya gelmez
kurulu bir sistemin minik nozul çıkışındaki yanan hidrojenin demiri, peynir gibi kestiğini gözlerimle gördüm.
demek istediğim işin kontrolü zor, öyle 2 tane kondansatör ve transistörle olacak iş değil bu
Evet hidrojen, yandığında ciddi tehlike arzettiğini bir kaç yerde okumuştum, en azından gözlerimle görmesemde kafamda kurabiliyorum olacak biteceği.. bu direk uygulanabilecek hali hazırda bir hidrojen kaynağı ile elektrolizde elde edilen hidrojen farkı olabilirmi? nihayetinde araç içi kullanılabilecek bir kitte elde edilen hidrojen buharımsı bir yapıda vakumla çekilirken, söz konusu bir tüple yada hazır gaz olarak temin edebileceğimiz gazın bir basıncı olacaktır.
hidrojenle araç çalışır ama elektroliz le elde edilen hidrojen bunun için yeterli değil
Şöyleki aküden akımı çektiniz elektroliz başladı hidrojen motora gitti yandı motor patlamayı harekete çevirdi kayışı çevirdi kayış şarj dinomosunu çevirip elektrik üretti mantık bu
fakat şöyle unutulan bi durum var ilk durumda elektroliz için 10 birim elektirik enerjisi harcadığımızı varsayalım en son şarj dinamosundan çıkan enerji daha azdır ki sürtünmeyi önemsemesek bile az olmak zorundadır termodinamik yasaları böyle der. Ki motordaki sürtünmeden kaynaklı enerji kaybı oldukça fazladır. Yan aracın her yerine batarya koyup ordan gelen elektrikle elektrolizi sürekli kılıcaksın tabi bi süre sonra tekrar şarj etmek gerekicek bana kalırsa saçmadır onun yerine direk elektrikli araç kullanmaz daha mantıklı. Yada lpg gibi hidrojeni bi tanka depolayıp o şekilde hidrojenle çalışıcak en makulu bu. Tek sıkıntı hidrojen elde si maliyeti ve nakliyesi gibi sıkıntılarından dolayı çok fizıbıl değil.
darkmoon
02-02-2012, 19:02
Evet sistem aynen dediğiniz gibi aracın arkasına jeneretör koyuyorsunuz ve jeneratörü de benzin ile çalıştırıyorsunuz ;) Üretiğiniz hidrojen ile hem jeneratörü çalıştırıp hem arabayı ilerletemezsiniz.. Bu konuda ciddi düşünce yada projeleriniz var ise size ispatlamalarını yapabilirim..
Sadece su koyarak ilerleyen araba dünyada yapılması mümkün değil..
hocam o jenaratör komple arabayı hho ile çalıştırmak için o jenaratörün 12 saatte tüketiceği yakıt 3-4 litreyi geçmez basit ufak ev tipi jeneratörler ama 12 saatte bir 60-70 litrelik bir depo benzinden kar edersin o ayrı.. bu dediğimiz zaten extrem şeyler..
normalde benzinli araca bağlıyorlar araba eğer bir mühendislik çalışması yapılırsa komple gayet güzel su ilede çalışır..
nasıl yapılır araç ürettiği hhonun belli bir miktarını motora yollar belli bir miktarınıda elektrik üretmek için kullanır.. zaten hidrogen bataryalı elektrikli araçlarda var onlarda ayrı bu işi bilen mühendislerin elinde yapılamıycak bir şey değil yeterki biraz kafa yorulsun bakın yukarda yazdım filipinlerde insanlar direk suyla aracı çalıştırıyor jeneratörsüz falan adamlar bulmuşlar yöntemini demekki yapılabiliyor..
aslında boşuna tartışıyoruz bmw bunu yapmış sadece hidrojenle araba çalışıyor.. bmw istese direk su ilede çalıştırırdı zor bir şey değil bmw için..
vtecturbo
02-02-2012, 19:29
hıdrojenı uretmeyı bırakın lpg gıbı deponuza koyup calıstırmaya calıssanız bıle sadece hıdrojenle beceremessınız cunku su anda motor yapıları tamamen hıdrojenle calısacak durumda degıl.hıdrojenın ısıl verımı cok yuksektır ufacık nozzle ıle camı erıtebılırsınız cunku yaklasık 3000 derecelık ısı verebılır.hıdrojenın afr oranı hatırladıgım kadarı ıle 36-1 dır yanı benzıne gore cok fakırdır ve kalorısı cok yuksektır buna bızım motorların ne kadar dayanabılecegı ayrı bı tartısma konusu olabılır.ayrıca pıyasadakı motor yaglarınında o ortamda yanmadan yaglama yapabılecegınıde sanmıyorum.gerı tepme sorunuda var tabı.
sadece eger dırekt yanma odasına basabılırsenız ve gereklı tımıng,sıkıstırma ,sogutma,yaglama vs ayarlarıyla yurutmenız mumkun olabılır. hıc basıt degıl.
Bunun dısında ek yakıt olarak kullanmak daha mantıklı ve yapılabılıtesı daha kolay.
Ek yakıt olarak en fazla verım ıcın yapılan testlerde ortaya cıkan sonuc
%70 benzın
%30 ethanol
%8 hıdrojen
bu karısımla .%50 nn uzerınde yakıt tuketımı saglanmıs ve hatırladıgım kadarıyle %5 lık bı guc artısı elde edılmıs.lınkını bulunca kopyalarım buraya
hocam o jenaratör komple arabayı hho ile çalıştırmak için o jenaratörün 12 saatte tüketiceği yakıt 3-4 litreyi geçmez basit ufak ev tipi jeneratörler ama 12 saatte bir 60-70 litrelik bir depo benzinden kar edersin o ayrı.. bu dediğimiz zaten extrem şeyler..
normalde benzinli araca bağlıyorlar araba eğer bir mühendislik çalışması yapılırsa komple gayet güzel su ilede çalışır..
nasıl yapılır araç ürettiği hhonun belli bir miktarını motora yollar belli bir miktarınıda elektrik üretmek için kullanır.. zaten hidrogen bataryalı elektrikli araçlarda var onlarda ayrı bu işi bilen mühendislerin elinde yapılamıycak bir şey değil yeterki biraz kafa yorulsun bakın yukarda yazdım filipinlerde insanlar direk suyla aracı çalıştırıyor jeneratörsüz falan adamlar bulmuşlar yöntemini demekki yapılabiliyor..
aslında boşuna tartışıyoruz bmw bunu yapmış sadece hidrojenle araba çalışıyor.. bmw istese direk su ilede çalıştırırdı zor bir şey değil bmw için..
hocam koyu yazdığın yerdeki sölmenin mantığıyla bişey sorıcam
bi tane jeneratör alalım bu jeneratörü hidrojenle çalışıcak şekilde tasarlıyalım
sisteme akım verelim o akımla suyu elektroliz edip hidrojen elde ettiğimizde jeneretörü çalıştıralım sonrada dışarıdan verdiğimiz akımı keselim senin dediğine göre sistemin kendi ürettiği elektirikle sudan hidrojen elde edip onu yakıp tekrar elektrik üretmesi gerek yani sonsuz bi döngü olur hatta sistemin ihtiyacından fazla elektrik üretmesi gerek yani bedavadan elektrik üretmesi lazım ki bu imkansız
sürtünmesiz bi ortamda 10 birim elektrikle elektroliz edilen sudan elde edilen hidrojen ile çalışan jeneratörün elde edeceği elektirik 10 birimden küçük olmak zorundadır. ki içten yanlamı bi motordaki sürtünme göz önüne alındığında kayıp en az yüzde 20-30 olucaktır.
vtecturbo
02-02-2012, 19:38
hocam koyu yazdığın yerdeki sölmenin mantığıyla bişey sorıcam
bi tane jeneratör alalım bu jeneratörü hidrojenle çalışıcak şekilde tasarlıyalım
sisteme akım verelim o akımla suyu elektroliz edip hidrojen elde ettiğimizde jeneretörü çalıştıralım sonrada dışarıdan verdiğimiz akımı keselim senin dediğine göre sistemin kendi ürettiği elektirikle sudan hidrojen elde edip onu yakıp tekrar elektrik üretmesi gerek yani sonsuz bi döngü olur hatta sistemin ihtiyacından fazla elektrik üretmesi gerek yani bedavadan elektrik üretmesi lazım ki bu imkansız
sürtünmesiz bi ortamda 10 birim elektrikle elektroliz edilen sudan elde edilen hidrojen ile çalışan jeneratörün elde edeceği elektirik 10 birimden küçük olmak zorundadır. ki içten yanlamı bi motordaki sürtünme göz önüne alındığında kayıp en az yüzde 20-30 olucaktır.
dedıgın sekılde you tube da yapanlar var.
dedıgın sekılde you tube da yapanlar var.
dediğim şekilde değildir mutlaka ilave birşeyler vardır elektroliz için batarya kullanılıyordur. tam dediğim gibi yapmış olsalardı haberlerde görürdük termodinamik yasalarını çürüten dahi diye nobel alırdı :)
Bir ısı kaynağından ısı çekip buna eşit miktarda iş yapan ve başka hiçbir sonucu olmayan bir döngü elde etmek imkânsızdır. (Kelvin-Planck Bildirisi)
vtecturbo
02-02-2012, 19:54
dediğim şekilde değildir mutlaka ilave birşeyler vardır elektroliz için batarya kullanılıyordur. tam dediğim gibi yapmış olsalardı haberlerde görürdük termodinamik yasalarını çürüten dahi diye nobel alırdı :)
Bir ısı kaynağından ısı çekip buna eşit miktarda iş yapan ve başka hiçbir sonucu olmayan bir döngü elde etmek imkânsızdır. (Kelvin-Planck Bildirisi)
tabi gozumuzun onünde yapılan bısey olmadıgından çurutup curutmedıklerını bılemıyoruz.fakat sonsuz bır döngu olmuyor bence. sonucta yakıt olarak su var ısın ıcınde.yanı suyun elektrolızı ıle cıkan yakıtın verecegı enerjı suyun parcalanmasında harcanandan fazla olabılır belkı.
hocam suya enerji verip h ve o yu ayrıştırıyorsun sonra bu ikisini birleştirip (yanma) enerji elde ediyosun ama bu sefer ısı enerjisi olarak açığa çıkıyor :)
darkmoon
02-02-2012, 20:35
burda bu adam ne yapıyor ben anlayamadım.
2lSMl-ffcog
dönermi dönmezmi sonsuz olarak birşey diyemeyeceğim ama bu döngü içerisinde hidrojenden elde edilen enerjiyide unutmayın sadece elektrik verip jenaratörü çalıştırmıyorsunuz elektriği verip hidrojenin enerjisini kullanıyorsunuz
olmaz olmaz deyip duruyor herkez ama youtube de adamlar yürütüyor baya baya
birde sudan hidrojen üretmek için 150mA 2 voltluk bir enerji yetiyor fakat cıkan hidrojenin yanma gücü çok yüksek bir motoru çevirirseniz şarj dinomosu kat ve katını üretecektir
darkmoon
02-02-2012, 22:55
petrolün pahalı olduğu yada ucuz olupda alım gücünün pahalı olduğu ülkelerde artık insanlar garajlarında bu işlere acemice bazıları hobi olarak soyundu uzun yıllardır ve çok yol katettiler bazıları bu işi ticarete dökdü hho kitler diye ve bu kitler dahada gelişicekdir uzman ellerde çünkü şu anda bu kitleri geliştiren yada yapanların çoğu aslında bu konuya hobisel anlamda başlamış hiç bir mühendislik kimya bilgileri olmayan insanlar..
araba firmaları artık bence hho nun gücünü saklayamıycağını gördü ve uzun zamandır aslında pek çok firmanında hho üstünde çalışması olduğu ortaya çıkdı artık saklamıyorlar.. hatta bmw gibi bazıları satışada sundu ama şu an için çok pahalı..
filipin gibi ülkelerde bu iş çok yaygınlaşmış bence türkiyedede kapalı garajlarda bu tip çalışmalar artıcakdır burda amaç %100 bir aracın hho ile çalışması değil ama %70 %80 bile çalışsa kara geçilicek benzinin haddi hesabı olmaz..
dönermi dönmezmi sonsuz olarak birşey diyemeyeceğim ama bu döngü içerisinde hidrojenden elde edilen enerjiyide unutmayın sadece elektrik verip jenaratörü çalıştırmıyorsunuz elektriği verip hidrojenin enerjisini kullanıyorsunuz
olmaz olmaz deyip duruyor herkez ama youtube de adamlar yürütüyor baya baya
birde sudan hidrojen üretmek için 150mA 2 voltluk bir enerji yetiyor fakat cıkan hidrojenin yanma gücü çok yüksek bir motoru çevirirseniz şarj dinomosu kat ve katını üretecektir
yani sınırsız sonsuz enerji elde edilir diyosun.
Ben mi anlatamıyorum siz mi anlamıyorsunuz bilmiyorum ama diyorum ki ya o sistemde ilave bataryalar vardır o bataryalardan aldığı akımla elektroliz oluyordur. bu durumda menzil kısadır. ya arabanın bi yerinde hidrojen tankı vardır lpg mantığı ile çalışıyordur.
kimyasal bi tepkimeden bahsediyoruz. Enerjinin korunumu diye bişey vardır. H ve O yu ayırırken bi enerji veriyosun sonra bu ikisini birleştiriyosun ısı enerjisi açığa çıkıyo yine su elde ediyosun. İzole sürtünmenin sıfır olduğu bi ortamda bile entropiden kaynaklı ikincil durumdaki enerji ilk durumdakinden çok az da olsa fark vardır. Fazla olması mümkün değil.
darkmoon
03-02-2012, 09:09
yani sınırsız sonsuz enerji elde edilir diyosun.
Ben mi anlatamıyorum siz mi anlamıyorsunuz bilmiyorum ama diyorum ki ya o sistemde ilave bataryalar vardır o bataryalardan aldığı akımla elektroliz oluyordur. bu durumda menzil kısadır. ya arabanın bi yerinde hidrojen tankı vardır lpg mantığı ile çalışıyordur.
kimyasal bi tepkimeden bahsediyoruz. Enerjinin korunumu diye bişey vardır. H ve O yu ayırırken bi enerji veriyosun sonra bu ikisini birleştiriyosun ısı enerjisi açığa çıkıyo yine su elde ediyosun. İzole sürtünmenin sıfır olduğu bi ortamda bile entropiden kaynaklı ikincil durumdaki enerji ilk durumdakinden çok az da olsa fark vardır. Fazla olması mümkün değil.
anlaşılmayan bir şey yok sistemin detayına fazla konuşmuyoruz çünkü canlı kimse görmedi ama benimde fikrim bir şekilde enerjinin lpg tankı gibi geçici bir süre yada kalıcı bir süre bir yerde depolandığı..
yani sınırsız sonsuz enerji elde edilir diyosun.
Ben mi anlatamıyorum siz mi anlamıyorsunuz bilmiyorum ama diyorum ki ya o sistemde ilave bataryalar vardır o bataryalardan aldığı akımla elektroliz oluyordur. bu durumda menzil kısadır. ya arabanın bi yerinde hidrojen tankı vardır lpg mantığı ile çalışıyordur.
kimyasal bi tepkimeden bahsediyoruz. Enerjinin korunumu diye bişey vardır. H ve O yu ayırırken bi enerji veriyosun sonra bu ikisini birleştiriyosun ısı enerjisi açığa çıkıyo yine su elde ediyosun. İzole sürtünmenin sıfır olduğu bi ortamda bile entropiden kaynaklı ikincil durumdaki enerji ilk durumdakinden çok az da olsa fark vardır. Fazla olması mümkün değil.
Olum sende milletin anlamasını bekliosun.
Enerji yok edilemez, yokdanda var edilemez beyler. Enerji bir döngüdür. 1 birim enerji harcayıp 10 birimlik iş yapılmaz.
yavuz364
03-02-2012, 10:48
Ben zaten bu işle uğraşıyorum :) bu işi bilen mühendis mi dersiniz bilmiyorum ama vaktiniz olursa Tübitak yakıt pilleri çalışma laboratuarına gelirseniz ayrıntılarını görebilirsiniz.. :)
hocam o jenaratör komple arabayı hho ile çalıştırmak için o jenaratörün 12 saatte tüketiceği yakıt 3-4 litreyi geçmez basit ufak ev tipi jeneratörler ama 12 saatte bir 60-70 litrelik bir depo benzinden kar edersin o ayrı.. bu dediğimiz zaten extrem şeyler..
normalde benzinli araca bağlıyorlar araba eğer bir mühendislik çalışması yapılırsa komple gayet güzel su ilede çalışır..
nasıl yapılır araç ürettiği hhonun belli bir miktarını motora yollar belli bir miktarınıda elektrik üretmek için kullanır.. zaten hidrogen bataryalı elektrikli araçlarda var onlarda ayrı bu işi bilen mühendislerin elinde yapılamıycak bir şey değil yeterki biraz kafa yorulsun bakın yukarda yazdım filipinlerde insanlar direk suyla aracı çalıştırıyor jeneratörsüz falan adamlar bulmuşlar yöntemini demekki yapılabiliyor..
aslında boşuna tartışıyoruz bmw bunu yapmış sadece hidrojenle araba çalışıyor.. bmw istese direk su ilede çalıştırırdı zor bir şey değil bmw için..
hocam yakıt pili teknolojisi elektrolizin tam tersi bildiğim kadarıyla h ve o ile birleşirken h deki eletronları çekirdekten ayırıp sisteme yönlendirip o akımla elektrikli motorları çalıştırıyor yanlışım varsa düzelt ama içten yanmalı bi motoru yakıt pili ile çalıştırmanın olanağı var mı acaba
ben olduğunu sanmıyorum ama
darkmoon
03-02-2012, 11:16
Ben zaten bu işle uğraşıyorum :) bu işi bilen mühendis mi dersiniz bilmiyorum ama vaktiniz olursa Tübitak yakıt pilleri çalışma laboratuarına gelirseniz ayrıntılarını görebilirsiniz.. :)
hocam yakıt pili çok başka bir şey değilmi sizinki daha çok elektrikli araçlara yönelik bir şey değilmi..
caglargungor
03-02-2012, 11:19
bu sistemi 2 sene önce getirttik denedik aslında kimyadaki basit bir elektroliz olayı fakat en çık dizellerde kullanlılıyordu yanmayı artırdığı için dizellerdeki o sesli çalışmayı kesiyor aşırı dumanı azaltıyordu ve %20 bi çekişte artış sağlıyordu fakat o sistemin içerisine koyulan suyun dışında
içerisinde hidrojen parçacıkları olan bir toz atılıyor
yavuz364
03-02-2012, 11:21
Yakıt pili denilen şey genelde dediğiniz gibi biliniyor ancak, genel olarak hidrojenden elektrik, elektrikten hidrojen, ve ya farklı malzemelerden hidrojen üretme üzerine çalışılıyor, yani bu konuların geneli üzerine çalışmalar var..
hocam yakıt pili çok başka bir şey değilmi sizinki daha çok elektrikli araçlara yönelik bir şey değilmi..
darkmoon
03-02-2012, 11:40
neticede konuyu toparlarsak hho ile araç çalışıyor yürüyor bu bir gerçek burda amaç zaten kendini amortismanını kendi yapan sonsuz bir döngüde çalışan sistem değil kasılsa bence oda olur ama hiç bir araba fabrikası ve dünyayı şu anda yöneten savaşlar çıkarttıran petrol cartelleri böyle bir şeye yanaşmazlar bence..
burda bence amaç sadece yakıt giderlerini minumum değerlere düşürmek olmalı.. bence işi bilen insanlar mühendislerin ellerinde bu sistem gelişicekdir..
Bunu lpg kiti gibi düşünüyorum ben hatılarım 90 lılarda daha lpg kit falan yokken taksiciler ipragaz tüpünü ters takar bağlarlardı araca.. uzn bir süre böyle araçlar sürüldü zaten tüplü araç tabiride ordan gelir.. sonra ilk nesil ilkel kitler geldi verimsiz ve araca zararı vardı sonra ikinci nesiller gelsi sonra üçüncü nesil sıralılar yazılımlar falan derken bu güne kadar geldi ve bu gün artık kaliteli birinci sınıf bir lpg kitinin araca zararı yok faydası var nerdeyse ve çevreye faydası var çekişde farkı yok benzinliden.. bence hho nun şu andaki halide lpg nin ilk zamanlardaki halinde ilerde uzman mühendis yada firmaların argesinde bu sistemler gelişicekdir..
mehmetRS
03-02-2012, 11:44
neticede konuyu toparlarsak hho ile araç çalışıyor yürüyor bu bir gerçek burda amaç zaten kendini amortismanını kendi yapan sonsuz bir döngüde çalışan sistem değil kasılsa bence oda olur ama hiç bir araba fabrikası ve dünyayı şu anda yöneten savaşlar çıkarttıran petrol cartelleri böyle bir şeye yanaşmazlar bence..
burda bence amaç sadece yakıt giderlerini minumum değerlere düşürmek olmalı.. bence işi bilen insanlar mühendislerin ellerinde bu sistem gelişicekdir..
Bunu lpg kiti gibi düşünüyorum ben hatılarım 90 lılarda daha lpg kit falan yokken taksiciler ipragaz tüpünü ters takar bağlarlardı araca.. uzn bir süre böyle araçlar sürüldü zaten tüplü araç tabiride ordan gelir.. sonra ilk nesil ilkel kitler geldi verimsiz ve araca zararı vardı sonra ikinci nesiller gelsi sonra üçüncü nesil sıralılar yazılımlar falan derken bu güne kadar geldi ve bu gün artık kaliteli birinci sınıf bir lpg kitinin araca zararı yok faydası var nerdeyse ve çevreye faydası var çekişde farkı yok benzinliden.. bence hho nun şu andaki halide lpg nin ilk zamanlardaki halinde ilerde uzman mühendis yada firmaların argesinde bu sistemler gelişicekdir..
LPG benzinle aynı fiyat olsa, herkes söker atar o kitleri;) 100km de 8-9 litre benzin yakan araba 100km de 10-12 litre lpg yakar diye biliyorum.. LPG nin avantajı fiyatı.. hidrojende bir süre sonra böyle bir denetime girerse belki onunda bir anlamı kalmayacak
darkmoon
03-02-2012, 11:52
LPG benzinle aynı fiyat olsa, herkes söker atar o kitleri;) 100km de 8-9 litre benzin yakan araba 100km de 10-12 litre lpg yakar diye biliyorum.. LPG nin avantajı fiyatı.. hidrojende bir süre sonra böyle bir denetime girerse belki onunda bir anlamı kalmayacak
ben yakıt birim fiyatları üstünden bunu anlatmadım demek istediğim şey olayın gelişim süreci.. hho da öyle bir şey istensede olmaz kullanılan yakıt tipi bildiğin su..
tabi ilerde olayı su değilde direk hidrojeni sıvı yada gaz olarak doluma yönlendirirlerse o zaman bir birim fiyatı olur ama ne olursa olsun lpg gibi bir fiyatı olmaz çünkü neticede hidrojen evde bile elde edilcebilicek bir yakıt..
mehmetRS
03-02-2012, 11:55
ben yakıt birim fiyatları üstünden bunu anlatmadım demek istediğim şey olayın gelişim süreci.. hho da öyle bir şey istensede olmaz kullanılan yakıt tipi bildiğin su..
tabi ilerde olayı su değilde direk hidrojeni sıvı yada gaz olarak doluma yönlendirirlerse o zaman bir birim fiyatı olur ama ne olursa olsun lpg gibi bir fiyatı olmaz çünkü neticede hidrojen evde bile elde edilcebilicek bir yakıt..
haklısınız, aslında dağıtmalık bir düzenek yapıp denemek lazım, kelebekten içeri verip bir 500-600 km kullanıp neler oluyor görmek lazım.
darkmoon
03-02-2012, 12:16
aslında hiç riske girmeye gerek yok 150-250 cc lik 300-400 tl ye bir motorsiklet alınıp üstünde testler yapa bilinir.
Bahsettiğiniz sistemin çalışmasının tek yolu arabanın üzerini komple güneş paneliyle kaplarsın ordan aldığın elektrikle hidrojen elde edersin aracın motoruda dizeldir ona katkı olarak emmeden h püskürtürsün. Ama şöylede bi durum var hidrojen çok kararsızdır. Yanma eğilimi gösterir yani silindire püskürttüğünüz anda daha piston üst ölü noktaya ulaşmadan yanabilir. Oktan değeride oldukça yüksek o yüzden otto motorlar için daha uygun gözüküyor ama o zamanda avans problemi olucak.
mehmetRS
03-02-2012, 13:47
tamamen dert ya bu iş.. vazgectim ben peşini bırakıyorum bu mevzunun:) bir arıza cıksa arabamda ne cebim yeter ne de sabrım ;)
darkmoon
03-02-2012, 15:42
zaten böyle bir iş insanın kendi günlük kullandığı aracı üstünde yapılmamalı alınır bir tane kobaylık bir araba hurdaya ayrılmış plakasız falanda olur çok ucuza üstünde deneme yanılma yapılır..
tornado38
07-06-2014, 21:11
herkese selamlar bende burada kendi yaptığım ufak bir denemede hidrojenle uğraşılırken dikkatli olunması gerektiği konusunda fikir verebilecek bir video yu paylaşmak istiyorum
24 Nisan 2011 Pazar - YouTube (http://youtu.be/75yzKF_YkIM)
arkadaşlar aracında hho hidrojen sistemi kullanan yada bu tip şeylere ilgisi olan varmı.. bence geleceğin sistemi.. bmw bu konuda bmw 7 hydroyu sürdü piyasaya keza Gm inde bu konuda uzun süredir çalışmaları var..
http://www.hhokitsdirect.com/images/bannerhoriz1.jpg
http://img808.imageshack.us/img808/959/img9057.jpg
http://img81.imageshack.us/img81/3066/hhofuelpl3.jpg
Su ile çalışan araç biçok kişi bunun mümkün olmadığını düşünüyor. Büyük firmalar öyle düşünmenizi istiyor çünkü. Petrole alternatif olarak bir çok sistem geliştiriliyor. bunlardan biri Su ile çalışan araçlar ki bu mümkün ve birçok yerde şu an bu sistemler deneniyor. Çok basit gereçlerle sizlerin bile yapabileceği bu düzenekler artık gizli kalmayacak.
http://www.teknolojik-blog.com/wp-content/uploads/2010/08/revolution-hydrogen-cell-b-285x300.jpg
Düzenek Oldukça Basit
Bir Elektrolizer güç ünitesi ve suyun devirdaimi için bir tank.
Elektrolizer fen derslerinde öğretilen yöntemden farklı değil :) ))
Şimdide Sistemin genel yapısına bakalım sistem tam olarak HHO ile bir aracı çalıştıramasada ki güçlü ünitelerle bu mümkün % 70 nin üzerinde tasarruf sağlayabiliyor ki benzinin 4 tl nin üzerine çıktığı şu dönemde % 50 küçümsenecek bir rakam değil.
Önce diağramlara bakalım :
http://www.teknolojik-blog.com/wp-content/uploads/2011/03/f981c8344f03e407f0b721422cb2ca711a9c9fef_large-300x300.jpg
http://www.teknolojik-blog.com/wp-content/uploads/2011/03/diagram-300x188.jpg
Sistem yakıtla aynı anda kullanılabiliyor. Hisrojen Tam yanma sağladığı için motorun daha sessiz ve daha güçlü çalışmasını sağlıyor. Aynı zamanda motor içerisinde yanmamış gazlardan oluşan kurum veya pisliğin oluşumunu engelliyor.
Sistemi Beslemek için PWM dediğimiz Besleme katının tam şeması :
http://www.teknolojik-blog.com/wp-content/uploads/2011/03/150a-constant-curent-pwm-300x173.gif
http://www.teknolojik-blog.com/wp-content/uploads/2011/03/150a-constant-curent-pwm-pcb-300x187.gif
http://www.teknolojik-blog.com/wp-content/uploads/2011/03/150a-constant-curent-pwm-all-300x177.jpg
Petrol Kullanımını tamamen bitirecek olan bu teknolojinin daha geliştirilmesi gerekiyor ama bu sistem birçok yerde yakıt ile birlikte kullanılıyor ve % 40 ila % 70 arasında tasarruf sağlayabiliyor. Çoğu kişisel çalışmalardan ibaret olmasına rağmen işe yarıyor. Nedense Şirketler bu tip enerji kaynaklarını açıklamaya korkuyorlar veya bir şekilde engelleniyorlar.
Yeni nesil HHO veya Manyetik Motor yani hiçbir yakıt kullanmaksızın enerji üreten sistemler temiz bir gelecek için şart. Bu sistemler çevre için artık gün yüzüne çıkarılmalı…
Bu bmw nin Hidrogenli aracı
N675mHss_uQ
Buda Gm in Hidrogen aracı
KsSnWpRho8k
Jivb7lupDNU
bunlarda araçlarına kendileri hho kiti takanlar.
ucKuyOAt3D0
rfBdPKxk35k
QblkhFhEJj4
bu abim aşmış direk suyla çalıştırıyor aracın arkasına dev bir katalizör takmış :D
aracının yanınada water power yazmış :D
x1UrlDNkYSo
burdaki araçlar tamamen hidrojenle çalışan araçlar yani hidrojen bataryalı elektrikli araçlar değiller tamamen ya su yada hidrogenle çalışan araçlar..
Kardesim pwm nin semasini paylasmisin ama bunun kaynagi neresi cikis uclari parca listesi falan detaylarini bulabilirsem kendim yapmayi dusunuyorumda
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.