Arkadaşlar eşimin aileye almak istiyoruz, nedir ne değildir bilen inceleyen var mı hiç aramızda?
Arkadaşlar eşimin aileye almak istiyoruz, nedir ne değildir bilen inceleyen var mı hiç aramızda?
YouTube otopark in soyle bir videosu var.
otopark in soyle bir videosu var.
YouTube
videoyu izledim, Ankara Borusan'a soracağım test aracı var mı diye, önümüzdeki bir kaç sene içinde şirkete ait araçları elektrikli yapma niyetimiz var...
@GökhanÖzkan
Yardimci olur...
Polo gti 2.43.85 best
Octavia vRS 2.38.40 best
Polo gti 56.8 best ''korfez''
Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
Bulut Elektrik
Bu adamın da değerlendirmelerini seviyorum abi bazen ilginç ve önemli bilgiler paylaşabiliyor.
Adamı takipteyim ama bu videosunu izlemedim henüz
YouTube
mA0PpOxnU7w
Bu adamın da değerlendirmelerini seviyorum abi bazen ilginç ve önemli bilgiler paylaşabiliyor.
Adamı takipteyim ama bu videosunu izlemedim henüz
YouTube
Merhabalar;
Dilim döndüğü kadar deneyimlerimi paylaşayım..
11 ay kadar Jaguar/Land Rover bünyesinde çalıştım otomobilin Portekizde eğitimine gittim. Almamanız için tek sebep yaşam standartlarının otomobile uymaması olabilir. Bunun içine suv ile cros arasında bir otomobili sevmemekte girebilir ama kesinlikle kullandığınızda eğer görselinden kaynaklı bir ön yargınız varsa tamamen kaybolacaktır. Burada tek durum araca göre hayatınızı yada söyle söyleyeyim hayatınıza göre doğru otomobili seçtiğiniz mi gerçekten?
İlk gelen otomobillerde yazılımsal bir geliştirmeye ihtiyaç vardı menzil ekranda az gösteriyordu fakat ekranda yazandan fazlasını gidiyordu (ekran 200 - 250 seviyesindeydi hep)
400 hp 696nm gerçekten muazzam hissiyat veren değerler ama tamamen gazlayarak o menziller tabiki hayal..
Ben full şarjla rejenatif fren desteğinide kullanarak 400km üstünde kullandım ara ara gazlamalı ara ara sakin modda ACC kullanıp ekonomi yaparak..
şarj etme olayı elektikli otomobilleri biraz araştırarak daha net oturabilir kafanızda.. Bende çooook pro değilim)
Mesela ev elektriğine bağlarsanız 40 - 45 saatte şarj edersiniz..
DC şarj cihazlarında 50kw liık bir cihazla (genelde bunlardan vardı en son) 15 saat civarı şarj olur..
DC şarj cihazlarında 100kw olursa (bu şuan TR şartlarında 10 noktada anca vardı benim çalıştığım dönemde) 4 saate fulla batarya demek..
yani işin özü ne kadar hızlı şarj o kadar konfor..
Bu değerler benim hatırladığım ortalama değerler nokta atışı olmayabilir ama fikir verir..
DC şarj cihazlarının maliyetlerinden kaynaklı bireysel sahip olunur mu o tamamen duygusal durum
ama oturduğunuz ev,site vs yada işyerinde ortak kullanım amaçlı alınıp bu durum aşılabilir sonuçta dünya tamamen buna gidiyor..
E-şarj uygulaması var ordan yükleyip nerelerde şarj noktları var hangisinde o an araç şarj ediyor yada arızalı vs görebiliyorsunuz..
onun dışında bildiğim aytemizin elektirkli şarj üniterleri konusunda baya bi yatırımı var..
Bu arada bilgilerim 7 - 8 ay öncesine dayanıyor değişiklik göstermiş olabilir..
Gelelim otomobilin servis bakım vs maliyetlerine..
Silecek sıvısı ve balata dışında bir maliyeti yoktu..
Km olarak 30.000 km yada 2 yılda bir periyodik bakımı var..
En kilit soru bataryalar..
32 tane panelden oluşuyor her biri tek tek sökülebilen paneller olduğu için birinde bir arıza olsa müdahale edilebilir.
8 yıl garanti veriyorlardı en son 8 yılın sonunda da %80 gibi bir ömrü kalabileceğini ön görüyorlardı.. (kullanıcının herşeyi olması gerektiği gibi yaptığını varsayalım)
Araçta yanlış hatırlamıyorsam 3 ya da 4 tane sizin ona yanlış akım vs verdiğinizde kendini koruyacağı emniyeti var.. yani bile isteye birşey yapma ihtimaliniz neredeyse yok..
Ya direk benzin döküp yakacaksınızya da kaza bela yapıp hasar alacak..
Batarya fiyatları 60.000 euro diye bahsediliyordu kesin olmamakla beraber çünkü arıza yapan hasar alan bir olaya tanık olmadığımız için net tecrübem yok o konuda..
En son TR ye 22'' karbonfiber süslemeli jantlar sunulmuyordu onun yerine 20'' jant alınabiliyordu her iki janta sahip aracıda kullandım aralarında konfor adına yok denecek kadar az fark vardı.. havalı süspansiyondan kaynaklı konfor oldukça iyi..
Kişiselleştirmeye gelince bence boş donanımlı araç almamaya dikkat edin sonuç olarak aşınacak eskiyecek çok bir durumu olmayan bir teknoloji..
ötv avantajıda oldukça diğer içten yanmalı otomobillere nazaran az olduğu için aldığını ürüne para ödüyor gibisiniz..
Opsiyonel olarak alınan Jaguar performans koltuklar ortopedik olarak oldukça keyifli ve rahat tek handikap kilo boy oranı ortalamanın üstünde olanlar kendi totolarını koyup bakmalılar
Portekizde pisttede, ekipmanlardan oluşan rampa vs offroad özelliklerini ön plana çıkartan parkurlarda da kullandım, istanbulda rutin trafikte de memnun kalmadığım en ufak bir şey olmadı.. Panoromik tavanda leke vs gözlemlemiştik bir kaç araçta onun dışında o kadar sessiz bir aracın trim sesi vs olmaması gerçekten muazzamdı..
bu kadar yazının ardından tek söyleyebileceğim şey 400hp 696nm üreten bir araç için frenler inanılmaz zayıf.. gücün tadını çıkaracak herkesin aynı düşünceye varacağını düşünüyorum..
Gözlemlediklerim, tecrübelerim bu yönde..Umarım fikir oluşturabilmişimdir..
Farklı sorularınız olursa da cep tel paylaşabilirim daha detaylı anlatabilirim![]()
2014 - VW GOLF MK7 R 3K
2002 - BMW X5 4.6is
2013 VW BEETLE
hobi instagram@thegarageoffical_
çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgilere @GökhanÖzkan... anladığım kadarıyla tek sıkıntı şarj, şirkete ve evin otoparkına tesisatı çekmek lazım en azından 50W, bunun maliyetini bilen çıkar mı acaba aramızda? bir de 8 senede %80 batarya ömrü kalıyor peki batarya kapasitesinin %50 ye inmesi kaç yılı buluyor biliyor musunuz? çoğu şirket eski bataryaları alıp yenilerini veriyor Jaguarda var mı acaba bu durum?
Abi bende elektrik teknisyeni kimligimle sunu soyleyeyim. Araci monafaze tesisat ile sarj etmeye calismayin, eziyetin eziyeti olur. Mutlaka trifaze enerji kaynaklarini tercih edin. Saatte 10-12 kw sarj edebilirsiniz.
Polo gti 2.43.85 best
Octavia vRS 2.38.40 best
Polo gti 56.8 best ''korfez''
Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
Bulut Elektrik
YouTube
Belki işe yarar, iletişime geçin isterseniz.
https://www.binance.com/?ref=13992308 / Binance
50- 100 KW İçin bir şarj ünitesi gerekiyor.. sistemi direk kablodan arabaya olmuyor
8 yıl sonunda da %80 ön görünün dışında bilgi bende malesef yok..
ama zaten adı üstünde öngörü
çok sorun olacağını sanmıyorum 1milyon km üstünde tesla araçlar var..
transfer hizmeti veren ve ciddi kmler yapılıyo yıl bazında 600.000 kmde batarya değiştirmişlerdi onun dışında 280.000 kmde fabrikasyon bir hatadan kaynaklıda bir defa tesla kendisi yenilemiş ücret talep etmeden..
yeni bir teknoloji olduğu için biraz soru işaretleri oluyor tabiki ama kullandığınız süre zarfında çok memnun kalacağınızı düşünüyorum..
2014 - VW GOLF MK7 R 3K
2002 - BMW X5 4.6is
2013 VW BEETLE
hobi instagram@thegarageoffical_
Onun icin kucuk capta 50-100 kw lik bi trafo kurman gerek abi, yapilmaz diye birsey yok. Bir panocuya sistemi hazirlattirabilirsin. Tek sorun gerekli guc de abonelik maliyetleri olur. Elektrik kurumundan talep actirman gerek 50kw enerji istiyorum diyerek. Bir muhendis ile proje ve talep maliyetlerini gorusebilirsin.
Polo gti 2.43.85 best
Octavia vRS 2.38.40 best
Polo gti 56.8 best ''korfez''
Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
Bulut Elektrik
4 5 ay kadar önce arkadaşım F-pace i verip I-pace almak istedi 2 gün teste verdiler aracı. Hızlanması, yol tutuşu, içi çok güzel ancak 4-5 saat gezdik araçla 1.5 saati şarj istasyonlarında geçti. Bizde abarttık biraz tabi ama hızlı şarj olmasına ragmen dolum çok zaman alıyor. İstanbul gibi zamanla yarıştığınız ve bu şekilde trafiği olan hiçbir şehre uygun olduğunu düşünmüyorum. Tabi sadece günün 3 4 saati dışarı çıkıp eve dönenler için sorun olmaz. Şarj ünitesini de alınca otoparkınıza veya işyerinize kuruyorlar ancak yanlış hatırlamıyorsam o da 14 saat gibi bir sürede tam şarj ediyor hızlı şarj gibi değil.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)